Pozycjonowanie Holandia

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Marzysz o podboju niderlandzkiego rynku? A może po prostu kolejną naturalną rzeczą dla Twojego biznesu jest rozszerzenie działalności właśnie o ten kraj? Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Bez obaw! W tym kompendium wiedzy dowiesz się o SEO w Holandii – czym jest i co można dzięki niemu osiągnąć. Treści zostały pogrupowane w sekcje tak, abyś mógł swobodnie dowiedzieć się o rzeczach, które Cię najbardziej interesują.

    Pozycjonowanie w Holandii - od czego zacząć?

    Pozycjonowanie w Holandii - od czego zacząć?

    Jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z widocznością Twojej marki w sieci, to najpierw musisz poznać kluczowe pojęcia i procesy zachodzące w wyszukiwarce. W tej części dowiesz się:

    Rozwiń
    • Co kryje się pod pojęciem SEO.
    • Poznasz najważniejsze zagadnienia z nim związane.
    • Odkryjesz zasady, które są kluczowe dla pozycjonowania w Holandii.
    • Przeczytasz kilka faktów dotyczących mieszkańców tego kraju i ich sposobów na buszowanie w sieci.

    Cały tekst został skonstruowany tak, abyś mógł w łatwy sposób dowiedzieć się tego, na czym Ci najbardziej zależy. Paragrafy stworzono z myślą o swobodnym dostępie do wiedzy z pozycjonowania stron na Holandię. Możesz pominąć fragmenty, które nie odpowiadają na Twoje pytania. Oczywiście zachęcamy do zapoznania się z całym tekstem, ale nie jest to konieczne.

    Czym jest SEO?

    Czym jest SEO?

    Search Engine Optimization – z angielskiego oznacza to optymalizację wyników wyszukiwania. Jaki jest cel SEO? Poprzez różne działania, o których dowiesz się w dalszych częściach tekstu, Twoja strona pojawi się w pierwszych wynikach Google czy Bing. Takie pozycjonowanie stron w Holandii również dotyczy tego kraju. Pamiętaj o tym!

    Rozwiń

    Główne zasady SEO obowiązują we wszystkich krajowych wyszukiwarkach. Dotyczą one wyników organicznych. Czym one są? To linki, które pojawiają się wysoko w Google czy Bing bez konieczności płacenia za nie. Takie odpłatne lokowanie strony nazywa się PPC (pay per click). Dowiesz się o nim więcej w słowniczku pozycjonowania.

    W kolejnej części poznasz, jakie są podstawowe cechy SEO. Oprócz tego poznasz tajniki wysokich wyników organicznych.

    Podstawy SEO w pigułce

    Podstawy SEO w pigułce

    Pozycjonowanie w Holandii i jego podstawy są takie same, jak dla większości krajów. Dlaczego powinieneś je znać? Ponieważ wtedy zrozumiesz procesy, dzięki którym silnik wyszukiwarki ocenia Twoją stronę. Od czego zacząć?

    Rozwiń

    Żeby zrozumieć fenomen SEO trzeba pojąć jego działanie. Można podzielić je na trzy składowe:

    1. Wartościowe backlinki – to wisienka na torcie dobrego SEO; Dzięki nim Twoja witryna zyskuje zaufanie w przeglądarce. Czym one są? To hiperłącza, linki, które znajdują się w innych miejscach sieci i przekierowują internautę bezpośrednio do Twojej witryny.
    2. Dobrze skrojone treści na stronie – bez nich trudno pozyskać backlinki. To właśnie rzetelna i wartościowa zawartość pozycjonująca na Holandię, na którą składają się opisy produktów, artykuły na blogu i pozostałe teksty (np. o nas, kontakt), przyciąga klientów. Nie bez kozery w świecie pozycjonerów mówi się, że „Content is King”. Swoją drogą warto dodać, że po raz pierwszy ta fraza została użyta przez Billa Gates’a już w roku 1996.
    3. Zagadnienia techniczne – wszystkie powyższe procesy jednak spełzną na niczym, jeżeli Twoja witryna nie spełni standardów technicznych. To właśnie on-page SEO, o którym dowiesz się więcej z naszego słowniczka.

    Słowniczek pozycjonowania

    Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie związane z pozycjonowaniem strony na Holandię. To pojęcia, które dobrze znać, zanim przejdziesz do współpracy z agencją. Poznaj je, a zrozumiesz, co specjaliści chcą zrobić z Twoją stroną!

    Algorytm przeglądarki – to podstawa działania każdego silnika strony do wyszukiwania. Dzięki temu znajdziesz to, czego szukasz w Internecie. Algorytm optymalizuje proces odnajdywania treści tak, żeby najlepiej oddać hasło wpisane w wyszukiwarkę.

    Crawler bot – to składowa działania algorytmu. Ten program zbiera dane dotyczące stron. Jednocześnie wpływa na ocenę techniczną witryny.

    CTR – to współczynnik klikalności. Dzięki niemu możesz zmierzyć skuteczność Twojej kampanii SEO. Pojawienie się Twojej strony wysoko w Google nie zawsze skutkuje sukcesem. Możesz sprawdzić, ile razy internauci przekliknęli się na Twoją witrynę. Ten współczynnik to podstawa dobrej analizy swojego pozycjonowania strony na Holandię.

    Fraza long tail – to rodzaj słów kluczowych. W odróżnieniu od pojedynczych haseł, którymi zazwyczaj wyszukujemy treści, fraza long tail (ang. długiego ogona) jest pełnym zdaniem. Często, żeby wybić się na wysoką widoczność w Google, pozycjonerzy ustalają taką frazę.

    Link nofollow – inaczej atrybut nofollow. To link do strony zewnętrznej, który nie jest brany pod uwagę przy ocenie strony przez crawler bota. Jeżeli nie chcesz, aby dany link był analizowany, musisz zmienić atrybut na nofollow. Jest tak, ponieważ wszystkie linki na stronie domyślnie są brane pod uwagę przez bota. Takie hiperłącze nazywa się dofollow.

    On-page i off-page SEO – pojęcia te dotyczą całości przedsięwzięć, które powodują wysokie pozycjonowanie strony na Holandię. Dzielą się na działania na witrynie (on-page) i poza nią (off-page).

    On-page SEO Off-page SEO
    Odpowiednie słowa kluczowe

    Optymalizacja zawartości strony

    Opracowanie tagów i meta tagów

    Optymalizacja działania strony

    Linkowanie wewnętrzne

    Posty i treści gościnne na innych witrynach

    Newslettery i promocje mailowe

    Linkowanie zewnętrzne (dofollow)

    PPC – płatna kampania dla słów kluczowych. Pay per click, czyli odpłatna za każde kliknięcie. Wyniki PPC, choć pojawiają się wraz z organicznymi, nie wpływają na pozycjonowanie w Holandii.

    Słowa kluczowe – to podstawa pozycjonowania. Są to zazwyczaj krótkie zapytania (maksymalnie 2 do 4 słów), które najlepiej opisują zwartość Twojej strony. Dzięki dobremu doborowi haseł kluczowych możesz być pewien, że Twój biznes odnajdzie się w Internecie.

    Jak Holendrzy szukają w sieci?

    Jak Holendrzy szukają w sieci?

    Według strony Alexa.com (stan na 10.2021) to wyszukiwarka Google króluje w przeglądarkach Holendrów. Portal z indeksem .com zajmuje pierwsze miejsce a witryna .nl szóste. To bardzo ważne dane, biorąc pod uwagę pozycjonowanie strony na Holandię.

    Rozwiń

    Może pojawi się pytanie, ilu internautów dziennie korzysta w Holandii z sieci? CBS.nl podał, że w roku 2019 dziennie około 88% wszystkich obywateli Niderlandów korzystało z Internetu. Natomiast już w 2018 roku dostęp do sieci miało 98% mieszkańców Holandii.

    Biorąc pod uwagę, że w tym kraju mieszka prawie 18 mln ludzi, trzeba stwierdzić, że jest to bardzo duży rynek potencjalnych klientów. Warto tutaj zainwestować w SEO.

    Podsumowanie

    Podsumowanie

    Pozycjonowanie w Holandii rządzi się podobnymi prawami, co w innych krajach. Nie zmienia to faktu, że SEO jest dla Twojego biznesu niezbędne. Czego dowiedziałeś się dzięki tej części artykułu?

    Rozwiń
    • Wiesz już, jak działają podstawy pozycjonowania na wynikach organicznych.
    • Poznałeś niezbędne pojęcia dotyczące SEO.
    • Odkryłeś statystyki, które opisują zachowanie Holendrów w sieci.
    • Wiesz kto pierwszy użył zwrotu „Content is King”.

    Jeżeli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania, to zapraszamy na naszego bloga. Dzięki wyszukiwarce tematów znajdziesz tekst, który Cię najbardziej interesuje.

    Skoro znasz już podstawy SEO, czas na ich zastosowanie. Kolejne tematy tutaj opisane pozwolą Ci zrozumieć tajniki dobrego pozycjonowania w Holandii.

    Pozycjonowanie w Google.nl

    Pozycjonowanie w Google.nl

    Zatem wiesz już, czym jest SEO i znasz podstawowe procesy pozycjonowania, czas na dalsze poznawanie Twojego holenderskiego odbiorcy. Żeby dobrze adresować treści i budować wizerunek marki, musisz poznać swojego potencjalnego klienta czy widza.

    Rozwiń

    W tym segmencie dowiesz się, jak znaleźć słowa kluczowe, co zrobić, żeby dobrze skroić treść pod użytkownika Internetu oraz odkryjesz najważniejsze aspekty techniczne SEO.

    Czemu wybraliśmy Google.nl? Ponieważ jest to najpopularniejsza przeglądarka krajowa do pozycjonowania w Holandii. Zanim przejdziesz do zagadnień SEO, dowiesz się o najważniejszych cechach przeglądarki Google.nl.

    Najważniejsze dane dotyczące holenderskiej wyszukiwarki

    Najważniejsze dane dotyczące holenderskiej wyszukiwarki

    Według statista.com to właśnie Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką. Na rok 2020 korzystało z niej niemal 95% użytkowników. Statista.com również wskazuje, jaka przeglądarka jest najczęściej używana w holenderskich domach. To Google Chrome. Używa jej 55% użytkowników, co z pewnością przekłada się na użycie Google.nl jako domyślnej wyszukiwarki.

    Rozwiń

    Jeśli znasz już podstawowe dane i zdajesz sobie sprawę, że pozycjonowanie w Holandii może się nieźle opłacać, czas dowiedzieć się o słowach kluczowych. Do tej pory pojawiły się w naszym słowniczku SEO. Ale czym one naprawdę są? Jak je znaleźć? I dlaczego są aż tak ważne dla Twojego biznesu w sieci?

    Jak znaleźć słowa kluczowe?

    Jak znaleźć słowa kluczowe?

    Zanim dowiesz się, jak skutecznie pozyskiwać frazy dla Twojego biznesu, trzeba odpowiedzieć na jedno podstawowe pytanie. Po co w ogóle są słowa kluczowe? Otóż, bez nich nie będziesz wiedzieć, jak znajdą Cię klienci. Możesz stworzyć najbardziej wartościową treść na temat Twojego biznesu, jednak, jeżeli będzie napisana bez uwzględnienia słów kluczowych, to niestety przepadnie w sieci.

    Rozwiń

    Zanim poznasz narzędzia do znalezienia odpowiednich haseł do pozycjonowania w Holandii, trzeba odpowiedzieć na pytanie – od czego one zależą?

    Po pierwsze zależy to od tego, jaki cel ma treść przypisana do słowa kluczowego. Może mieć dwa przeznaczenia – reklamowe bądź informacyjne.

    W pierwszym przypadku internauta szuka informacji o produkcie czy usłudze. Często związane są takie zapytania z pozycjonowaniem lokalnym, o którym więcej dowiesz się później.

    W drugim zastosowaniu słów kluczowych Twój odbiorca szuka informacji na dany temat. Takie hasła często układają się we frazę długiego ogona. „Co to jest osmoza w biologii?” albo „Jak ugotować kaczkę po chińsku?” to przykłady takich zapytań.

    Kolejnym czynnikiem wpływającym na hasła pozycjonowania w Holandii jest po prostu konkurencja na danym słowie kluczowym. I tutaj pojawiają się narzędzia do SEO, które pozwolą zmierzyć skuteczność danego hasła w porównaniu do Twoich rywali na rynku.

    Jakie aplikacje czy programy online pozwolą Ci na znalezienie odpowiednich haseł do pozycjonowania strony w Holandii?

    • Google Trends – dzięki tej aplikacji webowej od Google dowiesz się, jak popularne są hasła związane z Twoim biznesem. Jak się za to zabrać? Po prostu wpisuj słowa kluczowe i sprawdzaj ich popularność. Dostaniesz wykres w wybranym czasie, który zobrazuje częstotliwość wyszukiwania. Oprócz tego możesz sprawdzić, na jakim terytorium (kraju, jednostki samorządowej) hasło osiąga najlepsze wyniki w pozycjonowaniu w Holandii.
    • keywordtool.io – to bardziej rozbudowane narzędzie pozwoli Ci na prześledzenie słowa kluczowego pod względem różnych portali, nie tylko Google. Wystarczy, że wpiszesz hasła, a dowiesz się więcej o pokrewnych wyszukiwaniach, frazach długiego ogona i zapytaniach.
    • MetaGlossary – to zupełnie inna aplikacja od dwóch pozostałych. Dzięki niej dowiesz się, jakie definicje ma Twój biznes dookoła sieci. Po prostu wpisujesz słowa kluczowe i znajdujesz ich wyjaśnienia z różnych zakątków Internetu.

    Jak stworzyć przyjazne treści dla Google.nl?

    Jak stworzyć przyjazne treści dla Google.nl?

    Skoro masz już słowa kluczowe dla Twojej witryny, czas na mapę zawartości strony. Zanim jednak przystąpisz do zlecania artykułów i opisów produktów, musisz pamiętać o jednej rzeczy. Wszystkie teksty powinny być przyjazne dla pozycjonowania w Holandii. Oznacza to, że cała zawartość powinna być w języku niderlandzkim. I nie polegaj na translatorach z sieci. Tutaj przyda się człowiek, który zna język.

    Rozwiń

    Jeśli wersja językowa witryny to nie problem, możesz spokojnie przejść do projektowania strony pod kątem treści na niej.

    Po pierwsze musisz wybrać odpowiednią tematykę zawartości strony. To już masz, jeżeli znalazłeś swoje słowa kluczowe. Teraz czas na organizację treści. Pogrupuj słowa kluczowe w pakiety tematyczne.

    Na podstawie tych grup możesz zobaczyć, jakie są najważniejsze tematy dla Twojej witryny. Pozycjonowanie w Holandii również z tego korzysta.

    I możesz przejść do tworzenia zawartości.

    Jeżeli jest to blog, to musisz stworzyć główne artykuły, które będą odnośnikiem do pozostałych treści na stronie.

    W przypadku, kiedy mowa o sklepie internetowym to najpierw musisz stworzyć opisy kategorii produktów. Potem przechodzisz płynnie do informacji o poszczególnych produktach.

    Skoro wiesz już, jak pogrupować content na stronie pozycjonowanej w Holandii, teraz czas na poznanie najważniejszych zagadnień technicznych. Co tak naprawdę wpływa, poza treścią i słowami kluczowymi, na SEO? Jak się do tego zabrać? Odpowiedź znajdziesz w kolejnej sekcji.

    Na jakie techniczne aspekty zwracać uwagę przy pozycjonowaniu na Holandię?

    Na jakie techniczne aspekty zwracać uwagę przy pozycjonowaniu na Holandię?

    Oprócz słów kluczowych i dobrze stworzonej oraz zredagowanej treści, trzeba mieć na uwadze również kwestie techniczne witryny. Należą do nich:

    Rozwiń
    • Czas ładowania – bardzo ważny element, często niedoceniany przez właścicieli biznesów. Jeżeli strona nie ładuje się w odpowiednim czasie, to użytkownicy nie czekają. Przechodzą do konkurencji. Musisz dbać o to, żeby Twoja strona nie była za „ciężka”.
    • Dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych – to właśnie na telefonach najczęściej przeglądamy sieć. Strony bez optymalizacji pod nie odpadają w rywalizacji o klienta. Dzisiaj wystarczy tylko odpowiednia wtyczka do CMS (np. WordPress), aby dobrze skalibrować witrynę pod urządzenia mobilne.
    • Zachowanie bezpieczeństwa w postaci certyfikatu SSL – w sklepach internetowych prawdziwy must-have. Bez SSL nikt nie będzie u Ciebie kupować. Odpowiednie szyfrowanie zapewnia bezpieczeństwo danych. Pozycjonowanie strony na Holandię zdecydowanie wymaga takiego zapewnienia użytkownikowi ochrony jego danych i pieniędzy.

    Podsumowanie

    Podsumowanie

    Dzięki tej części tekstu dowiedziałeś się, że

    Rozwiń
    • Niemal 95% użytkowników Internetu w Holandii używa Google.
    • Warto stawiać na znalezienie słów kluczowych dla Twojego biznesu.
    • Treści na stronie to jej zasadnicza część, dzięki której dobrze ją wypozycjonujesz.
    • Bezpieczeństwo witryny buduje zaufanie do niej.

    W kolejnej części tekstu poznasz, jak wygląda SEO w Polsce, czym się różni pozycjonowanie na Holandię od tego w naszym kraju.

    Jeżeli masz pytania dotyczące dotychczasowych treści, skontaktuj się z nami! Pomożemy w odnalezieniu słów kluczowych, stworzeniu odpowiednich treści i skalibrowaniu strony pod urządzenia mobilne.

    Pozycjonowanie w Polsce – czym się charakteryzuje?

    Pozycjonowanie w Polsce – czym się charakteryzuje?

    Dla lepszego zrozumienia procesów zachodzących na holenderskim rynku, warto pochylić się nad sytuacją w naszej rodzimej części Internetu. Jak wyszukują Polacy? Z jakiej wyszukiwarki korzystają? Poznasz też zalety i wady pozycjonowania w Polsce.

    Rozwiń

    Zanim przejdziesz do plusów i minusów SEO nad Wisłą, poznaj najważniejsze dane dotyczące internauty w naszym kraju. A są to trochę inne informacje niż w przypadku pozycjonowania w Holandii.

    Jak Polacy korzystają z wyszukiwarek?

    Jak Polacy korzystają z wyszukiwarek?

    Znów trzeba się oprzeć o statystyki Alexa.com, żeby dobrze odpowiedzieć na to pytanie. Do najpopularniejszych stron należą wyszukiwarki Google (.com na pierwszym miejscu, .pl na czwartym). Natomiast według statista.com w Polsce znajduje się około 70% użytkowników Internetu, którzy korzystają z niego codziennie. Oprócz tego 90% mieszkańców naszego kraju ma dostęp do sieci.

    Rozwiń

    Z tych danych wynika jasno, że również pozycjonowanie w Polsce to konieczność.

    Dalej dowiesz się o zaletach i wadach, które odróżniają rynek nad Wisłą od pozycjonowania na Holandię.

    Zalety pozycjonowania na polskim rynku

    Zalety pozycjonowania na polskim rynku
    1. Rynek pozycjonowania jest stosunkowo łatwiejszy niż w innych krajach – w porównaniu np. do sieci w UK, gdzie użytkowników anglojęzycznych jest znacznie więcej, Polska jest łakomym kąskiem. Ponadto wiele dużych korporacji nie rywalizuje u nas o widoczność w słowach kluczowych w języku polskim. Zatem odpadają te dwa kluczowe aspekty rywalizacji i nie są większym problemem dla polskiego pozycjonera.
    2. Pełniejszy katalog fraz long tail ze względu na specyfikę języka. – To, co można w jednym prostym zdaniu zawrzeć w języku angielskim, po polsku można napisać na kilka sposobów. To otwiera możliwości do pozycjonowania na wiele różnych zapytań. Wtedy właśnie przydają się frazy długiego ogona. Znajdź te, które najbardziej Cię interesują, a zyskasz. Ta zaleta dotyczy również pozycjonowania strony na Holandię.
    Rozwiń
    • Sprawiedliwy dostęp do odbiorcy globalnego przez działania white hat SEO – czym są działania białego kapelusza? Otóż to wszystko, o czym już wspomniano we wcześniejszej części tekstu. Słowa kluczowe, optymalizacja treści i kalibracja strony. Na biały kapelusz składają się wszystkie dozwolone działania pozycjonujące.

    Wady SEO w Polsce

    Wady SEO w Polsce
    1. Jeszcze czasem opłacają się niedozwolone praktyki, szczególnie w wyszukiwaniach lokalnych (black hat SEO) – niestety zdarza się to na pozycjonowaniu opartym o geolokalizację. Czym jest SEO czarnego kapelusza? To rzeczy, za które algorytm wyszukiwarki powinien karać. Należą do nich:
    2. Farmy linków,
    3. Spamdexing (czyli spamowanie indeksacji swoją stroną),
    4. Wielokrotne przekierowania, również przy pozycjonowaniu na Holandię.
    5. Podstępne backlinki.
    Rozwiń
    • Duża konkurencja na prostych frazach – skoro na frazach długiego ogona można się wybić w naszym kraju, to przyczyną są „zatłoczone” słowa kluczowe. Bardzo często w branżach takich, jak fotowoltaika czy produkty CBD wiele haseł ma pozajmowane miejsca. Jednak jest wyjście z tego impasu. Według pozycjonerów z agencji SEO, polska sieć ma wiele niskiej jakości stron. Pilnuj wartościowego contentu na witrynie, a zapomnisz o tej wadzie pozycjonowania w kraju nad WIsłą.
    Oceń tekst

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie

        Jeżeli chciałbyś dołączyć do naszego zespółu, ale masz wątpliwości - skontaktuj się z nami.
        Wypełnij formularz kontaktowy: