Pozycjonowanie stron interesuje dziś niemal każdego, kto chce wybić się przed szereg bądź co bądź dużej konkurencji w sieci. Jest to zabieg zaliczany do marketingu, choć ta jego forma jest reklamą niejawną, która nie trafia bezpośrednio do klienta i nie zachęca do zakupu produktu czy skorzystania z usługi. Jak na tle ogólnych działań zaliczanych do marketingu wypada pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron w Google ma za zadanie wznieść je na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwarki pod danym wyrażeniami. Są to pojedyncze słowa kluczowe lub całe frazy long tail, a więc tak zwane długie ogony. Zresztą pozycjonowanie szerokie mocno zyskuje dziś na popularności. Wszystko ze względu na coraz bardziej świadomych klientów, którzy szukając w Google produktu lub usługi są coraz precyzyjniejsi.
Minusem w przypadku pozycjonowania organicznego jest złożoność takiego zabiegu. Wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania uzyskuje się bowiem przez optymalizację SEO takiej witryny, jak również pozyskiwanie linków do niej kierujących. Oczywiście im wyższy jest PageRank witryny, z której kierowany jest odnośnik, tym Google takie przekierowanie ceni sobie wyżej.
Poza tym skuteczne pozycjonowanie naturalne jest zabiegiem czasochłonnym. Przy dużej konkurencji i popularnych frazach kluczowych wypromowanie witryny na czołowe pozycje trwa długie miesiące, a nawet i lata. Dlatego należy być cierpliwym i regularnym, pod żadnym pozorem nie łamiąc reguł stawianych przez Google, co w najlepszym przypadku może skończyć się nałożeniem filtrów, w najgorszym — banem i wykreśleniem z wyników wyszukiwania.
Istnieje wiele sposobów na to, aby reklamować się w sieci, skupiając się nie tylko na wyszukiwarce Google, ale też innych kanałach marketingowych. Na co postawić?
Duże możliwości reklamowe dają między innymi linki sponsorowane, a więc reklamy Google AdWords. W odróżnieniu od działań pozycjonujących, dzięki linkom na szczyty wyszukiwarek pod danymi frazami kluczowymi trafić można od razu po uruchomieniu kampanii. Co istotne takie reklamy można też targetować, dobierając ich odbiorców wedle własnych wytycznych, np. wieku, płci, miejsca zamieszkania czy zainteresowań. Dlatego tak ważne jest poznanie potencjalnych klientów swojej firmy i ich potrzeb.
Wiele korzyści firmie daje też content marketing, przez który rozumiemy merytoryczne i dobre jakościowo przekazy, z jakimi docierać można do szerokiej grupy odbiorców. Istotne, aby treści content marketingowe niosły w sobie pewną wartość i były dla odbiorcy pomocne. Formy takiego przekazu to artykuły, prezentacje, infografiki, wykresy, galerie zdjęć czy nawet materiały wideo.
Do content marketingu zalicza się jednak także działania określane mianem link buildingu, co korzystnie przekłada się na pozycję strony w wyszukiwarce. Artykuły content marketingowe z odnośnikami do promowanej strony znajdują się bowiem na witrynach o mocnym współczynniku PageRank (PR).
Ze względu na swój zasięg i ogromną popularność, firmy reklamować się powinny także za pośrednictwem kanałów Social Media. Najpopularniejszym portalem SM jest Facebook, ale duże możliwości daje również serwis YouTube, a przecież to nie koniec, ponieważ inne kanały SM to Instagram, Twitter, Pinterest, LinkedIn czy cieszący się coraz większą popularnością SnapChat. Ponadto warto zainteresować się ich serwisami reklamowymi. Zwłaszcza Facebook Ads oraz YouTube Ads, które jest częścią Google AdWords.
Inne możliwości reklamowania się przez internet to e-mail marketing czy marketing szeptany. Warto więc na reklamę spojrzeć z wielu różnych płaszczyzn, co pozwoli nie tylko zdobywać nowych klientów, ale też budować wizerunek marki. SEO stron jest więc tylko jedną z możliwości, która rzecz jasna także przynosi firmie mnóstwo korzyści. Form reklamy stosować trzeba jednak możliwie jak najwięcej, badając je i sprawdzając, które są najefektywniejsze.
W przypadku pytań zapraszamy do skorzystania z formularzy naszej agencji SEO.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.