Najnowsze dane pokazują, że płatny i naturalny marketing w wyszukiwarkach przyciąga znacznie więcej odbiorców niż media społecznościowe i inne źródła. Informacje te są niezwykle istotne podczas opracowywania odpowiedniej strategii reklamowej. Istnieje wiele schematów digital marketingu, natomiast każdy przedsiębiorca powinien wybrać jeden, który będzie niepowtarzalny i przyniesie mu jak najwięcej korzyści.
Oto kilka kroków, które warto podjąć podczas planowania strategii marketingowej.
Oczywistym jest, że możesz sprzedawać ani rozwijać swojej firmy, jeśli nie wiesz, w czym dokładnie się specjalizuje i jak wyróżnia się spośród innych marek w tej branży. Dokładne scharakteryzowanie firmy pomoże Ci dobrać odpowiednie techniki reklamowe, które szybko wzniosą Cię na sam szczyt.
Najlepszym, co możesz zrobić, jest zidentyfikowanie najbardziej unikalnego elementu swojej firmy, czegoś, co wyróżnia ją wśród pozostałych. Czegoś, co pozwoli Ci ustabilizować cel marki i dokładnie opracować jej ofertę. Czegoś, co będziesz mógł odzwierciedlić w swoim planie marketingowym.
Co pragniesz osiągnąć dzięki swojej strategii marketingowej? Czy Twoim celem jest więcej klientów? Większa sprzedaż? Większy ruch na stronie? Więcej obserwujących? A może zwiększenie popularności marki? Cokolwiek chcesz osiągnąć, musisz to dokładnie określić na samym początku swojego planowania. Każdy członek Twojego zespołu musi znać ideę, której przyświeca Wasza działalność. Bez jasno zdefiniowanych celów nie będziesz wiedział, jaką strategię marketingową wybrać. Pamiętaj jednak, że Twoje założenia muszą być dokładnie określone, realistyczne, osiągalne i, co najważniejsze, powinny korzystnie wpływać na prosperowanie Twojej marki.
Jeśli już dokładnie określiłeś swoje cele, kolejnym krokiem będzie zrozumienie pozycji osób do których będziesz kierował swoje kampanie. Dobra znajomość klienta pozwoli Ci stworzyć spersonalizowane treści marketingowe, które zaskoczą Cię swoją skutecznością.
Określenie potrzeb, zainteresowań, problemów i preferencji ma kluczowe znaczenie w opracowaniu odpowiedniego planu działania. Jeśli dowiesz się, czego oczekują Twoi klienci, będziesz mógł im to zaoferować. Nie skupiaj się tylko na podstawowych informacjach. Zbadaj dane, takie jak wiek, płeć, zawód, stanowisko, lokalizację, styl życia czy budżet.
Informacje te pozwolą Ci zdefiniować, dlaczego odbiorcy kupują określone produkty i usługi. Zwróć też uwagę, czym kierują się podczas podejmowania decyzji zakupowych i jakie czynniki najbardziej na nie wpływają.
Musisz dowiedzieć się, gdzie najczęściej przebywają Twoi klienci. Ustal, z jakich platform korzystają, w jakich miejscach szukają odpowiedzi na swoje pytania i ile czasu na to poświęcają. Idealne miejsce na stosowanie kampanii reklamowych to takie, które skupia dużą liczbę potencjalnych klientów.
Nie musisz stawiać na popularne serwisy. Wykorzystaj informacje, które zebrałeś o swoich odbiorcach, po czym umieść reklamy tam, gdzie będzie to dla Ciebie najbardziej opłacalne.
Twój sukces zależy od środków, z których będziesz korzystać. Nie stosuj też jednakowej strategii we wszystkich wybranych miejscach. Każda platforma wymaga indywidualnego podejścia. Nie trać więc swojego czasu i wybieraj miejsca, gdzie Twój marketing przyniesie pożądane skutki.
Zanim opracujesz swoją strategię marketingową, koniecznie zaplanuj swoje cele sprzedażowe. Weź pod uwagę uwagę podstawowe elementy, którymi kieruje się klient: badania, lojalność, podobne zakupy itp. Musisz wiedzieć, w jaki sposób użytkownik po raz pierwszy natrafił na Twój produkt.
Możliwość grupowania klientów według etapu, na którym znajdują się w ścieżce sprzedaży, ma kluczowe znaczenie dla działań związanych z działaniami marketingowymi. Dla przykładu klienci na etapie poznawania Twojej marki mogą zupełnie nie reagować na reklamy, w przeciwieństwie do tych, którzy wcześniej kupili Twoje produkty.
Czym posłużyć się, aby przyciągnąć klientów? Na sukces Twojej kampanii marketingowej wpływa przede wszystkim rodzaj treści, które przedstawiasz potencjalnym klientom. Niektóre publikacje będą miały w pewnych miejscach lepsze wyniki, w innych gorsze. Dla przykładu, w branży spożywczej treści wizualne znajdą korzystniejsze zastosowanie, niż w niszy nastawionej na tekst.
Musisz skategoryzować media, na których udostępniasz swoje wpisy. Podziel je na grupy określające typ zawartości, typ reklamy, rodzaj treści czy sposób jej przedstawienia. Dzięki temu będziesz mógł odpowiednio dostosować rodzaj publikacji do ich miejsca docelowego. Spotęgujesz tym dobre wrażenie odbiorców i przyciągniesz ich do swojej marki.
Płatne media charakteryzują się tym, że za promowanie się w nich musisz zapłacić. Są to między innymi usługi, w których możesz uwzględnić reklamy PPC, reklamy w mediach społecznościowych i reklamy natywne. Pomyśl o tym przy wybieraniu swoich środków promowania marki.
Celem odpowiedniego dobrania miejsca publikacji jest ustalenie idealnego sposobu na pozyskanie klientów w konkretnych miejscach, przy użyciu odpowiednich środków.
Powyższe wskazówki z pewnością pomogą Ci w opracowaniu idealnego planu marketingu internetowego. Zawsze dokładnie opracuj swoją strategię przed stworzeniem jakiejkolwiek kampanii. Pamiętaj jednak, że raz utworzony plan nie będzie działał w nieskończoność. Każdy schemat wymaga ciągłych aktualizacji i dostosowania się do aktualnych trendów i preferencji użytkowników. Zadbaj też o stałe kontrolowanie swoich treści i osiąganych wyników. Dokładnie opracowana strategia powinna być dobrze zrozumiana przez wszystkich członków Twojego zespołu, aby wszystkim Wam przyświecał jeden cel.
Jeśli masz jeszcze jakieś pytania dotyczące digital marketingu, z chęcią na nie odpowiemy. Skontaktuj się z nami – agencja SEO Grupa iCEA, a na pewno rozwiejemy Twoje wątpliwości!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.