Produkty z branży beauty to jeden z najszerszych asortymentów oferowanych zarówno w sieci, jak i stacjonarnie. Nic więc dziwnego, że obszar ten charakteryzuje się niemałą konkurencyjnością. W związku z tym przedsiębiorcom coraz trudniej promować swoje produkty i usługi, zwiększać sprzedaż oraz zdobywać nowych klientów. Rozwiązaniem tego problemu jest skuteczne pozycjonowanie stron internetowych. Jak powinno to wyglądać w branży beauty?
Niegdyś branża beauty zarezerwowana była wyłącznie dla kobiet. Ze względu jednak na mieszanie się kultur i powstawanie nowych trendów, świat ten otwarty jest także na mężczyzn. Przedsiębiorcy mają więc niełatwe zadanie. Muszą dopasować swoje oferty do odmiennych oczekiwań konsumentów, uwzględniając przy tym fakt, iż każdy człowiek jest inny i ma różne potrzeby. Można to zauważyć, biorąc pod uwagę podkład do twarzy. Posiadanie w asortymencie kilku rodzajów tego kosmetyku nie wystarczy. Trzeba zapewnić klientom możliwość wyboru odpowiedniego koloru, aby zarówno osoby o jaśniejszej, jak i ciemniejszej karnacji mogły znaleźć produkt dopasowany do siebie.
Trudność promocji w branży beauty polega więc na tym, że istnieje konieczność stworzenia oferty odpowiadającej oczekiwaniom bardzo szerokiego grona odbiorców. Marketing musi wówczas obejmować wiele kanałów przekazu oraz narzędzi, dzięki którym informacje o produktach i usługach dotrą do osób, które są nimi faktycznie zainteresowane.
Na strukturę marketingu w branży beauty wpływa także koncepcja ciałopozytywności i różnorodności, którą firmy z całego świata promują na rzecz walki z dyskryminacją. Kampanie tego typu zrealizowały już takie marki, jak Dove, Nike, a nawet Kaufland.
Warto zaznaczyć, że Polacy coraz częściej decydują się na wspieranie lokalnych marek. Mimo że światowi giganci, tacy jak Rossmann, Sephora czy Douglas, wciąż przodują pod względem sprzedaży, wiele małych firm, dzięki skutecznej promocji, jest w stanie z nimi konkurować.
Jak widać, promocja produktów i usług beauty nie jest łatwa. Ważne, aby dobrać odpowiednie środki oraz dostosować je do aktualnie panujących trendów. Doskonale w te warunki wpisuje się pozycjonowanie branży beauty. Na czym polega i dlaczego warto w nie zainwestować?
Pozycjonowanie branży beauty to jeden z najlepszych sposobów na budowanie obecności marki w Internecie. Polega na zwiększeniu widoczności strony lub sklepu w wynikach wyszukiwania Google. Proces ten obejmuje szereg działań optymalizacyjnych i narzędzi marketingowych mających na celu poprawę użyteczności serwisu oraz zdobycie zaufania potencjalnych klientów.
W pozycjonowaniu najważniejsze jest holistyczne podejście do strategii marketingowej. Należy w niej uwzględnić zarówno działania wewnątrz strony, jak i poza jej obszarem. Z tego tytułu wyróżniamy następujące obszary optymalizacji: on-page SEO, off-page SEO oraz optymalizację techniczną. Dzięki zastosowaniu technik z każdego z nich poprawisz widoczność swojej marki w wyszukiwarce oraz zwiększysz jej świadomość na wielu zewnętrznych kanałach.
Wprowadzaniu nowego produktu na rynek zawsze powinna towarzyszyć dokładna analiza. Właściciele marek z branży beauty muszą zidentyfikować potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów oraz stworzyć kosmetyki, które sprostają ich wymaganiom. Jako że wysoka jakość produktów nie jest już wystarczającym determinantem satysfakcjonującego poziomu sprzedaży, konieczne jest zastosowanie skutecznych technik marketingowych. Pamiętaj jednak, że przed ich wdrożeniem musisz przeprowadzić szczegółowe badania. Zidentyfikuj wówczas witryny, w których docelowi odbiorcy spędzają najwięcej czasu. Zbadaj także strukturę demograficzną potencjalnych klientów, aby wiedzieć, jaki charakter powinna przyjąć Twoja promocja.
Zwróć uwagę na działania konkurencyjnych marek. Wielu przedsiębiorców sądzi, że analiza poczynań rywali polega na naśladownictwie ich strategii. Nic bardziej mylnego. Dzięki badaniu konkurencji zidentyfikujesz zarówno skuteczne, jak i te mniej rentowne rozwiązania. W ten sposób zminimalizujesz ryzyko wystąpienia problemów, a wydatki na reklamę z pewnością nie przekroczą zaplanowanego budżetu.
Treść to najważniejszy aspekt każdej strategii marketingowej w Internecie. Dzięki niej informacje o Twojej marce dotrą do szerszego grona odbiorców, a zawarty w nich przekaz podkreśli profesjonalizm świadczonych usług i korzystnie wpłynie na wyniki sprzedażowe. Realizując pozycjonowanie branży beauty, skup się więc na tworzeniu wysokiej jakości contentu nie tylko na swojej stronie internetowej, ale też na zewnętrznych kanałach.
Skuteczność treści uwarunkowana jest przede wszystkim dostosowaniem przekazu do oczekiwań konsumentów. Podczas promocji branży beauty postaw na kompleksowe instrukcje, poradniki, recenzje produktów kosmetycznych i eksperckie wpisy blogowe na temat panujących obecnie trendów. Staraj się pisać o bieżących wydarzeniach ze świata beauty. Poruszaj także zyskujące popularność tematy, aby otrzymać miano lidera w swojej branży. Na szczególną uwagę zasługują takie zagadnienia, jak włosing, domowa pielęgnacja, makijaż czy zabiegi kosmetyczne.
Pamiętaj też o wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych. Możesz je zidentyfikować za pomocą: Google Search Console, Google Trends, Ahrefs czy Senuto.
Senuto
Pozycjonowanie branży beauty to przede wszystkim wykorzystanie skutecznych praktyk optymalizacyjnych. Musisz wówczas skupić się nie tylko na sprostaniu oczekiwaniom konsumentów, ale też dostosowaniu treści do wytycznych wyszukiwarek. Oto kilka najważniejszych metod, które powinieneś zastosować, aby zdobyć popularność w branży beauty.
Linki zwrotne odgrywają kluczową rolę w pozycjonowaniu każdej branży. Jeśli chcesz zwiększyć popularność swojej marki w Internecie i zdobyć nowych klientów, skup się więc na pozyskiwaniu wartościowych linków zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie.
Najlepszym rozwiązaniem jest budowanie połączeń z popularnymi serwisami o tematyce kosmetycznej i urodowej. Zadbaj też o nawiązywanie relacji z blogami cieszącymi się największą popularnością wśród Twoich odbiorców. Zastosuj także kilka uniwersalnych metod link buildingu, dzięki którym zdobędziesz wiele przydatnych łączy. Są to:
Optymalizacja techniczna to aspekt, o którym zapomina wielu właścicieli stron internetowych. Dzięki dostosowaniu struktury witryny do oczekiwań potencjalnych klientów znacznie zwiększysz współczynnik konwersji oraz zdobędziesz ich zaufanie.
Poza słowami kluczowymi i linkami zwrotnymi zwróć też uwagę na szybkość ładowania serwisu. Im szybciej użytkownicy uzyskają dostęp do treści na Twojej stronie, tym większe szanse, że zdecydują się na ponowne odwiedziny.
Pamiętaj też o dostosowaniu sklepu do urządzeń mobilnych. Z badań wynika, że aż 75% Polaków robi zakupy online z poziomu swoich telefonów komórkowych, z czego większość dotyczy właśnie produktów kosmetycznych. Ważne jest więc, żeby odbiorcy nie mieli problemów z użytkownikiem Twojej strony.
Media społecznościowe mają niemal nieograniczony potencjał. Wielu przedsiębiorców zapomina jednak, że dzięki nim pozycjonowanie branży beauty może być o wiele łatwiejsze. Pozyskując odbiorców na popularnych serwisach, takich jak Facebook, Instagram czy TikTok, możesz zwiększyć świadomość marki oraz zachęcić użytkowników do odwiedzenia swojego sklepu.
Pamiętaj też o możliwościach influencer marketingu. Dzięki współpracy z popularnymi osobami w sieci możesz pozyskać wielu nowych klientów oraz zwiększyć sprzedaż.
Facebook
Pozycjonowanie to promowanie nie tylko sklepów internetowych, ale też stacjonarnych biznesów. Jako że zainteresowanie lokalnymi firmami dynamicznie wzrasta, a Polacy chętnie decydują się na zakupy w okolicznych sklepach, upewnij się, że strona internetowa Twojej firmy wysoko pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania.
Jeśli masz sklep kosmetyczny, lokalną drogerię lub salon urody, Twoim priorytetem powinno być stworzenie wizytówki Google. Umieść w niej najważniejsze informacje o firmie, takie jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia, recenzje czy zdjęcia. Dzięki temu osoby zainteresowane Twoją ofertą z łatwością nawiążą z Tobą kontakt.
W ramach pozycjonowania lokalnego stwórz też treści bazujące na lokalnych słowach kluczowych. Dzięki nim przekaz dotrze do osób z najbliższej okolicy, a Twoja marka zyska popularność w mieście.
Pamiętaj też o dodaniu dokładnego adresu salonu lub sklepu do Map Google. Ułatwisz klientom dojazd do firmy, co z kolei znacznie zwiększy jej obroty.
Jak widać, pozycjonowanie branży beauty jest dość skomplikowane. Na trudność tego procesu wpływają nie tylko duża konkurencyjność rynku i stale rosnące oczekiwania konsumentów, ale też regularnie modyfikowane wytyczne wyszukiwarki, którym coraz trudniej sprostać. Jest to powodem, dla którego wielu właścicieli sklepów kosmetycznych czy salonów urody decyduje się na współpracę z profesjonalnymi agencjami SEO. Czy jest to jednak konieczne?
Agencja SEO zajmuje się realizacją kompleksowych badań rynku, tworzeniem strategii oraz analizą jej skuteczności. O ile więc samodzielna optymalizacja przynosi pewne korzyści, nigdy nie zapewni efektów, jakie gwarantują eksperci. Jeśli więc chcesz wypromować swoją markę w sieci i zaistnieć w branży beauty, współpraca z agencją SEO jest najlepszym rozwiązaniem!
W obecnych czasach każda marka z branży beauty potrzebuje skutecznej promocji. Najlepszym rozwiązaniem okazuje się pozycjonowanie, gdyż zapewnia takie korzyści, jak: większa świadomość marki, lepsze wyniki sprzedażowe, większe zaufanie do świadczonych usług oraz dynamiczny rozwój biznesu.
Pozycjonowanie branży beauty warto zacząć od przeprowadzenia dokładnej analizy rynku docelowego. Podczas badań należy zwrócić uwagę na potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów oraz prześledzić skuteczność działań realizowanych przez konkurencyjne marki. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie opracować efektywną strategię SEO.
Pozycjonowanie lokalne w branży beauty jest dość czasochłonne. Na pierwsze efekty trzeba zwykle czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, a czas ten uwarunkowany jest takimi czynnikami, jak: konkurencyjność rynku, trudność wykorzystywanych słów kluczowych, bieżąca pozycja w Google czy aktualny stan strony internetowej.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.