Pozycjonowanie MODx

W bardzo konkurencyjnych obecnie czasach trudno zbudować silną markę w Internecie. Przedsiębiorcy coraz częściej skłaniają się więc ku nowoczesnym metodom marketingowym, takim jak pozycjonowanie sklepów internetowych i stron WWW. Trzeba jednak pamiętać, że na efekty tego procesu wpływa wiele czynników. Jednym z nich jest wykorzystywany system CMS. Dziś weźmiemy więc pod lupę MODx. Jak optymalizować strony oparte na tej platformie? Podpowiadamy!

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.
    Wysyłanie

    Czym jest MODx?

    MODx to popularny system zarządzania sklepem internetowym. Stale rosnące zainteresowanie tą platformą wynika w głównej mierze z całkowicie darmowego dostępu oraz funkcjonalności w systemie OpenSource. Oznacza to, że użytkownicy mogą dowolnie modyfikować oprogramowanie, aby sprostało ich indywidualnym preferencjom.

    Najnowszą wersją tej platformy jest MODX Revolution, która oferuje dostęp do wielu przydatnych narzędzi i funkcji. Polecana jest szczególnie przedsiębiorstwom, które chcą skutecznie promować swoją ofertę za pomocą bloga lub strony internetowej.

    Wersja MODX Evolution jest z kolei nieco przestarzała. Niemniej jednak znajduje zastosowanie w przypadku hostów internetowych mających ograniczoną pamięć RAM.

    Dostępna jest także wersja MODX Cloud będąca darmową usługą wirtualnego hostingu. Sprawdzi się przede wszystkim w zakresie dużych i złożonych stron.

    Warto też wspomnieć, że platforma MODx oferuje niemal 1000 bezpłatnych dodatków obejmujących wiele nowych funkcji i modułów, dzięki którym optymalizacja witryny jest o wiele łatwiejsza oraz przynosi lepsze efekty.

    Pozycjonowanie sklepu na MODx – dlaczego warto?

    Pozycjonowanie strony internetowej to jedna z najskuteczniejszych form promocji marki online. Umiejętnie opracowana strategia marketingowa niesie za sobą wiele ważnych dla rozwoju biznesu korzyści. Są to:

    • wzrost konwersji i sprzedaży,
    • większe zaufanie do firmy i świadczonych przez nią usług,
    • większa świadomość marki w sieci,
    • wysoki zwrot z inwestycji w działania marketingowe,
    • stały rozwój biznesu.

    Mówiąc o zaletach pozycjonowania stron, trzeba też wspomnieć o tym, jak na SEO wpływa wykorzystywany system do zarządzania treścią. Poszczególne platformy CMS oferują bowiem różnorodne rozwiązania, dzięki którym proces optymalizacji będzie mniej lub bardziej wymagający. Jak wygląda to w przypadku MODx? Oto kilka zalet tego narzędzia:

    • dostęp do wielu szablonów, dzięki którym można łatwo i szybko opracować atrakcyjny projekt witryny;
    • możliwość łatwej optymalizacji zawartości w obrębie witryny;
    • moduły wspierające sprzedaż i konwersję w sklepie internetowym;
    • niskie wymagania techniczne;
    • specyfikacje gwarantujące bezproblemowe zarządzanie treścią strony, nawet jeśli ma ona wiele podstron.

    Wybierając platformę MODx, trzeba mieć też na uwadze wady tego oprogramowania. Otóż w porównaniu do innych systemów CMS wymaga ono znacznie obszerniejszej wiedzy z zakresu programowania. Co więcej, opracowanie wydajnego serwisu przez zatrudnionego webmastera wiąże się z dość wysokimi kosztami, w wyniku czego MODx nie cieszy się dużą popularnością wśród małych i początkujących przedsiębiorstw.

    Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

    Pozycjonowanie sklepów internetowych czy stron WWW polega na budowaniu ich widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Niezależnie od wykorzystywanej platformy CMS proces ten opiera się na trzech kluczowych obszarach:

    • on-page SEO,
    • off-page SEO,
    • optymalizacji technicznej.

    On-page SEO polega na promowaniu marki za pomocą wysokiej jakości treści na stronie internetowej. Najważniejsze jest wówczas wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym przekaz dotrze do rzeczywiście zainteresowanych nim osób.

    Off-page SEO dotyczy z kolei wszelkich działań reklamowych podejmowanych poza obszarem witryny. Mowa tu w głównej mierze o link buildingu, czyli pozyskiwaniu linków ze stron o wysokim autorytecie w branży.

    Optymalizacja techniczna obejmuje natomiast procesy mające na celu zwiększenie użyteczności i funkcjonalności strony, aby jej odbiorcy jak najczęściej decydowali się na zakup lub konwersję.

    Opierając się na tych aspektach, pozycjonowanie stron z pewnością przyniesie satysfakcjonujące efekty, a firma zyska wielu nowych klientów.

    Od czego zacząć pozycjonowanie strony WWW?

    Pozycjonowanie należy zacząć od przeprowadzenia dokładnych badań branży i rynku docelowego. Warto wówczas zwrócić szczególną uwagę na podobne oferty online, identyfikując przy tym przyczyny ich wyników.

    Pierwsze badanie powinno dotyczyć rynku docelowego. Wiedząc, czego oczekują potencjalni klienci, jakie mają potrzeby, jak spędzają czas wolny oraz czym się interesują, opracowanie wydajnego projektu strony MODx będzie o wiele łatwiejsze.

    Kolejnym krokiem jest analiza konkurencji. Warto wówczas zidentyfikować skuteczne techniki wykorzystywane przez inne marki w branży oraz poznać metody, które w ich przypadku nie przyniosły pożądanych efektów. Dzięki temu stworzenie rentownej kampanii optymalizacyjnej nie będzie żadnym problemem, a ryzyko popełnienia ewentualnych błędów spadnie do absolutnego minimum.

    Po analizie rynku docelowego można przystąpić do testów strony opartej na systemie MODx. Kluczową rolę odgrywa w tym aspekcie audyt SEO, czyli kompleksowe badanie wydajności i użyteczności witryny. Należy wówczas zwrócić uwagę na wszelkie elementy, które bezpośrednio wpływają na doświadczenie użytkownika i proces indeksowania witryny. Dzięki ich optymalizacji pozycjonowanie z pewnością przyniesie lepsze efekty, a marka zyska wielu dodatkowych klientów.

    Skuteczne praktyki SEO

    Nawet najlepszy system do zarządzania treścią nie zapewni pozytywnej oceny strony w oczach wyszukiwarki Google. Aby dotrzeć do wielu potencjalnych klientów oraz skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepie online, konieczne jest wdrożenie kilku sprawdzonych technik optymalizacyjnych z zakresu Search Engine Optimization. Przyjrzyjmy się im bliżej.

    Content marketing

    Marketing treści to jeden z najważniejszych aspektów każdej strategii optymalizacyjnej. Wartościowe artykuły skutecznie zachęcają bowiem użytkownika do określonych działań oraz dobrze pozycjonują się w wyszukiwarce, co korzystnie wpływa na popularność strony.

    Aby jednak treść dotarła do odpowiednich odbiorców, konieczne jest zoptymalizowanie jej pod kątem właściwych słów kluczowych. Jednym z najlepszych sposobów na identyfikację trafnych fraz jest użycie profesjonalnych narzędzi, takich jak Ahrefs, Google Search Console, Keyword Tool czy Google Analytics. Wskażą one bowiem nie tylko popularne wśród klientów słowa kluczowe, ale też zaprezentują najważniejsze ich statystyki, dzięki czemu proces pozycjonowania będzie o wiele łatwiejszy.

    Mając już najważniejsze dane o słowach kluczowych, można przejść do tworzenia treści. Oto kilka sprawdzonych form, które przypadną do gustu niemal wszystkim użytkownikom:

    • poradniki,
    • recenzje,
    • treści wideo,
    • newslettery,
    • infografiki.

    Link building

    Linki wewnętrzne i zwrotne to jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Podczas działań optymalizacyjnych warto więc zwrócić uwagę na proces budowania profilu linków z witryn o wysokim autorytecie w branży. Ważne jest wówczas, aby uwzględnić algorytmy wyszukiwarki, koncentrując się wyłącznie na wiarygodnych i wartościowych domenach.

    W profilu linków powinny znaleźć się wyłącznie sprawdzone łącza. Spamowanie niskiej jakości linkami nie tylko nie przyniesie pożądanych efektów, ale też negatywnie wpłynie na ranking strony w wyszukiwarce, przez co marka nie osiągnie zamierzonych celów.

    Aby więc kompleksowo zadbać o widoczność swojej witryny MODx w wynikach wyszukiwania, warto wykorzystać kilka sprawdzonych metod budowania linków. Oto najważniejsze z nich:

    • udzielanie się na tematycznych forach internetowych;
    • udostępnianie linków w katalogach branżowych;
    • sponsorowanie eventów;
    • promowanie strony w social mediach;
    • blogowanie gościnne.

    Optymalizacja techniczna

    Działania optymalizacyjne pod kątem technicznym to nic innego, jak dostosowanie witryny do wytycznych wyszukiwarki i potrzeb użytkownika. Należy upewnić się, że wszystkie podstrony w serwisie są w pełni funkcjonalne, a ich użytkowanie nie sprawia żadnych problemów.

    Jednym z najważniejszych aspektów optymalizacji jest szybkość ładowania witryny MODx. Warto więc pozbyć się zbędnych treści, skompresować obrazy lub zmienić usługi hostingu, aby maksymalnie ułatwić użytkownikom podejmowanie wszelkich działań na stronie.

    Kolejnym czynnikiem, który ma szczególny wpływ na doświadczenia użytkownika, jest dostępność witryny na urządzeniach mobilnych. Jako że większość współczesnych odbiorców korzysta z Google z poziomu swoich telefonów komórkowych, projekt wszystkich stron w serwisie powinien być przejrzysty i funkcjonalny zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i smartfonach czy tabletach.

    Możemy wyróżnić wiele innych elementów, które należy poddać kompleksowej optymalizacji pod kątem technicznym. Są to:

    • linki wewnętrzne,
    • adresy URL,
    • nawigacja na stronie,
    • jakość obrazów,
    • poprawność metadanych witryny,
    • czytelność treści na stronie.

    Czy warto pozycjonować strony samodzielnie?

    Pozycjonowanie sklepów czy stron WWW na MODx to bardzo czasochłonny i wymagający proces. Samodzielna optymalizacja nierzadko wykracza poza możliwości przedsiębiorców, którzy z racji tego coraz chętniej korzystają z usług profesjonalnych agencji SEO.

    Specjaliści nie tylko przeprowadzą szczegółowe badania i wybiorą skuteczne praktyki optymalizacyjne, ale też wykorzystają narzędzia, dzięki którym poprawa widoczności witryny w wyszukiwarce Google nie będzie problematyczna. Co więcej, eksperci ds. SEO zapewnią stałą kontrolę efektywności prowadzonych działań oraz wprowadzą niezbędne poprawki, co korzystnie wpłynie nie tylko na widoczność strony w Google, ale też wizerunek marki online.

    O ile samodzielne SEO przynosi pewne korzyści, nigdy nie zapewni efektów, jakie gwarantują specjaliści. Warto więc zlecić to zadanie doświadczonej agencji SEO, gdyż może okazać się to kluczem do sukcesu niejednej firmy działającej na platformie MODx.

    Sprawdź również naszą ofertę na:

    FAQ dotyczące pozycjonowania MODx

    Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu na MODx?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego na MODx to dość złożony proces, którego koszty uwarunkowane są wieloma aspektami, np.: konkurencyjność branży, aktualna pozycja w Google czy bieżący stan witryny. Aby uzyskać dokładną wycenę, należy skonsultować się z wybraną agencją SEO.

    Czy długo trzeba czekać na rezultaty pozycjonowania na MODx?

    Pozycjonowanie na MODx to dość wymagający i czasochłonny proces. Decydując się na jego realizację, trzeba być świadomym, że pierwsze efekty mogą pojawić się dopiero po kilku, a nawet kilkunastu miesiącach, co wynika w głównej mierze z konkurencyjności branży oraz rodzaju zastosowanych technik SEO.

    Od czego zacząć pozycjonowanie na MODx?

    Pozycjonowanie na MODx warto zacząć od przeprowadzenia szczegółowych badań branży i rynku docelowego. Wiedząc, co sprawdziło się w przypadku branżowych rywali oraz znając podstawowe oczekiwania potencjalnych klientów, opracowanie skutecznego planu działania będzie o wiele łatwiejsze.

    Jakie są korzyści z pozycjonowania sklepu internetowego?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego to jeden z najlepszych sposobów na promocję firmy w branży e-commerce. Do najważniejszych zalet SEO zaliczamy: wzrost sprzedaży, większy ruch w witrynie, dynamicznie rosnące zaufanie do firmy i jej usług oraz nieustanny rozwój marki w Internecie.

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę