W tym kompendium wiedzy dowiesz się o SEO w Holandii – czym jest i co można dzięki niemu osiągnąć.
Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem Twojej marki w sieci, to najpierw musisz poznać kluczowe pojęcia i procesy zachodzące w wyszukiwarce.
Search Engine Optimization – z angielskiego oznacza to optymalizację wyników wyszukiwania. Poprzez różne działania Twoja strona pojawi się w pierwszych wynikach Google czy Bing.
Główne zasady SEO obowiązują we wszystkich krajowych wyszukiwarkach. Dotyczą one wyników organicznych (darmowych).
Pozycjonowanie Holandia i jego podstawy są takie same, jak dla większości krajów. Można podzielić je na trzy składowe:
Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie związane z pozycjonowaniem stron. To pojęcia, które dobrze znać, zanim przejdziesz do współpracy z agencją SEO.
Algorytm przeglądarki – optymalizuje proces odnajdywania treści, żeby najlepiej oddać hasło wpisane w wyszukiwarkę.
Crawler bot – zbiera dane dotyczące stron i wpływa na ich ocenę techniczną.
CTR – współczynnik klikalności. Dzięki niemu możesz zmierzyć skuteczność Twojej kampanii SEO i sprawdzić, ile razy internauci kliknęli Twoją witrynę.
Fraza long tail – długiego ogona. W odróżnieniu od pojedynczych haseł jest pełnym zdaniem.
Link nofollow – atrybut nofollow. To link do strony zewnętrznej, który nie jest brany pod uwagę przy ocenie strony przez crawler bota.
On-page i off-page SEO – na witrynie i poza nią. Pojęcia te dotyczą całości przedsięwzięć, które powodują wysokie pozycjonowanie stron internetowych na Holandię. Obejmują:
On-page SEO | Off-page SEO |
|
|
PPC – Pay per click, płatna kampania dla słów kluczowych, odpłatna za każde kliknięcie. Wyniki PPC nie wpływają na pozycjonowanie stron holenderskich.
Słowa kluczowe – podstawa pozycjonowania. Zazwyczaj krótkie zapytania (maksymalnie 2 do 4 słów), które najlepiej opisują zwartość Twojej strony.
Według strony Alexa.com (stan na 10.2021) wyszukiwarka Google króluje w przeglądarkach Holendrów. Portal z indeksem .com zajmuje pierwsze miejsce, a witryna .nl szóste.
Możesz stworzyć najbardziej wartościową treść na temat Twojego biznesu, jednak, jeżeli będzie napisana bez uwzględnienia słów kluczowych, to niestety przepadnie w sieci.
Warto zastanowić się, jaki cel ma treść przypisana do słowa kluczowego? Może mieć dwa przeznaczenia – reklamowe bądź informacyjne.
W pierwszym przypadku internauta szuka informacji o produkcie czy usłudze. Takie zapytania często wiążą się z pozycjonowaniem lokalnym.
W drugim zastosowaniu słów kluczowych Twój odbiorca szuka informacji na dany temat. Takie hasła często układają się we frazę długiego ogona.
Musisz pamiętać, że wszystkie teksty powinny być przyjazne dla pozycjonowania. Oznacza to, że cała zawartość powinna być w języku niderlandzkim.
Musisz wybrać odpowiednią tematykę zawartości strony i pogrupować słowa kluczowe w pakiety tematyczne.
Na podstawie tych grup możesz zobaczyć, jakie są najważniejsze tematy dla Twojej witryny.
Jeśli stawiasz na pozycjonowanie sklepów internetowych, najpierw musisz stworzyć opisy kategorii produktów, a następnie poszczególnych artykułów.
Dla lepszego zrozumienia procesów zachodzących na rynku holenderskim, warto pochylić się nad sytuacją w naszej rodzimej części Internetu.
Polacy najczęściej korzystają z wyszukiwarki Google (domeny .com na pierwszym miejscu, .pl na czwartym). Około 70% użytkowników codziennie używa Internetu.
Oprócz tego 90% mieszkańców naszego kraju ma dostęp do sieci.
Zarówno w Holandii, jak i w Polsce główną wyszukiwarką jest Google. Dlatego tak ważne jest zrozumienie jej algorytmu.
Oba kraje podlegają pod usprawnienia silnika Google. Do najważniejszych należą:
Kolejną wspólną cechą SEO w Polsce i Holandii jest wartość jakościowej treści.
Oprócz tego uniwersalne dla obu rynków jest dobre skalibrowanie strony.
Po pierwsze – różni te kraje język. Nie warto polegać na programach do tłumaczenia.
Po drugie – komunikacja. Polacy wymieniają myśli w sposób wysokokontekstowy. Holendrzy natomiast porozumiewają się niskokontestowo – jak najprostszymi słowami.
Musisz nieustannie pracować na swoją pozycję w wyszukiwarce. Nie zapominaj o najważniejszych elementach w procesie, jakim jest pozycjonowanie stron:
Masz już stronę działającą na holenderskich wyszukiwarkach, ale nie wiesz, co zrobić, żeby być bardziej widocznym na terenie Holandii? Podpowiemy, jak sprawdzić jakość Twojej strony pod względem SEO.
Sprawdza on Twoją stronę pod kątem zagadnień związanych z SEO, czyli:
Należą do nich:
Jeśli przytłacza Cię wizja zasad i programów, z których musisz skorzystać, możesz polegać na zaufanej agencji SEO. W iCEA mamy doświadczenie w pozycjonowaniu na różne rynki zagraniczne.
Co możemy zaoferować?
Dopiero przymierzasz się do pozycjonowania w Holandii? Nie wiesz, w jaką domenę zainwestować? Chciałbyś poznać tajniki skutecznej witryny? To dobrze trafiłeś! Ta sekcja odpowie na wszystkie ważne pytania związane z domenami nie tylko w królestwie tulipanów.
W przypadku Niderlandów powinny interesować Cię dwa rozszerzenia:
Dzięki dobraniu odpowiedniego zakończenia nazwy witryny możesz wpłynąć na pozycjonowanie strony w Holandii.
O jakich zasadach powinieneś pamiętać?
Jeżeli prowadzisz firmę, która działa na terytorium tego kraju, powinieneś zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym.
Dzięki odpowiedniemu wpływowi na stronę możesz zaistnieć w wynikach organicznych wyszukiwarki w ujęciu regionalnym.
Co wpływa na udane SEO w określonym obszarze geograficznym?
Jeśli potrzebujesz wsparcia, szczególnie na rynkach międzynarodowych, to nie zawahaj się do nas napisać.
Jako że międzynarodowe SEO jest dość wymagającym procesem, pozycjonowanie stron w Holandii będzie nieco droższe niż standardowe działania optymalizacyjne w kraju. Koszty różnią się jednak w zależności od wykorzystanych metod czy trudności słów kluczowych, dlatego w celu uzyskania dokładnej wyceny warto skontaktować się z agencją SEO.
Pozycjonowanie stron internetowych w Holandii to dość złożony proces, na którego efekty czekać trzeba od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Czas tego przedsięwzięcia zależy od wielu czynników, takich jak konkurencyjność branży, aktualny stan witryny czy rodzaj wykorzystanych technik SEO.
Pozycjonowanie stron internetowych w Holandii niesie za sobą wiele kluczowych dla rozwoju firmy korzyści. Do najważniejszych z nich zaliczyć można: większy ruch w witrynie, szeroką świadomość marki na rynku międzynarodowym oraz możliwość pozyskiwania nowych zagranicznych klientów.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.