Potęga słów kluczowych – poznaj podstawy SEO

Potęga słów kluczowych – poznaj podstawy SEO

Startup Stock Photos/pexels.com

Komunikacja to podstawowa funkcja języka pisanego oraz mówionego. W tym celu sięgamy do szerokiego wachlarza słów, które zapewnią nam jak najlepszą relację z odbiorcą. Ta sama zasada ma miejsce w przestrzeni wirtualnej. Tworząc strony internetowe oraz ich treść, niezależnie od tego, czy jest to prywatna witryna, sklep internetowy czy strona firmowa, słowa pomagają użytkownikom trafić w określone miejsce. Jak w takim razie wykorzystać potęgę słów, aby znaleźć się na najwyższym miejscu w rankingu wyszukiwarek? Z pomocą przychodzą słowa kluczowe (keywords).

Słowa kluczowe

Keywords (keyphrases) to wszystkie wpisywane do wyszukiwarek przez użytkowników wyrazy, które pomagają znaleźć określone informacje. Służą one również do pozycjonowania oraz optymalizowania stron internetowych w celu osiągnięcia synergii pomiędzy witrynami a użytkownikami sieci.

Właściciele stron umieszczają słowa kluczowe w:

  • obrębie adresu URL,
  • meta tytule,
  • opisach meta,
  • nagłówkach (od H1 do H6),
  • treści strony,
  • atrybutach ALT,
  • linkach wewnętrznych i zewnętrznych.

Widzisz więc, że ich zastosowanie jest szerokie, a wręcz niezbędne, jeśli zależy Ci na zaznaczeniu swojego miejsca w sieci. Od czego jednak zacząć planowanie strategii słów kluczowych? Jak dobierać słowa? Dziś poznasz odpowiedzi na te oraz inne pytania.

Rodzaje słów kluczowych

Ogólne słowa kluczowe

Są to frazy składające się z jednego bądź dwóch wyrazów, wykorzystywane najczęściej w kontekście poszukiwań branży e-Commerce, kiedy użytkownicy nie mają jeszcze ściśle sprecyzowanych preferencji. Ich zastosowanie jest wyjątkowo trudne z uwagi na wysoką konkurencję oraz wolumen wyszukiwań. Pomagają one w określeniu preferencji.

Źródło: John Jackson/pexels.com

Słowa brandowe

W tym przypadku mowa o słowach, które związane są z konkretną stroną, jednak odbiorcy nie pamiętają jej adresu URL. Jak nazwa wskazuje, są one powiązane z nazwą firmy oraz jej domeną.

Słowa typu long-tail

Ten rodzaj słów kluczowych to znacznie większa liczba wyrazów niż w przypadku fraz ogólnych. Użytkownicy mają już sprecyzowane preferencje i wiedzą, czego szukają. Pozycjonowanie słów typu long-tail jest łatwiejsze z uwagi na ograniczoną konkurencję. Dodatkowo przyczyniają się one do zwiększenia konwersji. Mogą to być również hasła w formie pytań.

Analiza słów kluczowych

Myśl jak odbiorca

Keyword research to proces polegający na poszukiwaniu, ocenie oraz doborze słów kluczowych. Przede wszystkim, jako właściciel danej strony, musisz ustalić, kto będzie Twoją docelową grupą odbiorców. W tym przypadku musisz wziąć pod uwagę takie czynniki jak:

  • płeć,
  • wiek,
  • wykształcenie,
  • miejsce zamieszkania,
  • zainteresowania,
  • potencjalne potrzeby i problemy grupy.

Po ustaleniu tych podstawowych informacji możesz zacząć swoją analizę. Porównaj więc frazy kluczowe z konkurencją, określ kontekst użytych słów, zbadaj trendy w branży bądź jej sezonowość, na końcu możesz zacząć przygotowywać swój content plan. Pamiętaj jednak, że jest to proces, który należy powtarzać – nie wystarczy działanie jednorazowe.

Jak dobierać słowa?

Za słowami ukryte są intencje

Wskazówka 1: intencje

Tutaj musisz określić, czego będą poszukiwać na Twojej stronie odbiorcy. Mowa o intencji informacyjnej (związanej z zapytaniami i problemami), transakcyjnej (gdzie zależy nam na zakupie wymarzonego produktu lub usługi) bądź nawigacyjnej (związanej z konkretną podstroną).

Wskazówka 2: bank słów

Pierwszym zadaniem jest wypisanie wszystkich słów, które mogą wiązać się z Twoją stroną. Nie ograniczaj się, mogą ich być setki – im więcej, tym lepiej, nie zamykaj swojego pola. W momencie zmiany strategii bądź jej aktualizacji będziesz mógł sięgnąć do banku i nie tracić czasu na targetowanie nowych fraz.

Wskazówka 3: marketing internetowy

Słowa kluczowe są najsilniej wykorzystywane w branży e-Commerce. Pozwalają one dobrać frazy do potrzeb użytkowników. Określ słowa opisujące Twoją markę i wykorzystaj je w reklamie oraz linkowaniu zewnętrznym – przede wszystkim w social mediach, tworząc spójny przekaz na różnych platformach. Omijaj słowa ogólne, postaraj się jak najbardziej sprecyzować swoją bazę.

Narzędzia

Z pomocą przyspieszą Ci dostępne narzędzia, dzięki nim zaoszczędzisz czas, finanse oraz ustalisz długoterminowy plan działania.

  • Keyword Surfer – ta wtyczka do przeglądarki Chrome pozwoli Ci na analizę wyników pojawiających się w kontekście danego zapytania. Zawiera średnią miesięczną liczbę wyszukiwań dla danej frazy, listę słów synonimicznych oraz wyrażenia powiązane.
  • Planer słów kluczowych Google – planer jest zintegrowany z Google AdWords i oferuje szereg funkcji do poszukiwania słów kluczowych oraz ich analizowania pod kątem zapytań. Jest to darmowy generator haseł, który pomoże Ci zacząć od podstaw.
  • Podpowiedzi wyszukiwarki – najbardziej podstawowa możliwość szukania słów kluczowych, wystarczy, że wpiszesz ogólne słowo do wyszukiwarki, a pod nim rozwinie się pasek najpopularniejszych słów wpisywanych przez użytkowników w tym momencie.
  • Senuto – platforma ta opiera się na SaaS i umożliwia łatwe śledzenie słów w zarządzaniu treścią strony. Tworzy bazę słów niezależnie od ich rodzaju, oferuje również tworzenie własnych haseł. Dzięki intuicyjnej platformie masz dostęp do wszelkich statystyk oraz sortowania wyników.
  • Ahrefs – to generator słów kluczowych z szerokim wachlarzem funkcji, ma dostęp do ponad 8 miliardów zapytań. Dodatkowo platforma ta jest wyposażona w materiały szkoleniowe oraz forum z pomocną społecznością SEO.

Podsumowanie

Dziś poznałeś jedną z podstaw pozycjonowania. Komunikacja z odbiorcą to Twoje nadrzędne zadanie. W sferze internetowej słowa kluczowe stanowią początek dalszych działań. Stworzona baza słów jest wykorzystywana na każdym etapie planowania strategii optymalizacji. To właśnie one pozwalają na kontakt z odbiorcami, a także stanowią wyznacznik dla robotów indeksujących strony.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Podstawy technicznego SEO: Meta tagi

    Podstawy technicznego SEO: Meta tagi

    Optymalizacja i pozycjonowanie strony to działania oparte na współpracy pomiędzy wyszukiwarką a stroną. Czym są meta tagi oraz jaki wpływ mają na SEO?
    Praktyka on-page SEO – jedna za wszystkie, wszystkie za jedną

    Praktyka on-page SEO – jedna za wszystkie, wszystkie za jedną

    Pobudź swoją wyobraźnię i spójrz na każdą ze swoich stron, zoptymalizowaną w sposób wzorowy! A co gdy powiemy, że to nie musi pozostać w sferze marzeń?
    Jak pozycje w wynikach wyszukiwania wpływają na ilość kliknięć?

    Jak pozycje w wynikach wyszukiwania wpływają na ilość kliknięć?

    Wszyscy wiedzą, że wysoka pozycja strony jest ważna, jednak dziś piszemy o tym, co DOKŁADNIE może zrobić dla Twojego biznesu, na jakie czynniki wpływa i w jaki sposób możesz ją osiągnąć.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.