Z usług fryzjerskich korzysta każdy z nas. Duża liczba salonów na rynku sprzyja jednak stale rosnącej konkurencji, która uniemożliwia skuteczne promowanie marki i jej oferty. Doskonałym rozwiązaniem okazuje się wówczas marketing internetowy. Pozycjonowanie salonu fryzjerskiego gwarantuje napływ nowych klientów i zwiększenie sprzedaży, na czym z pewnością zależy każdemu przedsiębiorcy. Na czym dokładnie polega ten proces? Sprawdźmy!
Pozycjonowanie salonu fryzjerskiego to proces budowania obecności marki w sieci za pośrednictwem wielu narzędzi marketingowych i technik optymalizacyjnych. Właściciele firm dbają wówczas o skuteczną promocję swojej oferty w Internecie, udoskonalając jednocześnie funkcjonalność witryny. Dzięki temu świadomość marki znacznie wzrasta, a szanse na zdobycie nowych klientów są znacznie wyższe.
Pozycjonowanie salonu fryzjerskiego jest jednym z najlepszych sposobów reklamowania firm z tej branży w sieci. Proces optymalizacyjny opiera się na trzech głównych obszarach:
On-page SEO dotyczy działań związanych z tworzeniem i optymalizacją treści pod kątem właściwych słów kluczowych. Dzięki odpowiednim frazom przekaz dociera do osób, które są zainteresowane usługami fryzjerskimi, a strona internetowa zajmuje wyższe pozycje w wyszukiwarce.
Off-page SEO obejmuje z kolei procesy promocyjne zachodzące poza obszarem strony internetowej. Jedną z najważniejszych technik jest wówczas budowanie linków, czyli pozyskiwanie łączy z witryn o wysokim autorytecie w branży.
Optymalizacja techniczna to wszelkie działania związane z tworzeniem użytecznej i funkcjonalnej witryny internetowej, która zachwyci docelowych odbiorców oraz usprawni proces indeksowania zawartości.
Stosując techniki optymalizacyjne ze wszystkich tych obszarów, salony fryzjerskie z pewnością zyskają popularność w wyszukiwarce oraz przyciągną wielu nowych klientów.
Jak już wspomnieliśmy, pozycjonowanie salonu fryzjerskiego to jeden z najlepszych sposobów rozszerzania świadomości marki i przyciągania nowych klientów. Umiejętnie przeprowadzona optymalizacja pod kątem wyszukiwarek niesie za sobą jednak znacznie więcej istotnych korzyści, dzięki którym zakład fryzjerski może nieustannie się rozwijać. Oto najważniejsze z nich:
Jedną z najważniejszych zalet pozycjonowania stron jest jednak stałe napędzanie rozwoju marki, który odbywa się zarówno w obszarze internetowym, jak i stacjonarnie. Warto więc poświęcić trochę czasu na przeprowadzenie odpowiednich badań i opracowanie planu SEO, dzięki któremu zakład fryzjerski osiągnie sukces.
Wdrażanie każdej strategii marketingowej warto zacząć od przeprowadzenia dokładnych badań. Pozycjonowanie salonu fryzjerskiego powinno być więc poprzedzone analizami i testami, dzięki którym ryzyko niepowodzenia spadnie do absolutnego minimum. Baza szczegółowych informacji na temat branży posłuży ponadto jako punkt odniesienia podczas oceny efektywności prowadzonych działań, co umożliwi wdrożenie ewentualnych poprawek i likwidację błędów.
W pierwszej kolejności należy przeprowadzić analizę rynku docelowego. Warto wówczas zwrócić szczególną uwagę na aspekty, takie jak zainteresowania potencjalnych klientów, ich potrzeby, oczekiwania, problemy czy sposoby spędzania wolnego czasu. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie opracować skuteczny plan marketingowy i zdobyć zaufanie grupy docelowej.
Kolejnym krokiem jest przeprowadzenie analizy konkurencji. Wiedząc, co sprawdziło się w przypadku branżowych rywali oraz znając techniki, które nie przyniosły zamierzonych efektów, znacznie łatwiej będzie stworzyć skuteczną strategię i uniknąć błędów.
Jednym z najważniejszych badań, jakie warto przeprowadzić przed pozycjonowaniem stron, jest audyt SEO. Polega on na identyfikacji zarówno skutecznych, jak i tych mniej efektywnych elementów witryny. Audyt serwisu umożliwia ponadto weryfikację użyteczności poszczególnych rozwiązań, które bezpośrednio wpływają na wrażenia odbiorców. Dzięki tak szczegółowym informacjom pozycjonowanie salonu fryzjerskiego będzie nie tylko znacznie łatwiejsze, ale też przyniesie spektakularne efekty.
Mimo że pozycjonowanie salonu fryzjerskiego w przypadku każdej firmy w tej branży będzie wyglądało nieco inaczej, możemy wyróżnić kilka uniwersalnych technik, które sprawdzą się w przypadku niemal wszystkich przedsiębiorstw. Przyjrzyjmy się im bliżej.
Content marketing jest jednym z najskuteczniejszych sposobów promowania marki w Internecie. Wysokiej jakości treści zachęcają odbiorców do odwiedzenia danego lokalu i jego strony WWW oraz dobrze pozycjonują się w wyszukiwarce, co niesie za sobą wiele innych korzyści.
Jednym z najważniejszych aspektów, o których należy pamiętać, aby content marketing był skuteczny, jest optymalizacja treści pod kątem właściwych słów kluczowych. Odpowiednie frazy zidentyfikować można na wiele sposobów. Większość projektantów stron internetowych stawia na wykorzystanie takich narzędzi analitycznych, jak Google Search Console, Keyword Tool czy Ahrefs. Wskazują one bowiem nie tylko trafne słowa kluczowe, ale też prezentują wiele ważnych statystyk związanych z ich pozycjonowaniem, dzięki czemu opracowanie skutecznej strategii treści jest o wiele łatwiejsze.
Mając już najpopularniejsze wśród docelowych odbiorców frazy, można przejść do tworzenia treści. Oto kilka form contentu cieszących się największym zainteresowaniem wśród współczesnych użytkowników:
Linki zwrotne są jednym z najważniejszych czynników rankingowych, które bezpośrednio wpływają na pozycjonowanie salonu fryzjerskiego. Aby więc zadbać o widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania, warto skoncentrować się na pozyskiwaniu wiarygodnych linków z witryn o wysokim autorytecie w branży.
Jedną z najskuteczniejszych technik okazuje się wówczas naturalne budowanie linków. Polega to na tworzeniu oryginalnych treści, które zachęcą innych twórców do udostępnienia linków do danej strony w swoich serwisach. Istnieje jednak wiele innych, sprawdzonych metod link buildingu. Oto najpopularniejsze z nich:
Optymalizacja techniczna to bardzo ważny element każdej strategii marketingowej pod kątem SEO. Polega na udoskonalaniu użyteczności i funkcjonalności strony internetowej, dzięki czemu odbiorcy mogą bezproblemowo korzystać ze wszystkich funkcji serwisu, a wyszukiwarki sprawnie indeksować jego zawartość.
Mimo że pozycjonowanie salonu fryzjerskiego obejmuje wiele czynników technicznych, na początku warto skupić się na tych, które bezpośrednio wpływają na doświadczenia potencjalnych klientów. Są to:
Lokalne pozycjonowanie salonu fryzjerskiego polega na zwiększaniu widoczności marki w wynikach wyszukiwania prezentowanych użytkownikom przebywającym w danej lokalizacji. Proces ten bardzo korzystnie wpływa na pracę danego zakładu, gdyż umożliwia pozyskiwanie wielu nowych klientów, zainteresowanych skorzystaniem z usług fryzjerskich.
Jedną z najważniejszych technik SEO z zakresu pozycjonowania lokalnego jest optymalizacja wizytówki Google. W tym celu należy przejść do profilu w narzędziu Google Moja Firma i uzupełnić najważniejsze informacje o przedsiębiorstwie, takie jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia lokalu, cennik czy recenzje innych klientów. Profesjonalna wizytówka Google budzi zaufanie docelowych klientów, zachęcając ich tym samym do skorzystania z usług danego zakładu. Warto więc zwrócić na ten aspekt szczególną uwagę.
Kolejnym czynnikiem, o którym warto pamiętać, pozycjonując markę w lokalnych wynikach wyszukiwania, jest optymalizacja treści pod kątem lokalnych słów kluczowych. Mowa tu o terminach związanych z danym miastem czy regionem, takich jak: “usługi fryzjerskie miasto”, “najlepszy fryzjer w miasto” czy “strzyżenie miasto”. Dzięki takim frazom przekaz dotrze do osób faktycznie zainteresowanych, a salon fryzjerski uzyska wysoką pozycję w wyszukiwarce.
Lokalne pozycjonowanie salonu fryzjerskiego ma również na celu maksymalne ułatwienie znalezienia danego lokalu przez użytkowników. Warto więc zaznaczyć dokładną lokalizację salonu w Mapach Google, aby żaden zainteresowany strzyżeniem czy farbowaniem włosów klient nie miał problemu z dotarciem w dane miejsce.
Trzeba też zaznaczyć, że pozycjonowanie lokalne jest nieco tańszą alternatywą standardowych działań SEO. Co więcej, umiejętnie opracowany plan optymalizacyjny zapewnia dość szybkie efekty, gdyż lokalne słowa kluczowe są mniej konkurencyjne niż tradycyjne frazy. Lokalne pozycjonowanie salonu fryzjerskiego jest więc szczególnie polecane małym i początkującym przedsiębiorstwom, których budżet nie pozwala na promocję oferty na terenie całego kraju.
Pozycjonowanie salonu fryzjerskiego to dość czasochłonny i wymagający proces. Na pierwsze efekty SEO zwykle trzeba czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Należy też pamiętać, że konkurencyjność internetowego rynku stale wzrasta, a dostęp do poszczególnych narzędzi optymalizacyjnych ma coraz więcej współczesnych przedsiębiorstw.
Niemniej jednak umiejętnie opracowany plan marketingowy zapewnia wyniki, jakie trudno byłoby uzyskać za pośrednictwem innych technik reklamowych. Warto więc zaangażować się w działania SEO, przeprowadzić niezbędne badania i wykorzystać metody, które z pewnością korzystnie wpłyną na widoczność oferty salonu fryzjerskiego w wyszukiwarce.
Wielu właścicieli firm zastanawia się jednak, czy samodzielne pozycjonowanie strony internetowej może przynieść satysfakcjonujące efekty. Okazuje się, że tak! Czy pomoc specjalistów jest więc nam w ogóle potrzebna?
Jak już wspomnieliśmy, pozycjonowanie salonu fryzjerskiego to dość wymagający proces. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców rozważa zatrudnienie profesjonalnej agencji SEO. Trzeba bowiem pamiętać, że o ile samodzielna optymalizacja pod kątem wyszukiwarek przyniesie pewne korzyści, nigdy nie zagwarantuje efektów, jakie zapewni współpraca ze specjalistami.
Decydując się na skorzystanie z pomocy ekspertów SEO, warto znać podstawowe techniki, jakimi się posługują. Należą do nich:
Jak widać, wsparcie agencji SEO może przyczynić się do sukcesu niejednego salonu fryzjerskiego. Warto więc skontaktować się ze specjalistami i omówić szczegóły dotyczące promowania swojej marki w Internecie.
Pozycjonowanie salonu fryzjerskiego to złożony proces, który przynosi wiele istotnych dla rozwoju marki korzyści. Do najważniejszych zalet SEO zaliczamy: wzrost zainteresowania marką i jej ofertą, większą świadomość firmy wśród użytkowników sieci, lepsze wyniki sprzedażowe oraz stale rosnące zaufanie do danego przedsiębiorstwa.
Pozycjonowanie salonu fryzjerskiego warto zacząć od przeprowadzenia dokładnej analizy branży i rynku docelowego. Wiedząc, czego oczekują potencjalni klienci oraz znając techniki, które sprawdziły się w przypadku konkurencyjnych marek, znacznie łatwiej będzie opracować skuteczny plan SEO i uniknąć błędów.
Pozycjonowanie lokalne salonu fryzjerskiego, mimo że nieco mniej wymagające niż standardowe SEO, wciąż jest dość czasochłonnym procesem. Na pierwsze efekty działań optymalizacyjnych trzeba bowiem czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, a czas ten zależy w głównej mierze od konkurencyjności branży.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.