Pozycjonowanie Francja

Bezp艂atny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zam贸w bezp艂atn膮 konsultacj臋 SEO z naszym doradc膮.

    Francja jest najwi臋kszym pod wzgl臋dem powierzchni pa艅stwem Unii Europejskiej, posiada mocno rozwini臋t膮 gospodark臋 oraz siln膮 pozycj臋 na arenie mi臋dzynarodowej. J臋zykiem francuskim jako j臋zykiem g艂贸wnym pos艂uguje si臋 ponad 200 milion贸w ludzi na 艣wiecie. Dost臋p do Internetu ma oko艂o 89% Francuz贸w, co daje ponad 58 milion贸w os贸b.

    Przoduj膮c膮 przegl膮dark膮 w艣r贸d Francuz贸w jest Google 鈥 na co dzie艅 u偶ywa jej ponad 95% u偶ytkownik贸w Internetu, co daje dobre pod艂o偶e je艣li chodzi o pozycjonowanie. Francja posiada ponad 40 000 zamk贸w oraz oko艂o 700 gatunk贸w sera. W obu przypadkach konkurencja w wy艣cigu do TOP 10 wyszukiwarki mo偶e by膰 do艣膰 du偶a. Francuzi s膮 bardzo towarzyscy, uwielbiaj膮 sp臋dza膰 czas z rodzin膮 i znajomymi, s膮 tak偶e bardzo dobrymi kucharzami i smakoszami. We Francji nikogo nie dziwi膮 strajki oraz wyg艂aszanie swoich pogl膮d贸w publicznie. Na szcz臋艣cie strajki nie wp艂ywaj膮 negatywnie na pozycjonowanie.

    Francja mo偶e si臋 okaza膰 rynkiem z niezwyk艂ym potencja艂em do rozwoju biznesu dla polskich przedsi臋biorc贸w. Zar贸wno w aspekcie business-to-business, jak i business-to-consumer. Niew膮tpliwymi zaletami tego kierunku jest wielko艣膰 gospodarki, 艂atwo艣膰 tworzenia firm oraz przyjazny system podatkowy. Jako jeden z najstarszych rynk贸w na 艣wiecie, obecno艣膰 na nim wi膮偶e si臋 z du偶ym presti偶em.

    Pozycjonowanie strony na Francj臋 mo偶na wykona膰 we w艂asnym zakresie, przy pomocy freelancera lub korzystaj膮c z us艂ug do艣wiadczonej agencji marketingu internetowego. Ka偶da opcja jest warta przemy艣lenia, jednak w przypadku tak du偶ej inwestycji jak otwarcie si臋 na nowy rynek lub skalowanie biznesu, warto odda膰 marketing w r臋ce ekspert贸w.

    Pozycjonowanie w Google.fr

    Pozycjonowanie w Google.fr

    Google jest firm膮 globaln膮. Nic wi臋c dziwnego, 偶e wytyczne dla webmaster贸w w aspekcie pozycjonowania Francja s膮 bardzo zbli偶one do tych na ca艂ym 艣wiecie. Jednak 偶aden kraj nie jest identyczny, wi臋c zdarzaj膮 si臋 pewne drobiazgi. Trzeba je znale藕膰 i zastosowa膰, bo to jest klucz do wygrania wy艣cigu, jakim jest pozycja naszej strony w wyszukiwarce.

    We Francji Google jest przewodni膮 wyszukiwark膮. Korzysta z niej ponad 95% u偶ytkownik贸w. W takim kontek艣cie pozycjonowanie Francja nie mo偶e pomin膮膰 kwestii zwi膮zanych z algorytmami Google. Oto kilka krok贸w, kt贸re pomog膮 w dzia艂aniach na rynku francuskim.

    Rozwi艅

    Zr贸b analiz臋 s艂贸w kluczowych

    Keywords ju偶 dawno przesta艂y by膰 kr贸tkimi, jednowyrazowymi frazami. Znaczenie fraz long tail jest du偶e i stale ro艣nie. Jest to zwi膮zane z realnym zwi臋kszeniem konwersji dla d艂ugich fraz, co w perspektywie pozwala na zwi臋kszenie zysk贸w. Z tego wzgl臋du pozycjonowanie Francja nale偶y zacz膮膰 od przeanalizowania s艂贸w kluczowych 鈥 zar贸wno short tail jak i long tail. Trzeba dopasowa膰 keywords do sposobu komunikacji oraz zwyczaj贸w. Musz膮 tak偶e by膰 zwi膮zane z przedsi臋biorstwem oraz produktem, kt贸ry oferujemy. Podczas analizy warto skorzysta膰 z dedykowanych narz臋dzi SEO lub pomocy agencji. Dob贸r s艂贸w kluczowych jest niezwykle wa偶ny i skomplikowany, a w przypadku pozycjonowania stron na Francj臋 staje si臋 jeszcze trudniejszy ze wzgl臋du r贸偶nice w obyczajach czy sposobie podejmowania decyzji zakupowych. Keywords to podstawa kompleksowej strategii SEO, trzeba o tym pami臋ta膰 od samego pocz膮tku dzia艂a艅 pozycjonerskich.

    Dopasuj kod strony do wymaga艅 wyszukiwarki

    Dzia艂ania zwi膮zane z optymalizacj膮 musz膮 by膰 prowadzone r贸wnie偶 w kodzie 藕r贸d艂owym strony. Programista czy web developer maj膮 w tym miejscu zadanie dopasowania tego kodu do wymaga艅 wyszukiwarki. Pozycjonowanie domeny .fr powinno skupi膰 si臋 przede wszystkim na 3 elementach: przekierowaniach, b艂臋dach oraz adresach.

    W przypadku przekierowa艅 najwi臋ksz膮 uwag臋 nale偶y zwr贸ci膰 na adresy duplikuj膮ce tre艣ci. Warto pami臋ta膰, 偶e boty wyszukiwarki traktuj膮 strony o tej samej nazwie, leczy z protoko艂em HTTP lub HTTPS jako r贸偶ne. Mo偶e to powodowa膰 dublowanie kontentu i prowadzi膰 do kanibalizacji zawarto艣ci, co z perspektywy pozycjonowania stron Francja jest dzia艂aniem niezwykle niepo偶膮danym.

    Je偶eli chodzi o b艂臋dy, to s膮 one najcz臋艣ciej usuni臋ciem podstrony, kt贸ra wcze艣niej zosta艂a przez Google zindeksowana. W tym przypadku wiele zale偶y od oceny warto艣ciowo艣ci takiej strony. Je艣li by艂a ona wysoka, a dodatkowo nie jest to jedyna podstrona, kt贸ra zosta艂a usuni臋ta, to warto pochyli膰 si臋 nad rozwi膮zaniem tego problemu. Podczas pozycjonowania Francja cz臋sto pojawiaj膮ce si臋 komunikaty typu 鈥瀊艂膮d 404鈥, to negatywny czynnik zar贸wno dla u偶ytkownik贸w jak i dla bot贸w.

    Ostatnim elementem, o kt贸rym trzeba wspomnie膰, s膮 adresy URL. Im bardziej przejrzyste oraz oddaj膮ce tematyk臋 strony, tym lepiej. Nale偶y unika膰 takich adres贸w jak przyk艂adowo: strona.fr/index.php/1Xzw7jifQdMqaow0graCLHI, kt贸re kompletnie nic nie m贸wi膮 u偶ytkownikowi i wprowadzaj膮 zam臋t na rzecz cho膰by takich: strona.fr/pozycjonowanieFrancja/

    Stw贸rz tre艣ci na stron臋

    Z zagadnie艅 technicznych zwi膮zanych z optymalizacj膮 strony przenosimy si臋 do zagadnie艅 stricte j臋zykowych. Tre艣ci na stron臋 internetow膮 s膮 tak samo wa偶ne jak jej optymalizacja. S膮 w gruncie rzeczy wsp贸艂istniej膮ce 鈥 nie wystarcz膮 ani same tre艣ci, ani sama optymalizacja.

    Algorytmy Google wy偶ej pozycjonuj膮 teksty unikalne, merytoryczne oraz zgodne z zasadami SEO. Podczas pozycjonowania Francja nie mo偶na t艂umaczy膰 automatycznie tre艣ci stworzonych w j臋zyku polskim na j臋zyk francuski. Co prawda algorytmy nie uznaj膮 kontentu stworzonego w innym j臋zyku jako kanibalizm, lecz istnieje bardzo wysokie prawdopodobie艅stwo, 偶e b臋dzie on 藕le odebrany przez u偶ytkownik贸w, a w najgorszym wypadku wr臋cz niezrozumia艂y.

    Dodatkowo dochodz膮 r贸偶ne wyj膮tki j臋zykowe czy wyra偶enia potoczne, kt贸re w ka偶dym j臋zyku brzmi膮 inaczej. W trakcie pozycjonowania Francja trzeba na nie zwr贸ci膰 uwag臋. Przyk艂adowo polskie wyra偶enie wsuwa膰, u偶ywane jako je艣膰, przet艂umaczone automatycznie na j臋zyk francuski to ins茅rer 鈥 wsuwa膰 jako wk艂ada膰.

    Wdr贸偶 dzia艂ania off-site

    Dzia艂ania off-site ukierunkowane s膮 na uzyskanie swoistych rekomendacji poza pozycjonowan膮 stron膮. Powinni艣my skupi膰 si臋 przede wszystkim na linkach zewn臋trznych oraz wizyt贸wce w Google.

    Od dawna pozycjonowanie Francja zorientowane jest nie na ilo艣膰 pozyskanych link贸w, ale na ich jako艣膰. 呕eby zdoby膰 link, kt贸ry zostanie uznany za warto艣ciowy, trzeba uzyska膰 to polecenie z wiarygodnego 藕r贸d艂a. Niekt贸rzy tworz膮 w艂asne serwisy, kt贸re zdobywaj膮 wiarygodno艣膰 i zostaj膮 zapleczem dla strony g艂贸wnej. Stworzenie takiego serwisu oraz osi膮gni臋cie wymaganej wiarygodno艣ci poch艂ania jednak znaczn膮 ilo艣膰 czasu, oraz nak艂ad贸w finansowych. Pozycjonowanie Francja wymaga艂oby wr臋cz spot臋gowania tych czynnik贸w ze wzgl臋du na dzia艂ania na obcym rynku.

    Optymalizacja wizyt贸wki w Google jest o wiele 艂atwiejsza. Co oczywiste nie przyniesie te偶 tak du偶ych korzy艣ci co pozyskanie przyk艂adowo 10 link贸w o bardzo dobrej jako艣ci. Warto jednak przy艂o偶y膰 si臋 do tego kroku. Wizyt贸wka jest bardzo cz臋sto pierwszym kontaktem firmy z klientem, a jak wiadomo pierwsze wra偶enie, mo偶na zrobi膰 tylko raz. W przypadku pozycjonowania stron Francja ta maksyma tak偶e si臋 sprawdza.

    Pozycjonowanie Francja 鈥 czy warto?

    Pozycjonowanie Francja 鈥 czy warto?

    Pozycjonowanie to cz臋艣膰 SEM, czyli Search Engine Marketing. Jak ka偶de dzia艂anie marketingowe, w odpowiedniej konfiguracji mo偶e przynie艣膰 oczekiwane zyski. Rozwa偶aj膮c rozpocz臋cie pozycjonowania swojej strony na francuskim rynku, warto sprawdzi膰 potencjalne korzy艣ci.

    Rozwi艅

    Dotarcie do du偶ej grupy odbiorc贸w

    Francuski rynek e-commerce jest jednym z najwi臋kszych w Europie. Rozw贸j w tym kierunku mo偶e przynie艣膰 ogromne korzy艣ci dla firmy. Jednym z narz臋dzi do osi膮gni臋cia tego celu jest pozycjonowanie stron na Francj臋. Im lepsze dzia艂ania pozycjonerskie, tym wi臋ksza grupa odbiorc贸w, a co za tym idzie potencjalnych klient贸w.

    Budowanie marki i pozycji na rynku

    Dzia艂ania marketingowe maj膮 na celu zwi臋kszenie dochod贸w przedsi臋biorstwa. Zazwyczaj s膮 prowadzone r贸偶nymi kana艂ami, jak najlepiej dopasowanymi do bran偶y i klienta. Zbudowanie pozycji na rynku to fundament ka偶dych dzia艂a艅 promocyjnych. Pozycjonowanie Francja idealnie wpisuje si臋 w t臋 strategi臋.

    呕eby zbudowa膰 mark臋, trzeba najpierw by膰 widocznym. W innym przypadku b臋dzie to o wiele bardziej czasoch艂onne, o ile nie niemo偶liwe. W czasach, w kt贸rych wi臋kszo艣膰 spo艂ecze艅stwa codziennie u偶ywa Internetu, nie ma lepszego kana艂u do budowania pozycji na rynku. We Francji ponad 58 milion贸w obywateli ma dost臋p do sieci. Z prostych oblicze艅 wynika, 偶e jest to o ponad po艂ow臋 wi臋cej ni偶 obywateli Polski. Przemy艣lane i dobrze poprowadzone pozycjonowanie Francja pozwoli na zbudowanie marki i dotarcie cho膰by do cz臋艣ci z tej ogromnej grupy, co ju偶 pozwala na liczenie nowych klient贸w w tysi膮cach.

    Efektywne dzia艂ania

    Marketing internetowy to w du偶ej mierze lepsza skuteczno艣膰 w stosunku do dotychczasowych kana艂贸w reklamowych takich jak telewizja czy radio. Oczywi艣cie reklama, jakakolwiek by nie by艂a, zawsze jest dobra. Jednak przy rozpocz臋ciu dzia艂a艅 na nowych rynku lub rozszerzeniu dzia艂alno艣ci na nowy obszar, zwykle przedsi臋biorca musi zainwestowa膰 wystarczaj膮co du偶o si艂 i 艣rodk贸w. Pozycjonowanie Francja pozwoli na zmniejszenie bud偶etu marketingowego przy jednoczesnym utrzymaniu efektywno艣ci dzia艂a艅.

    Wykorzystanie potencja艂u nowych obszar贸w

    Inwestycja w wej艣cie na nowy rynek b膮d藕 w rozw贸j dotychczasowej dzia艂alno艣ci zwi膮zana jest z wieloma znakami zapytania i trudnymi decyzjami strategicznymi. Jednak ka偶dy nowy rynek ma sw贸j potencja艂, a potencja艂 rynku francuskiego jest jednym z najwi臋kszych na 艣wiecie. Narz臋dziem do przekucia tego potencja艂u w wymiern膮 korzy艣膰 jest w艂a艣nie pozycjonowanie Francja.

    Wed艂ug bada艅 rynk贸w e-commerce Francja plasuje si臋 w TOP 3 w Europie w gronie Niemiec oraz Wielkiej Brytanii. Wielu ekspert贸w okre艣la go mianem dojrza艂ego, gdy偶 Francuzi maj膮 swoje nawyki konsumenckie, lubi膮 kupowa膰 przez Internet, ale r贸wnie偶 maj膮 zaplecze finansowe do podejmowania decyzji konsumenckich. Wed艂ug danych Banku 艢wiatowego PKB na 1 mieszka艅ca Francji w 2019 roku przekroczy艂o 44 000 euro. Pozycjonowanie strony na Francj臋 pozwoli na udzia艂 w tym rynku poprzez sprzedawanie swoich produkt贸w czy us艂ug.

    Czym r贸偶ni si臋 SEO we Francji od SEO w Polsce?

    Czym r贸偶ni si臋 SEO we Francji od SEO w Polsce?

    Mimo globalizacji i ujednolicenia wytycznych dotycz膮cych optymalizacji stron internetowych, w ka偶dym kraju istniej膮 pewne r贸偶nice. Najcz臋艣ciej s膮 one skupione wok贸艂 zachowa艅 konsument贸w. Nie wydaje si臋, by Google d膮偶y艂 do ujednolicenia zachowa艅 konsumenckich na ca艂ym 艣wiecie. Z tego wzgl臋du podczas pozycjonowania Francja konieczne jest dopasowanie do algorytm贸w pozycjonuj膮cych w艂a艣nie we Francji. R贸偶nice nie s膮 wielkie przede wszystkim ze wzgl臋du na fakt, 偶e najch臋tniej u偶ywan膮 przez francuz贸w wyszukiwark膮 jest w艂a艣nie Google i to do algorytm贸w tej firmy trzeba si臋 dopasowa膰.

    Rozwi艅

    J臋zyk u偶ywany do szukania keywords

    Jak ju偶 wspomnia艂em analiza s艂贸w kluczowych to fundament dzia艂a艅 pozycjonerskich. W przypadku pozycjonowania stron Francja nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 na zachowania francuz贸w podczas wpisywania fraz w okienku wyszukiwarki. Francuzi praktycznie w og贸le nie u偶ywaj膮 tak zwanych zlepek wyrazowych. Formy takie jak password s膮 bardzo rzadko spotykane i nale偶y unika膰 ich w kontek艣cie s艂贸w kluczowych. Francuzi bardzo lubi膮 sw贸j j臋zyk i ka偶dy webmaster musi to uszanowa膰. Wiadomo, 偶e pozycjonowanie Francja to dzia艂anie, kt贸re ma pozwoli膰 dotrze膰 do klient贸w i to oni s膮 najwa偶niejsi. Je艣li nie b臋dziemy si臋 dostosowywa膰 do warunk贸w panuj膮cych na nowym b膮d藕 skalowanym rynku, to klienci bardzo szybko dadz膮 nam zna膰, co o takich dzia艂aniach my艣l膮.

    Rola link buildingu

    Linkowanie, zar贸wno wewn臋trzne jak i zewn臋trzne, jest nieroz艂膮czne z dzia艂aniami optymalizuj膮cymi. Trzeba mie膰 na uwadze, 偶e same zasady link buildingu s膮 praktycznie identyczne na ca艂ym 艣wiecie, jednak pozycjonowanie stron na Francj臋 wymaga posiadania solidnego profilu linkowego i zaplecza. Profil link贸w mo偶na por贸wna膰 do portfela inwestycyjnego 鈥 im bardziej zdywersyfikowany i wiarygodny, tym wi臋cej zarobimy. Budowanie takiego profilu w obcym kraju na w艂asn膮 r臋k臋 jest d艂ugotrwa艂e i wymagaj膮ce. W takim przypadku bardzo pomocna jest agencja marketingowa. W przypadku pozycjonowanie Francja warto wybra膰 agencj臋, kt贸ra ma do艣wiadczenie w tym aspekcie.

    Je偶eli chodzi o zaplecze, na kt贸rym mo偶na publikowa膰 przyk艂adowo artyku艂y sponsorowane z linkami do naszej strony, sprawa wygl膮da bardzo podobnie. Zajmuj膮c si臋 tym we w艂asnym zakresie prawdopodobie艅stwo, 偶e stracimy o wiele wi臋cej czasu, a mo偶e i pieni臋dzy, jest du偶o wy偶sze. Warto rozwa偶y膰 delegowanie zadania, jakim jest pozycjonowanie Francja ekspertom w tym temacie.

    R贸偶norodno艣膰 j臋zykowa

    J臋zyk francuski r贸偶ni si臋 od j臋zyka polskiego 鈥 jest to tak zwana 鈥瀘czywista oczywisto艣膰鈥. Jak wiemy optymalizacja strony internetowej to tak偶e dopasowany kontent. W tym przypadku mo偶na pomy艣le膰 o skorzystaniu z us艂ug native speakera, czyli copywritera SEO, kt贸rego j臋zyk ojczysty to francuski lub to偶samy poziom. Chodzi przede wszystkim o znajomo艣膰 zagadnie艅 potocznych i kulturowo 鈥 spo艂ecznych. Pozycjonowanie stron na Francj臋 wymaga tego, by teksty by艂y stworzone w j臋zyku francuskim. Automatycznie algorytm przyznaje im wy偶sze miejsce, ni偶 tym kt贸re s膮 napisane przyk艂adowo w j臋zyku angielskim. Chyba nie trzeba m贸wi膰, 偶e jest to sytuacja wr臋cz po偶膮dana, gdy偶 osoba, kt贸ra kompletnie nie rozumie j臋zyka angielskiego, mieszka w pi臋knym Carcassonne, chce znale藕膰 na pierwszym miejscu w wyszukiwarce stron臋 po francusku.

    Dodatkowo pozycjonowanie Francja jest o tyle zawi艂e, 偶e w wielu przypadkach istnieje kilka okre艣le艅 na te same czynno艣ci b膮d藕 przedmioty. Nie jest to w艂a艣ciwie sytuacja osobliwa dla Francji 鈥 praktycznie ka偶dy kraj ma takie zwroty czy wyrazy. Jednak podczas przedsi臋wzi臋cia, jakim jest rozw贸j w kierunku rynku francuskiego, warto rozwa偶y膰 pomoc profesjonalisty, by pozycjonowanie Francja sta艂o si臋 sukcesem.

    Korzy艣ci z pozycjonowania na Francj臋

    Korzy艣ci z pozycjonowania na Francj臋

    Wymiernym skutkiem dzia艂a艅 marketingowych jest wzrost dochod贸w przedsi臋biorstwa. Nale偶a艂oby jednak spojrze膰 bardziej kompleksowo na pozycjonowanie. Ka偶de dzia艂anie mo偶na rozpatrywa膰 zar贸wno w kwestii efekt贸w kr贸tkoterminowych jak i d艂ugoterminowych. Nie da si臋 ukry膰, 偶e ze wszystkich czynno艣ci promocyjnych, to pozycjonowanie Francja pozwala na najwi臋ksze korzy艣ci d艂ugoterminowe. Trzeba pami臋ta膰, 偶e nie jest to bieg kr贸tkodystansowy, tylko maraton.

    Rozwi艅

    Wyszukiwania organiczne

    Wyniki organiczne to wszystko to, co wy艣wietla si臋 w wyszukiwarce po odj臋ciu stron z wykupionymi reklamami. Dlaczego jest to tak wa偶ny element strategii SEO? Dlatego, 偶e pokazuje strony, kt贸re wykona艂y najwi臋ksz膮 prac臋 u podstaw algorytmu. Daje te偶 zdecydowanie d艂u偶sze efekty ni偶 kampania reklamowa, gdy pozycjonowanie stron na Francj臋 i uzyskanie wysokich wynik贸w w wyszukiwaniach organicznych mo偶e trwa膰 przez okres. W przypadku kampanii reklamowych ich czas jest z g贸ry okre艣lony, mo偶na go przed艂u偶y膰 tylko poprzez do艂o偶enie 艣rodk贸w do bud偶etu. A sama p艂atna reklama nie gwarantuje miejsca TOP 1, gdy偶 tam tak偶e konkurencja nie 艣pi.

    Zwi臋kszenie liczby odwiedzin na stronie

    Dobre wypozycjonowanie strony pozwala na umieszczenie jej na pierwszej stronie wyszukiwarki. Pozycjonowanie Francja jest krokiem do swoistego okna na 艣wiat, jakim jest w艂a艣nie SERP (Search Engine Result Page 鈥 wyniki wyszukiwania). Dlaczego TOP 10 jest tak wa偶ny? Bo wed艂ug r贸偶nych bada艅 jedynie od 2 do 3% u偶ytkownik贸w wchodzi na drug膮 stron臋 w wyszukiwarce. Z tego wzgl臋du wy艣wietlanie naszej strony na pierwszej stronie w wyszukiwarce jest tak po偶膮dane.

    Je艣li w trakcie pozycjonowania strony na Francj臋 uda si臋 j膮 wypozycjonowa膰 na dane frazy w TOP 10, to zyskujemy dost臋p do znacznie wi臋kszej grupy odbiorc贸w ni偶 dotychczas.

    Zwielokrotnienie zysk贸w

    Jak uzyska膰 wi臋ksze zyski? To pytanie prawdopodobnie sp臋dza sen z powiek ka偶demu przedsi臋biorcy. Je艣li chodzi o pozycjonowanie Francja, schemat wygl膮da tak: dobrze pozycjonowana strona uzyskuje coraz to lepsze wyniki w wyszukiwarce, coraz wi臋cej ludzi j膮 widzi gdy wyszukuje produkt czy us艂ug臋, kt贸rej szukaj膮. Co oczywiste znacznie zwi臋ksza si臋 liczba wej艣膰 na stron臋, a to przek艂ada si臋 na liczb臋 zakup贸w. Jednak by艂o to nadmienione wcze艣niej 鈥 pozycjonowanie Francja to nie jest zadanie 艂atwe. Cytat z Henryka IV Wielkiego 鈥濸ary偶 wart jest mszy鈥 chyba tutaj pasuje?

    Eksplozja rozpoznawalno艣ci

    System naczy艅 po艂膮czonych, jakim s膮 dzia艂ania pozycjonerskie, pozwala tak偶e obserwowa膰 efekty w podobnym trybie. Wi臋kszy ruch na stronie i powi臋kszone zyski 艂膮cz膮 si臋 z rozpoznawalno艣ci膮 marki. Nie powinno to nikogo dziwi膰, gdy偶 zadowolony konsument ch臋tnie do nas wraca czy poleca znajomym. Jest to niew膮tpliwie d艂ugoterminowy aspekt pozycjonowania stron Francja. Rozpoznawalno艣膰 i opinia klient贸w jest rzecz膮 bezcenn膮, do kt贸rej nale偶y d膮偶y膰.

    Supremacja nad konkurencj膮

    Bycie hegemonem we w艂asnej bran偶y to zapewne cel wielu przedsi臋biorstw. Jego spe艂nienie jest w szczeg贸lno艣ci uzale偶nione od bran偶y i panuj膮cej w niej konkurencji. Jednak jego osi膮gni臋cie pozwala na stawianie zupe艂nie nowych cel贸w.

    Precyzyjnie wyselekcjonowana grupa docelowa

    Jedn膮 z niezaprzeczalnych korzy艣ci pozycjonowania Francja jest mo偶liwo艣膰 stworzenia bardzo dok艂adnej struktury grupy docelowej. Mo偶emy zacz膮膰 od okre艣lenia najbardziej podstawowych cechy takich jak p艂e膰 czy wiek, a sko艅czy膰 na kryteriach behawioralnych i psychograficznych. Stworzenie idealnego targetu wymaga wiedzy i do艣wiadczenia, jednak efekt finalny wart jest po艣wi臋conego czasu. Dopasowanie produktu czy us艂ugi do grupy docelowej podczas pozycjonowania Francja sprawia, 偶e jeste艣my w stanie znacz膮co zwi臋kszy膰 wsp贸艂czynnik wej艣膰 na stron臋 do finalnego zakupu. Konwersja jest bardzo wa偶na dla algorytm贸w wyszukiwarki. Sam ruch nie wystarczy do generowania wysokich miejsc w SERP. Dlatego kompleksowe rozwi膮zania zapewniane przez agencj臋 marketingow膮 s膮 tak ch臋tnie wybierane przez przedsi臋biorc贸w.

    Optymalizacja SEO strony na Francj臋

    Optymalizacja SEO strony na Francj臋

    W przypadku pozycjonowania strony na Francj臋 musimy zadba膰 o optymalizacj臋 tak jak w ka偶dym innym kraju. Zawsze trzeba pami臋ta膰, 偶e efekt ko艅cowy, kt贸rym jest strona internetowa czy pozycja w wyszukiwarce, to kompletny produkt. Sk艂adaj膮 si臋 na niego mniejsze elementy, kt贸rych nie mo偶na pomin膮膰. I to jest w艂a艣nie najwa偶niejszy aspekt tych dzia艂a艅. Trzeba by膰 skrupulatnym, drobiazgowym i cierpliwym, gdy偶 nawet z pozoru niewinny element pozycjonowania Francja mo偶e w og贸lnym rozrachunku sprawi膰, 偶e ca艂a kampania nie odniesie sukcesu.

    Rozwi艅

    Odpowiednie tre艣ci

    Kontent musi by膰 dopasowany do odbiorcy. Zawsze. Trzeba stosowa膰 j臋zyk dopasowany do przekazu. Czasem musi to by膰 j臋zyk bran偶owy, czasem sprzeda偶owy, w jeszcze innych przypadkach bardziej potoczny czy regionalny, by skr贸ci膰 dystans z klientem. W trakcie dzia艂a艅 pozycjonowania Francja boty przede wszystkim sprawdzaj膮 zgodno艣膰 j臋zyka z lokalizacj膮. Jednak u偶ytkownik sprawdzi jego poprawno艣膰 w wi臋kszym stopniu. Trzeba zdoby膰 i wykorzysta膰 wiedz臋 o j臋zyku, cho膰 czasem jest to bardzo trudne. Do tej pracy warto zatrudni膰 SEO copywritera, najlepiej native speakera, kt贸ry bezb艂臋dnie w艂ada j臋zykiem francuskim. Taka osoba pomo偶e nam podczas pozycjonowania Francja dotrze膰 do grupy docelowej.

    Ruch wewn臋trzny

    S艂owo 鈥瀝uch鈥 bardzo cz臋sto przewija si臋 w kontek艣cie dzia艂a艅 SEO. Jest to jeden z czynnik贸w wp艂ywaj膮cych na algorytmy wyszukiwania. Trzeba jednak pami臋ta膰, 偶e opr贸cz linkowania zewn臋trznego istnieje tak偶e linkowanie wewn臋trzne, kt贸re w r贸wnie wa偶nym stopniu wp艂ywa na pozycj臋 strony. Internal link pe艂ni膮 rol臋 znak贸w drogowych zar贸wno dla u偶ytkownika jak i dla bot贸w. Pozycjonowanie stron Francja musi uwzgl臋dnia膰 wymogi UX (User Experience 鈥 do艣wiadczenia u偶ytkownika) jak i SEO. Dla u偶ytkownika linki wewn臋trzne s艂u偶膮 do usprawnienia poruszania si臋 po stronie. Odno艣niki do innych produkt贸w czy kategorii, a tak偶e artyku艂贸w blogowych zwi膮zanych z danym przedmiotem czy us艂ug膮, pozwalaj膮 na sprawne przechodzenie po witrynie. Algorytmy wyszukiwarki tak偶e analizuj膮 te po艂膮czenia, tworz膮 hierarchi臋 podstron i pozwalaj膮 na wy偶sze ich wy艣wietlanie w wyszukiwarce, co jest celem pozycjonowanie stron .fr.

    Elementy meta

    Elementy meta 鈥 brzmi to do艣膰 strasznie. Chodzi przede wszystkim o meta title oraz meta description. Oczywi艣cie nie trzeba si臋 ich ba膰. S膮 to po prostu tytu艂 strony (meta title) oraz jej opis (meta description). Warto zwr贸ci膰 uwag臋 na ich wygl膮d i tre艣膰. S膮 to dwa pierwsze elementy, kt贸re widzi u偶ytkownik w wyszukiwarce. Je艣li tytu艂 strony b臋dzie zbyt d艂ugi, to wyszukiwarka wstawi w odpowiednim miejscu 鈥…鈥. Pozycjonowanie stron na Francj臋 musi zapobiec takim sytuacj膮. Je艣li tytu艂 zostanie zredukowany, mo偶e zaistnie膰 sytuacja, 偶e najwa偶niejszy przekaz, kt贸ry mamy nie dostanie si臋 do odbiorcy.

    W przypadku meta description nie jest to brane pod uwag臋 przez algorytmy wyszukiwarki. Dlaczego wi臋c warto si臋 nad nim pochyli膰? Gdy偶 dobrze napisane mo偶e zach臋ci膰 u偶ytkownika do wej艣cia na stron臋, a to ju偶 ma wp艂yw na jej pozycj臋. Pozycjonowanie Francja to proces, kt贸rego ka偶dy krok mo偶e by膰 katapult膮 w wynikach wyszukiwania, b膮d藕 zapadni膮. Francja kojarzy si臋 z gilotyn膮, jednak w przypadku biznesu warto jej unika膰.

    Reorganizacja grafik

    Praktycznie ka偶da strona internetowa ma jakie艣 grafiki. Mniejsze, wi臋ksze, zdj臋cia czy diagramy. O nich tak偶e trzeba pami臋ta膰. Przede wszystkim grafiki powinny by膰 unikalne 鈥 w艂asne zdj臋cia czy elementy stworzone na zam贸wienie. Dodatkowo pozycjonowanie Francja wymaga wielu dzia艂a艅 dla pozornie b艂ahej rzeczy, jak膮 jest grafika na stronie. Przede wszystkim boty nie potrafi膮 rozpozna膰 tego, co grafika przedstawia. Nie wiedz膮, czy przedstawia obraz 鈥濿hen Will You Marry?鈥 Paula Gauguina czy arcydzie艂o przedszkolaka namalowane farbami akwarelowymi. Z tego powodu grafiki musz膮 by膰 dobrze opisane 鈥 nazwa pliku, adres URL i atrybut alt. W takim uk艂adzie bot je rozpozna i pozycjonowanie Francja otrzyma kolejny punkcik w wy艣cigu o jak najlepsze wyniki w wyszukiwarce.

    W tym miejscu warto doda膰 pewn膮 ciekawostk臋 鈥 robienie zdj臋膰 wie偶y Eiffla w nocy jest nielegalne! Od 1985 roku instalacja o艣wietlaj膮ca konstrukcje jest obj臋ta prawami autorskimi, co oznacza, 偶e robienie oraz udost臋pnianie nocny plener贸w z wie偶膮 Eiffla narusza prawa autora instalacji. Czy na pozycjonowanie stron na Francj臋 b臋dzie mia艂o wp艂yw to, 偶e do tej pory nikt nie zosta艂 pozwany w zwi膮zku z takim przewinieniem? Tego nie wiadomo.

    Przyjazny URL

    Czasami tworz膮c stron臋, zapominamy o pewnych detalach. Jednymi z nich s膮 adresy url podstron. Jest to czynnik istotny zar贸wno dla algorytm贸w wyszukiwarek jak i dla u偶ytkownik贸w 鈥 klient贸w i kontrahent贸w. Nawet je艣li nasza domena wygl膮da profesjonalnie, to mo偶e si臋 zdarzy膰, 偶e adres podstrony b臋dzie wygl膮da艂 inaczej. Przyk艂adowo przyjazny adres URL podstrony 鈥濽s艂ugi鈥 powinien wygl膮da膰 tak: domena.fr/uslugi, a nie domena.fr/index.php/?add=1&id_pr=18&tkn=a4009ae71. Pozycjonowanie Francja musi wykrywa膰 i rozwi膮zywa膰 takie problemy. Trzeba pami臋ta膰, 偶e czasem b臋dziemy wysy艂a膰 adres takiej podstrony do klienta czy partnera biznesowego i nie b臋dzie to wygl膮da膰 profesjonalnie oraz b臋dzie trudniejsze do zapami臋tania, co tak偶e ma wp艂yw na odbi贸r naszej firmy przez drug膮 stron臋.

    Wersja mobilna

    Odsetek posiadaczy smartfon贸w na 艣wiecie zwi臋ksza si臋 z roku na rok. Jest to tak偶e obszar rynku, kt贸ry trzeba uwzgl臋dni膰 podczas pozycjonowania. Francja w tym elemencie nie r贸偶ni si臋 od innych kraj贸w. Webmaster musi dopasowa膰 stron臋 do wyszukiwarki mobilnej. Trzeba zadba膰 o to, 偶eby tre艣ci wy艣wietlane na telefonie by艂y dostosowane do wielko艣ci ekranu urz膮dzenia oraz 偶eby strona renderowa艂a si臋 w odpowiednim czasie. Zbyt d艂ugie oczekiwanie na wej艣cie na stron臋 mo偶e odwie艣膰 klienta od tego pomys艂u, co wp艂ynie na wynik dzia艂a艅 pozycjonowania Francja.

    Pozycjonowanie na domenie .fr

    Pozycjonowanie na domenie .fr

    Podczas wej艣cia na nowy rynek trzeba rozwa偶y膰 czy decydujemy si臋 na stworzenie nowej strony dopasowanej do nowego kraju, czy b臋dziemy bazowa膰 na dotychczasowej stronie i wprowadzimy na niej t艂umaczenie na odpowiedni j臋zyk. Tak膮 sam膮 decyzj臋 musz膮 podj膮膰 firmy, kt贸re s膮 ju偶 obecne na rynku, planuj膮 skalowanie biznesu, chcia艂yby w艂膮czy膰 dzia艂ania pozycjonowania Francja, ale nie posiadaj膮 w艂asnej strony internetowej.

    Rozwi艅

    Domena z ko艅c贸wk膮 .fr

    Utworzenie krajowej domeny internetowej najwy偶szego poziomu 鈥 w przypadku Francji z ko艅c贸wk膮 .fr, to niezwykle wa偶ny krok do zbudowania pozytywnego wizerunku marki od samego pocz膮tku operowania na francuskim rynku. Rodzima domena wzbudza wi臋ksze zaufanie w艣r贸d odbiorc贸w. Jest tak偶e kolejnym elementem do stworzenia sp贸jnego produktu, kt贸ry pozycjonowanie Francja wyniesie na szczyty wynik贸w wyszukiwarki. Warto zdecydowa膰 si臋 na ten krok tak偶e ze wzgl臋du na fakt, 偶e algorytmy dopasowuj膮 wyniki do lokalizacji, z kt贸rej klient wyszukuje dane frazy. Domeny z ko艅c贸wk膮 .fr b臋d膮 wy偶ej pozycjonowane od tych z ko艅c贸wk膮 .pl czy nawet .com.

    Keyword w nazwie to opcja

    Nazw臋 g艂贸wn膮 domeny najcz臋艣ciej tworzy nazwa firmy czy skr贸t. Je艣li mamy za sob膮 analiz臋 s艂贸w kluczowych, ale jeszcze nie stworzyli艣my strony internetowej, mo偶emy zastanowi膰 si臋, czy u偶y膰 keywords w nazwie. Z punktu widzenia pozycjonowania Francja nie jest to czynnik kluczowy. Bardziej liczy si臋 sp贸jno艣膰 kontentu oraz optymalizacja element贸w technicznych. Jednak s艂owo kluczowe w nazwie, o ile jest u偶yte naturalnie, mo偶e do艂o偶y膰 kolejn膮 ma艂膮 cegie艂k臋 do naszych wysi艂k贸w.

    Hosting we Francji 鈥 czy jest konieczny?

    Hosting to nic innego jak udost臋pnianie przez firm臋 zewn臋trzn膮 miejsca na dysku dla naszej strony internetowej i jej zasob贸w. Pozycjonowanie stron .fr potrzebuje wydajnego i stabilnego hostingu, gdy偶 ka偶dy zast贸j w dost臋pie do strony mo偶e by膰 czynnikiem obni偶aj膮cym jej wynik w SERP. Wiadomo, 偶e pojedynczy problem z dost臋pem do serwera nie wp艂ynie negatywnie na wyniki. Jednak gdy sytuacja si臋 powtarza, ten wynik mo偶e zosta膰 obni偶ony. Wed艂ug wielu ekspert贸w warto wybra膰 hosting w kraju, w kt贸rym chcemy dzia艂a膰. Wi臋ksza stabilno艣膰 serwera wp艂ynie pozytywnie na pozycjonowanie. Francja oferuje na swoim rynku bogat膮 ofert臋 us艂ug hostingowych, wi臋c warto j膮 przeanalizowa膰 i wybra膰 odpowiednie rozwi膮zanie dla swojej firmy.

    Unikalne tre艣ci

    Tre艣ci udost臋pniane na stronie, czy to w formie bloga, czy opis贸w produkt贸w i kategorii, musz膮 by膰 niepowtarzalne. Dla algorytm贸w sytuacja jest jasna 鈥 powielanie tre艣ci z innych stron prowadzi do op艂akanych wynik贸w w SERP. Podczas pozycjonowania stron Francja trzeba stworzy膰 odpowiedni kontent. U偶ytkownicy mog膮 w pierwszej chwili nie rozpozna膰 tekst贸w typu kopiuj-wklej, jednak gdy zauwa偶膮 na naszej stronie zlepek zda艅 z kilku innych, nasza reputacja na tym ucierpi.

    W temacie tre艣ci warto zwr贸ci膰 uwag臋 na u偶ywanie przez Francuz贸w skr贸towc贸w oraz akronim贸w. Nierzadko zdarza si臋, 偶e w publikacjach prasowych czy oficjalnych zaproszeniach. Dzia艂anie pozycjonowania we Francji powinno mie膰 na uwadze to, co lubi膮 robi膰 odbiorcy. W komunikacji z Francuzami znajdziemy takie skr贸towce jak WC 鈥 toaleta, ale tak偶e AR (avis de r茅ception) 鈥 potwierdzenie odbioru czy SMIC (鈥嬧媠alaire minimum interprofessionnel de croissance) 鈥 wynagrodzenie minimalne. W przypadku Francuz贸w stosowanie skr贸conych form podyktowane jest zapewne cz臋stymi d艂ugimi wyra偶eniami, kt贸rych wypowiedzenie zajmuje zbyt wiele czasu. A jak wiadomo, czas to pieni膮dz.

    Pozycjonowanie lokalne we Francji

    Pozycjonowanie lokalne we Francji

    Nacisk na dotarcie do lokalnych u偶ytkownik贸w jest prawdopodobnie coraz wi臋kszy wraz z ka偶dym kolejnym algorytmem Google. Jest to sytuacja, kt贸r膮 warto wykorzysta膰. Je艣li oferujemy produkty czy us艂ugi w danym miejscu, to pozycjonowanie Francja powinno lokalizacj臋 uwzgl臋dnia膰.

    Je艣li decydujemy si臋 na pozycjonowanie lokalne, musimy wprowadzi膰 kilka element贸w na naszej stronie. Je艣li dokonali艣my ju偶 analizy s艂贸w kluczowych i wybrali艣my te, na kt贸re b臋dziemy pozycjonowa膰 nasz膮 stron臋, rozwa偶my do艂膮czenie do nich nazwy miejscowo艣ci czy regionu. Jest to szczeg贸lnie wa偶na sugestia pozycjonowania strony na Francj臋 je艣li oferujemy us艂ugi. Wiadomo, 偶e sytuacje, w kt贸rych mieszkaniec Marsylii szuka fryzjera w Pary偶u, s膮 jednostkowe i nie powinni艣my na nich skupia膰 swojej uwagi.

    Rozwi艅

    Dok艂adny target

    Frazy lokalne, szczeg贸lnie typu long tail, pozwalaj膮 na wykrystalizowanie grupy docelowej. Mo偶emy za ich pomoc膮 dotrze膰 do klient贸w, kt贸rzy s膮 najbli偶ej naszej firmy b膮d藕 zaoferowa膰 lokalny produkt. Takie dzia艂ania otwieraj膮 mo偶liwo艣ci do zaistnienia w lokalnej spo艂eczno艣ci, co jest bardzo wa偶nym aspektem dla przedsi臋biorstwa zwi膮zanego z danym regionem. Lokalne pozycjonowanie Francja powinno tak偶e dopasowa膰 frazy do miejscowych przyzwyczaje艅. Jest to kolejny krok do zbudowania idealnej grupy docelowej. Wiadomo, 偶e na ca艂ym 艣wiecie istniej膮 r贸偶nice mi臋dzy 偶yciem w mie艣cie i 偶yciem na wsi. Mieszka艅cy urokliwej wioski Saint-C茅neri-le-G茅rei maj膮 inne przyzwyczajenia i tryb 偶ycia ni偶 偶yj膮cy w biegu mieszka艅cy Pary偶a.

    Dok艂adne nazwy

    Pozycjonowanie lokalne Francja musi uwzgl臋dnia膰 tak偶e zmiany nazw popularnych produkt贸w czy przedmiot贸w. Nie trzeba szuka膰 dalej ni偶 w Polsce: ziemniaki, pyry, kartofle czy grule 鈥 to wszystko s膮 okre艣lenia jednej ro艣liny. We Francji tak偶e znajdziemy takie okre艣lenia u偶ywane r贸偶nie zale偶nie od region贸w. Przyk艂adowo bu艂eczki czekoladowe z ciasta francuskiego powszechnie s膮 znane jako pain au chocolat, jednak w po艂udniowo 鈥 zachodniej cz臋艣ci kraju okre艣lane s膮 jako chocolatine, a we wschodniej Francji w okolicach Alzacji u偶ywa si臋 nazwy petit pain. Pozycjonowanie lokalne Francja musi dostosowywa膰 tre艣膰 do cho膰by takich lingwistycznych regionalizm贸w.

    Turystyka 鈥 pot臋偶na ga艂膮藕 francuskiej gospodarki

    Francja jest jednym z najch臋tniej odwiedzanych przez turyst贸w miejsc na 艣wiecie. Generuj膮 oni ogromne przychody dla francuskiej gospodarki. Je艣li nasz biznes znajduje si臋 w ch臋tnie odwiedzanym przez turyst贸w miejscu, warto to wykorzysta膰 podczas pozycjonowania strony Francja.

    W tym przypadku powinni艣my za艂o偶y膰 wizyt贸wk臋 internetow膮 鈥 Google Moja Firma. Jej za艂o偶enie jest bardzo proste i trwa kilka minut. Wystarczy wpisa膰 dane firmy, kategori臋 dzia艂alno艣ci oraz adres. W nast臋pnym kroku wy艣wietla nam si臋 mapa, na kt贸r膮 nanosimy znacznik. Po odpowiedzi na kilka dodatkowych pyta艅 wizyt贸wka jest utworzona.

    Najwa偶niejszym elementem tworzenia internetowej wizyt贸wki jest umieszczenie znacznika na mapie. Po wykonaniu tej czynno艣ci ka偶dy przegl膮daj膮cy map臋 w naszej okolicy b臋dzie widzia艂 nasz膮 firm臋 i jej dok艂adn膮 lokalizacj臋. Z punktu widzenia pozycjonowania Francja wa偶ne jest tak偶e dbanie o opini臋 o naszej firmie, kt贸re klienci mog膮 wystawia膰 w艂a艣nie po utworzeniu przez nas konta Google Moja Firma. Niekt贸re firmy w r贸偶ny spos贸b zach臋caj膮 klient贸w do wystawienia opinii, gdy偶 wp艂ywa to na jej wyb贸r przez potencjalnych klient贸w.

    Oce艅 tekst

    Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezp艂atny audyt

      Powiedz nam jaki zakres us艂ug Ci臋 interesuje,
      a skontaktujemy si臋 w odpowiednim dla Ciebie terminie

        Je偶eli chcia艂by艣 do艂膮czy膰 do naszego zesp贸艂u, ale masz w膮tpliwo艣ci - skontaktuj si臋 z nami.
        Wype艂nij formularz kontaktowy: