DARMOWY AUDYT SEO

Podstawy SEO. Strategia słów kluczowych w kontekście blogosfery

Podstawy SEO. Strategia słów kluczowych w kontekście blogosfery

JESHOOTS.com / pexels.com

Blogowanie to przyjemny sposób na kontakt z podobną sobie społecznością, a zarazem forma ekspresji dla wielu użytkowników. Pisząc, zależy nam, abyśmy byli czytani. Wymaga to jednak wiele pracy oraz czasu. Ci, którzy zastanawiają się, jak zacząć promocję swojego bloga, często sięgają po strategie marketingowe. Jednak najpierw należy zadbać o fundamenty – techniczne SEO. Aby wyszukiwarka w lepiej indeksowała stronę, trzeba umieć się z nią porozumieć. Elementem, który umożliwia ten rodzaj dialogu, są właśnie słowa kluczowe. Jak więc wykorzystać ich potencjał w kontekście blogosfery?

Słowa i frazy kluczowe

Szukając informacji o pozycjonowaniu oraz optymalizacji SEO, z pewnością natknąłeś się na pojęcie słów kluczowych. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, słowa bądź frazy kluczowe (keywords) to wszystkie wyrazy wpisywane przez internautów do wyszukiwarki w zależności od intencji oraz potrzeb. Są jednym z najważniejszych elementów wpływających na pozycję rankingową strony.

Rodzaje słów kluczowych

  • słowa ogólne – najbardziej konkurencyjne, najczęściej pojedyncze słowa, które odnoszą się do najbardziej ogólnych kategorii,
  • frazy typu long tail – hasła, które składają się przynajmniej z trzech słów, a które są znacznie bardziej szczegółowe,
  • słowa brandowe – odmiana fraz long tail, w których pojawia się nazwa firmy, producenta, produktu, które są wykorzystywane w marketingu e-commerce,
  • frazy regionalne (lokalne) – słowa zawierające zakres lokalizacji,
  • frazy w formie pytania – pozwalające na rozszerzenie pola odpowiedzi i nakierowujące na fragmenty treści.

Narzędzia do tworzenia bazy słów kluczowych

W celu ułatwienia pracy poszukiwania oraz analizowania słów kluczowych powstało wiele narzędzi i programów komputerowych.

Darmowe:

  • Keyword Surfer – wtyczka analizująca wyniki wyszukiwania w sieci, określa, jaka jest średnia miesięczna liczba wyszukiwań dla danej frazy, a także stworzy propozycje synonimów do wybranych przez nas słów;
  • Planer słów kluczowych Google – pozwala na uzyskanie najbardziej aktualnej propozycji słów, a także analizuje częstotliwość ich wyszukiwania przez internautów;
  • Google Search Console – pokazuje najczęściej występujące słowa kluczowe, a także informuje o liczbie kliknięć w link na podstawie wyszukanego słowa, pozwala dowiedzieć się nawet, z jakiego kraju pochodzą odbiorcy.

Płatne:

  • SERP Analyzer – wykorzystywany jest w przypadku pogłębionej analizy pierwszych 50 wyników wyszukiwania dla analizowanej frazy;
  • Semstorm – pozwala na uzyskanie kompletu danych z każdej strony internetowej, z jego pomocą znajdziesz słowa kluczowe wykorzystywane przez innych administratorów;
  • Senuto – w swojej bazie zawiera około 20 milionów słów kluczowych, które można sprawdzać codziennie, a dodatkowo pozwala wyszukiwać słowa na podstawie własnych kombinacji za pomocą filtrów.
Sprawdź: Dlaczego SEO wymaga tyle czasu?

Blog i możliwości, jakie oferuje

600 milionów. Do lutego 2022 roku w sieci powstało 600 milionów blogów, pochodzących z różnych platform. Jak widać, tworzenie wpisów jest dla użytkowników popularną formą ekspresji, a także miejscem pozwalającym na zbudowanie wizerunku w sieci bądź uzyskanie przychodów ze sprzedaży. Powodów zakładania blogów są tysiące, od hobby po zobowiązania zawodowe. Jakie więc korzyści może przynieść blog w kontekście content marketingu?

  • poprawia widoczność i zwiększa ruch organiczny na stronie,
  • zwiększa współczynnik konwersji,
  • wpływa na rozpoznawalność marki,
  • buduje wizerunek eksperta w danej dziedzinie.

Blog przyczynia się więc do zwiększenia ruchu organicznego na stronie, a tym samym stwarza możliwość komunikacji pomiędzy autorami a odbiorcami. W przypadku sklepów internetowych jest on dodatkiem do opisu produktu, który można zaprezentować w nieco odmienny sposób, aniżeli na oficjalnej stronie.

Dodatkowo blogowanie pozwala na nawiązywanie nowych współprac, np. z influencerami. Im więcej osób linkuje naszą stronę, tym bardziej widoczni się stajemy. W tym kontekście warto znać zjawisko guest postingu, które polega na zaproszeniu kogoś wpływowego do napisania tekstu na naszą stronę bądź ofiarowaniu innej stronie własnego contentu.

Przede wszystkim poznaj intencje

Znasz już rodzaje słów kluczowych oraz możliwości, które stwarza blogowanie. Aby jednak zacząć myślenie o słowach i frazach, musisz określić swoich odbiorców. Spróbuj znaleźć odpowiedź na pytanie, kim jest Twój czytelnik. W tym celu określ takie zmienne jak:

  • płeć,
  • wiek,
  • lokalizacja,
  • język,
  • wykształcenie/praca,
  • zainteresowania,
  • potrzeby,
  • problemy.

Wyszukiwarka internetowa posługuje się algorytmem, który dopasowuje strony do intencji (Algorytm Koliber). Z tego powodu określenie modelowego odbiorcy pozwoli na lepsze dobranie słów do zapytań użytkowników.

Sprawdź: Jak pozycjonować strony hazardowe?

Bank słów

Wiedząc już, kto znajduje się po drugiej stronie ekranu, dla komfortu własnej pracy stwórz bank słów. Jest to miejsce, do którego będziesz mógł powracać, planując harmonogram postów, zmieniając tematykę, określając strategię działań krótko- i długodystansowych. Wypisz wszystkie słowa, które określają Twojego bloga. Może być ich kilkaset, a nawet kilka tysięcy. Z tego powodu warto stworzyć sobie mniejsze kategorie tematyczne. Dzięki temu pozycjonowanie będzie znacznie prostsze.

Dodatkowo nie możesz zapominać o swojej konkurencji. Sprawdź blogi, które zajmują się podobną tematyką. Jeśli będziesz pozycjonować stronę jedynie w oparciu o te same frazy, może okazać się, że Twoje wysiłki idą na marne. Musisz więc być bardziej oryginalny, a jednocześnie pamiętać, żeby nie przesadzić. Kluczem do sukcesu jest naturalność, tylko wtedy zdobędziesz zaufanie czytelników.

Know-how, czyli jak pozycjonować bloga za pomocą słów kluczowych

Czytelnicy Twojego bloga mogą szukać go na tysiące sposobów, słowa kluczowe pozwalają na skrócenie tej drogi. O czym więc warto pamiętać, budując bank słów?

  • zadbaj o zbilansowaną liczbę słów ogólnych oraz fraz typu long tail, aby osiągnąć lepszy poziom targetowania,
  • nie zapomnij o lokalizacji – zwłaszcza jeśli działasz lokalnie (np. piszesz blog związany z jakimś miastem, krajem, etc.),
  • unikaj bardzo złożonych fraz, są trudne w pozycjonowaniu i czytelnicy rzadko je wykorzystują,
  • staraj się nie korzystać z fraz jednowyrazowych – wymagają one większych nakładów finansowych, a nie dają gwarancji sukcesu,
  • pamiętaj, że tylko jedna grupa fraz może być połączona z danym adresem URL, inaczej grozi Ci ryzyko kanibalizacji słów kluczowych.
Sprawdź: Treści pisane pod SEO – jak powinny wyglądać?

Podsumowanie

Wiesz już, czym charakteryzuje się techniczne SEO. Jednak słowa kluczowe są jedynie jednym z jego elementów. Dlatego też, planując dalszą optymalizację, musisz dowiedzieć się, które elementy on-site i off-site wymagają jeszcze poprawy. Mimo wszystko słowa kluczowe mają największe znaczenie. Są naszą komunikacją zarówno z blogerami i czytelnikami, jak i robotami wyszukiwarek. Zastanów się, jakie słowa określają Ciebie!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 9

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Czy warto rozpocząć pozycjonowanie zagraniczne?
    Czy warto rozpocząć pozycjonowanie zagraniczne?
    Pozycjonując swoją stronę na kraje zagraniczne, można zwiększyć sprzedaż swoich produktów, jednak nie zawsze jest to opłacalne. W tym artykule przedstawiamy, kiedy warto pozycjonować na zagranicę, a kiedy lepiej skupić się na krajowym rynku.
    Copywriting vs. webwriting – czy czymś się różnią?
    Copywriting vs. webwriting – czy czymś się różnią?
    Copywriting i webwriting to terminy wykorzystywane zamiennie. Czy słusznie? Jak wygląda to od strony praktycznej? Jakie zasady przy nich obowiązują?
    Typologia SEO – teoria optymalizacji i pozycjonowania
    Typologia SEO – teoria optymalizacji i pozycjonowania
    Czym jest optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych? Rodzaje SEO: on-page, off-page. Które z praktyk są dozwolone i jak działa wyszukiwarka internetowa?

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę