Polityka cenowa w sklepie online krok po kroku

Polityka cenowa w sklepie online krok po kroku

Stara koncepcja 4P w marketingu (price, product, place, promotion) nadal nie traci na znaczeniu. Każdy z jej elementów jest wyzwaniem i wymaga szerokokątnego spojrzenia zarówno na produkt, jak i na branżę, w której się działa. Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej E-commerce 2020, dla ¾ internautów powodem wyboru zakupów w internecie jest atrakcyjniejsza cena niż w sklepie stacjonarnym. Mówi się, że produkt jest tyle wart, ile jest w stanie za niego zapłacić klient, jednak dzisiaj, biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję w każdej branży, to powiedzenie odchodzi powoli do lamusa. Dlatego właśnie odpowiednia strategia cenowa jest kluczowym elementem biznesu.

Cena w e-commerce

Klient może myśleć, że cena jest wymysłem firmy sprzedającej produkt – nic bardziej mylnego. Na cenę produktu lub usługi składa się szereg kosztów związanych np. z produkcją, obsługą, czy logistyką. Jedną z najczęściej stosowanych strategii w sklepach e-commerce jest dopasowanie cen względem oczekiwań rynku oraz cen, jakie proponuje konkurencja. Polega to na ustalaniu cen na podstawie oczekiwań klientów i analizie poziomu cen konkurencji tak, aby ostatecznie były zbliżone do realiów branżowych. Dzięki punktowi odniesienia możemy tak ustalać stawki oraz proponować dodatkowe korzyści, aby nasza oferta była najatrakcyjniejsza.

Niektóre e-sklepy przyjmują strategię związaną z narzucaniem marży. Jednak inne sklepy internetowe również znają ceny od producentów lub dystrybutorów i niestety zawęża to pole manewru, ponieważ w dalszym ciągu nie unikniemy porównywania naszej oferty z innymi. Wielu w takiej sytuacji decyduje się na zaniżanie cen, atrakcyjne promocje ograniczone czasowo, czy pakietowanie produktów.

Tworzenie strategii cenowej

Cena ma niebywałe znaczenie w biznesie i nie chodzi tutaj tylko o rentowność firmy, ale również o jej wpływ na wizerunek i pozycjonowanie marki. Zarówno zbyt wysokie ceny, jak i za niskie mogą źle wpłynąć na odbiór sklepu przez klienta. Istotny jest również sposób pokazywania cen w odpowiednim kontekście. Inaczej kształtuje się polityka cenowa w przypadku towarów sezonowych, jak również w momencie, gdy bierzemy pod uwagę grupę docelową produktu lub usług. Podczas tworzenia strategii cenowej warto pamiętać o naszych stałych klientach, gdzie za pomocą ceny możemy budować ich lojalność. Również, kiedy mamy do czynienia z nowymi klientami polityka uwzględniająca rabat np. na pierwsze zakupy jest bardzo dobrą zachętą, aby przekonać tych jeszcze niezdecydowanych.

Jeżeli w naszym biznesie analizujemy dane skąd przychodzą klienci, może warto pomyśleć o rozwiązaniu bazującym na dynamicznym dostosowywaniu cen. Proces tworzenia strategii cenowej jest wymagający i nierzadko może się szybko zmieniać wraz z rozwojem biznesu. Dlatego właśnie ważne jest, aby zawsze być na bieżąco – codzienny monitoring, analiza rynku i konkurencji, ale również klientów to podstawa w działalności sklepu e-commerce.

Automatyzacja pracy nad strategią cenową

Praca nad polityką cenową i jej kształtowaniem to proces długofalowy i bardzo czasochłonny. Tak naprawdę, aby to robić dobrze można by poświęcić jeden etat na zbieranie danych, analizę i przygotowywanie raportów. Na szczęście istnieją narzędzia, które pozwalają zautomatyzować proces optymalizacji cen, co przekłada się na oszczędność czasu i pieniędzy. Aplikacja LivePrice może zastąpić człowieka w procesie śledzenia i ustalania cen, a także w badaniu konkurencji. Rozwiązanie to samoczynnie zmienia ceny tak, aby oferta Twojego sklepu internetowego zawsze była najkorzystniejsza w porównywarce cenowej. Z pewnością sprawi to, że znacznie więcej klientów zapozna się z Twoją ofertą i dokona zakupu.

Dzięki nawiązaniu partnerstwa z LivePrice, specjalnie dla klientów Grupy iCEA została przygotowana  dedykowana oferta. Od teraz, każdy z naszych klientów będzie mógł skorzystać z 30 darmowych dni monitoringu cen na Ceneo oraz Allegro, ale to nie wszystko! Dodatkowo nasi klienci mogą skorzystać z rabatu w wysokości 30% na abonament na trzy pierwsze miesiące oraz z bezpłatnego dostępu do modułu automatycznej zmiany cen na Allegro.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Partnerzy
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Narzędzia e-commerce w czasie pandemii – edrone

    Narzędzia e-commerce w czasie pandemii – edrone

    Lockdown spowodował, że nasze życie przeniosło się do sieci. Sprawdź, jak dobrze wykorzystać ten moment z korzyścią dla Twojego biznesu!
    Jak samodzielnie przetestować hosting – praktyczny poradnik

    Jak samodzielnie przetestować hosting – praktyczny poradnik

    Czujesz się zagubiony w gąszczu dostępnych rozwiązań hostingowych i wciąż nie wiesz, na który pakiet postawić? Mam dla Ciebie dobrą […]
    Opinie w Google Ads: jak zwiększyć ich efektywność?

    Opinie w Google Ads: jak zwiększyć ich efektywność?

    Rekomendacje innych klientów wpływają na decyzje zakupowe kolejnych osób. Wykorzystaj ich potencjał w Google Ads i zwiększ efektywność swoich reklam.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.