Pozycjonowanie Australia

DARMOWA KONSULTACJA SEO

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zam贸w bezp艂atn膮 konsultacj臋 SEO z naszym doradc膮.

    Je艣li podbi艂e艣 ju偶 Polski rynek lub oferujesz na tyle specyficzne produkty, 偶e chcesz podbi膰 rynek w innymi miejscu za granic膮, to nie masz ani chwili do stracenia. Je艣li postanowisz dzia艂a膰 pr臋偶nie na rynkach zagranicznych mo偶e to by膰 niesamowity skok dla Twojej firmy. Warto przed podj臋ciem dzia艂a艅 czy nawi膮zania kontaktu z agencj膮 marketingow膮 dowiedzie膰 si臋 samemu na temat pozycjonowania za granic膮, aby m贸c jasno okre艣li膰 swoje cele i wymagania. Je艣li obrany w Twoim przypadku kierunek rozwoju pad艂 na pozycjonowanie w Australii, to powiniene艣 pozna膰 kilka szczeg贸艂owych informacji, kt贸re pozwol膮 Ci dosta膰 si臋 na tamtejszy rynek.

    Po pierwsze Australia to sz贸sty pod wzgl臋dem wielko艣ci kraj na 艣wiecie, jest wi臋c o co si臋 bi膰, bo rynek zbytu jest tam proporcjonalnie o wiele wi臋kszy ni偶 w Polsce. Warto wiedzie膰, 偶e w Australii ponad 90% os贸b korzysta z internetu, podczas gdy w Polsce ilo艣膰 ta zatrzymuje si臋 na poziomie oko艂o 80%. W Australii mieszka oko艂o 25 690 000 os贸b, a jak wspomniano a偶 90% z nich korzysta z internetu. Przyjmuj膮c, ze co 20 osoba b臋dzie spe艂nia艂a kryteria okre艣lone za pomoc膮 grupy docelowej, przedsi臋biorca dzi臋ki dzia艂aniom pozycjonerskim, dzi臋ki pozycjonowaniu w Australii b臋dzie w stanie dotrze膰 do oko艂o 1 156 000 klient贸w. To ogromna ilo艣膰, kt贸r膮 zdecydowanie warto zainteresowa膰, aby zosta膰 licz膮cym si臋 graczem na australijskim rynku.

    Od czego zacz膮膰 pozycjonowanie w Australii?

    Aby m贸c zacz膮膰 skutecznie pozycjonowa膰 si臋 w Australii nale偶y zg艂臋bi膰 nieco dok艂adniej kwestie zwi膮zane z j臋zykiem. Wiele os贸b b臋dzie przekonane, 偶e w Australii mo偶na swobodnie porozumiewa膰 si臋 w j臋zyku angielskim. Oczywi艣cie to prawda, jednak australijska odmiana nazywana australijskim angielskim rz膮dzi si臋 nieco innymi prawami. Ot贸偶 j臋zyk ten czerpie swoje podstawy z brytyjskiego angielskiego, ale znajduj膮 si臋 w nim tak偶e nalecia艂o艣ci i zapo偶yczenia z ameryka艅skiego j臋zyka angielskiego. Zupe艂nie oddzielnym zagadnieniem s膮 elementy zapo偶yczone z j臋zyka aboryge艅skiego. To specyficzne s艂ownictwo, kt贸re warto wzi膮膰 pod uwag臋 przy okazji pozycjonowania w Australii. Prawid艂owe rozpoznanie slangu, czy powszechnie u偶ywanych zapo偶ycze艅 pozwala na lepsze dobranie s艂贸w kluczowych, a tak偶e trafienie na w艂a艣ciwe tory w projektowaniu komunikacji przeznaczonej na australijski rynek.

    Jak ju偶 pewnie wiesz w pozycjonowaniu warto postawi膰 na specyficzne, rozwini臋te i doprecyzowane s艂owa kluczowe. Poznanie wi臋c australijskich, specyficznych s艂贸wek pozwala na dok艂adniejsz膮 selekcj臋 s艂贸w kluczowych i wyr贸偶nienie si臋 na tle konkurencji. Dlatego dobrze jest na wst臋pnym etapie dzia艂a艅 nawi膮za膰 wsp贸艂prac臋 z native speakerem, kt贸ry zna australijski angielski, aby pom贸g艂 w dok艂adnym t艂umaczeniu, namierzeniem phrasal verbs typowych dla j臋zyka u偶ywanego w Australii, skorzystaniu z zapo偶yczonych 鈥瀉boryge艅skich鈥 wyra偶e艅, a tak偶e poznania nieco dok艂adniej mentalno艣ci i specyfiki australijskich konsument贸w.

    Warto r贸wnie偶 wiedzie膰, 偶e Australijczycy kochaj膮 zdrobnienia i popularnie stosuj膮 takie zamienniki jak:

    • arvo (afternoon),
    • bizzo (business),
    • doco (documentary),
    • evo (evening),
    • journo (journalist),
    • servo (service station/gas station),
    • Aussie (Australian),
    • Oz (Australia),
    • barbie (barbeque),
    • bikkie (biscuit) i inne.

    Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e tego rodzaju s艂贸w jest zdecydowanie wi臋cej i nie wystarczy jedynie przet艂umaczenie polskich nazw na angielskie, ale jeszcze dostosowanie ich do tamtejszego, specyficznego j臋zyka.

    Pozycjonowanie Australia - okre艣l swoj膮 grup臋 docelow膮

    Pocz膮tkiem ka偶dych dzia艂a艅 w sieci powinno by膰 okre艣lenie grupy docelowej, bo nawet je艣li my艣limy o pozycjonowaniu w Australii i dzia艂aniu pod wyszukiwark臋, to przede wszystkim trzeba pomy艣le膰 o osobach, kt贸re b臋d膮 potrzebowa艂y naszych produkt贸w i us艂ug. Zbudowa膰 swoje persony marketingowe mo偶esz za pomoc膮 co najmniej dw贸ch sposob贸w. Z jednej strony warto pozyskiwa膰 dane pozostawiane przez samych klient贸w. Mo偶e si臋 to dokonywa膰 np. za po艣rednictwem formularza lub ankiety udost臋pnionej na stronie. Warto zach臋ci膰 u偶ytkownik贸w do ich wype艂niania np. oferuj膮c dodatkowy rabat za wype艂nienie ca艂ej ankiety. Z drugiej za艣 strony do Twojej witryny powinien by膰 podpi臋ty Google Analytics 鈥 bardzo popularne narz臋dzie do mierzenia parametr贸w osi膮ganych przez stron臋. Znajduje si臋 w nim rozbudowana sekcja z danymi demograficznymi klient贸w, ale tak偶e informacje dotycz膮ce miejsc z kt贸rych klienci dotarli na Twoj膮 stron臋 np. za pomoc膮 wyszukiwania organicznego, reklam w Google Ads czy social media. Znajduj膮 si臋 tam tak偶e informacje o najch臋tniej odwiedzanych podstronach. 艁膮cz膮c ze sob膮 wszystkie te informacje mo偶na zbudowa膰 profile idealnych klient贸w.

    Warto pomy艣le膰 o specyfikacji rynku australijskiego bior膮c pod uwag臋 powierzchni臋 tego kraju. Podczas, gdy transport na terenie Polski jest mo偶liwy do realizacji w 1-2 dni robocze, to w Australii trwa to zdecydowanie d艂u偶ej. Powierzchnia Australii jest du偶a, a odleg艂o艣ci mi臋dzy miastami r贸wnie poka藕ne, co wi膮偶e si臋 z nieco innymi rozwi膮zaniami transportowymi ni偶 w Polsce. Na kontynencie australijskim popularne s膮 poci膮gi drogowe, czyli ci臋偶ar贸wki, kt贸re ci膮gn膮 za sob膮 nawet do 12 przyczep. Warto wi臋c pomy艣le膰 w jaki spos贸b b臋dzie si臋 odbywa艂a dystrybucja Twoich produkt贸w. Ponadto samo dotarcie na odleg艂膮 wysp臋 mo偶e nie艣膰 ze sob膮 liczne utrudnienia, co wp艂ywa na czas dostawy i jej koszty. Przed rozpocz臋ciem dzia艂alno艣ci warto najpierw zrobi膰 rozeznanie rynkowe i zorientowa膰 si臋 czy w Australii b臋dzie zapotrzebowanie na produkty z Polski. Australijczycy mog膮 r贸wnie偶 w nieco inny spos贸b poszukiwa膰 produkt贸w. Tamtejszy rynek jest nieco mniej chaotyczny ni偶 Polski, bo funkcjonuje tam bardzo rozbudowany rynek polece艅. Wiele informacji roznosi si臋 za pomoc膮 poczty pantoflowej. Australijczycy lubi膮 sprawdza膰 firmy przed dokonaniem u nich zakup贸w za po艣rednictwem lokalnych katalog贸w firm. Warto wi臋c pomy艣le膰 o lokalnym pozycjonowaniu w Australii, kt贸re pozwoli Ci zdoby膰 wi臋ksze zaufanie klient贸w.

    Pozycjonowanie Australia - Wybierz najtrafniejsze s艂owa kluczowe

    Content to jeden z najwa偶niejszych element贸w, kt贸ry pozwoli na skuteczne pozycjonowanie w Australii. Aby m贸c go jednak dobrze opracowa膰 niezb臋dne jest poprawne okre艣lenie s艂贸w kluczowych. Jak ju偶 wspomnieli艣my dobrze jest to zrobi膰 we wsp贸艂pracy z native speakerem, kt贸ry b臋dzie w stanie dobra膰 najbardziej trafne wyra偶enia. Podobnie jak w Polsce warto przed ich okre艣leniem rozpozna膰 otoczenie rynkowe 鈥 pozna膰 swoj膮 konkurencj臋 i s艂owa, na kt贸re pozycjonuj膮 si臋 inne firmy. Mo偶na to zrobi膰 za pomoc膮 prostych narz臋dzi np. SEMSTORM, kt贸ry po wklejeniu linka do danej witryny jest w stanie okre艣li膰, jakie s艂owa kluczowe s膮 tam wykorzystane.

    Dost臋pne s膮 r贸wnie偶 narz臋dzia, kt贸re pozwalaj膮 stricte sprawdzi膰 najbardziej poszukiwane s艂owa kluczowe w danym kraju. Mo偶na skorzysta膰 zar贸wno z darmowych, jak i p艂atnych narz臋dzi, kt贸re dodatkowo pokazuj膮 konkurencyjno艣膰 danego s艂owa. Warto r贸wnie偶 tworzy膰 tzw. long tail, czyli d艂u偶sze frazy kluczowe zbudowane z kilku wyraz贸w. Potencja艂 pozycjonowania w Australii na jednowyrazowe czy dwuwyrazowe s艂owa kluczowe z pewno艣ci膮 jest ju偶 wyczerpany. Dlaczego warto szuka膰 bardziej rozbudowanych, a tym samym sprecyzowanych s艂贸w kluczowych w formie long tail.

    Popularnym programem jest np. Ubersuggest. To bardzo przyjazne narz臋dzie, kt贸re z 艂atwo艣ci膮 pozwoli na identyfikacj臋 s艂贸w kluczowych na australijskim rynku. Opr贸cz podpowiedzi w zakresie s艂贸w kluczowych (ilo艣ci wyszukiwa艅, czynnika okre艣laj膮cego konkurencyjno艣膰 danego s艂owa), narz臋dzie podpowiada powi膮zane z nim inne frazy, przyk艂ady dobrze pozycjonuj膮cych si臋 tre艣ci z jego wykorzystaniem. Mo偶liwy jest wyb贸r wyszukiwania s艂owa kluczowego przeznaczonego specjalnie na Australi臋.

    Audyt i optymalizacja strony wed艂ug standard贸w z Australii

    Przed za艂o偶eniem strony przygotowanej na australijski rynek warto pomy艣le膰 czy przygotujemy jej oddzieln膮 wersj臋 czy do艂膮czymy jedynie australijsk膮 wersj臋 j臋zykow膮.

    • W przypadku zak艂adania nowej strony warto wiedzie膰, 偶e nie b臋dzie mo偶liwe wykupienie domeny z oznaczeniem .au, je艣li nie posiada si臋 numeru ABN (Australian Business Number), kt贸ry mo偶na jedynie uzyska膰 dzi臋ki australijskiemu rz膮dowi.
    • Innym rozwi膮zaniem jest utworzenie subdomen lub podkatalog贸w, na kt贸rych postawienie australijskiej wersji strony jest znacznie 艂atwiejsze. W ramach wykupienia jednej domeny mo偶na utworzy膰 dowoln膮 liczb臋 subdomen. Subdomeny s膮 klasyfikowane ni偶ej ni偶 strony g艂贸wne, st膮d te偶 ich pozycjonowanie mo偶e by膰 nieco trudniejsze. Wiele zale偶y tutaj od si艂y wyj艣ciowej 鈥瀞trony g艂贸wnej鈥, kt贸ra cz臋艣膰 swojej mocy b臋dzie mog艂a przekaza膰 kolejnym subdomenom. Ka偶da z subdomen wymaga jednak odr臋bnych dzia艂a艅 SEO, bo pozycjonuj膮 si臋 na inne s艂owa kluczowe, tak samo b臋dzie w przypadku tej powsta艂ej na potrzeby australijskiego rynku. Innym rozwi膮zaniem s膮 podkatalogi i to zarazem naj艂atwiejszy spos贸b na utworzenie r贸偶nych wersji j臋zykowych stron. To rozwi膮zanie ma jednak swoje wady. Podkatalogi s膮 klasyfikowane przez robota jako jedna ca艂o艣膰, co mo偶e obni偶a膰 wyniki strony w wyszukiwarce. Jest to rozwi膮zanie polecane w przypadku po艣piechu i niewielkich zasob贸w finansowych.

    Audyt strony pod pozycjonowanie w Australii nale偶y bezwzgl臋dnie przeprowadzi膰, aby sprawdzi膰 czy mo偶e by膰 ona dalej skutecznie pozycjonowana lub czy przydadz膮 si臋 pewne zmiany. Powsta艂e subdomeny mog膮 bowiem nie by膰 dostosowane do wymog贸w wyszukiwarki. W Australii prym pod wzgl臋dem u偶ytkownik贸w wiedzie Google (94,19%), nast臋pnie bing (4,29), pozosta艂e wyszukiwarki takie jak Yahoo! czy MSN zagospodarowa艂y po nieca艂ym 1% u偶ytkownik贸w. Pocieszaj膮ce jest wi臋c, 偶e sam schemat dzia艂ania wyszukiwarki w Polsce, jak i w Australii niewiele si臋 r贸偶ni. Tam tak偶e dzia艂a robot Google, algorytmy i aktualizacje, kt贸re przeszukuj膮 strony pod k膮tem spe艂nienia konkretnych wymaga艅 i u偶yteczno艣ci dla u偶ytkownik贸w.

    Warto wi臋c wykona膰 audyt strony za艂o偶onej na potrzeby australijskiego rynku, subdomeny lub podkatalogu, aby sprawdzi膰, jakie warunki zosta艂y spe艂nione, a jakie rzeczy nale偶y na stronie poprawi膰. Wa偶ne s膮 parametry takie jak waga strony, szybko艣膰 艂adowania, proporcja tre艣ci do kodu strony, czysto艣膰 kodu i link贸w URL, a tak偶e wiele innych jak np. responsywno艣膰, czyli dostosowanie do urz膮dze艅 mobilnych.

    Czym r贸偶ni si臋 SEO w Polsce od tego w Australii?

    Z racji, 偶e SEO zar贸wno w Polsce, jak i Australii jest dostosowywane do wyszukiwarki Google r贸偶nice w SEO i pozycjonowaniu w Australii same w sobie nie b臋d膮 du偶e. Wi臋cej r贸偶nic wi膮偶e si臋 za艣 ze specyfik膮 klient贸w i rynku australijskiego. Podobnie jak na polskim rynku tak tak偶e dzia艂a link building, content marketing, pozycjonowanie w katalogach. Warto korzysta膰 jedynie z dzia艂a艅 white-hat SEO, bo niedozwolone metody mog膮 zako艅czy膰 si臋 na艂o偶eniem filtra na stron臋.

    W Australii wi臋kszo艣膰 dzia艂a艅 wzoruje si臋 na rynku ameryka艅skim, o europejskim praktycznie wcale si臋 nie wspomina. Dlatego to co u nas jest nowo艣ci膮 i b臋dziemy chcieli to zaaplikowa膰 w Australii, to na rynku ameryka艅skim dane rozwi膮zanie jest ju偶 uznawane za przestarza艂e. Warto wi臋c porzuci膰 europejskie przyzwyczajenia i bardziej wzorowa膰 si臋 na ameryka艅skich rozwi膮zaniach. Warto czyta膰 ameryka艅skie blogi, 艣ledzi膰 tw贸rc贸w, w tym copywriter贸w czy specjalist贸w od SEO, aby by膰 na bie偶膮co ze standardami zza oceanu.

    Australijczycy lubi膮 tak偶e luz, i wyznaj膮 zasad臋 鈥no worries mate鈥, dlatego je艣li chcemy si臋 wpasowa膰 w tamtejszy rynek musimy wykaza膰 si臋 lu藕nym podej艣ciem do tematu. Klienci lubi膮 偶artowa膰, nie przekonuj膮 ich lakoniczne posty na Facebooku czy teksty, trzeba zadba膰 o to, aby mia艂y w sobie to co艣, co ich skutecznie przyci膮gnie.

    Pozycjonowanie lokalne za granic膮

    Oczywi艣cie tak samo jak na Polskim rynku, w Australii tak偶e du偶e znacznie ma pozycjonowanie regionalne. Wi膮偶e si臋 to z przywi膮zaniem do lokalnych us艂ugodawc贸w i produkt贸w, ale tak偶e ograniczeniami zwi膮zanymi z przemieszczaniem si臋 i transportem. 24 lipca 2014 roku Google wprowadzi艂o algorytm Pigeon 鈥 Go艂膮b, kt贸ry zaowocowa艂 znacznymi zmianami w pozycjonowaniu. Pigeon najpierw zacz膮艂 miesza膰 w rankingu stron www w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i w艂a艣nie Australii. Ju偶 w bardzo kr贸tkim czasie po jego uruchomieniu specjali艣ci zauwa偶yli wiele zmian. Po czasie algorytm ten wkroczy艂 tak偶e do pozosta艂ych kraj贸w.

    Go艂膮b usprawnia艂 lokalne wyniki wyszukiwania. Praktycznie ka偶dy z nas pos艂uguje si臋 urz膮dzeniami korzystaj膮cymi z GPS. Podobnie jest z australijskimi u偶ytkownikami. Dzi臋ki temu algorytmowi promowane by艂y firmy i przedsi臋biorcy, kt贸rzy pozycjonowali si臋 lokalnie. Pierwszym krokiem, aby to zrobi膰 jest optymalne zaw臋偶enie obszaru swojej dzia艂alno艣ci. Mo偶na wybra膰 konkretne miasto, dzielnic臋 czy stan, w kt贸rym zale偶y nam na pozycjonowaniu lokalnym. W贸wczas warto wprowadzi膰 zmiany na stronie i pododawa膰 okre艣lon膮 lokalizacj臋 do wybranych s艂贸w kluczowych. Praktycznie do ka偶dego s艂owa kluczowego mo偶na do艂膮czy膰 oznaczenie lokalizacji.

    Kolejnym bardzo wa偶nym elementem jest dodanie strony www do lokalnych katalog贸w firm funkcjonuj膮cych w Australii. To z nich wielu klient贸w pozyskuje informacje na temat firm. Ponadto warto pojawia膰 si臋 w lokalnych grupach dyskusyjnych, na forach, grupach w mediach spo艂eczno艣ciowych, gdzie mo偶na nawi膮za膰 dialog z odbiorcami. Podobnie jest z emisj膮 contentu. Warto nawi膮za膰 kontakty z wydawcami portali, kt贸re s膮 popularne na danym obszarze. W贸wczas mo偶na nawi膮za膰 wsp贸艂prac膮 obejmuj膮ca publikacje warto艣ciowych artyku艂贸w wspomagaj膮cych pozycjonowanie w Australii lub wpis贸w eksperckich. Obecno艣膰 w lokalnych serwisach z pewno艣ci膮 pomo偶e umocni膰 si臋 na tamtejszym rynku i zaistnie膰 w 艣wiadomo艣ci klient贸w.

    Kolejnym wa偶nym elementem jest pojawienie si臋 w tamtejszych wizyt贸wkach Google. Wizyt贸wki pojawiaj膮 si臋 zaraz po p艂atnych wynikach, ale jeszcze przed organicznymi. Po wpisaniu przez klienta s艂owa kluczowego najlepiej z lokalizacj膮 pojawi膮 si臋 firmy obecne z wizyt贸wce zbli偶one do siebie tematycznie. Wy偶ej wy艣wietli si臋 wizyt贸wka znajduj膮ca si臋 jak najbli偶ej u偶ytkownika wpisuj膮cego fraz臋 w wyszukiwark臋. Wizyt贸wki australijskie praktycznie niczym nie r贸偶ni膮 si臋 od tych polskich. Tam r贸wnie偶 znajduj膮 si臋 przyciski do bezpo艣redniego telefonu do firmy, przycisk umo偶liwiaj膮cy sprawdzenie trasy dojazdu, a tak偶e przenosz膮cy do strony internetowej. Ka偶dy z nich powinien by膰 aktywny, aby u艂atwi膰 klientowi nawigacj臋, dojazd i kontakt. W wizyt贸wce mo偶na zaznaczy膰 siedzib臋 lokalu, gabinetu, serwisu, warsztatu, magazynu, sklepu i praktycznie ka偶dego rodzaju dzia艂alno艣ci. Wa偶ne jest, aby w opisie wizyt贸wki stosowa膰 takie same s艂owa kluczowe co na stronie z dodanym okre艣leniem lokalizacji.

    Podobie艅stwa w pozycjonowaniu Australii a Polski

    Podobnie jak w Polsce tak偶e w Australii jest kilka czynnik贸w, na kt贸re nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 podczas pozycjonowania i nale偶膮 do nich:

    • audyt SEO 鈥 jak ju偶 wspominali艣my zanim rozpoczn膮 si臋 jakiekolwiek dzia艂ania pozycjonerskie nale偶y wykona膰 kompleksowy audyt. B臋dzie si臋 on r贸偶ni艂 w zale偶no艣ci od tego, jaki rodzaj strony b臋dziemy p贸藕niej pozycjonowa膰 鈥 stron臋 na nowej domenie, subdomen臋, czy podkatalog. Podobnie jak u nas Australijczycy r贸wnie ch臋tnie korzystaj膮 w 偶yciu codziennym ze smartfon贸w, dlatego warto zadba膰 o responsywno艣膰 strony. Drugim bardzo wa偶nym aspektem jest tak偶e zadbanie o przejrzysto艣膰 witryny. Aby j膮 utrzyma膰 coraz cz臋艣ciej promuje si臋 strony w formie one-page. To witryny, na kt贸rych wszystkie zak艂adki znajduj膮 si臋 na jednej, przewijanej stronie. To rozwi膮zanie uchodzi za bardzo nowoczesne, jednak z pewno艣ci膮 nie sprawdzi si臋 w przypadku sklep贸w online, kt贸re potrzebuj膮 oddzielnych zak艂adek i kategorii. Co wi臋cej, warto popyta膰 w艣r贸d znajomych i rodziny o ich odczucia zwi膮zane z powsta艂膮 witryn膮. By膰 mo偶e te osoby zauwa偶膮 bardzo istotne mankamenty i zwr贸c膮 uwag臋 na inne, wa偶ne elementy.
    • Optymalizacja witryny 鈥 za wynikami audytu pod膮偶膮 optymalizacja, czyli dostosowanie witryny do wyszukiwarki. SEO i optymalizacja jest jedn膮 ze sk艂adowych pozycjonowania. Optymalizacja nie ustaje w momencie, kiedy strona zostanie ju偶 poprawiona. Warto zadba膰 o pojawianie si臋 na niej aktualizacji np. nowych produkt贸w czy wpis贸w na blogu. Ka偶da taka nowa tre艣膰 b臋dzie wymaga艂a ponownej optymalizacji. Dlatego uznaje si臋, 偶e pozycjonowanie jest d艂ugim procesem, ale towarzyszy mu optymalizacja, kt贸ra powinna by膰 wykorzystywana co jaki艣 czas.
    • Link building 鈥 to element, kt贸ry pozwoli na zaistnienie strony w sieci i rozwini臋cie swojej sieci. Link building polega na pozyskiwaniu warto艣ciowych link贸w z r贸偶nych miejsc w sieci. Takimi miejscami mog膮 by膰 fora i grupy dyskusyjne, social media, portale, i katalogi. We wszystkich dzia艂aniach nale偶y skupi膰 si臋 na jak najbli偶szych lokalizacjach. Warto poszuka膰 lokalnych portali czy grup mieszka艅c贸w, na kt贸rych mo偶na b臋dzie si臋 udziela膰. Linki pozostawiane w warto艣ciowych miejscach, pozwalaj膮 na pozyskanie cz臋艣ci 鈥瀖ocy鈥 z danego miejsca. Bardzo dobrze sprawdza si臋 w tej roli content marketing, czyli warto艣ciowe tre艣ci dystrybuowane w poczytnych miejscach.
    • Marketing rekomendacji 鈥 w Australii bardzo wa偶ne s膮 opinie i rekomendacje innych os贸b. Dlatego warto zorganizowa膰 dzie艅 otwarty, kt贸ry przedstawi spo艂eczno艣ci mark臋, kt贸ra znajduje si臋 w ich s膮siedztwie i debiutuje na rynku. Warto r贸wnie偶 zadba膰 o opinie pozostawiane w r贸偶nych miejscach. Mo偶na do tego wykorzysta膰 odpowiedni膮 przestrze艅 na stronie internetowej, gdzie znajd膮 si臋 opinie i rekomendacje pozostawione przez klient贸w. Projektuj膮c stron臋 np. sklep internetowy mo偶na od razu umie艣ci膰 na niej mo偶liwo艣膰 skomentowania lub ocenienia danego produktu czy us艂ugi. Warto odpowiada膰 zar贸wno na pozytywne jak i negatywne g艂osy, aby pozosta膰 w kontakcie z ka偶dym klientem.

    Narz臋dzia przydatne podczas pozycjonowania w Australii

    Ka偶dy pozycjoner pos艂uguje si臋 pewnymi narz臋dziami, kt贸re pozwalaj膮 mu na lepsz膮 optymalizacj臋 strony, mierzenie wynik贸w czy podpowiadanie jeszcze trafniejszych rozwi膮za艅. Do program贸w wartych uwagi z pewno艣ci膮 nale偶膮:

    • Google Trends 鈥 to bardzo ciekawe i 艂atwe w u偶yciu narz臋dzie, kt贸re pozwala na badanie aktualnych trend贸w w internecie. Mo偶emy sprawdzi膰 czy tendencja dotycz膮ca danego zagadnienia jest rosn膮ca czy malej膮ca, a tak偶e jakie podobne s艂owa ciesz膮 si臋 zainteresowaniem i konkretnie na jakim obszarze w Australii. To narz臋dzie, kt贸re pokazuje wyniki praktycznie w ka偶dym kraju na 艣wiecie.
    • Google Analytics 鈥 to bardzo rozbudowane narz臋dzie analityczne od Google, kt贸re powinno by膰 podpi臋te praktycznie do ka偶dej strony internetowej, sklepu online czy bloga. Dzi臋ki niemu mo偶na dowiedzie膰 si臋 bardzo du偶o na temat demografii os贸b odwiedzaj膮cych witryn臋, ale tak偶e sprawdzi膰 jak d艂ugo internauci przebywaj膮 na stronie internetowej, sk膮d do niej docieraj膮, jakie tre艣ci ciesz膮 si臋 najwi臋kszym zainteresowaniem i por贸wna膰 te wyniki z czasu, kiedy np. pozycjonowanie w Australii nie by艂o jeszcze prowadzone.
    • Google Search Console 鈥 to kolejne narz臋dzie od Google, kt贸re warto wykorzystywa膰. Program ma wiele rozbudowanych modu艂贸w, kt贸re pozwalaj膮 zbada膰 widoczno艣膰 strony www w wyszukiwarce nawet na przestrzeni kilku ostatnich lat. GSC pozwala m. in. na ocen臋 przydatno艣ci poszczeg贸lnych s艂贸w kluczowych, a tak偶e na odcinanie niepo偶膮danych link贸w prowadzonych do witryny z w艂asnego poziomu za pomoc膮 narz臋dzia Disavow Tool.
    • Senuto 鈥 program ten pozwala na analiz臋 widoczno艣ci strony w sieci, umo偶liwia tak偶e monitorowanie pozycji i zawiera aktualn膮 baz臋 s艂贸w kluczowych. Wystarczy jedynie wklei膰 link prowadz膮cy do Twojej witryny i ju偶 b臋dziesz m贸g艂 sprawdzi膰, jaki jest jej wynik w wyszukiwarce i jak zamieszczone s艂owa kluczowe pozycjonuj膮 si臋 w TOP3, TOP10 i TOP50. Senuto pozwala tak偶e na rozbudowanie bazy s艂贸w kluczowych, dzi臋ki tworzeniu ca艂ych grup wyra偶e艅.
    • SurferSEO 鈥 to bardzo przyjazna dla u偶ytkownika aplikacja, z kt贸rej mog膮 korzysta膰 wszyscy, nie tylko profesjonali艣ci. Po wpisaniu wybranej frazy kluczowej program przeszuka wszystkie witryny, kt贸re si臋 na ni膮 pozycjonuj膮 i utworzy z nich ranking w formie list i tabel, z kt贸rych mo偶na wyczyta膰 wiele istotnych informacji.
    • Ahrefs 鈥 to bardzo rozbudowane narz臋dzie, kt贸re pozwala na zbadanie struktury link贸w znajduj膮cych si臋 na stronie. Narz臋dzie bada zar贸wno linki wewn臋trzne, jak i zewn臋trzne. Pozwala namierzy膰 po偶膮dane odniesienia, jak i te szkodliwe czy zupe艂nie niezwi膮zane z badan膮 witryn膮.
    • ASPS 鈥 podczas badania wynik贸w dzia艂a艅 warto wiedzie膰, na kt贸rej pozycji znajduje si臋 strona pozycjonowana w Australii. W ramach rozbudowanego pakietu mo偶na ustawi膰 monitorowanie nawet 500 s艂贸w kluczowych, co pozwoli bardzo szczeg贸艂owo zbada膰 wyniki witryny. W monitoringu mo偶na oczywi艣cie okre艣li膰 po偶膮dan膮 lokalizacj臋, kraj czy j臋zyk stron.

    Na co nale偶y uwa偶a膰 podczas pozycjonowania w Australii?

    Zaczynaj膮c pozycjonowanie w Australii warto wystrzega膰 si臋 kilku b艂臋d贸w, kt贸re mog膮 wynika膰 z nieznajomo艣ci tamtejszego rynku lub nawyk贸w z Polski:

    • wpadki j臋zykowe 鈥 to jeden z najcz臋艣ciej powtarzaj膮cych si臋 b艂臋d贸w, szczeg贸lnie je艣li chcemy dos艂ownie przet艂umaczy膰 nazwy produkt贸w czy us艂ug. Warto wi臋c dopasowa膰 je nie tylko do j臋zyka, jakim pos艂uguje si臋 grupa docelowa, ale tak偶e pami臋ta膰 o tym, 偶e ka偶dy j臋zyk jak np. j臋zyk polski tak samo australijski angielski, maj膮 tak偶e ukryte znaczenia, przeno艣nie i niedopowiedzenia. Przepuszczenie polskiego tekstu przez automatyczny translator i publikacja takiego tekstu mo偶e wygl膮da膰 dla rodowitego Australijczyka komiczne. Dlatego nie warto oszcz臋dza膰 na t艂umaczeniach proponowanych przez profesjonalist贸w, a wr臋cz potraktowa膰 je jako inwestycj臋 w jeszcze lepsze pozycjonowanie w Australii. Tylko firma, kt贸ra poprawnie pos艂uguje si臋 obcym j臋zykiem jest dla tamtejszych klient贸w wiarygodna. Braki w poprawno艣ci mog膮 przenie艣膰 si臋 na takie same podejrzenia co do jako艣ci zaoferowanych produkt贸w. Bezwzgl臋dnie nale偶y tak偶e wystrzega膰 si臋 duplikacji tre艣ci, co jest tak samo pot臋piane w przypadku Google na polskim, jak i zagranicznym rynku.
    • pr贸ba z艂apania jak najwi臋kszej ilo艣ci klient贸w 鈥 to b艂膮d pope艂niany przez wszystkich przedsi臋biorc贸w. Nie da si臋 z艂apa膰 wszystkich rybek do jednej sieci. Produkt, kt贸ry jest dla wszystkich r贸wnie dobrze nie jest przeznaczony dla nikogo. Zamiast wi臋c usi艂owa膰 zdoby膰 jak najwi臋cej klient贸w warto skupi膰 si臋 na pozyskaniu zainteresowania klient贸w, kt贸rzy z czasem przekszta艂c膮 si臋 w sta艂ych odbiorc贸w. Dotyczy to zwykle firm zajmuj膮cych si臋 B2B, kt贸rych odbiorcami s膮 np. hotele, restauracje, hurtownie, sklepy itp. Du偶a ilo艣膰 klient贸w pozwala na uzyskanie stabilno艣ci, jednak lepsze dopasowanie dzia艂a艅 do konkretnej grupy docelowej pozwala szybciej osi膮gn膮膰 lepsze wyniki w pozycjonowaniu w Australii i ograniczy膰 zwi膮zane z tym koszty.
    • brak opieki nad sta艂ymi klientami 鈥 jak wspomnieli艣my rynek australijski w du偶ej mierze opiera si臋 na systemie polece艅. Warto wi臋c dba膰 o swoich klient贸w tak偶e po zakupach i regularnie im o sobie przypomina膰. Warto wprowadzi膰 rabaty dla sta艂ych klient贸w, gratyfikowa膰 polecenie firmy kolejnym osobom, a tak偶e pyta膰 o odczucia zwi膮zane z zakupami, produktami, kontaktem z firm膮 itp.

    Czy warto wsp贸艂pracowa膰 z agencj膮 podczas pozycjonowania w Australii?

    Je艣li chcesz pozycjonowa膰 si臋 w Australii, niezb臋dnym dzia艂aniem mo偶e by膰 nawi膮zanie wsp贸艂pracy z agencj膮, kt贸ra podejmie si臋 pozycjonowania w Australii. Aby wybra膰 najlepsz膮 z nich nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 co najmniej kilka czynnik贸w:

    • do艣wiadczenie 鈥 przede wszystkim warto zapyta膰 o do艣wiadczenie konkretnej firmy w pozycjonowaniu w Australii. Nie ka偶da agencja SEO b臋dzie mog艂a pochwali膰 si臋 prowadzeniem kampanii na zagranicznych rynkach. Warto wi臋c poprosi膰 o case study czy przyk艂adowe raporty z dzia艂a艅 dla klient贸w pozycjonuj膮cych si臋 w Australii.
    • rekomendacje innych firm 鈥 je艣li szukasz renomowanej agencji nie powiniene艣 polega膰 tylko na wynikach Google. Oczywi艣cie warto przejrze膰 oferty firm, kt贸re dobrze same siebie pozycjonuj膮, bo w贸wczas jest wi臋ksza szansa, 偶e b臋d膮 wiedzia艂y r贸wnie偶 jak zaj膮膰 si臋 Twoj膮 firm膮. By膰 mo偶e warto uruchomi膰 swoje kontakty i spyta膰 znajomych czy kto艣 nie prowadzi艂 dla nich skutecznych dzia艂a艅 za granic膮.
    • zanotowane sukcesy 鈥 opr贸cz tego, 偶e firma prowadzi艂a dzia艂ania za granic膮 warto zapyta膰 o ich wyniki. Nie musz膮 to by膰 od razu ogromne sukcesy, ale dobrze je偶eli firma b臋dzie umia艂a pokaza膰 post臋p, jaki wykona艂 ich klient po wej艣ciu na australijski rynek. Mo偶e to by膰 por贸wnanie gdzie klient znajdowa艂 si臋 na pocz膮tku, a gdzie po pewnym czasie od rozpocz臋cia dzia艂a艅.
    • przedstawienie oferty 鈥 istotne jest, w jaki spos贸b agencja przedstawi swoj膮 ofert臋. Wa偶ne jest poznanie zar贸wno filozofii dzia艂ania agencji, jak i wybieranych do tego narz臋dzi i nieco informacji na temat zespo艂u. Bardzo dobrze je艣li oferta b臋dzie spasowana wprost pod Twoj膮 firm臋.
    • szacowane wyniki 鈥 warto okre艣li膰 samemu sobie szacowane wyniki pozycjonowania w Australii, kt贸rych b臋dziesz oczekiwa艂 od agencji. Warto to zrobi膰 w porozumieniu ze specjalistami, kt贸rzy okre艣l膮 wi臋ksze cele, ale tak偶e kamienie milowe, kt贸re b臋d膮 chcieli osi膮gn膮膰 podczas Twojej kampanii. Warto zda膰 si臋 na ich do艣wiadczenie i by膰 cierpliwym, bo pierwsze efekty pozycjonowania mog膮 by膰 widoczne dopiero po kilku miesi膮cach, a nawet roku od rozpocz臋cia kampanii.
    • metody dzia艂ania 鈥 agencja powinna tak偶e okre艣li膰 metody dzia艂ania, jakie zamierza podj膮膰. Najlepiej je艣li agencja zaproponuje kana艂y relatywne do Twojej grupy docelowej. Im wi臋cej obszar贸w uda Wam si臋 zaj膮膰, tym wi臋ksze szanse na skuteczn膮 kampani臋. Ponadto agencja powinna korzysta膰 tylko z etycznych metod, kt贸re nie zagro偶膮 obecno艣ci Twojego biznesu na australijskim rynku.
    • wsp贸艂prac臋 ze specjalistami 鈥 warto pozna膰 jak najwi臋cej szczeg贸艂贸w na temat zespo艂u, kt贸ry b臋dzie zajmowa艂 si臋 Twoj膮 kampani膮. Warto, aby w ramach pozycjonowania w Australii nawi膮za膰 wsp贸艂prace z osobami, kt贸re maj膮 do艣wiadczenie na tym rynku b膮d藕 znaj膮 niuanse australijskiego angielskiego.
    • wy艣lij briefy do kilku firm 鈥 je艣li ju偶 uda Ci si臋 z艂apa膰 kontakt z kilkoma firmami, to nie zaszkodzi je艣li wype艂nisz brief od kilku z nich. Warto rozpocz膮膰 prac臋 w艂a艣nie od szczeg贸艂owego briefu. B臋dzie to wymaga艂o nieco wysi艂ku z Twojej strony, jednak warto go wykona膰, aby u艂atwi膰 prac臋 agencji i unikn膮膰 nieporozumie艅 podczas pozycjonowania w Australii.

    Ile kosztuje pozycjonowanie w Australii?

    Je艣li chcesz nawi膮za膰 kontakt z australijsk膮 firm膮 to warto wiedzie膰, 偶e na tamtejszym rynku prace pozycjonerskie cz臋sto s膮 oferowane przez firmy dzia艂aj膮ce w obszarze IT. Pozycjonowanie w Australii cz臋sto oferowane jest ju偶 za kwot臋 99 dolar贸w australijskich. Jednak je艣li chcesz osi膮gn膮膰 lepsze wyniki, to oczywi艣cie wskazana b臋dzie bardziej kosztowna inwestycja, nawet na poziomie kilkuset dolar贸w miesi臋cznie i wi臋cej.

    Nawi膮zanie kontaktu z australijsk膮 agencj膮 mo偶e by膰 nieco utrudnione. Po pierwsze barier臋 mo偶e stanowi膰 j臋zyk. Je艣li znasz angielski, to z pewno艣ci膮 sobie poradzisz, szczeg贸lnie je艣li zaznaczysz, 偶e jeste艣 obcokrajowcem. Trudno艣ci mo偶e sprawia膰 tak偶e r贸偶nica czasu. Australia znajduje si臋 w strefie GMT+11 i przyk艂adowo, gdy u nas w Polsce jest godzina 10:00, to w Australii aktualnie jest godzina 19:00, a gdy u nas jest godzina 17:00, w Australii jest zaledwie 02:00 w nocy. Prowadzenie wi臋c biznesowych rozm贸w czy podsumowa艅 mo偶e by膰 wi臋c znacznie utrudnione.

    Zalety pozycjonowania w Australii

    Podstawow膮 zalet膮 pozycjonowania w Australii jest dotarcie do nowego, ogromnego rynku zbytu, jakim jest ten kraj. Warto wiedzie膰, 偶e pozycjonowanie lokalne sprawdzi si臋 tam zdecydowanie lepiej ni偶 na ca艂y kraj, co b臋dzie nios艂o ze sob膮 znacznie lepsze wyniki finansowe. Konsument w Australii jest bardzo 艣wiadomy. Zwraca uwag臋 na presti偶 danej firmy, pochodzenie, etyczne dzia艂anie i wiele innych czynnik贸w. Je艣li od razu zadbamy o sw贸j wizerunek, to bardzo mo偶liwe, 偶e szybko uda si臋 zdoby膰 sta艂ych klient贸w, kt贸rzy stan膮 si臋 samoistnymi ambasadorami marki. Warto wi臋c zadba膰 o lokaln膮 spo艂eczno艣膰 i projektowa膰 komunikacj臋 nieco bardziej pod ni膮. Poczta pantoflowa sprzyja bardzo szybkiemu rozprzestrzenianiu si臋 informacji, a wed艂ug bada艅 konsumenci najbardziej ufaj膮 rekomendacjom rodziny i znajomych, a nast臋pnie tym pojawiaj膮cym si臋 np. na forach dyskusyjnych. Dlatego warto okre艣li膰 razem z agencj膮 marketingow膮 dost臋pne kana艂y komunikacji w odniesieniu do konkretnej, lokalnej spo艂eczno艣ci.

    Pozycjonowanie w Australii ma r贸wnie偶 jedn膮 bardzo zasadnicz膮 korzy艣膰. Zwykle ceny oferowanych us艂ug czy polskich produkt贸w, s膮 dla tamtejszego klienta bardzo korzystne. Mo偶na wi臋c spodziewa膰 si臋 bardzo du偶ej konwersji, z kt贸rej powinien by膰 zadowolony ka偶dy przedsi臋biorca. Co wi臋cej, zainwestowanie akurat w pozycjonowanie w Australii jest wed艂ug statystyk bardziej op艂acalne ni偶 korzystanie z reklamowania w Google ADS czy tradycyjnej reklamy. Pozyskanie zagranicznego u偶ytkownika w tego typu dzia艂aniach jest do艣膰 drogie, a inwestuj膮c w te rozwi膮zania nie inwestujemy w siebie 鈥 swoj膮 stron臋 internetow膮, a w pozyskanie klient贸w, co mo偶e nie by膰 wystarczaj膮ce. Lepiej inwestowa膰 we w艂asn膮 stron臋 i konsekwentnie budowa膰 swoj膮 renom臋 ni偶 wydawa膰 pieni膮dze na pozyskanie poszczeg贸lnych klient贸w, kt贸rzy bez reklamy p艂atnej nie znale藕liby reklamowanych produkt贸w i us艂ug. Pozycjonowanie w Australii pozwala wi臋c na inwestycj臋 w siebie i budowanie d艂ugofalowej przewagi nad konkurencj膮.

    Podsumowanie pozycjonowania w Australii

    Pozycjonowanie w wyszukiwarce to praktycznie konieczno艣膰, aby m贸c zaistnie膰 na danym rynku. Pozycjonowanie w Australii przeznaczone jest praktycznie dla wszystkich podmiot贸w, kt贸re 艣wiadcz膮 us艂ugi i sprzedaj膮 produkty na kontynencie. Australijczycy to spo艂ecze艅stwo wielokulturowe, wysoko rozwini臋te, kt贸re liczy na najwy偶sz膮 jako艣膰 us艂ugodawc贸w 鈥 Ci, kt贸rzy rozs膮dnie prowadz膮 sw贸j biznes i korzystaj膮 z rozwi膮za艅 z zakresu IT maj膮 szans臋 na podbicie rynku i osi膮gni臋cie sukcesu.

    Je艣li zastanawiasz si臋 nad rozpocz臋ciem pozycjonowania w Australii, ale wci膮偶 wydaje Ci si臋, 偶e wiesz za ma艂o i nie wiesz, od czego zacz膮膰 to skontaktuj si臋 z nami. Grupa ICEA w profesjonalny spos贸b doradzi Ci i przeprowadzi przez ca艂y proces adaptacji na australijskim rynku. Skontaktuj si臋 z nami klikaj膮c tutaj!

    Je艣li chcesz trafi膰 do os贸b za granic膮 stricte zainteresowanych Twoimi us艂ugami i produktami to rozpocznij t臋 pasjonuj膮c膮 przygod臋 razem z nami!

    Sprawd藕 r贸wnie偶 nasz膮 ofert臋 na:
    Oce艅 tekst
    艢rednia ocen 5/5 - Liczba ocen: 10
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezp艂atnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczeg贸艂ow膮 konsultacj臋 SEO i dowiedz si臋 wi臋cej na temat wydajno艣ci Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksow膮 analiz臋, dzi臋ki kt贸rej uzyskasz jasny obraz tego, co nale偶y poprawi膰.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje si臋 z Tob膮 telefonicznie.
      • II Um贸wimy si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • 锘匡豢III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzi臋ki kt贸rym poprawisz wydajno艣膰 swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczeg贸艂owy raport SEO bior膮cy pod uwag臋 szereg wa偶nych czynnik贸w rankingowych Google.

      Dzi臋kujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozw贸l, 偶e zrobimy to za Ciebie!

      Wr贸cimy z odpowiedzi膮 w ci膮gu 72 godzin. Sprawd藕 swoj膮 skrzynk臋 e-mailow膮, aby uzyska膰 wi臋cej informacji.