Branża konopna nieustannie się rozwija. Jako że zainteresowanie produktami CBD rośnie z dnia na dzień, marki oferujące tego typu towary muszą wykorzystywać skuteczne techniki marketingowe, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zdobywać nowych klientów. Jednym z najlepszych sposobów na budowanie popularności oferty jest pozycjonowanie stron internetowych. Jak proces ten wygląda w branży konopnej i dlaczego warto się na niego zdecydować?
Konopie znajdują zastosowanie zarówno w przemyśle farmaceutycznym, spożywczym, jak i podczas produkcji samochodów, odzieży czy w budownictwie. Liberalizacja przepisów związanych z ich uprawą i wprowadzaniem na rynek sprzyja rozwijaniu branży oraz tworzeniu nowych produktów.
Największym zainteresowaniem konsumentów w branży konopnej cieszą się produkty CBD. Wynika to w głównej mierze z szerokiego zastosowania olejków i ekstraktów, które gwarantują konsumentom wiele korzyści. Wśród nich można wymienić zmniejszenie częstotliwości napadów padaczki, ograniczenie stanów lękowych, zmniejszanie bólu, wspieranie odporności, uspokajanie i łagodzenie stanów zapalnych.
Produkty CBD coraz częściej wykorzystywane są także w przemyśle kosmetycznym. Ekstrakt z konopi można znaleźć w kremach do twarzy, tonikach czy żelach pod prysznic.
Taka różnorodność produktów i dynamicznie rozwijający się rynek sprzyjają wzrostowi konkurencyjności. Jeśli więc chcesz wypromować swoją markę, zwiększyć sprzedaż i zdobyć nowych klientów z branży konopnej, musisz zastosować skuteczne techniki marketingowe. Jedną z nich jest pozycjonowanie stron internetowych. Na czym polega?
Pozycjonowanie branży konopnej to złożony proces z zakresu marketingu internetowego polegający na budowaniu widoczności marki w wynikach wyszukiwania Google. Podczas jego realizacji wykorzystywanych jest wiele narzędzi reklamowych i technik optymalizacyjnych, dzięki którym strona jest bardziej użyteczna, a jej przekaz dociera do szerokiego grona odbiorców.
Aby uzyskać najlepsze efekty, musisz postępować zgodnie z wytycznymi wyszukiwarki, a także uwzględnić oczekiwania potencjalnych klientów. Mimo że każda strategia jest inna i powinna obejmować odmienne działania, proces pozycjonowania musi opierać się na technikach z następujących obszarów:
On-page SEO polega na tworzeniu treści i optymalizacji contentu pod kątem słów kluczowych popularnych w branży.
Off-page SEO dotyczy z kolei działań promocyjnych realizowanych poza obszarem strony internetowej. Możemy do niej zaliczyć między innymi link building czy social media marketing.
Optymalizacja techniczna polega natomiast na dostosowaniu witryny do potrzeb użytkowników i wytycznych wyszukiwarki.
Jeśli zastosujesz techniki ze wszystkich tych obszarów, pozycjonowanie branży konopnej z pewnością przyniesie oczekiwane rezultaty, a Ty zdobędziesz wielu nowych klientów.
Każda strategia marketingowa powinna opierać się na szczegółowym planie. Przed podjęciem jakichkolwiek działań optymalizacyjnych powinieneś więc przeprowadzić dokładne badania i stworzyć strategię, która uwzględni wszystkie etapy działalności reklamowej w Internecie.
Na początku powinieneś przeanalizować rynek docelowy. Zwróć uwagę na potrzeby, oczekiwania, zainteresowania, wiek, płeć czy problemy potencjalnych klientów. Dzięki takim informacjom z pewnością dobierzesz odpowiednie środki i unikniesz wszelkich błędów.
W ramach przygotowań do pozycjonowania strony internetowej powinieneś też przyjrzeć się działaniom konkurencji. Wiedząc, co sprawdziło się w przypadku branżowych rywali, a co nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, opracowanie skutecznej strategii będzie o wiele łatwiejsze, a ryzyko popełnienia ewentualnych błędów spadnie do absolutnego minimum.
Ważne jest także, aby dokładnie zbadać stronę internetową. Kluczowe jest wówczas przeprowadzenie szczegółowego audytu SEO, czyli kompleksowej analizy witryny pod kątem użyteczności. Możesz w tym celu użyć sprawdzonych narzędzi analitycznych, takich jak Google Search Console czy Google Analytics, które wskażą wszelkie problemy, a nawet zaproponują ich rozwiązanie.
Z tak szeroką bazą wiedzy o konkurencji i rynku docelowym pozycjonowanie branży konopnej będzie o wiele łatwiejsze, a pierwsze efekty pojawią się znacznie szybciej.
Pozycjonowanie branży konopnej to niezwykle skuteczny sposób na promowanie swoich usług w sieci. Niestety, jest ono jednocześnie dość wymagające i czasochłonne, dlatego ważne jest, aby od samego początku stosować wyłącznie sprawdzone techniki optymalizacyjne. Jakie działania warto wdrożyć, aby maksymalnie wykorzystać potencjał swojej strategii marketingowej?
Link building to jeden z najważniejszych procesów realizowanych w ramach pozycjonowania stron internetowych. Polega na budowaniu profilu wartościowych linków zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie w branży. Ważne jest wówczas, aby pozyskiwać wyłącznie wiarygodne łącza, gdyż Google zwraca szczególną uwagę na ich jakość.
Jednym z najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania linków jest naturalne budowanie łączy. Proces ten polega na tworzeniu oryginalnych treści, zachęcających innych twórców do linkowania. Niestety, technika ta w wielu przypadkach okazuje się niewystarczająca. Ważne jest wówczas, aby wzbogacić strategię optymalizacyjną o inne metody, takie jak:
Podstawą skutecznego marketingu internetowego jest wartościowa treść. Jeśli więc chcesz zwiększyć popularność swojej marki w sieci i przedstawić ofertę szerokiemu gronu odbiorców, musisz skupić się na tworzeniu wysokiej jakości contentu.
Nie możesz wówczas zapominać o wykorzystaniu popularnych wśród docelowych odbiorców słów kluczowych. Dzięki nim pozycjonowanie branży konopnej przyniesie oczekiwane efekty, a przekaz dotrze do osób faktycznie zainteresowanych. Skuteczne frazy możesz zidentyfikować na wiele sposobów. Jednym z najlepszych jest wykorzystanie profesjonalnych narzędzi analitycznych, takich jak: Google Search Console, Ahrefs, Keyword Tool czy Google Trend. W przeciwieństwie do innych metod możesz dzięki nim nie tylko znaleźć popularne terminy, ale też poznać wiele statystyk dotyczących ich pozycjonowania, dzięki czemu opracowanie skutecznej strategii treści będzie o wiele łatwiejsze.
Kiedy już zidentyfikujesz popularne w branży słowa kluczowe, możesz przystąpić do tworzenia treści. Jaki content najlepiej sprawdzi się w przypadku strategii marketingowej dla produktów CBD? Oto kilka przykładów:
Lokalne pozycjonowanie branży konopnej to świetne rozwiązanie dla przedsiębiorców ukierunkowanych na pozyskiwanie klientów przebywających na danym obszarze geograficznym. O pozycjonowaniu lokalnym powinni pomyśleć przede wszystkim właściciele małych sklepów czy automatów. Dzięki działaniom z zakresu lokalnego SEO oferta trafia do potencjalnych klientów z okolicy, a marka zyskuje popularność w danym mieście.
Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania lokalnego jest optymalizacja treści pod kątem słów kluczowych powiązanych z daną lokalizacją.
Należy umieścić w wizytówce Google najważniejsze informacje o firmie, takie jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia, recenzje czy zdjęcia.
Jeśli chcesz zwiększyć obroty swojego sklepu, powinieneś też umieścić jego adres w Mapach Google. Dzięki temu osoby zainteresowane zakupem nie będą miały problemów z dotarciem do lokalu.
Funkcjonalność techniczna bezpośrednio wpływa na doświadczenia odbiorców, które z kolei przekładają się na ich decyzje zakupowe. Ważne jest zatem, aby zoptymalizować stronę pod kątem użyteczności.
Aspektem, na który powinieneś zwrócić wówczas szczególną uwagę, jest szybkość ładowania strony. Jeśli użytkownicy nie uzyskają dostępu do jej zasobów w ciągu kilku sekund, z pewnością zrezygnują z zakupu i przejdą do oferty konkurencji.
Aby poprawić UX, musisz też zoptymalizować stronę pod kątem mobilnym. Jako że większość użytkowników korzysta z sieci za pośrednictwem telefonów komórkowych, projekt witryny powinien uwzględniać ich funkcjonalność.
W ramach optymalizacji technicznej warto też zwrócić uwagę na kilka innych czynników, które bezpośrednio wpływają na komfort użytkowania serwisu. Są to:
Jak już wspomnieliśmy, pozycjonowanie branży konopnej to świetny sposób na zwiększanie sprzedaży i pozyskiwanie nowych klientów. Z uwagi na skuteczność tego procesu wielu przedsiębiorców rezygnuje z tradycyjnych środków reklamy, takich jak prasa, telewizja czy radio, stawiając wyłącznie na działania SEO.
Wiele zalet tego procesu wynika w głównej mierze ze specyfiki marketingu cyfrowego. Z uwagi na fakt, iż działania podejmowane są w obszarze internetowym, można je modyfikować w czasie rzeczywistym oraz na bieżąco śledzić efektywność poszczególnych rozwiązań.
Warto też wspomnieć, że pozycjonowanie branży konopnej w porównaniu do innych środków promocji jest stosunkowo tanim rozwiązaniem, na które mogą pozwolić sobie właściciele nawet małych i początkujących przedsiębiorstw.
Co jeszcze można osiągnąć dzięki skutecznemu pozycjonowaniu stron? Oto kilka najważniejszych efektów:
Pozycjonowanie branży konopnej to świetne rozwiązanie dla wszystkich przedsiębiorstw oferujących produkty CBD. Dzięki umiejętnie opracowanej strategii i właściwym technikom SEO możesz nie tylko pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż, ale też zadbać o rozwój swojej firmy w dłuższej perspektywie.
Jak już pewnie zauważyłeś, pozycjonowanie branży konopnej nie jest ani łatwe, ani szybkie. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców działających w obszarze sprzedaży produktów CBD często ma wątpliwości dotyczące słuszności realizacji działań SEO. Musisz wiedzieć, że pozycjonowanie może zapewnić efekty, jakich nie zagwarantuje żadna inna strategia marketingowa. Jeśli więc chcesz osiągnąć sukces w Internecie i zwiększyć sprzedaż, postaw na sprawdzone techniki optymalizacyjne. W ich wdrożeniu z pewnością pomogą Ci specjaliści.
Agencja SEO to zespół doświadczonych ekspertów, którzy nie tylko wdrożą działania optymalizacyjne, ale też przeprowadzą niezbędne badania, stworzą kompleksową strategię oraz zadbają o jej ciągłą skuteczność. W ramach współpracy możesz liczyć na pełne wsparcie w każdym obszarze marketingu internetowego oraz profesjonalne podejście do promowania produktów w sieci.
Czy oznacza to jednak, że samodzielna optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest bez sensu? Prawda jest taka, że pozycjonowanie na własną rękę zawsze jest lepszym wyborem niż brak działań SEO. Niemniej jednak w warunkach stale rosnącej konkurencji i wygórowanych oczekiwań konsumentów działanie tego typu często nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Warto skorzystać z pomocy specjalistów, których wiedza i doświadczenie z pewnością pozwolą maksymalnie wykorzystać potencjał strategii marketingowej.
Jeśli więc działasz w branży konopnej i chcesz pomnożyć sprzedaż swoich produktów CBD, koniecznie skontaktuj się z nami! Specjaliści z Grupa iCEA przedstawią Ci skuteczne rozwiązania, dzięki którym zdobędziesz nowych klientów oraz zwiększysz swój udział na internetowym rynku.
Pozycjonowanie branży konopnej to świetny sposób na promowanie produktów CBD w Internecie. Do najważniejszych zalet tego procesu zaliczamy: wzrost świadomości marki, lepsze wyniki sprzedażowe, większe zaufanie do świadczonych usług oraz nieustanny rozwój biznesu online.
Aby pozycjonowanie branży konopnej przyniosło szybkie i satysfakcjonujące efekty, proces ten należy zacząć od przeprowadzenia dokładnych badań rynku docelowego oraz analizy konkurencji. Dzięki tak szczegółowym informacjom o branży znacznie łatwiej będzie opracować skuteczny plan działania i uniknąć wszelkich błędów.
Pozycjonowanie lokalne w branży konopnej jest dość wymagające i czasochłonne. Na pierwsze efekty działań SEO trzeba zwykle czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, a czas ten uwarunkowany jest takimi aspektami, jak konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych czy aktualny stan witryny.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.