DARMOWY AUDYT SEO

Platformy e-commerce 2022

Platformy e-commerce 2022

Pixabay / pexels.com

Prognozy dla rynku e-commerce w 2022 roku są bardzo obiecujące. Sektor sprzedaży internetowej powinien zachować dynamikę wzrostu i szacuje się, że w Polsce może ona osiągnąć nawet kilkanaście procent. W związku z tym warto zastanowić się nad tym, jakie platformy e-commerce będą dobrym wyborem dla właścicieli sklepów.

Popularne platformy ecommerce typu open source

Wśród bezpłatnych rozwiązań dystrybuowanych w modelu open source dużą popularnością cieszą się: PrestaShop, WooCommerce (od WordPressa), Magento i OpenCart. To standardowe rozwiązania, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane zarówno przez początkujących właścicieli sklepów online, jak i przez doświadczonych przedsiębiorców. Obsługa tych platform wymaga podstawowej wiedzy z zakresu IT i nie powinna stwarzać zbyt wielu problemów.

Podstawowe funkcjonalności dostępne są całkowicie bezpłatnie, a platformy stale rozwijane są przez użytkowników. Jeżeli chcielibyście skorzystać z zaawansowanych funkcji, to może to wiązać się z dodatkową płatnością. Każde z narzędzi różni się w tym zakresie, dlatego przed podjęciem finalnej decyzji warto dokładnie zapoznać się z ofertą.

Ranking popularnych platform ecommerce 2022 w modelu open source

Poniżej krótkie zestawienie:

  1. WooCommerce
  2. PrestaShop
  3. OpenCart
  4. Magento
  5. Drupal Commerce
  6. Sylius
Sprawdź: Czy WordPress przydaje się podczas tworzenia strony internetowej?

Płatne platformy ecommerce w modelu SaaS

Alternatywą pozostaje platforma ecommerce dystrybuowana w modelu SaaS (Software as a Service). Wówczas korzystanie z narzędzia wiążę się z opłatą abonamentową, a oprogramowanie traktowane jest jako usługa. Tego typu platformy posiadają szersze możliwości i są zdecydowanie łatwiejsze w użytkowaniu. Ich dodatkowym atutem jest zespół wsparcia technicznego, z którego mogą korzystać właściciele i administratorzy sklepów online. Niektóre z popularnych platform oferują również support w języku polskim. Do najpopularniejszych wyborów w 2022 roku powinny należeć: Shopify, Shoplo, IdoSell i Shoper.

Ranking popularnych platform e-commerce 2022 w modelu SaaS

Poniżej krótkie zestawienie:

  1. Shopify
  2. Selesto
  3. Shoper
  4. IdoSell
  5. RedCart
  6. Sky-Shop

Czy w 2022 roku postawić na model open source, czy SaaS?

Wybór pomiędzy modelami dystrybucji narzędzi e-commerce typu open source i SaaS, to indywidualna kwestia. Bardzo dużo zależy od stopnia posiadanej wiedzy technicznej, chęci customizacji sklepu online oraz budżetu organizacji. Atutem modelu open source jest swobodniejszy dostęp do modyfikacji i możliwość dużej customizacji wyglądu i funkcjonalności sklepu. Znaczna część funkcjonalności dostępna jest w formie bezpłatnej, dlatego podstawowe sklepy można postawić bez ponoszenia dodatkowych nakładów finansowych na narzędzia. Z drugiej strony platformy open source mogą być ciut trudniejsze w użytkowaniu oraz mogą posiadać pewne ograniczenia funkcjonalne.

Model SaaS generuje większe koszty prowadzenia działalności, ale zapewnia właścicielom sklepów większe wsparcie i gotowe rozwiązania. Platformy ecommerce dystrybuowane w modelu SaaS posiadają wbudowane więcej funkcjonalności, a ich wdrożenie może zająć mniej czasu. Z drugiej strony nie pozwalają na tak dużą customizację sklepu, jak w przypadku platform open source. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, przed podjęciem decyzji można skonsultować się ze specjalistami.

Sprawdź: Jak zainstalować WordPress na serwerze?

Co wziąć pod uwagę przy wyborze platformy?

Przy wyborze odpowiedniej platformy e-commerce należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Oczywiście wśród głównych kryteriów wyboru znajdują się:

  • cena pakietu podstawowego i ewentualnej rozbudowy funkcjonalności;
  • typy rozliczenia;
  • rok wydania platformy i data ostatnich aktualizacji;
  • popularność platformy na danym rynku;
  • skala dostępu do kodu źródłowego i możliwości customizacji;
  • prostota użytkowania platformy ze strony właściciela sklepu;
  • prostota użytkowania platformy przez klientów (UX Design);
  • pozycjonowanie stron internetowych osadzonych na danej platformie;
  • wsparcie techniczne.

Rynek ecommerce znajduje się na fali wznoszącej. Wybór odpowiedniej platformy ecommerce wpłynie korzystnie na dynamikę rozwoju sklepu online oraz zwiększy jego dochodowość. To wszystko, przy jednoczesnej prostocie rozbudowy i prowadzenia sklepu internetowego. W tym tekście wskazano najpopularniejsze rozwiązania, jednak ostateczny wybór jest sprawą indywidualną.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go! Masz stronę internetową i chciałbyś wreszcie zacząć zarabiać? Zapraszamy na konsultację z naszymi analitykami SEO! Na spotkaniu dowiesz się jak pozycjonowanie może wspomóc Twój biznes.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 7

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jaka platforma do dropshippingu?
    Jaka platforma do dropshippingu?
    Własny biznes to marzenie wielu osób – spełnienie go wymaga jednak przyjęcia sporego ryzyka, zainwestowania niemałych środków czy pogodzenia się […]
    Jaki hosting wybrać pod Magento?
    Jaki hosting wybrać pod Magento?
    Hosting ma ogromne znaczenie dla sklepu internetowego. Musi być wydajny, sprawny, a do tego bezpieczny. Jaki hosting będzie najlepszy pod Magento? Sprawdź!
    Jak prawidłowo przeprowadzić konfigurację poczty dla PrestaShop?
    Jak prawidłowo przeprowadzić konfigurację poczty dla PrestaShop?
    W sklepie PrestaShop nie musisz dodawać ustawień SMTP poczty, ale warto to zrobić. Sprawdź, o czym powinieneś pamiętać i jak przebiega konfiguracja. Dowiesz się również, co ma znaczenie podczas wyboru hostingu.

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę