DARMOWY AUDYT SEO

Pozycjonowanie lokalne – jak rozwijać swój biznes online?

Pozycjonowanie lokalne – jak rozwijać swój biznes online?

Luke Peters/unsplash.com

Prowadzisz mały bądź średni biznes w swoim mieście i zależy Ci na jego rozwoju? Jeśli tak, to koniecznie musisz dowiedzieć się więcej na temat lokalnych technik pozycjonowania. Współczesna gospodarka coraz bardziej zwraca się w stronę świata internetowego. Jednak stworzenie strony internetowej to tylko pierwszy krok. Aby mieć szansę w rywalizacji z konkurencją, musisz poznać działanie wyszukiwarki.

Wyszukiwania lokalne to ponad połowa zapytań z całej sieci internetowej!

W 2015 roku wyszukiwarka Google wprowadziła bardzo ważną aktualizację, z które wielu z nas nieświadomie korzysta. Jest to wyszukiwanie lokalne oparte na geolokalizacji użytkowników. Lokalne SEO to praktyki skierowane przede wszystkim do lokali posiadających adres stacjonarny, czyli miejsc usługowych, medycznych, gastronomicznych, kulturalnych, rozrywkowych. Głównym celem tych działań jest zdobycie wysokiej widoczności w SERP, co przełoży się na zyski offline.

Lokalizacja – dlaczego ma znaczenie pod kątem intencji wyszukiwania?

Google nieustannie udoskonala swoje algorytmy pod kątem wrażeń użytkowników. W związku z tym szczególnie ważne jest rozumienie ich potrzeb i intencji, aby wyniki były do nich jak najbardziej dopasowane. Powiedzmy, że masz ochotę na pizzę i szukasz miłej restauracji w swojej okolicy. Dzięki geolokalizacji Google nie otrzymasz listy najlepszych pizzerii na świecie, tylko te, które znajdują się najbliżej Ciebie, z uwzględnieniem ocen i komentarzy innych użytkowników. Dzięki tej usłudze nie musisz się zbytnio głowić, gdzie się wybrać.

Chociaż z lokalnego SEO korzystają głównie mieszkańcy danego miasta, to dodatkowo działania te mają znaczenie dla przyjezdnych, turystów czy studentów. Wykorzystaj swój regionalny charakter, aby wpisać się w tkankę miejską i zdobyć autorytet w całej sieci.

Algorytmy

Uwzględnienie lokalizacji użytkownika jest zasługą dwóch algorytmów. Pierwszy z nich – Gołąb – normalizuje wyniki wyszukiwania bez względu na to, czy została wpisana nazwa lokalizacji, czy nie. W bardzo szczegółowy sposób analizuje intencje użytkowników, aby zapewnić im jak najlepsze wrażenia. Jest powiązany z mapami, co dodatkowo wpływa na poprawę widoczności strony w SERP. Drugi – Opos – ma największe znaczenie dla lokalnych wyszukiwań. Wykorzystuje on geolokalizację użytkownika, dzięki czemu w poszczególnych miejscach na świecie wyświetlają się różne strony internetowe mimo tego samego zapytania. Jego potencjał jest najbardziej widoczny w przypadku urządzeń mobilnych. Ile razy zatrzymałeś się na środku miasta, zastanawiając się, w którą stronę iść?

Lokalne SEO a czynniki rankingowe

Przymierzając się do optymalizacji, zwrócić uwagę na kilka szczególnych elementów, które będą mieć wpływ na ocenę jakości Twojej strony. Mowa przede wszystkim o:

  • autorytecie,
  • link buildingu,
  • danych kontaktowych,
  • wirtualnej wizytówce,
  • opiniach i komentarzach,
  • mobilności,
  • prędkości ładowania
  • integracji z mediami społecznościowymi.

Oczywiście to nie wszystko, konieczna jest optymalizacja samej struktury strony (on-site SEO). Pamiętaj, że wszystko, z czego składa się Twoja strona, ma wpływ na jej widoczność w Google. Wyżej opisane elementy są jednak szczególnie ważne dla lokalnego pozycjonowania.

Sprawdź: Czy SEO generuje zysk dla Twojej firmy?

Optymalizacja – o czym warto pamiętać, aby móc wyprzedzić konkurencję?

Słowa kluczowe

Lokalne praktyki SEO również wykorzystują hasła i frazy kluczowe dla lepszego pozycjonowania. Stwórz modelowego odbiorcę i zrozum jego intencje wyszukiwania. Im lepsze dopasowanie słownictwa, tym większa widoczność w SERP. Dodatkowo słowa kluczowe warto wykorzystać w pozostałych elementach na stronie: w nagłówkach, w meta tagach czy w samej strukturze treści. Pamiętaj jednak, aby ich użycie było naturalne.

UX i UI strony internetowej

To kolejny bardzo ważny element. Interfejs wpływa na ocenę strony oraz czas trwania sesji. Klient musi z łatwością przejrzeć Twoją ofertę i dotrzeć do danych kontaktowych. Zadbaj o odpowiedni układ elementów, menu, przyciski oraz opisy. Całość musi być jednak zachęcająca wizualnie. Kolory, animacje, font, obrazy, wideo – wszystko to ma znaczenie pod kątem konwersji. A warto wspomnieć, że ponad 80% wyszukiwań lokalnych prowadzi właśnie do niej.

Wirtualna wizytówka

Tradycyjne kanały dystrybucji treści powoli się wyczerpują. Z tego względu warto skorzystać z darmowej platformy Google Moja Firma, która pozwala stworzyć elektroniczną wizytówkę. Jest to źródło link buildingu oraz komunikacji z klientami. Za pośrednictwem e-wizytówki udostępniasz pakiet niezbędnych informacji na swój temat, dzięki czemu użytkownicy wiedzą, czego się spodziewać po Twojej firmie. Dodatkowo jest ona zintegrowana z mapami Google, dzięki czemu pojawiasz się w zapytaniach geolokalizacyjnych.

Media społecznościowe

Kolejnym wartościowym źródłem zdobywania backlinków są social media. Omnichannel to praktyka pozwalająca na działania za pomocą różnych kanałów komunikacji, aby dotrzeć do jak największej grupy klientów. Nie masz ochoty umieszczać wszystkiego na swojej stronie, a zależy Ci na podtrzymywaniu zainteresowania? Facebook, Instagram, Twitter i TikTok to miejsca idealne do podzielenia się dodatkowymi informacjami o swojej marce. Opowiedz swoją historię i ciesz się sympatią klientów.

Wyszukiwanie głosowe

Źródło: mannyPANTOJA/unsplash.com

Przypomnij sobie, ile razy musiałeś coś sprawdzić, gdy miałeś zajęte ręce? Wyszukiwanie głosowe zyskuje coraz większą liczbę zwolenników. Oczywiście wpływa na to rozwój technologii (m.in.: Asystent Google, Siri, Alexa), który sprawia, że wyszukiwarka jest coraz bardziej przyjaznym narzędziem dla użytkowników.

Dostosuj więc swoje treści do voice search za pomocą słów kluczowych typu long-tail oraz naturalnego języka dla komunikowanych treści. Google już teraz pracuje nad LaMDA (Language Model for Dialogue Applications), czyli modelem języka dla aplikacji dialogowych, które wykorzystuje sztuczna inteligencja.

Podsumowanie

Dane i statystyki mówią same za siebie. 1 na 3 klientów, zanim odwiedzi stacjonarny lokal i przejedzie pół miasta, sprawdza stronę internetową. Dlatego tak ważna jest obecność w sieci. Dziś jesteśmy coraz bardziej wymagający i szybko zmieniamy miejsce, jeśli nie spełnia naszych oczekiwań. Lokalne SEO pozwoli Ci na zwiększenie zysków, jeśli tylko sięgniesz po dostępne narzędzia. Nie ma na co czekać, daj o sobie znać!

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 8
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Jak znaleźć kopię strony w Google?
    Jak znaleźć kopię strony w Google?
    Dzięki dostępowi do kopii strony w Google możesz poznać historię danej domeny oraz dowiedzieć się, jak jest ona widziana przez algorytmy wyszukiwarek. Dowiedz się, jak znaleźć kopię strony w Google oraz jak wykorzystać potencjał tego narzędzia.
    Co wpływa na szybkość działania strony? Jak ją poprawić
    Co wpływa na szybkość działania strony? Jak ją poprawić
    Powolna witryna to niższa pozycja w wyszukiwarkach i gorsze doświadczenie użytkownika. Zobacz, jak poprawić szybkość ładowania strony i jak prawidłowo ją mierzyć.
    Jak znaleźć grupę docelowych odbiorców?
    Jak znaleźć grupę docelowych odbiorców?
    Określanie grupy docelowych odbiorców to najważniejszy punkt każdej strategii reklamowej. Podpowiemy Ci, jak skutecznie przeprowadzić ten proces!

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę