Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, jak ważna jest prawidłowa optymalizacja strony pod kątem wyszukiwanych fraz kluczowych. Ich niewielki zasób wiedzy dotyczący plasowania się na pierwszych miejscach rankingu sprawia, że odkładają w czasie wdrożenie strategii SEO.
Wyjaśniamy, dlaczego ważne jest, aby mieć sprecyzowany plan działania – zarówno z obszaru stricte biznesowego, jak i marketingu cyfrowego.
Jeżeli nie interesujesz się marketingiem, pojęcie Search Engine Optimization może być Ci obce. Postaramy się więc wyjaśnić Ci to w możliwie najprostszy sposób.
SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, to szereg działań i cyfrowych praktyk, których docelowym punktem jest zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Podstawowe wymogi SEO zawierają projektowanie witryny pod kątem preferencji wyszukiwarek, w tym algorytmów Google.
Działania z zakresu SEO są szczególnie pożądane przez osoby, które zarządzają sprzedażą online w serwisach internetowych. Za sprawą SEO uzyskują duży ruch organiczny, tj. spory odsetek potencjalnych klientów odwiedzających stronę. Pozycjonowanie witryn internetowych to „must have” dla tych przedsiębiorstw, którym zależy na kształtowaniu rozpoznawalności i ekspozycji marki w sieci.
Prosta sprawa. Jeżeli Twoja strona biznesowa nie plasuje się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania, trudniej będzie Ci przyciągnąć zainteresowanych ofertą konsumentów.
Musimy zmartwić tych, którzy są niecierpliwi, i mają ograniczone zasoby czasowe. Niestety SEO to nieustanny proces zmian oraz rynkowych modyfikacji. Algorytmy Google podlegają systematycznej aktualizacji, a to oznacza, że musisz być otwarty na pojawiające się w tym obszarze innowacje. Istotne jest wdrożenie przemyślanego monitoringu, który umożliwi śledzenie „rynkowej metamorfozy”. To wszystko zaowocuje szczytową pozycją w rankingu wyszukiwarki oraz wyprzedzeniem konkurencyjnych firm.
Rankingi rankingami, ale optymalizacja pod kątem SEO to również szereg innych czynności, które powinieneś wziąć pod uwagę. Jedną z nich jest tworzenie jakościowej treści oraz ich dystrybucja. Zadbaj o to, by treści na Twojej stronie zainteresowały odbiorców. Przeprowadzaj badania konsumenckie i audyty witryny. Dołóż wszelkiej staranności, aby usprawnić indeksowanie strony w wyszukiwarce Google. W tym celu postaw m.in. na unikatowy opis oferty i linkowanie do nowych produktów na stronie głównej.
Rywalizacja z wieloma firmami, które zbudowały swoją potęgę w sieci internetowej, może okazać się prawdziwym wyzwaniem. Nie ma jednak rzeczy możliwych, a odpowiednio zoptymalizowana witryna na pewno pomoże Ci zyskać rozgłos w przestrzeni internetu (a tym samym wśród potencjalnych, zainteresowanych ofertą klientów).
Posiadanie dużych zasobów finansowych i bogatej oferty często nie wystarcza. Dzieje się tak, ponieważ wyników w wyszukiwaniach nie można kupić. SEO nie umożliwia zakupu fraz kluczowych. Ma to swoje plusy w postaci równych szans – zarówno dla przedsiębiorstw, dysponujących pokaźnym budżetem, jak i tych, które nie mogą się poszczycić znacznymi funduszami.
Na miejsce w rankingu wpływ mają działania prowadzone na stronie, ale też poza nią. Podczas tworzenia strategii SEO nie można więc pomijać tych dwóch aspektów.
On-site (na stronie) odnosi się do elementów, które znajdują się w witrynie. Mamy na myśli tutaj meta tagi, właściwą strukturę kodu strony czy korzystne adresy URL. Rolę pierwszoplanową odgrywają także treść, kategorie czy podział strony. Warto zadbać o przejrzystość witryny. Spraw, by była przyjazna i intuicyjna w obsłudze dla odwiedzającego ją użytkownika.
Z kolei off-site (poza stroną) to wszystko, co dzieje się na zewnątrz witryny internetowej. Pierwsza myśl, która powinna Ci przyjść do głowy po przeczytaniu tego pojęcia to linki zewnętrzne. Zdobycie dużej liczby odnośników, które będą przekierowywać potencjalnego klienta do docelowej strony, to połowa sukcesu. Ilość nie jest równoznaczna z jakością. Zatem niewykluczane jest wzięcie pod uwagę jeszcze jednego czynnika – dopasowania tematycznego. Nie ukrywamy, że aby zaistnieć w sieci i być wiarygodnym rynkowym graczem, konieczne jest, aby linki pochodziły z renomowanych źródeł. To kolejna podpowiedź dla Ciebie. Skoncentruj się na tym, aby Twoja strona była rekomendowana przez twórców cenionych blogów czy portal internetowych.
Firmy koncentrujące się na ciągłym udoskonaleniu i wdrażaniu nowych strategii SEO z pewnością będą mogły wiele na tym zyskać.
Chociaż brzmi idealistycznie, to rzeczywiście SEO jest znakomitym narzędziem służącym do manewrowania pozycją strony w rankingach. Zwiększając ekspozycję w sieci, zyskujesz przewagę wśród rywali z branży.
Właściwy użytkownik to nikt inny jak potencjalny klient Twoich usług bądź produktów. Strategie SEO, zarówno off-site, jak i on-site umożliwiają dotarcie do określonych grup odbiorców. Tym samym wpływają na rozwój relacji między firmą a konsumentami.
Prawdopodobnie nie jest Ci obce to uczucie, kiedy scrollujesz Instagrama i czytasz informacje o marce, która jest super, bo… To samo może stać się z Twoim brandem! Wystarczy, że wykorzystasz techniki SEO prowadzone poza stroną internetową.
Za sprawą SEO uzyskasz dostęp do danych, których nie mógłbyś zdobyć w żaden inny sposób. Segmentacja odbiorców i dostosowywanie praktyk optymalizacji do danej witryny, skierowanej do konkretnych osób, daje Ci wgląd w zachowania grup konsumenckich.
Właściciele dobrze prosperujących przedsiębiorstw posiadają chociaż podstawową wiedzę z zakresu optymalizacji witryn internetowych. Zestaw korzyści, które przynosi SEO, z pewnością daje pogląd, że warto zainwestować czas w przygotowanie właściwej strategii. Jeżeli czujesz, że nie posiadasz wystarczających kompetencji, zainwestuj finanse w zatrudnienie zespołu specjalistów, który pomoże Ci znaleźć się na pierwszych miejscach rankingu Google.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.