Pozycjonowanie Niemcy

DARMOWA KONSULTACJA SEO

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zam贸w bezp艂atn膮 konsultacj臋 SEO z naszym doradc膮.

    Pozycjonowanie to dzia艂anie ukierunkowane na zwi臋kszenie widoczno艣ci strony lub sklepu w wynikach wyszukiwarek internetowych, funkcjonuj膮ce bardzo podobnie na ca艂ym 艣wiecie.

    Pozycjonowanie stron w Niemczech w og贸lnym kszta艂cie odpowiada 艣wiatowym standardom, jednak wi膮偶e si臋 z kilkoma r贸偶nicami, wynikaj膮cymi przede wszystkim z zachowa艅 i przyzwyczaje艅 Niemc贸w.

    Pozycjonowanie Niemcy - co powiniene艣 wiedzie膰?

    Wi臋kszo艣膰 u偶ytkownik贸w Internetu w Niemczech korzysta z wyszukiwarki Google, zatem pozycjonowanie w Niemczech tak偶e b臋dzie skupia艂o si臋 na Google .de.

    Bardziej tradycja ni偶 nowoczesno艣膰

    Pozycjonowanie strony na Niemcy musi spe艂nia膰 podstawowe wymagania SEO (dobry czas 艂adowania strony, przyjazne adresy czy odpowiednie nag艂贸wki), bo na to zwracaj膮 uwag臋 boty Google. Dla Niemc贸w nowoczesno艣膰 strony nie jest warunkiem determinuj膮cym odbi贸r. Wol膮 korzysta膰 z tradycyjnych szablon贸w, a wi臋ksz膮 uwag臋 zwraca膰 na content.

    Niemiecka ko艅c贸wka to podstawa

    Aby pozycjonowanie w Niemczech przynios艂o sukces, trzeba zacz膮膰 od stworzenia strony internetowej z ko艅c贸wk膮 .de.

    Warto korzysta膰 z long tail

    Ze wzgl臋du na budow臋 j臋zyka niemieckiego niekt贸re frazy long tail licz膮 nawet ponad 100 znak贸w ze spacjami. Nie trzeba jednak si臋 tym przejmowa膰 i dobiera膰 wyra偶enia tak, by odpowiada艂y strategii SEO.

    Jak w Niemczech, to po niemiecku

    Aby pozycjonowanie stron w Niemczech by艂o skuteczne, nale偶y zainwestowa膰 w content marketing. Osoba, kt贸ra bez problemu pos艂uguje si臋 j臋zykiem niemieckim, dobrze odczytuje briefy na temat, jak pozycjonowa膰 stron臋 internetow膮, sprawi, 偶e strona Twojej firmy b臋dzie przyjmowana przez klient贸w w spos贸b naturalny.

    Pozycjonowanie stron w Niemczech - czy warto?

    Niemiecki rynek r贸偶ni si臋 od polskiego i warto powierzy膰 dzia艂ania marketingowe profesjonalistom.

    Wyniki organiczne

    Wyszukiwania organiczne to wy艣wietlenia na stronie wyszukiwarki niezawieraj膮ce p艂atnych reklam. W pozycjonowaniu tak偶e trzeba postawi膰 sobie za cel osi膮gni臋cie jak najlepszych rezultat贸w w niemieckiej wyszukiwarce Google.

    Efekty nawet po zako艅czonej umowie

    Dzia艂ania z zakresu SEO maj膮 przewag臋 nad kampaniami reklamowymi. Je艣li bowiem umowa na us艂ug臋 pozycjonowania si臋 zako艅czy, to nasza strona WWW b臋dzie widoczna w wynikach organicznych.

    Skalowanie biznesu

    Pozycjonowanie w Niemczech jest szans膮 zar贸wno dla pocz膮tkuj膮cego przedsi臋biorcy, planuj膮cego wej艣cie na rynek niemiecki, jak i dla firm planuj膮cych rozwin膮膰 tam swoj膮 dzia艂alno艣膰. Rynek e-commerce jest o wiele wi臋kszy ni偶 w Polsce, chocia偶by przez liczb臋 ludno艣ci, rozw贸j technologiczny czy maj臋tno艣膰 obywateli. Dlatego skalowanie biznesu w kierunku rynku niemieckiego jest dobrym pomys艂em.

    Blisko艣膰 rynku

    Podejmuj膮c dzia艂ania SEO na Niemcy, otrzymamy dost臋p do nowych klient贸w, ale przez geograficzn膮 blisko艣膰 mi臋dzy krajami mo偶emy zostawi膰 magazyn w miejscu, w kt贸rym jest b膮d藕 zorganizowa膰 nowy przy granicy.

    Czym r贸偶ni si臋 SEO w Niemczech od SEO w Polsce?

    Algorytmy Google s膮 identyczne dla projektant贸w stron internetowych na ca艂ym 艣wiecie. St膮d te偶 nie ma fundamentalnych r贸偶nic mi臋dzy pozycjonowaniem stron na Niemcy, a pozycjonowaniem na Polsk臋.

    Dopasowanie s艂贸w kluczowych

    Nie wystarczy jedynie przet艂umaczy膰 wyraz贸w popularnych w Polsce na j臋zyk niemiecki i umie艣ci膰 na stronie. Trzeba je indywidualnie dopasowa膰 do ka偶dego projektu, by jak najlepiej odpowiada艂y celowi, kt贸ry chcemy osi膮gn膮膰.

    SEO copywriter, native speaker

    Tre艣膰, kt贸r膮 wstawiamy na stron臋, spe艂nia dwie funkcje: ma zach臋ci膰 odbiorc臋 do przeczytania oraz umo偶liwi膰 robotom w niemieckim Google umieszczenie strony w wynikach wyszukiwania. Copywriter musi po艂膮czy膰 te dwa 艣wiaty.

    Tekst napisany w przyst臋pny, ciekawy spos贸b w j臋zyku niemieckim oraz z odpowiednim nasyceniem s艂贸w kluczowych to przepis na udany content marketing.

    Pozyskiwanie link贸w

    Budowanie profilu link贸w polega na zdobywaniu odno艣nik贸w ze strony zewn臋trznej do strony klienta. Mi臋dzy link buildingiem na rynku niemieckim, a polskim wyst臋puje kilka r贸偶nic.

    Niemcy stawiaj膮 na wysoki standard link buildingu i zasad臋 partnerstwa. Je艣li niemiecki przedsi臋biorca sprzedaje produkt danego producenta, to uzyskanie od niego linku do swojej strony jest wr臋cz naturalne.

    Kolejn膮 r贸偶nic膮 jest podej艣cie do anchor贸w – w Niemczech s膮 nimi marka firmy oraz adres strony internetowej.

    Ostatnim elementem jest nastawienie si臋 na publikacj臋 artyku艂贸w sponsorowanych.

    Mentalno艣膰 odbiorc贸w

    Przede wszystkim nale偶y zrozumie膰 niemieckie zwyczaje oraz je szanowa膰. Jest to klucz do obecno艣ci na rynku niemieckim. Konsumenci doceniaj膮 jako艣膰 i potrafi膮 za ni膮 zap艂aci膰, ale na w艂asnych warunkach.

    Korzy艣ci z pozycjonowania na Niemcy

    Zwi臋kszony zasi臋g = wi臋kszy rynek

    Jak wynika z danych Europejskiego Urz臋du Statystycznego liczba ludno艣ci Niemiec przekracza 83 miliony, przy nieca艂ych 38 milionach ludno艣ci w Polsce. Us艂uga SEO Niemcy jest wi臋c szans膮 na dotarcie do tych klient贸w. Ka偶dy, kto prowadzi biznes, wie, 偶e wi臋kszy zasi臋g pr臋dzej czy p贸藕niej wp艂ynie na dochody przedsi臋biorstwa.

    Dopasowany kr膮g klient贸w

    Podczas analiz zwi膮zanych z wyborem grupy docelowej nale偶y zdefiniowa膰 zakres wiekowy jej cz艂onk贸w, miejsce zamieszkania czy wybory konsumenckie. Nast臋pnie dobierane zostaj膮 frazy kluczowe, kt贸re najlepiej odzwierciedlaj膮 to, co potencjalny klient wpisuje w okienku wyszukiwarki.

    Nale偶y pami臋ta膰, 偶e aktywni u偶ytkownicy Internetu nie przechodz膮 z regu艂y na kolejn膮 stron臋 listy wyszukiwa艅, tylko wybieraj膮 z oferty tych stron, kt贸re osi膮gn臋艂y status TOP 10.

    Mniejsze koszty i wy偶sza skuteczno艣膰? To mo偶liwe!

    Wybieraj膮c niemieck膮 agencj臋 SEO, trzeba liczy膰 si臋 z wi臋kszymi kosztami ni偶 w Polsce. Jest jednak mo偶liwo艣膰 ich zmniejszenia. Warto rozwa偶y膰 skorzystanie z us艂ug polskiej firmy. Korzy艣ci膮 jest te偶 mo偶liwo艣膰 komunikowania si臋 ze specjalistami w j臋zyku polskim.

    Uprzywilejowana pozycja w bran偶y

    Proces pozycjonowania jest ci膮g艂y i nie nale偶y go porzuca膰 po osi膮gni臋ciu celu.

    Wi臋ksze zasi臋gi, wy偶sza pozycja w bran偶y oraz wi臋ksze zarobki pozwalaj膮 na rozszerzenie dzia艂a艅 agencji SEO, nawi膮zanie trwa艂ych relacji biznesowych i 艂atwiejsze utrzymanie si臋 w TOP 10.

    Optymalizacja SEO strony na Niemcy

    SEO, czyli Search Engine Optimization, to po艂膮czenie dzia艂a艅 z zakresu programowania i marketingu internetowego. W Polsce oba poj臋cia s膮 traktowane oddzielnie, jednak na 艣wiecie uznawane za to偶same. Tak wi臋c na pozycjonowanie Niemcy sk艂ada si臋 r贸wnie偶 optymalizacja strony pod k膮tem SEO.

    Tre艣膰

    Bez odpowiedniego contentu nie osi膮gniemy wynik贸w w pozycjonowaniu, a sama optymalizacja niewiele nam pomo偶e. Proces pozycjonowania Niemcy musi wi臋c opiera膰 si臋 na tre艣ci strony. Ta z kolei powinna by膰 zoptymalizowana wzgl臋dem Google.

    U偶yteczno艣膰

    W zakres u偶yteczno艣ci wchodz膮 sprawy zwi膮zane z szybko艣ci膮 艂adowania si臋 strony WWW czy renderowaniem zawartych na niej element贸w.

    Gdy witryna si臋 zacina, tre艣膰 jest niedopasowana do ekranu, czy grafiki wygl膮daj膮 nieestetycznie, istnieje ryzyko, 偶e klient porzuci nasz膮 stron臋. W przypadku bot贸w negatywnie wp艂ynie to na jej autorytet.

    Struktura

    Struktura strony jest wa偶na dla u偶ytkownika oraz bot贸w. Podczas indeksowania witryny z odpowiedni膮 struktur膮 wykonaj膮 one swoj膮 prac臋 szybciej i 艂atwiej.

    Nawet najlepsze dzia艂ania pozycjonowania nie przynios膮 po偶膮danego skutku, je艣li struktura strony b臋dzie nielogiczna, a u偶ytkownik b臋dzie mia艂 problemy z dotarciem do celu.

    On-page oraz off-page, czyli dywersyfikacja dzia艂a艅

    Dzia艂ania SEO na witrynie internetowej mo偶na podzieli膰 na:

    • on-page – content, architektura strony oraz kod 藕r贸d艂owy;
    • off-page – link building oraz tzw. SEO PR, czyli dobre stosunki z dziennikarzami i przedstawicielami medi贸w, a tak偶e artyku艂y sponsorowan

    Pozycjonowanie na domenie de

    Za艂o偶enie domeny .de to idealny wyb贸r dla firm, kt贸re ju偶 istniej膮 na rynku niemieckim oraz dla tych, kt贸re dopiero powzi臋艂y zamiar za艂o偶enia dzia艂alno艣ci za zachodni膮 granic膮 Polski.

    Multilanguage

    Zasada jest prosta: strona musi by膰 stworzona w j臋zyku niemieckim, natomiast warto rozwa偶y膰 dodatkowe t艂umaczenia na j臋zyk turecki, polski czy rosyjski. W Niemczech pozycjonowanie stron trzeba postrzega膰 w mi臋dzynarodowym uj臋ciu ze wzgl臋du na wielko艣膰 rynku.

    Dok艂adno艣膰 鈥 tego wymagaj膮 Niemcy

    Niemcy ceni膮 jako艣膰 i dok艂adno艣膰. W przypadku jako艣ci to przede wszystkim produkt musi sam si臋 obroni膰. W przypadku dok艂adno艣ci mo偶e za艣 pom贸c aspekt pozycjonowania. Wielu klient贸w z Niemiec przywi膮zuje du偶膮 wag臋 do opis贸w produkt贸w – powinny by膰 u偶yteczne, dok艂adne i warto艣ciowe.

    Analiza konkurencji

    Na rynku jest dost臋pnych wiele narz臋dzi dedykowanych specjalistom SEO. Warto przy ich u偶yciu dokona膰 analizy stron, kt贸re maj膮 najlepsze wyniki w pozycjonowaniu na rynku niemieckim. Takie narz臋dzia dostarcz膮 nam informacji o widoczno艣ci strony, organicznych s艂owach kluczowych, ilo艣ci link贸w zwrotnych czy ruchu na stronie.

    Na podstawie takiego audytu nale偶y okre艣li膰 s艂abe oraz mocne strony w por贸wnaniu do konkurencji i wprowadza膰 indywidualne zmiany wp艂ywaj膮ce na skuteczno艣膰 pozycjonowania.

    Pozycjonowanie lokalne w Niemczech

    Ta kategoria jest skierowana przede wszystkim do firm, kt贸re swoje us艂ugi czy produkty oferuj膮 lokalnie, czyli w konkretnym miejscu.

    Mapa i pinezka

    Je艣li chcesz by膰 widocznym w Internecie, musisz polubi膰 si臋 z Google Maps. Trzeba za艂o偶y膰 profil oraz stworzy膰 wizyt贸wk臋 swojej firmy. Je艣li chodzi o pozycjonowanie Niemcy, najwa偶niejsze jest umieszczenie dok艂adnych danych dotycz膮cych lokalizacji firmy. Przy tak przygotowanym profilu oraz wizyt贸wce mo偶esz ustawi膰 pinezk臋 na mapie.

    Nie zapomnij o u偶ytkownikach smartfon贸w

    Pozycjonowanie stron Niemcy, tak samo jak na ca艂ym 艣wiecie, coraz bardziej musi bra膰 pod uwag臋 urz膮dzenia mobilne. Strona internetowa w wersji mobilnej musi pom贸c u偶ytkownikowi w realizacji cel贸w. Z tego powodu warto zwr贸ci膰 uwag臋 na:

    • szybko艣膰 艂adowania tre艣ci na stronie;
    • odpowiednio dopasowane elementy strony: title i meta description. Osoba zajmuj膮ca si臋 pozycjonowaniem Niemcy musi dopasowa膰 je do wersji mobilnej, by przekaza膰 najwa偶niejsze informacje klientowi ju偶 od pierwszego spojrzenia.

    Google, b臋d膮ce najpopularniejsz膮 wyszukiwark膮, oferuje narz臋dzie 鈥 test optymalizacji mobilnej 鈥 kt贸re pomo偶e oceni膰 czy strona jest dopasowana do urz膮dze艅 mobilnych.

    S艂owa kluczowe 鈥 lokalnie

    W przypadku ch臋ci osi膮gni臋cia TOP 10 na poziomie lokalnym warto ponownie przeanalizowa膰 frazy kluczowe. Mo偶na doda膰 we frazach long tail nazw臋 miejscowo艣ci, a w nazwie firmy – nazw臋 landu czy krainy.

    Si臋gnij po lokalne linkowanie

    Link building w Niemczech jest o wiele bardziej profesjonalny i dost臋pny ni偶 w Polsce, ale te偶 zwyczajnie dro偶szy. W przypadku opracowywania strategii na pozycjonowanie w Niemczech warto skorelowa膰 linkowanie z firmami czy us艂ugami lokalnymi. Dzia艂a to na uwidocznienie naszego produktu w 艣wiadomo艣ci lokalnej spo艂eczno艣ci i wp艂ywa na sukces firmy.

    Sprawd藕 r贸wnie偶 nasz膮 ofert臋 na:
    Oce艅 tekst
    艢rednia ocen 5/5 - Liczba ocen: 16
    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezp艂atnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczeg贸艂ow膮 konsultacj臋 SEO i dowiedz si臋 wi臋cej na temat wydajno艣ci Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksow膮 analiz臋, dzi臋ki kt贸rej uzyskasz jasny obraz tego, co nale偶y poprawi膰.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje si臋 z Tob膮 telefonicznie.
      • II Um贸wimy si臋 na bezp艂atn膮 konsultacj臋 w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • 锘匡豢III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzi臋ki kt贸rym poprawisz wydajno艣膰 swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczeg贸艂owy raport SEO bior膮cy pod uwag臋 szereg wa偶nych czynnik贸w rankingowych Google.

      Dzi臋kujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozw贸l, 偶e zrobimy to za Ciebie!

      Wr贸cimy z odpowiedzi膮 w ci膮gu 72 godzin. Sprawd藕 swoj膮 skrzynk臋 e-mailow膮, aby uzyska膰 wi臋cej informacji.