Pozycjonowanie to działanie ukierunkowane na zwiększenie widoczności strony lub sklepu w wynikach wyszukiwarek internetowych, funkcjonujące bardzo podobnie na całym świecie.
Pozycjonowanie stron w Niemczech w ogólnym kształcie odpowiada światowym standardom, jednak wiąże się z kilkoma różnicami, wynikającymi przede wszystkim z zachowań i przyzwyczajeń Niemców.
Większość użytkowników Internetu w Niemczech korzysta z wyszukiwarki Google, zatem pozycjonowanie w Niemczech także będzie skupiało się na Google .de.
Pozycjonowanie strony na Niemcy musi spełniać podstawowe wymagania SEO (dobry czas ładowania strony, przyjazne adresy czy odpowiednie nagłówki), bo na to zwracają uwagę boty Google. Dla Niemców nowoczesność strony nie jest warunkiem determinującym odbiór. Wolą korzystać z tradycyjnych szablonów, a większą uwagę zwracać na content.
Aby pozycjonowanie w Niemczech przyniosło sukces, trzeba zacząć od stworzenia strony internetowej z końcówką .de.
Ze względu na budowę języka niemieckiego niektóre frazy long tail liczą nawet ponad 100 znaków ze spacjami. Nie trzeba jednak się tym przejmować i dobierać wyrażenia tak, by odpowiadały strategii SEO.
Aby pozycjonowanie stron w Niemczech było skuteczne, należy zainwestować w content marketing. Osoba, która bez problemu posługuje się językiem niemieckim, dobrze odczytuje briefy na temat, jak pozycjonować stronę internetową, sprawi, że strona Twojej firmy będzie przyjmowana przez klientów w sposób naturalny.
Niemiecki rynek różni się od polskiego i warto powierzyć działania marketingowe profesjonalistom.
Wyszukiwania organiczne to wyświetlenia na stronie wyszukiwarki niezawierające płatnych reklam. W pozycjonowaniu także trzeba postawić sobie za cel osiągnięcie jak najlepszych rezultatów w niemieckiej wyszukiwarce Google.
Działania z zakresu SEO mają przewagę nad kampaniami reklamowymi. Jeśli bowiem umowa na usługę pozycjonowania się zakończy, to nasza strona WWW będzie widoczna w wynikach organicznych.
Pozycjonowanie w Niemczech jest szansą zarówno dla początkującego przedsiębiorcy, planującego wejście na rynek niemiecki, jak i dla firm planujących rozwinąć tam swoją działalność. Rynek e-commerce jest o wiele większy niż w Polsce, chociażby przez liczbę ludności, rozwój technologiczny czy majętność obywateli. Dlatego skalowanie biznesu w kierunku rynku niemieckiego jest dobrym pomysłem.
Podejmując działania SEO na Niemcy, otrzymamy dostęp do nowych klientów, ale przez geograficzną bliskość między krajami możemy zostawić magazyn w miejscu, w którym jest bądź zorganizować nowy przy granicy.
Algorytmy Google są identyczne dla projektantów stron internetowych na całym świecie. Stąd też nie ma fundamentalnych różnic między pozycjonowaniem stron na Niemcy, a pozycjonowaniem na Polskę.
Nie wystarczy jedynie przetłumaczyć wyrazów popularnych w Polsce na język niemiecki i umieścić na stronie. Trzeba je indywidualnie dopasować do każdego projektu, by jak najlepiej odpowiadały celowi, który chcemy osiągnąć.
Treść, którą wstawiamy na stronę, spełnia dwie funkcje: ma zachęcić odbiorcę do przeczytania oraz umożliwić robotom w niemieckim Google umieszczenie strony w wynikach wyszukiwania. Copywriter musi połączyć te dwa światy.
Tekst napisany w przystępny, ciekawy sposób w języku niemieckim oraz z odpowiednim nasyceniem słów kluczowych to przepis na udany content marketing.
Budowanie profilu linków polega na zdobywaniu odnośników ze strony zewnętrznej do strony klienta. Między link buildingiem na rynku niemieckim, a polskim występuje kilka różnic.
Niemcy stawiają na wysoki standard link buildingu i zasadę partnerstwa. Jeśli niemiecki przedsiębiorca sprzedaje produkt danego producenta, to uzyskanie od niego linku do swojej strony jest wręcz naturalne.
Kolejną różnicą jest podejście do anchorów – w Niemczech są nimi marka firmy oraz adres strony internetowej.
Ostatnim elementem jest nastawienie się na publikację artykułów sponsorowanych.
Przede wszystkim należy zrozumieć niemieckie zwyczaje oraz je szanować. Jest to klucz do obecności na rynku niemieckim. Konsumenci doceniają jakość i potrafią za nią zapłacić, ale na własnych warunkach.
Jak wynika z danych Europejskiego Urzędu Statystycznego liczba ludności Niemiec przekracza 83 miliony, przy niecałych 38 milionach ludności w Polsce. Usługa SEO Niemcy jest więc szansą na dotarcie do tych klientów. Każdy, kto prowadzi biznes, wie, że większy zasięg prędzej czy później wpłynie na dochody przedsiębiorstwa.
Podczas analiz związanych z wyborem grupy docelowej należy zdefiniować zakres wiekowy jej członków, miejsce zamieszkania czy wybory konsumenckie. Następnie dobierane zostają frazy kluczowe, które najlepiej odzwierciedlają to, co potencjalny klient wpisuje w okienku wyszukiwarki.
Należy pamiętać, że aktywni użytkownicy Internetu nie przechodzą z reguły na kolejną stronę listy wyszukiwań, tylko wybierają z oferty tych stron, które osiągnęły status TOP 10.
Wybierając niemiecką agencję SEO, trzeba liczyć się z większymi kosztami niż w Polsce. Jest jednak możliwość ich zmniejszenia. Warto rozważyć skorzystanie z usług polskiej firmy. Korzyścią jest też możliwość komunikowania się ze specjalistami w języku polskim.
Proces pozycjonowania jest ciągły i nie należy go porzucać po osiągnięciu celu.
Większe zasięgi, wyższa pozycja w branży oraz większe zarobki pozwalają na rozszerzenie działań agencji SEO, nawiązanie trwałych relacji biznesowych i łatwiejsze utrzymanie się w TOP 10.
SEO, czyli Search Engine Optimization, to połączenie działań z zakresu programowania i marketingu internetowego. W Polsce oba pojęcia są traktowane oddzielnie, jednak na świecie uznawane za tożsame. Tak więc na pozycjonowanie Niemcy składa się również optymalizacja strony pod kątem SEO.
Bez odpowiedniego contentu nie osiągniemy wyników w pozycjonowaniu, a sama optymalizacja niewiele nam pomoże. Proces pozycjonowania Niemcy musi więc opierać się na treści strony. Ta z kolei powinna być zoptymalizowana względem Google.
W zakres użyteczności wchodzą sprawy związane z szybkością ładowania się strony WWW czy renderowaniem zawartych na niej elementów.
Gdy witryna się zacina, treść jest niedopasowana do ekranu, czy grafiki wyglądają nieestetycznie, istnieje ryzyko, że klient porzuci naszą stronę. W przypadku botów negatywnie wpłynie to na jej autorytet.
Struktura strony jest ważna dla użytkownika oraz botów. Podczas indeksowania witryny z odpowiednią strukturą wykonają one swoją pracę szybciej i łatwiej.
Nawet najlepsze działania pozycjonowania nie przyniosą pożądanego skutku, jeśli struktura strony będzie nielogiczna, a użytkownik będzie miał problemy z dotarciem do celu.
Działania SEO na witrynie internetowej można podzielić na:
Założenie domeny .de to idealny wybór dla firm, które już istnieją na rynku niemieckim oraz dla tych, które dopiero powzięły zamiar założenia działalności za zachodnią granicą Polski.
Zasada jest prosta: strona musi być stworzona w języku niemieckim, natomiast warto rozważyć dodatkowe tłumaczenia na język turecki, polski czy rosyjski. W Niemczech pozycjonowanie stron trzeba postrzegać w międzynarodowym ujęciu ze względu na wielkość rynku.
Niemcy cenią jakość i dokładność. W przypadku jakości to przede wszystkim produkt musi sam się obronić. W przypadku dokładności może zaś pomóc aspekt pozycjonowania. Wielu klientów z Niemiec przywiązuje dużą wagę do opisów produktów – powinny być użyteczne, dokładne i wartościowe.
Na rynku jest dostępnych wiele narzędzi dedykowanych specjalistom SEO. Warto przy ich użyciu dokonać analizy stron, które mają najlepsze wyniki w pozycjonowaniu na rynku niemieckim. Takie narzędzia dostarczą nam informacji o widoczności strony, organicznych słowach kluczowych, ilości linków zwrotnych czy ruchu na stronie.
Na podstawie takiego audytu należy określić słabe oraz mocne strony w porównaniu do konkurencji i wprowadzać indywidualne zmiany wpływające na skuteczność pozycjonowania.
Ta kategoria jest skierowana przede wszystkim do firm, które swoje usługi czy produkty oferują lokalnie, czyli w konkretnym miejscu.
Jeśli chcesz być widocznym w Internecie, musisz polubić się z Google Maps. Trzeba założyć profil oraz stworzyć wizytówkę swojej firmy. Jeśli chodzi o pozycjonowanie Niemcy, najważniejsze jest umieszczenie dokładnych danych dotyczących lokalizacji firmy. Przy tak przygotowanym profilu oraz wizytówce możesz ustawić pinezkę na mapie.
Pozycjonowanie stron Niemcy, tak samo jak na całym świecie, coraz bardziej musi brać pod uwagę urządzenia mobilne. Strona internetowa w wersji mobilnej musi pomóc użytkownikowi w realizacji celów. Z tego powodu warto zwrócić uwagę na:
Google, będące najpopularniejszą wyszukiwarką, oferuje narzędzie – test optymalizacji mobilnej – które pomoże ocenić czy strona jest dopasowana do urządzeń mobilnych.
W przypadku chęci osiągnięcia TOP 10 na poziomie lokalnym warto ponownie przeanalizować frazy kluczowe. Można dodać we frazach long tail nazwę miejscowości, a w nazwie firmy – nazwę landu czy krainy.
Link building w Niemczech jest o wiele bardziej profesjonalny i dostępny niż w Polsce, ale też zwyczajnie droższy. W przypadku opracowywania strategii na pozycjonowanie w Niemczech warto skorelować linkowanie z firmami czy usługami lokalnymi. Działa to na uwidocznienie naszego produktu w świadomości lokalnej społeczności i wpływa na sukces firmy.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.
Dziękujemy za kontakt.
Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!
Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.