Pozycjonowanie Niemcy

Pozycjonowanie to działanie ukierunkowane na zwiększenie widoczności strony lub sklepu w wynikach wyszukiwarek internetowych. Ze względu na globalny zasięg Internetu oraz hegemonię korporacji, takich jak Google czy Facebook, większość działań dotyczących pozycjonowania jest bardzo podobna na całym świecie. Pozycjonowanie stron w Niemczech również w ogólnym kształcie odpowiada światowym standardom, jednak wiąże się z kilkoma różnicami, wynikającymi przede wszystkim z zachowań i przyzwyczajeń Niemców. Podczas planów wejścia na rynek niemiecki oraz założenia bądź rozwinięcia strony internetowej z domeną .de należy mieć je na uwadze. Warto oddać swój biznes w dobre ręce i nawiązać współpracę z profesjonalną agencją SEO.

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

    Korzyści płynące z takiego działania, jakim jest pozycjonowanie strony na Niemcy, praktycznie zawsze przeważają nad kosztami, a zaoszczędzony czas przedsiębiorca może przeznaczyć na rozwijanie swoich produktów czy usług lub na odpoczynek.

    Ten artykuł ma odpowiedzieć na najważniejsze kwestie związane z działaniami w marketingu internetowym u naszych zachodnich sąsiadów – wskazać różnice między tożsamymi działaniami w Polsce oraz pozycjonowaniem na Niemcy, a także korzyści płynące z takiego rozwiązania. Poruszony zostanie ponadto temat optymalizacji strony internetowej, który na świecie jest traktowany łącznie z działaniami pozycjonerów, a w Polsce przyjął się jako osobne zagadnienie. Tekst wskaże też korzyści, jakie płyną z orientacji na lokalne pozycjonowanie. Wielu niemieckich klientów bardzo chętnie wybiera lokalne, rodzime produkty, więc trzeba o tym pamiętać, tworząc strategię działań marketingowych. Artykuł odpowie ponadto na pytanie o zasadność założenia domeny .de dla jakichkolwiek działań e-commerce na rynku niemieckim. Czy jest ona niezbędna, czy można bez problemu prowadzić działalność na rynku niemiecki z domeną .pl? Poza tym poruszone zostaną kwestie związane z wyborem właściwej agencji SEO.

    domena .de w wyszukiwarce

    Należy pamiętać o tym, że działania związane z pozycjonowaniem to nie sprint, tylko maraton. Warto podczas tego maratonu kierować się niemieckim przysłowiem „Wer den Pfennig nicht ehrt, ist des Talers nicht wert” (dosłownie: „Nie jest wart pełnego trzosa ten, kto nie szanuje grosza”), które mówi o cieszeniu się z małych rzeczy. Tak samo ma się sprawa z działaniem, jakim jest pozycjonowanie stron WWW na Niemcy – każdy mały krok przybliża do sukcesu, jakim jest TOP 10 w wynikach wyszukiwania.

    Pozycjonowanie Niemcy

    Większość użytkowników Internetu w Niemczech korzysta z wyszukiwarki Google. Jej udział w rynku to ponad 90%. Wyniki procentowe innych wyszukiwarek balansują na granicy błędu. Jeśli więc na rynku jest hegemon, to trzeba dostosować się do jego warunków. Zatem pozycjonowanie w Niemczech także będzie skupiało się na wyszukiwarce Google .de. Oto kilka warunków, które trzeba spełnić, żeby być widocznym w niemieckim Google.

    Układ strony internetowej: bardziej tradycja niż nowoczesność

    Niemcy podczas zakupów nie kierują się jedynie wyglądem danego produktu. Ważniejsze są dla nich użyteczność i konkretne cechy towarów. Nie inaczej sytuacja wygląda w przypadku strony internetowej produktu czy firmy. Pozycjonowanie strony na Niemcy musi spełniać podstawowe wymagania SEO (dobry czas ładowania strony, przyjazne adresy czy odpowiednie nagłówki), bo na to zwracają uwagę boty Google, które działają zgodnie z aktualnymi algorytmami. Jeśli chodzi o warstwę wizualną strony internetowej, to dla Niemców jej nowoczesność nie jest warunkiem determinującym odbiór. Wolą korzystać z tradycyjnych, prostych szablonów, a większą uwagę zwracać na content. Warto o tym pamiętać przed rozpoczęciem pozycjonowania na Niemcy.

    wysoka jakość w Niemczech

    Niemiecka końcówka to podstawa

    Strona WWW często jest wizytówką firmy. I nie chodzi tylko o jej wygląd i treść, ale także adres. Oprócz „przyjaznego adresu”, trzeba zwrócić uwagę na końcówkę domeny. W dzisiejszych czasach, w związku z atakami cyberprzestępców, końcówki stron internetowych wzbudzają zaufanie bądź nie. Z tego względu, by pozycjonowanie w Niemczech przyniosło sukces, trzeba zacząć od stworzenia strony internetowej z końcówką .de.

    Warto, a nawet trzeba korzystać z long tail

    Frazy long tail są tak samo potrzebne do osiągnięcia lepszych wyników w niemieckiej wyszukiwarce Google, co słowa kluczowe. W konkretnych przypadkach to właśnie frazy long tail decydują o tym, która strona zostanie wyświetlona klientowi i na którą wejdzie. Należy zwrócić uwagę na to, że ze względu na budowę języka niemieckiego niektóre frazy long tail liczą nawet ponad 100 znaków ze spacjami. Podczas pozycjonowania na Niemcy nie trzeba jednak się tym przejmować i dobierać wyrażenia long tail tak, by odpowiadały strategii SEO.

    frazy long tail w niemieckiej wyszukiwarce

    Jak w Niemczech, to po niemiecku

    Język jest kluczowy w każdym kontakcie biznesowym, a takim bez wątpienia jest kontakt sprzedawcy z klientem poprzez stronę internetową. Niemcy są bardzo wyczuleni na witryny, które są tłumaczone przez translator czy bota. Taka strona od razu straci ich zaufanie. Dlatego, żeby pozycjonowanie stron w Niemczech było skuteczne, należy zainwestować w content marketing, czyli współpracę z copywriterami dobrze piszącymi w języku niemieckim bądź native speakerami. W dzisiejszych czasach szeroko rozwiniętej globalizacji i zyskującej na popularności pracy zdalnej wybór takich specjalistów jest bardzo szeroki. Warto zaufać sprawdzonej agencji lub poświęcić chwilę na wybór SEO copywritera. Osoba, która bez problemu posługuje się językiem niemieckim, dobrze odczytuje briefy na temat, jak pozycjonować stronę internetową na Niemcy oraz zna konstrukcje językowe stosowane na co dzień przez ludzi mieszkających w Niemczech, sprawi, że strona Twojej firmy będzie przyjmowana przez klientów w sposób naturalny, co jest szalenie korzystne z punktu widzenia pozycjonowania.

    Pozycjonowanie stron w Niemczech - czy warto?

    Wydatki na działania marketingowe praktycznie zawsze przynoszą pozytywny skutek. Trzeba jednak pamiętać, że ważny jest wybór partnera do działań SEO. Niemiecki rynek różni się od polskiego i warto powierzyć działania marketingowe profesjonalistom. Czy warto w ogóle rozważać usługę pozycjonowania u naszych zachodnich sąsiadów? Argumenty poniżej!

    Wyniki organiczne

    Wyszukiwania organiczne to cel wszystkich działań osoby zajmującej się pozycjonowaniem. Są to wyświetlenia na stronie wyszukiwarki, które nie zawierają płatnych reklam, czyli nie są linkami sponsorowanymi. W pozycjonowaniu także trzeba postawić sobie za cel osiągnięcie jak najlepszych rezultatów w niemieckiej wyszukiwarce Google. Większość wyszukiwarek pozwala manipulować tymi wynikami w różnym zakresie. Należy zatem pomóc algorytmowi, by je poprawić. W jaki sposób? Jedynie poprzez pozycjonowanie stron w Niemczech. Użytkownicy zza naszej zachodniej granicy cenią jakość i dobry plan, więc żeby przekonać ich, że jesteśmy odpowiednimi ludźmi na odpowiednich miejscach, trzeba wykazać się profesjonalizmem. Wtedy na pewno będą chcieli z nami współpracować.

    Efekty nawet po zakończonej umowie

    Jest to chyba najlepszy i najważniejszy argument. Na każde usługi podpisuje się umowę. Muszą znaleźć się w niej informacje dotyczące przynajmniej zakresu i czasu trwania świadczonych usług. W tej kwestii tak samo wygląda pozycjonowanie stron. W Niemczech, podobnie jak w Polsce, również istnieją portale umożliwiające prowadzenie kampanii reklamowych. Wynika to przede wszystkim z globalnej kampanii reklamowej – w umowie także zostaje oznaczony czas jej trwania. Przez cały ten czas nasz produkt pojawia się użytkownikom. Jednak po zakończeniu umowy reklama przestaje istnieć. I tu pojawia się przewaga działań z zakresu SEO. Nawet jeśli umowa na usługę pozycjonowania się zakończy, to nasza strona WWW będzie widoczna w wynikach organicznych.

    wysoka pozycja strony w Google

    Kolejni klienci, wpisując odpowiednie słowo kluczowe czy frazę long tail, będą trafiać na naszą stronę i zobaczą nasz produkt. Wiadomo, że trzeba o ten stan rzeczy dbać i najlepiej robić to z zaufaną agencją marketingu internetowego, gdyż taki stan rzeczy nie jest dany do końca świata. Każdy z algorytmów Google się zmienia, stawiając przed pozycjonerami nowe wyzwania, którym muszą sprostać. Gdyby tak nie było, to proces pozycjonowania nie miałby sensu, gdyż od lat wyniki wyszukiwań byłyby takie same. Na szczęście rynek, w tym rynek niemiecki, się zmienia, algorytmy się zmieniają. Dzięki temu każdy, nawet jeśli dopiero zaczyna biznes, ma szansę być w TOP 10 wyszukiwarki.

    Skalowanie biznesu

    Proces pozycjonowania jest szansą zarówno dla początkującego przedsiębiorcy, planującego wejście na rynek niemiecki, jak i dla tych przedsiębiorców, którzy planują rozwinąć tam swoją działalność. Szczególnie tym drugim pozycjonowanie zagraniczne pozwoli na spotęgowanie liczby potencjalnych klientów. Rynek e-commerce u naszych zachodnich sąsiadów jest o wiele większy niż w Polsce, chociażby przez liczbę ludności, rozwój technologiczny czy majętność obywateli. Dlatego skalowanie biznesu w kierunku rynku niemieckiego jest tak dobrym pomysłem. Mimo że w Polsce są wyższe koszty pozycjonowania, Niemcy potrafią docenić jakość produktu czy usługi, a to w perspektywie czasu przyniesie wymierne korzyści finansowe Twojej firmie.

    Bliskość rynku

    Skalowanie i rozwój to niewątpliwy pozytyw w biznesie, ale bliskość kraju, na który planujemy rozwój także jest niebagatelna. Jeśli nowy rynek oddalony jest od naszego magazynu o 10 000 km, to w praktyce jesteśmy zmuszeni zorganizować na miejscu nowy magazyn. Podejmując działania SEO na Niemcy, otrzymamy dostęp do nowych klientów, ale przez geograficzną bliskość między krajami możemy zostawić magazyn w miejscu, w którym jest bądź zorganizować nowy przy granicy, co pozwala znacznie zmniejszyć koszty prowadzenia działalności.

    Czym różni się SEO w Niemczech od SEO w Polsce?

    Algorytmy Google są identyczne dla projektantów stron internetowych na całym świecie. Stąd też nie ma fundamentalnych różnic między pozycjonowaniem stron na Niemcy, a pozycjonowaniem na Polskę. Rozbieżność obejmuje kilka bloków tematycznych. Trzeba jednak o nich pamiętać, bo mogą okazać się języczkiem u wagi dla naszego celu, jakim jest TOP 10 w Google.

    algorytmy Google

    Dopasowanie słów kluczowych

    Frazy kluczowe, jak sama nazwa wskazuje, są bardzo istotne. Ich odpowiedni dobór to wypadkowa umiejętności i doświadczenia osoby na stanowisku specjalisty SEO. Każdy kraj cechuje się odrębnymi trendami w kwestii pozycjonowania. W tym przypadku Niemcy nie są odosobnione. Słowa klucze często odwzorowują trendy panujące w danym państwie w określonym momencie. Z tego powodu nie wystarczy jedynie przetłumaczyć wyrazów kluczowych popularnych w Polsce na język niemiecki i umieścić je na stronie. Trzeba je indywidualnie dopasowywać do każdego projektu tak, by jak najlepiej odpowiadały celowi, który chcemy osiągnąć.

    SEO copywriter, native speaker

    Osoba tworząca content na stronę internetową, której ma dotyczyć pozycjonowanie niemieckiej strony, musi także spełniać określone wymagania. Treść, którą wstawiamy na stronę, spełnia dwie funkcje: ma zachęcić odbiorcę do przeczytania oraz umożliwić robotom w niemieckim Google odpowiednie umieszczenie strony w wynikach wyszukiwania. Copywriter musi połączyć te dwa światy. Jego zadaniem jest stworzyć tekst, który nie zanudzi czytelnika, ale będzie zawierał odpowiednią ilość słów kluczowych, które są “pokarmem” dla robotów Google. Proces pozycjonowania w Niemczech nie przyniesie rezultatu, jeśli content nie będzie naturalny. Takie treści najlepiej zagwarantuje nam copywriter, występujący jako native speaker. Muszą one zawierać sformułowania odpowiednio dobrane do grupy docelowej, być odpowiednie pod względem zwyczajów oraz trendów w danym miejscu. Naturalny tekst, napisany w przystępny i ciekawy sposób w języku niemieckim oraz z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych to przepis na udany content marketing.

    Pozyskiwanie linków

    Link building to fundament wszystkich działań związanych z pozycjonowaniem. Budowanie profilu linków polega na zdobywaniu odnośników ze strony zewnętrznej do strony klienta. Między link buildingiem na rynku niemieckim, a polskim występuje kilka różnic, o których trzeba pamiętać.

    Większość linkowania podczas działań dla polskich stron to pozyskiwanie odnośników, których jakość pozostawia wiele do życzenia w przypadku pozycjonowania. Pod tym względem Niemcy stawiają na wysoki standard link buildingu. Przede wszystkim widać różnice w podejściu na zasadach partnerstwa. Jeśli niemiecki przedsiębiorca sprzedaje produkt danego producenta, to uzyskanie od niego linka do swojej strony jest nie tyle bezproblemowe, co wręcz naturalne.

    link building

    Kolejną różnicą jest podejście do anchorów. W Polsce dominują anchory sprzedażowe z linkami do stron z produktami. Jeśli chodzi o pozycjonowanie w Niemczech, to anchory rozumiane są w inny sposób. W większości przypadków jest to marka firmy oraz adres strony internetowej.

    Trzecią, bardzo ważną metodą pozyskiwania linków jest kooperacja z dziennikarzami, zarówno lokalnymi, jak i ogólnokrajowymi. Jest to sytuacja o tyle skomplikowana, że taką współpracę ciężko stworzyć z dnia na dzień.

    Ostatnim elementem skutecznego link buildingu podczas działań związanych z pozycjonowaniem w Niemczech jest nastawienie się na publikację artykułów sponsorowanych. Jest to forma znana w polskiej branży, jednak za naszą zachodnią granicą została znacznie rozwinięta. Zamieszczać publikacje sponsorowane, można wszędzie z wyjątkiem serwisów rządowych czy związanych z partiami politycznymi. Bezproblemowo możemy uzyskać artykuł sponsorowany od chociażby uczelni wyższej.

    Mentalność odbiorców. Tu różnice są spore

    Jest to niezwykle ważny czynnik, jeśli chodzi o pozycjonowanie w Niemczech. Nasi zachodni sąsiedzi jak inny na świecie cenią produkty rodzimych wytwórców. Droga do bycia uznanym przez tamtejszych konsumentów jest długa i trudna, ale nie jest niemożliwa. Przede wszystkim należy zrozumieć niemieckie zwyczaje oraz je szanować. Jest to klucz do obecności na rynku niemieckim. Konsumenci doceniają jakość i potrafią za nią zapłacić, ale na własnych warunkach. Podczas pozycjonowania stron należy wziąć te uwarunkowania pod uwagę i na nich oprzeć strategię SEO Niemcy.

    Korzyści z pozycjonowania na Niemcy

    W dzisiejszych czasach pojęcie reklamy jest zredefiniowane. Wpływ na to zjawisko ma przede wszystkim Internet i jego błyskawiczny rozwój. Korzyści płynące z reklamy zostały opisane wiele razy. Należy do nich dołączyć także korzyści wynikające z pozycjonowania w Niemczech.

    Zwiększony zasięg = większy rynek

    Wejście na rynki zagraniczne to zawsze przedsięwzięcie obarczone sporym ryzykiem, ale niosące potencjalnie duże zyski. Jak wynika z danych Europejskiego Urzędu Statystycznego liczba ludności Niemiec przekracza 83 miliony, przy niecałych 38 milionach ludności w Polsce. Z prostej arytmetyki wynika, że jest to ponad dwukrotnie większy rynek niż Polska. Usługa SEO Niemcy jest więc szansą na dotarcie do tych klientów. Każdy, kto prowadzi biznes, wie, że większy zasięg prędzej czy później wpłynie na dochody przedsiębiorstwa. W tym kontekście wydatki na dobre pozycjonowanie stron powinny zostać uznane za “inwestycję krótkoterminową”. Przedsiębiorca, który zobaczy zyski płynące z większego zasięgu, do którego dociera jego produkt, powinien przeanalizować budżet przewidziany na działania skupione na poprawie widoczności strony w sieci i skrupulatnie dopasowywać je do dochodu, które generują.

    planowanie budżetu firmy

    Dopasowany krąg klientów

    Przewaga, która pozwala na osiągnięcie tak spektakularnych sukcesów pozycjonowania stron na Niemcy, to trafianie w target. Sytuacja taka jest możliwa, gdy specjalista SEO określi grupę docelową, do której ma trafiać nasza witryna internetowa. Podczas analiz związanych z wyborem grupy docelowej należy zdefiniować zakres wiekowy jej członków, miejsce zamieszkania, wybory konsumenckie i wiele innych czynników. Następnie na podstawie tych analiz dobierane zostają frazy kluczowe, które najlepiej odzwierciedlają to, co potencjalny klient wpisuje w okienku wyszukiwarki. Im lepsze wyniki osiągnie strona Twojej firmy, im wyżej pojawi się na liście wyszukiwań, tym większa szansa, że klient na nią wejdzie, zobaczy produkt i dokona zakupu. Należy pamiętać, że walka o TOP 10 jest dużo warta, ponieważ aktywni użytkownicy Internetu nie przechodzą z reguły na kolejną stronę listy wyszukiwań, tylko wybierają z oferty tych stron, które osiągnęły status TOP 10.

    Mniejsze koszty i wyższa skuteczność? To możliwe!

    Wiadomo, że z perspektywy Polski koszty wszystkiego w Niemczech są wyższe. Wystarczy przeliczyć euro na złotówkę i w większości sytuacji kwota po przeliczeniu jest co najmniej równa tej, co w Polsce, a często wyższa. W szeroko pojętej branży SEO sprawa wygląda podobnie. Wybierając niemiecką agencję SEO, trzeba liczyć się z większymi kosztami niż w Polsce. Jest jednak możliwość optymalizacji kosztów poniesionych na działania pozycjonujące. Warto rozważyć skorzystanie z usług polskiej agencji marketingu internetowego. Korzyści z takiego rozwiązania to przede wszystkim: mniejsze koszty i możliwość komunikowania się ze specjalistami w języku polskim. Oczywiście, biorąc pod uwagę przedstawione wcześniej różnice między pozycjonowaniem w Niemczech a pozycjonowaniem w Polsce, koszt takiej usługi będzie wyższy. Przede wszystkim profesjonalizacja link buildingu w Niemczech generuje wyższe koszty niż tożsame działania w Polsce.

    agencja SEO w Polsce

    Uprzywilejowana pozycja w branży

    Według badań Europejskiego Urzędu Statystycznego 96% ludności Niemiec korzysta z Internetu. Można przyjąć, że grupa odbiorców dla osób planujących w Niemczech pozycjonowanie stron to praktycznie cała populacja Republiki Federalnej Niemiec. Dodatkowo Internet i media społecznościowe, w przeciwieństwie do tradycyjnych kanałów przekazu jak telewizja czy gazety, oferuje “samoistny efekt kuli śnieżnej”. Jeśli produkt zostanie w należyty sposób wypozycjonowany, następnie zaczną go kupować ludzie oraz przekonywać się o jego jakości, to osiągamy podstawowy cel sprzedaży – przebicie się do świadomości odbiorców. Następnie firma staje się liderem na rynku niemieckim, rozpoczyna się proces budowania marki. Oczywiście proces pozycjonowania jest ciągły i nie należy go porzucać po osiągnięciu celu. Jest to nieustanna rywalizacja. Jednak większe zasięgi, wyższa pozycja w branży oraz większe zarobki pozwalają na rozszerzenie działań agencji, nawiązanie trwałych relacji biznesowych i łatwiejsze utrzymanie się w TOP 10.

    Optymalizacja SEO strony na Niemcy

    SEO, czyli Search Engine Optimization, to połączenie działań z zakresu programowania i marketingu internetowego. Nie ma możliwości, że wystarczy wdrożyć jedynie działania z zakresu pozycjonowania. Niemcy nie posiadają bardzo zróżnicowanych wytycznych dotyczących optymalizacji strony. Proces pozycjonowania musi być prowadzony równocześnie z optymalizacją. W Polsce oba te pojęcia są traktowane oddzielnie, jednak na świecie uznawane za tożsame. Tak więc pod pojęciem pozycjonowania Niemcy zawiera się również optymalizacja strony pod kątem SEO.

    Treść

    Co do tego, że treść jest najważniejszym elementem strony, zarówno dla niemieckiego użytkownika, jak i dla botów Google, nie ma żadnych wątpliwości. Bez odpowiedniego contentu nie zbudujemy żadnych wyników w pozycjonowaniu, a sama optymalizacja niewiele nam pomoże. Proces pozycjonowania Niemcy musi więc opierać się na treści strony. Jeśli chodzi o zakres współdziałania optymalizacji i treści, to pojawia się wtedy, gdy przykładowo zmieniamy długość tekstu. Specjalista SEO powinien takie zmiany wdrażać, aby strona była zoptymalizowana względem Google, która jest najpopularniejszą przeglądarką na świecie.

    Użyteczność

    W zakres użyteczności wchodzą przede wszystkim sprawy związane z szybkością ładowania się strony WWW czy renderowaniem elementów na niej zawartych. W pozycjonowaniu strony firmowej na Niemcy jest to ważne zarówno dla użytkownika, jak i dla botów. Użytkownik nie lubi, gdy witryna się zacina, treść jest niedopasowana do ekranu, na którym jest wyświetlona czy grafiki wyglądają nieestetycznie. W takiej sytuacji istnieje ryzyko, że klient po prostu porzuci naszą stronę. W przypadku botów takie sytuacje negatywnie wpływają na autorytet strony, co z pewnością nie pomoże Twojej stronie internetowej w osiągnięciu TOP 10.

    szybkość ładowania strony

    Struktura

    Zasada jest prosta – im strona jest obszerniejsza, tym ważniejsza jest jej struktura. Ta z kolei pozwala na ukazanie użytkownikom, gdzie dany element się znajduje i jak do niego dotrzeć. W kwestii pozycjonowania Niemcy struktura jest ważna nie tylko dla użytkownika, ale także botów. Podczas indeksowania strony z odpowiednią strukturą wykonają one swoją pracę szybciej i łatwiej. Indeksacja jest rzeczą szalenie ważną. Bez niej strona internetowa nie istnieje. Jeśli żadna wyszukiwarka nie zaindeksuje danej strony WWW, to nie zostanie ona nigdy i nigdzie wyświetlona. W przypadku użytkowników nawet najlepsze działania pozycjonowania, w tym content marketingu, nie przyniosą pożądanego skutku, jeśli struktura strony będzie nielogiczna, a użytkownik będzie miał problemy z dotarciem tam, dokąd chce.

    On-page oraz off-page, czyli dywersyfikacja działań

    Działania SEO na witrynie internetowej można podzielić na te na stronie (on-page) oraz poza stroną (off-page). Off-page to przede wszystkim link building, natomiast on-page jest nieco bardziej rozbudowany. W działaniach na stronie zawiera się content, architekturę oraz kod źródłowy. W przypadku działań off-page podczas pozycjonowania stron na Niemcy to przede wszystkim tak zwany “SEO PR”, czyli dobre stosunki z dziennikarzami i przedstawicielami mediów (również tymi, których miejscem działania są media społecznościowe), a także artykuły sponsorowane. Jeśli zależy nam na profesjonalnej usłudze, to warto zwrócić uwagę na sprzęt, jakimi posługuje się agencja, we współpracy z którą chcemy zacząć pozycjonować swoją stronę. Na rynku jest dużo profesjonalnych narzędzi, które wydatnie pomagają w osiągnięciu założonych celów pozycjonowania na Niemcy.

    Pozycjonowanie na domenie de

    Założenie domeny de to idealny wybór. Z jednej strony dla firm, które już istnieją na rynku niemieckim, z drugiej dla tych, które dopiero powzięły zamiar założenia działalności za zachodnią granicą Polski. Strony internetowe z końcówką de należą do najstarszych na świecie. Kojarzą się z jakością i o wiele szybciej zdobywają zaufanie klientów. Jednak by pozycjonowanie Google de odniosło skutek, trzeba spełnić kilka dodatkowych warunków.

    Multilanguage

    Wiadomo, że stworzenie strony z końcówką de i wypełnienie jej contentem za pomocą języka angielskiego czy polskiego mija się z celem. Tak samo wygląda sprawa z tłumaczeniem treści za pomocą translatora. Naturalne teksty są podstawą strony internetowej z końcówką de. Warto jednak rozważyć dodatkowe wersje językowe strony. Wystarczy poprzeć ich wybór analizą grupy docelowej. Proces pozycjonowania Niemcy może dotyczyć przykładowo grupy Polaków. Mimo tego, że angielski jest językiem uniwersalnym na całym świecie, stworzenie domeny z końcówką de i treści w tym języku także jest błędem. Zasada jest prosta: strona musi być stworzona w języku niemieckim, natomiast warto rozważyć dodatkowe tłumaczenia na język turecki, polski czy rosyjski. W Niemczech pozycjonowanie stron trzeba postrzegać w szerszym, międzynarodowym ujęciu ze względu na wielkość rynku. Takie działania mogą przynieść jedynie pozytywny skutek.

    tłumaczenie stron na inne języki

    Dokładność – tego wymagają Niemcy

    Niemcy cenią jakość i dokładność. Można to chyba traktować jako cechy narodowe. W przypadku jakości to przede wszystkim produkt musi sam się obronić. Żaden, nawet najbardziej skuteczny marketing (także marketing szeptany), nie zakryje słabej jakości. W przypadku dokładności może pomóc aspekt pozycjonowania. Wielu klientów z Niemiec przywiązuje dużą wagę do opisów produktów. Nie chodzi tu jednak o aspekty sprzedażowo-marketingowe, ale o to, aby były to użyteczne, dokładne i wartościowe opisy. Można więc poświęcić mniej czasu na call-to-action czy zwroty sprzedażowe, a skupić się na kluczowych cechach produktu, możliwościach jego zastosowania czy parametrach technicznych. Warto nadmienić, że niemiecki konsument nie patrzy w pierwszej kolejności na cenę przedmiotu, co szczególnie warto uwzględnić w strategii pozycjonowania na Niemcy.

    Analiza konkurencji

    Aby wygrać z konkurencją, trzeba być od nich lepszym. W tym celu warto najpierw rozpracować przeciwnika. Nie inaczej jest w pozycjonowaniu. Na rynku jest dostępnych wiele narzędzi dedykowanych dla specjalistów SEO. Warto przy ich użyciu dokonać analizy strony, które mają najlepsze wyniki w pozycjonowaniu na rynku niemieckim. Takie narzędzia dostarczą nam między innymi informacji o widoczności strony, organicznych słowach kluczowych, ilości linków zwrotnych czy ruchu na stronie. Raport z takiej analizy powinien zostać stworzony przez doświadczonego specjalistę do spraw SEO, gdyż kopiowanie wszystkiego, co jest możliwe z konkurencyjnej strony, nie jest najlepszym pomysłem. Na podstawie takiego audytu należy określić słabe oraz mocne strony w porównaniu do konkurencji i wprowadzać indywidualne zmiany wpływające na skuteczność pozycjonowania. Widząc efekty oraz plan osoby odpowiedzialnej za pozycjonowanie, Niemcy wykazują się cierpliwością i czekają na efekt, nawet jeśli nie nadchodzą one w ciągu 2 czy 3 tygodni.

    Pozycjonowanie lokalne w Niemczech

    Jak sama nazwa wskazuje – chodzi o wyszukiwanie w danej okolicy. Ta kategoria jest skierowana przede wszystkim do firm, które swoje usługi czy produkty oferują lokalnie, czyli w konkretnym miejscu. Klient mieszkający kilometr od zakładu produkującego meble kuchenne z łatwością znajdzie ich ofertę, a turyście po wpisaniu frazy “lody” wyświetli się rodzinna lodziarnia, od pokoleń wytwarzająca lody w starej kamieniczce. Tak działa lokalne pozycjonowanie Niemcy.

    Mapa, mapa i jeszcze raz… pinezka!

    Mapy Google są najczęściej używane na świecie. Mają udział w 67% rynku. Chyba już wiadomo, że jeśli chce się być widocznym w Internecie, to trzeba polubić się z Google Maps. Sprawa nie jest bardzo skomplikowana. Przede wszystkim trzeba założyć profil oraz stworzyć wizytówkę swojej firmy. Im więcej informacji umieścimy w profilu oraz wizytówce, tym więcej informacji przekażemy dla naszego niemieckiego klienta. Jeśli chodzi o usługę pozycjonowania Niemcy, najważniejsze jest jednak umieszczenie dokładnych danych dotyczących lokalizacji firmy. Przy tak przygotowany profilu oraz wizytówce możemy ustawić pinezkę na mapie. Zwykle wprowadzenie zmian trwa od 24 do 48 godzin. Wtedy możemy się cieszyć, że o naszej firmie dowiedzą się osoby, które chociażby będą po prostu przeglądać okolicę przy użyciu Google Maps.

    pinezka na mapie Google

    Nie zapomnij o użytkownikach smartfonów

    Pozycjonowanie stron Niemcy, tak samo jak na całym świecie, coraz bardziej musi brać pod uwagę urządzenia mobilne, a nie tylko komputery stacjonarne czy przenośne. Od dawna telefony nie są już tylko aparatami do przeprowadzania rozmów. Smartfony mamy zawsze przy sobie. Trzeba to wykorzystać. Fakt, że praktycznie każdy nie wychodzi z domu bez smartfona jest kluczowy z perspektywy pozycjonowania lokalnego na Niemcy. Jeśli użytkownik chce szybko znaleźć daną usługę, czy chociażby polskie produkty, to nie po to, by czekać 3 dni na kuriera. Chce to dostać natychmiast. Strona internetowa w wersji mobilnej musi mu w tym pomóc, zachęcić go, a nie odrzucić. Z tego powodu warto zwrócić uwagę na kilka czynników, które mogą w tym pomóc i wprowadzić je w życie.

    W przypadku pozycjonowania przede wszystkim warto skupić się na szybkości ładowania treści na stronie wyszukiwanej w niemieckim Google. Każdy z nas denerwuje się, jeśli nie chce się wczytać. Co dopiero powiedzieć o kimś, komu się spieszy. Taka strona odpada w przedbiegach. Szybkość życia połączona z dostępem do Internetu sprawia, że klient wchodzi na następną stronę i zapomina o tej, która nie chciała się załadować. Często nawet nie zdąży dostać contentu. Agencja zajmująca się tym, jak pozycjonować stronę na Niemcy, po prostu nie ma prawa do tego dopuścić.

    Ważnymi składnikiem strategii mobile SEO są odpowiednio dopasowane elementy strony jakimi są: title i meta description. Są to dwie pierwsze rzeczy, które po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę widzi potencjalny klient. Dlaczego trzeba na nich skupić uwagę? Bo inaczej są one wyświetlane na komputerze, a inaczej na smartfonie. Przede wszystkim chodzi o wielkość urządzenia i miejsce, które zapełniają te dwa elementy. Osoba zajmująca się pozycjonowaniem Niemcy musi dopasować zarówno title, jak i meta description do wersji mobilnej, by przekazać najważniejsze informacje klientowi już od pierwszego spojrzenia.

    Google, będące najpopularniejszą wyszukiwarką, oferuje narzędzie – test optymalizacji mobilnej – które pomoże ocenić czy strona jest dopasowana do urządzeń mobilnych, czy też nie. Na podstawie wyniku testu należy dostosować działania pozycjonerskie. Ze względu na globalny zasięg wyszukiwarki i jednolite wytyczne Google dla webmasterów Niemcy również mają dostęp do tego narzędzia.

    dopasowanie strony do urządzeń mobilnych

    Słowa kluczowe – lokalnie

    Wiadomo, że odpowiednio dobrane słowa klucze,to najważniejszy materiał budulcowy sukcesu w pozycjonowaniu. W przypadku chęci osiągnięcia TOP 10 na poziomie lokalnym warto ponownie przeanalizować frazy kluczowe. Nie należy wprowadzać ogromnych zmian, jednak by pozycjonowanie lokalne Niemcy odniosło większy sukces, można dodać we frazach long tail nazwę miejscowości np. “nieruchomości Meersburg”, “kawiarnia Bamberg” czy “restauracja Monschau”.

    Pokaż, skąd jesteś!

    Jeśli nasz produkt jest lokalny i nie jesteśmy nastawieni na marketing ogólnokrajowy, warto rozważyć związanie go z miejscowością, w której go oferujemy. Jednym z przykładów takiego działania jest dodanie nazwy miejscowości, landu czy krainy do nazwy firmy. Pozycjonowanie strony na Niemcy w tym przypadku staje się łatwiejsze, gdyż wymienienie nazwy firmy za każdym razem jest też wymienieniem miejscowości. Wpływa to z pewnością również na marketing szeptany. Jeden wyraz – dwie korzyści!

    Spotkaj się z sąsiadami – sięgnij po lokalne linkowanie

    Link building w Niemczech jest o wiele bardziej profesjonalny i dostępny niż w Polsce, jednakowoż jest też zwyczajnie droższy. W przypadku opracowywania strategii dotyczącej pozycjonowania Niemcy warto skorelować linkowanie z firmami czy usługami lokalnym. Działa to na uwidocznienie naszego produktu w świadomości lokalnej społeczności, co jest bardzo ważnym, jeśli nie najważniejszym czynnikiem wpływającym na sukces naszej firmy. Marketing internetowy jest bardzo ważny w perspektywie przeniesienia naszego życia w sferę online, ale na końcu działania, jakim jest pozycjonowanie Niemcy, zawsze znajduje się klient, który musi być zadowolony.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 16

    FAQ – pozycjonowanie Niemcy

    Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych w Niemczech?

    Międzynarodowe SEO wymaga znacznie więcej zaangażowania niż standardowe działania optymalizacyjne, stąd też pozycjonowanie w Niemczech będzie nieco droższe. Niemniej jednak na cenę tego procesu wpływa wiele czynników, dlatego warto skonsultować ją z profesjonalną agencją SEO.

    Ile trwa pozycjonowanie w Niemczech?

    Pozycjonowanie w Niemczech to dość wymagający proces, na którego efekty trzeba trochę poczekać. Rezultaty przeprowadzenia dokładnych badań, wdrożenia skutecznych praktyk SEO oraz wnikliwej analizy wyników z reguły widoczne są bowiem po kilku, a nawet kilkunastu miesiącach.

    Czy warto pozycjonować się w Niemczech?

    Niemcy to duży kraj, w którym z pewnością znajdą się osoby zainteresowane ofertą danej marki. Warto więc wykorzystać pozycjonowanie w Niemczech, gdyż możliwe jest wówczas znaczne rozszerzenie grona odbiorców oraz uzyskanie satysfakcjonujących wyników sprzedażowych.

    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę