Przed podjęciem działań czy nawiązania kontaktu z agencją marketingową warto dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania za granicą, aby jasno określić swoje cele i wymagania. Jeśli stawiasz na pozycjonowanie Twojej firmy, to powinieneś poznać kilka szczegółowych informacji, które pozwolą Ci dostać się na rynek australijski – Australia będzie Twoja!
Aby zacząć skutecznie pozycjonować się na rynku australijskim, należy zgłębić kwestie związane z językiem. Australijska odmiana nazywana australijskim angielskim rządzi się swoimi prawami. Czerpie podstawy z brytyjskiego angielskiego, ale znajdują się w nim naleciałości i zapożyczenia z amerykańskiego języka angielskiego. Ważne są też zapożyczenia z języka aborygeńskiego. Ich prawidłowe rozpoznanie pozwala na lepsze dobranie słów kluczowych i wyróżnienie się na tle konkurencji.
Australijczycy kochają zdrobnienia. Nie wystarczy jedynie przetłumaczenie polskich nazw na angielskie, ale jeszcze dostosowanie ich do tamtejszego, specyficznego języka.
Początkiem każdych działań w sieci powinno być określenie grupy docelowej. Warto pozyskiwać dane pozostawiane przez użytkowników np. w formularzu na stronie. Z drugiej strony do Twojej witryny powinien być podpięty Google Analytics.
Warto pomyśleć o specyfikacji rynku australijskiego, biorąc pod uwagę powierzchnię tego kraju. Dotarcie na odległą wyspę może nieść za sobą liczne utrudnienia, co wpływa na czas dostawy i jej koszty. Przed rozpoczęciem działalności warto zrobić rozeznanie rynkowe i zorientować się, czy w Australii będzie zapotrzebowanie na produkty z Polski.
Australijczycy lubią sprawdzać firmy przed dokonaniem zakupów za pośrednictwem lokalnych katalogów firm. Warto więc pomyśleć o lokalnym pozycjonowaniu, które pozwoli zdobyć większe zaufanie klientów.
Content to jeden z najważniejszych elementów, który pozwoli na skuteczne pozycjonowanie stron w Australii. Niezbędne jest poprawne określenie słów kluczowych. Warto zrobić to we współpracy z native speakerem. Należy też rozpoznać otoczenie rynkowe – swoją konkurencję i słowa, na które pozycjonują się inne firmy. Można to zrobić za pomocą prostych narzędzi np. SEMSTORM.
Popularnym programem jest też Ubersuggest. Pozwoli na identyfikację słów kluczowych na australijskim rynku. Podaje też powiązane z nimi przykłady dobrze pozycjonujących się treści.
Ponadto warto tworzyć long tail, czyli dłuższe frazy kluczowe zbudowane z kilku wyrazów.
Audyt należy bezwzględnie przeprowadzić, aby sprawdzić, czy potrzebne są zmiany w takich kwestiach, jak: waga strony, szybkość ładowania, proporcja treści do kodu strony, czystość kodu i linków URL, responsywność (dostosowanie do urządzeń mobilnych).
Powstałe subdomeny mogą bowiem nie być dostosowane do wymogów wyszukiwarki. W Australii prym wiedzie Google (94,19%), następnie Bing (4,29%), Yahoo! czy MSN to niecały 1% użytkowników.
Z racji, że SEO zarówno w Polsce, jak i Australii jest dostosowywane do wyszukiwarki Google różnice same w sobie nie będą duże. Więcej z nich wiąże się ze specyfiką klientów i rynku australijskiego.
W Australii większość działań wzoruje się na rynku amerykańskim, o europejskim praktycznie wcale się nie wspomina. Warto więc czytać amerykańskie blogi, śledzić copywriterów czy specjalistów od SEO, aby być na bieżąco ze standardami zza oceanu.
W Australii duże znacznie ma pozycjonowanie regionalne. Wiąże się to z przywiązaniem do lokalnych usługodawców i produktów, ale także ograniczeniami związanymi z przemieszczaniem się i transportem.
Aby świadczyć usługi pozycjonowania lokalnego, trzeba zawęzić obszar swojej działalności – wybrać konkretne miasto, dzielnicę czy stan. Należy dodawać określoną lokalizację do wybranych słów kluczowych.
Warto też pojawiać się w lokalnych grupach dyskusyjnych, w mediach społecznościowych. Z pewnością pomoże to umocnić się na tamtejszym rynku i zaistnieć w świadomości klientów.
Ważnym elementem obecność w tamtejszych wizytówkach Google. Praktycznie niczym nie różnią się od polskich. Ważne, aby w ich opisie stosować takie same słowa kluczowe, jak na stronie z dodanym określeniem lokalizacji.
Podobnie jak w Polsce także w Australii jest kilka czynników, na które należy zwrócić uwagę podczas pozycjonowania.
Do programów wartych uwagi należą:
Aby wybrać najlepszą agencję SEO, należy wziąć pod uwagę:
Pozycjonowanie w Australii często oferowane jest już za kwotę 99 dolarów australijskich. Jednak chcesz osiągnąć lepsze wyniki, wskazana będzie bardziej kosztowna inwestycja.
Nawiązanie kontaktu z australijską agencją może być nieco utrudnione. Barierę może stanowić język oraz różnica czasu.
Podstawową zaletą pozycjonowania Australia jest dotarcie do nowego, ogromnego rynku zbytu. Konsument w Australii jest bardzo świadomy. Zwraca uwagę na prestiż danej firmy, pochodzenie czy etyczne działanie. Warto więc zadbać o lokalną społeczność i razem z agencją marketingową określić dostępne kanały komunikacji w odniesieniu do konkretnej grupy.
Zainwestowanie w pozycjonowanie stron jest według statystyk bardziej opłacalne niż korzystanie z reklamowania w Google ADS czy tradycyjnej reklamy. Pozwala na inwestycję w siebie i budowanie długofalowej przewagi nad konkurencją.
Omawiane działania marketingowe przeznaczone są praktycznie dla wszystkich podmiotów, które świadczą usługi i sprzedają produkty na tym kontynencie. Australijczycy to społeczeństwo wielokulturowe, wysoko rozwinięte, które liczy na najwyższą jakość usługodawców.
Międzynarodowe SEO wymaga zastosowania nieco bardziej wymagających technik optymalizacyjnych, w wyniku czego pozycjonowanie w Australii będzie nieco droższe niż działania na terenie kraju. Aby poznać dokładną wycenę, warto skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.
Pozycjonowanie w Australii to dość wymagający proces, na którego efekty czekać trzeba z reguły od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Na jego czas trwania wpływają bowiem czynniki, takie jak konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych czy aktualna pozycja witryny na liście wyników wyszukiwania.
Pozycjonowanie stron internetowych w Australii niesie za sobą wiele istotnych dla rozwoju marki korzyści. Do najważniejszych efektów SEO zaliczyć można między innymi: możliwość pozyskiwania zagranicznych klientów, rozszerzanie świadomości oferty firmy, większy ruch w witrynie oraz satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.