Pozycjonowanie Hiszpania

Optymalizacja strony WWW pod kątem Google.es to znakomite rozwiązanie dla firm, które chcą skutecznie docierać ze swoją ofertą do tysięcy odbiorców w kraju Półwyspu Iberyjskiego. Aby odnieść prawdziwy sukces, trzeba dopasować strategię działania do tego, jak powinno być realizowane pozycjonowanie stron w Hiszpanii.

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

    Wśród najczęstszych aktywności internautów z Półwyspu Iberyjskiego wymienia się:

    • używanie wyszukiwarek internetowych,
    • przeglądanie mediów społecznościowych,
    • korzystanie z komunikatorów internetowych,
    • sprawdzanie poczty,
    • oglądanie materiałów wideo,
    • czytanie informacji o produktach.

    Co obejmuje pozycjonowanie Hiszpania?

    Warto podkreślić, że Hiszpania jest w czołówce państw pod względem wydatków na zakupy w sieci w przeliczeniu na jednego konsumenta, co ma znaczenie w kontekście pozycjonowania sklepów internetowych.

    Kompleksowe pozycjonowanie stron WWW powinno koncentrować się na różnicach kulturowych, niuansach językowych, sile konkurencji oraz zabiegach marketingowych stosowanych w poszczególnych branżach.

    Pozycjonowanie Hiszpania w Google.es

    Pozycjonowanie stron w Hiszpanii będzie koncentrować się na uzyskaniu jak najwyższego miejsca w rankingu zagranicznej wyszukiwarki. Google jest najchętniej wybieraną (97% rynku). W Hiszpanii ma domenę zakończoną na .es.

    Jeśli planujemy pozycjonowanie strony internetowej w Hiszpanii, musimy postarać się, aby witryna była prosta w obsłudze i dobrze wyświetlała się na komputerach oraz urządzeniach mobilnych.

    Istnieją dwa aspekty pozycjonowania międzynarodowego – jeden obejmuje kwestie techniczne, drugi dotyczy contentu i link buildingu – tutaj różnice pomiędzy pozycjonowaniem w Hiszpanii a w Polsce będą znaczne.

    Pozycjonowanie Hiszpania – czy warto?

    Najczęściej na SEO zagraniczne decydują się podmioty, którym zależy na dynamicznym rozwoju, dywersyfikacji biznesu oraz walce z konkurencją. Warto dokładnie przeanalizować sytuację swojej firmy, zanim zdecydujemy się na inwestycję w pozycjonowanie Hiszpania.

    Pozycjonowanie Hiszpania sprawdzi się również w takich sytuacjach, jak:

    • konieczność dotarcia z usługami do osób z Polski, pracujących tymczasowo w tym kraju,
    • sprzedaż online i wysyłka produktów za granicę,
    • świadczenie usług online oraz sprzedaż produktów cyfrowych, które można nabyć bez względu na lokalizację.

    Czy warto inwestować w pozycjonowanie w Hiszpanii? Wiele zależy od celów firmy, jej zasobów, konkurencji i specyfiki danej branży.

    SEO w Hiszpanii a w Polsce

    Czy metody stosowane w Polsce sprawdzą się również w Hiszpanii?

    Dzięki zagranicznemu SEO można stworzyć swoją witrynę tak, aby była skierowana do osób mieszkających w Hiszpanii lub innym kraju.

    Pozycjonowanie na Hiszpanię musi uwzględniać kwestie związane z zachowaniem i przyzwyczajeniami użytkowników Internetu, a także aspekty wynikające z kultury, stylu życia, różnic językowych czy nawyków zakupowych. Ważne będzie dopasowanie oferty firmy do hiszpańskiego rynku, analiza przepisów prawnych oraz przygotowanie treści z uwzględnieniem językowych niuansów.

    Różnice będą skupiać się wokół:

    • tworzenia treści z obcojęzycznymi słowami kluczowymi,
    • ustawiania odpowiedniej lokalizacji geograficznej w Google Search Console,
    • określenia deklaracji językowej za pomocą tagów hreflang,
    • zagranicznego link buildingu.

    Pozycjonowanie Hiszpania – domena krajowa, subdomena czy katalog?

    Planowanie strategii SEO na inny kraj wymaga podjęcia decyzji związanej z domeną strony. Dostępne są trzy rozwiązania pozycjonowania:

    • na krajową domenę najwyższego poziomu (ang. ccTLD);
    • w subdomenie;
    • w podkatalogu.

    Hiszpania a pozycjonowanie stron .es

    SEO na krajową domenę najwyższego poziomu to efektywny sposób poinformowania Google i potencjalnych odbiorców, do jakiego kraju kierowana jest dana witryna.

    Wybór tego rozwiązania oznacza, że należy zakupić nową domenę, a następnie zbudować od podstaw jej autorytet. Nazwa firmy może okazać się zajęta – pozycjonowanie Hiszpania będzie wtedy wymagało znalezienia alternatywnego adresu.

    Minusem będzie też konieczność optymalizacji witryny, co pociąga za sobą duże koszty i wymaga cierpliwości.

    Do zalet zaliczamy jednoznaczne kierowanie geograficzne, bezpieczeństwo oraz łatwiejsze budowanie wiarygodności firmy na określonym rynku.

    Subdomena lub podkatalog w pozycjonowaniu stron internetowych

    Google nie uzna subdomeny za duplikat głównej witryny, ale użytkownicy z Hiszpanii mogą nie rozpoznać, że dany adres kierowany jest właśnie do nich. Ryzykiem może być kara od wyszukiwarki.

    Do zalet tego rozwiązania zaliczamy nieco niższy koszt wszystkich działań SEO, możliwość stosowania kierowania geograficznego w Google Search Console oraz wykorzystania różnej lokalizacji serwerów.

    Podkatalogi to najrzadziej polecane rozwiązanie. Polega na dodaniu folderu z zawartością przeznaczoną na rynek hiszpański do swojej aktualnej domeny.

    Pozycjonowanie w Hiszpanii za pomocą podkatalogów to niestety: trudności z określeniem przez użytkowników czy witryna jest kierowana do nich, duże prawdopodobieństwo nałożenia ewentualnych restrykcji Google na całą domenę i konieczność wykorzystywania jednej lokalizacji serwera.

    Do zalet tej metody możemy zaliczyć możliwość stosowania kierowania geograficznego w Google Search Console oraz niski koszt SEO.

    Czym są tagi hreflang?

    Tagi hreflang wskazują, dla jakich języków i lokalizacji przeznaczone są dane strony, pomagając Google zrozumieć, która wersja witryny będzie odpowiednia dla użytkowników.

    Implementacja tagów hreflang w procesie, jakim jest pozycjonowanie w Hiszpanii, nie będzie skomplikowana. Można je wdrożyć: korzystając z mapy XML, umieszczając tag w sekcji head kodu strony lub w nagłówku http.

    Korzyści z pozycjonowania na Hiszpanię

    1. Większa baza klientów i liczba konwersji
      Lepsza widoczność na określone frazy oznacza większy ruch na stronie oraz wzrost zainteresowania ofertą produktów lub usług firmy. Jeśli zostanie to optymalnie połączone z technikami sprzedażowymi można zyskać dużą liczbę konwersji.
    2. Przewaga nad konkurencją
      Profesjonalnie i z pomysłem realizowana strategia pozycjonowania stron .es może zapewnić firmie wyraźną przewagę nad konkurentami z branży.
    3. Wizerunek globalnej marki
      Pozycjonowanie poza krajem, w którym mieści się siedziba, i docieranie do klientów z całego świata znakomicie oddziałuje na wizerunek firmy jako podmiotu globalnego.
    4. Pozycjonowanie w Hiszpanii a odporność na kryzysy
      Jeśli dana marka czerpie zyski z wielu źródeł, nie jest uzależniona od często dynamicznie zmieniającej się sytuacji gospodarczej w danym sektorze czy nawet całym państwie. Pozycjonowanie Hiszpania może być dla polskich firm w wielu branżach bardzo solidnym zabezpieczeniem.

    Optymalizacja SEO strony w języku hiszpańskim

    Aby pozycjonowanie w Hiszpanii przyniosło efekty, należy dostosować treści publikowane na stronie do języka i kultury docelowego użytkownika. W tym kontekście ważne są także związki frazeologiczne, powiedzenia czy metafory.

    Dostosowanie języka do pozycjonowania stron w Hiszpanii

    Na Półwyspie Iberyjskim w zależności od regionu można napotkać zupełnie inne nazwy tych samych rzeczy. Wynika to z używania języka kastylijskiego, katalońskiego, galicyjskiego, oksytańskiego oraz baskijskiego.

    Pozycjonowanie w Hiszpanii musi uwzględniać te wszystkie różnice.

    Teksty najlepiej przygotować od nowa, korzystając ze wsparcia native speakera, który włada językiem dominującym w danym regionie. Wówczas pozycjonowanie Hiszpania będzie oparte o łatwo przyswajalne, naturalne i atrakcyjne treści dla potencjalnego klienta.

    Pozycjonowanie na domenie .es

    Dobór słów kluczowych

    Kluczowe frazy muszą być oryginalne. Pod żadnym pozorem nie należy ich tłumaczyć słowo w słowo. Pozycjonowanie strony internetowej powinno bazować na badaniu słów odpowiadających nawykom wyszukiwania potencjalnych klientów z danego kraju.

    W poszukiwaniu fraz nie można kierować się wyłącznie przeczuciem. Warto przeprowadzić analizę konkurencji i zbadać internetowe nawyki użytkowników sieci, do których będzie kierowana określona oferta.

    Budowa sieci linków zewnętrznych i wewnętrznych

    Często pomijanym elementem pozycjonowania stron na Hiszpanię jest budowanie bazy linków. Należy tworzyć sieć wewnętrznych oraz zewnętrznych połączeń, które pokażą, że dana strona jest wiarygodna i ułatwią poruszanie się po niej robotom Google.

    Linki wewnętrzne

    Każdy tekst na stronie powinien zawierać link do co najmniej jednego elementu treści. W przypadku pozycjonowania w Hiszpanii warto pamiętać o tym, by linkować do stron przetłumaczonych na język hiszpański.

    Linki zewnętrzne

    Warto określić najbardziej wartościowe strony internetowe, na których powinny być publikowane artykuły z odnośnikiem do pozycjonowanej witryny.

    Kilka wskazówek ułatwiających zbieranie linków zewnętrznych:

    • Jeśli stawiamy na pozycjonowanie sklepów internetowych, warto poszukać rankingów przedstawiających produkty, które mamy w ofercie i poprosić o uwzględnienie ich razem z linkiem w kolejnym zestawieniu.
    • Można zaproponować swoim partnerom biznesowym, aby wspólnie tworzyć i wymieniać się treściami, czy też udostępniać artykuły z linkiem do strony firmy np. w mediach społecznościowych.

    Na arenie międzynarodowej o wysiłkach w zakresie budowania linków warto myśleć jak o budowaniu relacji.

    Pozycjonowanie stron .es a urządzenia mobilne

    Optymalizując stronę internetową pod kątem Google.es, trzeba zadbać, by wszystkie jej elementy oraz treści wyświetlały się dobrze na każdym urządzeniu. Pozycjonowanie stron w Hiszpanii można wspomóc narzędziem od Google – Mobile Friendly Test, które pomaga wykryć problemy z działaniem witryny na urządzeniach mobilnych.

    Monitorowanie i aktualizowanie pozycjonowanej strony w Hiszpanii

    Warto regularnie aktualizować publikowane treści i badać słowa kluczowe używane w witrynie. Pomocnym narzędziem jest Google Search Console. Automatycznie informuje o problemach z indeksowaniem, implementacją tagu hreflang, szybkością strony, podstawowymi danymi internetowymi czy działaniem witryny na urządzeniach mobilnych i innymi problemami, które mogą wpłynąć na widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

    Pozycjonowanie lokalne w Hiszpanii

    Ze względu na zróżnicowanie pod względem języka, kultury i przyzwyczajeń, warto zainteresować się także lokalnym SEO.

    Pozycjonowanie stron w Hiszpanii w tym przypadku skupia się na słowach kluczowych, które są mniej konkurencyjne. Często dokładnie określają lokalizację danej działalności, zawierając nazwę miasta, dzielnicy czy regionu. W lokalnym SEO ważna jest dopracowana strona internetowa zawierająca dane kontaktowe i mapę wskazującą siedzibę firmy.

    Ten rodzaj SEO wymaga doskonałej znajomości obszaru i grupy docelowej. Ma bardzo istotną zaletę – w dużym stopniu ogranicza konkurencję na rynku, na którym prowadzi działalność dana firma.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 12

    FAQ – pozycjonowanie Hiszpania

    Ile kosztuje pozycjonowanie w Hiszpanii?

    SEO międzynarodowe wiąże się ze znacznie wyższymi kosztami niż standardowe działania optymalizacyjne na terenie kraju. Pozycjonowanie stron internetowych w Hiszpanii będzie więc nieco droższe. Aby poznać dokładną wycenę, warto skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.

    Czy długo trzeba czekać na rezultaty pozycjonowania w Hiszpanii?

    Pozycjonowanie w Hiszpanii to dość wymagający proces, na którego efekty czekać trzeba od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Jego czasochłonność uwarunkowana jest czynnikami, takimi jak konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych czy rodzaj wykorzystanych technik optymalizacyjnych.

    Czy warto pozycjonować się lokalnie w Hiszpanii?

    Lokalne SEO to doskonałe rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw, którym zależy na budowaniu obecności marki na rynku zagranicznym. Co więcej, pozycjonowanie lokalne w Hiszpanii generuje wiele korzyści, dla których warto zaangażować się w to przedsięwzięcie.

    Korzyści z pozycjonowania stron na Hiszpanię

    Pozycjonowanie stron internetowych na Hiszpanię niesie za sobą wiele istotnych dla rozwoju marki korzyści. Do najważniejszych z nich zaliczamy: możliwość pozyskiwania nowych hiszpańskich klientów, rozszerzanie świadomości oferty firmy, większy ruch w witrynie oraz satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.

    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę