Wiesz dobrze, że bez solidnej podstawy, domek z kart runie w mgnieniu oka. To samo dotyczy funkcjonowania Twojej witryny w związku z zastosowaniem technik optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Cały proces SEO powinien rozpoczynać się od dokładnego zbadania fundamentów strony internetowej i naprawienia wszystkich związanych z nią błędów, które niekorzystnie wpływają na rozwój marki. Bez takiego kompleksowego działania osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania nie jest możliwe. Przyjrzyjmy się więc bliżej kilku aspektom, które zdecydowanie należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia strategii opartej na podstawach SEO.
Skuteczna optymalizacja treści zawsze zaczynać powinna się od dogłębnych i rozległych badań. Na samym początku przygody z SEO warto przeprowadzić kilka audytów, które dostarczą dokładnych informacji na temat obecnego stanu witryny i osiąganych przez nią wyników. Oto niektóre z nich:
Podczas procesu badania elementów witryny i jej wyników, a także podczas wdrażania konkretnych strategii warto skorzystać z kilku narzędzi, które zdecydowanie ułatwią wszystkie te działania. SEMRush, Screaming Frog i Ahrefs mogą pomóc Ci znaleźć najtrafniejsze słowa kluczowe w Twojej branży, zrozumieć, jak witryna jest oceniana na ich podstawie, poznać sposoby osiągnięcia sukcesu przez największych niszowych rywali, odkryć tematy, na których warto skupić się podczas tworzenia treści i zidentyfikować wszelkiego rodzaju błędy techniczne, które negatywnie wpływają na funkcjonowanie strony internetowej.
Informacje zgromadzone w związku z użyciem różnych narzędzi SEO pomogą Ci obrać odpowiedni kierunek, w którym powinna zmierzać strategia optymalizacyjna, aby witryna przyciągnęła nowych klientów i zyskała uznanie wyszukiwarek. Dzięki temu strona zajmie wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania, a Ty pokonasz branżowych rywali i zyskasz popularność w sieci. Pamiętaj, że sukces wymaga czasu. Dzięki odpowiedniej strategii i specjalistycznym narzędziom jesteś jednak w stanie osiągnąć wszystkie wyznaczone cele i pokazać światu wartość swojej marki.
Twoje treści są bardzo ważne. Pamiętaj jednak, że liczy się również ich zorganizowanie w obrębie witryny. Bez odpowiedniej i intuicyjnej struktury odbiorcy nie będą w stanie znaleźć tego, czego właściwie szukają. Wskutek tego spadnie zarówno współczynnik konwersji, jak i sprzedaż. Musisz więc postarać się zapobiec tym problemom poprzez dokładne zbadanie struktury witryny i naprawienie wszelkich błędów. Dzięki kompleksowym działaniom w ramach technicznego SEO korzystnie wpłyniesz na autorytet strony internetowej i pokażesz wyszukiwarkom, że zasługujesz na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Skoncentruj się więc najpierw na stronie głównej, po czym przejdź do wszelkich pobocznych tematów, aby zlokalizować wszelkie nieścisłości. Warto też przyjrzeć się bliżej linkom w witrynie i ocenić, czy wciąż są tak wartościowe jak były pierwotnie.
Breadcrumbs to system nawigacji, który pomaga użytkownikom śledzić ich lokalizację na stronie i poznać drogi, z których mogą skorzystać, aby dotrzeć do określonego miejsca docelowego.
Korzystanie z tego modelu pomaga użytkownikom szybko zrozumieć, jak działa witryna i ułatwia proces nawigacji, dzięki czemu zaangażowanie w jej zawartość rośnie. W wyniku zastosowania tego systemu, negatywne czynniki, takie jak współczynnik odrzuceń, zostają zmniejszone do minimum, a Twoje strony zyskują wyższą pozycję w wyszukiwarkach, co dodatkowo potęguje ruch w witrynie i wzmaga zaangażowanie.
Jak już wyżej wspomniano, musisz maksymalnie ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny. Pamiętaj jednak, że Twoim zadaniem jest również dokładne przedstawienie Google jej tematu. W tym celu warto skorzystać ze schematu danych znaczników. Te struktury to niewidoczne dla odbiorców kodowanie, które znacznie wspomaga Twoje działania optymalizacyjne. System ten pomaga Google zrozumieć zawartość witryny i wyświetlić w SERP treści najbardziej dostosowane do oczekiwań odbiorców. To jednak nie wszystko. Znaczniki schematu zapewniają kilka innych korzyści, które obejmują wzrost pozycji w lokalnych rankingach, stworzenie rozszerzonych fragmentów i budowanie popularności marki w sieci, co ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki.
Jeśli chcesz osiągnąć duży sukces, musisz zadbać o nawet najmniejsze szczegóły. Zastosuj się więc do powyższych wskazówek, dzięki którym określisz funkcjonowanie podstawowych kwestii SEO w swojej witrynie. Dzięki zdobytej wiedzy będziesz w stanie przeprowadzić kompleksową optymalizację treści, która pozwoli Ci przyciągnąć nowych klientów i zyskać wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Jeśli jednak zależy Ci na pokonaniu branżowych rywali, ale wyżej opisane procesy wydają się zbyt wymagające i czasochłonne, skontaktuj się z nami! Z chęcią pomożemy Ci stworzyć skuteczną strategię optymalizacji treści, która przyniesie wymarzone efekty.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.