picjumbo.com/pexels.com
Zastanawialiście się kiedyś, jak to jest, że niektóre strony internetowe skutecznie sprzedają swoje usługi, a inne mają z tym pewien problem? Z naszych badań wynika, że sama popularność strony nie zapewni jej sukcesu. Często zdarza się bowiem, że witryna, która jest częściej odwiedzana, nie sprzedaje tak samo dobrze, jak strona o mniejszej liczbie odbiorców. Z czego to wynika? Lepiej zaprojektowane strony internetowe potrafią konwertować nawet kilkadziesiąt procent, a w skrajnych przypadkach nawet kilkaset procent lepiej niż te, które nie są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek.
Landing page to specjalnie zaprojektowana podstrona serwisu internetowego, na której użytkownik, a konkretnie klient, ma dokonać określonej akcji. Chodzi tu o działania, takie jak wypełnienie formularza, przesłanie danych lub, najbardziej popularne, dokonanie zakupów. Jest to kluczowy aspekt prowadzenia kampanii marketingowej, gdyż konsument, który kliknął pewną reklamę, zostaje automatycznie przeniesiony właśnie na tę stronę. Jej wygląd i funkcjonalność mają więc bezpośredni wpływ na zachęcenie go do podjęcia określonych działań. Ważnym aspektem LP (Landing Page) jest zatem to, aby znalazły się tam tylko najważniejsze informacje, które wygenerują zaangażowanie użytkownika. Zalanie konsumenta morzem mało istotnych treści może bowiem przynieść efekt zupełnie odwrotny do zamierzonego. Przedstawione dane muszą być czytelne, zrozumiałe i konkretne, aby jak najskuteczniej zachęcały do zakupu.
Wśród najważniejszych elementów, które powinny skutecznie zachęcać użytkowników do podjęcia określonych akcji, wyróżnić należy:
Bardzo ważne jest dobre zaprojektowanie obiektu typu Call to Action, czyli skutecznego wezwania do działania. Jest to z reguły klikalny przycisk zachęcający do danej akcji np. zapisanie się do newslettera, dodanie produktu do koszyka czy przeniesienie do innej treści itp. Warto zwrócić uwagę na wygląd tego elementu. Powinien być dobrze widoczny, znajdować się na górze strony, aby większość użytkowników, nawet tych, którzy nie dotrą do wszystkich treści, miała do niego dostęp. Należy też zadbać o odpowiedni kolor, który pozwoli mu wyróżnić się na tle innych obiektów na stronie.
Przy projektowaniu strony LP często rezygnuje się z innych form nawigacyjnych takich jak menu witryny czy linki do innych stron. Celem takiego działania jest zachęcenie użytkownika do dokonania jakiejś akcji (zakupu, zapisania się do newslettera itp.). Kiedy klient znajdzie się na landing page, nic nie powinno go rozpraszać, a tym bardziej odsyłać do innych miejsc w sieci, gdyż szansa, że powróci do strony i dokona określonej akcji, jest naprawdę niewielka.
Na stronie docelowej warto też umieścić swoje dane kontaktowe, aby w razie jakichkolwiek problemów, pytań czy wątpliwości użytkownik mógł łatwo i szybko się z Tobą skontaktować. Dzięki temu pokażesz klientowi, że zależy Ci na jego zadowoleniu i korzystnie wpłyniesz na wiarygodność marki.
Nie zapominaj też o dokładnym przedstawieniu produktu, dla którego konsument odwiedza daną stronę. Pamiętaj, aby był on zgodny z tym, który został zaprezentowany w ofercie czy reklamie PPC. W przeciwnym razie odbiorca szybko opuści witrynę i najprawdopodobniej prędko do niej nie wróci. Aby zwiększyć zarówno zaangażowanie użytkownika, jak i wyniki sprzedażowe, stwórz dokładny opis oferowanego produktu, w którym przedstawisz jego specyfikację, cechy czy nawet sposób użycia. Warto też dołączyć wysokiej jakości zdjęcie, gdyż stanowi to doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi konsumenta i zachęcenie go do faktycznego zakupu.
Tak jak w procesie optymalizacji każdego innego elementu, tak i w przypadku landing page, SEO odgrywa kluczową rolę w zdobywaniu najlepszych wyników. Aby strona była widoczna w wyszukiwarce, musi zostać poddana wielu procesom. Najważniejszym z nich jest wykorzystanie odpowiednio dobranych słów kluczowych. Warto więc przeprowadzić dokładne badania i znaleźć frazy, które są najczęściej poszukiwane przez grupę docelowych odbiorców. Należy jednak pamiętać, że użyte terminy powinny być spójne z tymi, które doprowadziły użytkownika do danej strony, aby mieć szansę na rzeczywistą sprzedaż. Ponadto najkorzystniejszą formą słów kluczowych są hasła long tail, gdyż pozyskują realnie zainteresowanych klientów, dzięki czemu współczynnik konwersji wzrasta.
Jeśli już poruszamy temat słów kluczowych i SEO, nie można nie wspomnieć o treści, która jest elementem warunkującym osiąganie doskonałych efektów. Stwórz więc zawartość, która faktycznie zainteresuje użytkownika i zachęci go do podjęcia określonych działań. Nie zapominaj też o wykorzystaniu wcześniej zgromadzonych słów kluczowych, które umożliwią Ci pojawienie się na liście wyników wyszukiwania.
Kolejnym ważnym elementem, który ma wpływ nie tylko na decyzje grupy docelowych odbiorców, ale też skłonność wyszukiwarek do umieszczenia witryny na liście SERP, jest zastosowanie zoptymalizowanych metadanych. Meta opis i tag tytułu to obiekty, które powinny jasno określać temat landing page i zawierać odpowiednie frazy, dzięki którym strona pojawi się na liście wyników wyszukiwania. Pamiętaj jednak, że treść tych tagów powinna mieścić się w odpowiednim zakresie (do 150 znaków dla opisu i do 50 znaków dla tytułu), aby Google mógł w całości wyświetlić je na swoich kartach.
Landing page to bardzo ważny element każdej strategii marketingowej. Odpowiednio zoptymalizowana strona docelowa może bowiem zapewnić osiągnięcie doskonałych wyników sprzedażowych. Warto więc zwrócić uwagę na wyżej wymienione elementy i dostosować swoje działania optymalizacyjne do podanych wskazówek, aby zyskać widoczność w sieci, przyciągnąć rzesze nowych klientów i poprawić sprzedaż. Nie czekaj więc i zadbaj o swój sukces już dziś!
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.