DARMOWY AUDYT SEO

Poznaj sposób na porzucone koszyki PrestaShop

5 min czytania
Poznaj sposób na porzucone koszyki PrestaShop
Kategoria E-Commerce

W poszukiwaniu przyczyn niedokończonego procesu zakupowego w Internecie niezwykle przydatny okazuje się obiektywizm sprzedawcy. Klienci coraz bardziej cenią sobie komfort w finalnej realizacji wszelkich opłat. Zdarzają się sytuacje, kiedy to porzucone koszyki PrestaShop są rezultatem odwiedzin użytkownika w celach weryfikacji pojawiających się promocji czy porównania oferty z konkurencyjnymi.

Z czym jeszcze należy się zmierzyć, aby nie stracić konsumenta i zachęcić go do dalszych działań zakupowych? Co to jest platforma PrestaShop? Czy są patenty na dalszy wzrost zainteresowania określoną grupą produktów bądź usług? Na te pytanie chętnie odpowiadamy w przygotowanym przez nas artykule. Nie zwlekaj, poznaj metody na PrestaShop porzucone koszyki!

Spis treści:

Renoma PrestaShop – poznaj od środka platformę e-commerce

PrestaShop to bezpłatne oprogramowanie przeznaczone do zarządzania sprzedażą w wirtualnym świecie. Spełnia swoją funkcję wśród początkujących przedsiębiorców, niezainteresowanych zagadnieniami programowania czy kodowania. O popularności serwisu świadczy wykorzystanie go przez znane i cenione firmy (np. Decathlon).

Zanim przejdziemy do clou tematu, koniecznym staje się wskazanie wszelkich korzyści wynikających z funkcjonalności darmowego oprogramowania. Oto lista najczęściej wyróżnianych zalet użytkowania platformy:

  • Numer 1. Nawigacja, która nie stanowi najmniejszego problemu. Intuicyjny panel administracyjny gwarantuje prostą obsługę. Co więcej, im łatwiej internauta porusza się po Twojej witrynie, tym lepiej radzi sobie z dodawaniem asortymentu do koszyka i finalizacją transakcji. Na tym zależy przecież e-sprzedawcy najbardziej.
  • Numer 2. Wachlarz możliwości – w tym sprawny system indeksacji witryn.
  • Numer 3. Zbiór bezpłatnych szablonów. Baza dostępnych motywów jest naprawdę obszerna, jednak nie musisz koncentrować się wyłącznie na schematach. Możesz stworzyć indywidualny projekt szablonu.
  • Numer 4. Opcje uatrakcyjniające i usprawniające działanie strony sprzedażowej. Mowa w tym przypadku głównie o automatycznym dodawaniu systemów rabatowych czy wyróżnieniu poszczególnych produktów i usług.
  • Numer 5. Responsywność na pierwszym miejscu. Dopasowanie pod kątem sprzętów mobilnych wpływa na pozytywne postrzeganie platformy przez odbiorców oraz poprawia komfort procesu aktualizacji i modyfikacji contentu.

To nie jest skończony zbiór argumentów przemawiających za skorzystaniem z potencjału oprogramowania PrestaShop. Przed podjęciem decyzji odnośnie do budowy imperium w sektorze sprzedaży online warto więc zapoznać się ze zbiorem atutów platformy e-commerce.

Sprawdź: Strategia marketingowa online – na co zwrócić uwagę?

Dlaczego klient porzuca koszyki w e-sklepie?

PrestaShop to niejedyna platforma e-commerce wspomagająca proces zakupowy. Problemy dotyczące niedokończonych transakcji pojawiają się w obrębie wielu serwisów. Skąd biorą się trudności podczas finalizowania sprzedaży? Jednym z często wymienianych powodów są zbyt wysokie koszta końcowe, uzyskiwane po podliczeniu opłat za dostawę i podatki. Kolejny, niekorzystny aspekt z perspektywy odwiedzającego sklep dotyczy konieczności założenia konta na stronie. Zazwyczaj odbiorca nie chce poświęcać “dłuższej chwili” na rejestrację.

 

Zniechęcający może okazać się czas oczekiwania na dostawę zakupionego towaru. Niedbałość w projektowaniu witryny internetowej również odrzuca użytkownika, stawiającego w centralnym punkcie wygodę w obsłudze pewnych elementów dostępnych na platformie. Pojawiają się przypadki braku zaufania do witryny internetowej, bezpośrednio związane z wymaganiem pozostawienia danych karty kredytowej. Czy istnieją sprawdzone metody niwelujące problem porzuconych koszyków? Sprawdźmy to!

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Jak wyjść z opresji i powiedzieć “STOP” niedokończonym zakupom?

Pierwszym etapem w radzeniu sobie z problemem porzuconych koszyków jest wnikliwe przeanalizowanie zachowań odwiedzających stronę użytkowników. W tym celu przeprowadzane są badania o charakterze zarówno ilościowym, jak i jakościowym. Warto posłużyć się narzędziami, takimi jak Google Analytics, czy danymi uzyskanymi za pośrednictwem ankiet i pogłębionych wywiadów z konsumentami.

Następne zadanie, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć, dotyczy wdrożenia modyfikacji w obrębie e-sklepu. Powinien on odpowiadać preferencjom klienta i skłaniać do realizacji kolejnych kroków w sektorze dokonywanych zakupów. Jak przypomnieć o porzuconym koszyku?

Efektywne przypomnienie za sprawą e-mail

Jeżeli użytkownik jest zarejestrowany w sklepie, zarządzający platformą może skierować na jego adres mailowy informację o niedokończonym zakupie. Z potencjału tej praktyki coraz chętniej korzystają serwisy prowadzące sprzedaż za sprawą wcielonych systemów marketing automation bądź rozbudowanych wtyczek. Klient otrzymuje wówczas wiadomość (bądź kilka) o pozostawionym koszyku, mając wgląd do dodanych do niego produktów. Jak magnes działają wszelkiego rodzaju rabaty bądź bezpłatna dostawa za dokończenie zakupów.

Web Push – sprawdzony patent, aby klient nie zapomniał o finalizacji transakcji

Kolejnym kołem ratunkowym w kontekście ratowania porzuconych koszyków są powiadomienia Web Push. To informacje udostępniane odbiorcy po wcześniejszym zadeklarowaniu przez niego zgody na otrzymywanie ich z poziomu Twojej witryny internetowej.

Dzięki exit pop-up łatwo nie opuścisz sklepu

Czym są exit pop-upy? To nic innego, jak okna wyświetlające się w momencie opuszczania przez internautę Twojej strony sprzedażowej. Aby wyjść z opresji zaniechanych czynności, zarządzający platformą często proponują promocje bądź rabaty. Exit pop-up można zaimplementować w serwisie na różny sposób, począwszy od samodzielnego kodowania, a skończywszy na skorzystaniu z gotowych systemów.

Sprawdź: Google Analytics 4 (GA4) – wady i zalety

Postaw na kreatywne rozwiązania

Nie wystarczy jeden SMS z przypomnieniem o dodanych do koszyka produktach. Na wartości zyskuje sposób, w jaki sformułujesz treść wiadomości. Oprócz innowacyjnego contentu warto sięgnąć dalej, proponując klientowi dodatkowe korzyści w zamian za dokończenie zakupów.

Zastanów się, jaki sposób najbardziej odpowiada Twojej działalności. Wybierz rozsądną metodę, aby zatrzymać klienta na dłużej i cieszyć się niebagatelnymi wynikami sprzedażowymi.

Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie internetowym. Skontaktuj się z naszymi specjalistami z agencji Grupa iCEA – chętnie odpowiedzą na Twoje pytania.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 6

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Jakie moduły dla PrestaShop pomogą w pozycjonowaniu?
Jakie moduły dla PrestaShop pomogą w pozycjonowaniu?
System PrestaShop można łatwo rozszerzyć przez użycie licznych przydatnych wtyczek. Które z nich pomogą Ci zadbać o SEO?
Czy warto założyć sklep na Sky-Shop?
Czy warto założyć sklep na Sky-Shop?
Zastanawiasz się nad wyborem Sky-Shop lub szukasz platformy sprzedażowej dla swojego biznesu? Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, czy akurat to rozwiązanie sprawdzi się u Ciebie.
Customer Success w agencji digitalowej
Customer Success w agencji digitalowej
Customer Success to nieocenione wsparcie w zakresie posprzedażowej obsługi klienta. Czym zajmuje się ten dział i dlaczego warto mieć go w swojej firmie?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie