W poszukiwaniu przyczyn niedokończonego procesu zakupowego w Internecie niezwykle przydatny okazuje się obiektywizm sprzedawcy. Klienci coraz bardziej cenią sobie komfort w finalnej realizacji wszelkich opłat. Zdarzają się sytuacje, kiedy to porzucone koszyki PrestaShop są rezultatem odwiedzin użytkownika w celach weryfikacji pojawiających się promocji czy porównania oferty z konkurencyjnymi.
Z czym jeszcze należy się zmierzyć, aby nie stracić konsumenta i zachęcić go do dalszych działań zakupowych? Co to jest platforma PrestaShop? Czy są patenty na dalszy wzrost zainteresowania określoną grupą produktów bądź usług? Na te pytanie chętnie odpowiadamy w przygotowanym przez nas artykule. Nie zwlekaj, poznaj metody na PrestaShop porzucone koszyki!
PrestaShop to bezpłatne oprogramowanie przeznaczone do zarządzania sprzedażą w wirtualnym świecie. Spełnia swoją funkcję wśród początkujących przedsiębiorców, niezainteresowanych zagadnieniami programowania czy kodowania. O popularności serwisu świadczy wykorzystanie go przez znane i cenione firmy (np. Decathlon).
Zanim przejdziemy do clou tematu, koniecznym staje się wskazanie wszelkich korzyści wynikających z funkcjonalności darmowego oprogramowania. Oto lista najczęściej wyróżnianych zalet użytkowania platformy:
To nie jest skończony zbiór argumentów przemawiających za skorzystaniem z potencjału oprogramowania PrestaShop. Przed podjęciem decyzji odnośnie do budowy imperium w sektorze sprzedaży online warto więc zapoznać się ze zbiorem atutów platformy e-commerce.
PrestaShop to niejedyna platforma e-commerce wspomagająca proces zakupowy. Problemy dotyczące niedokończonych transakcji pojawiają się w obrębie wielu serwisów. Skąd biorą się trudności podczas finalizowania sprzedaży? Jednym z często wymienianych powodów są zbyt wysokie koszta końcowe, uzyskiwane po podliczeniu opłat za dostawę i podatki. Kolejny, niekorzystny aspekt z perspektywy odwiedzającego sklep dotyczy konieczności założenia konta na stronie. Zazwyczaj odbiorca nie chce poświęcać “dłuższej chwili” na rejestrację.
Zniechęcający może okazać się czas oczekiwania na dostawę zakupionego towaru. Niedbałość w projektowaniu witryny internetowej również odrzuca użytkownika, stawiającego w centralnym punkcie wygodę w obsłudze pewnych elementów dostępnych na platformie. Pojawiają się przypadki braku zaufania do witryny internetowej, bezpośrednio związane z wymaganiem pozostawienia danych karty kredytowej. Czy istnieją sprawdzone metody niwelujące problem porzuconych koszyków? Sprawdźmy to!
Pierwszym etapem w radzeniu sobie z problemem porzuconych koszyków jest wnikliwe przeanalizowanie zachowań odwiedzających stronę użytkowników. W tym celu przeprowadzane są badania o charakterze zarówno ilościowym, jak i jakościowym. Warto posłużyć się narzędziami, takimi jak Google Analytics, czy danymi uzyskanymi za pośrednictwem ankiet i pogłębionych wywiadów z konsumentami.
Następne zadanie, z którym przyjdzie Ci się zmierzyć, dotyczy wdrożenia modyfikacji w obrębie e-sklepu. Powinien on odpowiadać preferencjom klienta i skłaniać do realizacji kolejnych kroków w sektorze dokonywanych zakupów. Jak przypomnieć o porzuconym koszyku?
Jeżeli użytkownik jest zarejestrowany w sklepie, zarządzający platformą może skierować na jego adres mailowy informację o niedokończonym zakupie. Z potencjału tej praktyki coraz chętniej korzystają serwisy prowadzące sprzedaż za sprawą wcielonych systemów marketing automation bądź rozbudowanych wtyczek. Klient otrzymuje wówczas wiadomość (bądź kilka) o pozostawionym koszyku, mając wgląd do dodanych do niego produktów. Jak magnes działają wszelkiego rodzaju rabaty bądź bezpłatna dostawa za dokończenie zakupów.
Kolejnym kołem ratunkowym w kontekście ratowania porzuconych koszyków są powiadomienia Web Push. To informacje udostępniane odbiorcy po wcześniejszym zadeklarowaniu przez niego zgody na otrzymywanie ich z poziomu Twojej witryny internetowej.
Czym są exit pop-upy? To nic innego, jak okna wyświetlające się w momencie opuszczania przez internautę Twojej strony sprzedażowej. Aby wyjść z opresji zaniechanych czynności, zarządzający platformą często proponują promocje bądź rabaty. Exit pop-up można zaimplementować w serwisie na różny sposób, począwszy od samodzielnego kodowania, a skończywszy na skorzystaniu z gotowych systemów.
Nie wystarczy jeden SMS z przypomnieniem o dodanych do koszyka produktach. Na wartości zyskuje sposób, w jaki sformułujesz treść wiadomości. Oprócz innowacyjnego contentu warto sięgnąć dalej, proponując klientowi dodatkowe korzyści w zamian za dokończenie zakupów.
Zastanów się, jaki sposób najbardziej odpowiada Twojej działalności. Wybierz rozsądną metodę, aby zatrzymać klienta na dłużej i cieszyć się niebagatelnymi wynikami sprzedażowymi.
Zwiększ sprzedaż w swoim sklepie internetowym. Skontaktuj się z naszymi specjalistami z agencji Grupa iCEA – chętnie odpowiedzą na Twoje pytania.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.