Każda branża potrzebuje skutecznej strategii marketingowej, dzięki której firma będzie mogła pozyskiwać nowych klientów i zwiększać sprzedaż. Ważne jest wówczas, aby dostosować działania do charakterystyki danej dziedziny, potrzeb konsumentów i celów przedsiębiorstwa. W tym artykule omówimy zatem, na czym polega pozycjonowanie branży erotycznej.
Branża erotyczna rozwija się niezwykle szybko. Dlaczego jej promocja jest tak ważna? Otóż wielu klientów nie wyobraża sobie wizyty w sklepie stacjonarnym, w obawie przed wymownymi spojrzeniami innych osób. Obszar e-commerce jest więc świetnym środowiskiem do budowania obecności marki, zwiększania bazy jej klientów oraz generowania sprzedaży.
Dla klientów branży erotycznej najważniejsza jest anonimowość. Warto więc pozbyć się wszelkich napisów czy logo z przesyłek, aby nikt nie podejrzewał, co się w nich znajduje. Mimo że obecnie tematy tabu są coraz bardziej zacierane, utarte przez lata przyzwyczajenia wciąż blokują konsumentów przed zakupem artykułów erotycznych.
Każdy sklep internetowy powinien uwzględnić ten aspekt, zapewniając klientowi anonimowość, jeśli o to poprosi.
Większość z nas kojarzy branżę erotyczną ze sklepami popularnie nazywanymi sex shopami. To właśnie one stanowią największy odsetek spółek w tej branży. Pamiętaj jednak, że to niejedyne firmy specjalizujące się w tej dziedzinie. Zaliczamy też do nich: wszelkiego rodzaju blogi erotyczne, kamerki i sex telefony, agencje towarzyskie, portale randkowe oraz strony z filmami dla dorosłych. Każda z takich firm potrzebuje kompleksowej promocji, dzięki której liczba odbiorców wzrośnie, a marka zyska popularność w sieci. Trzeba jednak zaznaczyć, że promowanie branży erotycznej, z uwagi na jej charakterystykę, jest bardzo wymagające. Konieczne jest bowiem uwzględnienie zasad, które w przypadku innych przedsiębiorstw mogłyby zostać całkowicie pominięte.
Pozycjonowanie branży erotycznej to działania z zakresu marketingu internetowego polegające na budowaniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google, aby wyświetlała się ponad stronami konkurencji. Proces ten obejmuje szereg technik optymalizacyjnych i narzędzi reklamowych, dzięki którym przekaz dociera do szerszego grona odbiorców, a firma notuje wzrost sprzedaży.
Pozycjonowanie dotyczy nie tylko wnętrza witryny, ale też obszarów poza nią. W ramach tego procesu musisz więc zrealizować działania z takich obszarów, jak on-page SEO, off-page SEO i optymalizacji technicznej. Skup się wówczas na sprawdzonych technikach optymalizacyjnych, poprawiających wizerunek marki nie tylko w oczach użytkowników, ale też wyszukiwarek internetowych. Przed przystąpieniem do realizacji tego procesu musisz jednak opracować szczegółowy plan działania, który pozwoli Ci uniknąć wszelkich błędów i maksymalnie wykorzystać potencjał swojej firmy.
Screen wyników wyszukiwania frazy “sex shop”
Pozycjonowanie branży erotycznej, jak każdy inny proces z zakresu marketingu cyfrowego, powinno obejmować przeprowadzenie szczegółowych badań w celu opracowania kompleksowej strategii promocyjnej. Każda taka analiza musi składać się z trzech kluczowych etapów.
Należy przede wszystkim poznać potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów. Przeprowadzając badanie rynku docelowego, zwróć uwagę na takie aspekty, jak preferencje, zainteresowania, problemy oraz cechy demograficzne poszczególnych segmentów. Dzięki temu będziesz w stanie stworzyć kompleksową strategię optymalizacyjną, która poprawi relacje klientów z marką i zachęci ich do skorzystania z oferowanych usług.
Dzięki analizie konkurencji poznasz zarówno skuteczne, jak i te mniej efektywne metody. Badając poczynania branżowych rywali, ustalisz ponadto, gdzie warto realizować kampanie reklamowe, jakie narzędzia zastosować oraz kiedy nasilić działania promocyjne. Dzięki takiej analizie nie tylko zwiększysz efektywność strategii marketingowej, ale też unikniesz niechcianych błędów i ograniczysz wydatki związane z pozycjonowaniem stron internetowych.
Jeśli masz stronę internetową, musisz na bieżąco śledzić jej wydajność i osiągane wyniki. Doskonałym rozwiązaniem jest regularne przeprowadzanie audytu SEO, czyli kompleksowej analizy witryny pod kątem użyteczności. Audyt SEO powinien skupiać się na takich aspektach, jak:
Dzięki takiej analizie szybko zidentyfikujesz błędy i trwale się ich pozbędziesz, a pozycjonowanie branży erotycznej przyniesie oczekiwane rezultaty.
Pozycjonowanie branży erotycznej to niezwykle wymagający proces, który poza standardowymi działaniami SEO musi uwzględniać charakterystykę nabywców takich usług. Jako że zakupy w tego typu sklepach wciąż są tematem tabu, właściciele muszą przyłożyć szczególną wagę do prezentowanego konsumentom przekazu oraz zadbać o ich komfort zakupowy. Niemniej jednak istnieje kilka uniwersalnych technik, które powinny sprawdzić się w przypadku niemal każdej firmy działającej w branży erotycznej. Przyjrzyjmy się im bliżej.
Link building polega na pozyskiwaniu linków zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie w branży. Dzięki nim strona internetowa lepiej pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania, a ruch dynamicznie wzrasta. Pamiętaj wówczas, aby wykorzystywać tylko uczciwe metody link buildingu, gdyż wyszukiwarka zwraca szczególną uwagę na jakość łączy i na ich podstawie przyznaje witrynie pozycję w rankingu Google. Jakie techniki warto wdrożyć?
Treść jest najważniejszym aspektem każdej strategii marketingowej. To właśnie content, docierając do szerokiego grona odbiorców, zachęca konsumentów do nawiązania relacji z marką i skorzystania z jej oferty. Realizując pozycjonowanie branży erotycznej, należy tworzyć treści nawiązujące do świadczonych usług, nie zapominając przy tym o zachowaniu uniwersalnego tonu. Co to znaczy? Każdy artykuł powinien być dostosowany do preferencji zarówno stałych klientów, jak i osób, których nawet odwiedzenie takiej strony wprawia w pewien dyskomfort.
Tworząc content, pamiętaj też o wykorzystaniu słów kluczowych. Dzięki nim przekaz dotrze do osób, które są zainteresowane branżą erotyczną, a strona uzyska widoczność w wyszukiwarce Google. Kluczowe frazy możesz zidentyfikować za pomocą takich narzędzi, jak: Google Search Console, Ahrefs, Keyword Tool czy Google Trends. Wskażą one nie tylko popularne wśród docelowych odbiorców terminy, ale też zaprezentują ważne statystyki związane z ich pozycjonowaniem, dzięki czemu opracowanie skutecznej strategii będzie o wiele łatwiejsze.
Screen ze strony trends.google.pl przedstawiający wyniki wyszukiwania dla frazy “sklep erotyczny
Optymalizacja techniczna to działania mające na celu zwiększenie użyteczności strony i ułatwienie robotom wyszukiwarki indeksowania jej zawartości. W ramach tego procesu należy wykorzystać praktyki, dzięki którym odbiorcy nie będą mieli problemów z eksplorowaniem witryny, a Google uzna ją za wartą przedstawiania szerszej publiczności.
Optymalizacja techniczna powinna skupiać się na poprawie doświadczeń użytkowników. Możesz to osiągnąć, optymalizując takie aspekty, jak:
Warto zaznaczyć, że pozycjonować można nie tylko sklepy internetowe, ale też strony firmowe stacjonarnych przedsiębiorstw. Jeśli prowadzisz lokalny sklep z produktami erotycznymi, chcesz zwiększyć sprzedaż i pozyskać nowych klientów, postaw na skuteczne pozycjonowanie lokalne.
Jedną z najważniejszych technik jest wówczas optymalizacja treści pod kątem lokalnych słów kluczowych. Dzięki nim o Twoich usługach dowie się wielu klientów z najbliższej okolicy.
Pamiętaj też o optymalizacji wizytówki Google. Umieszczając w niej najważniejsze informacje o firmie, takie jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia lokalu czy recenzje, znacznie zwiększysz wiarygodność firmy i ułatwisz klientom kontakt z jej obsługą.
W ramach pozycjonowania lokalnego udostępnij dokładny adres firmy w Mapach Google. Dzięki temu zainteresowani zakupem konsumenci z pewnością zidentyfikują Twoją lokalizację.
Screen wyników wyszukiwania dla frazy sex shop
Pozycjonowanie branży erotycznej nie jest łatwe. Stale rosnąca konkurencyjność rynku i zmieniające się algorytmy wyszukiwarek sprawiają, że nawet doświadczonym twórcom trudno wdrożyć skuteczne praktyki optymalizacyjne. Sprawia to, że wielu właścicieli firm z branży erotycznej zastanawia się, czy proces ten przyniesie im oczekiwane rezultaty. Kto więc powinien zdecydować się na jego realizację?
Prawda jest taka, że w pozycjonowanie branży erotycznej powinien zainwestować każdy właściciel, który chce zdobyć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Marketing internetowy zapewnia bowiem szereg ważnych dla rozwoju marki korzyści, które trudno uzyskać za pośrednictwem innych metod.
Pozycjonowanie firm z tej branży sprawdzi się zarówno w przypadku małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Jak już wspomnieliśmy, na proces ten powinny zdecydować się także firmy działające lokalnie, gdyż promocja internetowa zapewni im znacznie lepsze wyniki niż tradycyjne środki reklamy, takie jak prasa, telewizja czy radio.
Pozycjonowanie branży erotycznej to jeden z najlepszych sposobów na promowanie firm specjalizujących się w tej dziedzinie. Wiele zalet tego procesu wynika bezpośrednio ze specyfiki marketingu internetowego. Kampanię online można na bieżąco śledzić i wdrażać ewentualne poprawki. Co więcej, promocja cyfrowa może być ukierunkowana na ściśle określoną grupę odbiorców, dzięki czemu wzrasta jej efektywność.
Pamiętaj jednak, że pozycjonowanie samo w sobie ma wiele zalet. Oto najważniejsze z nich:
Promowanie marki w Internecie to spore wyzwanie. Wynika to w głównej mierze z dużej konkurencyjności cyfrowego rynku. Nic więc dziwnego, że samodzielna optymalizacja pod kątem wyszukiwarek nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się więc na współpracę z ekspertami.
Agencja SEO to zespół doświadczonych specjalistów, dzięki którym pozycjonowanie branży erotycznej przebiegnie sprawnie i skutecznie. W ramach takiej współpracy otrzymasz kompleksowe wsparcie na każdym etapie strategii marketingowej. Specjaliści przeprowadzą bowiem niezbędne badania oraz zastosują narzędzia, dzięki którym widoczność Twojej firmy w Google znacznie wzrośnie. Oto kilka kluczowych usług świadczonych przez profesjonalne agencje SEO:
Ważny jest też fakt, że agencja SEO zapewnia bieżącą analizę efektywności podejmowanych działań. Dzięki temu możesz mieć pewność, że realizowane procesy przyniosą oczekiwane rezultaty, a Twoje pieniądze zostaną efektywnie spożytkowane.
Jeśli więc chcesz zdobyć nowych klientów, zwiększyć sprzedaż, wypromować swój biznes w sieci i zdobyć przewagę nad konkurencją, postaw na skuteczne pozycjonowanie branży erotycznej!
Pozycjonowanie branży erotycznej to jeden z najlepszych sposobów na promowanie firm specjalizujących się w tej dziedzinie. Do najważniejszych zalet tego procesu zaliczamy: wzrost świadomości marki, lepsze wyniki sprzedażowe, wyższy współczynnik konwersji oraz większe zaufanie do świadczonych usług.
Pozycjonowanie branży erotycznej należy zacząć od przeprowadzenia dokładnych badań branży i rynku docelowego. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie zidentyfikować skuteczne praktyki, uniknąć błędów oraz opracować plan, dzięki któremu firma zyska wielu nowych klientów, a tym samym osiągnie satysfakcjonujący poziom sprzedaży.
Pozycjonowanie lokalne w branży erotycznej, mimo że nieco mniej wymagające niż ogólnopolskie SEO, wciąż jest dość czasochłonnym procesem. Na pierwsze efekty trzeba zwykle czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, a czas ten uwarunkowany jest między innymi konkurencyjnością branży oraz trudnością słów kluczowych.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.