DARMOWY AUDYT SEO

Pozycjonowanie naturalne a płatne — co lepsze?

4 min czytania
Pozycjonowanie naturalne a płatne — co lepsze?
Kategoria Pozycjonowanie

Wyniki wyszukiwania Google dzielą się na naturalne oraz płatne, czyli reklamy AdWords. Na pojawienie się w tych pierwszych szansę ma każda strona internetowa. W drugim przypadku konieczne jest wykupienie kampanii AdWords. W jakiej formie pozycjonowanie stron wypada lepiej?

Spis treści:

Na czym polega ten typ pozycjonowania w wyszukiwarce Google?

Działania pozycjonujące w tej formie to optymalizacja SEO kodu strony internetowej oraz jej treści. Ponadto pozycjonowanie organiczne odnosi się też do budowania zaplecza linków. Wszystko ma na celu wypracowanie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania. Chcąc osiągnąć czołową pozycję na wiele słów kluczowych, zmiany w kodzie muszą być naprawdę poważne, a w celu wyeliminowania błędów zająć się tym powinna agencja SEO.

Wiele zmian jest tutaj dla użytkowników niewidocznych, a więc modyfikacja opisu description, tytułu strony, ustawienie przekierowań czy usunięcie duplikatów wewnętrznych. Zmiany elementów widocznych dotyczą wstawienia dodatkowych tekstów, nagłówków, dodania linków do menu, umieszczenia danych adresowych czy stworzenia FAQ i bloga. Sam proces zmian jest więc dość skomplikowany, choć wiele zależy od tego, jakie słowa kluczowe są w ten sposób promowane, jak rozbudowana jest strona lub jakie działania w tym zakresie prowadzi konkurencja. Jednocześnie optymalizacja SEO powinna być wsparta poprzez linkbuilding.

Zdobycie wysokiej pozycji strony w ten sposób nie oznacza, że działanie pozycjonerskie zostało ukończone. Algorytmy Google są ulepszane. Zamieniane są też wagi czynników, które brane są pod uwagę przy ocenie strony internetowej. Ponadto dodawane są nowe parametry. Oznacza to, że praca nad pozycjami stron internetowych jest działaniem nieustannym.Wysoką pozycję strony www osiągnąć można właśnie poprzez nieustanne dostosowywanie jej do wymogów algorytmów Google oraz linkbuilding.

Efekty przeprowadzonego działania na stronach w sposób naturalny widoczne są po dłuższym czasie. Żadna szanująca się agencja marketingu internetowego nie zagwarantuje bowiem firmie, że ta osiągnie TOP 3 czy TOP 5 wyników wyszukiwania po kilku tygodniach. Nie jest to możliwe, choć znacznie szybciej można podjąć działanie w obrębie mniej popularnych i bardziej złożonych frazach kluczowych. Dlatego działania powinny opierać się również o frazy long tail, czyli tak zwany długo ogon.

Sprawdź: Podstawy SEO. Strategia słów kluczowych w kontekście blogosfery

Wysoka pozycja strony poprzez działania w Google AdWords

Zupełnie innym sposobem reklamowania swojej strony internetowej jest kampania AdWords. Przez ten termin rozumiemy system reklamowy, który wyświetla linki sponsorowane. Wyświetlane są one nad organicznymi wynikami wyszukiwania lub bezpośrednio obok nich. Poza tym reklamy AdWords (również w formie graficznej) pojawiają się na stronach partnerów będących częścią programu Google AdSense.

W przeciwieństwie do klasycznego pozycjonowania kampanie AdWords pozwalają niemal natychmiast znaleźć się w czołówce wyników wyszukiwania pod danym słowem kluczowym. Nie ma potrzeby modyfikacji kodu strony, ani też rozbudowy jej treści. Jest to reklama płatna, a więc natychmiastowy efekt strona osiągnie nawet w przypadku najbardziej konkurencyjnych fraz, choć im większa konkurencja, tym taka reklama jest droższa. Najpopularniejszym modelem rozliczeń w reklamach AdWords jest tzw. Cost Per Click (CPC), co oznacza dosłownie koszt za kliknięcie.

Ekran startowy Google Ads

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Co wybrać?

Które działanie pozycjonujące jest lepsze? W dłuższej perspektywie czasu na pewno efektywniejsze jest pozycjonowanie SEO. Da lepsze efekty, a strona w czołowych pozycjach wyników wyszukiwania Google będzie znajdować się tak długo, jak realizowane będzie skuteczne SEO zgodne z zasadami narzuconymi przez Google. Dlatego działanie pozycjonerskie powinno być zlecone specjalistom od SEO, których zatrudnia dobra agencja SEM.

Kampanie AdWords również mają jednak swoje zalety. Taką formą reklamy warto zainteresować się w sytuacji, kiedy wysoka pozycja w Google przy działaniach zaliczanych do pozycjonowania SEO nie jest możliwa. Dlatego z takiej opcji korzystają często firmy, które nie mają w planach rozbudowy strony czy angażowania się w linkbuilding i content marketing. Warto skorzystać z tej opcji przy specjalnych okazjach, np. chcąc zareklamować swoją ofertę świąteczną.

iCEA Group
Jesteśmy międzynarodową agencją digital marketingu, która od 2007 roku wyznacza standardy w pozyskiwaniu i konwertowaniu ruchu. Z dumą możemy powiedzieć, że dysponujemy największym działem technicznym w Polsce, którego budową kierują najlepsi eksperci SEO, SEM i UX z wieloletnim doświadczeniem. Nasza oferta przekracza granice kraju, ponieważ oprócz działań na polskim rynku prowadzimy także kampanie w Indiach i USA. Dzięki naszym kompetencjom i zaangażowaniu pomagamy klientom osiągnąć sukces w Internecie.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 7

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Strona w formie aplikacji mobilnej czy responsywna w przeglądarce – którą wybrać?
Strona w formie aplikacji mobilnej czy responsywna w przeglądarce – którą wybrać?
Osób korzystających z sieci za pośrednictwem smartfonów wciąż przybywa. Pojawia się więc potrzeba dostosowania witryny do różnych parametrów wyświetlaczy.
Protokół HTTP i protokół HTTPS – czym się różnią?
Protokół HTTP i protokół HTTPS – czym się różnią?
Chcesz wiedzieć, czym są HTTP i HTTPS? Te dwa sieciowe protokoły są nieodłącznym elementem przeglądania internetu – dowiedz się o ich najważniejszych cechach, różnicach i podobieństwach.
SEO dla początkujących: optymalizacja on-site krok po kroku
SEO dla początkujących: optymalizacja on-site krok po kroku
Jak wygląda optymalizacja wewnętrznej struktury strony internetowej? Techniczne SEO on-page od podstaw. O czym pamiętać, aby uzyskać zadowalające efekty pozycjonowania?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę