DARMOWY AUDYT SEO

Platforma e-commerce Shoper – wady i zalety

9 min czytania
Platforma e-commerce Shoper – wady i zalety
Kategoria E-Commerce

Sprzedaż online to ogromny i wciąż rosnący w siłę sektor handlu. Choć dla wielu biznesów okres pandemii był okresem spadków, dla firm z branży e-commerce okazał się prawdziwą trampoliną do rozwoju.

Nie ma w tym niczego dziwnego! W czasie, kiedy każde wyjście z domu wiązało się z ryzykiem zachorowania, coraz więcej konsumentów decydowało się na zakupy w sieci. Dotyczyło to nie tylko odzieży czy kosmetyków, ale także tych codziennych potrzeb: online zamawialiśmy również m.in. produkty spożywcze i posiłki.

Zmiany przyzwyczajeń klientów uświadomiły wielu firmom, że brak sklepu online to poważny błąd. Jeśli nadal nie podjąłeś odpowiednich kroków, by sprzedawać swoje produkty w sieci, lub planujesz zmiany w zakresie swojej sprzedaży – koniecznie czytaj dalej.

Z tego wpisu dowiesz się m.in.:

  • jakie są plusy sprzedaży online,
  • jakie decyzje należy podjąć, by zacząć działać w e-commerce,
  • komu spodoba się gotowa platforma sprzedażowa,
  • i jakie wady i zalety ma jedna z nich (Shoper.pl)!
Spis treści:

Co to jest e-commerce?

Wróćmy na chwilę do absolutnych podstaw. Czym dokładnie jest e-commerce? To udostępnienie klientom produktów bądź usług w formie online, np. na własnej stronie internetowej lub w e-sklepie. Dla części firm e-commerce stanowi tylko uatrakcyjnienie standardowej oferty, jednak dla wielu jest podstawą funkcjonowania i źródłem głównego zysku.

Sprawdź: Shoper krok po kroku

Dlaczego warto sprzedawać w sieci?

Poza tym, że sprzedaż internetowa to po prostu przyszłościowa branża, z której jeszcze wiele można „wycisnąć”, e-commerce to także:

  • spora oszczędność – prowadząc sprzedaż wysyłkową nie musisz martwić się o lokal, będący punktem sprzedaży. Co więcej, w przypadku dropshippingu (czyli sprzedaży produktów od zewnętrznego dostawcy, który wysyła je wprost do klienta), nie musisz przejmować się nawet miejscem magazynowania towarów,
  • łatwiejsza promocja – sklep online możesz łatwo i skutecznie promować w Internecie, np. poprzez media społecznościowe czy reklamy bannerowe typu PPC – wystarczy jedno kliknięcie, by klient znalazł się od razu na stronie Twojego sklepu lub interesującego go produktu.
Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak sprzedawać produkty online?

Rynek e-commerce zdominowany jest przez sklepy internetowe, dzięki którym zakupy w sieci są dużo łatwiejsze. Decyzja, przed jaką stoją poczatkujący przedsiębiorcy, to przede wszystkim wybór odpowiedniej platformy sprzedażowej.

Torby zakupowe w otoczeniu posągów

Sklep od podstaw

To rozwiązanie najlepsze dla tych, którzy mają już pewne rozeznanie w branży i posiadają dużo zasobów czasowych. Z jednej strony budowa własnego sklepu od zera to duże możliwości personalizacji całej witryny i odpowiedniego dopasowania funkcjonalności, z drugiej jednak – to pożeracz czasu i konieczność gaszenia wszystkich potencjalnych „pożarów” samodzielnie.

Gotowa platforma sprzedażowa

Ta opcja niesie za sobą nieco więcej ograniczeń (w końcu decydujemy się na gotowy produkt), jednak i tu część elementów można modyfikować pod kątem swojej branży, grupy docelowej czy wreszcie własnych preferencji. Taka platforma daje możliwość szybkiego i łatwego startu w świecie e-commerce, który potrafi być kapryśny.

Sprawdź: WooCommerce czy Shopify – którą platformę sprzedażową wybrać?

Gotowe platformy e-commerce – na co zwrócić uwagę?

Gotowych rozwiązań dla e-commerce jest naprawdę mnóstwo. Nie da się jednak wskazać jedynego słusznego wyboru: to, co sprawdzi się w przypadku jednej firmy, może zupełnie nie zdać egzaminu w przypadku innej. To, czym z pewnością powinieneś się kierować, zanim zdecydujesz się na którąś z nich, to:

  • Twoja branża – być może któraś z gotowych platform obecnych na rynku oferuje coś, co będzie szczególnie przydatne właśnie w Twoim sektorze? Koniecznie sprawdź to, zanim podejmiesz ostateczną decyzję;
  • Budżet, którym dysponujesz – platforma sprzedażowa to najczęściej wybór (i koszt!) na całe lata, dlatego oszacuj dokładnie swoje finanse i wybierz rozwiązanie, na które po prostu Cię stać;
  • Wybrana strategia – większość gotowych sklepów narzuca gotowe szablony graficzne i określone funkcjonalności. Upewnij się, że platforma, którą rozważasz, jest w stanie pomóc Ci w realizacji strategii, którą zaplanowałeś (zwłaszcza w kwestii komunikacji i doświadczeń użytkownika);
  • Skala działalności – a także szerokość Twojego asortymentu, dostępność produktów i popyt. Te wszystkie czynniki będą miały duże przełożenie na to, która z platform będzie strzałem w dziesiątkę.

Rodzaje dostępnych platform

Dostępne na rynku gotowe rozwiązania dla e-commerce, choć podobne pod względem funkcjonowania, różnią się modelem płatności. Poniżej omówimy krótko najpopularniejsze z nich.

Open source

Co do zasady darmowe, choć np. koszty hostingu będą leżeć już po Twojej stronie.

Oferują dużą elastyczność w zakresie modyfikacji kodu źródłowego strony, co otwiera pole dla sporej personalizacji w kwestii designu czy nawigacji w witrynie, jednak we wprowadzeniu zmian raczej będziesz potrzebować specjalisty, dlatego uwzględnij to w swoim kosztorysie.

SaaS (Software as a Service)

To platformy objęte abonamentem, czyli stałą (zwykle miesięczną) opłatą. Mają mniejsze możliwości personalizacji niż platformy open-source, jednak korzystanie z nich jest dużo prostsze i wygodniejsze. To częsty wybór zwłaszcza niewielkich sklepów o małym asortymencie, choć nie jest to reguła.

Licencja płatna

Opierają się na wykupie licencji, która umożliwia korzystanie z oprogramowania. Pamiętaj jednak, że w tym przypadku również możesz potrzebować wsparcia ekspertów, co wygeneruje dodatkowy koszt. Platformy na licencji są zwykle mocno rozbudowane, dlatego poleca się je tym firmom, które planują rozwój i dotarcie do nowych grup docelowych.

Platforma Shoper wady i zalety

Jedną z bardziej popularnych obecnie gotowych platform jest Shoper, który umożliwia sprawne otwarcie własnego sklepu internetowego. Oczywiście, nie jest to rozwiązanie idealne, dlatego sprawdziliśmy i podsumowaliśmy dla Ciebie jego największe wady oraz zalety.

Sprawdź: Jaka platforma do dropshippingu?

Shoper.pl zalety

Zacznijmy od plusów. Jeśli chodzi o Shoper zalety dotyczą przede wszystkim funkcjonalności i udogodnień platformy.

Prosta obsługa

To szczególnie ważny punkt dla tych, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z e-commerce. Intuicyjne menu i łatwe wprowadzanie zmian to na pewno duża zaleta Shoper.pl.

Responsywność sklepu

O tym, jak ważni są użytkownicy urządzeń mobilnych, nie trzeba chyba już mówić nikomu. Coraz więcej internautów przegląda Internet (i robi zakupy!) z pomocą smartfonów czy tabletów. Responsywność oferowana przez Shoper gwarantuje nie tylko estetyczny wygląd sklepu na każdym rodzaju urządzeń, ale też wpływa pozytywnie na pozycjonowanie Shoper.

Testowanie przez 14 dni

Dużą zaletą dla początkujących lub nieprzekonanych jest możliwość darmowego testowania narzędzia przez 14 dni. To może dać Ci czas na sprawdzenie, czy Shoper jest dla Ciebie, i jak odnajdujesz się w jego funkcjach.

Darmowa pomoc techniczna

O ile w przypadku samodzielnego budowania e-sklepu musisz liczyć przede wszystkim na siebie, o tyle większość gotowych platform (w tym właśnie Shoper) oferuje bezpłatną pomoc supportu.

Szybka integracja systemów płatności

Kwestia pieniędzy to szczególnie wrażliwy temat. Jeśli klient nie znajdzie w Twoim sklepie opcji płatności, która jest dla niego najwygodniejsza, może dokończyć swoje zakupy u konkurencji. Właśnie dlatego dużą zaletą Shopera jest błyskawiczna integracja sklepu z najpopularniejszymi systemami płatności (m.in. szybkie przelewy, płatność kartą, BLIK czy Google Pay) i związana z tym łatwość obsługi ewentualnych zwrotów.

Sprawna przesyłka

Wysyłka produktów to podstawa dobrze funkcjonującego biznesu e-commerce. Ogromną zaletą Shoper.pl jest zintegrowanie platformy z najpopularniejszymi firmami kurierskimi, pocztą i paczkomatami, dzięki czemu cały proces przebiega jeszcze szybciej.

Sklep 2w1

Platforma umożliwia połączenie sklepu stworzonego na Shoper z kontem na Allegro. W ten sposób masz całe „centrum dowodzenia” w jednym miejscu i nie rezygnujesz z żadnego z kanałów sprzedaży.

Shoper wady

Jakie wady Shopera mogą przeszkadzać niektórym przedsiębiorcom?

Gotowe szablony graficzne

Dla niezdecydowanych gotowe szablony mogą okazać się wybawieniem, jednak – jeśli masz mocno sprecyzowaną wizję, jak powinien wyglądać Twój sklep – możesz się rozczarować. Choć wybór szablonów jest naprawdę spory, wciąż są to „gotowce”, które dla wielu mogą być sporą wadą Shopera.

Ograniczona personalizacja

To punkt, który mocno łączy się z poprzednim. Decydując się na gotowe rozwiązania (zarówno w kwestii designu, jak i funkcjonalności), nie masz stuprocentowego wpływu na doświadczenia użytkownika. Dużą wadą Shoper.pl będzie w tym przypadku także fakt, że inne sklepy mogą bazować na podobnym szablonie graficznym lub rozwiązaniach funkcjonalnych, co nie pozwoli Ci się wyróżnić.

Mniejsza elastyczność

Nie jest to oczywiście wada Shopera, a raczej wszystkich gotowych sklepów online. Jeśli Twoi klienci zwrócą uwagę np. na brak jakiejś funkcjonalności, której Shoper nie oferuje, nie będziesz w stanie w pełni odpowiedzieć na ich potrzeby – ograniczy Cię w tym struktura sklepu.

Sprawdź: Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy na platformie Sky – Shop?

Nie tylko Shoper. Jakie są inne popularne platformy?

Znasz już wady i zalety Shoper.pl, jednak to przecież nie jedyne tego typu rozwiązanie na rynku! Do bardziej popularnych platform zaliczyć można jeszcze Magento (dostępne warianty bezpłatne i płatne), PrestaShop (bezpłatne narzędzie z częścią płatnych wtyczek) oraz Woocommerce (darmowa wtyczka do WordPressa).

Pamiętaj jednak, że jeśli w jakimkolwiek aspekcie będziesz oczekiwał od darmowych rozwiązań „czegoś więcej”, i tak prawdopodobnie zmuszony będziesz skorzystać z płatnych opcji dodatkowych.

Jesteś właścicielem sklepu internetowego lub właśnie startujesz w branży e-commerce? Sprawdź, czy gotowa platforma sprzedażowa to odpowiednie rozwiązanie dla Twojego biznesu.

Platforma e-commerce Shoper – sprawdź, jakie są jej wady oraz zalety i czy to rozwiązanie dobre dla Ciebie.

Zdjęcie główne: Karolina Grabowska/pexels.com

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Sklep internetowy GOshop. Czy warto?
Sklep internetowy GOshop. Czy warto?
Chcesz założyć sklep WWW przy minimum zachodu z Twojej strony? Zależy Ci na unikatowym projekcie i zoptymalizowanej witrynie? Sprawdź GoShop!
Reklama a kliknięcia – jak znaleźć złoty środek w digital marketingu?
Reklama a kliknięcia – jak znaleźć złoty środek w digital marketingu?
O skuteczności Twojej reklamy świadczy ilość kliknięć. Sprawdź, jak zwiększyć swój CTR dla reklam typu pay-per-click, aby zwiększyć zainteresowanie swoją marką.
Czym jest platforma Shoper? Czy warto ją wybrać?
Czym jest platforma Shoper? Czy warto ją wybrać?
Otwierając sklep online, mamy do wyboru szereg różnych platform, do których należy między innymi Shoper. Co to jest i jak działa?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę