DARMOWY AUDYT SEO

Podstawy edukacyjne SEO dla firm

5 min czytania
Podstawy edukacyjne SEO dla firm
Kategoria Pozycjonowanie

Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, jak ważna jest prawidłowa optymalizacja strony pod kątem wyszukiwanych fraz kluczowych. Ich niewielki zasób wiedzy dotyczący plasowania się na pierwszych miejscach rankingu sprawia, że odkładają w czasie wdrożenie strategii SEO.

Wyjaśniamy, dlaczego ważne jest, aby mieć sprecyzowany plan działania – zarówno z obszaru stricte biznesowego, jak i marketingu cyfrowego.

Spis treści:

Podręcznikowe podstawy SEO

Jeżeli nie interesujesz się marketingiem, pojęcie Search Engine Optimization może być Ci obce. Postaramy się więc wyjaśnić Ci to w możliwie najprostszy sposób.

SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, to szereg działań i cyfrowych praktyk, których docelowym punktem jest zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Podstawowe wymogi SEO zawierają projektowanie witryny pod kątem preferencji wyszukiwarek, w tym algorytmów Google.

Działania z zakresu SEO są szczególnie pożądane przez osoby, które zarządzają sprzedażą online w serwisach internetowych. Za sprawą SEO uzyskują duży ruch organiczny, tj. spory odsetek potencjalnych klientów odwiedzających stronę. Pozycjonowanie witryn internetowych to „must have” dla tych przedsiębiorstw, którym zależy na kształtowaniu rozpoznawalności i ekspozycji marki w sieci.

Prosta sprawa. Jeżeli Twoja strona biznesowa nie plasuje się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania, trudniej będzie Ci przyciągnąć zainteresowanych ofertą konsumentów.

Sprawdź: Reverse SEO – czym jest i jak wykorzystać je w swojej strategii?

Bądź na bieżąco

Musimy zmartwić tych, którzy są niecierpliwi, i mają ograniczone zasoby czasowe. Niestety SEO to nieustanny proces zmian oraz rynkowych modyfikacji. Algorytmy Google podlegają systematycznej aktualizacji, a to oznacza, że musisz być otwarty na pojawiające się w tym obszarze innowacje. Istotne jest wdrożenie przemyślanego monitoringu, który umożliwi śledzenie „rynkowej metamorfozy”. To wszystko zaowocuje szczytową pozycją w rankingu wyszukiwarki oraz wyprzedzeniem konkurencyjnych firm.

Rankingi rankingami, ale optymalizacja pod kątem SEO to również szereg innych czynności, które powinieneś wziąć pod uwagę. Jedną z nich jest tworzenie jakościowej treści oraz ich dystrybucja. Zadbaj o to, by treści na Twojej stronie zainteresowały odbiorców. Przeprowadzaj badania konsumenckie i audyty witryny. Dołóż wszelkiej staranności, aby usprawnić indeksowanie strony w wyszukiwarce Google. W tym celu postaw m.in. na unikatowy opis oferty i linkowanie do nowych produktów na stronie głównej.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

SEO – dla małych i dużych firm

Rywalizacja z wieloma firmami, które zbudowały swoją potęgę w sieci internetowej, może okazać się prawdziwym wyzwaniem. Nie ma jednak rzeczy możliwych, a odpowiednio zoptymalizowana witryna na pewno pomoże Ci zyskać rozgłos w przestrzeni internetu (a tym samym wśród potencjalnych, zainteresowanych ofertą klientów).

Posiadanie dużych zasobów finansowych i bogatej oferty często nie wystarcza. Dzieje się tak, ponieważ wyników w wyszukiwaniach nie można kupić. SEO nie umożliwia zakupu fraz kluczowych. Ma to swoje plusy w postaci równych szans – zarówno dla przedsiębiorstw, dysponujących pokaźnym budżetem, jak i tych, które nie mogą się poszczycić znacznymi funduszami.

Sprawdź: Architektura informacji – czym jest i jak ją zoptymalizować?

Pozycjonowanie to on-site i off-site

Na miejsce w rankingu wpływ mają działania prowadzone na stronie, ale też poza nią. Podczas tworzenia strategii SEO nie można więc pomijać tych dwóch aspektów.

On-site (na stronie) odnosi się do elementów, które znajdują się w witrynie. Mamy na myśli tutaj meta tagi, właściwą strukturę kodu strony czy korzystne adresy URL. Rolę pierwszoplanową odgrywają także treść, kategorie czy podział strony. Warto zadbać o przejrzystość witryny. Spraw, by była przyjazna i intuicyjna w obsłudze dla odwiedzającego ją użytkownika.

Z kolei off-site (poza stroną) to wszystko, co dzieje się na zewnątrz witryny internetowej. Pierwsza myśl, która powinna Ci przyjść do głowy po przeczytaniu tego pojęcia to linki zewnętrzne. Zdobycie dużej liczby odnośników, które będą przekierowywać potencjalnego klienta do docelowej strony, to połowa sukcesu. Ilość nie jest równoznaczna z jakością. Zatem niewykluczane jest wzięcie pod uwagę jeszcze jednego czynnika – dopasowania tematycznego. Nie ukrywamy, że aby zaistnieć w sieci i być wiarygodnym rynkowym graczem, konieczne jest, aby linki pochodziły z renomowanych źródeł. To kolejna podpowiedź dla Ciebie. Skoncentruj się na tym, aby Twoja strona była rekomendowana przez twórców cenionych blogów czy portal internetowych.

Jak SEO może Ci pomóc?

Firmy koncentrujące się na ciągłym udoskonaleniu i wdrażaniu nowych strategii SEO z pewnością będą mogły wiele na tym zyskać.

Zyskasz przewagę

Chociaż brzmi idealistycznie, to rzeczywiście SEO jest znakomitym narzędziem służącym do manewrowania pozycją strony w rankingach. Zwiększając ekspozycję w sieci, zyskujesz przewagę wśród rywali z branży.

Dotrzesz do właściwych użytkowników

Właściwy użytkownik to nikt inny jak potencjalny klient Twoich usług bądź produktów. Strategie SEO, zarówno off-site, jak i on-site umożliwiają dotarcie do określonych grup odbiorców. Tym samym wpływają na rozwój relacji między firmą a konsumentami.

Będziesz bardziej rozpoznawalny

Prawdopodobnie nie jest Ci obce to uczucie, kiedy scrollujesz Instagrama i czytasz informacje o marce, która jest super, bo… To samo może stać się z Twoim brandem! Wystarczy, że wykorzystasz techniki SEO prowadzone poza stroną internetową.

Otrzymasz cenne dane

Za sprawą SEO uzyskasz dostęp do danych, których nie mógłbyś zdobyć w żaden inny sposób. Segmentacja odbiorców i dostosowywanie praktyk optymalizacji do danej witryny, skierowanej do konkretnych osób, daje Ci wgląd w zachowania grup konsumenckich.

Sprawdź: Jak prawidłowo przebudować stronę internetową?

Firma bez SEO? Nie istnieje

Właściciele dobrze prosperujących przedsiębiorstw posiadają chociaż podstawową wiedzę z zakresu optymalizacji witryn internetowych. Zestaw korzyści, które przynosi SEO, z pewnością daje pogląd, że warto zainwestować czas w przygotowanie właściwej strategii. Jeżeli czujesz, że nie posiadasz wystarczających kompetencji, zainwestuj finanse w zatrudnienie zespołu specjalistów, który pomoże Ci znaleźć się na pierwszych miejscach rankingu Google.

iCEA Group
Jako iCEA Group jesteśmy czołową agencją SEO w Polsce, z siedzibą w Poznaniu, specjalizującą się w biznesowym podejściu do pozycjonowania stron internetowych. Od 2007 roku ustanawiamy standardy w branży SEO/SEM i z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 8

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Komentarze na blogu – jaki mają wpływ na pozycjonowanie?
Komentarze na blogu – jaki mają wpływ na pozycjonowanie?
Co wpływa na zajmowane miejsce Twojej strony WWW w rankingu wyszukiwarki? Determinantów jest wiele, a jednym z nich są komentarze zamieszczane na blogu.
Jak działają farmy linków?
Jak działają farmy linków?
Prawidłowo zbudowany profil linkowy przynosi wiele korzyści. W związku z tym właściciele witryn chętnie angażują się w wymianę odnośników między sobą.
Jak zdobyć popularność w sieci i cieszyć się wysoką pozycją rankingową?
Jak zdobyć popularność w sieci i cieszyć się wysoką pozycją rankingową?
Współcześnie czasem trudno jest odnaleźć się w przestrzeni wirtualnej. Dowiedz się zatem, co robić, aby cieszyć się wysoką pozycją w wyszukiwarce!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę