Pozycjonowanie stron ShopGold

Konkurencyjność branży e-commerce nieustannie wzrasta. Nic więc dziwnego, że właściciele stron internetowych dokładają wszelkich starań, aby ich witryny były lepsze niż serwisy branżowych rywali. Niewielu z nich zwraca jednak uwagę na funkcjonalność wykorzystywanego oprogramowania CMS. Jak zatem powinno wyglądać pozycjonowanie ShopGold i na co zwrócić uwagę, aby zwiększyć widoczność marki w wyszukiwarce Google? Przyjrzyjmy się temu bliżej!

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.
    Wysyłanie

    Czym jest ShopGold?

    ShopGold to popularny system zarządzania treścią, który znacznie ułatwia prowadzenie działań sprzedażowych online. Oprogramowanie ShopGold udostępniane jest użytkownikom w formie licencji, co oznacza, że sklep musi zostać zainstalowany na własnym serwerze. Mimo że aspekt ten wiąże się z dodatkowymi kosztami, jest niezwykle korzystnym rozwiązaniem, gdyż umożliwia dowolną modyfikację kodu źródłowego. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą dostosować poszczególne funkcje do własnych preferencji oraz maksymalnie wykorzystać potencjał marketingowy swojej marki.

    Warto też wspomnieć, że oprogramowanie ShopGold zapewnia kompleksowe wsparcie w działaniach SEO. Dostępność wielu przydatnych funkcji oraz przyjazny interfejs gwarantują bezproblemową optymalizację pod kątem wyszukiwarki Google, co jest szczególnie ważne w procesie pozycjonowania sklepów internetowych.

    Mówiąc o zaletach ShopGold, nie można zapomnieć o możliwości sprzedaży nielimitowanej liczby produktów. Co więcej, platforma oferuje wiele bezpłatnych szablonów i modułów, dzięki którym promowanie oferty w Internecie jest jeszcze łatwiejsze.

    Ważnym aspektem platformy ShopGold jest także możliwość dodawania połączeń z wieloma zewnętrznymi systemami, takimi jak Allegro, porównywarki cenowe, media społecznościowe czy firmy kurierskie. Ponadto istotna jest kompatybilność z najważniejszymi metodami płatności, dzięki którym sprzedaż online osiąga satysfakcjonujący poziom.

    Platforma ShopGold wyróżnia się intuicyjną obsługą oraz bezpośrednim dostępem do zarządzania sklepem z poziomu panelu zarządzania. Mimo że wdrożenie niektórych modyfikacji może wymagać wsparcia programisty, wiele podstawowych działań można z powodzeniem zrealizować samodzielnie.

    Trzeba jednak pamiętać, że nawet najlepszy system zarządzania sklepem internetowym nie zapewni marce spektakularnych efektów bez właściwych działań marketingowych. Kluczowe okazuje się wówczas pozycjonowanie sklepu ShopGold. Co warto wiedzieć o tym procesie?

    Na czym polega pozycjonowanie ShopGold?

    Pozycjonowanie ShopGold polega na zwiększaniu widoczności sklepu internetowego opartego na tymże systemie w wyszukiwarce Google. Jest niezwykle ważnym elementem każdej strategii marketingowej, gdyż zapewnia marce szereg istotnych dla jej rozwoju korzyści. Nic więc dziwnego, że właściciele firm coraz częściej rezygnują z tradycyjnych środków reklamy, inwestując wyłącznie w działania optymalizacyjne.

    Każdy sklep internetowy wymaga innego podejścia oraz zestawu technik dopasowanych do indywidualnych potrzeb danej marki. Niemniej jednak proces pozycjonowania wszystkich witryn e-commerce opartych na tym systemie powinien uwzględniać metody z trzech następujących obszarów:

    • on-page SEO,
    • off-page SEO,
    • optymalizacja techniczna.

    On-page SEO polega na tworzeniu treści oraz ich optymalizacji pod kątem odpowiednich słów kluczowych. Dzięki temu przekaz trafia do osób, które są nim faktycznie zainteresowane, a sklep online lepiej pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania Google.

    Off-page SEO obejmuje z kolei działania promocyjne zachodzące poza obszarem sklepu internetowego. Najważniejszą techniką jest wówczas link building, czyli pozyskiwanie linków zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie w branży.

    Optymalizacja techniczna dotyczy natomiast działań zwiększających użyteczność sklepów internetowych. Celem zabiegów SEO jest wówczas maksymalna poprawa doświadczeń odbiorców. Ich satysfakcja bardzo korzystnie wpływa na decyzje zakupowe, a więc i sprzedaż.

    Pozycjonowanie sklepu ShopGold, zgodnie z wytycznymi Google, powinno uwzględniać wszystkie wymienione wyżej aspekty, angażując przy tym różnorodne techniki optymalizacyjne i narzędzia marketingowe.

    Pozycjonowanie ShopGold – dlaczego warto?

    Pozycjonowanie ShopGold to klucz do sukcesu wielu przedsiębiorców pracujących na tej platformie. Umiejętnie opracowany plan SEO niesie za sobą wiele korzyści, dzięki którym marka może rozwijać swój sklep online w długiej perspektywie.

    Istotną przewagą pozycjonowania sklepu internetowego nad tradycyjnymi środkami promocji jest możliwość bieżącej analizy efektywności prowadzonych działań. Dzięki wielu przydatnym narzędziom można łatwo zidentyfikować zarówno skuteczne, jak i te mniej rentowne zabiegi, kompleksowo optymalizując w ten sposób strategię marketingową.

    Pozycjonowanie stron jest ponadto stosunkowo tanim sposobem promowania marki i rozszerzania jej świadomości wśród docelowych odbiorców. Podczas gdy tradycyjne formy, takie jak telewizja, prasa czy radio, są dość kosztowne, SEO gwarantuje wysoki zwrot z inwestycji przy relatywnie niskich nakładach finansowych.

    Dlaczego warto pozycjonować sklep internetowy ShopGold? Oto najważniejsze efekty, jakich można się spodziewać:

    • stały napływ nowych klientów,
    • lepsze wyniki sprzedażowe,
    • wyższy współczynnik konwersji,
    • większe zaufanie do marki i jej usług,
    • nieustanny rozwój biznesu na wielu płaszczyznach,
    • większa świadomość marki w Internecie.

    Od czego zacząć pozycjonowanie strony?

    Pozycjonowanie ShopGold to dość skomplikowany proces, którego skuteczność zależy nie tylko od rodzaju zastosowanych technik, ale też zaangażowania w czynności optymalizacyjne. Warto więc kompleksowo podejść do działań SEO, już od początku wdrażania strategii.

    Na początku przygody z pozycjonowaniem strony należy przeprowadzić szereg szczegółowych badań. Pierwszym z nich powinna być analiza rynku docelowego. Warto wówczas zgromadzić informacje na temat potencjalnych nabywców, takie jak: wiek, płeć, dochody, zainteresowania, potrzeby czy oczekiwania. Dzięki temu ryzyko wystąpienia błędów spadnie od absolutnego minimum, a uzyskanie widoczności w wynikach wyszukiwania Google będzie o wiele łatwiejsze.

    W kolejnym kroku warto postawić na analizę konkurencji. Wiedząc, co sprawdziło się w przypadku innych marek w branży oraz znając techniki, które nie przyniosły satysfakcjonujących efektów, opracowanie skutecznego planu SEO nie będzie żadnym problemem, a koszty wdrożenia kampanii z pewnością nie przekroczą zaplanowanego budżetu.

    Po zbadaniu warunków panujących w danej branży można przejść do analizy strony internetowej. Kluczowe jest wówczas przeprowadzenie dokładnego audytu SEO, który wskaże wszelkie błędy techniczne oraz nakreśli ogólny zarys wydajności serwisu. Dzięki temu optymalizacja SEO przebiegnie sprawnie i skutecznie, a marka zyska wielu nowych klientów.

    Pozycjonowanie sklepu ShopGold – skuteczne techniki

    Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces składający się z wielu technik. Jego efekt jest więc wynikiem połączenia poszczególnych metod, przy jednoczesnym zachowaniu spójności i dokładności działań. Jak zatem skutecznie wypromować sklep ShopGold w wyszukiwarce Google? Podpowiadamy!

    Content marketing

    Content marketing to jeden z najważniejszych aspektów procesu pozycjonowania strony. Wartościowa treść najskuteczniej zachęca bowiem do dokonania zakupów oraz rozszerza świadomość marki w sieci, co przekłada się na szereg długofalowych korzyści.

    Zasadniczym czynnikiem strategii treści jest wykorzystanie odpowiednich fraz kluczowych. Dzięki optymalizacji tekstów pod kątem popularnych w danym środowisku terminów przekaz trafia do osób, które są nim faktycznie zainteresowane, a pozycjonowanie sklepu ShopGold przynosi pożądane wyniki.

    Fraz kluczowych można poszukiwać na wiele sposobów. Jednym z najlepszych okazuje się jednak skorzystanie z profesjonalnych narzędzi, takich jak Ahrefs, Google Search Console czy Keyword Tool. Wskażą one nie tylko najlepsze terminy, ale też zaprezentują ważne statystyki dotyczące ich wyszukiwania.

    Podczas analizy kluczowych haseł warto zwrócić uwagę na frazy long tail. Są one znacznie mniej konkurencyjne, dzięki czemu pozycjonowanie strony z ich wykorzystaniem przynosi nieco szybsze efekty. Terminami long tail powinny zainteresować się w szczególności małe i początkujące firmy, gdyż wdrożenie ich do kampanii marketingowej zwykle okazuje się nieco tańsze niż użycie standardowych fraz.

    Wybrane słowa kluczowe należy następnie uwzględnić w strategii content marketingu. Trzeba wówczas pamiętać, że na pozycjonowanie strony wpływa przede wszystkim gęstość i rozmieszczenie poszczególnych fraz. Najważniejsze terminy warto umieszczać w miejscach, takich jak meta dane, nagłówki, meta title czy struktury adresów URL. Często popełnianym błędem w tym zakresie jest nadużywanie popularnych haseł. Tworząc treści, należy upewnić się, że ich stosunek do całości tekstu nie przekracza 2-2,5%.

    Prowadząc strategię content marketingu, warto zwrócić uwagę na kilka szczególnie angażujących formatów, które cieszą się zainteresowaniem wśród współczesnych użytkowników. Są to:

    • poradniki,
    • newslettery,
    • recenzje,
    • kursy i szkolenia,
    • eksperckie wpisy blogowe,
    • treści wideo,
    • infografiki.

    Link building

    Linki zwrotne to jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Nic więc dziwnego, że każdy właściciel strony kładzie szczególny nacisk na skuteczność strategii link buildingu. Wartościowe łącza nie tylko korzystnie wpływają na pozycjonowanie sklepu ShopGold, ale też zwiększają ruch w witrynie, co bezpośrednio przekłada się na sprzedaż i konwersję.

    Budując sieć linków zwrotnych, trzeba pamiętać, że Google priorytetowo traktuje wiarygodność i jakość łączy, a nie ich ilość. Wszelkiego rodzaju podstępne techniki, takie jak kupowanie linków czy spam, nie tylko nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, ale też zmniejszą autorytet domeny, blokując tym samym jej rozwój w sieci.

    Aby pozycjonowanie stron przyniosło pożądane wyniki, warto postawić na sprawdzone metody budowania linków, które zyskają uznanie zarówno wyszukiwarek, jak i użytkowników. Oto najważniejsze z nich:

    • blogowanie gościnne,
    • aktywność w social mediach,
    • udostępnianie linków w katalogach branżowych,
    • udzielanie się na tematycznych forach internetowych,
    • użytkowanie portali, takich jak porównywarki cenowe,
    • sponsorowanie eventów,
    • influencer marketing.

    Trzeba jednak zaznaczyć, że najlepszą metodą budowania linków jest naturalny link building. Technika ta opiera się na tworzeniu oryginalnych treści, które bezpośrednio zachęcają innych twórców do linkowania. W ten sposób witryna uzyskuje dodatkowy ruch, a świadomość oferty danej marki w Internecie znacznie wzrasta.

    Optymalizacja techniczna

    Użyteczność to bardzo ważny aspekt każdej strony. Pozycjonując swój biznes online, warto więc kompleksowo zoptymalizować sklepy internetowe pod kątem doświadczeń odbiorców. Użycie nawet najlepszych słów kluczowych czy linków zwrotnych nie przyniesie spektakularnych wyników, jeśli funkcjonalność strony nie zapewni użytkownikom bezproblemowego dostępu do wszystkich funkcji.

    Wdrażając działania optymalizacyjne w sklepie internetowym, należy pamiętać nie tylko o wrażeniach odbiorców, ale też wytycznych robotów wyszukiwarki. Prowadzenie sklepu internetowego na własnym serwerze zobowiązuje do regularnych modyfikacji i ulepszeń poszczególnych rozwiązań, dzięki którym Google będzie sprawnie indeksować wszystkie strony. W myśl tej koncepcji warto stworzyć i zoptymalizować mapę witryny, która pozwoli botom odczytać zawartość podstrony i odpowiednio uszeregować ją w wynikach wyszukiwania.

    Jednym z najważniejszych aspektów optymalizacji technicznej w kontekście pozycjonowania strony jest szybkość jej ładowania. Trzeba pamiętać, że jeśli sklep nie otworzy się w ciągu kilku sekund, szanse na konwersję znacznie spadną, a biznes nie przyniesie zamierzonych zysków. Aby przyspieszyć stronę WWW, wystarczy pozbyć się zbędnych treści, skompresować pliki multimedialne lub zmienić usługi hostingu.

    Kolejną techniką w zakresie technicznego SEO jest optymalizacja mobilna. Jako że większość współczesnych użytkowników korzysta z sieci za pośrednictwem swoich telefonów komórkowych, użyteczność sklepów internetowych powinna być dostosowana do ich warunków. Należy wówczas zadbać o responsywność serwisu, zoptymalizować czytelność treści oraz upewnić się, że wszystkie przyciski call to action są w pełni funkcjonalne.

    Poza optymalizacją szybkości ładowania i dostosowaniem strony do urządzeń mobilnych należy zwrócić uwagę na inne techniczne aspekty, dzięki którym pozycjonowanie ShopGold zapewni marce nieustanny rozwój w Internecie. Są to:

    • przyjazne adresy URL,
    • prawidłowe meta dane,
    • oryginalne nazwy produktów,
    • intuicyjne menu,
    • szczegółowe opisy produktów,
    • niezbędne przekierowania,
    • przydatne linki wewnętrzne,
    • jakość plików multimedialnych.

    Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google znacznie ułatwia funkcjonalność poszczególnych CMS-ów. Oprogramowanie ShopGold zapewnia dostęp do wielu darmowych szablonów, daje możliwość dodawania nielimitowanej liczby produktów oraz wdrażania zmian w kodzie strony. Wszystko odbywa się z poziomu panelu zarządzania, którego obsługa jest na tyle intuicyjna, że nawet mało doświadczone osoby z pewnością sobie z nią poradzą.

    Czy pozycjonowanie sklepu internetowego jest trudne?

    Pozycjonowanie ShopGold jest dość wymagające. Poza trudnością przeprowadzenia badań czy dylematem podczas wyboru słów kluczowych na właścicieli sklepów internetowych czyha wiele pułapek. Jedną z nich jest pokusa skorzystania z technik Black Hat SEO, takich jak:

    • upychanie słów kluczowych,
    • maskowanie,
    • ukrywanie treści,
    • kupowanie linków,
    • farmy linków,
    • kopiowanie treści,
    • spam.

    Trzeba pamiętać, że tego typu zagrania nie tylko nie przynoszą satysfakcjonujących wyników, ale też bardzo niekorzystnie wpływają na autorytet domeny, a więc i pozycjonowanie sklepu ShopGold. Warto postępować zgodnie ze wskazówkami Google, wykorzystując wyłącznie sprawdzone i uczciwe techniki SEO.

    W pozycjonowaniu liczy się holistyczne podejście do kampanii marketingowej. Niezbędne jest więc opracowanie kompleksowej strategii optymalizacyjnej, której aspekty będą kolektywnie wspierać rozwój e-commerce w Internecie.

    Jak widać, pozycjonowanie sklepu ShopGold nie jest łatwe. Nic więc dziwnego, że właściciele e-commerce coraz częściej decydują się na współpracę ze specjalistami.

    Profesjonalne wsparcie to podstawa!

    Agencja SEO Grupa iCEA to zespół ekspertów, którzy dzięki specjalistycznej wiedzy i umiejętnościom kompleksowo zadbają o pozycjonowanie Twojego sklepu internetowego. Specjaliści przeprowadzą szczegółowe badania, wybiorą odpowiednie techniki SEO, zapewniając pełne wsparcie we wszystkich działaniach opartych na oprogramowaniu ShopGold.

    Jeśli więc chcesz zdobyć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż w swoim e-commerce, skontaktuj się z nami już dziś!

    Sprawdź również naszą ofertę na:

    FAQ dotyczące pozycjonowania sklepu ShopGold

    Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu na ShopGold?

    Pozycjonowanie sklepu ShopGold to dość złożony proces, który w przypadku każdej marki będzie wyglądał nieco inaczej. Na jego koszty wpływają między innymi konkurencyjność branży czy trudność słów kluczowych. Aby uzyskać dokładną wycenę, należy skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.

    Czy długo trzeba czekać na rezultaty pozycjonowania na ShopGold?

    Pozycjonowanie sklepu na ShopGold to bardzo wymagający i czasochłonny proces. Na pierwsze efekty kampanii optymalizacyjnej trzeba zwykle czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, a czas ten uwarunkowany jest czynnikami, takimi jak konkurencja na rynku, rodzaj wykorzystanych technik SEO czy aktualny stan witryny.

    Od czego zacząć pozycjonowanie na ShopGold?

    Pozycjonowanie na ShopGold warto zacząć od przeprowadzenia dokładnych badań. Należy wówczas zidentyfikować oczekiwania rynku docelowego oraz zbadać działania konkurencji. Dzięki temu opracowanie skutecznej strategii będzie o wiele łatwiejsze, a ryzyko popełnienia wszelkich błędów spadnie do absolutnego minimum.

    Jakie są korzyści z pozycjonowania sklepu internetowego?

    Umiejętne pozycjonowanie sklepu internetowego może okazać się kluczem do sukcesu niejednej marki z branży e-commerce. Do najważniejszych zalet SEO zaliczamy: stały napływ nowych odbiorców, lepsze wyniki sprzedażowe, większą świadomość marki w sieci oraz nieustanny rozwój biznesu online.

    Oceń tekst
    DARMOWY AUDYT SEO

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę