Poznaj sprawdzone sposoby na poprawę ruchu na swojej stronie internetowej

Poznaj sprawdzone sposoby na poprawę ruchu na swojej stronie internetowej

Maxwell Ridgeway/unsplashc.com

Zależy Ci na poprawie popularności w sieci? Czujesz, że tworzysz ciekawy content, jednak nie przekłada się on na ruch na stronie? Czas na odpowiednią optymalizację. Dziś poznasz kilka sprawdzonych metod, które wpływają na klikalność witryny.

O co chodzi w SEO?

SEO, Search Engine Optimization, obejmuje czynności, które poprawiają widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania i pozwalają na zdobycie jak najwyższej pozycji rankingowej. Według badań jedynie 25% internautów zagląda na drugą stronę wyników, z tego względu witryny znajdujące się w pierwszej dziesiątce cieszą się największym ruchem na stronie.

Można w tym miejscu zadać pytanie, dlaczego to właśnie organiczne wyniki są tak ważne? Odpowiedź jest bardzo prosta. Współcześni użytkownicy są niezwykle wyczuleni na reklamy, z tego powodu 80% z nich ignoruje płatne wyniki w SERP, przechodząc od razu do wyników organicznych.

Jak sprawdzić ruch na swojej stronie?

Ruch to liczba użytkowników, którzy w określonym czasie odwiedzają daną witrynę. Jest to wskaźnik pozwalający sprawdzić efektywność oraz popularność na tle konkurencji. Wszelkie informacje na jego temat są dostępne w panelu administratora w Google Search Console i Google Analytics.

W przypadku GSC możemy sprawdzić ruch w czasie rzeczywistym, dane na temat użytkowników w zakładce „Odbiorcy”, źródło ruchu w sekcji „Pozyskiwanie” oraz ocenić zachowania na stronie z pomocą raportu „Zachowania i konwersje”. Jeśli zależy nam na danych z GA, najlepiej jest skorzystać z raportu „Skuteczność”. Tam znajdziemy informacje na temat liczby kliknięć w danych link, urządzeń, z jakich korzystają internauci, fraz generujących największy ruch oraz kraju, z jakiego pochodzi ruch. Te dwa narzędzia są szczególnie ważne dla specjalistów SEO, ponieważ jako jedyne prezentują ruch rzeczywisty. Dane pozyskane innymi metodami są szacunkowe, co nie znaczy, że nie warto do nich zaglądać.

Jak sprawdzić ruch na stronie konkurencji?

Poruszanie się w świecie online wymaga od właścicieli stron śledzenia witryn konkurencyjnych, aby móc sprawdzić swoją pozycję. W tym przypadku możemy skorzystać z narzędzi takich jak Senuto, Semstorm oraz Ahrefs. W przypadku Senuto najbardziej będzie nas interesować analiza widoczności, która informuje o frazach, sezonowości witryny oraz szacunkowej liczbie użytkowników w skali miesiąca. Semstorm skupia się przede wszystkim na słowa kluczowych i ich ujęciu w kontekście organicznych wyników wyszukiwania. Ahrefs z kolei służy przede wszystkim do analizy profilu linkowego. Znajdziemy tam dane na temat podstron generujących największy ruch, urządzeń mobilnych czy prognoz dla strony.

Sprawdź: Kompendium wiedzy o ruchu organicznym

Kilka metod, które pozwolą Ci zwiększyć ruch organiczny na stronie

Mając już trochę wiedzy na temat danych i analizy, możemy przystąpić do optymalizacji. Na co zwrócić więc szczególną uwagę?

Słowa kluczowe

Z pewnością słyszałeś to już tysiąc razy, ale tak – słowa kluczowe to fundament optymalizacji i pozycjonowania. Im lepsze dopasowanie treści pod kątem intencji użytkowników, tym wyższa pozycja w SERP. A co za tym idzie, od razu jesteś bardziej klikalny i dostępny. Zadbaj więc o stworzenie szerokiej bazy fraz kluczowych w zależności od potrzeb wybranej grupy docelowej. Staraj się myśleć jak swój odbiorca.

Tytuły i nagłówki

Co jako pierwsze widzą internauci, patrząc na listę wyników wyszukiwania? Tytuł. To on jest pierwszym bezpośrednim kontaktem z użytkownikiem, pozwalającym zachęcić go do wejścia na stronę. Zadbaj więc o to, aby był zrozumiały, ciekawy i prosty. W miarę możliwości wykorzystaj w jego obrębie słowa kluczowe dla lepszego pozycjonowania. Następnym elementem, na który należy zwrócić uwagę, są nagłówki. Użytkownicy, zanim zaczną zabierać się do czytania, będą przeglądać oraz scrollować stronę.

Content i multimedia

Długoterminową strategią jest pozycjonowanie za pomocą wartościowych treści. W końcu są one tym, czego szukają internauci. Jeśli będziesz tworzyć ciekawe materiały, ruch na stronie będzie rosnąć samoistnie. Pamiętaj jednak, kto jest Twoim odbiorcą, dostosuj swoje treści i język do jego profilu. Nie dogodzisz wszystkim, dlatego warto zawęzić swoje działania do zainteresowań, potrzeb oraz problemów odbiorców. Nie zapomnij również, że jednym z elementów treści są multimedia. Obrazy i wideo potrafią skutecznie przykuć uwagę i zatrzymać użytkownika na dłużej, a tym samym zwiększyć czas trwania sesji, poprawić konwersję, zmniejszyć współczynnik odrzuceń.

Źródło: Alejandro Escamilla/unsplash.com

Evergreen content

Mówiąc o contencie, warto wykorzystać potencjał tak zwanych „wiecznie zielonych treści”, czyli materiałów, których nie dotyka problem dezaktualizacji. Nieważne, w jakim momencie użytkownik z nich skorzysta – w chwili publikacji czy za rok. Są to wszelkiego rodzaju poradniki, instrukcje, storytelling, przepisy kulinarne, case study oraz definicje słownikowe. Pozwalają one utrzymywać ruch w obrębie wszystkich podstron.

Wpisy gościnne

Blogowanie wciąż pozostaje ważnym elementem optymalizacji. Tworząc wpisy gościnne, masz szansę pozyskać nowych odbiorców oraz stworzyć społeczność wzajemnej komunikacji. Dodatkowo jest to jedna z metod pozyskiwania wartościowych linków przychodzących, dzięki którym możesz nakierowywać ruch na stronie w interesujące Cię miejsca.

Media społecznościowe

Poza blogami warto skorzystać również z platform społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok. Posiadają one miliony użytkowników, którzy każdego dnia przeglądają posty, wpisy i relacje. Konto w social mediach pozwala na pozyskiwanie backlinków, umożliwia bieżącą komunikację z odbiorcami i zbudowanie ich zaufania w sieci. Jest to dodatkowy komunikator, który zachęca do skorzystania z oficjalnej witryny.

Wyszukiwanie głosowe

Inteligentni asystenci stają się coraz bardziej popularni, coraz więcej osób korzysta z Google Home, Alexy czy Siri. Pozwala to bowiem zaoszczędzić czas, a także wpływa na rozwój bardziej naturalnego języka w sieci. Jest to przydatne w kontekście współpracy z Algorytmem Koliber, który analizuje złożony system inteligentnego wyszukiwania i dopasowywania treści do intencji użytkowników. Przypomnij sobie, ile razy miałeś zajęte ręce, a potrzebowałeś nagle coś sprawdzić?

Słowo na koniec

Oczywiście możliwości jest znacznie więcej, ważne jest jednak, abyś wybrał to, co jest odpowiednie dla Twojej strony. Każda witryna jest inna, dlatego zastanów się, które z metod sprawdzą się w Twoim przypadku. Ważne jest jednak podążanie za potrzebami użytkowników. Znając ich zainteresowania, masz szansę tworzyć regularny content. Postaw na SXO i ciesz się rosnącym ruchem.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 10
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Dlaczego pozycja strony w rankingu spada?

    Dlaczego pozycja strony w rankingu spada?

    Na ranking Google wpływa wiele zróżnicowanych czynników. Przyjrzyjmy się więc elementom, w wyniku których Twoja pozycja w wyszukiwarce znacznie spadła.
    Do czego służą Schema.org?

    Do czego służą Schema.org?

    Jak skorzystać ze Schema.org? SEO skupia się obecnie na wyszukiwarce i użytkowniku. Dane strukturalne pomogą Ci pokryć wymagania algorytmów i czytelników.
    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat lokalnego SEO

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat lokalnego SEO

    Chciałbyś, aby Twoja lokalna firma została zauważona? Chcesz dotrzeć do lokalnych odbiorców? Dobrze trafiłeś, bo mamy na to doskonały sposób.
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę