Pozycjonowanie Indie

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Ogromna populacja i status jednej z najszybciej rosnących gospodarek na świecie – to czynniki, które sprawiają, że pozycjonowanie na Indie może okazać się świetną inwestycją w wielu branżach. Liczba ludności tego wyjątkowego kraju przekroczyła już 1,3 miliarda i wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach będzie dalej rosnąć. Z roku na rok wzrasta także udział osób z dostępem do sieci w kraju – obecnie wartość tej statystyki wynosi już 55%. Jest to zatem ponad 700 milionów aktywnych użytkowników internetu, którzy mogą stać się nowymi klientami zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych biznesów online.

    Aby dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą, konieczne jest skuteczne pozycjonowanieIndie stawiają pewne wyzwania pod względem SEO, jednak osiągnięcie sukcesu w tej kwestii jest jak najbardziej możliwe z odpowiednim wsparciem oraz wiedzą.

    Pozycjonowanie – najważniejsze informacje

    Pozycjonowanie – najważniejsze informacje

    Przed opracowaniem strategii pozycjonowania na Indie lub nawiązaniem współpracy z agencją SEO warto poznać podstawowe informacje dotyczące tego procesu. To dość skomplikowany temat, a na sukces składa się wiele czynników – zrozumienie podstaw pomoże jednak lepiej ocenić działania SEO na stronie i poza nią.

    Rozwiń

    Jak działa pozycjonowanie?

    Celem SEO jest zwiększenie tak zwanego organicznego ruchu na stronie, czyli odwiedzin pochodzących z wyników wyszukiwania. Aby strona mogła pojawić się na liście rezultatów, musi być przede wszystkim zaindeksowana przez tak zwane roboty wyszukiwarek. To z kolei wymaga spełnienia pewnych warunków określanych przez dany serwis – w przypadku Google możemy skorzystać z narzędzia Search Console, by sprawdzić problemy ze stroną lub manualnie wywołać indeksację. Googlebot na bieżąco skanuje strony, do których ma dostęp, zapisując informacje o ich zawartości i przyjazności dla użytkownika – dzięki temu możliwe jest właśnie między innymi pozycjonowanie na Indie, czyli określenie, które strony mają największą wartość dla danego zapytania.

    Algorytmy wyszukiwarek potrafią być niezwykle złożone

    W przypadku Google algorytm indeksujący strony zwraca uwagę na ponad 200 czynników. Co więcej, jego działanie regularnie się zmienia – nieustannie pojawiają się drobne poprawki, a raz na jakiś czas publikowane są duże aktualizacje, które mogą zupełnie zmienić zasady gry. To wszystko sprawia, że pozycjonowanie strony w Indiach może okazać się czasochłonnym procesem, jednak wyniki są zdecydowanie tego warte.

    Ruch organiczny i płatny

    Obok ruchu organicznego, czyli kliknięć użytkowników po wyszukaniu interesującej ich frazy, można wyróżnić także ruch płatny. Są to przede wszystkim kampanie PPC (pay per click), które opierają się na stałym wyświetlaniu danej witryny w zamian za ustaloną opłatę za jedną wizytę na stronie. Przykładem serwisu działającego na tej zasadzie jest Google Ads. W niektórych sytuacjach takie podejście może być dobrym sposobem, by chwilowo zwiększyć ruch na stronie lub wykorzystać obecne warunki do spopularyzowania serwisu. Należy jednak mieć na uwadze, że poprawnie przeprowadzona kampania SEO daje znacznie lepsze wyniki w długoterminowej perspektywie – pozycjonowanie na Indie pozwoli zdobyć zaufanie wśród użytkowników i zyskać klientów na długi czas.

    SEO to korzyść dla klienta i firmy

    Warto także zaznaczyć, że SEO nie jest wyłącznie narzędziem marketingowym. To także sposób, by zapewnić użytkownikom zawartość idealnie dopasowaną do ich potrzeb. Inwestycja w pozycjonowanie przynosi zatem korzyści zarówno firmie, jak i potencjalnym klientom, pomagając dopasować obie strony, by mogły przeprowadzić pomyślną i obopólnie korzystną transakcję.

    Pozycjonowanie w Google.co.in lub Google.in

    Pozycjonowanie w Google.co.in lub Google.in

    Podobnie jak w przypadku zdecydowanej większości krajów na świecie, najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką w Indiach jest Google. Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że jest to jedyne narzędzie tego typu używane w kraju – według statystyk dostępnych w sieci Google odpowiada za aż 99,68% zapytań. Z tego względu warto skupić się na dostosowaniu strony pozycjonowanej na Indie właśnie pod kątem wyszukiwarki giganta z Mountain View.

    Rozwiń

    Na początek warto zwrócić uwagę na fakt, że Google, podobnie jak wiele innych stron zarejestrowanych w Indiach, jest dostępne pod nieco specyficzną domeną .co.in. Do wyszukiwarki prowadzi jednak również adres google.in, który przekierowuje do wariantu z dwuczłonowym rozszerzeniem. Jest to często stosowane rozwiązanie w przypadku banków, spółek i międzynarodowych firm oferujących swoje usługi lub produkty na terenie Indii.

    Pozycjonowanie w Indiach – ogromna liczba różnych języków

    Indie wyróżniają się niezwykłą różnorodnością wśród grup etnicznych mieszkających w kraju. Wiele z nich posługuje się różnymi językami pochodzącymi z całkowicie innych rodzin lingwistycznych. To spore wyzwanie pod względem pozycjonowania na Indie – dobrym punktem wyjścia będzie zatem zapoznanie się ze specyfiką kraju, zwłaszcza pod kątem używanych języków.

    Konstytucja Indii oficjalnie uznaje aż 22 języków. Łączna liczba dialektów i języków, którymi posługują się mieszkańcy tego kraju, jest jeszcze większa i wynosi ponad 100. Co ciekawe, na oficjalnej liście (tzw. scheduled languages) nie znajdziemy angielskiego, mimo że większość dokumentów i usług rządowych jest dostępna również w tym języku. Jak zatem wygląda jego status? W celu zapewnienia spójnej komunikacji pomiędzy poszczególnymi grupami etnicznymi angielski został uznany za „pomocniczy język oficjalny”, a jego nauka jest obowiązkowa w większości szkół. Mimo tego liczba osób, które deklarują sprawną znajomość angielskiego, to jedynie 10% populacji. To stosunkowo niewielka liczba, jednak warto zwrócić uwagę, że w przypadku Indii dziesiąta część kraju to niemal 140 milionów osób. W efekcie Indie są drugim na świecie krajem co do liczby osób mówiących po angielsku – lepszym wynikiem mogą pochwalić się jedynie Stany Zjednoczone (ok. 240 milionów).

    Jakiego języka użyć do pozycjonowania w Indiach?

    Spośród języków wywodzących się z subkontynentu indyjskiego największą popularnością cieszy się hindi, którym posługuje się około 60% mieszkańców. Nie jest to jednak dominujący język w każdym regionie – najczęściej spotkamy się z nim na północy Indii. Południową część kraju zamieszkują osoby mówiące głównie w językach takich jak tamilski, kannada, telugu czy malajalam. Warto zwrócić uwagę także na gęsto zaludniony wschód kraju, gdzie dominuje język bengalski. Język strony, która będzie pozycjonowana w Indiach, w dużej mierze zależy zatem od regionu, w którym chcemy oferować usługi. Bezpiecznym wyborem dla firm celujących w cały kraj będzie natomiast angielski lub hindi. Ze względu na fakt, że języki z subkontynentu indyjskiego są zapisywane w różnych systemach pisma niespotykanych w innych częściach świata, język angielski często może okazać się jedyną opcją możliwą do realnego zastosowania.

    Czy warto stawiać na lokalne języki?

    Według badań przeprowadzonych przez KPMG – międzynarodową firmę zajmującą się audytami i doradztwem gospodarczym – użytkownicy internetu posługujący się angielskim stanowią od kilku lat mniejszość w Indiach. Obecnie ponad połowa internautów z tego kraju woli szukać zawartości w lokalnym języku. Z tego względu, jeżeli nasze usługi lub produkt skupiają się na konkretnym regionie i mamy szansę przygotować poprawną, atrakcyjną zawartość w danym języku, skorzystanie z takiej opcji może okazać się bardzo korzystne.

    Techniki pozycjonowaniaIndie

    Mimo ogromnych różnic kulturowych pomiędzy Indiami a Polską czy innymi krajami europejskimi sam proces pozycjonowania przebiega w zbliżony sposób. Spore znaczenie ma tutaj fakt, że główną wyszukiwarką jest również Google, której algorytmy działają w podobny sposób na całym świecie. Przygotowując stronę pod pozycjonowanie na Indie, musimy zatem zwrócić uwagę na kilka kluczowych dla SEO aspektów:

    • odpowiednio dobrane słowa kluczowe (ze zwróceniem uwagi na język),
    • struktura strony,
    • tagi meta, alt-tagi obrazków i inne elementy HTML,
    • linkowanie wewnętrzne,
    • pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych,
    • responsywny design.

    Czy warto zainwestować w pozycjonowanie? Indie to kraj z ogromnym potencjałem

    Czy warto zainwestować w <strong>pozycjonowanie</strong>? <strong>Indie</strong> to kraj z ogromnym potencjałem

    Skuteczny marketing to podstawa pozyskania nowych klientów i utrzymania osób, które już korzystają z naszych produktów lub usług. Pozycjonowanie w Indiach niesie za sobą wiele korzyści, które mogą przełożyć się na realne zyski dla firmy.

    Rozwiń

    Wartościowy ruch na stronie

    Głównym wyróżnikiem SEO w stosunku do innych technik marketingowych jest skupienie się przede wszystkim na odbiorcy. Celem jest dotarcie do osób, które faktycznie będą zainteresowane naszą stroną. Użytkownicy wyszukiwarek mają już określone produkty lub usługi, z których chcą skorzystać – po naszej stronie pozostaje tylko upewnienie się, że będą mogli znaleźć witrynę firmy. Pozycjonowanie na Indie pozwala pozyskać klientów zdecydowanych na dokonanie transakcji, co wiąże się z wysokim współczynnikiem konwersji.

    Korzystny zwrot z inwestycji

    Choć osiągnięcie pełnych efektów strategii z SEO może zająć sporo czasu, efekt z pewnością będzie tego wart. To szczególnie widoczne w przypadku, gdy uda nam się osiągnąć pierwszą pozycję na liście wyników – według badań strona na samym szczycie rezultatów może otrzymywać nawet ponad 30% ruchu z danego zapytania. Koszt w przeliczeniu na pojedynczą sfinalizowaną transakcję jest znacznie niższy niż w przypadku płatnych kanałów marketingowych.

    Wzrost renomy marki i zaufania klientów

    Przygotowanie się do wejścia na nowy, zagraniczny rynek może być trudne ze względu na konieczność dostosowania się do oczekiwań użytkowników o całkowicie innych wymaganiach. Strony, które dbają o skuteczne pozycjonowanie na Indie, od razu prezentują się jako bardziej godne zaufania, dzięki czemu można znacznie szybciej zbudować odpowiednią bazę klientów.

    Dopasowanie do grupy docelowej

    Odpowiedni dobór słów kluczowych pozwala na targetowanie konkretnej grupy, która będzie najbardziej zainteresowana naszymi usługami lub produktami. To efektywna strategia umożliwiająca pozyskanie klientów przynoszących spore zyski.

    Optymalne wrażenia dla użytkownika

    Wysoka pozycja strony w wyszukiwarce to nie wszystko. Google zwraca uwagę także na kwestie takie jak wrażenia z użytkowania witryny. Dostosowanie strony do wytycznych SEO automatycznie wiąże się zatem także z zapewnieniem lepszych doświadczeń dla potencjalnych klientów. W efekcie możemy liczyć na zwiększenie konwersji i sprzedaży.

    SEO w Indiach i SEO w Polsce – kluczowe różnice

    SEO w Indiach i SEO w Polsce – kluczowe różnice

    Różnorodność kulturowa i językowa to nie jedyny aspekt, który sprawia, że strategia pozycjonowania na Indie będzie znacznie inna niż w przypadku pozycjonowania w Polsce. Należy wziąć pod uwagę także kwestie takie jak preferencje lokalnych użytkowników oraz specyfikę infrastruktury internetowej w kraju. To czynniki, które mają spory wpływ nie tylko na same wyszukiwania, lecz także na to, jakie strony cieszą się największą popularnością.

    Rozwiń

    Analiza rynku

    Punktem wyjścia do opracowania skutecznego planu SEO dla Indii jest dogłębna analiza warunków lokalnego rynku. Warto wspomnieć o kolejnym aspekcie różnorodności pomiędzy poszczególnymi regionami. Indie to kraj, który cechuje się sporymi nierównościami społecznymi. Potrzeby mieszkańców z różnych obszarów państwa mogą być kompletnie odmienne. To jedna z kwestii, na które należy zwrócić uwagę podczas przygotowywania oferty i dopasowywania strony pod kątem pozycjonowania na Indie.

    Ze względu na sporą populację analiza indyjskiego rynku może być niezwykle trudna. Warto jednak poświęcić nieco zasobów, by przejść przez ten krok z jak najlepszym efektem – inwestycja z pewnością zwróci się w przyszłości dzięki przez znacznie większy i bardziej wartościowy ruch na stronie.

    Odpowiednie linkowanie i frazy – zwróć uwagę na lokalne pozycjonowanie w Indiach

    Indie są ogromne nie tylko pod względem populacji, lecz także terytorium. Oznacza to, że usługi dostępne w okolicach stolicy kompletnie nie zainteresują na przykład mieszkańców południowej części kraju. Po dokonaniu analizy rynku należy określić, który stan lub miasto będzie naszym głównym punktem zainteresowania i przygotować strategię z uwzględnieniem tej kwestii. Pozycjonowanie lokalne obejmuje zarówno odpowiedni dobór fraz kluczowych, jak i pozyskiwanie linków z portali, które działają na danym obszarze.

    Pozycjonowanie na Indie – optymalizacja strony pod kątem urządzeń mobilnych

    Wzrost wyszukiwań ze smartfonów to trend, który można zaobserwować na całym świecie, lecz jest jeszcze bardziej widoczny w Indiach. Udział urządzeń mobilnych wśród wszystkich sprzętów korzystających z internetu jest znacznie wyższy niż globalna średnia. Z tego względu strony celujące w pozycjonowanie na Indie muszą skupiać się w pierwszej kolejności właśnie na sprzętach mobilnych – taka strategia pozwoli dotrzeć do największej liczby klientów.

    Infrastruktura sieciowa w Indiach

    To czynnik, który ma spory związek z poprzednim punktem. Mimo że jakość infrastruktury bezprzewodowej i przewodowej w Indiach stale rośnie, nadal spora część internautów nie może liczyć na wysokie prędkości transferu. Wiele użytkowników smartfonów ma dostęp wyłącznie do łączności 2G. Dobrym pomysłem będzie zatem położenie szczególnego nacisku optymalizację czasu ładowania strony i ograniczenie niepotrzebnych, „ciężkich” elementów zawartości. Warto zaznaczyć, że wiele globalnie dostępnych serwisów, takich jak chociażby Netflix, funkcjonuje na terenie Indii w wariancie o mniejszym zapotrzebowaniu na transfer.

    Wyszukiwanie głosowe popularniejsze niż w Polsce

    Indie są krajem, który odnotowuje bardzo wysoki wzrost w wyszukiwaniach głosowych. To efekt zarówno sporego udziału smartfonów w ruchu sieciowym, jak i specyfiki lokalnych języków. System zapisu najpopularniejszego z nich, hindi, składa się z aż 46 znaków – to liczba, którą dość ciężko zmieścić na typowej klawiaturze. Z tego względu wielu internautów chętnie korzysta z wyszukiwania głosowego. To aspekt, który ma nieco mniejsze znaczenie przy stronach w języku angielskim, jednak strategia pozycjonowania na Indie z pewnością musi uwzględnić tę kwestię.

    Pozycjonowanie na Indie – korzyści

    <strong>Pozycjonowanie na Indie</strong> – korzyści

    Dlaczego to właśnie Indie są krajem, na który warto pozycjonować swoją stronę? Warto przede wszystkim zwrócić uwagę na niezwykle wysoką listę mieszkańców, którzy mogą być zainteresowani nowymi ofertami. To jednak nie jedyny czynnik, który sprawia, że pozycjonowanie na Indie będzie opłacalną inwestycją.

    Rozwiń

    Ogromna liczba potencjalnych klientów

    Wystarczy jedno spojrzenie na statystyki demograficzne Indii, by móc określić, że warto zainteresować się tym rynkiem chociażby ze względu na bardzo obiecujące liczby. Nawet jeśli zdecydujemy się na przygotowanie strony po angielsku zamiast jednego z lokalnych języków, możemy dotrzeć potencjalnie do aż 140 milionów osób. To wartość, która kilkakrotnie przekracza populację Polski, a w przypadku języków takich jak hindi liczba ta jest jeszcze większa.

    Długofalowe efekty

    Pozycjonowanie na Indie to proces, który zajmuje sporo czasu, jednak jego efekty również mogą być widoczne bardzo długo. Odpowiednio przygotowana strategia pozwoli zająć bardzo korzystną pozycję na indyjskim rynku, a także zdobyć stałą bazę klientów o sporym zaufaniu do firmy. Wszystko to przekłada się na potencjał bardzo wysokich zysków płynących z subkontynentu indyjskiego.

    Możliwość wyróżnienia się w branży

    Należy pamiętać, że Indie nadal są uznawane za kraj rozwijający się, a wzrost gospodarczy w tym państwie postępuje bardzo intensywnie. Mimo tego w wielu sektorach jeszcze nie wykształcił się dominujący gracz na rynku – dotyczy to przede wszystkim bardziej niszowych branż. Dzięki temu można łatwo osiągnąć topową pozycję i zapewnić sobie stałe źródło przychodu na lata.

    Skorzystanie z rozwijającej się ekonomii

    Indie odnotowują w ostatnich latach bardzo szybki rozwój infrastruktury i całej ekonomii. Rośnie między innymi liczba użytkowników internetu, co samo w sobie oznacza większą liczbę potencjalnych wizyt na stronie pozycjonowanej na Indie. Taka sytuacja stwarza także dogodne warunki do wczesnej inwestycji, która może zwrócić się w przyszłości. Zdecydowanie warto zainteresować się pozycjonowaniem na Indie już teraz, by czerpać spore zyski w przyszłości.

    Zadbaj o SEO – optymalizacja strony jako element pozycjonowania na Indie

    Zadbaj o SEO – optymalizacja strony jako element <strong>pozycjonowania na Indie</strong>

    SEO, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (search engine optimization), to podstawa pozycjonowania. Techniki SEO są w pewnym stopniu dyktowane przez zmiany w algorytmach stosowanych przez Google – warto być na bieżąco i stale dostosowywać strategię pozycjonowania na Indie.

    Rozwiń

    Treść wysokiej jakości

    Dobór słów kluczowych to tylko jeden z wielu aspektów SEO. Na skuteczne pozycjonowanie ma wpływ także zawartość strony – treść musi być przydatna i angażująca dla odbiorcy. Warto zatem postarać się, by potencjalni klienci mogli sprawnie i bezproblemowo dotrzeć do interesujących ich ofert. Algorytmy wyszukiwarki zwracają uwagę na kwestie takie jak zagęszczenie fraz, długość tekstów czy stosowanie odpowiednich nagłówków i innych elementów struktury strony.

    Wartościowe linki

    Rynek SEO przez pewien czas skupiał się w dużej mierze na generowaniu jak największej liczby linków do pozycjonowanej strony. Strategia dotycząca tej kwestii jest jednak obecnie zupełnie inna – wyszukiwarki promują nie ilość, lecz jakość. Wdrażając pozycjonowanie na Indie, należy zatem skupić się na pozyskiwaniu wartościowych linków z innych stron. Co to znaczy? Mowa między innymi o odnośnikach z zaufanych portali branżowych – obecność naszej firmy wśród treści na takiej stronie z pewnością pozytywnie wpłynie na jej odbiór zarówno przez użytkowników, jak i algorytmy Google.

    Dopasowanie treści i oferty pod kątem docelowego odbiorcy

    Głównym celem pozycjonowania na Indie jest zwiększenie odwiedzin na stronie, co ma prowadzić do zwiększenia konwersji i sprzedaży. Kluczowe znaczenie w tym procesie ma zaoferowanie atrakcyjnej oferty dla klienta. Samo wejście na stronę to nie wszystko – należy postarać się, by „zatrzymać” na niej użytkownika i od razu zainteresować go skorzystaniem z dostępnych usług lub produktów. W tym celu należy skupić się na dokładnej analizie potrzeb grupy docelowej, co pozwoli przygotować odpowiednią ofertę.

    Pozycjonowanie na domenie .co.in oraz .in

    Pozycjonowanie na domenie .co.in oraz .in

    Pierwszym krokiem do pozycjonowania w Indiach będzie wykup odpowiedniej domeny. Należy tutaj zwrócić uwagę na końcówkę adresu – najlepszym wyborem z pewnością będą strony z rozszerzeniem .in lub .co.in; chcąc wypromować w Indiach stronę na przykład z adresem zakończonym na .pl, możemy spodziewać się znacznie mniejszej widoczności w wynikach wyszukiwania.

    Rozwiń

    Zarejestrowanie domeny .in nie stanowi większego problemu nawet dla osób, które nie mieszkają w Indiach. Istnieją jednak pewne subdomeny, które są zarezerwowane tylko do określonych celów – na przykład .net.in dla dostawców internetu. Od kilku lat możliwa jest także rejestracja witryny w jednym z lokalnych alfabetów; w tym przypadku adres jest tłumaczony do międzynarodowej formy przez serwery DNS.

    Odpowiednia struktura strony

    Prawie każda strona internetowa jest zbudowana z pewnych elementów HTML, które są renderowane przez przeglądarkę, by wyświetlić zawartość dla końcowego użytkownika. Spore znaczenie pod względem pozycjonowania ma zachowanie poprawnej struktury, która ułatwi nawigację na stronie. Dodatkowo warto umieszczać odpowiednią liczbę fraz kluczowych w nagłówkach (oznaczonych tagami HTML takimi jak h1, h2 czy h3), co z pewnością wspomoże pozycjonowanie na Indie.

    Różne wersje językowe

    Jeżeli celujemy w kilka różnych regionów Indii, a nasza strona jest przygotowana w jednym z lokalnych języków, warto także sprawdzić, jakimi językami posługują się mieszkańcy pozostałych obszarów, na których chcemy oferować swoje usługi. W wielu przypadkach odpowiednim wyborem może okazać się udostępnienie witryny w kilku wersjach językowych. Nie może oczywiście zabraknąć angielskiego, który powinien być zrozumiały przynajmniej w podstawowym stopniu przez większość obywateli Indii.

    Kolejną istotną kwestią jest dostosowanie się do lokalnego wariantu angielskiego. To język, który znacząco różni się w słownictwie i wymowie pomiędzy poszczególnymi regionami świata – inaczej wygląda angielski używany w USA, a inaczej w Indiach. Pozycjonowanie na Indie powinno uwzględnić dostosowanie słów kluczowych do specyfiki indyjskiego wariantu języka angielskiego, który charakteryzuje się obecnością różnych zwrotów niespotykanych w innych miejscach, jak również zapożyczeniami z językami rodzimymi dla subkontynentu.

    Zadbaj o wrażenia użytkownika

    Skrót UX rozwija się jako user experience – jest to zwrot określający ogólne wrażenia użytkownika z przeglądania danej strony. Ciężko jest określić jego wpływ na pozycjonowanie w Indiach z perspektywy wyszukiwarki Google, jednak zadbanie o ten aspekt z pewnością przełoży się na wyższą konwersję. W końcu nowe odwiedziny na stronie to dopiero początek – kluczowym krokiem jest przekonanie użytkownika do skorzystania z oferty, co będzie znacznie łatwiejsze ze sprawną i atrakcyjną witryną.

    Indie pozycjonowanie lokalne

    <strong>Indie </strong>– <strong>pozycjonowanie</strong> lokalne

    Lokalne pozycjonowanie to jeden z najlepszych sposobów, by zyskać klientów z danego obszaru geograficznego, którzy będą w największym stopniu zainteresowani naszą ofertą. To technika, którą szczególnie warto wykorzystać w kontekście pozycjonowania w Indiach, które są dość dużym krajem, przez co odpowiednim wyjściem jest skupienie się na lokalnym biznesie.

    Rozwiń

    Wizytówka Google Moja Firma

    Podobnie jak w przypadku pozycjonowania lokalnego w Polsce, pozycjonowanie na Indie przy wykorzystaniu technik lokalnego SEO wymaga przede wszystkim utworzenia wizytówki Google Moja Firma. To usługa Google zbierająca dane o przedsiębiorstwach operujących na danym obszarze. Warto podkreślić, że angielska nazwa tego serwisu – stosowana również w Indiach – brzmi Google My Business. Podstawową kwestią w kontekście wizytówki GMF/GMB jest określenie lokalizacji placówki firmy. Jeśli dysponujemy fizyczną placówką w Indiach, zawarcie jej adresu może zdecydowanie zwiększyć popularność naszych usług. Nie oznacza to jednak, że przedsiębiorstwa operujące online stoją na straconej pozycji – w takiej sytuacji wystarczy zaznaczyć opcję, że zajmujemy się dostarczaniem produktów lub usług do klienta.

    Jakie dane powinny znaleźć się w wizytówce firmy w Google? Warto tutaj zapamiętać prosty akronim NAP, czyli Name, Address, Phone. To trzy podstawowe informacje, które pozwalają zidentyfikować firmę i wyświetlić ją przy wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie w Indiach z pewnością skorzysta na odpowiednim przygotowaniu wizytówki Google My Business.

    Rejestracja firmy w Indiach

    Jeżeli to właśnie Indie będą głównym obszarem świadczenia usług lub sprzedawania produktów, warto zastanowić się nad zarejestrowaniem firmy lub jej oddziału w tym kraju. Taki wybór wiąże się z koniecznością dysponowania fizyczną siedzibą na terenie Indii. Przed podjęciem takiego kroku należy dokładnie zapoznać się z regulacjami panującymi w Indiach.

    Frazy kluczowe uwzględniające lokalizację użytkownika

    Jednym z najprostszych sposobów przygotowania strony pod pozycjonowanie lokalne jest zastosowanie fraz kluczowych, które zawierają określoną lokalizację. Dla przykładu, jeśli interesuje nas pozycjonowanie w Indiach i świadczymy usługi informatyczne w stolicy kraju, możemy wykorzystać hasła takie jak „usługi IT New Delhi”. Wykorzystane frazy zależą między innymi od obszaru, na jakim chcemy się skupić – pozycjonowanie lokalne może uwzględniać równie dobrze cały stan lub miasto, jak i konkretną dzielnicę czy nawet ulicę.

    Lokalne linkowanie

    Pozyskiwanie linków zewnętrznych to jeden z najlepszych sposobów, by zwiększyć pozycję strony w wynikach wyszukiwania, jak również renomę samego przedsiębiorstwa. W kontekście lokalnego pozycjonowania warto nawiązać kontakt z portalami, które zajmują się publikowaniem treści powiązanych z daną branżą w określonym regionie. Dzięki temu możemy budować świadomość klientów z lokalnej społeczności, co znacznie ułatwi przeprowadzenie innych działań związanych z SEO.

    Kto powinien zdecydować się na pozycjonowanie na Indie?

    Kto powinien zdecydować się na <strong>pozycjonowanie na Indie</strong>?

    Pozycjonowanie strony na Indie to doskonały wybór dla biznesów o międzynarodowych ambicjach, które zdążyły już wykorzystać potencjał polskiego rynku. To także interesująca opcja w przypadku branż cechujących się sporą liczbą firm – może okazać się, że za granicą w danym sektorze brakuje odpowiednich usług. Podstawą jest tutaj określenie sytuacji rynkowej zarówno w rodzimym, jak i docelowym kraju.

    Rozwiń

    Co więcej, warto jeszcze raz zwrócić uwagę na potencjał związany z liczebnością populacji Indii. Ogromna liczba klientów, którzy mogą w przyszłości skorzystać z naszych usług, sprawia, że konkurencja może być znacznie łatwiejsza. Jeżeli natomiast uda nam się zostać dominującym graczem w danym obszarze rynku, możemy liczyć na ogromne zyski. W celu dotarcia do klientów konieczne jest jednak skuteczne pozycjonowanieIndie to kraj, który wymaga specyficznej strategii, lecz nakłady na SEO mogą zwrócić się z nawiązką.

    Czy warto postawić na wsparcie agencji SEO?

    Czy warto postawić na wsparcie agencji SEO?

    Samodzielne pozycjonowanie na Indie może okazać się niezwykle trudne ze względu na konieczność przeprowadzenia dogłębnej analizy rynku, jak również ewentualną potrzebę przygotowania treści w różnych językach. Warto zatem skorzystać ze wsparcia profesjonalnej agencji SEO – szczególnie firm, które mają pewne doświadczenie w pozycjonowaniu zagranicznym.

    Rozwiń

    Jak wybrać agencję SEO?

    Przed nawiązaniem współpracy z agencją pozycjonerską należy dokładnie sprawdzić jej ofertę, jak również dotychczasowe dokonania. Oto kwestie, które koniecznie trzeba wziąć pod uwagę:

    • Międzynarodowe doświadczenie – choć samo pozycjonowanie na Indie technicznie nie różni się znacząco od podobnych procesów w Polsce, wyzwanie może stanowić dopasowanie się od innego rynku. Z tego względu warto stawiać na agencje, które mają w swoim portfolio strony z innych krajów lub stanowią część międzynarodowej grupy.
    • Dotychczasowe współprace – agencje, które mogą pochwalić się pozytywnymi wynikami przy wcześniejszych działaniach, z pewnością będą dobrym wyborem. Warto zwrócić uwagę szczególnie na firmy, które współpracowały z popularnymi, dużymi przedsiębiorstwami.
    • Zakres współpracy – to kwestia, którą należy dostosować do potrzeb swoich i swojego biznesu. Pozycjonowanie w Indiach może obejmować zarówno działania SEO, jak i czynności związane z pozyskiwaniem płatnego ruchu lub zarządzanie mediami społecznościowymi.
    • Możliwość przeprowadzenia audytu SEO – odpowiednia analiza to świetny punkt wyjścia do opracowania rzetelnego planu. Dostęp do takiej opcji świadczy o tym, że mamy do czynienia z profesjonalną agencją.

    Czy w Polsce można znaleźć agencje zajmujące się pozycjonowaniem na Indie?

    Aktualnie Indie są dość rzadko wybieranym kierunkiem dla polskich firm, jednak spory potencjał tego regionu sprawia, że coraz więcej przedsiębiorstw interesuje się tym krajem. W tym momencie znalezienie agencji z taką ofertą może być trudne, jednak nie jest niemożliwe. Podczas kontaktu z potencjalnym partnerem warto ustalić, jakie języki są wspierane w kontekście pozycjonowania na Indie. Niektóre agencje SEO operujące w Polsce są także częścią większych, międzynarodowych grup, które mogą mieć również oddziały na terenie Indii.

    Jak przebiega współpraca z agencją SEO?

    Jak przebiega współpraca z agencją SEO?

    Zanim zdecydujemy się na nawiązanie kontaktu z agencją SEO, warto dowiedzieć się, jak powinien wyglądać proces pozycjonowania strony na Indie. Przede wszystkim należy mieć na uwadze, że nie jest to sprint, a maraton – obietnice błyskawicznych rezultatach powinny od razu zapalić przysłowiową czerwoną lampkę. Typowy czas oczekiwania na efekty strategii SEO wynosi od kilku miesięcy do roku, a jego dokładna długość zależy od aktualnego stanu strony, sytuacji w branży i wielu innych czynników.

    Rozwiń

    Audyt SEO

    Na początku warto zamówić audyt SEO – może to być darmowa lub płatna analiza, w zależności od oferty danej firmy. Na tym etapie pozycjoner sprawdza, jak wygląda obecna struktura strony, jak prezentują się działania konkurencji i na co należy zwrócić uwagę w kontekście konkretnego rynku. Po przeprowadzeniu audytu powinniśmy otrzymać raport wskazujący największe problemy ze stroną i wstępny zarys strategii pozycjonowania na Indie. Ważnym krokiem jest także analiza UX, która pozwoli usprawnić witrynę pod kątem wrażeń użytkownika.

    Opracowanie strategii pozycjonowania na Indie

    Na podstawie wyników poprzedniego kroku i kontaktu z klientem agencja może przedstawić plan działania, który ma prowadzić do poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania. To także krok, w którym możemy spodziewać się określenia stawki za współpracę. Warto zwrócić uwagę na dostosowanie oferty zarówno do wymagań danego przedsiębiorstwa, jak i specyfiki konkretnego sektora rynku.

    Podpisanie umowy

    To moment, w którym oficjalnie rozpoczyna się współpraca pomiędzy klientem a agencją SEO. Najistotniejsze aspekty umowy to sposób rozliczenia, sposób zgłaszania i oceny postępów oraz warunki rozwiązania współpracy. W przypadku rozliczenia najczęściej stosuje się stały abonament lub połączenie abonamentu z dodatkową opłatą za określone kamienie milowe.

    Wdrożenie działań na stronie i poza stroną

    Po podpisaniu umowy agencja SEO może przejść do pozycjonowania strony na Indie. Zależnie od tego, jaki zakres usług ustalono na wcześniejszym etapie, praca agencji może obejmować różne rodzaje działań:

    • on-site – czynności dotyczące wyłącznie zawartości strony: przygotowanie treści, dobór i zastosowanie słów kluczowych, wewnętrzne linkowanie, poprawa sprawności działania witryny;
    • off-site – to termin, który najczęściej jest tożsamy z pozyskiwaniem linków zewnętrznych, tj. pochodzących z innych stron.

    Dodatkowo agencja może zapewniać wsparcie w generowaniu płatnego ruchu poprzez systemy takie jak Google Ads. Kolejną możliwą opcją jest obsługa mediów społecznościowych – wszystko zależy od obranego wcześniej planu współpracy.

    Raportowanie postępów

    SEO to ciągły proces, wobec czego konieczne jest regularne kontrolowanie postępów. Ocena wyników pozycjonowania może polegać między innymi na sprawdzaniu pozycji strony przy wpisaniu konkretnych fraz, obserwowaniu liczby odwiedzin czy odnotowywaniu zmian w sprzedaży. Agencja SEO prawdopodobnie będzie na bieżąco wprowadzać różne modyfikacje na stronie – algorytmy wyszukiwarek stale ewoluują, co wymaga odpowiedniego szybkich reakcji, by cieszyć się skutecznym pozycjonowaniem na Indie.

    Oceń tekst
    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie