DARMOWY AUDYT SEO

Podstawy edukacyjne SEO dla firm

Podstawy edukacyjne SEO dla firm

Karolina Grabowska/pexels.com

Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy, jak ważna jest prawidłowa optymalizacja strony pod kątem wyszukiwanych fraz kluczowych. Ich niewielki zasób wiedzy dotyczący plasowania się na pierwszych miejscach rankingu sprawia, że odkładają w czasie wdrożenie strategii SEO.

Wyjaśniamy, dlaczego ważne jest, aby mieć sprecyzowany plan działania – zarówno z obszaru stricte biznesowego, jak i marketingu cyfrowego.

Podręcznikowe podstawy SEO

Jeżeli nie interesujesz się marketingiem, pojęcie Search Engine Optimization może być Ci obce. Postaramy się więc wyjaśnić Ci to w możliwie najprostszy sposób.

SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, to szereg działań i cyfrowych praktyk, których docelowym punktem jest zwiększenie pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Podstawowe wymogi SEO zawierają projektowanie witryny pod kątem preferencji wyszukiwarek, w tym algorytmów Google.

Działania z zakresu SEO są szczególnie pożądane przez osoby, które zarządzają sprzedażą online w serwisach internetowych. Za sprawą SEO uzyskują duży ruch organiczny, tj. spory odsetek potencjalnych klientów odwiedzających stronę. Pozycjonowanie witryn internetowych to „must have” dla tych przedsiębiorstw, którym zależy na kształtowaniu rozpoznawalności i ekspozycji marki w sieci.

Prosta sprawa. Jeżeli Twoja strona biznesowa nie plasuje się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania, trudniej będzie Ci przyciągnąć zainteresowanych ofertą konsumentów.

Sprawdź: Cele SMART w SEO

Bądź na bieżąco

Musimy zmartwić tych, którzy są niecierpliwi, i mają ograniczone zasoby czasowe. Niestety SEO to nieustanny proces zmian oraz rynkowych modyfikacji. Algorytmy Google podlegają systematycznej aktualizacji, a to oznacza, że musisz być otwarty na pojawiające się w tym obszarze innowacje. Istotne jest wdrożenie przemyślanego monitoringu, który umożliwi śledzenie „rynkowej metamorfozy”. To wszystko zaowocuje szczytową pozycją w rankingu wyszukiwarki oraz wyprzedzeniem konkurencyjnych firm.

Źródło: Gustavo Fring/pexels.com

Rankingi rankingami, ale optymalizacja pod kątem SEO to również szereg innych czynności, które powinieneś wziąć pod uwagę. Jedną z nich jest tworzenie jakościowej treści oraz ich dystrybucja. Zadbaj o to, by treści na Twojej stronie zainteresowały odbiorców. Przeprowadzaj badania konsumenckie i audyty witryny. Dołóż wszelkiej staranności, aby usprawnić indeksowanie strony w wyszukiwarce Google. W tym celu postaw m.in. na unikatowy opis oferty i linkowanie do nowych produktów na stronie głównej.

SEO – dla małych i dużych firm

Rywalizacja z wieloma firmami, które zbudowały swoją potęgę w sieci internetowej, może okazać się prawdziwym wyzwaniem. Nie ma jednak rzeczy możliwych, a odpowiednio zoptymalizowana witryna na pewno pomoże Ci zyskać rozgłos w przestrzeni internetu (a tym samym wśród potencjalnych, zainteresowanych ofertą klientów).

Posiadanie dużych zasobów finansowych i bogatej oferty często nie wystarcza. Dzieje się tak, ponieważ wyników w wyszukiwaniach nie można kupić. SEO nie umożliwia zakupu fraz kluczowych. Ma to swoje plusy w postaci równych szans – zarówno dla przedsiębiorstw, dysponujących pokaźnym budżetem, jak i tych, które nie mogą się poszczycić znacznymi funduszami.

Sprawdź: Typologia SEO – teoria optymalizacji i pozycjonowania

Pozycjonowanie to on-site i off-site

Na miejsce w rankingu wpływ mają działania prowadzone na stronie, ale też poza nią. Podczas tworzenia strategii SEO nie można więc pomijać tych dwóch aspektów.

On-site (na stronie) odnosi się do elementów, które znajdują się w witrynie. Mamy na myśli tutaj meta tagi, właściwą strukturę kodu strony czy korzystne adresy URL. Rolę pierwszoplanową odgrywają także treść, kategorie czy podział strony. Warto zadbać o przejrzystość witryny. Spraw, by była przyjazna i intuicyjna w obsłudze dla odwiedzającego ją użytkownika.

Z kolei off-site (poza stroną) to wszystko, co dzieje się na zewnątrz witryny internetowej. Pierwsza myśl, która powinna Ci przyjść do głowy po przeczytaniu tego pojęcia to linki zewnętrzne. Zdobycie dużej liczby odnośników, które będą przekierowywać potencjalnego klienta do docelowej strony, to połowa sukcesu. Ilość nie jest równoznaczna z jakością. Zatem niewykluczane jest wzięcie pod uwagę jeszcze jednego czynnika – dopasowania tematycznego. Nie ukrywamy, że aby zaistnieć w sieci i być wiarygodnym rynkowym graczem, konieczne jest, aby linki pochodziły z renomowanych źródeł. To kolejna podpowiedź dla Ciebie. Skoncentruj się na tym, aby Twoja strona była rekomendowana przez twórców cenionych blogów czy portal internetowych.

Jak SEO może Ci pomóc?

Firmy koncentrujące się na ciągłym udoskonaleniu i wdrażaniu nowych strategii SEO z pewnością będą mogły wiele na tym zyskać.

Zyskasz przewagę

Chociaż brzmi idealistycznie, to rzeczywiście SEO jest znakomitym narzędziem służącym do manewrowania pozycją strony w rankingach. Zwiększając ekspozycję w sieci, zyskujesz przewagę wśród rywali z branży.

Dotrzesz do właściwych użytkowników

Właściwy użytkownik to nikt inny jak potencjalny klient Twoich usług bądź produktów. Strategie SEO, zarówno off-site, jak i on-site umożliwiają dotarcie do określonych grup odbiorców. Tym samym wpływają na rozwój relacji między firmą a konsumentami.

Będziesz bardziej rozpoznawalny

Prawdopodobnie nie jest Ci obce to uczucie, kiedy scrollujesz Instagrama i czytasz informacje o marce, która jest super, bo… To samo może stać się z Twoim brandem! Wystarczy, że wykorzystasz techniki SEO prowadzone poza stroną internetową.

Otrzymasz cenne dane

Za sprawą SEO uzyskasz dostęp do danych, których nie mógłbyś zdobyć w żaden inny sposób. Segmentacja odbiorców i dostosowywanie praktyk optymalizacji do danej witryny, skierowanej do konkretnych osób, daje Ci wgląd w zachowania grup konsumenckich.

Sprawdź: Proste techniki SEO, które musisz znać

Firma bez SEO? Nie istnieje

Właściciele dobrze prosperujących przedsiębiorstw posiadają chociaż podstawową wiedzę z zakresu optymalizacji witryn internetowych. Zestaw korzyści, które przynosi SEO, z pewnością daje pogląd, że warto zainwestować czas w przygotowanie właściwej strategii. Jeżeli czujesz, że nie posiadasz wystarczających kompetencji, zainwestuj finanse w zatrudnienie zespołu specjalistów, który pomoże Ci znaleźć się na pierwszych miejscach rankingu Google.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Sposoby weryfikacji witryny w Google Search Console
    Sposoby weryfikacji witryny w Google Search Console
    Aby móc śledzić ruch i widoczność dotyczące strony w internecie za pośrednictwem Google Search Console niezbędna jest weryfikacja potwierdzająca prawa do danej witryny. Z tego artykułu dowiesz się, jakie korzyści zapewnia oraz jak ją przeprowadzić.
    Link building a kary Google – na co warto uważać?
    Link building a kary Google – na co warto uważać?
    Jak stworzyć odpowiedni link building, aby nie narazić się wyszukiwarce Google? Jakich praktyk Black Hat SEO należy się wystrzegać? Musisz to wiedzieć.
    Jak powinno się pozycjonować sklep internetowy?
    Jak powinno się pozycjonować sklep internetowy?
    Chcesz wypozycjonować sklep internetowy? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę i jak zrobić to skutecznie!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę