Promowanie marki na rynku zagranicznym nie należy do najłatwiejszych zadań. Odmienne oczekiwania konsumentów oraz inne zasady w środowisku handlowym sprawiają, że budowanie grona odbiorców na arenie międzynarodowej stanowi niemałe wyzwanie, nawet dla doświadczonych twórców. Doskonałym rozwiązaniem okazuje się wówczas digital marketing. W niniejszym artykule omówimy zatem jedną z najskuteczniejszych technik, jaką jest pozycjonowanie stron. W jaki sposób zastosować tę koncepcję, aby zdobyć nowych klientów z RPA? Sprawdźmy!
Pozycjonowanie RPA to złożony proces budowania obecności marki w wynikach wyszukiwania przeprowadzanych przez mieszkańców Republiki Południowej Afryki. Opiera się on na wykorzystaniu różnorodnych metod optymalizacyjnych oraz technik marketingowych mających na celu dostosowanie witryny do oczekiwań potencjalnych klientów z RPA, a także wytycznych wyszukiwarek.
Aby proces ten przyniósł pożądane efekty, konieczne jest opracowanie kompleksowej strategii uwzględniającej wyniki szczegółowych badań. Trzeba bowiem pamiętać, że mieszkańcy różnych krajów mają odmienne oczekiwania i inny system oceny wartości danej oferty. Dodatkowo korzystają z innych przeglądarek czy mediów społecznościowych, co także powinno zostać uwzględnione w strategii optymalizacyjnej. Jak tego typu aspekty prezentują się w RPA?
W 2020 roku sprzedaż internetowa w RPA wzrosła w stosunku do roku poprzedniego aż o 66%. Warto też zaznaczyć, że niemal 14% wszystkich zakupów dokonywanych jest na europejskich stronach internetowych. Stwarza to doskonałe warunki do promowania oferty na terenie Republiki Południowej Afryki i pozyskiwania klientów z tego właśnie państwa.
Innym, ważnym aspektem jest fakt, że aż 90% głównych marek południowoafrykańskich reklamuje swoją ofertę w mediach społecznościowych. Wdrażając strategię marketingową, warto zwrócić szczególną uwagę na najpopularniejsze wśród mieszkańców RPA platformy:
Przedsiębiorcy chcący rozwijać swój biznes w południowej Afryce powinni ponadto uwzględnić fakt, że coraz więcej mieszkańców tego regionu, podobnie jak w Polsce, korzysta z Internetu za pośrednictwem swoich telefonów komórkowych. Aby promowanie marki w RPA przyniosło najlepsze efekty, każda strona internetowa powinna być dostosowana do funkcjonalności urządzeń mobilnych.
Przed przystąpieniem do pozycjonowania w Republice Południowej Afryki trzeba przeprowadzić kilka istotnych badań, których wyniki okażą się bazą do opracowania skutecznej strategii SEO.
Jedną z najważniejszych analiz jest identyfikacja potrzeb i oczekiwań docelowych odbiorców. Wiedząc, czego wymaga rynek RPA, znacznie łatwiej będzie wybrać skuteczne rozwiązania i uniknąć wszelkich błędów, które mogłyby zaburzyć efektywność planu marketingowego.
Kolejne, istotne badanie to analiza konkurencji. Poznanie skutecznych technik wykorzystywanych przez inne marki w branży oraz ustalenie praktyk, które nie przynoszą satysfakcjonujących efektów, umożliwi łatwe i szybkie opracowanie strategii optymalizacyjnej, która uwzględni wyłącznie metody efektywnie przyciągające potencjalnych klientów z terenów południowej Afryki.
Wiedząc, czego oczekują docelowi odbiorcy oraz znając techniki stosowane przez największych konkurentów z branży, można przejść do wdrożenia pierwszych praktyk SEO.
Aby zachęcić odbiorców do skorzystania z usług danej marki, nie wystarczy tworzyć wysokiej jakości treści uwzględniających wszelkie atuty oferowanych produktów. Trzeba ponadto wykorzystać właściwe słowa kluczowe, które pozwolą dotrzeć do klientów faktycznie zainteresowanych daną ofertą, zapewniając jednocześnie wyższą pozycję na liście wyników wyszukiwania.
Trafne słowa kluczowe można znaleźć za pomocą narzędzi, takich jak Ahrefs, Google Search Console, Keyword Tool czy Google Analytics. Wskażą one nie tylko najpopularniejsze w RPA frazy powiązane z branżą, ale też zaprezentują dane o ich konkurencyjności i trendach wyszukiwania w konkretnym okresie, dzięki czemu optymalizacja treści będzie jeszcze skuteczniejsza.
Jednym z najważniejszych czynników rankingowych Google jest profil linków zwrotnych. Im więcej łączy z witryn o wysokim autorytecie prowadzi do danej strony, tym wyższą pozycję zajmuje ona na liście wyników wyszukiwania. Warto więc skoncentrować się na pozyskiwaniu linków z wartościowych źródeł, które cieszą się największym zainteresowaniem w Południowej Afryce. Należą do nich witryny, takie jak Nairaland.com, Youm7.com czy Vanguardngr.com.
Istnieje jednak kilka uniwersalnych metod budowania sieci linków zwrotnych, dzięki którym dane strony internetowe mogą cieszyć się dużym ruchem oraz wysoką pozycją w Google. Oto najpopularniejsze z nich:
Optymalizacja serwisu ukierunkowanego na rynek RPA, poza wykorzystaniem treści w języku afrikaans, niemal niczym nie różni się od strategii SEO w Polsce. Aby poprawić pozycję witryny w afrykańskiej wyszukiwarce, należy szczególnie zadbać o dostosowanie jej zawartości do algorytmów Google oraz maksymalnie poprawić jej użyteczność. Oto najważniejsze techniki, jakimi warto się wówczas posłużyć:
Pozycjonowanie RPA to dość wymagające przedsięwzięcie. Opracowanie strategii optymalizacyjnej z pewnością będzie bardziej czasochłonne, niż w Polsce, w związku z czym wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy proces ten jest w ogólne opłacalny.
Promowanie marki na rynku zagranicznym to świetny sposób na rozszerzanie grona odbiorców i zwiększanie sprzedaży. Umiejętnie opracowany plan SEO pozwala bowiem dość niskim kosztem zaprezentować ofertę wielu potencjalnym klientom, a narzędzia internetowe sprawiają, że mierzenie efektywności danych działań nie stanowi żadnego problemu. Dodatkowo proces pozycjonowania niesie za sobą wiele istotnych dla rozwoju marki korzyści, których uzyskanie często jest dość trudne w Polsce. Oto najważniejsze z nich:
Promocja produktów i usług za granicą to świetny sposób na rozwój firmy. Budowanie obecności marki na całym świecie nie tylko przynosi satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe, ale też zwiększa jej świadomość i wiarygodność, co niesie za sobą długofalowe korzyści. Warto więc nawiązać kontakt z konsumentami w RPA, przedstawiając im swoje oferty.
Wielu współczesnych przedsiębiorców powstrzymuje jednak fakt, że pozycjonowanie Republika Południowej Afryki może okazać się dość trudnym zadaniem. Trzeba bowiem pamiętać, że promowanie marki za granicą wymaga innego podejścia, dostępu do specjalistycznych danych oraz nieco większej cierpliwości niż w przypadku kampanii SEO w Polsce.
Rozwiązaniem tego problemu okazuje się nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją SEO. Specjaliści z zakresu pozycjonowania oferują bowiem kompleksową pracę nad optymalizacją serwisu pod kątem warunków panujących na terenie Republiki Południowej Afryki.
Agencja SEO to zespół doświadczonych ekspertów specjalizujących się nie tylko w działaniach promocyjnych w Polsce, ale też na całym świecie! Eksperci pozyskują bowiem niezbędne informacje i dane o grupie docelowej, przeprowadzają kompleksowe badania oraz dobierają metody SEO do oczekiwań swojego klienta. Dzięki temu rozwój marki na arenie międzynarodowej nie stanowi żadnego problemu.
Decydując się na podjęcie współpracy z agencją SEO, warto mieć na uwadze najważniejsze działania, jakie znajdują się w ofercie danych specjalistów. Oto najważniejsze z nich:
Warto też zaznaczyć, że wszelkie realizowane przez agencję SEO praktyki zawsze są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki, dzięki czemu ryzyko nałożenia kary na stronę internetową jest praktycznie zerowe, a proces pozycjonowania marki w Republice Południowej Afryki gwarantuje spektakularne efekty.
Jeśli chcesz skutecznie wypromować swoją markę w branży i zdobyć nowych klientów z południowej Afryki, koniecznie skontaktuj się z nami! Agencja SEO Grupa iCEA to zespół profesjonalistów, którzy w ramach współpracy gwarantują kompleksowe wsparcie w zakresie pozycjonowania za granicą. Opierając się na szczegółowych danych oraz uwzględniając wszystkie algorytmy wyszukiwarek, eksperci SEO wdrażają niezbędne zmiany w biznesie online oraz stosują skuteczne techniki optymalizacyjne, mające na celu zwiększenie bazy klientów i rozszerzenie świadomości marki na arenie międzynarodowej. Jeśli więc chcesz skutecznie pozycjonować swoją stronę w RPA, koniecznie zgłoś się do nas!
Pozycjonowanie stron internetowych w Republice Południowej Afryki to dość złożony proces, którego koszty zależne są od czynników, takich jak: aktualny stan witryny i jej pozycja w Google, konkurencyjność branży czy oczekiwane efekty. Aby uzyskać dokładną wycenę, należy skonsultować się z wybraną agencją SEO.
Pozycjonowanie lokalne na RPA wymaga zastosowania różnorodnych metod SEO, opracowania skutecznej strategii oraz przeprowadzenia dokładnych badań. Na pierwsze wyniki trzeba więc poczekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy.
Pozycjonowanie Republika Południowej Afryki niesie za sobą wiele ważnych dla każdej marki korzyści. Zaliczyć do nich można między innymi lepsze wyniki sprzedażowe, stały rozwój biznesu online, większą świadomość marki na arenie międzynarodowej oraz stosunkowo niskie koszty wdrożenia kampanii, w porównaniu z innymi formami reklamy.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.