Podstawy marketingu cyfrowego – w jaki sposób dotrzeć do potencjalnego klienta?

Podstawy marketingu cyfrowego – w jaki sposób dotrzeć do potencjalnego klienta?

Campaign Creators / unsplash.com

Zarówno strona internetowa, jak i firma mogą odnieść sukces tylko wtedy, kiedy właściciel dobrze wie, jakie działania należy podjąć, i wykonuje je świadomie. Może i nie ma przepisu na udany marketing internetowy, ale istnieją pewne czynności, które warto wykonać, aby mieć wpływ na potencjalnego klienta i pobudzić go do aktywności.

Jeśli chcesz dobrze prowadzić swój biznes e-commerce, musisz rozpocząć działania związane z marketingiem online.

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy to rodzaj marketingu, który koncentruje się na promowaniu poszczególnych usług oraz produktów za pomocą sieci. Celem tych działań jest zawsze skłonienie użytkowników do podjęcia określonych działań, takich jak dokonanie zakupu, rejestracja konta czy zapis do newslettera.

Należy pamiętać, że zachowania konsumentów nieustannie ulegają zmianie. Uwaga odbiorców najczęściej jest odwracana przez nadchodzące oraz obecne trendy. Stwarzają one duże wyzwanie dla firm e-commerce na całym świecie. Na szczęście marketing internetowy łatwo dostosowuje się do tego typu zmian.

Kanały marketingu internetowego

Obecnie istnieją nieograniczone możliwości reklamowania produktów lub usług w sieci. Najważniejsze, aby zrozumieć sposób działania każdego z kanałów marketingu internetowego i zastanowić się, jak można go wykorzystać do osiągnięcia założonych celów.

Poniżej przedstawiamy listę kanałów marketingu internetowego, które warto wykorzystać podczas opracowywania własnej strategii.

  1. Płatne wyniki wyszukiwania

Jeśli marzysz o natychmiastowych efektach, jest to idealny wybór dla Ciebie. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na te działania, ponieważ nie chcą oni długo czekać na pozytywne wyniki z kampanii. Jednak musisz pamiętać, że ich efekty są krótkoterminowe. Google Ads jest doskonałym sposobem na generowanie płatnych reklam na samej górze wyników wyszukiwania bez zbędnego wysiłku.

  1. E-mail marketing

Ten sposób marketingu internetowego odgrywa kluczową rolę w przyciąganiu potencjalnego klienta do sklepu internetowego. Możesz wysyłać przypomnienia o pozostawionych w koszyku produktach, powiadomienia o nowościach czy inne treści, które są ważne w oczach potencjalnego kupującego.

E-mail marketing z pewnością pomoże Ci zwiększyć sprzedaż, a nawet usprawnić komunikację z klientami. Wystarczy, że w odpowiedni sposób zaplanujesz swoje kampanie marketingowe.

  1. Optymalizacja strony pod kątem SEO

Obecnie zdecydowana większość użytkowników rozpoczyna swoje zakupy od wyszukiwania produktów w Google. Jeśli więc chcesz, aby Twój sklep internetowy był wyświetlany na zastosowane przez innych słowa kluczowe, musisz zadbać o odpowiednią optymalizację witrynę pod kątem SEO. Pamiętaj, że działania SEO, zarówno poza witryną, jak i w niej samej, muszą być stale analizowane i ulepszane, ponieważ algorytmy stosowane przez wyszukiwarki ciągle ulegają zmianie.

  1. Marketing w mediach społecznościowych

Obecnie większość osób na świecie jest obecnych w mediach społecznościowych, dlatego social media zostały największym celem marketingu internetowego. Regularne publikowanie na Facebooku, Twitterze lub Instagramie powinno stać się Twoim nawykiem, ponieważ w ten sposób możesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie.

  1. Marketing mobilny

Przeglądarki internetowe nie są już jedynym narzędziem, które umożliwia dostęp do internetu. Obecnie użytkownicy stawiają na mobilność i korzystają z różnych aplikacji częściej niż kiedykolwiek. W związku z tym posiadanie odpowiedniej strategii marketingu mobilnego jest bardzo ważne. Użytkownicy na smartfonach wyszukują w inny sposób niż w przeglądarkach komputerowych, dlatego tak ważne jest, aby pomyśleć o odbiorcach korzystających z urządzeń mobilnych.

Źródło: Campaign Creators / unsplash.com

  1. Remarketing

Działanie to polega na przekształceniu przypadkowych klientów w rzeczywistych kupujących. Postęp technologiczny pozwala właścicielom e-commerce kierować użytkowników do konkretnych treści, produktów lub usług, którymi mogą być zainteresowani.

  1. Marketing treści

Sprzedaż nie powinna być Twoim jedynym celem podczas działań związanych z marketingiem internetowym. Ważne jest oferowanie użytkownikom wartości bez konieczności dokonywania przez nich zakupów. Z tego powodu niezbędnym elementem przyciągania odbiorców jest niezawodny content marketing. Postaraj się tworzyć wartościowe treści, które pomogą potencjalnym odbiorcom rozwiązywać ich problemy. Tylko w taki sposób możesz zaangażować ich do śledzenia Twojej marki.

Tworzenie wartościowych treści pomaga budować świadomość marki i generować konwersję, a przede wszystkim zdobyć wiernych klientów.

Podsumowanie

Strony internetowe e-commerce nie są w stanie same się rozwijać i znaleźć na szczycie wyników wyszukiwania, dlatego powstał marketing internetowy, który przychodzi na ratunek wszystkim przedsiębiorcom.

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki pomogą Ci wykorzystać siłę marketingu cyfrowego. Musisz tylko wdrożyć omówione tutaj strategie. Jednak nie powinieneś skupiać się wyłącznie na jednym działaniu. Włączenie do swoich strategii marketingowych kilku z nich pozwoli Ci zobaczyć zadowalające efekty.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Najczęściej popełniane błędy SEO przez właścicieli stron WWW

    Najczęściej popełniane błędy SEO przez właścicieli stron WWW

    Błędy w działaniach SEO mogą źle wpływać na Twoją witrynę, dlatego postaraj się unikać tych najczęściej występujących problemów w Twojej strategii!
    Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?

    Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce Google?

    Wszyscy właściciele blogów, sklepów internetowych i firm chcą, aby to ich witryna znajdowała się w czołówce wyników Google. Aby strona była lepiej oceniana przez algorytmy wyszukiwarki, warto poznać najistotniejsze kwestie wpływające na jej pozycję.
    Jak skutecznie pozycjonować stronę usługową?

    Jak skutecznie pozycjonować stronę usługową?

    Prowadzisz firmę usługową lub jesteś fachowcem w swojej dziedzinie? Przeczytaj i sprawdź, w jaki sposób zaprezentować swój biznes w sieci!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.