Branża marketingu cyfrowego oferuje nam coraz więcej, dlatego znalezienie agencji, która przyniesie korzyści i sprosta naszym oczekiwaniom to nie lada wyzwanie. To, co mrozi krew w żyłach to brak doświadczenia, a nawet podstawowej wiedzy związanej z tworzeniem i zarządzaniem efektywnymi kampaniami reklamowymi.
W tym artykule przedstawiamy wskazówki, które pomogą Ci w świadomym procesie decyzyjnym agencji reklamowej.
Wykwalifikowany zespół agencji połączony z doświadczeniem to murowany sukces kampanii. Warto wziąć pod uwagę to, co decyduje o statusie eksperckim. Jednym z wyznaczników sukcesu jest dysponowanie przez agencję nagrodami za działania w zakresie PPC. Dlaczego? Świadczy to na rynku branżowym o wysokiej jakości usług. Wzmacniane jest zaufanie osób, które nie są obeznane w tym obszarze marketingu. Nie zapominajmy o sile referencji i opinii dotychczasowych klientów.
Ogólna wiedza dotycząca prowadzonych kampanii reklamowych to jedno, ale trzeba też pamiętać, aby wybrana przez Ciebie agencja posiadała doświadczenie w tworzeniu określonego rodzaju reklam. Dobro klienta jest najważniejsze i to od założonych przez niego celów w dużej mierze zależy to, jak finalnie będzie wyglądać kampania. Wiąże to z kolejną wskazówką…
Zapoznanie się z funkcjonowaniem firmy, obszarem jej zainteresowania, poznanie celów, które sobie stawia i wypracowanie sposobu komunikacji z Tobą to clou, prowadzące do osiągnięcia sukcesu. Dobrze zarządzana agencja reklamowa to taka, która zna grupę docelową, do której ma dotrzeć w kampanii oraz ofertę przedsiębiorstwa. Przysłowiowo “czuje produkt”, zna konkurencję, a nowinki branżowe nie są jej obce.
Kwintesencją dobrze wybranej agencji jest zadowolenie klienta. Jeżeli współpraca przebiega pomyślnie, zastanów się, co o tym zadecydowało. To ważne w ustaleniu własnych priorytetów.
Budowanie relacji powinno mieć charakter dwustronny, a to wiąże się z poznaniem wartości reprezentowanych przez firmę marketingową. Wyznacznikiem solidnego zaufania jest rekomendacja bądź jej brak, udzielona przez osoby korzystające z usług agencji. Weź pod uwagę zdanie innych, w końcu to oni tworzą wizerunek przedsiębiorstwa.
Mamy tu na myśli, przede wszystkim, pomiar efektywności prowadzonych kampanii. Bazowanie wyłącznie na samych kliknięciach i wyświetleniach to wciąż za mało. Klient XXI wieku oczekuje uwagi i wymaga, aby poświęcić mu swój czas. Firma marketingowa to zapewni i zadba o to, co jest ważne w prowadzonej dla niego działalności.
Pamiętaj, że wciąż istnieją pewne parametry, które są nierozerwalne w ocenie efektywnie funkcjonującej agencji Google Ads. Jeżeli usłyszysz pytanie dotyczące znaczenia KPI dla Twojej firmy, zastanów się nad podjęciem współpracy. To dobry trop.
Przeanalizuj, jakie działania wdraża agencja reklamowa dla samej siebie. Dowodem na wiarygodność przedsiębiorstwa jest fakt, że zachowuje staranność w realizowaniu prowadzonych dla siebie kampanii. Nie bój się pytać – kto pyta, nie błądzi. Dowiedz się, jak firma reklamowa radzi sobie z kreowaniem leadów, a także jak zarządza kampaniami skupionymi na ROI.
Wymarzona agencja PPC, to taka, która może poszczycić się partnerstwem z Google Ads. To podręcznikowa konieczność w rozpatrywaniu jej w ramach specjalisty w dziedzinie reklamy. Ciekawym spostrzeżeniem jest to, że tylko niewielka liczba firm decyduje się publicznie informować o aprobacie Google’a i posiadanej odznace specjalisty z zakresu reklamy internetowej. Dla klienta to również informacja odnośnie do biegłości w użytkowaniu narzędzia Google Ads.
Specjalistów nie weryfikujemy tylko po przyznanych im odznakach. Na to miano zasługują agencje, które personalizują instrumenty pod kątem profilu działalności prowadzonej przez klienta. Koncentrują się na efektywnym zarządzaniu grupami reklam, a w tym celu wyborem adekwatnych kryteriów.
Zaufaj intuicji. Wśród ofert, które pojawiają się w branży marketingowej trudno wskazać jeden, właściwy trop, którym należałoby podążać. Staraj się skrupulatnie analizować i nie poddawać emocjom, a przede wszystkim…wyjątkowo niskim cenom za usługi. To haczyk, którego pokusie trudno się oprzeć. Kolejną “czerwoną flagą”, na którą powinieneś zwrócić uwagę jest nadmiar specjalistycznego słownictwa i różnorodność grafik, prezentujących niezwykły charakter usług firmy. Nie mamy wątpliwości, że kolory cieszą oko, a promocyjne oferty zwiększają tempo bicia naszego serca. We wszystkim trzeba zachować złoty środek.
Skoncentruj się na celach, do których dążysz w prowadzonym biznesie i nie poddawaj się presji relatywnie zaniżonych cen czy barwnym obrazkom. W końcu zależy Ci na wynikach i właściwie zarządzanych kampaniach Google Ads.
Chciałbyś zacząć pozycjonować swoją stronę? Zapraszamy do kontaktu! Nasi specjaliści z agencji SEO Grupa iCEA chętnie odpowiedzą na każde pytanie! Pozycjonowanie Twojej strony pomoże Ci rozwinąć skrzydła.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.