Pozycjonowanie Kanada

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Kanada to drugie pod względem powierzchni państwo na świecie. Położona w Ameryce Północnej jest oblewana przez 3 oceany: Spokojny, Arktyczny oraz Atlantycki. Lot z Warszawy do Ottawy trwa ponad 12 godzin. Kanada często nazywana jest Krajem Klonowego Liścia, więc nie powinno dziwić, że jednym z symboli Kanady jest klon. Drugim z kolei jest bóbr kanadyjski. Jeśli chodzi o rynek e-commerce i pozycjonowanie, Kanada ma stabilny i stale zwiększający swoją wartość rynek sprzedaży internetowej. Penetracja internetu wynosi w niej ponad 90%, a produkt krajowy brutto powyżej 46 000$ na mieszkańca. Dodatkowo 10 prowincji, 3 terytoria i około 1 500 000 osób pochodzenia polskiego. Jeśli chcesz rozpocząć swój biznes w Kraju Klonowego Liścia, to konieczne będą działania określane jako pozycjonowanie. Kanada może zaoferować przedsiębiorcom naprawdę wiele, jednak w dzisiejszych czasach Internet to podstawa działań zarówno usługowych, jak i sprzedażowych.

    Czym różni się SEO w Kanadzie od SEO w Polsce?

    Czym różni się SEO w Kanadzie od SEO w Polsce?

    Niezależnie od miejsca na ziemi wytyczne dotyczące optymalizacji stron internetowych są standardowe. Nie powinno to nikogo dziwić, gdyż większość elementów SEO ma na celu poprawę efektywności strony oraz jej lepszy odbiór przez użytkownika. Czy pozycjonowanie na Kanadę różni się w takim razie od pozycjonowania stron internetowych w Polsce? Odpowiedź brzmi – trochę tak. Przede wszystkim dlatego, że działania pozycjonujące wykonujemy nie tylko dla botów wyszukiwarki, ale także dla użytkowników. W każdym kraju internauci mają inne preferencje zakupowe czy usługowe. Trzeba te różnice zidentyfikować i potrafić przekuć na wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki. Pozycjonowanie stron na Kanadę różni się od polskiego kilkoma elementami, które mogą jednak przechylić szalę zwycięstwa na naszą stronę.

    Rozwiń

    Dwa języki urzędowe

    Język w większości przypadków jest wyróżnikiem danego kraju. Oficjalnie nie istnieje język kanadyjski. Kanada ma dwa oficjalne języki urzędowe – angielski i francuski. Wybór odpowiedniego języka może być kluczowy, jeśli chodzi o pozycjonowanie. W Kanadzie znajdują się także miejsca, w których oficjalnie obowiązuje tylko jeden język urzędowy. W niektórych prowincjach takich jak Quebec językiem urzędowym jest tylko język francuski, natomiast w Albercie – angielski. Jaki ma to wpływ na pozycjonowanie na Kanadę? Trzeba dobrać język do grupy docelowej, żeby nie dopuścić do sytuacji, gdzie na stronie dla mieszkańców Montrealu zostaną umieszczone treści w języku angielskim, a witryna usługowa dla mieszkających w Calgary będzie stworzona w języku francuskim. Popełnienie tych błędów komunikacyjnych zniweczy choćby najlepiej przeprowadzoną optymalizację strony. Ważne jest też pozycjonowanie stron w prowincjach dwujęzycznych, ale o tym później.

    Wyższe koszty na starcie

    Podwyższona cena działań marketingu internetowego w Kanadzie wynika bezpośrednio z opisanej wcześniej różnicy w SEO, czyli konieczności używania dwóch języków podczas kreowania treści na strony internetowe. Przy tworzeniu content planu trzeba pamiętać, że teksty na stronie internetowej muszą być unikalne, naturalne oraz mieć wysoką wartość dla użytkownika. W trakcie działań pozycjonowania na Kanadę warto skorzystać z usług profesjonalnego copywritera. Można wybrać osobę, która w perfekcyjnym stopniu posługuje się językiem angielskim, native speakera z językiem francuskim lub osobę dwujęzyczną. Jednak stworzenie treści w dwóch językach będzie wymagało zaangażowania więcej środków finansowych. Warto pamiętać, że same treści w danym języku mogą nie wystarczyć, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Kanadyjczycy, tak jak mieszkańcy innych państw, mają swoje unikalne cechy czy przyzwyczajenia, które należy uwzględnić w procesie tworzenia treści na stronę internetową.

    Domena – wybór i język

    Jak już wcześniej było wspomniane, Kraj Klonowego Liścia ma dwa języki urzędowe. Oprócz konieczności publikowania treści w dwóch językach stajemy przed wyborem domeny. Musimy określić, która witryna będzie docelowa oraz w jakim języku stworzona zostanie witryna dodatkowa. Pozycjonowanie stron na Kanadę na domenie najwyższego poziomu, jaką jest .ca, nie obliguje webmastera do tworzenia treści w danym języku. Dla przykładu strona miasta Laval – laval.ca jest publikowana w języku francuskim, a strona dodatkowa jest wersją angielską. Po drugiej stronie można przedstawić stronę miasta Saint John – witryna saintjohn.ca jest w języku angielskim, natomiast dodatkowa wersja w języku francuskim to saintjohn.ca/fr. Pozycjonowanie na Kanadę można przeprowadzić też w inny sposób. W lokalizacjach, gdzie język angielski jest de facto jedynym używanym w praktyce, można tworzyć treści na stronę internetową jedynie w tym języku. Pozostając przy przykładach kanadyjskich miast – strona edmonton.ca ma jedynie wersję angielską. Wynika to z faktu, że ponad 71% mieszkańców tego miasta w prowincji Alberta używa języka angielskiego, natomiast jedynie 2% to osoby francuskojęzyczne.

    Większy udział Bing w rynku wyszukiwarek

    Pozycjonowanie na Kanadę, tak samo jak pozycjonowanie w Polsce, powinno opierać się na wyszukiwarce Google. Odpowiednio 92% wyszukiwań w Kanadzie i 97% w Polsce odbywa się poprzez wyszukiwarkę firmy z Mountain View. Żeby jednak przeprowadzić kompleksowe działania optymalizacyjne, trzeba zwrócić uwagę na następne wyszukiwarki na liście. W Polsce hegemonia Google jest bardzo duża. Warto zauważyć, że żadna z kolejnych wyszukiwarek nie przekroczyła progu 3% (Bing – 2,2%, Yahoo! – 0,6%, DuckDuckGo, YANDEX oraz Ecosia w sumie mają mniej niż 0,3%). Pozycjonowanie na Kanadę również powinno być skierowane w znacznej mierze na Google, jednak na drugim stopniu podium znajduje się Bing z wynikiem 5%, co daję liczbę 1 900 000 realnych użytkowników, czyli więcej niż suma wszystkich użytkowników wyszukiwarek poza Google w Polsce. Blisko 2 miliony potencjalnych klientów, to liczba, obok której obojętnie nie przeszedłby żaden sklep, nawet Amazon czy eBay. Warto dodać, że w przypadku wyszukiwarek desktopowych Bing posiada 10% udział w rynku.

    Pozycjonowanie w Google.ca

    Pozycjonowanie w Google.ca

    Jak już ustaliliśmy, pozycjonowanie na Kanadę powinno opierać się na wyszukiwarce Google. Standardowe działania optymalizacyjne są podobne na całym świecie, jednak w każdym przypadku sprawdza się podejście indywidualne do projektu, wyłuskanie najważniejszych elementów i ich wykorzystanie. Działania pozycjonerskie są żmudne i szczegółowe, ale nagroda jest tego warta. Osiągnięcie wysokiej pozycji w SERP (Search Engine Result Page), czyli na stronie z wyszukiwaniami.

    Rozwiń

    Wartościowe linki z Social Media

    Pozycjonowanie na Kanadę, tak samo jak w większości krajów na świecie, zaczyna coraz chętniej patrzeć w stronę wartościowych linków pozyskiwanych z Social Mediów. Wzrost zainteresowania Facebookiem czy Instagramem zauważalny jest od dawna. Można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że jest to stała rzecz, zarówno w pozycjonowaniu, jak i w codziennym życiu. Świadczy o tym choćby fakt, że algorytmy Google wysoko oceniają linki z tych źródeł. Pozycjonowanie stron na Kanadę musi podążać w tym kierunku, żeby uzyskać jak najwyższą pozycję w wyszukiwaniach. W kontekście Social Media warto zacząć od umieszczenia linku na fanpage oraz w polu bio w profilu. Dodatkowo w przypadku Facebooka warto umieszczać linki w swoich postach. Koniecznie w postaci adresu URL. Warto pamiętać, że reakcje (like, komentarze czy udostępnienia) nie mają wpływu na indeksowanie linków. Pozycjonowanie na Kanadę powinno dążyć do dywersyfikacji profilu linków, a link building na Facebooku, Instagramie czy Pintereście będzie ku temu bardzo dobrym krokiem.

    Link building

    Linkowanie wykracza znacznie poza Social Media. W tym zakresie znajdziemy znacznie lepsze sposoby i bardziej wartościowe linki. Do powiększenia portfolio linków możemy wykorzystać katalogi linków, fora internetowe czy strony z wysokim współczynnikiem autorytetu. Pozycjonowanie na Kanadę powinno opracować strategię budowania zaplecza linkowego dla witryny, która będzie dopasowana do możliwości klienta oraz potrzeb strony. Wartym uwagi zabiegiem są wpisy gościnne na innych blogach. Zasada jest prosta – przygotowujemy tekst z linkiem do naszej strony i publikujemy go na stronie czy blogu kogoś innego. Praktycznie w każdym kraju bardzo wysoki autorytet posiadają strony z domeną najwyższego poziomu .org. Pozycjonowanie na Kanadę również może to wykorzystać. Linki z witryn .org pomogą w uzyskaniu wyższego autorytetu naszej strony, co będzie miało wymierny wpływ na pozycję naszej strony w rankingu wyszukiwarki. Oczywiście w dobrym sensie. Kolejnym elementem strategi link building powinno być linkowanie na forach. Warto jednak pamiętać, aby robić to w sposób przemyślany. Nie wspomożemy działań pozycjonowania na Kanadę, wklejając linki wszędzie tam, gdzie popadnie. Najlepiej dopasować profil strony do tematu na forum oraz udzielać kompetentnych odpowiedzi, które pomogą użytkownikom. Wtedy zauważą nas potencjalni klienci oraz boty wyszukiwarki, a sukces działań pozycjonerskich będzie o kolejny krok bliżej!

    Pamiętaj o użytkowniku

    Boty, algorytmy, optymalizacja… a gdzie w tym wszystkim człowiek? No właśnie – podczas pozycjonowania na Kanadę nie może pominąć faktu, że po drugiej stronie ekranu znajduje się człowiek i to on podejmuje decyzję, czy kupić dany produkt, bądź czy wybrać daną usługę. Dlatego musimy zrobić wszystko, żeby ściągnąć potencjalnego klienta na stronę, sprawić, żeby na niej został, a w efekcie dokonał zakupu. Na pewno zagadnienia dotyczące optymalizacji strony, które wpływają na szybkość jej działania, wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie stron. Powinniśmy tak stworzyć lub zmodyfikować stronę internetową, by była intuicyjna dla użytkownika. Warto zauważyć, że jeśli na naszej stronie użytkownik będzie miał problem ze znalezieniem poszukiwanej rzeczy, to pójdzie do konkurencji, której nie brakuje, szczególnie w Internecie. Takie porzucenie strony, szczególnie w stosunkowo krótkim czasie, może mieć negatywny wpływ na pozycję naszej strony w SERP.

    Dodaj blog do swojej strony

    Google lubi ruch. W takim przypadku musimy mu go dostarczyć. Pozycjonowanie na Kanadę może wykorzystać do tego blog dołączony do strony. Treści blogowe zwykle przyciągają czytelników, gdyż są bardziej niezobowiązujące, niż produkty czy usługi. Bardzo często artykuły umieszczane na blogu zawierają ciekawostki czy porady. W przypadku Kanady można użyć takich tytułów jak: „Elżbieta II – królowa Kanady” lub „10 sposobów na wykorzystanie kanadyjskiego syropu klonowego”. Pozycjonowanie na Kanadę w przypadku treści blogowych również, jak w przypadku strategi link buildingu, powinno stworzyć content plan. Taki plan powinien zawierać zarówno treści, które zostaną opublikowane, jak i termin ich opublikowania. Warto być w tym przypadku regularnym. Dodawanie wszystkich postów w ciągu jednego dnia czy wstawianie postu raz w miesiącu nie jest dobrym rozwiązaniem. Wcześniejsze przygotowanie tekstów (zgodnie z wymaganiami SEO – nagłówki, słowa kluczowe, linki) i regularne ich publikowanie wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie na Kanadę.

    Pozycjonowanie na domenie .ca

    Pozycjonowanie na domenie .ca

    Przede wszystkim trzeba wybrać nazwę domeny. Warto w tym przypadku wspomnieć, że słowa kluczowe w nazwie witryny nie wpływają na pozycjonowanie! Dlatego najczęściej polecane jest wybieranie takiej nazwy, która będzie od razu kojarzyła się z naszą firmą lub usługami przez nas wykonywanymi. Dodatkowo odradzana jest długa nazwa, w stylu fraz kluczowych. Najczęściej prowadzi to do długich nazw, których użytkownik nie zapamiętuje.

    Rozwiń

    Wymagania do zarejestrowania domeny

    Pozycjonowanie stron na Kanadę, oprócz wyboru nazwy domeny, musi spełnić dwa dodatkowe wymagania w celu jej zakupu. Pierwszy to posiadanie zarejestrowanej działalności gospodarczej na terenie Kanady, a drugie to lokalny przedstawiciel na terenie Kanady. Z perspektywy globalnej są to dość dziwne wymagania, gdyż w większości krajów wystarczy znaleźć stronę, która sprzedaje domeny, wybrać interesującą, dokonać wpłaty i można cieszyć się własnym adresem www. Działania związane z pozycjonowaniem na Kanadę, jeśli muszą zarejestrować nową domenę, mogą to zrobić jako obywatele Kanady, rezydenci lub firmy zarejestrowane na terenie Kanady. Jako podmiot obcokrajowy domenę .ca można zarejestrować tylko i wyłącznie posiadania zastrzeżonego znaku towarowego, tożsamego z nazwą domeny i ważnego na terytorium Kanady. Warto pamiętać, że przepisy dotyczące rejestracji domen mogą się zmienić i powyższe wymagania zostaną zniesione i działania pozycjonowania na Kanadę będą mogły łatwiej rejestrować domeny najwyższego poziomu z końcówką .ca. Stale rozwijający się rynek e-commerce oraz postępująca jego globalizacja może zmienić te wymagania.

    Analiza słów kluczowych

    Słowa kluczowe to drogowskazy dla wyszukiwarki, żeby wskazać użytkownikowi drogę na naszą witrynę. Trzymając się tego porównania, to osoba odpowiedzialna za pozycjonowanie na Kanadę, może rozstawiać te znaki. Przeanalizowanie fraz kluczowych powinno być jednym z pierwszych, jak nie pierwszym, krokiem w działaniach pozycjonerskich. Warto także pamiętać, że algorytmy wyszukiwarki, szczególnie Google, bardziej przychylnie patrzą na „długie ogony”. Frazy long tail pozwalają na dokładniejsze formułowanie zapytań, a co za tym idzie – boty mogą lepiej dopasować wyniki do tego, czego szuka użytkownik. Pozycjonowanie na Kanadę bez użycia keywords nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, a już na pewno nie pozwoli na osiągnięcie wysokich pozycji w SERP. Najnowsze algorytmy znacznie bardziej od ilości słów kluczowych cenią ich jakość. Praktyki stosowane w początkach pozycjonowania, szczególnie w Polsce, polegające na umieszczaniu ogromnej ilości słów kluczowych w tym samym kolorze, co tło, żeby nie były widoczne dla użytkowników, podczas działań związanych z pozycjonowaniem mogą w dzisiejszych czasach jedynie zaszkodzić naszej stronie.

    Optymalizacja

    Działania optymalizacyjne strony internetowej polegają dopasowaniu poszczególnych elementów witryny do wymagań botów wyszukiwarki oraz użytkowników. Wiele z tych działań odbywa się w kodzie strony internetowej. Webmaster, poprzez modernizację kodu, może dostosować poszczególne elementy tak, żeby jak najlepiej spełniały wymagania wyszukiwarki. Pozycjonowanie na Kanadę poprzez optymalizację kodu źródłowego może wyeliminować błędy, które negatywnie wpływają na pozycję strony. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na przekierowania, błędy czy adresy URL.

    Przekierowania przede wszystkim powinny skupić się na adresie naszej strony. Pewnie nie wszyscy wiedzą, że według Google domena www.canada.ca i canada.ca, to nie jest ta sama strona! Jakie ma to zastosowanie, jeśli chodzi o pozycjonowanie na Kanadę? Algorytmy wyszukiwarki uznają te strony jako powtórzone treści i bardzo obniżą ich pozycję, a do tego nie możemy dopuścić. Tak samo sytuacja wygląda, jeśli na początku adresu znajduje się https lub http – wg Google to różne strony! Dobrze wykonane przekierowania pozwolą na uniknięcie groźby duplikowanego kontentu, gdyż użytkownik za każdym razem będzie przekierowywany do jednej domeny.

    Błędy to kolejny aspekt, którym musi się zająć pozycjoner. Najczęściej pojawiają się one, gdy usuwamy strony czy podstrony, do których prowadzą linki. Jedna strona z odsyłaczem do nieistniejącej strony na sprawi, że nasza witryna spadnie w wynikach wyszukiwań, ale nie warto pozwalać, żeby taka sytuacja stała się trendem. W przypadku adresów URL przede wszystkim chodzi o doprowadzenie do sytuacji, by adres URL był URL friendly. Pozycjonowanie musi dążyć do tego, żeby w adresach URL nie było rozdzieleń podkreślnikiem, znaków szczególnych, parametrów oraz polskich znaków. Najlepiej, gdyby adres URL nie był zbyt długi oraz zawierał dobry opis strony. Przykładowo domena.ca/seo nie jest adresem URL friendly, lepszym wyborem byłoby domena.ca/pozycjonowaniestronKanada.

    Budowa linków

    Linkbuilding jest podziałaniem pozycjonowania, jednak czas trwania linkbuildingu tak naprawdę zaczyna się od momentu powstania strony, a kończy przy jej usunięciu. Oprócz linków z katalogów czy forów internetowych możemy budować portfolio linków poprzez własną stronę za pomocą treści. Jak to możliwe? Wystarczy tworzyć treści, które przyciągną odbiorcę! Jeśli ktoś znajdzie na naszej stronie poradę, która mu pomoże, a następnie udostępni nasz post na swojej tablicy, to mamy pozyskany link. Pozycjonowanie na Kanadę to proces wielowątkowy. Oprócz działań technicznych, jak optymalizacja kodu źródłowego, zawiera także działania bardziej kreatywne, marketingowe. Pozyskiwanie linków, a w konsekwencji budowa portfolio linków, jak najbardziej można zaliczyć do tej drugiej kategorii działań. Szczególnie gdy coraz większą rolę w linkbuildingu odgrywa jakość linków, a nie ich ilość. Jeśli będziemy autentyczni, będziemy przekazywać wiedzę czy porady, to ludzie sami będą nam pomagać w tych działaniach, choć może trochę nieświadomie.

    Optymalizacja SEO strony na Kanadę

    Optymalizacja SEO strony na Kanadę

    Pozycjonowanie pozwoli nam uzyskać wyższą pozycję w rankingu wyszukiwarki. Jedną z rzeczy, które trzeba wykonać podczas pozycjonowania, to optymalizacja strony. Oprócz działań on-page takich jak optymalizacja kodu źródłowego, przekierowania czy adres URL, należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy, które musimy uwzględnić w audycie SEO, szczególnie jeśli nie działamy na nowej stronie internetowej.

    Rozwiń

    Planowanie słów kluczowych

    Pozycjonowanie na Kanadę musi zaplanować słowa kluczowe, których użyjemy na naszej stronie. Jest to tak ważna część działań, że powinniśmy to wykonać na samym początku optymalizacji. W celu znalezienia jak najlepiej dopasowanych słów kluczowych można użyć choćby wyszukiwarki Google. Jeśli w okienku wyszukiwarki wpiszemy interesujące nas hasło, to pojawią nam się podpowiedzi złożone z najczęstszych wyszukiwań. Pozycjonowanie stron na Kanadę i dopasowanie słów kluczowych, można wspomóc poprzez narzędzia dedykowane do wyszukiwania keywordsów. Znajdziemy w nich również statystyki i trendy dotyczące słów kluczowych, których poszukujemy. Analiza i planowanie słów kluczowych powinno zostać przeprowadzone na każdej stronie internetowej – zarówno nowej, jak i do tej pory używanej. W tym drugim przypadku, podczas działań pozycjonowania, możemy dodatkowo przeanalizować skuteczność dotychczasowych keywords i w odniesieniu do tego wprowadzać zmiany.

    Analiza konkurencji

    W każdym biznesie mamy do czynienia z konkurencją, nawet jeśli jesteśmy światowymi hegemonami. Warto wykorzystać naszych rywali do osiągnięcia lepszych wyników. W tym celu musimy przeprowadzić analizę konkurencji. Chodzi tu o wszystkie działania podejmowane przez oponentów – począwszy od strony internetowej, przez media społecznościowe, po komunikację z klientem. Pozycjonowanie na Kanadę powinno znaleźć wszystkie różnice w działaniach między stronami i przeanalizować wady i zalety każdej z nich. Oczywiście zabronione jest kopiowanie rozwiązań konkurencji. Może to grozić „karą” od Google w postaci obcięcia zasięgów, a nawet konsekwencjami prawnymi w niektórych przypadkach.

    Analiza konkurencji może pomóc nam w implementacji nowych działań na naszej stronie internetowej, w kanałach social media czy szerzej w naszej firmie, co wpłynie na pozycjonowanie na Kanadę. Należy przy okazji sprawdzić, na co druga strona kieruje najmocniej swoje wysiłki. Możemy wpaść na genialny pomysł, który pomoże nam osiągnąć przewagę nad konkurencją. Trzeba jednak mieć świadomość, że na wymierne skutki zmian, które wprowadzimy, możemy czasem czekać przez dłuższy czas.

    Wyeliminowanie zduplikowanych treści

    Fundamentem strony internetowej są teksty na niej umieszczane. Muszą one być dostosowane niejako dwutorowo – dla użytkowników, którzy poszukują jakościowych treści, a także dla botów wyszukiwarki. Pozycjonowanie na Kanadę przede wszystkim nie może dopuścić do sytuacji, w której na naszej stronie pojawią się plagiatowane treści. Algorytmy Google są bardzo wyczulone na tego typu zabiegi i jeśli wykryją zduplikowany kontent nakładają na stronę wysokie kary w postaci usunięcia z SERP. Na domiar tego odwrócenie tej sytuacji jest szalenie trudne, a w niektórych przypadkach wręcz niemożliwe. Dlatego planując działania pozycjonowania na Kanadę, wskazane jest skorzystanie z usług profesjonalnego copywritera, który przygotuje wysokiej jakości, unikalne treści na naszą stronę, a nam pozwoli przyciągnąć internautów poszukujących konkretnych przedmiotów czy usług.

    Kanadyjskie linki

    Jakkolwiek dziwnie to brzmi, to w Kanadzie musimy linkować z kanadyjskich stron. Skąd ten wniosek? Bo wiele osób uważa, że Kanada i USA to praktycznie to samo i można linkować z domen .com, a to duży błąd, jeśli chodzi o pozycjonowanie. Google to bardzo dobrze rozumie i dla botów o wiele większą jakość przedstawia link pozyskany z domeny .ca czy .org niż z domeny .com, a już w ogóle .us. Jeśli planujemy działania pozycjonerskie nie możemy popełnić takiego błędu przy budowaniu portfolio linków.

    Pozycjonowanie na Kanadę – czy warto?

    Pozycjonowanie na Kanadę – czy warto?

    Rynek kanadyjski może zaoferować bardzo dużo dla potencjalnych przedsiębiorców. Jeśli chcemy rozpocząć działalność w Kraju Klonowego Liścia lub planujemy skalowanie biznesu, który już istnieje, to spójrzmy na pozycjonowanie stron. Kanada posiada wysoką penetrację Internetu oraz dużą chęć do zakupów online.

    Rozwiń

    Stabilny rynek e-commerce

    Dla każdego przedsiębiorstwa decyzja o wejściu na rynek zagraniczny bądź rozwoju biznesu jest strategiczna. Jeśli rynek, na który firma chce wejść, jest stabilny, to decyzja jest łatwiejsza. Dodatkowo w takiej sytuacji o wiele bardziej może nam pomóc pozycjonowanie. Kanada, przede wszystkim z racji dużego dostępu do Internetu oraz zamożnego społeczeństwa, posiada duży, a co ważne rosnący, rynek e-commerce. Kraj jest rozwinięty technologicznie, więc ludzie od dawna dokonują zakupów przez Internet i nie jest to dla nich nic nowego, czego mogliby się bać. Dodatkowym aspektem, przez który branża e-commerce miała niejako łatwiej się rozwinąć, jest powierzchnia kraju, co także pozwala lepiej przeprowadzać pozycjonowanie. Kanada jest drugim pod względem powierzchni państwem na kuli ziemskiej, większa jest jedynie Federacja Rosyjska. Jednak pod względem liczby ludności Kraj Liścia Klonowego zajmuje dopiero 38. miejsce pod względem liczby ludności (35,9 mln – Polska 38,4 mln), jeśli chodzi o gęstość zaludnienia, to w Kanadzie na 1 km2 przypada niecałe 3,6 mieszkańca (Indie – 355 mieszkańców na km2). Ze względu na tak dużą powierzchnię i małą gęstość zaludnienia handel internetowy musiał się rozwinąć, a z nim pozycjonowanie stron. Kanada z tego powodu jest bardzo dobrym miejscem, gdzie możemy sprzedać swoje produkty czy usługi.

    Duża grupa Polonii

    Szacuje się, że na terytorium Kanady mieszka około 1 500 000 osób pochodzenia polskiego. Tak zwana Polonia kanadyjska, to bardzo dobra grupa docelowa dla naszych produktów, szczególnie jeśli są to produkty polskie. Wiadomo, że na emigracji często tęskni się za domem, a wybór polskich produktów bądź usług, jest namiastką kraju. Pozycjonowanie na Kanadę nie musi jednak tworzyć stron w języku polskim, a nawet nie powinno się tego robić. Algorytm wyszukiwarki nie będzie patrzył na to przychylnie, nawet jeśli te milion osób będzie systematycznie wchodziło na naszą witrynę. Jeśli chcemy bardzo mocno nastawić się na sprzedaż wśród kanadyjskiej Polonii, to lepszym wyborem będzie komunikacja z tą grupą poprzez media społecznościowe. Boty nie potrafią czytać grafik czy infografik i nie będziemy mieli nad sobą groźby utraty pozycji w wyszukiwarce. Pozycjonowanie na Kanadę powinno przede wszystkim walczyć o wysoką pozycję w SERP.

    Wzrastająca wartość handlu elektronicznego

    Jeśli obserwujemy stały wzrost danej branży, to jest to bardzo dobry moment, żeby w niej zaistnieć. Każda gałąź biznesu ma swoją pojemność, tak samo jest z e-commerce. Jeśli zdążymy wejść na rynek przed jego zapełnieniem, to szansa na nasz sukces jest dużo większa. Do działań marketingowych na rynku e-commerce najlepsze jest pozycjonowanie. Kanada to zarówno wzrost sprzedaży internetowej (ponad 9% w 2020 roku), jak i wzrost dochodów z rynku e-commerce (na 2023 rok prognozy przewidują wartość rynku powyżej 55 mld $). Tort jest spory i mimo dużych graczy na rynku (Amazon, eBay czy AliExpres), miejsce dla innych się znajdzie, a nowoczesne techniki dotarcia do klientów nie stawiają mniejszych przedsiębiorstw z góry na przegranej pozycji. Pozycjonowanie dostarczy narzędzia, dzięki którym walka będzie łatwiejsza, a sukces bardziej prawdopodobny.

    Korzyści z pozycjonowania na Kanadę

    Korzyści z pozycjonowania na Kanadę

    Głównym celem działań pozycjonerskich jest uzyskanie wysokiej oceny w rankingu wyszukiwarki. Jednak oprócz tego znajdziemy szereg innych korzyści dla naszej firmy. Niektóre wynikają bezpośrednio z optymalizacji strony, inne są ich implikacją lub efektem długofalowym. Jednak każda z tych korzyści uzyskana jest dzięki pozycjonowaniu stron na Kanadę.

    Rozwiń

    Zwiększenie ruchu organicznego

    Organic traffic w czasach wszechobecnej reklamy płatnej to bardzo poszukiwana rzecz. Na ruch organiczny składają się wszyscy użytkownicy, którzy wejdą na stronę poprzez link z wyszukiwarki. Ale… link ten nie może być oznaczony jako reklama. Dlatego często nazywany jest ruchem bezpłatnym. Składa się na niego przede wszystkim dobre pozycjonowanie stron na Kanadę. Ponadto ruch organiczny jest trwalszy od kliknięć generowanych z reklam, które trwają, dopóki kampania reklamowa jest opłacana. Dobrze wypozycjonowana strona, jeśli jest wysoko w rankingu wyszukiwarek, to będzie generowała ruch organiczny przez naprawdę długi czas.

    Zwiększenie sprzedaży

    Wyższa pozycja w rankingu wyszukiwarki bezpośrednio przekłada się na wyższą sprzedaż naszej firmy. Schemat jest dość prosty: wysoka pozycja, więcej wejść na stronę, większa liczba klientów, większe zyski ze sprzedaży. Widać, że pozycjonowanie na Kanadę może znacząco zwiększyć wyniki finansowe naszego przedsiębiorstwa. Warto w tej sytuacji przeanalizować pod kątem budżetowym, jaki będzie stosunek środków wydanych na działania pozycjonerskie w stosunku do prognozowanych zysków. Praktycznie w każdej tego typu analizie inwestycja w działania marketingu internetowego się zwraca i to z nawiązką.

    Rozwój firmy

    Zwiększenie wartości sprzedaży generuje większe środki na rozwój biznesu. Dzięki pozycjonowaniu możemy przeznaczyć uzyskane środki na skalowanie działalności bądź rozwój w zupełnie innym kierunku. Wybór należy do przedsiębiorcy. Jednak chyba każdy prowadzący biznes chciałby stawać jedynie przed takimi dylematami. Ta korzyść, w połączeniu ze stale rozwijającym się kanadyjskim rynkiem e-commerce, pozwala nam z zupełnie inną perspektywą zaistnieć na rynku zagranicznym. Pozycjonowanie stron na Kanadę może pomóc także w rozwoju biznesu stacjonarnego. Przecież działaniami pozycjonerskimi nie są obejmowane jedynie sklepy. Rozwój choćby działalności usługowej może sprawić, że rozszerzymy nasz biznes na inne prowincje czy nawet na całą Kanadę.

    Budowa świadomości marki

    Jeśli nasza strona będzie wysoko w rankingu wyszukiwarki, a jak już wcześniej wspomnieliśmy, wiąże się to z większym ruchem na naszej stronie, to naturalnie coraz więcej osób będzie naszą firmę kojarzyło. Pozycjonowanie na Kanadę zapewni wysoką pozycję w SERP, a zadowoleni klienci poprzez marketing szeptany będą polecać nas innym. Budowa pozycji na rynku oraz świadomości marki w opinii klientów to proces, który w niektórych przypadkach, poprzez złe dopasowanie działań marketingowych, trwa bardzo długo. Warto zrobić wszystko, co w naszej mocy, żeby ten proces skrócić, a jednym z najlepszych działań w tym kierunku jest pozycjonowanie.

    Pozycjonowanie lokalne w Kanadzie

    Pozycjonowanie lokalne w Kanadzie

    Kolejne algorytmy wyszukiwarek, w tym również Google, zwracają coraz to większą uwagę na geolokalizację oraz dobór treści dla użytkownika pod tym kątem. Jedną z możliwości jest określenie miejsca, z którego użytkownik uzyskuje dostęp do Internetu i dopasowanie do tego miejsca wyników wyszukiwania. Z kolei z perspektywy przedsiębiorcy dobrym działaniem będzie choćby stworzenie wizytówki Google Moja Firma. Pozycjonowanie na Kanadę wspomoże w tych działaniach dla uzyskania lepszego efektu.

    Rozwiń

    Wybór słów kluczowych

    Wielokrotnie zostało już wspomniane, że frazy kluczowe to bardzo ważna sprawa na stronie internetowej. Podczas działań lokalnych należy przede wszystkim skupić się na frazach long tail. Dlaczego? Ponieważ przez swoją długość pozwalają na umieszczenie w nich nazwy miasta czy gminy, na którą ma się odbywać pozycjonowanie. Kanada podzielona jest przede wszystkim na prowincje, jednak są to zbyt duże powierzchniowo terytoria, by móc z powodzeniem przeprowadzać na nich działania pozycjonerskie. Lokalne słowa kluczowe powinny być stosowane przede wszystkim przez przedsiębiorstwa, które oferują usługi, które najłatwiej będzie wykonać w pobliżu kilku kilometrów od zleceniodawcy, przykładowo hydraulik, elektryk czy sklep spożywczy.

    Google Moja Firma

    Udostępnione przez firmę z Mountain View narzędzie to bardzo dobre wsparcie, jeśli chodzi o pozycjonowanie na Kanadę. Pozwala w łatwy i szybki sposób dodać informację o swojej firmie, które będą pełniły funkcję rozbudowanej wizytówki. Przede wszystkim musi się tam znaleźć adres firmy oraz powinniśmy zadbać, żeby na Google Maps pojawiła się pinezka informująca, że w tym miejscu prowadzimy działalność. Google na tej podstawie dopasowuje firmy lokalne do wyszukiwań. Jakie jeszcze są plusy założenia i optymalizacji wizytówki Google Moja Firma, jeśli chodzi o pozycjonowanie na Kanadę? Zwiększona widoczność, ułatwiony kontakt dla klientów oraz poprawa wizerunku. Dodatkowo dzięki wizytówce klienci mogą wystawiać opinie o naszych produktach czy usługach.

    Dopasowanie języka

    Kanada posiada dwa języki urzędowe. W niektórych prowincjach są one równorzędne, w niektórych dominuje angielskich, a w niektórych francuski. Podczas decyzji o wyborze języka na naszą stronę, warto więc przeanalizować jakiego języka używają mieszkańcy w miejscu, gdzie usytuowane jest nasze przedsiębiorstwo. Pozycjonowanie może zostać zredukowane, pod względem kosztów na początku działań, choćby przez to, że w danym regionie używany jest wyłącznie język angielski lub wyłącznie francuski. W przypadku regionów dwujęzyczny pole manewru nie zostanie zmniejszone i trzeba będzie od początku tworzyć treści zarówno w języku francuskim, jak i angielskim.

    Zaistnienie w lokalnej społeczności

    Jak już wcześniej wspomniano jedną z korzyści, jaką daje pozycjonowanie stron na Kanadę, jest zwiększenie świadomości marki wśród klientów. Przekładając to zjawisko na pozycjonowanie lokalne, można stwierdzić, że działania te pozwolą zaistnieć naszej firmie w społeczności lokalnej. O ile w dużych aglomeracjach, takich jak Toronto, Montreal czy Calgary, lokalna społeczność nie jest rozwinięta i scementowana, to na terenie prowincji Nowa Szkocja, gdzie można zaobserwować mniej ludności, a także mniejszą gęstość zaludnienia, społeczność lokalna i zaistnienie w niej ma większe znaczenie. Pozycjonowanie na Kanadę, w aspekcie lokalnym, różni się troszkę od działań obejmujących cały kraj, jednak pozytywne skutki, zarówno biznesowe, jak i międzyludzkie, będą procentowały w przyszłości.

    Oceń tekst

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie