DARMOWY AUDYT SEO

Pozycjonowanie branży bieliźnianej

8 min czytania
Pozycjonowanie branży bieliźnianej
Kategoria Branże

Firmy działające w każdej branży potrzebują skutecznej promocji. Nawet najwyższej jakości produkty nie są bowiem w stanie zapewnić satysfakcjonujących wyników sprzedażowych. Aby dotrzeć do nowych klientów i zdobyć popularność, postaw na pozycjonowanie stron internetowych. W tym artykule omówimy, jak proces ten powinien wyglądać w przypadku branży bieliźnianej i dlaczego warto się na niego zdecydować.

Spis treści:

Kilka słów o branży bieliźnianej

Około 37% osób kupuje nowy produkt odzieżowy co najmniej raz w miesiącu. Ponad 30% tych zakupów stanowi bielizna. Warto zaznaczyć, że około 33% konsumentów decyduje się na nabycie tego typu produktów w sklepach internetowych.

Rynek bielizny w Internecie nieustannie się rozwija. Świadczy o tym stale rosnąca liczba wyszukiwań fraz powiązanych z tą branżą. Ponadto z badań wynika, że sprzedaż cyfrowa będzie w najbliższym czasie dynamicznie wzrastać. Warto więc skupić się na realizacji kompleksowej strategii marketingowej opartej na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Na czym polega pozycjonowanie branży bieliźnianej?

Sprawdź: Pozycjonowanie salonu fryzjerskiego

Na czym polega pozycjonowanie branży bieliźnianej?

Pozycjonowanie branży bieliźnianej to proces z zakresu marketingu internetowego polegający na budowaniu widoczności w sieci marek oferujących tego typu produkty. Obejmuje szereg technik optymalizacyjnych i narzędzi reklamowych, dzięki którym ruch w witrynie znacznie wzrasta, a firma osiąga dobre wyniki sprzedażowe. Pozycjonowanie jest jednym z najważniejszych działań marketingowych online. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania pozwala bowiem budować świadomość marki w sieci oraz zdobywać nowych klientów. Nic więc dziwnego, że coraz więcej współczesnych przedsiębiorców rezygnuje z tradycyjnych środków reklamy na rzecz skutecznego SEO.

Proces pozycjonowania powinien obejmować trzy kluczowe obszary: on-page SEO, off-page SEO oraz optymalizację techniczną. On-page SEO to działania związane z tworzeniem treści i optymalizacją contentu pod kątem popularnych w branży słów kluczowych. Off-page SEO dotyczy z kolei procesów promocyjnych realizowanych poza obszarem strony internetowej, takich jak link building czy social media marketing. Optymalizacja techniczna obejmuje natomiast praktyki ukierunkowane na budowanie użyteczności serwisu i udostępnianie jego zawartości robotom wyszukiwarki.

Dzięki zastosowaniu technik ze wszystkich tych obszarów zadbasz zarówno o swoją pozycję w wynikach wyszukiwania Google, jak i doświadczenia docelowych odbiorców.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Skuteczne praktyki SEO, dzięki którym zwiększysz sprzedaż

Pozycjonowanie branży bieliźnianej w przypadku każdej firmy specjalizującej się w tej dziedzinie będzie wyglądać nieco inaczej. Na strukturę tego procesu wpływają takie czynniki, jak: konkurencyjność rynku, oczekiwania konsumentów, cele danego przedsiębiorstwa czy bieżący stan witryny. Niemniej jednak istnieje kilka uniwersalnych technik, dzięki którym zarówno małe, jak i duże firmy z branży bieliźnianej mogą osiągnąć sukces w Internecie.

Badanie rynku

Dzięki analizie rynku poznasz potrzeby, oczekiwania, zainteresowania, preferencje, problemy i cechy demograficzne potencjalnych klientów. Opracowana na podstawie tych informacji strategia z pewnością przyniesie oczekiwane rezultaty, a Ty stworzysz trwałe relacje z odbiorcami.

Aby nieco poszerzyć swoją perspektywę, zwróć uwagę na działania konkurencyjnych marek. Wiedząc, co sprawdziło się w ich przypadku, a co nie przyniosło oczekiwanych efektów, unikniesz błędów i maksymalnie wykorzystasz potencjał pozycjonowania.

Content marketing

Skuteczny content marketing to podstawa strategii obejmującej pozycjonowanie branży bieliźnianej. Dzięki wartościowym treściom dotrzesz do potencjalnych klientów swojej marki oraz podkreślisz profesjonalizm świadczonych usług. Pamiętaj wówczas o wykorzystaniu słów kluczowych popularnych w branży bieliźnianej. Możesz je zidentyfikować za pomocą takich narzędzi, jak: Google Search Console, Ahrefs, Senuto czy Google Trends. Zwróć też uwagę na formę publikowanych treści. Szczególnym zainteresowaniem współczesnych użytkowników cieszą się blogi, recenzje, newsletter, poradniki, treści wideo oraz infografiki.

słowa kluczowe popularne w branży bieliźniarskiej Google Trends

Optymalizacja techniczna

Zoptymalizowana pod kątem technicznym strona nie tylko budzi zaufanie wśród docelowych odbiorców, ale też lepiej pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania. Upewnij się więc, że interfejs Twojego serwisu jest w pełni użyteczny, a klienci nie mają żadnych problemów z podejmowaniem określonych działań.

W tym celu zoptymalizuj szybkość ładowania strony. Aby przyspieszyć serwis, pozbądź się zbędnych treści, skompresuj obrazy lub zmień usługi hostingu.

Zadbaj też o dostępność sklepu internetowego na urządzeniach mobilnych. Użytkownicy smartfonów czy tabletów nie będą mieli problemów z dokonywaniem zakupów, jeśli projekt będzie responsywny, treści czytelne, a przyciski CTA w pełni funkcjonalne.

Link building

Linki zwrotne są jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Skup się więc na pozyskiwaniu wartościowych łączy z witryn o wysokim autorytecie w branży. Pamiętaj wówczas, że niskiej jakości linki przyniosą efekt przeciwny do zamierzonego. Postaw więc na sprawdzone metody link buildingu, takie jak:

  • blogowanie gościnne,
  • aktywność w mediach społecznościowych,
  • udostępnianie linków w katalogach branżowych,
  • udzielanie się na forach internetowych o tematyce bieliźnianej czy odzieżowej,
  • influencer marketing.
Sprawdź: Jak bezpiecznie pozycjonować strony?

Jak pozycjonować się lokalnie?

Wielu początkujących przedsiębiorców zapomina, że pozycjonowanie branży bieliźnianej może dotyczyć także firm działających stacjonarnie. Dzięki optymalizacji pod kątem lokalnym przyciągniesz klientów przebywających w najbliższej okolicy i zwiększysz popularność swoich usług na danym obszarze geograficznym.

Pozycjonowanie lokalne jest nieco tańsze niż standardowe SEO oraz przynosi szybsze efekty. Proces ten doskonale sprawdzi się więc w przypadku małych i początkujących firm, których budżet zwykle nie pozwala na rozbudowane działania marketingowe. Oto kilka kluczowych technik, które warto wykorzystać, aby wypromować swój biznes na danym obszarze.

Lokalne słowa kluczowe

Lokalne słowa kluczowe możesz zidentyfikować za pomocą takich narzędzi, jak: Senuto, Google Search Console, Ahrefs czy Keyword Tool. Dzięki nim przekaz Twojej marki dotrze do klientów z najbliższej okolicy, a Ty uzyskasz widoczność w wynikach wyszukiwania. Jako że lokalne frazy są nieco mniej konkurencyjne niż standardowe terminy, pierwsze wyniki SEO powinny pojawić się nieco szybciej.

Wizytówka Google

Aby lokalne pozycjonowanie branży bieliźnianej przyniosło oczekiwane efekty, upewnij się, że masz kompleksowo zoptymalizowaną wizytówkę Google. Powinny się w niej znaleźć następujące informacje: adres, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia czy recenzje innych klientów. Dzięki wizytówce zdobędziesz zaufanie docelowych odbiorców oraz ułatwisz im kontakt z firmą.

Mapy Google

W ramach pozycjonowania lokalnego ważne jest też, aby udostępnić w Mapach Google dokładny adres firmy. Dzięki temu osoby zainteresowane skorzystaniem z Twoich usług nie będą miały problemów ze zlokalizowaniem Twojego sklepu.

Wyniki wyszukiwania Miejsca sklep z bielizną

Pozycjonowanie branży bieliźnianej – dlaczego warto?

Wysoka pozycja na liście wyników wyszukiwania to klucz do sukcesu niemal każdej współczesnej firmy. Gwarantuje stały napływ nowych klientów oraz wzrost sprzedaży, jako że użytkownicy darzą szczególnym zaufaniem dobrze pozycjonujące się sklepy internetowe.

Wiele zalet pozycjonowania wynika bezpośrednio ze specyfiki marketingu cyfrowego. Są to między innymi możliwość bieżącej analizy efektywności podejmowanych działań, satysfakcjonująca skuteczność oraz dostęp do wdrażania niezbędnych poprawek w trakcie trwania kampanii. Techniki stosowane w zakresie pozycjonowania można ponadto dostosować do indywidualnych potrzeb danego przedsiębiorstwa oraz jego klientów.

Z uzyskania wysokiej pozycji w Google płynie wiele korzyści. Oto najważniejsze z nich:

  • większa świadomość marki w sieci,
  • większe zaufanie do świadczonych usług,
  • lepsze wyniki sprzedażowe,
  • większy ruch na stronie internetowej,
  • większe zaangażowanie użytkowników,
  • stabilna pozycja firmy w branży,
  • wyższy współczynnik konwersji.
Sprawdź: Jak zmieniło się pozycjonowanie stron na przestrzeni lat?

Czy pozycjonowanie stron jest trudne?

Trzeba przyznać, że pozycjonowanie branży bieliźnianej nie należy do najłatwiejszych zadań. Stale zmieniające się algorytmy wyszukiwarek, rosnące oczekiwania konsumentów oraz dynamiczny postęp technologiczny to przykładowe problemy, z jakimi właściciele sklepów bieliźnianych działających online borykają się każdego dnia.

Sporym utrudnieniem, w którym wielu twórców upatruje szansy na uzyskanie szybszych efektów, jest ryzyko wykorzystania technik z zakresu Black Hat SEO. Mowa tu o podstępnych działaniach optymalizacyjnych mających na celu oszukanie algorytmów wyszukiwarek. Oto kilka przykładów:

  • upychanie słów kluczowych,
  • spam,
  • tworzenie niskiej jakości treści,
  • maskowanie,
  • tworzenie łańcuchów przekierowań,
  • duplikowanie treści,
  • ukrywanie tekstu.

Tego typu techniki nie tylko nie przyniosą Ci oczekiwanych rezultatów, ale też pogorszą pozycjonowanie branży bieliźnianej w Google. Jeśli chcesz zdobyć przewagę nad konkurencją, skutecznie wypromować swój biznes i zdobyć nowych klientów, postaw na współpracę z agencją SEO. Dlaczego warto?

Skorzystaj z pomocy ekspertów!

Współpraca z ekspertami to najlepsze, co możesz zrobić dla swojego biznesu online. Dzięki ich pomocy pozycjonowanie branży bieliźnianej przyniesie satysfakcjonujące efekty, a Ty pokonasz konkurencję i zdobędziesz popularność w sieci. Oto kilka kluczowych usług świadczonych przez agencję SEO:

  • badanie rynku docelowego,
  • analiza konkurencji,
  • audyt SEO,
  • identyfikacja słów kluczowych,
  • content marketing,
  • link building,
  • optymalizacja UX,
  • social media marketing,
  • Google Ads i Facebook Ads.

Agencja SEO zapewnia ponadto stałą kontrolę efektów prowadzonej strategii. Dzięki temu masz pewność, że usługa, za którą płacisz, generuje oczekiwane rezultaty. Jeśli więc chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż, postaw na skuteczne pozycjonowanie branży bieliźnianej z doświadczoną agencją SEO!

FAQ dotyczące pozycjonowania branży bieliźnianej

Jakie są zalety pozycjonowania branży bieliźnianej?

Pozycjonowanie branży bieliźnianej to świetny sposób na budowanie obecności marki w Internecie. Do najważniejszej zalet tego procesu zaliczamy: wzrost świadomości firmy, lepsze wyniki sprzedażowe, większe zaufanie do świadczonych usług oraz nieustanny rozwój biznesu zarówno online, jak i stacjonarnie.

Od czego zacząć pozycjonowanie branży bieliźnianej?

Aby pozycjonowanie branży bieliźnianej przyniosło oczekiwane rezultaty, proces ten warto zacząć od przeprowadzenia dokładnych badań rynku docelowego. Dzięki informacjom na temat potrzeb, oczekiwań potencjalnych klientów oraz skutecznych technik stosowanych przez branżowych rywali unikniesz błędów i maksymalnie wykorzystasz potencjał swojej strategii marketingowej.

Ile trwa pozycjonowanie lokalne w branży bieliźnianej?

Pozycjonowanie lokalne w branży bieliźnianej jest nieco łatwiejsze niż działania ogólnokrajowe. Niemniej jednak na pierwsze efekty SEO trzeba zwykle czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, a czas ten uwarunkowany jest takimi czynnikami, jak: konkurencyjność rynku, bieżąca pozycja w Google, aktualny stan witryny czy trudność słów kluczowych.

Magdalena Antoń
Studentka ekonomii na UWM w Olsztynie, którą przygoda z SEO, mimo że rozpoczęta stosunkowo niedawno, pochłonęła bez reszty. Specjalizuje się w tworzeniu wartościowych treści, a jej marzeniem jest napisanie własnej powieści. Uwielbia się rozwijać, a zamiłowanie do copywritingu podziela z sympatią do ekonomii i matematyki.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 1

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Pozycjonowanie stron notariusza
Pozycjonowanie stron notariusza
Pozycjonowanie zawodów zaufania publicznego to wymagające zadanie. W tym artykule przedstawiamy branżę notarialną i ograniczenia, które ją obowiązują. Czytaj dalej.
Pozycjonowanie usług finansowych
Pozycjonowanie usług finansowych
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania to klucz do sukcesu wielu współczesnych firm. Warto więc wiedzieć, jak skutecznie pozycjonować usługi finansowe.
Pozycjonowanie salonów i komisów samochodowych
Pozycjonowanie salonów i komisów samochodowych
Promowanie marki w Internecie to klucz do sukcesu wielu firm. Warto więc wiedzieć, jak skutecznie pozycjonować salony i komisy samochodowe w Google!

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie