Pozycjonowanie Australia

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Jeśli podbiłeś już Polski rynek lub oferujesz na tyle specyficzne produkty, że chcesz podbić rynek w innymi miejscu za granicą, to nie masz ani chwili do stracenia. Jeśli postanowisz działać prężnie na rynkach zagranicznych może to być niesamowity skok dla Twojej firmy. Warto przed podjęciem działań czy nawiązania kontaktu z agencją marketingową dowiedzieć się samemu na temat pozycjonowania za granicą, aby móc jasno określić swoje cele i wymagania. Jeśli obrany w Twoim przypadku kierunek rozwoju padł na pozycjonowanie w Australii, to powinieneś poznać kilka szczegółowych informacji, które pozwolą Ci dostać się na tamtejszy rynek.

    Po pierwsze Australia to szósty pod względem wielkości kraj na świecie, jest więc o co się bić, bo rynek zbytu jest tam proporcjonalnie o wiele większy niż w Polsce. Warto wiedzieć, że w Australii ponad 90% osób korzysta z internetu, podczas gdy w Polsce ilość ta zatrzymuje się na poziomie około 80%. W Australii mieszka około 25 690 000 osób, a jak wspomniano aż 90% z nich korzysta z internetu. Przyjmując, ze co 20 osoba będzie spełniała kryteria określone za pomocą grupy docelowej, przedsiębiorca dzięki działaniom pozycjonerskim, dzięki pozycjonowaniu w Australii będzie w stanie dotrzeć do około 1 156 000 klientów. To ogromna ilość, którą zdecydowanie warto zainteresować, aby zostać liczącym się graczem na australijskim rynku.

    Od czego zacząć pozycjonowanie w Australii?

    Od czego zacząć pozycjonowanie w Australii?

    Aby móc zacząć skutecznie pozycjonować się w Australii należy zgłębić nieco dokładniej kwestie związane z językiem. Wiele osób będzie przekonane, że w Australii można swobodnie porozumiewać się w języku angielskim. Oczywiście to prawda, jednak australijska odmiana nazywana australijskim angielskim rządzi się nieco innymi prawami. Otóż język ten czerpie swoje podstawy z brytyjskiego angielskiego, ale znajdują się w nim także naleciałości i zapożyczenia z amerykańskiego języka angielskiego. Zupełnie oddzielnym zagadnieniem są elementy zapożyczone z języka aborygeńskiego. To specyficzne słownictwo, które warto wziąć pod uwagę przy okazji pozycjonowania w Australii. Prawidłowe rozpoznanie slangu, czy powszechnie używanych zapożyczeń pozwala na lepsze dobranie słów kluczowych, a także trafienie na właściwe tory w projektowaniu komunikacji przeznaczonej na australijski rynek.

    Rozwiń

    Jak już pewnie wiesz w pozycjonowaniu warto postawić na specyficzne, rozwinięte i doprecyzowane słowa kluczowe. Poznanie więc australijskich, specyficznych słówek pozwala na dokładniejszą selekcję słów kluczowych i wyróżnienie się na tle konkurencji. Dlatego dobrze jest na wstępnym etapie działań nawiązać współpracę z native speakerem, który zna australijski angielski, aby pomógł w dokładnym tłumaczeniu, namierzeniem phrasal verbs typowych dla języka używanego w Australii, skorzystaniu z zapożyczonych „aborygeńskich” wyrażeń, a także poznania nieco dokładniej mentalności i specyfiki australijskich konsumentów.

    Warto również wiedzieć, że Australijczycy kochają zdrobnienia i popularnie stosują takie zamienniki jak:

    • arvo (afternoon),
    • bizzo (business),
    • doco (documentary),
    • evo (evening),
    • journo (journalist),
    • servo (service station/gas station),
    • Aussie (Australian),
    • Oz (Australia),
    • barbie (barbeque),
    • bikkie (biscuit) i inne.

    Należy mieć świadomość, że tego rodzaju słów jest zdecydowanie więcej i nie wystarczy jedynie przetłumaczenie polskich nazw na angielskie, ale jeszcze dostosowanie ich do tamtejszego, specyficznego języka.

    Określ swoją grupę docelową

    Określ swoją grupę docelową

    Początkiem każdych działań w sieci powinno być określenie grupy docelowej, bo nawet jeśli myślimy o pozycjonowaniu w Australii i działaniu pod wyszukiwarkę, to przede wszystkim trzeba pomyśleć o osobach, które będą potrzebowały naszych produktów i usług. Zbudować swoje persony marketingowe możesz za pomocą co najmniej dwóch sposobów. Z jednej strony warto pozyskiwać dane pozostawiane przez samych klientów. Może się to dokonywać np. za pośrednictwem formularza lub ankiety udostępnionej na stronie. Warto zachęcić użytkowników do ich wypełniania np. oferując dodatkowy rabat za wypełnienie całej ankiety. Z drugiej zaś strony do Twojej witryny powinien być podpięty Google Analytics – bardzo popularne narzędzie do mierzenia parametrów osiąganych przez stronę. Znajduje się w nim rozbudowana sekcja z danymi demograficznymi klientów, ale także informacje dotyczące miejsc z których klienci dotarli na Twoją stronę np. za pomocą wyszukiwania organicznego, reklam w Google Ads czy social media. Znajdują się tam także informacje o najchętniej odwiedzanych podstronach. Łącząc ze sobą wszystkie te informacje można zbudować profile idealnych klientów.

    Rozwiń

    Warto pomyśleć o specyfikacji rynku australijskiego biorąc pod uwagę powierzchnię tego kraju. Podczas, gdy transport na terenie Polski jest możliwy do realizacji w 1-2 dni robocze, to w Australii trwa to zdecydowanie dłużej. Powierzchnia Australii jest duża, a odległości między miastami równie pokaźne, co wiąże się z nieco innymi rozwiązaniami transportowymi niż w Polsce. Na kontynencie australijskim popularne są pociągi drogowe, czyli ciężarówki, które ciągną za sobą nawet do 12 przyczep. Warto więc pomyśleć w jaki sposób będzie się odbywała dystrybucja Twoich produktów. Ponadto samo dotarcie na odległą wyspę może nieść ze sobą liczne utrudnienia, co wpływa na czas dostawy i jej koszty. Przed rozpoczęciem działalności warto najpierw zrobić rozeznanie rynkowe i zorientować się czy w Australii będzie zapotrzebowanie na produkty z Polski. Australijczycy mogą również w nieco inny sposób poszukiwać produktów. Tamtejszy rynek jest nieco mniej chaotyczny niż Polski, bo funkcjonuje tam bardzo rozbudowany rynek poleceń. Wiele informacji roznosi się za pomocą poczty pantoflowej. Australijczycy lubią sprawdzać firmy przed dokonaniem u nich zakupów za pośrednictwem lokalnych katalogów firm. Warto więc pomyśleć o lokalnym pozycjonowaniu w Australii, które pozwoli Ci zdobyć większe zaufanie klientów.

    Wybierz najtrafniejsze słowa kluczowe

    Wybierz najtrafniejsze słowa kluczowe

    Content to jeden z najważniejszych elementów, który pozwoli na skuteczne pozycjonowanie w Australii. Aby móc go jednak dobrze opracować niezbędne jest poprawne określenie słów kluczowych. Jak już wspomnieliśmy dobrze jest to zrobić we współpracy z native speakerem, który będzie w stanie dobrać najbardziej trafne wyrażenia. Podobnie jak w Polsce warto przed ich określeniem rozpoznać otoczenie rynkowe – poznać swoją konkurencję i słowa, na które pozycjonują się inne firmy. Można to zrobić za pomocą prostych narzędzi np. SEMSTORM, który po wklejeniu linka do danej witryny jest w stanie określić, jakie słowa kluczowe są tam wykorzystane.

    Rozwiń

    Dostępne są również narzędzia, które pozwalają stricte sprawdzić najbardziej poszukiwane słowa kluczowe w danym kraju. Można skorzystać zarówno z darmowych, jak i płatnych narzędzi, które dodatkowo pokazują konkurencyjność danego słowa. Warto również tworzyć tzw. long tail, czyli dłuższe frazy kluczowe zbudowane z kilku wyrazów. Potencjał pozycjonowania w Australii na jednowyrazowe czy dwuwyrazowe słowa kluczowe z pewnością jest już wyczerpany. Dlaczego warto szukać bardziej rozbudowanych, a tym samym sprecyzowanych słów kluczowych w formie long tail.

    Popularnym programem jest np. Ubersuggest. To bardzo przyjazne narzędzie, które z łatwością pozwoli na identyfikację słów kluczowych na australijskim rynku. Oprócz podpowiedzi w zakresie słów kluczowych (ilości wyszukiwań, czynnika określającego konkurencyjność danego słowa), narzędzie podpowiada powiązane z nim inne frazy, przykłady dobrze pozycjonujących się treści z jego wykorzystaniem. Możliwy jest wybór wyszukiwania słowa kluczowego przeznaczonego specjalnie na Australię.

    Audyt i optymalizacja strony według standardów z Australii

    Audyt i optymalizacja strony według standardów z Australii

    Przed założeniem strony przygotowanej na australijski rynek warto pomyśleć czy przygotujemy jej oddzielną wersję czy dołączymy jedynie australijską wersję językową.

    Rozwiń
    • W przypadku zakładania nowej strony warto wiedzieć, że nie będzie możliwe wykupienie domeny z oznaczeniem .au, jeśli nie posiada się numeru ABN (Australian Business Number), który można jedynie uzyskać dzięki australijskiemu rządowi.
    • Innym rozwiązaniem jest utworzenie subdomen lub podkatalogów, na których postawienie australijskiej wersji strony jest znacznie łatwiejsze. W ramach wykupienia jednej domeny można utworzyć dowolną liczbę subdomen. Subdomeny są klasyfikowane niżej niż strony główne, stąd też ich pozycjonowanie może być nieco trudniejsze. Wiele zależy tutaj od siły wyjściowej „strony głównej”, która część swojej mocy będzie mogła przekazać kolejnym subdomenom. Każda z subdomen wymaga jednak odrębnych działań SEO, bo pozycjonują się na inne słowa kluczowe, tak samo będzie w przypadku tej powstałej na potrzeby australijskiego rynku. Innym rozwiązaniem są podkatalogi i to zarazem najłatwiejszy sposób na utworzenie różnych wersji językowych stron. To rozwiązanie ma jednak swoje wady. Podkatalogi są klasyfikowane przez robota jako jedna całość, co może obniżać wyniki strony w wyszukiwarce. Jest to rozwiązanie polecane w przypadku pośpiechu i niewielkich zasobów finansowych.

    Audyt strony pod pozycjonowanie w Australii należy bezwzględnie przeprowadzić, aby sprawdzić czy może być ona dalej skutecznie pozycjonowana lub czy przydadzą się pewne zmiany. Powstałe subdomeny mogą bowiem nie być dostosowane do wymogów wyszukiwarki. W Australii prym pod względem użytkowników wiedzie Google (94,19%), następnie bing (4,29), pozostałe wyszukiwarki takie jak Yahoo! czy MSN zagospodarowały po niecałym 1% użytkowników. Pocieszające jest więc, że sam schemat działania wyszukiwarki w Polsce, jak i w Australii niewiele się różni. Tam także działa robot Google, algorytmy i aktualizacje, które przeszukują strony pod kątem spełnienia konkretnych wymagań i użyteczności dla użytkowników.

    Warto więc wykonać audyt strony założonej na potrzeby australijskiego rynku, subdomeny lub podkatalogu, aby sprawdzić, jakie warunki zostały spełnione, a jakie rzeczy należy na stronie poprawić. Ważne są parametry takie jak waga strony, szybkość ładowania, proporcja treści do kodu strony, czystość kodu i linków URL, a także wiele innych jak np. responsywność, czyli dostosowanie do urządzeń mobilnych.

    Czym różni się SEO w Polsce od tego w Australii?

    Czym różni się SEO w Polsce od tego w Australii?

    Z racji, że SEO zarówno w Polsce, jak i Australii jest dostosowywane do wyszukiwarki Google różnice w SEO i pozycjonowaniu w Australii same w sobie nie będą duże. Więcej różnic wiąże się zaś ze specyfiką klientów i rynku australijskiego. Podobnie jak na polskim rynku tak także działa link building, content marketing, pozycjonowanie w katalogach. Warto korzystać jedynie z działań white-hat SEO, bo niedozwolone metody mogą zakończyć się nałożeniem filtra na stronę.

    Rozwiń

    W Australii większość działań wzoruje się na rynku amerykańskim, o europejskim praktycznie wcale się nie wspomina. Dlatego to co u nas jest nowością i będziemy chcieli to zaaplikować w Australii, to na rynku amerykańskim dane rozwiązanie jest już uznawane za przestarzałe. Warto więc porzucić europejskie przyzwyczajenia i bardziej wzorować się na amerykańskich rozwiązaniach. Warto czytać amerykańskie blogi, śledzić twórców, w tym copywriterów czy specjalistów od SEO, aby być na bieżąco ze standardami zza oceanu.

    Australijczycy lubią także luz, i wyznają zasadę „no worries mate”, dlatego jeśli chcemy się wpasować w tamtejszy rynek musimy wykazać się luźnym podejściem do tematu. Klienci lubią żartować, nie przekonują ich lakoniczne posty na Facebooku czy teksty, trzeba zadbać o to, aby miały w sobie to coś, co ich skutecznie przyciągnie.

    Pozycjonowanie lokalne za granicą

    Pozycjonowanie lokalne za granicą

    Oczywiście tak samo jak na Polskim rynku, w Australii także duże znacznie ma pozycjonowanie regionalne. Wiąże się to z przywiązaniem do lokalnych usługodawców i produktów, ale także ograniczeniami związanymi z przemieszczaniem się i transportem. 24 lipca 2014 roku Google wprowadziło algorytm Pigeon – Gołąb, który zaowocował znacznymi zmianami w pozycjonowaniu. Pigeon najpierw zaczął mieszać w rankingu stron www w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i właśnie Australii. Już w bardzo krótkim czasie po jego uruchomieniu specjaliści zauważyli wiele zmian. Po czasie algorytm ten wkroczył także do pozostałych krajów.

    Rozwiń

    Gołąb usprawniał lokalne wyniki wyszukiwania. Praktycznie każdy z nas posługuje się urządzeniami korzystającymi z GPS. Podobnie jest z australijskimi użytkownikami. Dzięki temu algorytmowi promowane były firmy i przedsiębiorcy, którzy pozycjonowali się lokalnie. Pierwszym krokiem, aby to zrobić jest optymalne zawężenie obszaru swojej działalności. Można wybrać konkretne miasto, dzielnicę czy stan, w którym zależy nam na pozycjonowaniu lokalnym. Wówczas warto wprowadzić zmiany na stronie i pododawać określoną lokalizację do wybranych słów kluczowych. Praktycznie do każdego słowa kluczowego można dołączyć oznaczenie lokalizacji.

    Kolejnym bardzo ważnym elementem jest dodanie strony www do lokalnych katalogów firm funkcjonujących w Australii. To z nich wielu klientów pozyskuje informacje na temat firm. Ponadto warto pojawiać się w lokalnych grupach dyskusyjnych, na forach, grupach w mediach społecznościowych, gdzie można nawiązać dialog z odbiorcami. Podobnie jest z emisją contentu. Warto nawiązać kontakty z wydawcami portali, które są popularne na danym obszarze. Wówczas można nawiązać współpracą obejmująca publikacje wartościowych artykułów wspomagających pozycjonowanie w Australii lub wpisów eksperckich. Obecność w lokalnych serwisach z pewnością pomoże umocnić się na tamtejszym rynku i zaistnieć w świadomości klientów.

    Kolejnym ważnym elementem jest pojawienie się w tamtejszych wizytówkach Google. Wizytówki pojawiają się zaraz po płatnych wynikach, ale jeszcze przed organicznymi. Po wpisaniu przez klienta słowa kluczowego najlepiej z lokalizacją pojawią się firmy obecne z wizytówce zbliżone do siebie tematycznie. Wyżej wyświetli się wizytówka znajdująca się jak najbliżej użytkownika wpisującego frazę w wyszukiwarkę. Wizytówki australijskie praktycznie niczym nie różnią się od tych polskich. Tam również znajdują się przyciski do bezpośredniego telefonu do firmy, przycisk umożliwiający sprawdzenie trasy dojazdu, a także przenoszący do strony internetowej. Każdy z nich powinien być aktywny, aby ułatwić klientowi nawigację, dojazd i kontakt. W wizytówce można zaznaczyć siedzibę lokalu, gabinetu, serwisu, warsztatu, magazynu, sklepu i praktycznie każdego rodzaju działalności. Ważne jest, aby w opisie wizytówki stosować takie same słowa kluczowe co na stronie z dodanym określeniem lokalizacji.

    Podobieństwa w pozycjonowaniu

    Podobieństwa w pozycjonowaniu

    Podobnie jak w Polsce także w Australii jest kilka czynników, na które należy zwrócić uwagę podczas pozycjonowania i należą do nich:

    Rozwiń
    • audyt SEO – jak już wspominaliśmy zanim rozpoczną się jakiekolwiek działania pozycjonerskie należy wykonać kompleksowy audyt. Będzie się on różnił w zależności od tego, jaki rodzaj strony będziemy później pozycjonować – stronę na nowej domenie, subdomenę, czy podkatalog. Podobnie jak u nas Australijczycy równie chętnie korzystają w życiu codziennym ze smartfonów, dlatego warto zadbać o responsywność strony. Drugim bardzo ważnym aspektem jest także zadbanie o przejrzystość witryny. Aby ją utrzymać coraz częściej promuje się strony w formie one-page. To witryny, na których wszystkie zakładki znajdują się na jednej, przewijanej stronie. To rozwiązanie uchodzi za bardzo nowoczesne, jednak z pewnością nie sprawdzi się w przypadku sklepów online, które potrzebują oddzielnych zakładek i kategorii. Co więcej, warto popytać wśród znajomych i rodziny o ich odczucia związane z powstałą witryną. Być może te osoby zauważą bardzo istotne mankamenty i zwrócą uwagę na inne, ważne elementy.
    • Optymalizacja witryny – za wynikami audytu podążą optymalizacja, czyli dostosowanie witryny do wyszukiwarki. SEO i optymalizacja jest jedną ze składowych pozycjonowania. Optymalizacja nie ustaje w momencie, kiedy strona zostanie już poprawiona. Warto zadbać o pojawianie się na niej aktualizacji np. nowych produktów czy wpisów na blogu. Każda taka nowa treść będzie wymagała ponownej optymalizacji. Dlatego uznaje się, że pozycjonowanie jest długim procesem, ale towarzyszy mu optymalizacja, która powinna być wykorzystywana co jakiś czas.
    • Link building – to element, który pozwoli na zaistnienie strony w sieci i rozwinięcie swojej sieci. Link building polega na pozyskiwaniu wartościowych linków z różnych miejsc w sieci. Takimi miejscami mogą być fora i grupy dyskusyjne, social media, portale, i katalogi. We wszystkich działaniach należy skupić się na jak najbliższych lokalizacjach. Warto poszukać lokalnych portali czy grup mieszkańców, na których można będzie się udzielać. Linki pozostawiane w wartościowych miejscach, pozwalają na pozyskanie części „mocy” z danego miejsca. Bardzo dobrze sprawdza się w tej roli content marketing, czyli wartościowe treści dystrybuowane w poczytnych miejscach.
    • Marketing rekomendacji – w Australii bardzo ważne są opinie i rekomendacje innych osób. Dlatego warto zorganizować dzień otwarty, który przedstawi społeczności markę, która znajduje się w ich sąsiedztwie i debiutuje na rynku. Warto również zadbać o opinie pozostawiane w różnych miejscach. Można do tego wykorzystać odpowiednią przestrzeń na stronie internetowej, gdzie znajdą się opinie i rekomendacje pozostawione przez klientów. Projektując stronę np. sklep internetowy można od razu umieścić na niej możliwość skomentowania lub ocenienia danego produktu czy usługi. Warto odpowiadać zarówno na pozytywne jak i negatywne głosy, aby pozostać w kontakcie z każdym klientem.

    Narzędzia przydatne podczas pozycjonowania

    Narzędzia przydatne podczas pozycjonowania

    Każdy pozycjoner posługuje się pewnymi narzędziami, które pozwalają mu na lepszą optymalizację strony, mierzenie wyników czy podpowiadanie jeszcze trafniejszych rozwiązań. Do programów wartych uwagi z pewnością należą:

    Rozwiń
    • Google Trends – to bardzo ciekawe i łatwe w użyciu narzędzie, które pozwala na badanie aktualnych trendów w internecie. Możemy sprawdzić czy tendencja dotycząca danego zagadnienia jest rosnąca czy malejąca, a także jakie podobne słowa cieszą się zainteresowaniem i konkretnie na jakim obszarze w Australii. To narzędzie, które pokazuje wyniki praktycznie w każdym kraju na świecie.
    • Google Analytics – to bardzo rozbudowane narzędzie analityczne od Google, które powinno być podpięte praktycznie do każdej strony internetowej, sklepu online czy bloga. Dzięki niemu można dowiedzieć się bardzo dużo na temat demografii osób odwiedzających witrynę, ale także sprawdzić jak długo internauci przebywają na stronie internetowej, skąd do niej docierają, jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem i porównać te wyniki z czasu, kiedy np. pozycjonowanie w Australii nie było jeszcze prowadzone.
    • Google Search Console – to kolejne narzędzie od Google, które warto wykorzystywać. Program ma wiele rozbudowanych modułów, które pozwalają zbadać widoczność strony www w wyszukiwarce nawet na przestrzeni kilku ostatnich lat. GSC pozwala m. in. na ocenę przydatności poszczególnych słów kluczowych, a także na odcinanie niepożądanych linków prowadzonych do witryny z własnego poziomu za pomocą narzędzia Disavow Tool.
    • Senuto – program ten pozwala na analizę widoczności strony w sieci, umożliwia także monitorowanie pozycji i zawiera aktualną bazę słów kluczowych. Wystarczy jedynie wkleić link prowadzący do Twojej witryny i już będziesz mógł sprawdzić, jaki jest jej wynik w wyszukiwarce i jak zamieszczone słowa kluczowe pozycjonują się w TOP3, TOP10 i TOP50. Senuto pozwala także na rozbudowanie bazy słów kluczowych, dzięki tworzeniu całych grup wyrażeń.
    • SurferSEO – to bardzo przyjazna dla użytkownika aplikacja, z której mogą korzystać wszyscy, nie tylko profesjonaliści. Po wpisaniu wybranej frazy kluczowej program przeszuka wszystkie witryny, które się na nią pozycjonują i utworzy z nich ranking w formie list i tabel, z których można wyczytać wiele istotnych informacji.
    • Ahrefs – to bardzo rozbudowane narzędzie, które pozwala na zbadanie struktury linków znajdujących się na stronie. Narzędzie bada zarówno linki wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Pozwala namierzyć pożądane odniesienia, jak i te szkodliwe czy zupełnie niezwiązane z badaną witryną.
    • ASPS – podczas badania wyników działań warto wiedzieć, na której pozycji znajduje się strona pozycjonowana w Australii. W ramach rozbudowanego pakietu można ustawić monitorowanie nawet 500 słów kluczowych, co pozwoli bardzo szczegółowo zbadać wyniki witryny. W monitoringu można oczywiście określić pożądaną lokalizację, kraj czy język stron.

    Na co należy uważać?

    Na co należy uważać?

    Zaczynając pozycjonowanie w Australii warto wystrzegać się kilku błędów, które mogą wynikać z nieznajomości tamtejszego rynku lub nawyków z Polski:

    Rozwiń
    • wpadki językowe – to jeden z najczęściej powtarzających się błędów, szczególnie jeśli chcemy dosłownie przetłumaczyć nazwy produktów czy usług. Warto więc dopasować je nie tylko do języka, jakim posługuje się grupa docelowa, ale także pamiętać o tym, że każdy język jak np. język polski tak samo australijski angielski, mają także ukryte znaczenia, przenośnie i niedopowiedzenia. Przepuszczenie polskiego tekstu przez automatyczny translator i publikacja takiego tekstu może wyglądać dla rodowitego Australijczyka komiczne. Dlatego nie warto oszczędzać na tłumaczeniach proponowanych przez profesjonalistów, a wręcz potraktować je jako inwestycję w jeszcze lepsze pozycjonowanie w Australii. Tylko firma, która poprawnie posługuje się obcym językiem jest dla tamtejszych klientów wiarygodna. Braki w poprawności mogą przenieść się na takie same podejrzenia co do jakości zaoferowanych produktów. Bezwzględnie należy także wystrzegać się duplikacji treści, co jest tak samo potępiane w przypadku Google na polskim, jak i zagranicznym rynku.
    • próba złapania jak największej ilości klientów – to błąd popełniany przez wszystkich przedsiębiorców. Nie da się złapać wszystkich rybek do jednej sieci. Produkt, który jest dla wszystkich równie dobrze nie jest przeznaczony dla nikogo. Zamiast więc usiłować zdobyć jak najwięcej klientów warto skupić się na pozyskaniu zainteresowania klientów, którzy z czasem przekształcą się w stałych odbiorców. Dotyczy to zwykle firm zajmujących się B2B, których odbiorcami są np. hotele, restauracje, hurtownie, sklepy itp. Duża ilość klientów pozwala na uzyskanie stabilności, jednak lepsze dopasowanie działań do konkretnej grupy docelowej pozwala szybciej osiągnąć lepsze wyniki w pozycjonowaniu w Australii i ograniczyć związane z tym koszty.
    • brak opieki nad stałymi klientami – jak wspomnieliśmy rynek australijski w dużej mierze opiera się na systemie poleceń. Warto więc dbać o swoich klientów także po zakupach i regularnie im o sobie przypominać. Warto wprowadzić rabaty dla stałych klientów, gratyfikować polecenie firmy kolejnym osobom, a także pytać o odczucia związane z zakupami, produktami, kontaktem z firmą itp.

    Czy warto współpracować z agencją?

    Czy warto współpracować z agencją?

    Jeśli chcesz pozycjonować się w Australii, niezbędnym działaniem może być nawiązanie współpracy z agencją, która podejmie się pozycjonowania w Australii. Aby wybrać najlepszą z nich należy wziąć pod uwagę co najmniej kilka czynników:

    Rozwiń
    • doświadczenie – przede wszystkim warto zapytać o doświadczenie konkretnej firmy w pozycjonowaniu w Australii. Nie każda agencja SEO będzie mogła pochwalić się prowadzeniem kampanii na zagranicznych rynkach. Warto więc poprosić o case study czy przykładowe raporty z działań dla klientów pozycjonujących się w Australii.
    • rekomendacje innych firm – jeśli szukasz renomowanej agencji nie powinieneś polegać tylko na wynikach Google. Oczywiście warto przejrzeć oferty firm, które dobrze same siebie pozycjonują, bo wówczas jest większa szansa, że będą wiedziały również jak zająć się Twoją firmą. Być może warto uruchomić swoje kontakty i spytać znajomych czy ktoś nie prowadził dla nich skutecznych działań za granicą.
    • zanotowane sukcesy – oprócz tego, że firma prowadziła działania za granicą warto zapytać o ich wyniki. Nie muszą to być od razu ogromne sukcesy, ale dobrze jeżeli firma będzie umiała pokazać postęp, jaki wykonał ich klient po wejściu na australijski rynek. Może to być porównanie gdzie klient znajdował się na początku, a gdzie po pewnym czasie od rozpoczęcia działań.
    • przedstawienie oferty – istotne jest, w jaki sposób agencja przedstawi swoją ofertę. Ważne jest poznanie zarówno filozofii działania agencji, jak i wybieranych do tego narzędzi i nieco informacji na temat zespołu. Bardzo dobrze jeśli oferta będzie spasowana wprost pod Twoją firmę.
    • szacowane wyniki – warto określić samemu sobie szacowane wyniki pozycjonowania w Australii, których będziesz oczekiwał od agencji. Warto to zrobić w porozumieniu ze specjalistami, którzy określą większe cele, ale także kamienie milowe, które będą chcieli osiągnąć podczas Twojej kampanii. Warto zdać się na ich doświadczenie i być cierpliwym, bo pierwsze efekty pozycjonowania mogą być widoczne dopiero po kilku miesiącach, a nawet roku od rozpoczęcia kampanii.
    • metody działania – agencja powinna także określić metody działania, jakie zamierza podjąć. Najlepiej jeśli agencja zaproponuje kanały relatywne do Twojej grupy docelowej. Im więcej obszarów uda Wam się zająć, tym większe szanse na skuteczną kampanię. Ponadto agencja powinna korzystać tylko z etycznych metod, które nie zagrożą obecności Twojego biznesu na australijskim rynku.
    • współpracę ze specjalistami – warto poznać jak najwięcej szczegółów na temat zespołu, który będzie zajmował się Twoją kampanią. Warto, aby w ramach pozycjonowania w Australii nawiązać współprace z osobami, które mają doświadczenie na tym rynku bądź znają niuanse australijskiego angielskiego.
    • wyślij briefy do kilku firm – jeśli już uda Ci się złapać kontakt z kilkoma firmami, to nie zaszkodzi jeśli wypełnisz brief od kilku z nich. Warto rozpocząć pracę właśnie od szczegółowego briefu. Będzie to wymagało nieco wysiłku z Twojej strony, jednak warto go wykonać, aby ułatwić pracę agencji i uniknąć nieporozumień podczas pozycjonowania w Australii.

    Ile kosztuje pozycjonowanie w Australii?

    Ile kosztuje pozycjonowanie w Australii?

    Jeśli chcesz nawiązać kontakt z australijską firmą to warto wiedzieć, że na tamtejszym rynku prace pozycjonerskie często są oferowane przez firmy działające w obszarze IT. Pozycjonowanie w Australii często oferowane jest już za kwotę 99 dolarów australijskich. Jednak jeśli chcesz osiągnąć lepsze wyniki, to oczywiście wskazana będzie bardziej kosztowna inwestycja, nawet na poziomie kilkuset dolarów miesięcznie i więcej.

    Rozwiń

    Nawiązanie kontaktu z australijską agencją może być nieco utrudnione. Po pierwsze barierę może stanowić język. Jeśli znasz angielski, to z pewnością sobie poradzisz, szczególnie jeśli zaznaczysz, że jesteś obcokrajowcem. Trudności może sprawiać także różnica czasu. Australia znajduje się w strefie GMT+11 i przykładowo, gdy u nas w Polsce jest godzina 10:00, to w Australii aktualnie jest godzina 19:00, a gdy u nas jest godzina 17:00, w Australii jest zaledwie 02:00 w nocy. Prowadzenie więc biznesowych rozmów czy podsumowań może być więc znacznie utrudnione.

    Zalety pozycjonowania w Australii

    Zalety pozycjonowania w Australii

    Podstawową zaletą pozycjonowania w Australii jest dotarcie do nowego, ogromnego rynku zbytu, jakim jest ten kraj. Warto wiedzieć, że pozycjonowanie lokalne sprawdzi się tam zdecydowanie lepiej niż na cały kraj, co będzie niosło ze sobą znacznie lepsze wyniki finansowe. Konsument w Australii jest bardzo świadomy. Zwraca uwagę na prestiż danej firmy, pochodzenie, etyczne działanie i wiele innych czynników. Jeśli od razu zadbamy o swój wizerunek, to bardzo możliwe, że szybko uda się zdobyć stałych klientów, którzy staną się samoistnymi ambasadorami marki. Warto więc zadbać o lokalną społeczność i projektować komunikację nieco bardziej pod nią. Poczta pantoflowa sprzyja bardzo szybkiemu rozprzestrzenianiu się informacji, a według badań konsumenci najbardziej ufają rekomendacjom rodziny i znajomych, a następnie tym pojawiającym się np. na forach dyskusyjnych. Dlatego warto określić razem z agencją marketingową dostępne kanały komunikacji w odniesieniu do konkretnej, lokalnej społeczności.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie w Australii ma również jedną bardzo zasadniczą korzyść. Zwykle ceny oferowanych usług czy polskich produktów, są dla tamtejszego klienta bardzo korzystne. Można więc spodziewać się bardzo dużej konwersji, z której powinien być zadowolony każdy przedsiębiorca. Co więcej, zainwestowanie akurat w pozycjonowanie w Australii jest według statystyk bardziej opłacalne niż korzystanie z reklamowania w Google ADS czy tradycyjnej reklamy. Pozyskanie zagranicznego użytkownika w tego typu działaniach jest dość drogie, a inwestując w te rozwiązania nie inwestujemy w siebie – swoją stronę internetową, a w pozyskanie klientów, co może nie być wystarczające. Lepiej inwestować we własną stronę i konsekwentnie budować swoją renomę niż wydawać pieniądze na pozyskanie poszczególnych klientów, którzy bez reklamy płatnej nie znaleźliby reklamowanych produktów i usług. Pozycjonowanie w Australii pozwala więc na inwestycję w siebie i budowanie długofalowej przewagi nad konkurencją.

    Podsumowanie

    Podsumowanie

    Pozycjonowanie w wyszukiwarce to praktycznie konieczność, aby móc zaistnieć na danym rynku. Pozycjonowanie w Australii przeznaczone jest praktycznie dla wszystkich podmiotów, które świadczą usługi i sprzedają produkty na kontynencie. Australijczycy to społeczeństwo wielokulturowe, wysoko rozwinięte, które liczy na najwyższą jakość usługodawców – Ci, którzy rozsądnie prowadzą swój biznes i korzystają z rozwiązań z zakresu IT mają szansę na podbicie rynku i osiągnięcie sukcesu.

    Rozwiń

    Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem pozycjonowania w Australii, ale wciąż wydaje Ci się, że wiesz za mało i nie wiesz, od czego zacząć to skontaktuj się z nami. Grupa ICEA w profesjonalny sposób doradzi Ci i przeprowadzi przez cały proces adaptacji na australijskim rynku. Skontaktuj się z nami klikając tutaj!

    Jeśli chcesz trafić do osób za granicą stricte zainteresowanych Twoimi usługami i produktami to rozpocznij tę pasjonującą przygodę razem z nami!

    Oceń tekst

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie