Mamy początek stycznia, a to oznacza jedno: podsumowania. I dzisiaj podsumujemy pięć najważniejszych, przynajmniej zdaniem naszej redakcji, wydarzeń SEO roku 2021.
5
Lubicie trójwymiar? Każdy lubi. Przynajmniej z takiego założenia wyszedł Google, wprowadzając w zeszłym roku obracające się produkty w wynikach wyszukiwania. Póki co to głównie ciekawostka, stąd niska pozycja na naszej liście, ale kto wie, może widok 3D i rozszerzona rzeczywistość zawitają na stałe do wyników wyszukiwania? A może już zawitały, a wszystko co znasz, jest tylko trójwymiarową symulacją, kawałkiem zero-jedynkowego kodu, w którym tkwisz, nawet o tym nie wiedząc?
4
Czy wujek może być też mamą? Tak, jeśli mówimy o wujku Google. W czasie zeszłorocznej konferencji Google I/O, Google przedstawił Multitask Unified Model. W skrócie: MUM. To wiele mniejszych algorytmów, które wspólnie mają wpływać na lepsze rozumienie złożonych zapytań, jakie wpisujemy do wyszukiwarki.
3
Internetowym spamerom mówimy stanowcze nie! Dlatego na trzecim miejscu umieściliśmy Spam Update. Sierpniowa aktualizacja Google mocno uderzyła w spamowe linki i wątpliwej jakości content. Generalnie spamerzy muszą mieć się na baczności, bo za oczywiste manipulowanie linkami wkurzony Google może zdegradować całą domenę.
2
Nikt nie spodziewał się hiszpańskiej inkwizycji. Podobnie jak tego, że Google zaktualizuje sposób generowania title widocznych w SERP-ach. W sierpniu duża część tytułów widocznych w wynikach wyszukiwania została nagle przez Google podmieniona. Teraz rolę tytułów pełnią w SERP-ach często na przykład nagłówki H1.
1
Na pierwszej lokacie raczej bez zaskoczenia – długo zapowiadana aktualizacja Page Experience na urządzenia mobilne. W sierpniu Core Web Vitals stały się czynnikiem rankingowym stron internetowych, a roboty Google zaczęły lepiej pozycjonować strony zoptymalizowane pod kątem wskaźników LCP, FID i CLS. Nie zdziwcie się, jeśli przeczytacie podobnego newsa również w przyszłorocznym podsumowaniu, bo już niebawem ma wyjść aktualizacja na desktopy.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.