Pozycjonowanie Australia

Przed podjęciem działań czy nawiązania kontaktu z agencją marketingową warto dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania za granicą, aby jasno określić swoje cele i wymagania. Jeśli stawiasz na pozycjonowanie Twojej firmy, to powinieneś poznać kilka szczegółowych informacji, które pozwolą Ci dostać się na rynek australijski – Australia będzie Twoja!

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

    Jak pozycjonować firmę?

    Aby zacząć skutecznie pozycjonować się na rynku australijskim, należy zgłębić kwestie związane z językiem. Australijska odmiana nazywana australijskim angielskim rządzi się swoimi prawami. Czerpie podstawy z brytyjskiego angielskiego, ale znajdują się w nim naleciałości i zapożyczenia z amerykańskiego języka angielskiego. Ważne są też zapożyczenia z języka aborygeńskiego. Ich prawidłowe rozpoznanie pozwala na lepsze dobranie słów kluczowych i wyróżnienie się na tle konkurencji.

    Australijczycy kochają zdrobnienia. Nie wystarczy jedynie przetłumaczenie polskich nazw na angielskie, ale jeszcze dostosowanie ich do tamtejszego, specyficznego języka.

    Pozycjonowanie Australia - określ swoją grupę docelową

    Początkiem każdych działań w sieci powinno być określenie grupy docelowej. Warto pozyskiwać dane pozostawiane przez użytkowników np. w formularzu na stronie. Z drugiej strony do Twojej witryny powinien być podpięty Google Analytics.

    Warto pomyśleć o specyfikacji rynku australijskiego, biorąc pod uwagę powierzchnię tego kraju. Dotarcie na odległą wyspę może nieść za sobą liczne utrudnienia, co wpływa na czas dostawy i jej koszty. Przed rozpoczęciem działalności warto zrobić rozeznanie rynkowe i zorientować się, czy w Australii będzie zapotrzebowanie na produkty z Polski.

    Australijczycy lubią sprawdzać firmy przed dokonaniem zakupów za pośrednictwem lokalnych katalogów firm. Warto więc pomyśleć o lokalnym pozycjonowaniu, które pozwoli zdobyć większe zaufanie klientów.

    Pozycjonowanie Australia - słowa kluczowe

    Content to jeden z najważniejszych elementów, który pozwoli na skuteczne pozycjonowanie stron w Australii. Niezbędne jest poprawne określenie słów kluczowych. Warto zrobić to we współpracy z native speakerem. Należy też rozpoznać otoczenie rynkowe – swoją konkurencję i słowa, na które pozycjonują się inne firmy. Można to zrobić za pomocą prostych narzędzi np. SEMSTORM.

    Popularnym programem jest też Ubersuggest. Pozwoli na identyfikację słów kluczowych na australijskim rynku. Podaje też powiązane z nimi przykłady dobrze pozycjonujących się treści.

    Ponadto warto tworzyć long tail, czyli dłuższe frazy kluczowe zbudowane z kilku wyrazów.

    Audyt i optymalizacja strony według australijskich standardów

    • W przypadku zakładania nowej strony nie będzie możliwe wykupienie domeny z oznaczeniem .au, jeśli nie posiada się numeru ABN (Australian Business Number), który można uzyskać jedynie dzięki australijskiemu rządowi.
    • Innym rozwiązaniem jest utworzenie subdomen. W ramach wykupienia jednej domeny można utworzyć dowolną liczbę subdomen. Klasyfikowane są one niżej niż strony główne, stąd też ich pozycjonowanie może być nieco trudniejsze.
      Innym rozwiązaniem są podkatalogi – to zarazem najłatwiejszy sposób na utworzenie różnych wersji językowych stron. Klasyfikowane są przez robota jako jedna całość, co może obniżać stronę w wynikach wyszukiwania.

    Audyt należy bezwzględnie przeprowadzić, aby sprawdzić, czy potrzebne są zmiany w takich kwestiach, jak: waga strony, szybkość ładowania, proporcja treści do kodu strony, czystość kodu i linków URL, responsywność (dostosowanie do urządzeń mobilnych).

    Powstałe subdomeny mogą bowiem nie być dostosowane do wymogów wyszukiwarki. W Australii prym wiedzie Google (94,19%), następnie Bing (4,29%), Yahoo! czy MSN to niecały 1% użytkowników.

    Czym różni się SEO w Polsce od tego w Australii?

    Z racji, że SEO zarówno w Polsce, jak i Australii jest dostosowywane do wyszukiwarki Google różnice same w sobie nie będą duże. Więcej z nich wiąże się ze specyfiką klientów i rynku australijskiego.

    W Australii większość działań wzoruje się na rynku amerykańskim, o europejskim praktycznie wcale się nie wspomina. Warto więc czytać amerykańskie blogi, śledzić copywriterów czy specjalistów od SEO, aby być na bieżąco ze standardami zza oceanu.

    Lokalne pozycjonowanie za granicą

    W Australii duże znacznie ma pozycjonowanie regionalne. Wiąże się to z przywiązaniem do lokalnych usługodawców i produktów, ale także ograniczeniami związanymi z przemieszczaniem się i transportem.

    Aby świadczyć usługi pozycjonowania lokalnego, trzeba zawęzić obszar swojej działalności – wybrać konkretne miasto, dzielnicę czy stan. Należy dodawać określoną lokalizację do wybranych słów kluczowych.

    Warto też pojawiać się w lokalnych grupach dyskusyjnych, w mediach społecznościowych. Z pewnością pomoże to umocnić się na tamtejszym rynku i zaistnieć w świadomości klientów.

    Ważnym elementem obecność w tamtejszych wizytówkach Google. Praktycznie niczym nie różnią się od polskich. Ważne, aby w ich opisie stosować takie same słowa kluczowe, jak na stronie z dodanym określeniem lokalizacji.

    Pozycjonowanie Australia a Polska

    Podobnie jak w Polsce także w Australii jest kilka czynników, na które należy zwrócić uwagę podczas pozycjonowania.

    • Audyt SEO – będzie się różnił w zależności od tego, jaki rodzaj strony będziemy pozycjonować – stronę na nowej domenie, subdomenę czy podkatalog;
    • Proces optymalizacji – dostosowanie do wyszukiwarki. Warto zadbać o pojawianie się na niej nowych produktów czy wpisów na blogu;
    • Link building – polega na pozyskiwaniu wartościowych linków z różnych miejsc w sieci. Bardzo dobrze sprawdza się w tej roli content marketing, czyli wartościowe treści dystrybuowane w poczytnych miejscach;
    • Marketing rekomendacji – warto zadbać o opinie pozostawiane w różnych miejscach i odpowiadać na pozytywne czy też negatywne głosy, aby pozostać w kontakcie z klientem.

    Narzędzia przydatne podczas pozycjonowania w Australii

    Do programów wartych uwagi należą:

    • Google Trends – pozwala na badanie aktualnych trendów w Internecie, a także, jakie słowa cieszą się zainteresowaniem i konkretnie na jakim obszarze w Australii;
    • Google Analytics – wskazuje, jak długo internauci przebywają na stronie internetowej, skąd do niej docierają, jakie treści cieszą się największym zainteresowaniem;
    • Google Search Console – pozwala m.in. na ocenę przydatności poszczególnych słów kluczowych, a także na odcinanie niepożądanych linków prowadzonych do strony z własnego poziomu za pomocą narzędzia Disavow Tool;
    • Senuto – umożliwia analizę widoczności strony w sieci i monitorowanie pozycji. Zawiera aktualną bazę słów kluczowych i pozwala na jej rozbudowę;
    • SurferSEO – po wpisaniu wybranej frazy kluczowej program przeszuka wszystkie strony, które się na nią pozycjonują i utworzy z nich ranking w formie list i tabel;
    • Ahrefs – pozwala na zbadanie struktury linków znajdujących się na stronie;
    • ASPS – w ramach rozbudowanego pakietu można ustawić monitorowanie nawet 500 słów kluczowych, co pozwoli bardzo szczegółowo zbadać wyniki strony.

    Na co należy uważać podczas pozycjonowania w Australii?

    • Wpadki językowe – nie warto oszczędzać na tłumaczeniach proponowanych przez profesjonalistów, a wręcz potraktować je jako inwestycję. Tylko firma, która poprawnie posługuje się obcym językiem, jest dla tamtejszych klientów wiarygodna.
    • Próba złapania jak największej ilości klientów – warto skupić się na pozyskaniu zainteresowania klientów, którzy z czasem przekształcą się w stałych odbiorców.
    • Brak opieki nad stałymi klientami – rynek australijski w dużej mierze opiera się na systemie poleceń. Warto wprowadzić rabaty dla stałych użytkowników, pytać o ich odczucia, gratyfikować polecenie firmy itp.

    Czy warto współpracować z agencją podczas pozycjonowania w Australii?

    Aby wybrać najlepszą agencję SEO, należy wziąć pod uwagę:

    • doświadczenie – warto poprosić o case study czy przykładowe raporty z działań dla klientów pozycjonujących się w Australii;
    • rekomendacje innych firm;
    • zanotowane sukcesy – dobrze, jeżeli firma będzie umiała pokazać postęp, jaki wykonał ich klient na rynku australijskim;
    • przedstawienie oferty – filozofia działania agencji, wybieranych do tego narzędzi, dopasowanie do Twoich potrzeb;
    • szacowane wyniki – specjaliści określą większe cele i kamienie milowe, które będą chcieli osiągnąć podczas Twojej kampanii;
    • metody działania – najlepiej jeśli agencja zaproponuje kanały relatywne do Twojej grupy docelowej;
    • współpracę ze specjalistami – czyli osobami, które mają doświadczenie na tym rynku bądź znają niuanse australijskiego angielskiego;
    • wyślij briefy do kilku firm – warto je wykonać, aby ułatwić pracę agencji i uniknąć nieporozumień jeszcze przed podjęciem współpracy.

    Ile kosztują usługi pozycjonowania w Australii?

    Pozycjonowanie w Australii często oferowane jest już za kwotę 99 dolarów australijskich. Jednak chcesz osiągnąć lepsze wyniki, wskazana będzie bardziej kosztowna inwestycja.

    Nawiązanie kontaktu z australijską agencją może być nieco utrudnione. Barierę może stanowić język oraz różnica czasu.

    Pozycjonowanie stron Australia - zalety

    Podstawową zaletą pozycjonowania Australia jest dotarcie do nowego, ogromnego rynku zbytu. Konsument w Australii jest bardzo świadomy. Zwraca uwagę na prestiż danej firmy, pochodzenie czy etyczne działanie. Warto więc zadbać o lokalną społeczność i razem z agencją marketingową określić dostępne kanały komunikacji w odniesieniu do konkretnej grupy.

    Zainwestowanie w pozycjonowanie stron jest według statystyk bardziej opłacalne niż korzystanie z reklamowania w Google ADS czy tradycyjnej reklamy. Pozwala na inwestycję w siebie i budowanie długofalowej przewagi nad konkurencją.

    Podsumowanie

    Omawiane działania marketingowe przeznaczone są praktycznie dla wszystkich podmiotów, które świadczą usługi i sprzedają produkty na tym kontynencie. Australijczycy to społeczeństwo wielokulturowe, wysoko rozwinięte, które liczy na najwyższą jakość usługodawców.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 11

    FAQ – pozycjonowanie Australia

    Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w Australii?

    Międzynarodowe SEO wymaga zastosowania nieco bardziej wymagających technik optymalizacyjnych, w wyniku czego pozycjonowanie w Australii będzie nieco droższe niż działania na terenie kraju. Aby poznać dokładną wycenę, warto skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.

    Ile trwa pozycjonowanie w Australii?

    Pozycjonowanie w Australii to dość wymagający proces, na którego efekty czekać trzeba z reguły od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Na jego czas trwania wpływają bowiem czynniki, takie jak konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych czy aktualna pozycja witryny na liście wyników wyszukiwania.

    Czy warto pozycjonować się w Australii?

    Pozycjonowanie stron internetowych w Australii niesie za sobą wiele istotnych dla rozwoju marki korzyści. Do najważniejszych efektów SEO zaliczyć można między innymi: możliwość pozyskiwania zagranicznych klientów, rozszerzanie świadomości oferty firmy, większy ruch w witrynie oraz satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.

    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę