DARMOWY AUDYT SEO

Podstawowe aspekty witryny, które należy zbadać przed opracowaniem strategii SEO

5 min czytania
Podstawowe aspekty witryny, które należy zbadać przed opracowaniem strategii SEO
Kategoria Pozycjonowanie

Wiesz dobrze, że bez solidnej podstawy, domek z kart runie w mgnieniu oka. To samo dotyczy funkcjonowania Twojej witryny w związku z zastosowaniem technik optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Cały proces SEO powinien rozpoczynać się od dokładnego zbadania fundamentów strony internetowej i naprawienia wszystkich związanych z nią błędów, które niekorzystnie wpływają na rozwój marki. Bez takiego kompleksowego działania osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyników wyszukiwania nie jest możliwe. Przyjrzyjmy się więc bliżej kilku aspektom, które zdecydowanie należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia strategii opartej na podstawach SEO.

Spis treści:

Badania oparte na SEO

Skuteczna optymalizacja treści zawsze zaczynać powinna się od dogłębnych i rozległych badań. Na samym początku przygody z SEO warto przeprowadzić kilka audytów, które dostarczą dokładnych informacji na temat obecnego stanu witryny i osiąganych przez nią wyników. Oto niektóre z nich:

  • pozycja witryny na liście wyników wyszukiwania,
  • elementy warte ulepszenia pod kątem lokalnych i krajowych wyszukiwań,
  • stopień obecności marki w mediach społecznościowych i sposób, w jaki można go poprawić.
Sprawdź: Pozycjonowanie branży produkcyjnej, przemysłowej

Skorzystaj ze specjalistycznych narzędzi

Podczas procesu badania elementów witryny i jej wyników, a także podczas wdrażania konkretnych strategii warto skorzystać z kilku narzędzi, które zdecydowanie ułatwią wszystkie te działania. SEMRush, Screaming Frog i Ahrefs mogą pomóc Ci znaleźć najtrafniejsze słowa kluczowe w Twojej branży, zrozumieć, jak witryna jest oceniana na ich podstawie, poznać sposoby osiągnięcia sukcesu przez największych niszowych rywali, odkryć tematy, na których warto skupić się podczas tworzenia treści i zidentyfikować wszelkiego rodzaju błędy techniczne, które negatywnie wpływają na funkcjonowanie strony internetowej.

Informacje zgromadzone w związku z użyciem różnych narzędzi SEO pomogą Ci obrać odpowiedni kierunek, w którym powinna zmierzać strategia optymalizacyjna, aby witryna przyciągnęła nowych klientów i zyskała uznanie wyszukiwarek. Dzięki temu strona zajmie wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania, a Ty pokonasz branżowych rywali i zyskasz popularność w sieci. Pamiętaj, że sukces wymaga czasu. Dzięki odpowiedniej strategii i specjalistycznym narzędziom jesteś jednak w stanie osiągnąć wszystkie wyznaczone cele i pokazać światu wartość swojej marki.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Określ wartość witryny na podstawie jej struktury

Twoje treści są bardzo ważne. Pamiętaj jednak, że liczy się również ich zorganizowanie w obrębie witryny. Bez odpowiedniej i intuicyjnej struktury odbiorcy nie będą w stanie znaleźć tego, czego właściwie szukają. Wskutek tego spadnie zarówno współczynnik konwersji, jak i sprzedaż. Musisz więc postarać się zapobiec tym problemom poprzez dokładne zbadanie struktury witryny i naprawienie wszelkich błędów. Dzięki kompleksowym działaniom w ramach technicznego SEO korzystnie wpłyniesz na autorytet strony internetowej i pokażesz wyszukiwarkom, że zasługujesz na wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Skoncentruj się więc najpierw na stronie głównej, po czym przejdź do wszelkich pobocznych tematów, aby zlokalizować wszelkie nieścisłości. Warto też przyjrzeć się bliżej linkom w witrynie i ocenić, czy wciąż są tak wartościowe jak były pierwotnie.

Breadcrumbs to system nawigacji, który pomaga użytkownikom śledzić ich lokalizację na stronie i poznać drogi, z których mogą skorzystać, aby dotrzeć do określonego miejsca docelowego.

Korzystanie z tego modelu pomaga użytkownikom szybko zrozumieć, jak działa witryna i ułatwia proces nawigacji, dzięki czemu zaangażowanie w jej zawartość rośnie. W wyniku zastosowania tego systemu, negatywne czynniki, takie jak współczynnik odrzuceń, zostają zmniejszone do minimum, a Twoje strony zyskują wyższą pozycję w wyszukiwarkach, co dodatkowo potęguje ruch w witrynie i wzmaga zaangażowanie.

Sprawdź: Wszystko, co powinieneś wiedzieć na temat SEO, SMM, SEM i SMO

Zadbaj o znaczniki schematu

Jak już wyżej wspomniano, musisz maksymalnie ułatwić użytkownikom korzystanie z witryny. Pamiętaj jednak, że Twoim zadaniem jest również dokładne przedstawienie Google jej tematu. W tym celu warto skorzystać ze schematu danych znaczników. Te struktury to niewidoczne dla odbiorców kodowanie, które znacznie wspomaga Twoje działania optymalizacyjne. System ten pomaga Google zrozumieć zawartość witryny i wyświetlić w SERP treści najbardziej dostosowane do oczekiwań odbiorców. To jednak nie wszystko. Znaczniki schematu zapewniają kilka innych korzyści, które obejmują wzrost pozycji w lokalnych rankingach, stworzenie rozszerzonych fragmentów i budowanie popularności marki w sieci, co ma bezpośredni wpływ na osiągane wyniki.

Podsumowanie

Jeśli chcesz osiągnąć duży sukces, musisz zadbać o nawet najmniejsze szczegóły. Zastosuj się więc do powyższych wskazówek, dzięki którym określisz funkcjonowanie podstawowych kwestii SEO w swojej witrynie. Dzięki zdobytej wiedzy będziesz w stanie przeprowadzić kompleksową optymalizację treści, która pozwoli Ci przyciągnąć nowych klientów i zyskać wysoką pozycję na liście wyników wyszukiwania.

Jeśli jednak zależy Ci na pokonaniu branżowych rywali, ale wyżej opisane procesy wydają się zbyt wymagające i czasochłonne, skontaktuj się z nami! Z chęcią pomożemy Ci stworzyć skuteczną strategię optymalizacji treści, która przyniesie wymarzone efekty.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Do czego wykorzystywane jest presell pages?
Do czego wykorzystywane jest presell pages?
Presell pages to strony, na które często następuje przekierowywanie z reklam internetowych. Z tego artykułu dowiesz się, czym dokładnie są, do czego ten rodzaj stron jest wykorzystywany oraz jakie są jej rodzaje.
Czym jest Outreach i jaki ma wpływa na SEO?
Czym jest Outreach i jaki ma wpływa na SEO?
Jak zdobyć popularność w Internecie? Dziś SEO potrzebuje dodatkowego wsparcia w postaci outreach marketingu. O co w nim chodzi i jak z niego korzystać?
Jakich błędów unikać, pozyskując linki?
Jakich błędów unikać, pozyskując linki?
Pozyskiwanie linków to złożony proces, wymagający znajomości czynników rankingowych i zasad Google. Czego unikać, aby nie popaść w tarapaty?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie