Celem każdego współczesnego przedsiębiorcy jest stałe pozyskiwanie nowych klientów oraz zwiększanie sprzedaży. Niestety, w bardzo konkurencyjnych obecnie czasach nie należy to do najłatwiejszych zadań. Właściciele firm coraz częściej stawiają więc na sprawdzone metody marketingu internetowego, które są nie tylko niezwykle skutecznym, ale też stosunkowo tanim sposobem rozwijania marki. W niniejszym artykule omówimy więc jedną z najczęściej wykorzystywanych technik, jaką jest pozycjonowanie sklepów internetowych na platformie Comarch. Na czym polega i dlaczego warto ją wykorzystać? Sprawdźmy!
Comarch to oprogramowanie stworzone przez polską firmę informatyczną działającą w Krakowie. Umożliwia łatwe i skuteczne zarządzanie wszelkiego rodzaju witrynami e-commerce. System ten wyróżnia się pełną funkcjonalnością ERP (Enterprise Resource Planning), dzięki czemu właściciel ma swobodny dostęp do planowania sprzedaży oraz operowania innymi rodzajami zasobów zarówno finansowych, jak i produkcyjnych.
Dzięki Comarch ERP można bezproblemowo zarządzać całym przedsiębiorstwem, co z punktu widzenia właścicieli wielu marek jest bardzo korzystnym rozwiązaniem. Oprogramowanie łączy w sobie bowiem funkcje wielu narzędzi, w wyniku czego wysiłek związany z wdrażaniem poszczególnych działań jest maksymalnie ograniczony.
Platforma Comarch ERP gwarantuje ponadto możliwość integracji z różnymi systemami zewnętrznymi. Prowadzenie operacji uwzględniających media społecznościowe, witryny e-commerce czy porównywarki cenowe jest wówczas nie tylko o wiele łatwiejsze, ale też przynosi znacznie lepsze efekty.
Decydując się na wykorzystanie Comarch ERP, warto znać pięć podstawowych systemów zarządzania, jakie oferuje ta platforma. Oto one:
Trzeba jednak pamiętać, że niezależnie od wybranego systemu Comarch ERP konieczne są odpowiednie działania promocyjne, dzięki którym sklep internetowy zyska popularność w sieci i przyciągnie wielu nowych użytkowników. Jednym z najskuteczniejszych w tym zakresie narzędzi okazuje się pozycjonowanie witryn e-commerce.
Pozycjonowanie to proces budowania widoczności witryny na liście wyników wyszukiwania. Im wyżej w wyszukiwarce Google znajduje się dany serwis, tym większy ruch generuje i lepszą osiąga konwersję. Nic więc dziwnego, że SEO stało się jedną z najczęściej wykorzystywanych form w marketingu internetowym.
Pozycjonowanie sklepu internetowego opiera się na optymalizacji jego zawartości oraz promowaniu oferty w różnych obszarach w sieci. W ramach tego procesu stosuje się techniki optymalizacyjne z zakresu trzech następujących aspektów:
SEO on-site opiera się w głównej mierze na tworzeniu wysokiej jakości treści zachęcających użytkowników do odwiedzenia sklepu i skorzystania z jego oferty. Istotnym wówczas czynnikiem jest wykorzystanie właściwych słów kluczowych, dzięki którym serwis lepiej pozycjonuje się w wyszukiwarce oraz generuje wartościowy ruch.
SEO off-site polega natomiast na pozyskiwaniu linków zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie. Sieć łączy buduje wówczas ruch w sklepie internetowym oraz korzystnie wpływa na jego pozycjonowanie w Google.
Optymalizacja techniczna dotyczy wszelkich elementów w serwisie, których użyteczność i funkcjonalność ma bezpośredni wpływ na doświadczenia odbiorców. Likwiduje się wówczas wszelkie błędy oraz dba o czynniki, dzięki którym dokonywanie zakupów jest szybkie i bezproblemowe.
Wdrażanie każdej strategii marketingowej należy rozpocząć od przeprowadzenia dokładnych badań rynku docelowego. Szereg informacji na temat danej branży e-commerce umożliwi bowiem opracowanie skutecznego planu działania, który przyniesie satysfakcjonujące wyniki niemal każdej wykorzystującej go firmie.
Pierwszym badaniem, o jakim należy pomyśleć podczas pozycjonowania sklepu internetowego w Google, jest analiza wymagań potencjalnych klientów. Wiedząc, jakie oczekiwania i potrzeby ma rynek docelowy, znacznie łatwiej opracować skuteczną strategię oraz uniknąć wszelkich błędów podczas jej wdrażania. Warto wówczas dokładnie prześledzić zainteresowania odbiorców, ich płeć, wiek, zawód, budżet, a nawet sposób spędzania wolnego czasu.
Kolejnym, ważnym badaniem, dzięki któremu pozycjonowanie sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania przyniesie znacznie lepsze efekty, jest analiza konkurencji. Warto stale obserwować działania innych marek w branży, śledzić ich wyniki oraz badać strukturę planu optymalizacyjnego. Wiedząc, co sprawdziło się w ich przypadku, a co nie przyniosło pożądanych efektów, znacznie łatwiej będzie stworzyć skuteczny plan SEO oraz ograniczyć liczbę ewentualnych nieprawidłowości.
Aby jednak optymalizacja konwersji przyniosła zamierzone wyniki, rezultaty prowadzonych badań należy wykorzystać podczas wdrażania odpowiednich technik SEO. Jakie metody warto więc zastosować?
Istnieje wiele sprawdzonych technik optymalizacyjnych, dzięki którym sklep działa poprawnie, a proces pozycjonowania jest znacznie łatwiejszy. Decydując się na promowanie witryny e-commerce w sieci, trzeba pamiętać o korzystaniu wyłącznie z metod zgodnych z wytycznymi Google. Jeśli wyszukiwarka wykryje nieuczciwe praktyki, nie tylko zablokuje stronie dostęp do TOP 3 na liście wyników wyszukiwania, ale też może zupełnie usunąć dany sklep z indeksu.
Wykorzystując pozycjonowanie Comarch, warto więc zastosować się do zasad i oprzeć swoje działania na sprawdzonych technikach optymalizacyjnych. Oto najważniejsze z nich.
Jednym z najskuteczniejszych sposobów promowania sklepu Comarch w Internecie jest wykorzystanie content marketingu. Wysokiej jakości treści w witrynie zwiększają bowiem zaangażowanie potencjalnych klientów oraz budują zaufanie rynku docelowego, co korzystnie wpływa na wyniki sprzedażowe.
Aby jednak uzyskać najlepsze efekty oraz skutecznie wypromować Comarch e-sklep, należy zastosować się do kilku zasad. Jedną z nich jest wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych. Tworząc strategię content marketingową, trzeba więc przeprowadzić dokładne badania oraz zidentyfikować frazy, którymi docelowi odbiorcy posługują się najczęściej podczas wyszukiwania konkretnych produktów czy usług.
Najlepszym sposobem na to, aby pozyskać trafne słowa kluczowe, jest skorzystanie ze sprawdzonych narzędzi analitycznych. Należą do nich między innymi Ahrefs, Google Search Console, Google Analytics czy Keyword Tool. Przedstawiają one listę najpopularniejszych fraz, uwzględniając nie tylko ich trafność, ale też trudność czy konkurencyjność. Dzięki tak szczegółowym informacjom o wiele łatwiej będzie opracować skuteczną strategię SEO oraz uniknąć ewentualnych błędów.
Mając już odpowiednie słowa kluczowe, można zacząć tworzyć angażujące treści i opisy produktów, dzięki którym każdy użytkownik serwisu rozważy ich zakup. Sklepy internetowe wyróżniają się dość prostymi, krótkimi publikacjami i to właśnie na taki format warto postawić podczas działań optymalizacyjnych.
Przeprowadzając pozycjonowanie Comarch, warto zwrócić szczególną uwagę na strategię content marketingową. Nic bowiem nie angażuje klientów bardziej niż wartościowe treści przedstawiające zalety danego produktu czy teksty opisujące sposób jego wykorzystania. Aby jednak uzyskać w tym zakresie najlepsze efekty, konieczne jest zastosowanie odpowiednich form treści, które pozytywnie wpłyną na Comarch e-sklep i jego pozycjonowanie w wyszukiwarce. Są to:
Niezależnie od wielkości sklepu Comarch marketing treści oraz prowadzenie bloga firmowego stanowią jedne z najskuteczniejszych sposobów promowania oferty online. Warto więc przeprowadzić dokładne badania, które wskażą, czego oczekują osoby należące do grupy docelowej i umożliwią stworzenie treści zaspokajających ich potrzeby.
Najlepiej pozycjonujące się sklepy internetowe to takie, które są połączone z wieloma innymi witrynami o wysokim autorytecie. O ile słowa kluczowe są ważne, gdyż zapewniają wyświetlanie witryny dla odpowiednich wyszukiwań, linki zwrotne uznać można za jeden z najistotniejszych czynników podnoszących wartość serwisu i zwiększających jego popularność w Internecie.
Aby Comarch e-sklep dobrze pozycjonował się w wyszukiwarce, konieczne jest więc pozyskanie wielu wysokiej jakości linków z witryn cieszących się zainteresowaniem grupy docelowej. Wykorzystując tę technikę, trzeba jednak pamiętać, że Google nie lubi spamu, w związku z czym wszelkiego rodzaju próby oszustwa algorytmów nie tylko nie przyniosą żadnych efektów, ale też mogą znacznie zaszkodzić reputacji marki online.
Warto zatem postawić na sprawdzone techniki link buildingu, dzięki którym Comarch e-sklep zyska popularność w Internecie i przyciągnie wielu potencjalnych klientów. Oto metody warte wykorzystania podczas optymalizacji sklepu internetowego:
Dzięki wartościowym linkom zwrotnym Comarch e-sklep nie tylko będzie lepiej pozycjonować się w Google, ale też przyciągnie wielu nowych odbiorców, przez co znacznie łatwiej będzie zwiększyć sprzedaż i zbudować obecność marki w sieci.
Pozycjonowanie Comarch to nie tylko słowa kluczowe i linki zwrotne. Chcąc zwiększyć widoczność marki w Internecie, należy zwrócić uwagę na szereg innych aspektów SEO. Jednym z nich jest optymalizacja techniczna.
Aby Comarch e-sklep budził zaufanie potencjalnych klientów oraz skutecznie zachęcał ich do dokonania zakupu, trzeba zadbać o jego funkcjonalność i użyteczność. Im łatwiej użytkownik będzie mógł znaleźć interesujące go treści oraz uzyskać dostęp do poszczególnych elementów, tym większe szanse, że ponownie odwiedzi sklep Comarch i poleci go swoim znajomym.
Jednym z najważniejszych czynników z zakresu SEO on-site jest optymalizacja szybkości ładowania strony głównej i każdej podstrony. Jeśli odbiorca będzie musiał czekać na otwarcie witryny dłużej niż kilka sekund, szanse na konwersję spadną niemal do zera. Warto więc pozbyć się zbędnych elementów w serwisie, skompresować obrazy lub zmienić usługi hostingowe, aby maksymalnie poprawić doświadczenia potencjalnych klientów.
Kolejnym aspektem jest dostępność dla urządzeń mobilnych. Jako że współcześni użytkownicy korzystają z Internetu głównie za pośrednictwem smartfonów, każdy Comarch e-sklep powinien być zoptymalizowany pod tym kątem. Warto wówczas zwrócić uwagę na funkcjonalność przycisków call to action, responsywność projektu oraz czytelność treści.
Sklepy Comarch, poza optymalizacją mobilną i szybkim czasem ładowania, powinny wyróżniać się pełną funkcjonalnością, a także poprawnością danych. Aby więc pozycjonowanie sklepu internetowego obsługiwanego przez CMS Comarch przyniosło satysfakcjonujące wyniki, należy zwrócić uwagę na następujące aspekty:
Dobra funkcjonalność i atrakcyjny wygląd sklepu Comarch nie tylko zwiększają zaangażowanie potencjalnych klientów, ale też sprawiają, że roboty wyszukiwarki nie mają problemów z indeksowaniem danej podstrony. Jako że optymalizacja SEO gwarantuje szereg istotnych dla pozycjonowania marki w Google efektów, zdecydowanie warto podjąć się tego wyzwania i stworzyć projekt, dzięki któremu Comarch e-sklep osiągnie sukces.
Z popularnych serwisów społecznościowych każdego dnia korzysta ponad 27 milionów Polaków. Warto więc wykorzystać potencjał popularnych mediów społecznościowych, tworząc z ich wykorzystaniem kampanie marketingowe. Wielu przedsiębiorców zapomina bowiem, że pozycjonowanie Comarch to nie tylko optymalizacja strony czy publikowanie wartościowych treści. Aby stale pozyskiwać nowych odbiorców, warto zadbać o obecność marki na innych kanałach w sieci.
Jednym z najskuteczniejszych w obecnych czasach środków promocji online jest właśnie social media marketing. Sklepy obsługiwane za pomocą CMS Comarch, reklamowane w serwisach takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube, generują bowiem znacznie większy ruch, dzięki czemu ich pozycja w wynikach wyszukiwania dynamicznie wzrasta.
Warto więc stworzyć interesujące treści promocyjne, zadbać o obecność angażujących tekstów oraz udostępnić wysokiej jakości obrazy, które zachęcą użytkowników mediów społecznościowych do odwiedzenia sklepu Comarch i skorzystania z jego oferty.
Decydując się na wykorzystanie social media marketingu, trzeba ponadto pamiętać o dostosowaniu udostępnianych materiałów do charakterystyki danego serwisu. Należy bowiem zauważyć, że podczas gdy na Instagramie doskonale sprawdzą się wysokiej jakości zdjęcia czy rolki, społeczność Facebooka zachwycą angażujące wpisy z ciekawymi grafikami. Przed podjęciem jakichkolwiek działań marketingowych warto zatem przeprowadzić dokładne badania oraz zidentyfikować potrzeby i preferencje użytkowników poszczególnych serwisów.
Wielu współczesnych przedsiębiorców odstrasza to, ile kosztuje pozycjonowanie sklepu Comarch. Często wybierają więc inne metody promocyjne, które, niestety, nie przynoszą satysfakcjonujących efektów. Aby skutecznie wypromować Comarch e-sklep, najlepiej wykorzystać marketing internetowy.
Optymalizacja sklepów internetowych pod kątem wyszukiwarek to jeden z najlepszych sposobów przyciągania nowych konsumentów i zwiększania sprzedaży. Proces pozycjonowania sklepu Comarch ERP Optima gwarantuje bowiem szereg istotnych dla rozwoju marki w sieci korzyści. Obejmują one znacznie więcej niż tylko uzyskanie wyższych dochodów. To:
Biorąc pod uwagę zalety pozycjonowania sklepu Comarch, można stwierdzić, że promowanie marki w sieci za pośrednictwem tego procesu jest obecnie jednym z najskuteczniejszych sposobów rozwijania biznesu.
Nie ulega jednak wątpliwościom, że najważniejszą korzyścią optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest nieprzerwane zwiększanie sprzedaży. Umiejętnie opracowany plan marketingowy, który obejmuje udoskonalanie wnętrza serwisu internetowego oraz odpowiednie promowanie asortymentu marki online, buduje bowiem zaangażowanie docelowych odbiorców, zachęcając ich tym samym do dokonania zakupów w sklepie.
Trzeba jednak pamiętać, że działania, takie jak optymalizacja kodu czy budowanie przyjaznej struktury witryny, to metody, które dla wielu przedsiębiorców mogą okazać się dość trudne. Warto wówczas rozważyć współpracę z ekspertami, dzięki którym uzyskanie pożądanych wyników będzie o wiele szybsze i łatwiejsze.
O ile prowadzenie bloga firmowego czy dbałość o linkowanie wewnętrzne to dość tanie rozwiązania, pełna optymalizacja sklepów internetowych okazać się może nie tylko wymagającym, ale też kosztownym przedsięwzięciem. Trzeba bowiem pamiętać, że SEO to bardzo złożony i nieco skomplikowany proces, który obejmuje wiele różnorodnych technik optymalizacyjnych.
Na cenę pozycjonowania e-sklepu w wynikach wyszukiwania wpływa mnóstwo czynników. Wśród nich wymienić można: konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych, aktualny stan witryny czy bieżącą pozycję w wyszukiwarce.
Wiedząc, ile kosztuje kompleksowa optymalizacja konwersji w sklepie internetowym, coraz więcej współczesnych przedsiębiorców decyduje się na samodzielne wdrażanie technik SEO. Niestety, w wielu przypadkach proces ten nie przynosi satysfakcjonujących wyników. Osoby zajmujące się profesjonalnym pozycjonowaniem znają zasady marketingu online, wiedzą, jak usprawnić pracę robotów wyszukiwarek oraz są świadomi podstawowych potrzeb użytkowników witryn e-commerce.
Należy więc pamiętać, że chociaż początkowo pozycjonowanie okazać się może dość drogim przedsięwzięciem, ostatecznie zagwarantuje wiele istotnych korzyści, których wartość zdecydowanie przekroczy poniesione wcześniej koszty. Warto zatem skonsultować się z doświadczoną agencją SEO, dzięki której Comarch e-sklep osiągnie sukces, a zwrot z inwestycji w działania optymalizacyjne usatysfakcjonuje niejednego właściciela.
Pozycjonowanie sklepów nie należy do najłatwiejszych zadań. Zrozumienie tego, jak działa platforma Comarch oraz zidentyfikowanie skutecznych metod optymalizacyjnych to działania, które dla wielu właścicieli firm okazać się mogą nie lada wyzwaniem.
Nic więc dziwnego, że popularność agencji marketingowych stale rośnie. Eksperci SEO zajmują się bowiem nie tylko wdrażaniem skutecznych technik optymalizacyjnych, ale też przeprowadzają niezbędne badania i stale monitorują skuteczność wykorzystywanej strategii. Dzięki temu ryzyko wystąpienia błędów spada do absolutnego minimum, a Comarch e-sklep osiąga jeszcze lepsze wyniki.
Specjaliści z agencji SEO o pozycjonowaniu sklepu Comarch wiedzą niemal wszystko. Aby jednak lepiej poznać strukturę ich działań oraz zrozumieć procesy zachodzące podczas wdrażania strategii marketingowej, warto przyjrzeć się najważniejszym praktykom stosowanym przez profesjonalnych pozycjonerów. Są to:
Jak widać, skorzystanie ze wsparcia profesjonalistów z zakresu pozycjonowania sklepów internetowych okazać się może kluczem do sukcesu wielu współczesnych przedsiębiorstw. Mimo że samodzielne działania z pewnością przyniosą pewne korzyści, nigdy nie zagwarantują efektów możliwych do uzyskania dzięki współpracy z agencją SEO.
Jeśli szukasz agencji SEO, która kompleksowo zadba o pozycjonowanie sklepu Comarch, koniecznie skontaktuj się z nami! Grupa iCEA to zespół doświadczonych specjalistów, dzięki którym zdobywanie nowych odbiorców i zwiększanie sprzedaży będzie o wiele łatwiejsze.
Wsparcie ekspertów SEO gwarantuje szereg korzyści ważnych dla rozwoju marki w sieci korzyści, zapewniających firmie nieustanny rozwój. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania oraz zwiększony ruch w witrynie to tylko niektóre z zalet płynących z podjęcia współpracy z agencją SEO. Jeśli więc zależy Ci na spektakularnych efektach, zgłoś się do nas już dziś, a wspólnie zadbamy o sukces Twojej marki w sieci!
Pozycjonowanie sklepu Comarch to dość skomplikowany proces, którego koszty zależne są od wielu czynników, takich jak konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych czy aktualny stan sklepu internetowego. Aby uzyskać dokładną wycenę, warto skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.
Pozycjonowanie Comarch to czasochłonny i dość wymagający proces, na którego efekty trzeba czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Czas ten zależy w głównej mierze od konkurencyjności branży, wykorzystanych technik optymalizacyjnych czy aktualnej pozycji sklepu w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie sklepu Comarch warto zacząć od przeprowadzenia dokładnych badań branży. Wiedząc, jakie oczekiwania ma rynek docelowy, a także, co nie sprawdziło się w przypadku innych marek, znacznie łatwiej będzie opracować skuteczny plan SEO i uniknąć wszelkich błędów.
Pozycjonowanie sklepu internetowego gwarantuje marce szereg istotnych korzyści. Zaliczamy do nich między innymi: dynamiczny wzrost sprzedaży, wzmożony ruch w serwisie, większe zaufanie do firmy, stale rosnące zainteresowanie jej ofertą oraz nieustanny rozwój przedsiębiorstwa online.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.