Pozycjonowanie Drupal

Pozycjonowanie stron internetowych to złożony proces, którego efekty zależne są od wielu czynników. Przedsiębiorcy, chcąc zwiększyć widoczność swojej witryny w wynikach wyszukiwania Google oraz zmaksymalizować sprzedaż, coraz częściej stawiają więc na optymalizację wszelkich aspektów powiązanych z działalnością online. Jednym z nich jest wykorzystywany system zarządzania treścią. Dziś pod lupę weźmiemy zatem CMS Drupal. Dlaczego warto go wykorzystać i jak wygląda pozycjonowanie strony na Drupalu? Sprawdźmy!

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.
    Wysyłanie

    Czym jest Drupal?

    CMS Drupal to system zarządzania treścią umożliwiający proste tworzenie stron WWW i manewrowanie ich zawartością. Warto też wspomnieć, że narzędzie jest oparte na modułach, co pozwala bezproblemowo dodawać i modyfikować nowe funkcje.

    Istotną zaletą Drupala jest system Open Source, czyli ogólna dostępność kodu. Dzięki temu tysiące programistów z całego świata mogą na bieżąco ulepszać aplikację, która staje się wówczas jeszcze bardziej funkcjonalna. W ten sposób powstało ponad 17 tysięcy różnych modułów ułatwiających użytkownikom pełne korzystanie z CMS Drupal.

    Drupal z dnia na dzień zyskuje coraz większą popularność. Każdy właściciel sklepu internetowego z pewnością wie, czym jest to narzędzie i jak wpływa na skuteczność strategii sprzedażowej. Decydując się na zarządzanie stroną za pośrednictwem tej aplikacji, warto mieć na uwadze jej podstawowe zalety:

    • wiele funkcji ułatwiających pozycjonowanie strony,
    • stała kontrola efektywności tworzonych treści,
    • analiza grupy docelowej,
    • dostęp do wielu informacji usprawniających korzystanie z Drupala,
    • kompleksowa pomoc techniczna,
    • łatwość modyfikacji i dodawania nowych funkcji.

    Biorąc pod uwagę szereg korzyści, jakie niesie za sobą to narzędzie, trudno się dziwić, że coraz więcej przedsiębiorców stawia na prowadzenie swojej witryny na Drupalu. Jak jednak wygląda pozycjonowanie stron opartych na tym systemie?

    Drupal a pozycjonowanie – co warto wiedzieć?

    Mimo że CMS Drupal nie jest zbyt popularny w Polsce, cieszy się niemałym zainteresowaniem na rynku zagranicznym. Wynika to przede wszystkim z faktu, iż jego użytkowanie jest w pełni bezpłatne, a dostęp do wielu funkcji znacznie ułatwia optymalizację stron WWW. Warto też dodać, że Drupal uznawany jest za jeden z najbezpieczniejszych systemów zarządzania treścią, wobec czego jego użytkownicy nie muszą martwić się o jakiekolwiek ataki hakerów.

    Jak jednak wygląda pozycjonowanie stron Drupal? Jednym z najważniejszych modułów tego narzędzia, znacznie ułatwiającym optymalizację pod kątem wyszukiwarek, jest SEO Checklist. Drupal generuje szczegółową listę wszelkich elementów wymagających uwagi, proponując jednocześnie sposoby ich optymalizacji.

    SEO Checklist oferuje ponadto liczne wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów za pomocą dostępnych w Drupalu modułów. Lista zawiera wszystkie niezbędne linki do funkcji, jakie należy pobrać i wdrożyć, aby pozbyć się ewentualnych nieprawidłowości. Wykonane zadanie zostaje automatycznie wykreślone z listy oraz oznaczone datą i godziną jego ukończenia. W ten sposób powstaje kompleksowy raport, dzięki któremu kolejne etapy działań pod kątem SEO są o wiele łatwiejsze.

    Obok SEO Checklist wymienić można wiele innych, przydatnych modułów, umożliwiających skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego czy strony na Drupalu. Są to między innymi: Metatag, XML Sitemap, Pathauto, Redirect czy Yoast SEO.

    Pozycjonowanie stron Drupal – od czego zacząć?

    Budowanie widoczności strony w wyszukiwarce Google to dość skomplikowany proces. Aby uzyskać najlepsze efekty, trzeba się więc do niego odpowiednio przygotować. Przed podjęciem jakichkolwiek działań optymalizacyjnych warto przeprowadzić kilka kompleksowych badań mających na celu pozyskanie najważniejszych informacji o branży i rynku docelowym.

    Pierwszą analizą, jaką należy rozważyć, jest dokładny audyt strony internetowej. Pomocny może okazać się wówczas moduł SEO Checklist, na podstawie którego łatwiej będzie zidentyfikować wszelkie błędy w witrynie i zlokalizować obszary o niskiej skuteczności. Zadaniem audytu SEO jest zwrócenie uwagi na elementy, które nie spełniają oczekiwań docelowych odbiorców lub blokują budowanie widoczności w wyszukiwarce. Dzięki temu optymalizacja strony na Drupal będzie znacznie łatwiejsza, a jej efekty przyspieszą rozwój marki w Internecie.

    Kolejna analiza dotyczy rynku docelowego. Znając podstawowe potrzeby i oczekiwania potencjalnych klientów, znacznie łatwiej będzie dostosować do nich swoją ofertę, osiągając przy tym satysfakcjonujące wyniki.

    W ramach przygotowań do procesu pozycjonowania warto też zwrócić uwagę na warunki panujące w danej branży. Wiedząc, co sprawdziło się w przypadku konkurencyjnych marek oraz jakie techniki nie przyniosły zamierzonych rezultatów, możliwe będzie uniknięcie wszelkich błędów i ograniczenie kosztów strategii marketingowej.

    Po zidentyfikowaniu potrzeb rynku docelowego i wykryciu wszelkich błędów na stronie WWW można przejść do jednego z najważniejszych badań, jakim jest analiza słów kluczowych. Warto w tym celu prześledzić najczęściej zadawane pytania w wyszukiwarce lub skorzystać z kilku sprawdzonych narzędzi analitycznych, takich jak: Ahrefs, Google Search Console, Keyword Tool czy Google Analytics. Wskażą one nie tylko popularne wśród docelowych odbiorców słowa kluczowe, ale też zaprezentują ich konkurencyjność, dzięki czemu optymalizacja stron na Drupal przyniesie jeszcze lepsze efekty.

    Mając już wyniki szczegółowych badań, można przejść do pozycjonowania strony. Jakie techniki wówczas zastosować? Przyjrzyjmy się im bliżej.

    Skuteczne pozycjonowanie stron Drupal

    Roboty Google podczas analizy strony WWW uwzględniają wiele czynników. Aby więc poprawić pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania, należy kompleksowo podejść do optymalizacji serwisu, wykorzystując przy tym zaawansowane narzędzia i skuteczne techniki SEO. Oto najważniejsze z nich.

    Content marketing

    Jednym z najważniejszych czynników, jakie wyszukiwarka Google bierze pod uwagę podczas pozycjonowania strony, jest jakość treści. Aby więc pozycjonowanie Drupal przyniosło satysfakcjonujące efekty, należy zwrócić szczególną uwagę na content marketing.

    Wykorzystując zidentyfikowane podczas wcześniejszych badań frazy kluczowe oraz preferencje docelowych odbiorców, należy opracować wysokiej jakości treści, które odpowiedzą na najczęściej zadawane pytania oraz podkreślą autorytet danej witryny.

    Podczas wdrażania strategii content marketingu trzeba jednak zwrócić szczególną uwagę na wartość publikacji. Poza dostosowaniem treści do wytycznych wyszukiwarki, konieczne jest bowiem sprostanie oczekiwaniom użytkowników, co w wielu przypadkach okazuje się znacznie trudniejsze.

    Wśród współczesnych internautów największym zainteresowaniem cieszą się silnie angażujące artykuły lub wpisy poruszające popularne w danym czasie tematy. Oto kilka przykładowych form treści, jakie warto wykorzystać w SEO Drupal:

    • poradniki i recenzje,
    • treści wideo,
    • infografiki,
    • wysokiej jakości zdjęcia,
    • newslettery,
    • kursy,
    • e-booki,
    • materiały do pobrania.

    Link building

    Sieć linków zwrotnych jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych, które bezpośrednio wpływają na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Warto więc skoncentrować się na pozyskiwaniu wysokiej jakości łączy z witryn o wysokim autorytecie.

    Najlepszym sposobem na skuteczny link building jest tworzenie wysokiej jakości contentu, który zachęci innych twórców do linkowania. W ten sposób strony internetowe będą nie tylko generować ruch, ale też uzyskają dobrą widoczność w wyszukiwarce.

    Poza naturalnym budowaniem linków wyróżnić można kilka innych sposobów na rozbudowę swojego profilu. Oto kilka sprawdzonych metod, dzięki którym pozycjonowanie stron będzie o wiele łatwiejsze:

    • blogowanie gościnne,
    • udzielanie się na tematycznych forach internetowych,
    • aktywność w social mediach,
    • udostępnianie linków w katalogach branżowych,
    • sponsorowanie eventów,
    • publikowanie artykułów w lokalnych serwisach informacyjnych.

    Jak widać, metod link buildingu jest wiele. Najważniejsze jest jednak, aby pamiętać, że liczy się jakość, a nie ilość pozyskiwanych łączy. Nawet najbardziej rozbudowany profil nie zapewni bowiem stronie wysokiej pozycji w Google, jeśli linki będą wysyłane z mało wiarygodnych źródeł.

    Optymalizacja techniczna

    W pozycjonowaniu strony liczy się nie tylko wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych i zdobycie wiarygodnych linków zwrotnych, ale też stworzenie użytecznej, pozbawionej wszelkich błędów witryny, która sprosta oczekiwaniom docelowych odbiorców.

    Projekt każdej podstrony powinien być kompleksowo zoptymalizowany pod kątem doświadczeń użytkowników. W tym celu należy przeprowadzić dokładny audyt UX i zidentyfikować wszelkie błędy uniemożliwiające internautom sprawne użytkowanie serwisu.

    Jednym z najważniejszych aspektów jest wówczas szybkość ładowania strony. Powolne wczytywanie zawartości z pewnością zniechęci potencjalnych klientów, którzy nie tylko nie dokonają wówczas konwersji, ale też zrezygnują z ponownych odwiedzin witryny. Aby przyspieszyć serwis, wystarczy pozbyć się zbędnych treści, skompresować obrazy lub zmienić usługi hostingu.

    Kolejnym czynnikiem, który powinien zostać poddany dokładnej optymalizacji technicznej, jest przyjazny SEO projekt dostosowany do urządzeń mobilnych. Jako że większość współczesnych użytkowników korzysta z Internetu z poziomu swoich smartfonów, każda strona powinna być zoptymalizowana pod ich kątem, a także komputerów stacjonarnych, laptopów czy tabletów.

    Aby uzyskać wyższe pozycje w wyszukiwarce, trzeba jednak kompleksowo podejść do optymalizacji technicznej, dbając o szereg innych elementów. Oto najważniejsze z nich:

    • przyjazne adresy URL,
    • zachęcający tytuł strony,
    • prawidłowe metadane,
    • jakość plików multimedialnych,
    • struktura linków wewnętrznych,
    • intuicyjność nawigacji,
    • system przekierowań.

    Optymalizacja tych aspektów nie tylko korzystnie wpłynie na pozycjonowanie stron i witryn e-commerce, ale też sprawi, że użytkownicy będą znacznie bardziej skłonni do konwersji oraz ponownych odwiedzin serwisu.

    Dlaczego warto pozycjonować strony na Drupalu?

    Drupal to stale rozwijający się system zarządzania treścią, dzięki któremu optymalizacja strony jest o wiele łatwiejsza. Nic więc dziwnego, że współcześni przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na wykorzystanie tego narzędzia w procesie pozycjonowania.

    Wybierając pozycjonowanie na Drupalu, warto mieć na uwadze kilka najważniejszych korzyści, jakie niesie za sobą jego umiejętnie wdrożenie. Oto najważniejsze z nich:

    • lepsza widoczność strony w rankingu wyszukiwarki Google,
    • większy ruch na stronie internetowej,
    • wyższy współczynnik konwersji,
    • możliwość szybkiej eliminacji wszelkich błędów dzięki SEO Checklist,
    • lepsza sprzedaż w sklepie internetowym,
    • możliwość bieżącej kontroli efektywności podejmowanych działań,
    • stały rozwój marki na wielu płaszczyznach.

    Jak widać, pozycjonowanie Drupal to świetny sposób na rozszerzanie świadomości marki w sieci i stałe pozyskiwanie nowych odbiorców. Aby jednak proces ten okazał się faktycznie skuteczny, konieczne jest opracowanie kompleksowego planu działania oraz wykorzystanie sprawdzonych technik optymalizacyjnych. Wielu przedsiębiorców zastanawia się więc, czy samodzielne pozycjonowanie strony przyniesie satysfakcjonujące wyniki.

    Pozycjonowanie strony na Drupalu – czy jest trudne?

    Pozycjonowanie stron Drupal to dość wymagający i czasochłonny proces. Mimo że samodzielne wdrożenie podstawowych działań optymalizacyjnych przyniesie pewne efekty, nigdy nie zagwarantuje wyników, jakie zapewnia współpraca ze specjalistami. Dysponują oni bowiem wieloma zaawansowanymi narzędziami oraz posiadają wiedzę na temat robotów wyszukiwarki, bez której proces pozycjonowania okazać się może zupełnie nieefektywny.

    Decydując się na optymalizację pod kątem Google, warto więc skonsultować się z zespołem ekspertów, takim jak Grupa iCEA. Poznańscy pozycjonerzy przeprowadzą szereg specjalistycznych badań, opracują skuteczny plan SEO oraz kompleksowo zadbają o efektywność działań optymalizacyjnych. Jeśli więc chcesz, aby wydajność Twojej strony na Drupal znacznie wzrosła, skontaktuj się z nami już dziś!

    Sprawdź również naszą ofertę na:

    FAQ dotyczące pozycjonowania Drupal

    Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu na Drupal?

    Pozycjonowanie sklepów internetowych i stron WWW to dość skomplikowany proces, którego koszty zależą od takich czynników, jak: konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych, aktualny stan witryny czy bieżąca pozycja w Google. Aby uzyskać dokładną wycenę, należy skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.

    Czy długo trzeba czekać na rezultaty pozycjonowania na Drupal?

    Pozycjonowanie na Drupal to dość czasochłonny proces. Na pierwsze efekty trzeba bowiem czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, a czas ten uwarunkowany jest czynnikami, takimi jak konkurencyjność wybranych słów kluczowych, charakterystyka branży czy zamierzone cele.

    Od czego zacząć pozycjonowanie na Drupal?

    Pozycjonowanie na Drupal należy zacząć od przeprowadzenia dokładnych badań. Wiedząc, co sprawdziło się w przypadku innych marek w branży, a także, czego od danej strony oczekują potencjalni klienci, znacznie łatwiej będzie opracować skuteczny plan SEO, unikając przy tym błędów.

    Jakie są korzyści z pozycjonowania sklepu internetowego?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego może okazać się kluczem do sukcesu niejednego współczesnego przedsiębiorstwa. Do najważniejszych zalet SEO zaliczamy między innymi wzrost konwersji, większy ruch w witrynie, stale rosnącą świadomość marki oraz rozwój biznesu na wielu płaszczyznach w Internecie.

    Oceń tekst
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę