DARMOWY AUDYT SEO

Potęga słów kluczowych – poznaj podstawy SEO

5 min czytania
Potęga słów kluczowych – poznaj podstawy SEO
Kategoria Pozycjonowanie

Komunikacja to podstawowa funkcja języka pisanego oraz mówionego. W tym celu sięgamy do szerokiego wachlarza słów, które zapewnią nam jak najlepszą relację z odbiorcą. Ta sama zasada ma miejsce w przestrzeni wirtualnej. Tworząc strony internetowe oraz ich treść, niezależnie od tego, czy jest to prywatna witryna, sklep internetowy czy strona firmowa, słowa pomagają użytkownikom trafić w określone miejsce. Jak w takim razie wykorzystać potęgę słów, aby znaleźć się na najwyższym miejscu w rankingu wyszukiwarek? Z pomocą przychodzą słowa kluczowe (keywords).

Spis treści:

Słowa kluczowe

Keywords (keyphrases) to wszystkie wpisywane do wyszukiwarek przez użytkowników wyrazy, które pomagają znaleźć określone informacje. Służą one również do pozycjonowania oraz optymalizowania stron internetowych w celu osiągnięcia synergii pomiędzy witrynami a użytkownikami sieci.

Właściciele stron umieszczają słowa kluczowe w:

  • obrębie adresu URL,
  • meta tytule,
  • opisach meta,
  • nagłówkach (od H1 do H6),
  • treści strony,
  • atrybutach ALT,
  • linkach wewnętrznych i zewnętrznych.

Widzisz więc, że ich zastosowanie jest szerokie, a wręcz niezbędne, jeśli zależy Ci na zaznaczeniu swojego miejsca w sieci. Od czego jednak zacząć planowanie strategii słów kluczowych? Jak dobierać słowa? Dziś poznasz odpowiedzi na te oraz inne pytania.

Sprawdź: Czym charakteryzują się frazy z potencjałem? Jak je wybrać?

Rodzaje słów kluczowych

Ogólne słowa kluczowe

Są to frazy składające się z jednego bądź dwóch wyrazów, wykorzystywane najczęściej w kontekście poszukiwań branży e-Commerce, kiedy użytkownicy nie mają jeszcze ściśle sprecyzowanych preferencji. Ich zastosowanie jest wyjątkowo trudne z uwagi na wysoką konkurencję oraz wolumen wyszukiwań. Pomagają one w określeniu preferencji.

Źródło: John Jackson/pexels.com

Słowa brandowe

W tym przypadku mowa o słowach, które związane są z konkretną stroną, jednak odbiorcy nie pamiętają jej adresu URL. Jak nazwa wskazuje, są one powiązane z nazwą firmy oraz jej domeną.

Słowa typu long-tail

Ten rodzaj słów kluczowych to znacznie większa liczba wyrazów niż w przypadku fraz ogólnych. Użytkownicy mają już sprecyzowane preferencje i wiedzą, czego szukają. Pozycjonowanie słów typu long-tail jest łatwiejsze z uwagi na ograniczoną konkurencję. Dodatkowo przyczyniają się one do zwiększenia konwersji. Mogą to być również hasła w formie pytań.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Analiza słów kluczowych

Myśl jak odbiorca

Keyword research to proces polegający na poszukiwaniu, ocenie oraz doborze słów kluczowych. Przede wszystkim, jako właściciel danej strony, musisz ustalić, kto będzie Twoją docelową grupą odbiorców. W tym przypadku musisz wziąć pod uwagę takie czynniki jak:

  • płeć,
  • wiek,
  • wykształcenie,
  • miejsce zamieszkania,
  • zainteresowania,
  • potencjalne potrzeby i problemy grupy.

Po ustaleniu tych podstawowych informacji możesz zacząć swoją analizę. Porównaj więc frazy kluczowe z konkurencją, określ kontekst użytych słów, zbadaj trendy w branży bądź jej sezonowość, na końcu możesz zacząć przygotowywać swój content plan. Pamiętaj jednak, że jest to proces, który należy powtarzać – nie wystarczy działanie jednorazowe.

Sprawdź: Trzy sposoby uatrakcyjnienia SEO – narzędzia weryfikacji słów kluczowych

Jak dobierać słowa?

Za słowami ukryte są intencje

Wskazówka 1: intencje

Tutaj musisz określić, czego będą poszukiwać na Twojej stronie odbiorcy. Mowa o intencji informacyjnej (związanej z zapytaniami i problemami), transakcyjnej (gdzie zależy nam na zakupie wymarzonego produktu lub usługi) bądź nawigacyjnej (związanej z konkretną podstroną).

Wskazówka 2: bank słów

Pierwszym zadaniem jest wypisanie wszystkich słów, które mogą wiązać się z Twoją stroną. Nie ograniczaj się, mogą ich być setki – im więcej, tym lepiej, nie zamykaj swojego pola. W momencie zmiany strategii bądź jej aktualizacji będziesz mógł sięgnąć do banku i nie tracić czasu na targetowanie nowych fraz.

Wskazówka 3: marketing internetowy

Słowa kluczowe są najsilniej wykorzystywane w branży e-Commerce. Pozwalają one dobrać frazy do potrzeb użytkowników. Określ słowa opisujące Twoją markę i wykorzystaj je w reklamie oraz linkowaniu zewnętrznym – przede wszystkim w social mediach, tworząc spójny przekaz na różnych platformach. Omijaj słowa ogólne, postaraj się jak najbardziej sprecyzować swoją bazę.

Narzędzia

Z pomocą przyspieszą Ci dostępne narzędzia, dzięki nim zaoszczędzisz czas, finanse oraz ustalisz długoterminowy plan działania.

  • Keyword Surfer – ta wtyczka do przeglądarki Chrome pozwoli Ci na analizę wyników pojawiających się w kontekście danego zapytania. Zawiera średnią miesięczną liczbę wyszukiwań dla danej frazy, listę słów synonimicznych oraz wyrażenia powiązane.
  • Planer słów kluczowych Google – planer jest zintegrowany z Google AdWords i oferuje szereg funkcji do poszukiwania słów kluczowych oraz ich analizowania pod kątem zapytań. Jest to darmowy generator haseł, który pomoże Ci zacząć od podstaw.
  • Podpowiedzi wyszukiwarki – najbardziej podstawowa możliwość szukania słów kluczowych, wystarczy, że wpiszesz ogólne słowo do wyszukiwarki, a pod nim rozwinie się pasek najpopularniejszych słów wpisywanych przez użytkowników w tym momencie.
  • Senuto – platforma ta opiera się na SaaS i umożliwia łatwe śledzenie słów w zarządzaniu treścią strony. Tworzy bazę słów niezależnie od ich rodzaju, oferuje również tworzenie własnych haseł. Dzięki intuicyjnej platformie masz dostęp do wszelkich statystyk oraz sortowania wyników.
  • Ahrefs – to generator słów kluczowych z szerokim wachlarzem funkcji, ma dostęp do ponad 8 miliardów zapytań. Dodatkowo platforma ta jest wyposażona w materiały szkoleniowe oraz forum z pomocną społecznością SEO.
Sprawdź: Mapowanie słów kluczowych jako skuteczna strategia SEO

Podsumowanie

Dziś poznałeś jedną z podstaw pozycjonowania. Komunikacja z odbiorcą to Twoje nadrzędne zadanie. W sferze internetowej słowa kluczowe stanowią początek dalszych działań. Stworzona baza słów jest wykorzystywana na każdym etapie planowania strategii optymalizacji. To właśnie one pozwalają na kontakt z odbiorcami, a także stanowią wyznacznik dla robotów indeksujących strony.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Dedykowany CMS – czy warto?
Dedykowany CMS – czy warto?
Dedykowane systemy CMS zyskują coraz większą popularność wśród współczesnych firm. Warto więc znać najważniejsze wady i zalety tego rozwiązania!
Jak zwiększyć crawl budget?
Jak zwiększyć crawl budget?
Google, choć jest największą wyszukiwarką na świecie, posiada ograniczone moce przerobowe. Z tego względu trzeba uważać na crawl budget. Jak go zrozumieć?
Podstawy SEO. Strategia słów kluczowych w kontekście blogosfery
Podstawy SEO. Strategia słów kluczowych w kontekście blogosfery
Słowa kluczowe i ich rodzaje. Jakie znaczenie mają one w pozycjonowaniu bloga? Dlaczego należy zacząć optymalizację od technicznych aspektów SEO?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę