Jeśli chcesz rozpocząć swój biznes w Kraju Klonowego Liścia, konieczne będą działania określane jako pozycjonowanie stron. W dzisiejszych czasach Internet to podstawa działań zarówno usługowych, jak i sprzedażowych.
Większość elementów SEO ma na celu poprawę efektywności strony oraz jej lepszy odbiór przez użytkownika. W każdym kraju internauci mają jednak inne preferencje zakupowe czy usługowe. Trzeba te różnice zidentyfikować i przekuć na wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki.
Kanada ma dwa oficjalne języki urzędowe – angielski i francuski. Wybór odpowiedniego języka może być kluczowy w przypadku pozycjonowania. Popełnienie błędów komunikacyjnych może zniweczyć choćby najlepiej przeprowadzoną optymalizację strony.
Podwyższona cena działań marketingu internetowego w Kanadzie wynika bezpośrednio z konieczności używania dwóch języków podczas kreowania treści na strony internetowe.
Pozycjonowanie stron na Kanadę na domenie najwyższego poziomu, jaką jest .ca, nie obliguje webmastera do tworzenia treści w danym języku. W lokalizacjach, gdzie język angielski jest de facto jedynym używanym w praktyce, można tworzyć treści na stronę internetową jedynie w tym języku.
92% wyszukiwań w Kanadzie i 97% w Polsce odbywa się poprzez wyszukiwarkę Google. W Kanadzie na drugim miejscu znajduje się Bing z wynikiem 5%, co daje liczbę 1 900 000 realnych użytkowników. W przypadku wyszukiwarek desktopowych Bing posiada 10% udziału w rynku.
Działania pozycjonerskie są żmudne i szczegółowe, ale nagroda jest tego warta – osiągnięcie wysokiej pozycji w SERP (Search Engine Result Page), czyli na stronie z wyszukiwaniami.
Pozycjonowanie stron w Kanadzie zaczyna coraz chętniej patrzeć w stronę wartościowych linków pozyskiwanych z social mediów. Algorytmy Google wysoko oceniają linki z tych źródeł. Warto zacząć od umieszczenia linku na fanpage oraz w polu bio w profilu, a w przypadku Facebooka – w swoich postach, koniecznie w postaci adresu URL.
Do powiększenia portfolio linków możemy wykorzystać katalogi linków, fora internetowe czy strony z wysokim współczynnikiem autorytetu (z domeną najwyższego poziomu .org). Będzie to miało dobry wpływ na pozycję naszej strony w rankingu wyszukiwarki.
Powinniśmy tak stworzyć lub zmodyfikować stronę internetową, by była intuicyjna dla użytkownika. Jej szybkie porzucenie może mieć bowiem negatywny wpływ na pozycję w SERP.
Treści blogowe zwykle przyciągają czytelników, gdyż są bardziej niezobowiązujące niż produkty czy usługi oraz zawierają ciekawostki i porady. Proces pozycjonowania na Kanadę w przypadku treści blogowych powinien obejmować content plan (treści, które zostaną opublikowane i termin ich opublikowania).
Pozycjonowanie stron na Kanadę, oprócz wyboru nazwy domeny, musi spełnić dwa wymagania w celu jej zakupu:
Zarejestrować nową domenę mogą obywatele Kanady, rezydenci lub firmy zarejestrowane na terenie Kanady. Stale rozwijający się rynek e-commerce oraz postępująca jego globalizacja może zmienić te wymagania.
Frazy long tail (z długiego ogona) pozwalają na dokładniejsze formułowanie zapytań. Pozycjonowanie na Kanadę bez użycia odpowiedniej ilości słów kluczowych nie przyniesie oczekiwanych rezultatów i nie pozwoli na osiągnięcie wysokich pozycji w SERP.
Poprzez optymalizację kodu źródłowego można wyeliminować błędy negatywnie wpływające na pozycję strony. Przede wszystkim trzeba zwrócić uwagę na przekierowania, błędy czy adresy URL.
Dobrze wykonane przekierowania pozwolą na uniknięcie duplikacji treści, gdyż użytkownik za każdym razem będzie przekierowywany do jednej domeny.
Błędy najczęściej pojawiają się, gdy usuwamy strony czy podstrony, do których prowadzą linki.
URL friendly – brak rozdzieleń podkreślnikiem, znaków szczególnych, parametrów oraz polskich znaków.
Pozyskiwanie linków, a w konsekwencji budowę portfolio linków, można zaliczyć do kategorii działań marketingowych. Coraz większą rolę w link buildingu odgrywa jakość linków, a nie ich ilość.
Oprócz działań on-page, należy zwrócić uwagę na kilka rzeczy, które musimy uwzględnić w audycie SEO, szczególnie jeśli nie działamy na nowej stronie internetowej.
W tym celu można użyć wyszukiwarki Google, ale też dedykowanych narzędzi. Dzięki nim możemy przeanalizować też skuteczność dotychczasowych keywords i w odniesieniu do tego wprowadzać zmiany.
Pozycjonowanie na Kanadę powinno znaleźć wszystkie różnice w działaniach między stronami oraz przeanalizować wady i zalety każdej z nich. Zabronione jest kopiowanie rozwiązań konkurencji. Może to grozić „karą” od Google w postaci obcięcia zasięgów, a nawet konsekwencjami prawnymi.
Analiza konkurencji może pomóc w implementacji nowych działań na naszej stronie internetowej, w kanałach social media czy w firmie.
Na naszej stronie nie mogą pojawić się plagiatowane treści. Algorytmy Google są bardzo wyczulone na tego typu zabiegi i jeśli je wykryją, nakładają na stronę wysokie kary w postaci usunięcia z SERP.
W Kanadzie musimy linkować z kanadyjskich stron. Dla botów o wiele większą jakość przedstawia link pozyskany z domeny .ca czy .org niż z domeny .com, a już w ogóle .us.
Jeśli chcemy rozpocząć działalność w Kraju Klonowego Liścia lub planujemy skalowanie biznesu, który już istnieje, to spójrzmy na pozycjonowanie stron w Kanadzie, która posiada wysoką penetrację Internetu oraz dużą chęć do zakupów online.
Jeśli rynek zagraniczny, na który firma chce wejść, jest stabilny, to decyzja związana z pozycjonowaniem jest łatwiejsza.
Polonia kanadyjska (około 1 500 000 osób) to bardzo dobra grupa docelowa dla naszych produktów, szczególnie jeśli są polskie. Pozycjonowanie w Kanadzie nie musi jednak tworzyć stron w języku polskim, a nawet nie powinno się tego robić. Algorytm wyszukiwarki nie będzie patrzył na to przychylnie.
Dla działań marketingowych na rynku e-commerce najlepsze jest pozycjonowanie stron internetowych. W Kanadzie notuje się zarówno wzrost sprzedaży internetowej (ponad 9% w 2020 roku), jak i wzrost dochodów z rynku e-commerce (na 2023 rok prognozy przewidują wartość rynku powyżej 55 mld $).
Na ruch organiczny składają się wszyscy użytkownicy, którzy wejdą na stronę poprzez link z wyszukiwarki (nie może być on oznaczony jako reklama).
Wysoka pozycja = więcej wejść na stronę = większa liczba klientów = większe zyski ze sprzedaży. Warto przeanalizować pod kątem budżetowym, jaki będzie stosunek środków wydanych na działania pozycjonerskie względem prognozowanych zysków
Dzięki pozycjonowaniu możemy przeznaczyć uzyskane środki na skalowanie działalności bądź rozwój w zupełnie innym kierunku. Pozycjonowanie stron w Kanadzie może pomóc także w rozwoju biznesu stacjonarnego.
Pozycjonowanie na Kanadę zapewni wysoką pozycję w SERP, a zadowoleni klienci poprzez marketing szeptany będą polecać nas innym.
Kolejne algorytmy wyszukiwarek zwracają coraz większą uwagę na geolokalizację oraz dobór treści dla użytkownika pod tym kątem.
Podczas działań lokalnych należy skupić się na frazach long tail. Przez swoją długość pozwalają na umieszczenie w nich nazwy miasta czy prowincji, na którą ma się odbywać pozycjonowanie Kanada.
W wizytówce GMF musi się znaleźć adres firmy, a na Google Maps – pinezka wskazująca miejsce działalności. Korzyści to: zwiększona widoczność, ułatwiony kontakt dla klientów oraz poprawa wizerunku. Klienci mogą też wystawiać opinie o naszych produktach czy usługach.
Warto przeanalizować, jakiego języka używają mieszkańcy w miejscu, gdzie usytuowane jest nasze przedsiębiorstwo. W przypadku regionów dwujęzycznych trzeba będzie od początku tworzyć treści zarówno w języku francuskim, jak i angielskim.
Jedną z korzyści, jaką daje pozycjonowanie stron na Kanadę, jest zwiększenie świadomości marki wśród klientów. Działanie w aspekcie lokalnym różni się nieco od działań obejmujących cały kraj, jednak pozytywne skutki, zarówno biznesowe, jak i międzyludzkie, będą procentowały w przyszłości.
Pozycjonowanie w Kanadzie jest nieco bardziej wymagającym i czasochłonnym procesem niż standardowe SEO w kraju, stąd też koszty związane z przeprowadzeniem badań i wdrażaniem technik optymalizacyjnych będą wyższe. Aby uzyskać dokładną wycenę, warto skonsultować się z wybraną agencją SEO.
Pozycjonowanie stron internetowych w Kanadzie to czasochłonny proces, na którego rezultaty czekać trzeba od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Czas ten zależny jest od wielu czynników, takich jak konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych czy aktualny stan witryny.
Lokalne pozycjonowanie w Kanadzie niesie za sobą wiele kluczowych dla rozwoju marki korzyści. Co więcej, SEO lokalne jest nieco tańsze niż standardowa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, dlatego wdrożenie tego procesu rozważyć powinna każda początkująca marka.
Pozycjonowanie stron na Kanadę to bardzo rentowny proces, którego efekty okazały się kluczem do sukcesu wielu współczesnych firm. Do najważniejszych korzyści tej strategii zaliczamy między innymi rozszerzoną świadomość marki w Kanadzie, lepsze wyniki sprzedażowe oraz satysfakcjonujący ruch na stronie internetowej.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.