Optymalizacja treści wiąże się przede wszystkim z działaniami technicznym w obrębie struktury strony. Mowa o meta tagach, słowach kluczowych, przyjaznym adresie URL oraz interfejsie. Warto jednak wykorzystać dodatkowe techniki związane z contentem, z tego względu dziś dowiesz się, czym są długowieczne treści i jak je tworzyć, jak działa Algorytm Świeżości od Google oraz co oznacza content purning.
Jedną z najlepszych metod optymalizacji treści jest tworzenie materiałów, których nie dotyka znak czasu w sieci. Są one uniwersalne, posiadają zawsze aktualne informacje, więc nie ma znaczenia, kiedy użytkownik internetu z nich skorzysta. Tym właśnie jest evergreen content. Co w takim razie zaliczamy do niestarzejącego się contenu?
Długowieczna treść posiada szereg atutów dla właścicieli stron internetowych, przede wszystkim generuje ona ruch na stronie w strategii długoterminowej, zwiększa aktywność odbiorców i zachęca ich do interakcji. Wpływa też na konwersję i stwarza możliwość zyskania miana ekspertem w wybranej dziedzinie. Dodatkowo materiały te są częściej udostępniane, a tym samym zwiększają rozpoznawalność witryny.
Niestety zadanie nie jest tak proste, jakby się mogło wydawać. Istnieje haczyk w postaci potrzeby aktualizacji treści i ich rozbudowywania raz na jakiś czas. Evergreen content wymaga znacznie większego researchu i przygotowania aniżeli treści bieżące.
Myśląc o wiecznie zielonych treściach, musimy przemyśleć strategię słów kluczowych, tak aby cieszyły się one stałym zainteresowaniem. Warto więc stworzyć bank haseł, z którego będziemy korzystać w toku pracy, a który będzie odbiciem intencji wyszukiwania użytkowników.
Tworząc stronę internetową, warto zaplanować tematykę i częstotliwość wpisów. Powinny one być powiązane tak, aby uzyskać kompleksowy zbiór materiałów. Warto wówczas sięgnąć do linkowania wewnętrznego, abyśmy mogli przekierowywać użytkowników w inne miejsca na stronie, które są powiązane z danym tematem. Pozwoli to zwiększyć współczynnik klikalności, a tym samym zmniejszyć ryzyko odrzuceń. Linkowanie również wpływa na poziom UX, ułatwiając nawigację po całej witrynie.
Każdą treść warto ustrukturyzować za pomocą nagłówków, tytułów i śródtytułów, tak aby całość była znacznie bardziej przejrzysta i czytelna. Jest to szczególnie ważne dla użytkowników, ale wpływa również na proces indeksowania przez roboty wyszukiwarek. Zyskamy dzięki temu na czasie, a całość będzie się cieszyć większym zainteresowaniem.
Wsparciem dla treści evergreen będzie możliwość wystawiania ocen i komentarzy przez użytkowników. Zwiększają one poziom interakcji z witryną, pozwalają rozpocząć nową dyskusję, czym stwarzają możliwość dodatkowego linkowania, a przede wszystkim budują trwałą społeczność internautów.
Jak widzisz evergreen content ma w zasadzie same zalety, każda strona powinna posiadać tego typu materiały. Są one ochroną przed czasem, a także sprawiają, że praca nie idzie na marne, przepadając w sieci.
W sieci istnieją również strony, które stawiają na aktualność, nowość oraz podążanie za trendami. Są one szczególnie ważne pod kątem wrażeń użytkowników oraz zmieniających się trendów. Z tego względu Google wprowadził Algorytm Świeżości (Freshness), który pomaga internautom odnajdywać aktualne informacje z kraju i świata, m.in. o wydarzeniach politycznych, ekonomicznych, sportowych, muzycznych, kulturalnych itp. Dla takich stron ranking może zmienić się w kilka godzin.
Dla świata SEO algorytm ten ma niebagatelne znaczenie, ponieważ od momentu jego wprowadzenia zmiana wpłynęła na 35% wyszukiwań użytkowników z całej sieci. Google często aktualizuje swoje treści, co przekłada się na widoczność oraz pozycję rankingową witryny. Wyszukiwarka bierze pod uwagę datę powstania strony, częstotliwość jej zmian, wskaźnik tworzenia nowych stron oraz linki zwrotne.
Widzisz więc, że charakter contentu zależy od Twoich potrzeb. Optymalizując swoją witrynę pod kątem treści, musisz ustalić plan i określić cele.
Niezależnie od tego, czy stawiamy na długowieczną treść czy newsy z pierwszej ręki, zdarza się, że nasze materiały przestają cieszyć się sympatią użytkowników oraz robotów wyszukiwarek. Spada nam ruch, klikalność i konwersja. Jedną z metod, która pozwala na rozwiązanie tego problemu, jest content purning, czyli aktualizowanie bądź usuwanie treści na stronie. Mówiąc o usuwaniu treści, nie do końca chodzi o całkowite pozbycie się jej, a jedynie ukrycie dla wyszukiwarek, aby nie uwzględniały ich w rankingu.
Z bólem serca musimy przyznać, że czasem materiał, który stworzyliśmy, staje się bezwartościowy. Wymaga to więc regularnego aktualizowania treści, co w wielu przypadkach wiąże się z koniecznością zatrudnienia copywritera posiadającego specjalistyczną wiedzę. Aby więc nie spadać w rankingu, czasem musimy popracować nad istniejącym już contentem. Jak to zrobić?
Podejmując kroki optymalizacyjne względem treści, musimy ustalić nasze zapotrzebowanie. Wiesz już, jak zbudować solidne fundamenty swoich treści i czego potrzebuje wyszukiwarka. Stwórz więc zbilansowaną witrynę, która z jednej strony się nie starzeje, a z drugiej pokazuje, że wciąż jest na topie.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.