Pozycjonowanie Indie

Ogromna populacja i status jednej z najszybciej rosnących gospodarek na świecie – to czynniki, które sprawiają, że pozycjonowanie na Indie może okazać się świetną inwestycją w wielu branżach.

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

    Pozycjonowanie Indie – najważniejsze informacje

    Celem SEO jest zwiększenie organicznego ruchu na stronie, czyli odwiedzin pochodzących z wyników wyszukiwania. Aby strona mogła pojawić się na liście rezultatów, musi być przede wszystkim zaindeksowana przez roboty wyszukiwarek.

    W przypadku Google algorytm indeksujący strony zwraca uwagę na ponad 200 czynników. Jego działanie regularnie się zmienia. Pozycjonowanie stron w Indiach może więc okazać się czasochłonne, jednak wyniki są zdecydowanie tego warte.

    Ruch organiczny i płatny

    Obok ruchu organicznego, czyli kliknięć użytkowników po wyszukaniu interesującej ich frazy, można wyróżnić także ruch płatny. Poprawnie przeprowadzona kampania SEO daje jednak znacznie lepsze wyniki w długoterminowej perspektywie – pozycjonowanie stron na Indie pozwoli zdobyć zaufanie wśród użytkowników.

    Pozycjonowanie w Google.co.in lub Google.in

    Najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką w Indiach jest Google (aż 99,68% zapytań). Występuje pod domeną .co.in. Z kolei adres .in przekierowuje do wariantu z dwuczłonowym rozszerzeniem.

    Konstytucja Indii oficjalnie uznaje aż 22 języków. W celu zapewnienia spójnej komunikacji pomiędzy poszczególnymi grupami etnicznymi angielski został uznany za „pomocniczy język oficjalny”, a jego nauka jest obowiązkowa w większości szkół. Indie są drugim na świecie krajem co do liczby osób mówiących po angielsku – lepszym wynikiem mogą pochwalić się jedynie Stany Zjednoczone (ok. 240 milionów).

    Jakiego języka użyć do pozycjonowania w Indiach?

    Język strony, która będzie pozycjonowana w Indiach, zależy od regionu, gdzie chcemy oferować usługi. Bezpiecznym wyborem będzie angielski lub hindi.

    Techniki związane z pozycjonowaniem na Indie

    Algorytmy Google działają w podobny sposób na całym świecie. Przygotowując stronę pod pozycjonowanie na Indie, musimy zwrócić uwagę na kilka aspektów:

    • odpowiednio dobrane słowa kluczowe,
    • struktura strony,
    • tagi meta, alt-tagi obrazków i inne elementy HTML,
    • linkowanie wewnętrzne,
    • pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych,
    • responsywny design

    Zalety związane z pozycjonowaniem Indie

    Wartościowy ruch na stronie

    Pozycjonowanie Indie pozwala pozyskać klientów zdecydowanych na dokonanie transakcji, co wiąże się z wysokim współczynnikiem konwersji.

    Według badań strona na samym szczycie rezultatów może otrzymywać nawet ponad 30% ruchu z danego zapytania.

    Wzrost renomy marki i zaufania klientów

    Strony, które skutecznie pozycjonują się na Indie, prezentują się jako bardziej godne zaufania, dzięki czemu można znacznie szybciej zbudować odpowiednią bazę klientów.

    Dopasowanie do grupy docelowej

    Odpowiedni dobór słów kluczowych to efektywna strategia umożliwiająca pozyskanie klientów przynoszących spore zyski.

    Dostosowanie strony do wytycznych SEO wiąże się z zapewnieniem lepszych doświadczeń dla potencjalnych klientów. Możemy liczyć na zwiększenie konwersji i sprzedaży.

    SEO w Indiach i SEO w Polsce – kluczowe różnice

    Należy wziąć pod uwagę takie kwestie, jak:

    • różnorodność kulturowa i językowa,
    • preferencje lokalnych użytkowników.
    • specyfika infrastruktury internetowej w kraju.

    Analiza rynku

    Potrzeby mieszkańców z różnych obszarów państwa mogą być odmienne. Na to należy zwrócić uwagę podczas przygotowywania oferty i dopasowywania strony pod kątem pozycjonowania na Indie.

    Lokalne pozycjonowanie w Indiach

    Pozycjonowanie lokalne obejmuje odpowiedni dobór fraz kluczowych i pozyskiwanie linków z portali działających na danym obszarze.

    Optymalizacja strony pod kątem urządzeń mobilnych

    W Indiach udział urządzeń mobilnych wśród wszystkich sprzętów korzystających z Internetu jest znacznie wyższy niż globalna średnia. Podczas działań związanych z pozycjonowaniem należy skupić się właśnie na mobilności.

    Warto też położyć nacisk na optymalizację czasu ładowania strony i ograniczenie niepotrzebnych elementów zawartości.

    Wyszukiwanie głosowe

    Indie są krajem, który odnotowuje bardzo wysoki wzrost w wyszukiwaniach głosowych. To aspekt, który ma nieco mniejsze znaczenie przy stronach w języku angielskim, jednak strategia pozycjonowania na Indie z pewnością musi uwzględnić tę kwestię.

    Pozycjonowanie na Indie – korzyści

    Ogromna liczba potencjalnych klientów

    Warto zainteresować się tym rynkiem chociażby ze względu na bardzo obiecujące liczby.

    Długofalowe efekty

    Odpowiednio przygotowana strategia pozwoli zająć bardzo korzystną pozycję na indyjskim rynku, a także zdobyć stałą bazę klientów o sporym zaufaniu do firmy.

    Wyróżnienie się w branży

    W niszowych branżach w Indiach można łatwo osiągnąć topową pozycję i zapewnić sobie stałe źródło przychodu na lata.

    Zadbaj o SEO – optymalizacja strony jako element pozycjonowania na Indie

    SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, to podstawa pozycjonowania. Techniki SEO są w pewnym stopniu dyktowane przez zmiany w algorytmach Google.

    Treść wysokiej jakości

    Treść musi być przydatna i angażująca dla odbiorcy. Algorytmy zwracają uwagę na zagęszczenie fraz, długość tekstów czy stosowanie odpowiednich nagłówków.

    Wartościowe linki

    Wyszukiwarki promują nie ilość, lecz jakość. Należy zatem skupić się na pozyskiwaniu odnośników z zaufanych portali branżowych.

    Dopasowanie treści i oferty pod kątem odbiorcy

    Należy postarać się „zatrzymać” na stronie użytkownika i zachęcić go do skorzystania z oferty. Trzeba więc skupić się na dokładnej analizie potrzeb grupy docelowej.

    Pozycjonowanie na domenie .co.in oraz .in

    Dla pozycjonowania w Indiach najlepszym wyborem będą strony z rozszerzeniem .in lub .co.in.

    Pewne subdomeny zarezerwowane są tylko do określonych celów – na przykład .net.in dla dostawców Internetu.

    Odpowiednia struktura strony

    Spore znaczenie ma zachowanie poprawnej struktury i umieszczanie odpowiedniej liczby fraz kluczowych w nagłówkach.

    Różne wersje językowe

    Pozycjonowanie Indie powinno uwzględnić dostosowanie słów kluczowych do specyfiki indyjskiego wariantu języka angielskiego.

    Zadbaj o wrażenia użytkownika

    UX – User Experience – to zwrot określający ogólne wrażenia użytkownika z przeglądania danej strony. Zadbanie o ten aspekt z pewnością przełoży się na wyższą konwersję.

    Indie – pozycjonowanie lokalne

    Lokalne pozycjonowanie to jeden z najlepszych sposobów, by zyskać klientów z danego obszaru geograficznego, którzy będą w największym stopniu zainteresowani naszą ofertą.

    Wizytówka Google Moja Firma

    Podstawową kwestią jest określenie lokalizacji firmy. W przypadku działalności online wystarczy zaznaczyć opcję, że zajmujemy się dostarczaniem produktów lub usług do klienta.

    Wizytówka firmy w Google powinna zawierać dane NAP, czyli Name, Address, Phone.

    Rejestracja firmy w Indiach

    Jeżeli Indie będą głównym obszarem świadczenia usług lub sprzedawania produktów, warto zastanowić się nad zarejestrowaniem firmy lub jej oddziału w tym kraju.

    Frazy kluczowe uwzględniające lokalizację użytkownika

    Jednym z najprostszych sposobów przygotowania strony pod lokalne pozycjonowanie jest zastosowanie fraz kluczowych zawierających określoną lokalizację.

    Lokalne linkowanie

    Warto nawiązać kontakt z portalami, które zajmują się publikowaniem treści powiązanych z daną branżą w określonym regionie.

    Kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie na Indie?

    Pozycjonowanie strony na Indie to doskonały wybór dla biznesów o międzynarodowych ambicjach, które zdążyły już wykorzystać potencjał polskiego rynku.

    Czy warto postawić na wsparcie agencji SEO przy pozycjonowaniu na Indie?

    Samodzielne pozycjonowanie stron na Indie może okazać się niezwykle trudne. Warto skorzystać ze wsparcia profesjonalnej agencji SEO.

    Jak wybrać agencję?

    Przed nawiązaniem współpracy z agencją należy dokładnie sprawdzić jej ofertę, dotychczasowe dokonania, a także:

    • międzynarodowe doświadczenie – czy w swoim portfolio ma strony z innych krajów lub stanowi część międzynarodowej grupy;
    • dotychczasowe współprace – współpraca z popularnymi, dużymi przedsiębiorstwami;
    • zakres współpracy;
    • możliwość przeprowadzenia audytu SEO.

    Czy w Polsce można znaleźć agencje zajmujące się pozycjonowaniem na Indie?

    W tym momencie może być to trudne, jednak nie jest niemożliwe. Niektóre firmy w Polsce są częścią większych, międzynarodowych grup, które mogą mieć oddziały na terenie Indii.

    Współpraca z agencją SEO przy pozycjonowaniu na Indie

    Obietnice o błyskawicznych rezultatach powinny od razu zwrócić naszą uwagę. Typowy czas oczekiwania na efekty strategii SEO wynosi od kilku miesięcy do roku, a jego dokładna długość zależy od wielu czynników.

    Audyt SEO

    Podczas darmowej lub płatnej analizy pozycjoner sprawdza, jak wygląda obecna struktura strony, jak prezentują się działania konkurencji i na co należy zwrócić uwagę w kontekście konkretnego rynku. Po przeprowadzeniu audytu otrzymamy raport wskazujący największe problemy ze stroną i wstępny zarys na pozycjonowanie stron na Indie.

    Opracowanie strategii

    Na podstawie wyników poprzedniego kroku i kontaktu z klientem agencja może przedstawić plan działania, który ma prowadzić do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

    Podpisanie umowy

    Najistotniejsze aspekty umowy to sposób rozliczenia, zgłaszania i oceny postępów oraz warunki rozwiązania współpracy. W przypadku rozliczenia najczęściej stosuje się stały abonament lub połączenie abonamentu z dodatkową opłatą za określone kamienie milowe.

    Wdrożenie działań na stronie i poza stroną

    Praca agencji może obejmować działania:

    • on-site – przygotowanie treści, dobór i zastosowanie słów kluczowych, wewnętrzne linkowanie, poprawa sprawności działania witryny;
    • off-site – pozyskiwanie linków zewnętrznych – pochodzących z innych stron.

    Kolejną opcją jest obsługa mediów społecznościowych.

    Raportowanie postępów

    SEO to ciągły proces. Algorytmy wyszukiwarek stale ewoluują, co wymaga odpowiednio szybkich reakcji, by cieszyć się skutecznym pozycjonowaniem na Indie.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 12

    FAQ – pozycjonowanie Indie

    Ile kosztuje pozycjonowanie w Indiach?

    Międzynarodowe SEO jest znacznie bardziej wymagające niż promowanie marki w kraju, stąd też pozycjonowanie w Indiach będzie nieco droższe. Niemniej jednak na cenę tego procesu wpływa wiele czynników. Aby więc uzyskać dokładny kosztorys, warto skonsultować się z wybraną agencją SEO.

    Czy długo trzeba czekać na rezultaty pozycjonowania w Indiach?

    Pozycjonowanie w Indiach to dość wymagające i czasochłonne zadanie. Na pierwsze efekty strategii SEO czekać trzeba od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, a czas ten zależny jest od czynników, takich jak konkurencyjność branży czy rodzaj wykorzystanych technik optymalizacyjnych.

    Czy warto pozycjonować się lokalnie w Indiach?

    Pozycjonowanie lokalne w Indiach to proces, który przyniósł sukces wielu współczesnym firmom. Lokalne SEO jest nieco łatwiejsze i tańsze niż ogólnokrajowe działania optymalizacyjne, dlatego strategia ta jest szczególnie polecana młodym oraz początkującym markom, które chcą budować swoją obecność na indyjskim rynku.

    Korzyści z pozycjonowania stron na Indie

    Pozycjonowanie na Indie niesie za sobą wiele kluczowych dla rozwoju marki korzyści, takich jak: większa rozpoznawalność na rynku, dobra widoczność strony na liście wyników wyszukiwania, satysfakcjonujący ruch w wiernie oraz możliwość zaprezentowania produktów indyjskim konsumentom.

    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę