Poznaj rodzaje linków zwrotnych i dowiedz się, jak rozpoznać mocne linki!

Poznaj rodzaje linków zwrotnych i dowiedz się, jak rozpoznać mocne linki!

Julia Khalimova/pexels.com

Linki zwrotne są to linki prowadzące do Twojej witryny z zewnętrznych stron internetowych. To treści, w których autorzy odwołują się do Twoich artykułów.

Budowanie linków zwrotnych może okazać się nie lada wyzwaniem dla osoby, która nigdy wcześniej nie miała styczności z tymi działaniami, jednak jest to niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania firmowej strony WWW.

Jeśli chcesz poprawić swój organiczny ruch w witrynie, zapoznaj się z naszym artykułem i dowiedz się, jak rozpoznawać dobre i złe backlinki, a także jakie są najczęściej spotykane ich rodzaje.

Najczęściej spotykane rodzaje linków zwrotnych

Redakcyjne linki zwrotne

Ten rodzaj linków przyciąga bardziej naturalne backlinki do Twojej strony WWW. Musisz wiedzieć, jakie informacje mają znaleźć się na Twojej witrynie. Najważniejsze, aby były one szczegółowe i wiarygodne, ponieważ tylko wtedy inni chcą się z nimi łączyć.

Jeśli chcesz otrzymać linki redakcyjne, musisz stworzyć użyteczną, bogatą w informacje treść. Dodatkowo postaraj się stworzyć oryginalną infografikę z własnymi wynikami badań. Jest to dość trudny do uzyskania rodzaj linków zwrotnych, ale najbardziej opłacalny.

Rozpowszechnianie linków przez odbiorców

Jest to jeden z najpopularniejszych sposobów pozyskiwania linków zwrotnych. Każdy chce dzielić się oryginalną wiedzą na dany temat, dlatego inni robią to, aby pokazać innym, co mieli okazję znaleźć. To zatem opłacalny sposób na promocję witryny oraz budowanie linków zwrotnych.

Linki zwrotne w postaci komentarzy na stronie

Zawsze, kiedy dodajesz komentarz do konkretnego wpisu na blogu lub innego forum społecznościowego, możesz dodać do niego odpowiednie łącze.

Jeśli publikujesz trafne komentarze na swojej stronie internetowej w stosunku do wysokiej jakości treści, łatwo możesz je połączyć bez żadnych negatywnych skutków.

Może i nie należą one do najlepszych działań generowania linków, ale z pewnością w małym stopniu możesz pomóc swojej firmie budować ruch organiczny.

Link zwrotny z komunikatu prasowego

Najczęściej, kiedy Twoja firma jest warta publikacji i wiąże się z konkretnym tematem, możesz uzyskać linki zwrotne z prasy.

W tym celu możesz skontaktować się z lokalną prasą i sprawdzić, czy Twoja witryna pasuje do ich wymagań. Istnieje jednak wiele pułapek, których należy unikać, jeśli chodzi o korzystanie z prasowych publikacji, ponieważ możesz bardzo szybko sprawić sobie więcej kłopotów z popularnością, niż było to warte.

Linki zwrotne do konkretnych podstron w witrynie

Dodanie linków do podstron katalogu firmowego jest świetnym sposobem na zdobycie linków zwrotnych. Dzięki temu użytkownicy mogą bezpośrednio przechodzić do konkretnej sekcji w Twojej witrynie, bez zbędnego szukania.

Backlinki na portalach społecznościowych

Pamiętaj, że zawsze, kiedy tworzysz nowy profil firmowy w mediach społecznościowych, Twoja witryna otrzymuje link zwrotny. Celem tych powiązań nie jest przekazywanie wiedzy, ale zdobycie zaufania wśród odbiorców.

Czym charakteryzują się dobre i złe linki zwrotne?

Pamiętaj, że nie wszystkie linki zwrotne są dobre dla Twojej witryny. Po aktualizacji Penguin z 2011 r. firma Google na stałe zmieniła sposób oceniania rankingu stron WWW na podstawie prowadzących do nich linków.

Źródło: Vlada Karpovich/pexels.com

Google obecnie bardzo ostrożnie podchodzi do tego, jakie linki otrzymuje dana witryna. Jeśli należą one do spamu lub nie mają żadnego związku z tematem artykułu, to nie pomogą uzyskać wyższej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania.

Wszystkie nienaturalne lub spamerskie linki zostają uznane za naruszające zasady Google i mogą negatywnie wpłynąć na pozycję witryny w rankingu.

Pamiętaj, że nie wszystkie linki zwrotne są sobie równe, wyszukiwarki uważają niektóre za bardziej wartościowe od innych.

Czym charakteryzują się dobre linki zwrotne?

Dobre backlinki pochodzą z odpowiedniej, wysokiej jakości witryny. Musisz o tym pamiętać, ponieważ jeden link zwrotny z zaufanej strony jest cenniejszy niż tysiące linków zwrotnych z innych, mało wartościowych.

Dobrej jakości linki zwrotne pochodzą ze stron, które dobrze pozycjonują się w wyszukiwarce, mają wysoki autorytet domeny oraz zawierają istotną treść. Najbardziej pożądane są również silne linki z atrybutami dofollow i dokładnego dopasowania, czyli zawierające słowa kluczowe. Jednak bardzo ważna jest właściwa konfiguracja linków, tj. ich ocena i jakość (pochodzenie z różnych domen o różnych atrybutach), posegregowanie ich według tematu oraz wzrostu ich znaczenia w czasie.

Jak rozpoznać złe linki zwrotne na stronie?

Linki zwrotne ze zduplikowanych stron WWW

Unikaj linków zwrotnych z tych samych stron internetowych, ponieważ może to wpłynąć negatywnie na Twoją witrynę, a nawet ją zablokować. Zduplikowane treści na stronie WWW same w sobie są problemem dla firmy, więc tym bardziej nie korzystaj z takich linków zwrotnych.

Dodawanie linków zwrotnych do niepowiązanych katalogów na stronie

Dodanie linku zwrotnego do katalogu na stronie internetowej to dobry sposób, jednak jeśli dodasz go do zupełnie niepowiązanych ze sobą katalogów, może to mieć negatywny wpływ na Twoją witrynę i jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Kieruj się trafnymi linkami, aby niosły innym pewną wartość. Zawsze dodawaj linki w tych katalogach, które są istotne dla Twojej branży lub użytkowników.

Kupowanie backlinków

Kupowanie bezpośrednich linków zwrotnych jest niezgodne z zasadami nałożonymi przez Google, dlatego nie rób tego na swojej stronie internetowej. Zamiast kupować linki, zainwestuj w tworzenie wysokiej jakości treści oraz w ich promowanie, aby zacząć generować naturalne linki zwrotne.

Podsumowanie

Jak mogłeś zauważyć, linki zwrotne i treść są ważne dla wyszukiwarek w kontekście oceny rankingów. Pamiętaj, że jeden, porządny link zwrotny jest o wiele lepszy niż 1000 słabych. Nie generuj więc spamu i żyj zgodnie z zasadami Google.

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jak generować dobre linki zwrotne na swojej stronie internetowej!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak mapa witryny wpływa na strategię SEO? Część 2

    Jak mapa witryny wpływa na strategię SEO? Część 2

    Mapa witryny i jej znaczenie w kontekście optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jakie znaczenie ma sitemap w procesie indeksowania?
    Czym jest URL i jak powinien wyglądać dobry adres pod pozycjonowanie?

    Czym jest URL i jak powinien wyglądać dobry adres pod pozycjonowanie?

    W tym tekście sprawdziliśmy, czym jest adres URL, z czego się składa oraz jakie aspekty wziąć pod uwagę przy jego tworzeniu. Sprawdź, jak zadbać o pozycjonowanie!
    Jak odpowiednio dobrać słowa kluczowe pod pozycjonowanie?

    Jak odpowiednio dobrać słowa kluczowe pod pozycjonowanie?

    Dobór odpowiednich słów kluczowych to podstawowy krok w optymalizacji strony pod SEO. Dzięki temu na Twojej witrynie znajdą się frazy, które są wyszukiwane przez internautów.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.