SKUTECZNA AGENCJA SEO
E-COMMERCE 360

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Zamów audyt

Co to jest pozycjonowanie sklepów?

 

 

Działalność sprzedażowa w internecie rządzi się swoimi prawami i wymaga zupełnie innego podejścia niż prowadzenie sklepu stacjonarnego. Sklep internetowy o wiele trudniej znaleźć przypadkiem niż sklep tradycyjny. Właściciele działalności online muszą zadbać o odpowiednią pozycję swojego sklepu w wyszukiwarce. Obecność w wynikach organicznych wyszukiwania znacznie zwiększa potencjał sklepu oraz sprawia, że dociera on do znacznie szerszego grona odbiorców. Dlatego właśnie, poszukując sprawdzonego sposobu na reklamę internetową, warto zdecydować się na profesjonalne pozycjonowanie sklepów internetowych. Jako właściciel sklepu online oraz specjalista SEO doskonale zdaję sobie z tego sprawę. I wiem również, że w tej kwestii warto korzystać tylko i wyłącznie z usług najlepszych.

W agencji SEO Grupa iCEA znajdziesz wykwalifikowanych specjalistów, którzy od podszewki znają branżę e-commerce. Jest to bardzo ważne, ponieważ sklepy internetowe są bardzo wymagające w kwestii poprawnego przeprowadzenia procesu pozycjonowania. Niezbędne jest doświadczenie i obycie z tematem, umiejętność dogłębnej analizy sklepu internetowego oraz ogromna wiedza techniczna. Wszystkie działania mające na celu wypozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce powinny być dopracowane i odpowiednio dopasowane do potrzeb klienta. Ważne jest również, aby dokonywać ich systematycznie oraz skrupulatnie, bez odkładania na później.

Norbert Walczak

Specjalista SEO

Umów się na konsultację e-commerce!

Czym różni się pozycjonowanie sklepów online od pozycjonowania stron www?

Wydawać by się mogło, że pozycjonowanie to pozycjonowanie i nie powinno się ono od siebie znacząco różnić. Jednakże warto mieć na uwadze, że działania SEO znacznie różnią się między sobą między stronami internetowymi z tej samej branży, i tak samo występuje wiele różnic w podejmowanych procesach w przypadku pozycjonowania sklepów internetowych. Są to bowiem domeny bardzo często mocno rozbudowane, które posiadają wiele podstron. Z tego względu niezbędne jest skorzystanie z oferty pozycjonowania od doświadczonych specjalistów, którzy mają wiedzę teoretyczną oraz praktyczną. Na tej podstawie opiekun SEO musi dokonać odpowiedniego dobry fraz kluczowych oraz przede wszystkim dokładnej analiz całego sklepu. Zadaniem specjalisty SEO, który zajmuje się pozycjonowaniem sklepu internetowego klienta, jest sprawdzenie wszystkich podstron pod kątem duplikatów, niepoprawnych przekierowań, błędów w kodzie oraz tekstach, a także ze zwróceniem uwagi na wiele innych kwestii technicznych.

Każdy sklep internetowy, który ma być dobrze wypozycjonowany, powinien być systematycznie optymalizowany. Pozycjoner musi reagować na wszelkie zmiany w algorytmach niezwykle szybko i dopasowywać do nich wszystkie elementy witryny sprzedażowej. W tym procesie wykorzystywane jest również pozycjonowanie long tail, czyli długi ogon. Opiera się ono na wykorzystywaniu dużej liczby starannie wybranych fraz. Jest to istotne, ponieważ dzięki takiemu podejściu do sklepu mogą dotrzeć zarówno klienci, którzy szukają jednego, konkretnego produktu, jak i Ci, których interesuje określona kategoria artykułów, ale nie wiedzą, jaki dokładnie model spełni ich oczekiwania. Ważną kwestią w pozycjonowaniu sklepów www jest również przyporządkowanie różnych fraz kluczowych do różnych podstron. Zadanie to wymaga dogłębnej analizy strony i ma na celu ułatwienie klientom dotarcie do interesujących ich produktów oraz usług.

W przypadku działalności e-commerce bardzo ważne jest w pozycjonowaniu również dobranie odpowiednich tytułów (title) oraz opisów wyświetlanych w wyszukiwarce (descriptions). Powinny zawierać one frazy kluczowe i zachęcać do odwiedzenia strony, czyli zawierać zwrot call to action. Prawidłowo dopasowane frazy kluczowe, odpowiednie zmiany techniczne na stronie, wysokiej jakości treści content marketingowe oraz dopasowanie sklepu pod kątem wizualnym do zasad UX to działania, które na pewno przyniosą oczekiwane efekty i pomogą zwiększyć widoczność sklepu w wyszukiwarce.

Dlaczego warto skorzystać z pozycjonowania dla e-commerce?

Sklepów internetowych obecnie jest całe mnóstwo, a branża e-commerce stale się rozwija. Oznacza to, że konkurencyjność jest niezwykle duża. Dlatego, aby zwiększyć szanse na to, że klienci zdecydują się zrobić zakupy u Ciebie, a nie u Twojego konkurenta, należy skorzystać z profesjonalnej oferty sprawdzonej agencji SEO, która pomoże Ci wypozycjonować Twój sklep online. Dobrze wykonana praca w tym zakresie przełoży się na większy ruch na stronie, który dodatkowo będzie wartościowy. Oznacza to, że osoby, które będą klikały w dobrze wypozycjonowane linki z odpowiednio dobranymi frazami znajdą tam te produkty, którymi są zainteresowane. Dzięki temu prawdopodobieństwo sfinalizowania zakupów jest o wiele, wiele wyższe.

Pozycjonowanie sklepu internetowego zwiększa dodatkowo rozpoznawalność marki w sieci, co dodatkowo wpłynie na zwiększenie liczby klientów, a także przychodów ze sprzedaży. Pamiętaj, że zajmując się sprzedażą w internecie, niezwykle ważne jest, aby jak najlepiej się pokazać online. Pozycjonowanie sklepu internetowego oraz dbanie o estetykę strony i jej poprawną budowę, to podobny zabieg, jak dbanie o witrynę sklepu stacjonarnego oraz jego odpowiedni wystrój. Są to aspekty, które nie tylko wpływają na pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania w Google, ale również kwestie, na które klienci zwracają ogromną uwagę. Dlatego warto o nie zadbać i sprawić, aby sklep online spełniał najważniejsze zasady UX, a także był jak najlepiej zoptymalizowany pod kątem SEO.

Pozycjonowanie sklepów internetowych ze wsparciem profesjonalistów z branży SEO niesie za sobą wiele konkretnych korzyści. 

Korzyści z pozycjonowania sklepów internetowych

  • lepsza pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania – to podstawowa korzyść, która jest głównym celem wszystkich działań związanych z pozycjonowaniem sklepów WWW, 
  • większa liczba odwiedzin sklepu – dzięki lepszej widoczności w wyszukiwarce, klienci będą częściej zaglądać do Twojego sklepu, aby zapoznać się z produktami i usługami dostępnymi w Twojej ofercie,
  • lepsza rozpoznawalność marki – obecność na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania przekłada się na znacznie lepszą rozpoznawalność oraz większą świadomość marki wśród potencjalnych klientów,
  • większa konwersja – większa liczba osób odwiedzających sklep oraz wyższa pozycja w wyszukiwarce przekładają się również na lepszą konwersję.
  • wyższe przychody ze sprzedaży – ostatecznym efektem poprawnie przeprowadzonych działań związanych z pozycjonowaniem  sklepów internetowych oraz optymalizacją sklepu internetowego, są wyższe przychody ze sprzedaży. W dobrze rozplanowanym sklepie www klienci chętniej dokonują zakupów, a dzięki odpowiednio wysokiej pozycji w Google jest im łatwiej do niego trafić.

Zaufaj specjalistom i razem rozpocznijmy pozycjonowanie sklepu online Twojej marki

Firma Grupa iCEA to profesjonalna agencja SEO z doświadczeniem. Zatrudniamy samych specjalistów, którzy doskonale znają się na działaniach SEO i posiadają w tej branży doświadczenie. Dodatkowo często sami prowadzą sklepy online, więc znają tę branżę od podszewki i doskonale wiedzą, jak pozycjonować witryny z branży e-commerce i na co zwracać w tym procesie największą uwagę. Dzięki temu wszystkie działania są dopracowane i wzajemnie do siebie dopasowane po to, aby przynosiły jak najszybciej oczekiwane efekty.

Samodzielne pozycjonowanie sklepów internetowych niesie za sobą ogromne ryzyko. Czasami wystarczy bowiem niewielki błąd, aby na stronę nałożone zostały filtry, które sprawiają, że boty w ogóle nie widzą witryny, a co za tym idzie, spada ona w organicznych wynikach wyszukiwania na bardzo, bardzo odlegla pozycję. Zamiast stawiać swój biznes na jedną kartę i ryzykować drastyczny spadek dochodów, skontaktuj się z naszym działem handlowy, aby poznać naszą ofertę dla przedsiębiorców z branży e-commerce.

W zakresie pozycjonowania oraz kampani Google Ads dla e-commerce jesteśmy prawdziwymi specjalistami. Współpracujemy ze sklepami internetowymi z różnych branż, bo praktycznie żadna tematyka nie jest nam straszna. Nasi klienci osiągają wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania na najważniejsze dla nich frazy, dzięki czemu mogą cieszyć się wzrostem ruchu w swoim sklepie oraz znacznie większą konwersją.

BLOG

Słowa kluczowe – jak je dobrze wybrać? Narzędzia i sposoby na dobór fraz do pozycjonowania

Co to jest słowo kluczowe? Słowo kluczowe (fraza kluczowa) – Wyraz lub grupa wyrazów stosowana w celu wyszukiwania informacji za […]

Google Search Console – Poradnik krok po kroku

Google Search Console jest oficjalnym narzędziem Google służącym właścicielom witryn internetowych do monitorowania stanu swoich serwisów w indeksie wyszukiwarki Google. […]

Wizytówka Google Moja Firma

Czy widoczność w Google Moja Firma (a co za tym idzie również lokalizacja w usłudze Google Maps) jest zarezerwowana wyłącznie […]

SEO Optymalizacja

Aktualnie SEO to skomplikowany i złożony proces budowania zaufania do witryny w oczach robotów wyszukiwarek internetowych. Algorytmy biorą pod uwagę […]

Mity i fakty w pozycjonowaniu (SEO)

W Internecie znajdziesz wiele merytorycznych i wartościowych artykułów na temat pozycjonowania. Niestety rozprzestrzeniło się na jego temat również wiele nieprawdziwych […]

Jak i po co monitorować działania konkurencji?

Monitorujesz skrupulatnie swoją stronę internetową? Starasz się ją na bieżąco optymalizować, żeby osiągać coraz lepsze wyniki? A czy śledzisz ruchy […]

Jak wybrać skuteczną agencję SEO? Podpowiada Google

Spis treści Jak poznać agencję, która dobrze przeprowadzi pozycjonowanie? Co zrobić, żeby być pewnym wyboru agencji SEO? Pytania, jakie agencja […]

Najczęstsze błędy pozycjonowania i SEO

W branży SEO działamy od lat i możesz nam wierzyć, gdy mówimy, że nic nas już nie zdziwi. Widzieliśmy rzeczy, […]