Pozycjonowanie plików PDF

Pozycjonowanie plików PDF

Humphrey Muleba/unsplash.com

Pozycjonowanie plików PDF to relatywnie “świeże” pojęcie. Bazuje na poprawie pozycji określonego pliku tekstowego w rankingu wyszukiwarki. Nie musisz obawiać się o komplikację optymalizacji, ponieważ nie należy ona do najtrudniejszych zadań. Ponadto Googleboty spisują się na medal podczas pozycjonowania plików PDF. Sprawdź, jak dokładnie przebiega proces indeksacji!

Jaka jest funkcja plików PDF?

Użytkownikom można dostarczać content w różnorodny sposób. Sztampowym wariantem jest tekst zapisany w formacie HTML. Nie we wszystkich sytuacjach to proste rozwiązanie okaże się trafionym pomysłem. Stąd rosnąca potrzeba w zrozumieniu istoty PDF jako nośnika informacji tekstowych bądź graficznych. Co jest takiego wyjątkowego w opisywanym formacie?

Z pewnością atutem pliku PDF jest stała stylistyka oraz zachowany układ w obszarze całego dokumentu. Nie podlega on modyfikacjom, pozostaje niezmienny bez względu na specyfikę użytkowanego sprzętu. W konsekwencji odtwarzany plik wygląda identycznie na każdym urządzeniu. Drugim aspektem świadczącym o jego wartości jest możliwość zamieszczenia w nim odnośników przekierowujących do stron zewnętrznych. Dzięki temu możesz liczyć na zintensyfikowany ruch w zarządzanej przez Ciebie witrynie internetowej.

Sprawdź: Optymalizacja WordPress – na co zwrócić uwagę?

Droga w optymalizacji PDF pod SEO

Pozycjonowanie PDF nie podlega dyskusji, podobnie jak analiza zawartych w nich treści oraz indeksacja przez boty wyszukiwarek. Zaletą plików w formacie PDF jest fakt, że często towarzyszy im wysokiej jakości content, co niekoniecznie jest widoczne wśród licznych stron WWW. Ponadto, odnośniki zaimplementowane w plikach PDF są brane pod uwagę jako linki w kodzie witryny. Warto wskazać także to, że nie podlegają one nadawaniu atrybutu nofollow. Jak zatem rozpocząć skuteczną optymalizację i cieszyć się wzrostem widoczności zarządzanej platformy w rankingu SERP?

Źródło: Desola Lanre-Ologun/unsplash.com

Nazwa, którą oznaczone są pliki PDF, powinna odpowiadać zawartości, której dotyczy. Co więcej, niezwykle ważne są frazy kluczowe i krótki, czytelny adres URL. To wszystko wpływa na osiągnięcie większego współczynnika CTR, a konsekwencji wygenerowanie większego ruchu niż w przypadku mniej przejrzystych adresów URL.

Należy również pamiętać, że plik PDF powinien mieć dopasowany tytuł do poruszanej tematyki. Ponadto nie możesz pomijać zachowania jego właściwej długości (zakłada się widełki od 50 do 70 znaków).

Format obrazu niedostrzegalny przez roboty indeksujące

Pomyślne pozycjonowanie plików w formacie PDF związane jest z indeksacją przez wyszukiwarki. Aby proces optymalizacji przebiegł pomyślnie, należy podjąć się stworzenia pliku w formacie tekstowym. W przypadku wizualnej postaci tekstu Google zaniecha analizy zawartości i w konsekwencji nie zrealizuje indeksacji.

Plik PDF – sprawne ładowanie

Prawdopodobnie każdy zgodzi się z tym, że tempo wyświetlania strony (w tym pliku PDF) ma znaczenie dla komfortu użytkowania. Z tego względu należy dołożyć wszelkich starań, aby zoptymalizować plik PDF pod względem wielkości celem likwidacji możliwych przeciążeń serwera. Zanim umieścisz plik, który ma format PDF, w witrynie, zweryfikuj jego wagę i w razie konieczności podejmij się konwersji.

Link building

Celem uskutecznienia procesu pozycjonowania pliku w formacie PDF warto pokusić się o implementację prowadzących do niego odnośników. Dzięki tej czynności usprawnisz indeksację i wzmocnisz jego pozycję w wynikach SERP. Poza tym pliki PDF mogą zawierać wewnątrz linki przekierowujące do innych sektorów strony.

Zadbaj o treść

Google źle postrzega duplikaty treści, dlatego, aby prawidłowo przeprowadzić pozycjonowanie PDF, powinieneś wystrzegać się takich nieetycznych praktyk. Warto posłużyć się kreatorami plików PDF pozwalającymi na dodanie atrybutów alt i title do grafik zamieszczonych w dokumencie. Istniejącym wciąż problemem jest niewłaściwe bądź niewystarczające nasycenie tekstu frazami kluczowymi.

Czy gra warta jest świeczki?

Optymalizacja plików PDF, podobnie jak w przypadku pozycjonowania stron WWW, to wartościowy proces. Jest niemal identyczny względem wdrażania zasad SEO przy witrynach internetowych. Należy jednak pamiętać o wszystkich szczegółach, niezbędnych w dążeniu do uplasowania serwisu na samym szczycie rankingu Google. Ponadto można natknąć się na podobne trudności. Jeśli więc miałeś styczność z optymalizacją stron pod kątem wyszukiwarek, pozycjonowanie pliku PDF nie powinno być dla Ciebie problematyczne.

Ekspozycji w rezultatach wyszukiwania podlegają nie tylko strony zajmujące czołowe miejsca na liście SERP. Warto dołożyć zatem wszelkich starań, aby Twój dokument znalazł się na samym szczycie rankingu i został zauważony przez każdego użytkownika sieci.

Nasza odpowiedź na pytanie: Czy warto pozycjonować dokumenty PDF?, brzmi: oczywiście, że tak! Każda aktywność sprzyjająca zwiększaniu rangi Twojej witryny bądź dokumentu to niezwykle ważny fundament w budowaniu renomy marki. Nie zwlekaj dłużej, zacznij kompleksowo optymalizować pliki PDF pod kątem wyszukiwarek!

Chcesz pozycjonować swoją stronę internetową? Skontaktuj się z naszymi specjalistami z agencji Grupa iCEA.

Zobacz również
Grupa iCEA
Grupa iCEA
Kategoria: Pozycjonowanie
Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Wysyłanie
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Pozycjonowanie branży obuwniczej

    Pozycjonowanie branży obuwniczej

    Promowanie lokalnych firm w Internecie to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży. Podpowiemy więc, jak skutecznie pozycjonować branżę obuwniczą!
    Co oznacza Not Provided w Google Analytics? Jak odzyskać dane słów kluczowych?

    Co oznacza Not Provided w Google Analytics? Jak odzyskać dane słów kluczowych?

    Zastanawiasz się, na jakie słowa kluczowe użytkownicy trafiają na Twoją stronę www? Informacje na temat pozyskanego ruchu znajdziesz w sekcji Not Provided w Google Analytics.
    Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach

    Google Moja Firma – optymalizacja w kilku prostych krokach

    Google jest nieugięte, przez co pozycjonowanie strony na topowych pozycjach w SERP, wiąże się z nieustanną elastycznością. Dlatego obecność na platformie Google Moja Firma, jest obowiązkowa!
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę