Aby wypromować markę w sieci, konieczne jest podjęcie różnorodnych działań reklamowych. W wielu przypadkach okazuje się, że prowadzenie kampanii wyłącznie na terenie danego kraju nie wystarcza. Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się więc na wykorzystanie skutecznego narzędzia, jakim jest marketing międzynarodowy. W tym artykule omówimy zatem, jak działa pozycjonowanie w Rumunii oraz przedstawimy najważniejsze korzyści wynikające z wykorzystania tej koncepcji.
Pozycjonowanie to proces budowania widoczności witryny w wynikach wyszukiwania poprzez wykorzystanie różnorodnych narzędzi marketingowych i technik optymalizacyjnych. Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google niesie za sobą szereg istotnych dla rozwoju marki korzyści, dla których coraz większy odsetek współczesnych przedsiębiorców decyduje się na wdrożenie praktyk SEO do swojej strategii marketingowej.
Pozycjonowanie witryn w Rumunii polega na rozpowszechnianiu marki na terenie tego kraju za pomocą różnego rodzaju form digital marketingu, mających na celu zwiększenie widoczności danej strony na liście wyników wyszukiwania rumuńskich użytkowników. Rozszerzanie działalności na rynki zagraniczne niesie za sobą szereg ważnych korzyści, takich jak większa świadomość marki, wzmożone zainteresowanie jej ofertą oraz lepsza sprzedaż. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy szukają rynków zbytu poza granicami swojego kraju.
Decydując się na pozycjonowanie zagraniczne, trzeba jednak uwzględnić szereg aspektów charakterystycznych dla danego kraju i jego mieszkańców. Promowanie marki w Rumunii powinno więc opierać się na wykorzystaniu narzędzi i metod, które najskuteczniej angażują tamtejszych użytkowników oraz odpowiadają ich oczekiwaniom i potrzebom.
Wraz z przystąpieniem Rumunii do Unii Europejskiej w 2007 roku kraj tej zaczął dynamicznie rozwijać się w różnych dziedzinach rynku, szczególnie technologicznego i internetowego. Pozycjonowanie się na rynku rumuńskim jest więc świetnym sposobem na zwiększanie grona odbiorców oraz rozwijanie marki. Aby jednak osiągnąć najlepsze efekty, należy uwzględnić najważniejsze aspekty związane z użytkowaniem stron internetowych z końcówką narodową Rumunii.
Skuteczne pozycjonowanie obejmować powinno szereg czynników charakterystycznych dla uczestników danego rynku. Tworząc strategię marketingową, warto pamiętać, że rumuńscy konsumenci najczęściej wyszukują informacje w sieci, wykorzystując urządzenia mobilne i wyszukiwarki, takie jak Google czy Bing.
Każdy przedsiębiorca chcący rozszerzać obszar swojej działalności na rynki zagraniczne musi wziąć również pod uwagę strukturę społeczeństwa. Uwzględniając fakt, iż Rumunię zamieszkuje prawie 20 mln mieszkańców, z czego ponad 14 mln ma dostęp do Internetu, przeprowadzenie kompleksowych badań rynku okazać się może dość trudnym i czasochłonnym zadaniem. Niemniej jednak, wiedząc, czego oczekują potencjalni klienci oraz jakie mają potrzeby, opracowanie skutecznego planu optymalizacyjnego będzie o wiele łatwiejsze, a ryzyko popełnienia wszelkich błędów spadnie do absolutnego minimum.
Z punktu widzenia profesjonalnych pozycjonerów budowanie obecności marki w rumuńskich wyszukiwarkach z pewnością okaże się nieco łatwiejsze niż rozszerzanie jej świadomości na rynku niemieckim czy amerykańskim. Wynika to przede wszystkim z mniejszej liczby mieszkańców tego kraju, w związku z czym przeprowadzenie kompleksowych badań grupy docelowej z pewnością będzie o wiele prostsze.
Analiza warunków panujących na rynku rumuńskim jest punktem, od którego warto zacząć wdrażanie wszelkich działań związanych z pozycjonowaniem marki w tym kraju. Wiedząc, czego oczekują potencjalni klienci, a także, jakimi aspektami kierują się podczas wyboru konkretnych usług online, o wiele łatwiej stworzyć skuteczne kampanie reklamowe i wybrać efektywne narzędzia optymalizacyjne.
Innym czynnikiem, jaki należy zbadać w ramach przygotowania do działań pozycjonujących, są kroki podejmowane przez konkurencję. Należy zwrócić wówczas uwagę na wszelkie techniki, narzędzia oraz praktyki marketingowe wykorzystywane przez branżowych rywali, badając przy tym ich skuteczność i czasochłonność. Znając efektywne działania oraz wiedząc, co nie sprawdziło się w przypadku konkurencyjnych marek, pozycjonowanie marki w Rumunii z pewnością przyniesie satysfakcjonujące efekty, a czas tego przedsięwzięcia zostanie maksymalnie skrócony.
Znając już podstawowe zasady, jakimi rządzi się rynek rumuński, można przejść do wdrażania konkretnych działań optymalizacyjnych i marketingowych. Oto najważniejsze techniki, jakie powinny znaleźć się w każdej strategii obejmującej pozycjonowanie Rumunia.
Jednym z najważniejszych czynników rankingowych jest wartość publikowanych treści. Trzeba bowiem pamiętać, że prowadzenie działań e-commerce w Rumunii to nie tylko oferowanie najwyższej jakości produktów i usług, ale też umiejętne reklamowanie ich w sieci. Aby lepiej pozycjonować się w wyszukiwarce Google, konieczne jest więc opracowanie i wdrożenie skutecznej strategii marketingu treści. Od czego zacząć?
Pierwszym punktem do zrealizowania przed publikacją jakiegokolwiek contentu jest znalezienie słów kluczowych. Wykorzystanie fraz popularnych na rynku rumuńskim nie tylko korzystnie wpływa na pozycjonowanie danej strony, ale też pozwala dotrzeć do odbiorców, którzy są faktycznie zainteresowani usługami firmy. Gdzie jednak szukać skutecznych słów kluczowych? Pomocne okazać się w tym mogą narzędzia, takie jak Keyword Tool, Google Analytics, Google Search Console czy Ahrefs. Wskażą one nie tylko najpopularniejsze wśród rumuńskich odbiorców frazy, ale też zaprezentują ich konkurencyjność i trendy wyszukiwania w danym przedziale czasowym. Dzięki temu strategia content marketingu zostanie prawidłowo opracowana, a przekaz dotrze do odpowiednich użytkowników.
Po zidentyfikowaniu odpowiednich słów kluczowych można przejść do tworzenia treści. Warto wówczas wykorzystać sprawdzone formy publikacji, które cieszą się szczególnym zainteresowaniem współczesnych użytkowników rumuńskich wyszukiwarek. Oto rodzaje treści, na które należy zwrócić wówczas szczególną uwagę:
Wdrażając strategię content marketingu, trzeba pamiętać, że treść ma za zadanie budować zaangażowanie odbiorców i zwiększać ich zaufanie do marki. Warto więc poświęcić trochę czasu na opracowanie skutecznych artykułów, gdyż okazać się to może bardzo rentowną inwestycją.
Podczas tworzenia treści kierowanych do odbiorców w danym kraju nie można zapominać o dostosowaniu przekazu do ich potrzeb. Pozycjonując stronę w Rumunii, nierzadko konieczne okazuje się zatrudnienie profesjonalnego copywritera, który opracuje wysokiej jakości treści w języku rumuńskim. Wykorzystanie automatycznych translatorów jest w tym przypadku bardzo złym pomysłem. Użytkownicy szybko wykryją bowiem mało profesjonalny content i stracą zaufanie do marki, przez co sprzedaż online nie osiągnie satysfakcjonującego poziomu.
Sieć linków zwrotnych jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych, który nie tylko korzystnie wpływa na pozycję witryny w wyszukiwarce Google, ale też buduje ruch na stronie i zwiększa jej świadomość wśród mieszkańców Rumunii. Wszelkie działania SEO związane z budowaniem profilu łączy powinny być jednak maksymalnie kontrolowane i ograniczone wyłącznie do sprawdzonych, dozwolonych przez wytyczne wyszukiwarek metod. Oznacza to, że wszelkiego rodzaju spamowanie linkami lub pozyskiwanie łączy z witryn o niskim autorytecie nie tylko nie przyniesie pożądanych wyników, ale też może bardzo poważnie zaszkodzić pozycjonowaniu strony oraz wiarygodności marki w Rumunii.
Prowadząc strategię linków ukierunkowaną na rynek zagraniczny, trzeba ponadto pamiętać o wykorzystaniu źródeł cieszących się szczególnym zainteresowaniem wśród mieszkańców danego kraju. W Rumunii dużą popularnością wyróżnia się Facebook i to właśnie tam warto prowadzić działania związane z pozyskiwaniem łączy. Gdzie jeszcze szukać wysokiej jakości linków? Oto kilka skutecznych sposobów:
Trzeba jednak pamiętać, że najskuteczniejszy link building to taki, który opiera się na naturalnym pozyskiwaniu łączy. Warto więc postawić na tworzenie wysokiej jakości treści, które nie tylko przyciągną nowych klientów, ale też zachęcą innych twórców do linkowania.
Rumunia należy do jednych z najszybciej rozwijających się państw w południowo-wschodniej Europie. Nic więc dziwnego, że konkurencyjność na tamtejszym rynku jest dość wysoka. Przedsiębiorcy chcący prowadzić kampanie SEO ukierunkowane na Rumunię muszą więc dołożyć wszelkich starań, aby wyróżnić się na tle branżowych rywali i przedstawić swoją markę w jak najkorzystniejszym świetle.
Doskonałym sposobem na wykazanie się profesjonalizmem oraz podkreślenie jakości i wiarygodności świadczonych usług jest optymalizacja strony pod kątem technicznym. Poprawa aspektów wizualnych oraz zwiększenie użyteczności witryny korzystnie wpływa na zaangażowanie klientów, skutecznie zachęcając ich do dokonania zakupu. O jakie aspekty warto zadbać, aby poprawić wizerunek marki w Rumunii? Oto najważniejsze z nich:
Dobra użyteczność witryny nie tylko korzystnie wpływa na jej pozycję w Google, ale też buduje zaangażowanie potencjalnych klientów. Odbiorcy usatysfakcjonowani wyglądem i funkcjonalnością strony spędzają w niej znacznie więcej czasu, dzięki czemu działalność e-commerce w Rumunii jest faktycznie opłacalna, a zwrot z inwestycji umożliwia ekspansję nowych rynków.
Pozycjonowanie w Rumunii to proces, który w wielu przypadkach okazać się może dość trudny i czasochłonny. Niemniej jednak opracowanie odpowiedniego planu SEO i zaprezentowanie rumuńskim konsumentom wartościowych treści niesie za sobą wiele istotnych korzyści, które obejmują nie tylko poprawienie sprzedaży, ale też dynamiczny rozwój marki, co jest dosyć atrakcyjne z punktu widzenia niemal wszystkich współczesnych przedsiębiorców. Oto kilka kluczowych zalet pozycjonowania, dla których warto prowadzić kampanie SEO na rynku rumuńskim:
Biorąc pod uwagę wszystkie korzyści wynikające z pozycjonowania stron w Rumunii, stwierdzić można, że jest ono bardzo opłacalne. Umiejętnie opracowany plan optymalizacji pod kątem SEO okazać się może kluczem do sukcesu niemal każdej współczesnej firmy, dlatego zdecydowanie warto zaangażować się w ten proces.
Pozycjonowanie w Rumunii, mimo że stanowi bardzo skuteczny sposób na zwiększanie liczby klientów i generowanie sprzedaży na rynku zagranicznym, wciąż odstrasza wielu przedsiębiorców swoją skomplikowaną specyfiką i czasochłonnością. Trudno się nie zgodzić ze stwierdzeniem, że kampania SEO jest dość wymagającym przedsięwzięciem, którego efekty nierzadko pojawiają się dopiero po kilku, a nawet kilkunastu miesiącach. Niemniej jednak dzięki wydajności rozwiązań optymalizacyjnych oraz wszelkim korzyściom wynikającym z działań SEO proces pozycjonowania na rumuńskim rynku jest niezawodną inwestycją, która może wspomóc rozwój niemal każdej, współczesnej marki.
O ile samodzielne SEO okazać się może dość trudnym zadaniem, zlecenie pozycjonowania profesjonalnej agencji jest łatwe i szybkie, a efekty tej decyzji mogą zaskoczyć wielu właścicieli firm. Przeprowadzenie kompleksowych badań, wybór właściwych technik oraz stała kontrola skuteczności podejmowanych rozwiązań to tylko kilka zalet skorzystania z pomocy specjalistów SEO.
Jako że pozycjonowanie Rumunia wymaga opracowania strategii treści w języku mieszkańców tego kraju, prowadzenie działań marketingowych bez wsparcia ekspertów w tej dziedzinie okazać się może nie tylko trudne, ale też mało skuteczne. Warto więc przeprowadzić własne badania i wybrać agencję SEO, dzięki której promowanie marki w Rumunii przyniesie pożądane efekty, a koszty wdrożenia kampanii zostaną ograniczone do absolutnego minimum.
Agencja SEO to zespół specjalistów, którzy zasady pozycjonowania znają jak własną kieszeń. Wsparcie ekspertów w procesie optymalizacji strony pod kątem rynku zagranicznego jest szczególnie ważne, gdyż ogranicza ryzyko popełnienia ewentualnych błędów oraz poprawia efektywność poszczególnych rozwiązań. Oto kilka najważniejszych usług, jakie oferują profesjonalni pozycjonerzy:
Pozycjonowanie w Rumunii to niełatwe zadanie. Warto więc postawić na doświadczenie i umiejętności agencji, która kompleksowo zadba o skuteczność tego przedsięwzięcia, a przy tym zagwarantuje efekty, jakie trudno byłoby uzyskać samodzielnie.
Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu nowych klientów i promowaniu marki na rumuńskim rynku, koniecznie skontaktuj się z nami! Grupa iCEA to zespół doświadczonych ekspertów, którzy specjalizują się zarówno w działaniach na terenie kraju, jak i za granicą. Dzięki ich wiedzy i umiejętnościom z zakresu digital marketingu nie tylko zyskasz zaufanie rumuńskich konsumentów, ale też rozwiniesz swoją firmę na arenie międzynarodowej, co zapewni Ci spektakularny sukces.
W ramach współpracy możesz liczyć na kompleksową optymalizację pod kątem e-commerce, stałą kontrolę wyników oraz regularne badania, co jest szczególnie ważne podczas kampanii za granicą. Nie czekaj więc i skontaktuj się z nami już dziś, a przedstawimy Ci plan, dzięki któremu Twoja firma zdobędzie popularność w Rumunii!
Pozycjonowanie stron w Rumunii to dość skomplikowany proces, którego cena zależy od wielu czynników, takich jak trudność słów kluczowych, konkurencyjność branży czy charakterystyka danej marki. Aby więc uzyskać dokładną wycenę, warto skontaktować się z agencją SEO.
Pozycjonowanie na Rumunię, jako że jest działaniem związanym z marketingiem zagranicznym, stanowi dość czasochłonne przedsięwzięcie. Przeprowadzenie dokładnych badań, opracowanie skutecznej strategii oraz wdrożenie poszczególnych technik optymalizacyjnych to zabiegi, które trwają z reguły od kilku, do nawet kilkunastu miesięcy.
Pozycjonowanie stron w Rumunii to proces, który niesie za sobą wiele ważnych dla rozwoju marki korzyści. Zaliczyć do nich można między innymi większą świadomość marki na rynku zagranicznym, lepsze wyniki sprzedażowe, większe zaufanie do firmy oraz stale rosnące zainteresowanie jej ofertą.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.