Poznaj najskuteczniejsze praktyki dotyczące optymalizacji treści

Poznaj najskuteczniejsze praktyki dotyczące optymalizacji treści

Romain V/unsplash.com

Optymalizacja treści wiąże się przede wszystkim z działaniami technicznym w obrębie struktury strony. Mowa o meta tagach, słowach kluczowych, przyjaznym adresie URL oraz interfejsie. Warto jednak wykorzystać dodatkowe techniki związane z contentem, z tego względu dziś dowiesz się, czym są długowieczne treści i jak je tworzyć, jak działa Algorytm Świeżości od Google oraz co oznacza content purning.

Evergreen content – czym jest „wiecznie zielona treść”?

Jedną z najlepszych metod optymalizacji treści jest tworzenie materiałów, których nie dotyka znak czasu w sieci. Są one uniwersalne, posiadają zawsze aktualne informacje, więc nie ma znaczenia, kiedy użytkownik internetu z nich skorzysta. Tym właśnie jest evergreen content. Co w takim razie zaliczamy do niestarzejącego się contenu?

  • Artykuły poradnikowe i tutoriale,
  • FAQ,
  • przewodniki,
  • instrukcje,
  • definicje i słowniki pojęć,
  • case study,
  • storytelling,
  • przepisy kulinarne.

Zalety

Długowieczna treść posiada szereg atutów dla właścicieli stron internetowych, przede wszystkim generuje ona ruch na stronie w strategii długoterminowej, zwiększa aktywność odbiorców i zachęca ich do interakcji. Wpływa też na konwersję i stwarza możliwość zyskania miana ekspertem w wybranej dziedzinie. Dodatkowo materiały te są częściej udostępniane, a tym samym zwiększają rozpoznawalność witryny.

Porady dotyczące optymalizacji evergreen contentu

Niestety zadanie nie jest tak proste, jakby się mogło wydawać. Istnieje haczyk w postaci potrzeby aktualizacji treści i ich rozbudowywania raz na jakiś czas. Evergreen content wymaga znacznie większego researchu i przygotowania aniżeli treści bieżące.

Słowa kluczowe

Myśląc o wiecznie zielonych treściach, musimy przemyśleć strategię słów kluczowych, tak aby cieszyły się one stałym zainteresowaniem. Warto więc stworzyć bank haseł, z którego będziemy korzystać w toku pracy, a który będzie odbiciem intencji wyszukiwania użytkowników.

Linkowanie wewnętrzne

Tworząc stronę internetową, warto zaplanować tematykę i częstotliwość wpisów. Powinny one być powiązane tak, aby uzyskać kompleksowy zbiór materiałów. Warto wówczas sięgnąć do linkowania wewnętrznego, abyśmy mogli przekierowywać użytkowników w inne miejsca na stronie, które są powiązane z danym tematem. Pozwoli to zwiększyć współczynnik klikalności, a tym samym zmniejszyć ryzyko odrzuceń. Linkowanie również wpływa na poziom UX, ułatwiając nawigację po całej witrynie.

Układ treści

Każdą treść warto ustrukturyzować za pomocą nagłówków, tytułów i śródtytułów, tak aby całość była znacznie bardziej przejrzysta i czytelna. Jest to szczególnie ważne dla użytkowników, ale wpływa również na proces indeksowania przez roboty wyszukiwarek. Zyskamy dzięki temu na czasie, a całość będzie się cieszyć większym zainteresowaniem.

Komentarze

Wsparciem dla treści evergreen będzie możliwość wystawiania ocen i komentarzy przez użytkowników. Zwiększają one poziom interakcji z witryną, pozwalają rozpocząć nową dyskusję, czym stwarzają możliwość dodatkowego linkowania, a przede wszystkim budują trwałą społeczność internautów.

Jak widzisz evergreen content ma w zasadzie same zalety, każda strona powinna posiadać tego typu materiały. Są one ochroną przed czasem, a także sprawiają, że praca nie idzie na marne, przepadając w sieci.

Sprawdź: Czym jest marketing treści?

Druga strona medalu, czyli jak tworzyć treści bieżące w kontekście Algorytmu Świeżości

W sieci istnieją również strony, które stawiają na aktualność, nowość oraz podążanie za trendami. Są one szczególnie ważne pod kątem wrażeń użytkowników oraz zmieniających się trendów. Z tego względu Google wprowadził Algorytm Świeżości (Freshness), który pomaga internautom odnajdywać aktualne informacje z kraju i świata, m.in. o wydarzeniach politycznych, ekonomicznych, sportowych, muzycznych, kulturalnych itp. Dla takich stron ranking może zmienić się w kilka godzin.

Źródło: Daniel Thomas/unsplash.com

Świeżość w kontekście optymalizacji i pozycjonowania

Dla świata SEO algorytm ten ma niebagatelne znaczenie, ponieważ od momentu jego wprowadzenia zmiana wpłynęła na 35% wyszukiwań użytkowników z całej sieci. Google często aktualizuje swoje treści, co przekłada się na widoczność oraz pozycję rankingową witryny. Wyszukiwarka bierze pod uwagę datę powstania strony, częstotliwość jej zmian, wskaźnik tworzenia nowych stron oraz linki zwrotne.

Kto pierwszy, ten lepszy. Jak zoptymalizować treści, aby były aktualne?

  • Przede wszystkim musisz postarać się, aby być pierwszym źródłem informacji w obrębie swojej dziedziny. Przybierasz wówczas postać reportera, który poszukuje sensacji.
  • Za pomocą Google Analytics sprawdzaj raporty dotyczące ruchu na stronie. Pozwoli Ci to na aktualizację treści, których zainteresowanie spada.
  • Wykorzystaj znacznik czasu, dający informację na temat „daty przydatności” danej treści. Będzie to sygnał dla odbiorców, ale również dodatkowy element przyspieszający indeksowanie strony.
  • Zadbaj o częstotliwość swoich publikacji. Z jednej strony nie możesz dodawać ich codziennie, ponieważ użytkownicy za nimi nie nadążą, z drugiej zaś musisz sprawić, aby były one wyczekiwane.
  • Połącz swoje siły z mediami społecznościowymi, które dla większości internautów są źródłem najświeższych newsów. Informuj ich na bieżąco, nie zagracając swojej głównej strony.

Widzisz więc, że charakter contentu zależy od Twoich potrzeb. Optymalizując swoją witrynę pod kątem treści, musisz ustalić plan i określić cele.

Content purning, czyli problem niskiego ruchu na stronie

Niezależnie od tego, czy stawiamy na długowieczną treść czy newsy z pierwszej ręki, zdarza się, że nasze materiały przestają cieszyć się sympatią użytkowników oraz robotów wyszukiwarek. Spada nam ruch, klikalność i konwersja. Jedną z metod, która pozwala na rozwiązanie tego problemu, jest content purning, czyli aktualizowanie bądź usuwanie treści na stronie. Mówiąc o usuwaniu treści, nie do końca chodzi o całkowite pozbycie się jej, a jedynie ukrycie dla wyszukiwarek, aby nie uwzględniały ich w rankingu.

Dlaczego jest to tak ważne?

Z bólem serca musimy przyznać, że czasem materiał, który stworzyliśmy, staje się bezwartościowy. Wymaga to więc regularnego aktualizowania treści, co w wielu przypadkach wiąże się z koniecznością zatrudnienia copywritera posiadającego specjalistyczną wiedzę. Aby więc nie spadać w rankingu, czasem musimy popracować nad istniejącym już contentem. Jak to zrobić?

  • Pierwszym krokiem jest przegląd spisów treści;
  • Dalej – wykonanie audytu pod kątem contentu;
  • Ostatecznie – proces decyzyjny: usunąć bądź zaktualizować daną treść.
Sprawdź: Strategia marketingowa online – na co zwrócić uwagę?

Wnioski

Podejmując kroki optymalizacyjne względem treści, musimy ustalić nasze zapotrzebowanie. Wiesz już, jak zbudować solidne fundamenty swoich treści i czego potrzebuje wyszukiwarka. Stwórz więc zbilansowaną witrynę, która z jednej strony się nie starzeje, a z drugiej pokazuje, że wciąż jest na topie.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Najczęstsze błędy pozycjonowania i SEO

    Najczęstsze błędy pozycjonowania i SEO

    Czy wiesz, że niekiedy to drobiazgi decydują o sukcesie lub porażce działań SEO? Poznaj cztery błędy, które musisz wyeliminować, jeśli chcesz, aby Twoja strona pozycjonowała się wysoko!
    Dlaczego w Google Analytics pojawia nam się „not provided”?

    Dlaczego w Google Analytics pojawia nam się „not provided”?

    Rosnąca rola prywatności sprawia, że w Google Analytics część haseł jest szyfrowana i oznaczana jako „not provided”. Jak zdobyć informacje na ich temat? Przeczytaj nasz artykuł.
    Ruch bezpośredni – czym jest i dlaczego warto go zminimalizować?

    Ruch bezpośredni – czym jest i dlaczego warto go zminimalizować?

    Czym jest ruch bezpośredni? Jakie korzyści przynosi znajomość źródła odwiedzających? Odpowiedzi znajdziesz w naszym nowym artykule!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.