Poznaj sposób na porzucone koszyki PrestaShop

Poznaj sposób na porzucone koszyki PrestaShop

Anna Shvets/pexels.com

W poszukiwaniu przyczyn niedokończonego procesu zakupowego w Internecie niezwykle przydatny okazuje się obiektywizm sprzedawcy. Klienci coraz bardziej cenią sobie komfort w finalnej realizacji wszelkich opłat. Zdarzają się sytuacje, kiedy to porzucone koszyki PrestaShop są rezultatem odwiedzin użytkownika w celach weryfikacji pojawiających się promocji czy porównania oferty z konkurencyjnymi.

Z czym jeszcze należy się zmierzyć, aby nie stracić konsumenta i zachęcić go do dalszych działań zakupowych? Co to jest platforma PrestaShop? Czy są patenty na dalszy wzrost zainteresowania określoną grupą produktów bądź usług? Na te pytanie chętnie odpowiadamy w przygotowanym przez nas artykule. Nie zwlekaj, poznaj metody na PrestaShop porzucone koszyki!

Renoma PrestaShop – poznaj od środka platformę e-commerce

PrestaShop to bezpłatne oprogramowanie przeznaczone do zarządzania sprzedażą w wirtualnym świecie. Spełnia swoją funkcję wśród początkujących przedsiębiorców, niezainteresowanych zagadnieniami programowania czy kodowania. O popularności serwisu świadczy wykorzystanie go przez znane i cenione firmy (np. Decathlon).

Zanim przejdziemy do clou tematu, koniecznym staje się wskazanie wszelkich korzyści wynikających z funkcjonalności darmowego oprogramowania. Oto lista najczęściej wyróżnianych zalet użytkowania platformy:

  • Numer 1. Nawigacja, która nie stanowi najmniejszego problemu. Intuicyjny panel administracyjny gwarantuje prostą obsługę. Co więcej, im łatwiej internauta porusza się po Twojej witrynie, tym lepiej radzi sobie z dodawaniem asortymentu do koszyka i finalizacją transakcji. Na tym zależy przecież e-sprzedawcy najbardziej.
  • Numer 2. Wachlarz możliwości – w tym sprawny system indeksacji witryn.
  • Numer 3. Zbiór bezpłatnych szablonów. Baza dostępnych motywów jest naprawdę obszerna, jednak nie musisz koncentrować się wyłącznie na schematach. Możesz stworzyć indywidualny projekt szablonu.
  • Numer 4. Opcje uatrakcyjniające i usprawniające działanie strony sprzedażowej. Mowa w tym przypadku głównie o automatycznym dodawaniu systemów rabatowych czy wyróżnieniu poszczególnych produktów i usług.
  • Numer 5. Responsywność na pierwszym miejscu. Dopasowanie pod kątem sprzętów mobilnych wpływa na pozytywne postrzeganie platformy przez odbiorców oraz poprawia komfort procesu aktualizacji i modyfikacji contentu.

To nie jest skończony zbiór argumentów przemawiających za skorzystaniem z potencjału oprogramowania PrestaShop. Przed podjęciem decyzji odnośnie do budowy imperium w sektorze sprzedaży online warto więc zapoznać się ze zbiorem atutów platformy e-commerce.

Sprawdź: Klastry tematyczne i ich wpływ na content marketing

Dlaczego klient porzuca koszyki w e-sklepie?

PrestaShop to niejedyna platforma e-commerce wspomagająca proces zakupowy. Problemy dotyczące niedokończonych transakcji pojawiają się w obrębie wielu serwisów. Skąd biorą się trudności podczas finalizowania sprzedaży? Jednym z często wymienianych powodów są zbyt wysokie koszta końcowe, uzyskiwane po podliczeniu opłat za dostawę i podatki. Kolejny, niekorzystny aspekt z perspektywy odwiedzającego sklep dotyczy konieczności założenia konta na stronie. Zazwyczaj odbiorca nie chce poświęcać “dłuższej chwili” na rejestrację.

Źródło: Olya Kobruseva/unsplash.com

Zniechęcający może okazać się czas oczekiwania na dostawę zakupionego towaru. Niedbałość w projektowaniu witryny internetowej również odrzuca użytkownika, stawiającego w centralnym punkcie wygodę w obsłudze pewnych elementów dostępnych na platformie. Pojawiają się przypadki braku zaufania do witryny internetowej, bezpośrednio związane z wymaganiem pozostawienia danych karty kredytowej. Czy istnieją sprawdzone metody niwelujące problem porzuconych koszyków? Sprawdźmy to!

Jak wyjść z opresji i powiedzieć “STOP” niedokończonym zakupom?

Pierwszym etapem w radzeniu sobie z problemem porzuconych koszyków jest wnikliwe przeanalizowanie zachowań odwiedzających stronę użytkowników. W tym celu przeprowadzane są badania o charakterze zarówno ilościowym, jak i jakościowym. Warto posłużyć się narzędziami, takimi jak Google Analytics, czy danymi uzyskanymi za pośrednictwem ankiet i pogłębionych wywiadów z konsumentami.

Następne zadanie, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć, dotyczy wdrożenia modyfikacji w obrębie e-sklepu. Powinien on odpowiadać preferencjom klienta i skłaniać do realizacji kolejnych kroków w sektorze dokonywanych zakupów. Jak przypomnieć o porzuconym koszyku?

Efektywne przypomnienie za sprawą e-mail

Jeżeli użytkownik jest zarejestrowany w sklepie, zarządzający platformą może skierować na jego adres mailowy informację o niedokończonym zakupie. Z potencjału tej praktyki coraz chętniej korzystają serwisy prowadzące sprzedaż za sprawą wcielonych systemów marketing automation bądź rozbudowanych wtyczek. Klient otrzymuje wówczas wiadomość (bądź kilka) o pozostawionym koszyku, mając wgląd do dodanych do niego produktów. Jak magnes działają wszelkiego rodzaju rabaty bądź bezpłatna dostawa za dokończenie zakupów.

Web Push – sprawdzony patent, aby klient nie zapomniał o finalizacji transakcji

Kolejnym kołem ratunkowym w kontekście ratowania porzuconych koszyków są powiadomienia Web Push. To informacje udostępniane odbiorcy po wcześniejszym zadeklarowaniu przez niego zgody na otrzymywanie ich z poziomu Twojej witryny internetowej.

Dzięki exit pop-up łatwo nie opuścisz sklepu

Czym są exit pop-upy? To nic innego, jak okna wyświetlające się w momencie opuszczania przez internautę Twojej strony sprzedażowej. Aby wyjść z opresji zaniechanych czynności, zarządzający platformą często proponują promocje bądź rabaty. Exit pop-up można zaimplementować w serwisie na różny sposób, począwszy od samodzielnego kodowania, a skończywszy na skorzystaniu z gotowych systemów.

Sprawdź: Aktualizowanie wizytówki Google – co poprawić pod pozycjonowanie?

Postaw na kreatywne rozwiązania

Nie wystarczy jeden SMS z przypomnieniem o dodanych do koszyka produktach. Na wartości zyskuje sposób, w jaki sformułujesz treść wiadomości. Oprócz innowacyjnego contentu warto sięgnąć dalej, proponując klientowi dodatkowe korzyści w zamian za dokończenie zakupów.

Zastanów się, jaki sposób najbardziej odpowiada Twojej działalności. Wybierz rozsądną metodę, aby zatrzymać klienta na dłużej i cieszyć się niebagatelnymi wynikami sprzedażowymi.

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie internetowym. Skontaktuj się z naszymi specjalistami z agencji Grupa iCEA – chętnie odpowiedzą na Twoje pytania.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: E-Commerce
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy na platformie Sky – Shop?
    Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy na platformie Sky – Shop?
    Sky – Shop daje Ci możliwość szybkiego i łatwego założenia sklepu, który możesz optymalizować pod SEO. Sprawdź, jak skutecznie to robić!
    PrestaShop vs. WooCommerce – wybierz odpowiednią platformę dla Twojego sklepu!
    PrestaShop vs. WooCommerce – wybierz odpowiednią platformę dla Twojego sklepu!
    eżeli masz zamiar zacząć sprzedawać przez internet, na samym początku należy wybrać właściwą platformę sprzedażową. WooCommerce czy PrestaShop – które rozwiązanie będzie lepsze? Sprawdź!
    Wtyczka Jetpack do WordPressa – do czego służy?
    Wtyczka Jetpack do WordPressa – do czego służy?
    Specjaliści zarządzający blogiem poszukują sposobów usprawniających tworzenie i reklamowanie zamieszczonych na nim treści. Warto wiedzieć więcej.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę