Na pozycję strony w wyszukiwarce Google wpływa wiele różnorodnych czynników. Uzyskanie widoczności w sieci wymaga więc zastosowania skutecznych technik optymalizacyjnych i narzędzi marketingowych. Wielu przedsiębiorców zapomina jednak o wykorzystywaniu potencjału systemów zarządzania treścią. Mogą one bowiem znacznie uskutecznić działania SEO, generując przy tym satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe. W tym artykule przyjrzymy się zatem platformie Selly. Jak wygląda pozycjonowanie stron zaprojektowanych w tym systemie i co można dzięki temu osiągnąć? Sprawdźmy!
Selly to polskie oprogramowanie e-commerce, które oferuje rozwiązania dla sklepów opartych na systemie SaaS (Software as a Service). Użytkownicy mogą więc korzystać z platformy za pośrednictwem abonamentu. Otrzymują wówczas dostosowany do potrzeb firmy serwis sprzedaży internetowej, a producent oferuje regularne ulepszenia jego użyteczności z pełnym wsparciem technicznym.
Selly zapewnia szereg przydatnych funkcji, które od początku istnienia sklepu internetowego ułatwiają jego właścicielowi podejmowanie różnych działań marketingowych i sprzedażowych. Efektywny rozwój biznesu odbywa się za pośrednictwem takich metod, jak:
Łatwy w obsłudze interfejs, mnogość funkcji oraz dostęp do wielu przydatnych narzędzi optymalizacyjnych to tylko kilka powodów, dla których wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się na prowadzenie swojej firmy na platformie Selly.
Warto też wspomnieć o podstawowej specyfikacji tego oprogramowania. Po darmowym okresie próbnym istnieje możliwość wykupienia jednego z trzech abonamentów, różniących się między innymi wielkością transferu czy pojemnością dyskową. Istotną zaletą Selly są stosunkowo niskie koszty prowadzenia sklepu internetowego w porównaniu z innymi dostępnymi na rynku oprogramowaniami. Co więcej, decydując się na platformę Selly, nie trzeba kierować się grupą docelową, gdyż dostęp do wielu funkcji i narzędzi umożliwia sprawne dostosowanie projektu do oczekiwań potencjalnych klientów danej marki.
Założenie sklepu internetowego na Selly wiąże się z wieloma ważnymi dla rozwoju biznesu korzyściami. Są to między innymi:
Istotną dla każdego przedsiębiorcy zaletą jest też brak konieczności płacenia producentowi prowizji od sprzedaży, co znacznie zwiększa przychody firmy, umożliwiając jej rozwój na wielu płaszczyznach.
Trzeba jednak pamiętać, że samo zaprojektowanie sklepu na Selly nie zagwarantuje marce spektakularnych efektów. Aby pozyskać wielu nowych klientów i zwiększyć efektywność sprzedaży internetowej, należy podjąć pewne kroki oparte na sprawdzonych technikach marketingowych. Jedną z nich jest pozycjonowanie sklepów internetowych. Co warto wiedzieć o tym procesie?
Pozycjonowanie Selly to złożony proces budowania widoczności w sieci sklepu internetowego zbudowanego na tej platformie. Wykorzystywane są wówczas wszelkiego rodzaju techniki optymalizacyjne i narzędzia marketingowe, mające na celu zwiększenie użyteczności witryny e-commerce oraz przedstawienie oferty nowym konsumentom.
Na proces pozycjonowania sklepów internetowych składają się trzy kluczowe aspekty:
On-page SEO dotyczy wszelkich działań związanych z tworzeniem i optymalizacją treści pod kątem wyszukiwarek i oczekiwań potencjalnych klientów. Najważniejsze jest wówczas wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych, dzięki którym treści docierają do odpowiednich osób i uzyskują wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google.
Off-page SEO odnosi się z kolei do działań marketingowych podejmowanych poza obszarem witryny. Mowa tu w szczególności o link buildingu, czyli pozyskiwaniu wartościowych linków zwrotnych, które zwiększają autorytet domeny oraz budują ruch na stronie głównej.
Optymalizacja techniczna obejmuje natomiast procesy związane z doskonaleniem sklepu internetowego pod kątem użyteczności. Jednym z najważniejszych wyznaczników są wówczas doświadczenia odbiorców, które mają bezpośredni wpływ na ruch na stronie i uzyskiwaną sprzedaż.
Umiejętne połączenie technik SEO z tych trzech obszarów jest najlepszym sposobem na skuteczne pozycjonowanie Selly. Aby jednak proces ten przyniósł pożądane efekty, konieczne jest zastosowanie kilku sprawdzonych metod optymalizacji pod kątem Google. Przyjrzyjmy się im bliżej.
Aby znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, witryna internetowa musi spełniać nie tylko wymagania Google, ale też oczekiwania docelowych odbiorców. Podczas pozycjonowania wyszukiwarki internetowe uwzględniają bowiem szereg ważnych czynników świadczących o profesjonalizmie danej marki i jakości jej usług. Jak zatem zoptymalizować sklepy internetowe, aby stały się liderem w swojej branży? Działania SEO warto rozpocząć od przeprowadzenia dokładnych badań.
Pierwszym jest identyfikacja potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Znając podstawowe wymagania docelowych odbiorców, znacznie łatwiej będzie dostosować do nich ofertę swojej firmy, osiągając przy tym szereg istotnych korzyści.
Kolejne, ważne badanie dotyczy konkurencji. Wiedząc, co sprawdziło się w przypadku innych marek w branży, a co nie przyniosło satysfakcjonujących efektów, opracowanie skutecznego projektu sklepu Selly nie sprawi żadnych problemów, a ryzyko wystąpienia ewentualnych błędów spadnie do absolutnego minimum.
Po zbadaniu warunków panujących w danej branży można przejść do pracy nad stroną internetową. Działania SEO należy rozpocząć od przeprowadzenia dokładnego audytu SEO. Polega on na kompleksowej analizie witryny pod kątem poprawności i użyteczności. Zebrane informacje warto następnie wykorzystać podczas wdrażania technik optymalizacyjnych, aby mieć pewność, że podjęte kroki są właściwe.
Mając już podstawowe dane o rynku docelowym, branży i wydajności sklepu, można rozpocząć pozycjonowanie sklepu Selly. Jakie techniki warto wówczas wykorzystać?
Wykorzystując platformę Selly, właściciele sklepów mają dostęp do wielu przydatnych funkcji o różnym zakresie możliwości. Trzeba jednak pamiętać, że skuteczne pozycjonowanie e-commerce to przede wszystkim przemyślana strategia marketingowa i zastosowanie odpowiednich technik optymalizacyjnych. Oto kilka sprawdzonych metod, dzięki którym struktura sklepu internetowego spotka się z zainteresowaniem niejednego współczesnego użytkownika.
Aby dana witryna internetowa wysoko pozycjonowała się w wynikach wyszukiwania, wszystkie treści w jej obrębie powinny być kompleksowo zoptymalizowane. Najważniejszym aspektem okazuje się wówczas wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych.
Trafne frazy można zidentyfikować na wiele sposobów. Jednym z najczęściej stosowanych jest jednak użycie przydatnych narzędzi analitycznych, takich jak Ahrefs, Google Search Console czy Keyword Tool. Wskażą one nie tylko popularne wśród docelowych odbiorców słowa kluczowe, ale też zaprezentują ich konkurencyjność i trendy wyszukiwania w danym okresie. Dzięki temu opracowanie skutecznej strategii content marketingu będzie o wiele łatwiejsze, a ryzyko popełnienia ewentualnych błędów spadnie praktycznie do zera.
Mając już odpowiednie słowa kluczowe, można przejść do tworzenia contentu. Należy wówczas pamiętać, że Search Engine Optimization to nie tylko działania pod kątem Google, ale też rozwiązania dostosowane do oczekiwań potencjalnych klientów. Aby więc sklep Selly cieszył się sporym zainteresowaniem wśród docelowych odbiorców, treści na kartach produktów czy stronach informacyjnych powinny być interesujące i oryginalne.
Wdrażając strategię content marketingu, trzeba ponadto pamiętać, że na pozycjonowanie wpływają nie tylko treści na stronie, ale też inne formy publikacji. Oto najskuteczniejsze z nich:
Link building jest jednym z najważniejszych aspektów Search Engine Optimization. Dobrej jakości linki zwrotne z witryn o wysokim autorytecie w branży korzystnie wpływają bowiem na pozycjonowanie e-commerce, generując przy tym duży ruch w sklepie. Podczas wdrażania tej techniki trzeba jednak pamiętać, że dla wyszukiwarki najważniejsza jest jakość łączy, a nie ich ilość. Aby więc poprawić swój wizerunek w oczach Google, warto zrezygnować z wszelkiego rodzaju spamu oraz starannie zweryfikować wiarygodność wybranych źródeł.
Najlepszą metodą link buildingu jest naturalne pozyskiwanie linków. Technika ta opiera się na tworzeniu wartościowych treści, do których inni twórcy zdecydują się umieścić linki na swoich stronach internetowych. Dzięki temu liczba odwiedzających znacznie wzrasta, a sklep osiąga lepszą widoczność w Google.
Poza naturalnym budowaniem profilu linków zwrotnych warto wykorzystać kilka innych metod. Są to:
W ramach optymalizacji off-page warto też zadbać o pozycjonowanie lokalne. Poprzez wypełnienie wymaganych pól w wizytówce firmy oraz zaznaczenie jej dokładnej lokalizacji w Mapach Google wzrastają szanse na zdobycie nowych klientów.
Optymalizacja strony pod kątem technicznym to jeden z najważniejszych aspektów prowadzenia biznesu e-commerce na Selly. W ramach abonamentu narzędzie udostępnia szereg przydatnych funkcji, dzięki którym poprawa użyteczności serwisu oraz likwidacja wszelkich błędów nie stanowi żadnego problemu.
Prawidłowo zoptymalizowany kod HTML, linkowanie wewnętrzne i wysoka jakość treści to tylko kilka elementów, na które warto wówczas zwrócić szczególną uwagę. Sklep internetowy powinien bowiem bezproblemowo obsługiwać zamówienia oraz zachęcać użytkowników do ponownych odwiedzin.
W ramach optymalizacji technicznej należy zadbać o mnóstwo istotnych czynników. Wiele z nich, takich jak linkowanie wewnętrzne czy struktura metadanych, wpływają nie tylko na doświadczenia odbiorców, ale też na proces analizy witryny przez wyszukiwarki internetowe. Na czym skupić się najbardziej? Oto kilka najważniejszych elementów:
Dzięki optymalizacji tych elementów sklep internetowy z pewnością uzyska widoczność w wyszukiwarce oraz zapewni potencjalnym klientom bezproblemowy dostęp do poszczególnych funkcji.
Pozycjonowanie e-commerce to świetny sposób na rozwijanie swojego biznesu w Internecie. Platforma Selly i dostęp do jej wielu przydatnych funkcji, a przy tym umiejętnie opracowany plan optymalizacyjny mogą okazać się kluczem do sukcesu niejednego współczesnego przedsiębiorstwa. Znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania niesie bowiem za sobą wiele korzyści, dzięki którym marka może podbijać nowe rynki i dynamicznie zwiększać sprzedaż. Są to:
Pozycjonowanie Selly to jeden z najlepszych sposobów na promowanie stron powstałych na tej platformie. Nic więc dziwnego, że coraz więcej współczesnych właścicieli sklepów online rezygnuje z tradycyjnych form reklamy, inwestując wyłącznie w sprawdzone techniki SEO. Odpowiedni plan optymalizacyjny gwarantuje bowiem efekty, jakich nie zapewni żadna inna strategia marketingowa.
Biorąc pod uwagę skuteczność pozycjonowania, przedsiębiorcy często zastanawiają się, czy samodzielne wdrożenie tego procesu przyniesie pożądane wyniki. Rozważaniom tym towarzyszy zwykle pytanie: czy pozycjonowanie sklepu Selly jest trudne?
Pozycjonowanie to dość wymagający i czasochłonny proces. Aby odpowiednio wypromować swój biznes e-commerce w wynikach wyszukiwania, konieczne jest zastosowanie właściwych narzędzi i technik optymalizacyjnych. Niezbędne okazują się wówczas obszerna wiedza na temat digital marketingu oraz szereg specjalistycznych umiejętności z zakresu SEO. Nic więc dziwnego, że coraz więcej właścicieli sklepów online decyduje się na skorzystanie z pomocy doświadczonej agencji SEO.
Rozważając współpracę z profesjonalistami, warto znać najważniejsze działania wchodzące w zakres ich oferty. Oto kilka najważniejszych usług, jakie świadczy niemal każda agencja SEO:
Wyświetlając wyniki wyszukiwania, Google bierze pod uwagę wiele czynników. Aby więc znaleźć się na szczycie wyszukiwarki, trzeba kompleksowo zadbać o swoją stronę internetową. Ze wsparciem profesjonalnej agencji SEO jest to o wiele łatwiejsze.
Jeśli zatem szukasz zespołu specjalistów, którzy wyniosą Twoją witrynę na pierwszą stronę wyników wyszukiwania, koniecznie skontaktuj się z nami! Grupa iCEA to doświadczona agencja SEO, która przy użyciu sprawdzonych technik optymalizacyjnych oraz narzędzi marketingowych kompleksowo zadba o popularność i użyteczność witryny e-commerce, zapewniając tym samym satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe i dynamiczny wzrost świadomości marki w sieci. Jeśli więc chcesz poznać naszą ofertę, nie czekaj – umów się na bezpłatną konsultację już dziś!
Wykorzystanie skutecznego oprogramowania wraz z odpowiednią techniką marketingową przyniosło sukces wielu współczesnym firmom. Warto więc wdrożyć sprawdzone techniki SEO w swoim sklepie internetowym i zastosować różnorodne narzędzia marketingowe, które rozszerzą grono potencjalnych klientów oraz sprawią, że witryna zajmie najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.
Pozycjonowanie sklepu na Selly to proces, który w przypadku każdej firmy będzie wyglądał nieco inaczej. W związku z tym koszty optymalizacji będą różnić się w zależności od konkurencyjności branży czy trudności słów kluczowych. Aby uzyskać dokładną wycenę, należy skonsultować się z wybraną agencją SEO.
Pozycjonowanie sklepu internetowego na Selly to dość czasochłonny proces. Na pierwsze efekty SEO trzeba zwykle czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Czas ten zależy wówczas od aspektów, takich jak konkurencyjność słów kluczowych, aktualny stan witryny czy bieżąca pozycja sklepu w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie sklepu na Selly warto zacząć od zebrania informacji o rynku docelowym i danej branży. Identyfikacja najważniejszych potrzeb potencjalnych klientów oraz analiza skuteczności działań podejmowanych przez konkurencyjne marki z pewnością pozwolą opracować skuteczny plan SEO i uniknąć wszelkich błędów.
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces, który zyskuje coraz większą popularność. Wynika to przede wszystkim z jego zalet, takich jak większe zainteresowanie marką i jej ofertą, stale rosnąca świadomość firmy w sieci, lepsze wyniki sprzedażowe oraz nieustanny rozwój przedsiębiorstwa na wielu płaszczyznach.
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.