Ogromna populacja i status jednej z najszybciej rosnących gospodarek na świecie – to czynniki, które sprawiają, że pozycjonowanie na Indie może okazać się świetną inwestycją w wielu branżach.
Celem SEO jest zwiększenie organicznego ruchu na stronie, czyli odwiedzin pochodzących z wyników wyszukiwania. Aby strona mogła pojawić się na liście rezultatów, musi być przede wszystkim zaindeksowana przez roboty wyszukiwarek.
W przypadku Google algorytm indeksujący strony zwraca uwagę na ponad 200 czynników. Jego działanie regularnie się zmienia. Pozycjonowanie stron w Indiach może więc okazać się czasochłonne, jednak wyniki są zdecydowanie tego warte.
Obok ruchu organicznego, czyli kliknięć użytkowników po wyszukaniu interesującej ich frazy, można wyróżnić także ruch płatny. Poprawnie przeprowadzona kampania SEO daje jednak znacznie lepsze wyniki w długoterminowej perspektywie – pozycjonowanie stron na Indie pozwoli zdobyć zaufanie wśród użytkowników.
Najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką w Indiach jest Google (aż 99,68% zapytań). Występuje pod domeną .co.in. Z kolei adres .in przekierowuje do wariantu z dwuczłonowym rozszerzeniem.
Konstytucja Indii oficjalnie uznaje aż 22 języków. W celu zapewnienia spójnej komunikacji pomiędzy poszczególnymi grupami etnicznymi angielski został uznany za „pomocniczy język oficjalny”, a jego nauka jest obowiązkowa w większości szkół. Indie są drugim na świecie krajem co do liczby osób mówiących po angielsku – lepszym wynikiem mogą pochwalić się jedynie Stany Zjednoczone (ok. 240 milionów).
Język strony, która będzie pozycjonowana w Indiach, zależy od regionu, gdzie chcemy oferować usługi. Bezpiecznym wyborem będzie angielski lub hindi.
Algorytmy Google działają w podobny sposób na całym świecie. Przygotowując stronę pod pozycjonowanie na Indie, musimy zwrócić uwagę na kilka aspektów:
Pozycjonowanie Indie pozwala pozyskać klientów zdecydowanych na dokonanie transakcji, co wiąże się z wysokim współczynnikiem konwersji.
Według badań strona na samym szczycie rezultatów może otrzymywać nawet ponad 30% ruchu z danego zapytania.
Strony, które skutecznie pozycjonują się na Indie, prezentują się jako bardziej godne zaufania, dzięki czemu można znacznie szybciej zbudować odpowiednią bazę klientów.
Odpowiedni dobór słów kluczowych to efektywna strategia umożliwiająca pozyskanie klientów przynoszących spore zyski.
Dostosowanie strony do wytycznych SEO wiąże się z zapewnieniem lepszych doświadczeń dla potencjalnych klientów. Możemy liczyć na zwiększenie konwersji i sprzedaży.
Należy wziąć pod uwagę takie kwestie, jak:
Potrzeby mieszkańców z różnych obszarów państwa mogą być odmienne. Na to należy zwrócić uwagę podczas przygotowywania oferty i dopasowywania strony pod kątem pozycjonowania na Indie.
Pozycjonowanie lokalne obejmuje odpowiedni dobór fraz kluczowych i pozyskiwanie linków z portali działających na danym obszarze.
W Indiach udział urządzeń mobilnych wśród wszystkich sprzętów korzystających z Internetu jest znacznie wyższy niż globalna średnia. Podczas działań związanych z pozycjonowaniem należy skupić się właśnie na mobilności.
Warto też położyć nacisk na optymalizację czasu ładowania strony i ograniczenie niepotrzebnych elementów zawartości.
Indie są krajem, który odnotowuje bardzo wysoki wzrost w wyszukiwaniach głosowych. To aspekt, który ma nieco mniejsze znaczenie przy stronach w języku angielskim, jednak strategia pozycjonowania na Indie z pewnością musi uwzględnić tę kwestię.
Warto zainteresować się tym rynkiem chociażby ze względu na bardzo obiecujące liczby.
Odpowiednio przygotowana strategia pozwoli zająć bardzo korzystną pozycję na indyjskim rynku, a także zdobyć stałą bazę klientów o sporym zaufaniu do firmy.
W niszowych branżach w Indiach można łatwo osiągnąć topową pozycję i zapewnić sobie stałe źródło przychodu na lata.
SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, to podstawa pozycjonowania. Techniki SEO są w pewnym stopniu dyktowane przez zmiany w algorytmach Google.
Treść musi być przydatna i angażująca dla odbiorcy. Algorytmy zwracają uwagę na zagęszczenie fraz, długość tekstów czy stosowanie odpowiednich nagłówków.
Wyszukiwarki promują nie ilość, lecz jakość. Należy zatem skupić się na pozyskiwaniu odnośników z zaufanych portali branżowych.
Należy postarać się „zatrzymać” na stronie użytkownika i zachęcić go do skorzystania z oferty. Trzeba więc skupić się na dokładnej analizie potrzeb grupy docelowej.
Dla pozycjonowania w Indiach najlepszym wyborem będą strony z rozszerzeniem .in lub .co.in.
Pewne subdomeny zarezerwowane są tylko do określonych celów – na przykład .net.in dla dostawców Internetu.
Spore znaczenie ma zachowanie poprawnej struktury i umieszczanie odpowiedniej liczby fraz kluczowych w nagłówkach.
Pozycjonowanie Indie powinno uwzględnić dostosowanie słów kluczowych do specyfiki indyjskiego wariantu języka angielskiego.
UX – User Experience – to zwrot określający ogólne wrażenia użytkownika z przeglądania danej strony. Zadbanie o ten aspekt z pewnością przełoży się na wyższą konwersję.
Lokalne pozycjonowanie to jeden z najlepszych sposobów, by zyskać klientów z danego obszaru geograficznego, którzy będą w największym stopniu zainteresowani naszą ofertą.
Podstawową kwestią jest określenie lokalizacji firmy. W przypadku działalności online wystarczy zaznaczyć opcję, że zajmujemy się dostarczaniem produktów lub usług do klienta.
Wizytówka firmy w Google powinna zawierać dane NAP, czyli Name, Address, Phone.
Jeżeli Indie będą głównym obszarem świadczenia usług lub sprzedawania produktów, warto zastanowić się nad zarejestrowaniem firmy lub jej oddziału w tym kraju.
Jednym z najprostszych sposobów przygotowania strony pod lokalne pozycjonowanie jest zastosowanie fraz kluczowych zawierających określoną lokalizację.
Warto nawiązać kontakt z portalami, które zajmują się publikowaniem treści powiązanych z daną branżą w określonym regionie.
Pozycjonowanie strony na Indie to doskonały wybór dla biznesów o międzynarodowych ambicjach, które zdążyły już wykorzystać potencjał polskiego rynku.
Samodzielne pozycjonowanie stron na Indie może okazać się niezwykle trudne. Warto skorzystać ze wsparcia profesjonalnej agencji SEO.
Przed nawiązaniem współpracy z agencją należy dokładnie sprawdzić jej ofertę, dotychczasowe dokonania, a także:
W tym momencie może być to trudne, jednak nie jest niemożliwe. Niektóre firmy w Polsce są częścią większych, międzynarodowych grup, które mogą mieć oddziały na terenie Indii.
Obietnice o błyskawicznych rezultatach powinny od razu zwrócić naszą uwagę. Typowy czas oczekiwania na efekty strategii SEO wynosi od kilku miesięcy do roku, a jego dokładna długość zależy od wielu czynników.
Podczas darmowej lub płatnej analizy pozycjoner sprawdza, jak wygląda obecna struktura strony, jak prezentują się działania konkurencji i na co należy zwrócić uwagę w kontekście konkretnego rynku. Po przeprowadzeniu audytu otrzymamy raport wskazujący największe problemy ze stroną i wstępny zarys na pozycjonowanie stron na Indie.
Na podstawie wyników poprzedniego kroku i kontaktu z klientem agencja może przedstawić plan działania, który ma prowadzić do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania.
Najistotniejsze aspekty umowy to sposób rozliczenia, zgłaszania i oceny postępów oraz warunki rozwiązania współpracy. W przypadku rozliczenia najczęściej stosuje się stały abonament lub połączenie abonamentu z dodatkową opłatą za określone kamienie milowe.
Praca agencji może obejmować działania:
Kolejną opcją jest obsługa mediów społecznościowych.
SEO to ciągły proces. Algorytmy wyszukiwarek stale ewoluują, co wymaga odpowiednio szybkich reakcji, by cieszyć się skutecznym pozycjonowaniem na Indie.
Międzynarodowe SEO jest znacznie bardziej wymagające niż promowanie marki w kraju, stąd też pozycjonowanie w Indiach będzie nieco droższe. Niemniej jednak na cenę tego procesu wpływa wiele czynników. Aby więc uzyskać dokładny kosztorys, warto skonsultować się z wybraną agencją SEO.
Pozycjonowanie w Indiach to dość wymagające i czasochłonne zadanie. Na pierwsze efekty strategii SEO czekać trzeba od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, a czas ten zależny jest od czynników, takich jak konkurencyjność branży czy rodzaj wykorzystanych technik optymalizacyjnych.
Pozycjonowanie lokalne w Indiach to proces, który przyniósł sukces wielu współczesnym firmom. Lokalne SEO jest nieco łatwiejsze i tańsze niż ogólnokrajowe działania optymalizacyjne, dlatego strategia ta jest szczególnie polecana młodym oraz początkującym markom, które chcą budować swoją obecność na indyjskim rynku.
Pozycjonowanie na Indie niesie za sobą wiele kluczowych dla rozwoju marki korzyści, takich jak: większa rozpoznawalność na rynku, dobra widoczność strony na liście wyników wyszukiwania, satysfakcjonujący ruch w wiernie oraz możliwość zaprezentowania produktów indyjskim konsumentom.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.