Pozycjonowanie Holandia

DARMOWA KONSULTACJA SEO

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

    W tym kompendium wiedzy dowiesz się o SEO w Holandii – czym jest i co można dzięki niemu osiągnąć.

    Pozycjonowanie w Holandii - od czego zacząć?

    Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem Twojej marki w sieci, to najpierw musisz poznać kluczowe pojęcia i procesy zachodzące w wyszukiwarce.

    Search Engine Optimization – z angielskiego oznacza to optymalizację wyników wyszukiwania. Poprzez różne działania Twoja strona pojawi się w pierwszych wynikach Google czy Bing.

    Główne zasady SEO obowiązują we wszystkich krajowych wyszukiwarkach. Dotyczą one wyników organicznych (darmowych).

    Pozycjonowanie stron w pigułce

    Pozycjonowanie Holandia i jego podstawy są takie same, jak dla większości krajów. Można podzielić je na trzy składowe:

    1. Wartościowe backlinki – to hiperłącza, które znajdują się w innych miejscach sieci i przekierowują internautę bezpośrednio do Twojej witryny.
    2. Dobrze skrojone treści na stronie – opisy produktów, artykuły na blogu i pozostałe teksty (np. o nas, kontakt).
    3. Zagadnienia techniczne.

    Słowniczek pozycjonowania

    Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie związane z pozycjonowaniem stron. To pojęcia, które dobrze znać, zanim przejdziesz do współpracy z agencją SEO.

    Algorytm przeglądarki – optymalizuje proces odnajdywania treści, żeby najlepiej oddać hasło wpisane w wyszukiwarkę.

    Crawler bot – zbiera dane dotyczące stron i wpływa na ich ocenę techniczną.

    CTR – współczynnik klikalności. Dzięki niemu możesz zmierzyć skuteczność Twojej kampanii SEO i sprawdzić, ile razy internauci kliknęli Twoją witrynę.

    Fraza long tail – długiego ogona. W odróżnieniu od pojedynczych haseł jest pełnym zdaniem.

    Link nofollow – atrybut nofollow. To link do strony zewnętrznej, który nie jest brany pod uwagę przy ocenie strony przez crawler bota.

    On-page i off-page SEO – na witrynie i poza nią. Pojęcia te dotyczą całości przedsięwzięć, które powodują wysokie pozycjonowanie stron internetowych na Holandię. Obejmują:

    On-page SEO Off-page SEO
    • Odpowiednie słowa kluczowe
    • Optymalizacja zawartości strony
    • Opracowanie tagów i meta tagów
    • Optymalizacja działania strony
    • Linkowanie wewnętrzne
    • Posty i treści gościnne na innych witrynach
    • Newslettery i promocje mailowe
    • Linkowanie zewnętrzne (dofollow)

    PPC – Pay per click, płatna kampania dla słów kluczowych, odpłatna za każde kliknięcie. Wyniki PPC nie wpływają na pozycjonowanie stron holenderskich.

    Słowa kluczowe – podstawa pozycjonowania. Zazwyczaj krótkie zapytania (maksymalnie 2 do 4 słów), które najlepiej opisują zwartość Twojej strony.

    Jak Holendrzy szukają w sieci?

    Według strony Alexa.com (stan na 10.2021) wyszukiwarka Google króluje w przeglądarkach Holendrów. Portal z indeksem .com zajmuje pierwsze miejsce, a witryna .nl szóste.

    Pozycjonowanie w Google.nl

    Jak znaleźć słowa kluczowe?

    Możesz stworzyć najbardziej wartościową treść na temat Twojego biznesu, jednak, jeżeli będzie napisana bez uwzględnienia słów kluczowych, to niestety przepadnie w sieci.

    Warto zastanowić się, jaki cel ma treść przypisana do słowa kluczowego? Może mieć dwa przeznaczenia – reklamowe bądź informacyjne.

    W pierwszym przypadku internauta szuka informacji o produkcie czy usłudze. Takie zapytania często wiążą się z pozycjonowaniem lokalnym.

    W drugim zastosowaniu słów kluczowych Twój odbiorca szuka informacji na dany temat. Takie hasła często układają się we frazę długiego ogona.

    Pozycjonowanie Holandia – pomocne narzędzia

    • Google Trends – dowiesz się, jak popularne są hasła związane z Twoim biznesem oraz, na jakim terytorium (kraju, jednostki samorządowej) hasło osiąga najlepsze wyniki dla procesu, jakim jest pozycjonowanie Holandia.
    • Keywordtool.io – pozwoli Ci na prześledzenie słowa kluczowego pod względem różnych portali, nie tylko Google.
    • MetaGlossary – dowiesz się, jakie definicje ma Twój biznes dookoła sieci.

    Pozycjonowanie w Holandii - jak stworzyć przyjazne treści?

    Musisz pamiętać, że wszystkie teksty powinny być przyjazne dla pozycjonowania. Oznacza to, że cała zawartość powinna być w języku niderlandzkim.

    Musisz wybrać odpowiednią tematykę zawartości strony i pogrupować słowa kluczowe w pakiety tematyczne.

    Na podstawie tych grup możesz zobaczyć, jakie są najważniejsze tematy dla Twojej witryny.

    Jeśli stawiasz na pozycjonowanie sklepów internetowych, najpierw musisz stworzyć opisy kategorii produktów, a następnie poszczególnych artykułów.

    Pozycjonowanie stron - na jakie techniczne aspekty zwracać uwagę?

    1. Czas ładowania – jeżeli strona nie ładuje się w odpowiednim czasie, to użytkownicy przechodzą do konkurencji.
    2. Dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych – wystarczy tylko odpowiednia wtyczka do CMS (np. WordPress), aby dobrze skalibrować witrynę pod urządzenia mobilne.
    3. Zachowanie bezpieczeństwa w postaci certyfikatu SSL – pozycjonowanie stron w Holandii zdecydowanie wymaga zapewnienia użytkownikowi ochrony jego danych i pieniędzy.

    Pozycjonowanie w Polsce – czym się charakteryzuje?

    Dla lepszego zrozumienia procesów zachodzących na rynku holenderskim, warto pochylić się nad sytuacją w naszej rodzimej części Internetu.

    Jak Polacy korzystają z wyszukiwarek?

    Polacy najczęściej korzystają z wyszukiwarki Google (domeny .com na pierwszym miejscu, .pl na czwartym). Około 70% użytkowników codziennie używa Internetu.

    Oprócz tego 90% mieszkańców naszego kraju ma dostęp do sieci.

    Zalety pozycjonowania na polskim rynku

    1. Rynek pozycjonowania jest stosunkowo łatwiejszy niż w innych krajach. Wiele dużych korporacji nie rywalizuje o widoczność w słowach kluczowych w języku polskim.
    2. Pełniejszy katalog fraz long tail ze względu na specyfikę języka. – to, co można w jednym prostym zdaniu zawrzeć w języku angielskim, po polsku można napisać na kilka sposobów. To otwiera możliwości do pozycjonowania na wiele różnych zapytań.
    3. Sprawiedliwy dostęp do odbiorcy globalnego przez działania white hat SEO – składają się na nie wszystkie dozwolone działania pozycjonujące.

    Wady SEO w Polsce

    1. Niedozwolone praktyki (black hat SEO) – to:
      1. farmy linków,
      2. spamdexing (czyli spamowanie indeksacji swoją stroną),
      3. wielokrotne przekierowania,
      4. podstępne backlinki.
    2. Duża konkurencja na prostych frazach – skoro na frazach długiego ogona można się wybić w naszym kraju, to przyczyną są „zatłoczone” słowa kluczowe.

    SEO w Polsce a SEO w Holandii

    Podobieństwa

    Zarówno w Holandii, jak i w Polsce główną wyszukiwarką jest Google. Dlatego tak ważne jest zrozumienie jej algorytmu.

    Oba kraje podlegają pod usprawnienia silnika Google. Do najważniejszych należą:

    • Panda – odsiewa wszystkie strony, które duplikują treści i śmiecą słowami kluczowymi.
    • Penguin – aktualizacja, która skupia się głównie na niepożądanych praktykach „czarnego kapelusza”.
    • Hummingbird – skupia się na dostarczeniu jak najlepszej treści do zapytań użytkowników.
    • RankBrain – rozszerzenie Hummingbirda. Ocenia strony pod względem użyteczności dla internauty i tworzy ich ranking.

    Kolejną wspólną cechą SEO w Polsce i Holandii jest wartość jakościowej treści.

    Oprócz tego uniwersalne dla obu rynków jest dobre skalibrowanie strony.

    Różnice w wynikach wyszukiwania Google w Polsce i Holandii

    Po pierwsze – różni te kraje język. Nie warto polegać na programach do tłumaczenia.

    Po drugie – komunikacja. Polacy wymieniają myśli w sposób wysokokontekstowy. Holendrzy natomiast porozumiewają się niskokontestowo – jak najprostszymi słowami.

    Pozycjonowanie Holandia - korzyści

    1. Masz dostęp do dużej liczby nowych odbiorców organicznych – to niewątpliwie najważniejsza korzyść, jaką niesie pozycjonowanie stron internetowych na Holandię. Rynek niderlandzki to ponad 17 mln użytkowników Internetu.
    2. Budujesz siłę swojej marki w sieci – przedsiębiorstwo, które pojawia się na zagranicznych rynkach, otwiera się na zupełnie nowe leady i źródła przychodów.
    3. Możesz znaleźć klientów wśród diaspory polskiej w NL – jeżeli spersonalizujesz swoje usługi czy produkty pod naszego obywatela w tym kraju, proces pozycjonowania przyniesie Ci spore zyski.
    4. Zwiększasz zaufanie odbiorców z regionu holenderskiego.

    Musisz nieustannie pracować na swoją pozycję w wyszukiwarce. Nie zapominaj o najważniejszych elementach w procesie, jakim jest pozycjonowanie stron:

    • słowach kluczowych,
    • zachęcających treściach,
    • dobrze skalibrowanej stronie.

    Optymalizacja strony na Niderlandy

    Masz już stronę działającą na holenderskich wyszukiwarkach, ale nie wiesz, co zrobić, żeby być bardziej widocznym na terenie Holandii? Podpowiemy, jak sprawdzić jakość Twojej strony pod względem SEO.

    Czym jest SEO audyt?

    Sprawdza on Twoją stronę pod kątem zagadnień związanych z SEO, czyli:

    • słów kluczowych (czy w ogóle zostały użyte),
    • prędkości strony,
    • bezpieczeństwa witryny.

    Narzędzia do przeprowadzenia skutecznego audytu

    Należą do nich:

    • Google Search Console – sprawdzisz jakość swojego pozycjonowania.
    • GTmetrix – mierzy prędkości strony. Dowiesz się, jak zarządzać parametrami, żeby wyświetlała się ona szybciej.
    • Screaming Frog – dokładnie analizuje stronę pod względem wielu zmiennych i generuje raport koniecznych usprawnień witryny.

    Samodzielne SEO czy agencja?

    Jeśli przytłacza Cię wizja zasad i programów, z których musisz skorzystać, możesz polegać na zaufanej agencji SEO. W iCEA mamy doświadczenie w pozycjonowaniu na różne rynki zagraniczne.

    Co możemy zaoferować?

    • Indywidualny audyt SEO
    • Wysokiej jakości treści na Twoją stronę w języku niderlandzkim
    • Dobór najkorzystniejszej strategii słów kluczowych
    • Prowadzenie i mierzenie rezultatów kampanii podczas całego procesu, jakim jest pozycjonowanie Holandia

    Pozycjonowanie w Google Netherlands

    Dopiero przymierzasz się do pozycjonowania w Holandii? Nie wiesz, w jaką domenę zainwestować? Chciałbyś poznać tajniki skutecznej witryny? To dobrze trafiłeś! Ta sekcja odpowie na wszystkie ważne pytania związane z domenami nie tylko w królestwie tulipanów.

    Na jakiej domenie pozycjonować w Holandii?

    W przypadku Niderlandów powinny interesować Cię dwa rozszerzenia:

    • .nl
    • .com

    Dzięki dobraniu odpowiedniego zakończenia nazwy witryny możesz wpłynąć na pozycjonowanie strony w Holandii.

    O jakich zasadach powinieneś pamiętać?

    • Pamiętaj, aby domena miała jeden ciąg liter.
    • Sprawdź historię domeny i inne TLD, czy tytuł się nie powtarza.
    • Używaj opisów, na których nie ma licencji.

    Pozycjonowanie lokalne w Holandii

    Jeżeli prowadzisz firmę, która działa na terytorium tego kraju, powinieneś zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym.

    Dzięki odpowiedniemu wpływowi na stronę możesz zaistnieć w wynikach organicznych wyszukiwarki w ujęciu regionalnym.

    Jak zbudować widoczność marki w Holandii?

    Co wpływa na udane SEO w określonym obszarze geograficznym?

    • Słowa kluczowe uwzględniające miejsce Twojego biznesu – we frazie musi pojawić się nazwa miejscowości, na terytorium której prowadzisz firmę.
    • Wizytówka Google – załóż konto, uzupełnij pola w Google Post i działaj! Pamiętaj, aby zawsze Twoje dane teleadresowe były aktualne.
    • Namawiaj klientów na pozostawienie ocen – im więcej pozytywnych, tym lepiej wpłynie to na pozycjonowanie Holandia.

    Jeśli potrzebujesz wsparcia, szczególnie na rynkach międzynarodowych, to nie zawahaj się do nas napisać.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.7/5 - Liczba ocen: 13
    Zaufali nam:
    romet
    Orange
    merlin.pl
    Jean Louis David
    Lou
    Mosquito
    MK Cafe
    Primagran
    Liqui Moly
    Gerda
    Brilu
    HICRON
    Omega Pilzno
    epaka
    PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE „JETA” Sp. z o.o.
    BeBio
    COLUMBUS ENERGY S.A.
    AQUAEL Janusz Jankiewicz sp. z o.o.
    „NAGABA” sp. j
    AQUAEL ZOO Janusz Jankiewicz sp. z o.o.
    Dekoria GmbH
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą
        w ciągu kilku minut!
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.