Czym różni się pozycjonowanie sklepów online od pozycjonowania stron www?
Wydawać by się mogło, że pozycjonowanie to pozycjonowanie i nie powinno się ono od siebie znacząco różnić. Jednakże warto mieć na uwadze, że działania SEO znacznie różnią się między sobą między stronami internetowymi z tej samej branży, i tak samo występuje wiele różnic w podejmowanych procesach w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych. Są to bowiem domeny bardzo często mocno rozbudowane, które posiadają wiele podstron. Z tego względu niezbędne jest skorzystanie z oferty pozycjonowania od doświadczonych specjalistów, którzy mają wiedzę teoretyczną oraz praktyczną. Na tej podstawie opiekun SEO musi dokonać odpowiedniego dobry fraz kluczowych oraz przede wszystkim dokładnej analiz całego sklepu. Zadaniem specjalisty SEO, który zajmuje się pozycjonowaniem sklepu internetowego klienta, jest sprawdzenie wszystkich podstron pod kątem duplikatów, niepoprawnych przekierowań, błędów w kodzie oraz tekstach, a także ze zwróceniem uwagi na wiele innych kwestii technicznych.
Każdy sklep internetowy, który ma być dobrze wypozycjonowany, powinien być systematycznie optymalizowany. Pozycjoner musi reagować na wszelkie zmiany w algorytmach niezwykle szybko i dopasowywać do nich wszystkie elementy witryny sprzedażowej. W tym procesie wykorzystywane jest również pozycjonowanie long tail, czyli długi ogon. Opiera się ono na wykorzystywaniu dużej liczby starannie wybranych fraz. Jest to istotne, ponieważ dzięki takiemu podejściu do sklepu mogą dotrzeć zarówno klienci, którzy szukają jednego, konkretnego produktu, jak i Ci, których interesuje określona kategoria artykułów, ale nie wiedzą, jaki dokładnie model spełni ich oczekiwania. Ważną kwestią w pozycjonowaniu sklepów www jest również przyporządkowanie różnych fraz kluczowych do różnych podstron. Zadanie to wymaga dogłębnej analizy strony i ma na celu ułatwienie klientom dotarcie do interesujących ich produktów oraz usług.
W przypadku działalności e-commerce bardzo ważne jest w pozycjonowaniu również dobranie odpowiednich tytułów (title) oraz opisów wyświetlanych w wyszukiwarce (descriptions). Powinny zawierać one frazy kluczowe i zachęcać do odwiedzenia strony, czyli zawierać zwrot call to action. Prawidłowo dopasowane frazy kluczowe, odpowiednie zmiany techniczne na stronie, wysokiej jakości treści content marketingowe oraz dopasowanie sklepu pod kątem wizualnym do zasad UX to działania, które na pewno przyniosą oczekiwane efekty i pomogą zwiększyć widoczność sklepu w wyszukiwarce.
Dlaczego warto skorzystać z pozycjonowania dla e-commerce?
Sklepów internetowych obecnie jest całe mnóstwo, a branża e-commerce stale się rozwija. Oznacza to, że konkurencyjność jest niezwykle duża. Dlatego, aby zwiększyć szanse na to, że klienci zdecydują się zrobić zakupy u Ciebie, a nie u Twojego konkurenta, należy skorzystać z profesjonalnej oferty sprawdzonej agencji SEO, która pomoże Ci wypozycjonować Twój sklep online. Dobrze wykonana praca w tym zakresie przełoży się na większy ruch na stronie, który dodatkowo będzie wartościowy. Oznacza to, że osoby, które będą klikały w dobrze wypozycjonowane linki z odpowiednio dobranymi frazami znajdą tam te produkty, którymi są zainteresowane. Dzięki temu prawdopodobieństwo sfinalizowania zakupów jest o wiele, wiele wyższe.
Pozycjonowanie sklepu internetowego zwiększa dodatkowo rozpoznawalność marki w sieci, co dodatkowo wpłynie na zwiększenie liczby klientów, a także przychodów ze sprzedaży. Pamiętaj, że zajmując się sprzedażą w internecie, niezwykle ważne jest, aby jak najlepiej się pokazać online. Pozycjonowanie sklepu internetowego oraz dbanie o estetykę strony i jej poprawną budowę, to podobny zabieg, jak dbanie o witrynę sklepu stacjonarnego oraz jego odpowiedni wystrój. Są to aspekty, które nie tylko wpływają na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania w Google, ale również kwestie, na które klienci zwracają ogromną uwagę. Dlatego warto o nie zadbać i sprawić, aby sklep online spełniał najważniejsze zasady UX, a także był jak najlepiej zoptymalizowany pod kątem SEO.