Podstawowa wiedza o blogu na platformie OpenCart

Podstawowa wiedza o blogu na platformie OpenCart

Los Muertos Crew/pexels.com

Z decyzją wyboru oprogramowania e-sklepu zmaga się niemal każdy zarządzający sprzedażą w sieci. Na rynku dostępne są wersje demo, z których chętnie korzystają użytkownicy. Jednak najkorzystniejszym rozwiązaniem okazuje się platforma bazująca na licencji OpenSource, czyli OpenCart. Atutem serwisu jest nie tylko jego darmowy charakter, lecz także liczba modułów oraz możliwości rozbudowy strony o kolejny asortyment, kategorie czy fotografie. Prowadzenie bloga z wdrożonym systemem to bułka z masłem, a jedną z korzyści jest zintegrowanie go z zarządzanym sklepem. Co jeszcze powinieneś wiedzieć na temat blog OpenCart? Zapoznaj się ze szczegółami podczas dalszej lektury przygotowanego tekstu!

Zacznijmy od początku – czym jest OpenCart?

Wzrastająca popularność OpenCart budzi konieczność teoretycznego zapoznania się z jego funkcjonalnością. To intuicyjny system zarządzania treścią na stronie internetowej, który jest obsługiwany w modelu MVC (opiera się na rozdzieleniu aplikacji pomiędzy trzy sektory – model, widok i kontroler). Za jego sprawą modyfikacje wizualne sklepu bądź wdrożenie nowych modułów jest znacznie prostsze. Argumentami przemawiającymi za skorzystaniem z OpenCart jest fakt, że doskonale sprawdza się dla mniejszych, jak i większych firm. Opcje, w które jest wyposażony, to także dowód sprawnego działania serwisu. W ramach cech na szczególną uwagę zasługą:

  • wydajność serwera: wyposażenie OpenCart w najważniejsze wtyczki sprawia, że wyróżnia się mniejszymi wymaganiami niż pozostałe systemy,
  • panel zarządzania: nieskomplikowana obsługa powoduje, że użytkownicy chętnie korzystają z jego zasobów,
  • wachlarz wtyczek: w standardowej, darmowej wersji liczba wtyczek jest ograniczona, jednak można skorzystać z uzupełniających rozszerzeń w postaci bezpłatnej bądź po uiszczeniu pewnej kwoty,
  • model MVC: umożliwiający wdrożenie koniecznych zmian do struktury e-sklepu,
  • sieć społeczności: jeżeli stawiasz dopiero pierwsze kroki w budowie sklepu na platformie OpenCart, możesz liczyć na wsparcie ze strony internautów aktywnie korzystających z udogodnień serwisu.

Jakie są minusy CMS OpenCart?

Wachlarz zalet OpenCart to ewidentne świadectwo skuteczności w działaniu serwisu e-commerce. Jednak, jak każde internetowe rozwiązanie, posiada pewne wady, których nie sposób pominąć przy okazji analizy oprogramowania. Zebraliśmy w całość minusy gwarantujące szerszy pogląd na ocenę platformy:

  • rozszerzanie podstawowej wersji. Aby wszystko działało, jak należy, nie można poprzestać na utrzymaniu pierwotnej postaci sklepu. Większość opcji usprawniających tworzenie serwisu wymaga instalacji płatnych wtyczek. To z kolei przyczynia się do uiszczenia kolejnych kosztów;
  • wymagana systematyczna aktualizacja i posiadanie dodatków. Brak wspomnianych elementów stanowi przeszkodę we właściwym funkcjonowaniu systemu;
  • rozbudowana optymalizacja wymagająca specjalistycznej wiedzy. W standardowej wersji oprogramowanie nie spełnia swojej roli w zakresie pozycjonowania. Konieczne staje się zatrudnienie programisty, który zajmie się kompleksową realizacją działań w obrębie platformy.
Sprawdź: Co to jest digital marketing?

Blog jako moduł OpenCart

Sprzedaż to nie tylko przedstawienie suchych faktów na temat produktów bądź świadczonych usług. Aby wzbogacić ofertę, warto zatroszczyć się o zaprezentowanie marki z jak najlepszej perspektywy. Dobrym pomysłem staje się tworzenie wpisów branżowych, pozwalających na przedstawienie firmy w roli eksperta oraz stworzenie więzi pomiędzy sprzedającym a konsumentem. W przypadku OpenCart blog mówi się o darmowej oraz płatnej wersji rozszerzenia. Za poniesieniem pewnych opłat sprzedawca może skorzystać z różnych funkcji, m.in. tworzenia postów, kategorii, udostępnienia opcji komentarzy, wariantu eksportu bądź importu. Co więcej, dostępne są ciekawe projekty, rozszerzenia elementów opisowych witryny internetowej, które dodatkowo urozmaicają wyniki SERP.

Źródło: Pixabay/pexels.com

Wyjątkowe cechy bloga budowanego na OpenCart

Zachęcające stają się elementy wzbogacające bloga tworzonego za pośrednictwem oprogramowania OpenCart. Do grona najliczniejszych zaliczymy wielofunkcyjny panel administracyjny. Za jego sprawą jesteś w stanie włączyć opcje, takie jak komentarze, dodawanie fotografii do komentarzy, postów, pojawienie się podkategorii na stronie oraz udostępnienie ocen.

Kolejna użyteczna cecha serwisu to zintegrowane logowanie społecznościowe. Dzięki temu tworzonym przez klientów recenzjom towarzyszą ich zdjęcia profilowe. Zwiększa to zaufanie do pojawiających się rekomendacji w obrębie platformy. Za pośrednictwem unikatowego, elastycznego układu sprzedawca jest w stanie dostosować podstrony wraz z autorami wpisów zgodnie z własnymi preferencjami. Zobrazujmy to na konkretnym przykładzie. Wyobraź sobie, że chcesz, aby pierwszy stworzony wpis dominował na stronie, natomiast pozostałe dwa posty zostały zamieszczone w tym samym rzędzie. Obecnie jest to możliwe dzięki opcji powstałej w ramach modułu bloga.

Moc korzyści dla bloggera

Właściwie, czego możesz spodziewać się po blogowaniu na OpenCart? Z pewnością większej integracji wszystkich niezbędnych kodów, takich jak breadcrumbs (elementów usprawniających nawigację po stronie internetowej), rich snippets, tagów i meta tagów. Wyjątkowym atutem jest możliwość administracji blogiem w Excelu za pośrednictwem opcji eksportu/importu. Pozwól swoim użytkownikom na komentowanie wraz z pełnym zaangażowaniem w ten proces. Oprócz sztampowych treści internauci powinni mieć możliwość wystawiania konkretnych ocen i dodawania zdjęć.

Platforma OpenCart i jej potencjał

Za sprawą wielofunkcyjności OpenCart masz szansę na stworzenie interaktywnej przestrzeni, w której użytkownicy będą dzielić się swoimi spostrzeżeniami. Jednocześnie możesz wprowadzić intuicyjne wyszukiwania poszczególnych produktów oraz podział na kategorie. Zarządzanie postami, w tym najczęściej odwiedzanymi przez internautów, jest możliwe dzięki innowacyjności platformy.

Nie pozwól, aby konkurencja wyprzedziła Cię w rankingu najciekawszych stron WWW. Stwórz miejsce, do którego klienci będą ponownie wracać, postaw na blogowanie z oprogramowaniem OpenCart!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Ile kosztuje sklep Shoper?

    Ile kosztuje sklep Shoper?

    Co wiesz o platformie Shoper? Jeśli niewiele zapraszamy Cię do wpisu, który przybliży Ci specyfikę tego rozwiązania oraz jego miesięczne koszty.
    Ile kosztuje sklep na Sky-Shop?

    Ile kosztuje sklep na Sky-Shop?

    Sky-Shop to sposób na szybkie założenie sklepu WWW i przetestowanie Twojego pomysłu na biznes. Ile to kosztuje? Rozpoczęcie działalności w sieci może być tańsze, niż Ci się wydaje. Sprawdź, na jakie wydatki musisz się przygotować.
    Ile kosztuje sklep na WooCommerce?

    Ile kosztuje sklep na WooCommerce?

    Sklep oparty na WooCommerce możesz założyć bez ponoszenia wydatków – wykorzystując tylko Twój wolny czas i zdobytą wcześniej wiedzę. Sprawdź co musisz wiedzieć, aby Twój sklep działał prawidłowo!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę