Obszar marketingu cyfrowego nieustannie się rozwija. Sklepom z małym budżetem coraz trudniej promować swoje usługi i zdobywać nowych klientów. Nie oznacza to jednak, że reklama internetowa jest w ich przypadku nieopłacalna. Istnieje bowiem kilka skutecznych sposobów, dzięki którym nawet najmniejsze i początkujące biznesy mogą osiągnąć sukces. Jak powinno wyglądać pozycjonowanie sklepu z małym budżetem?
Pozycjonowanie to proces z zakresu marketingu internetowego polegający na budowaniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania Google. Obejmuje on wykorzystanie różnorodnych technik optymalizacyjnych i narzędzi reklamowych, dzięki którym stronę odwiedza wielu odbiorców, a jej popularność w sieci dynamicznie wzrasta.
Pozycjonowanie jest procesem dość wymagającym i długotrwałym. Wynika to z faktu, iż obejmuje wiele obszarów związanych z obecnością marki w sieci. Aby zwiększyć widoczność swojej strony w Google, musisz zastosować techniki z takich dziedzin, jak on-page SEO, off-page SEO oraz optymalizacji technicznej. Wdrażając działania marketingowe zarówno w obrębie witryny, jak i poza jej obszarem, kompleksowo zadbasz o jej użyteczność i pozycjonowanie w Google. Pamiętaj jednak, że realizacja tego procesu nie jest łatwa. Jeśli więc chcesz uzyskać najlepsze efekty, skontaktuj się z profesjonalną agencją SEO, która przeprowadzi niezbędne badania i dopasuje techniki optymalizacyjne do Twoich potrzeb.
Pozycjonowanie sklepu w przypadku każdej firmy wygląda nieco inaczej. Na strukturę tego procesu wpływają takie aspekty, jak: oczekiwania konsumentów, charakterystyka branży, trudność słów kluczowych, ale też budżet danego przedsiębiorstwa. Im jest on większy, tym na bardziej obszerne działania marketingowe może pozwolić sobie dana firma. Nie oznacza to jednak, że sklepy z małym budżetem skazane są na porażkę. Dzięki właściwym technikom i odpowiedniej strategii pozycjonowanie może zapewnić im miejsce obok największych przedsiębiorstw w branży.
Pozycjonowanie sklepu internetowego z małym budżetem dotyczy przede wszystkim małych i początkujących przedsiębiorstw, które nie mogą pozwolić sobie na duże wydatki na działania promocyjne. Niemniej jednak istnieje kilka skutecznych praktyk, dzięki którym takie firmy mogą osiągnąć sukces w Internecie i poprawić pozycję swojej witryny w Google.
Link building ma dwa oblicza. Pozyskiwanie łączy z witryn o wysokim autorytecie w branży może być zarówno tanie, jak i bardzo drogie. Zależy to w głównej mierze od obranej strategii i wykorzystywanych technik. Jeśli chcesz ograniczyć wydatki na marketing internetowy, wybór strategii opartej na linkach sponsorowanych nie jest najlepszym rozwiązaniem. Zamiast tego skup się na naturalnym pozyskiwaniu łączy. Technika ta polega na tworzeniu oryginalnych treści, które bezpośrednio zachęcają innych twórców do linkowania. Dzięki temu Twoja witryna zyska popularność w Internecie, a jej widoczność w wyszukiwarce Google wzrośnie. Pamiętaj jednak, że w większości przypadków metoda ta nie jest wystarczająca. Warto więc rozszerzyć strategię link buildingu o kilka innych, stosunkowo tanich narzędzi, takich jak:
Optymalizacja techniczna to zestaw działań mających na celu zwiększenie użyteczności serwisu oraz ułatwienie robotom wyszukiwarki indeksowania jego zawartości. Najważniejszym aspektem jest wówczas dbałość o doświadczenia potencjalnych klientów. Zawartość strony powinna podkreślać wartości Twojej firmy, jej profesjonalizm oraz jakość oferowanych usług. Jeśli chcesz zwiększyć konwersję i poprawić relacje z konsumentami, kompleksowo zoptymalizuj sklep pod kątem technicznym.
Czynnikiem, na który powinieneś zwrócić szczególną uwagę, jest szybkość ładowania strony. W tym przypadku optymalizacja jest stosunkowo tania i polega na pozbyciu się zbędnych treści oraz skompresowaniu obrazów.
Zwróć też uwagę na dostosowanie serwisu do urządzeń mobilnych. Jako że większość współczesnych użytkowników korzysta z sieci z poziomu telefonów komórkowych, każda strona powinna uwzględniać ich funkcjonalność. W tym celu upewnij się, że sklep jest responsywny, wszystkie przyciski CTA działają poprawnie, a treść jest w pełni czytelna.
Content marketing to jeden z najważniejszych aspektów promocji w Internecie. Zadaniem wartościowych treści jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców oraz zachęcenie ich do nawiązania długotrwałej relacji z marką. Warto też zaznaczyć, że wiele technik z zakresu content marketingu jest darmowych. Możesz skorzystać z wielu bezpłatnych narzędzi, dzięki którym zidentyfikujesz skuteczne słowa kluczowe. To między innymi: Ahrefs, Google Search Console, Keyword Tool czy Google Trends. Postaw wówczas na frazy kluczowe long tail, gdyż charakteryzują się znacznie mniejszą konkurencyjnością, a ich użycie jest tańsze i przynosi szybsze efekty.
Źródło: Screen ze strony trends.google.pl
Pamiętaj, aby przeprowadzić dokładne badania i zidentyfikować potrzeby potencjalnych klientów. Dzięki informacjom na temat ich preferencji, problemów czy cech demograficznych opracujesz angażujące treści i zdobędziesz ich zaufanie.
Pozycjonowanie może być kluczem do sukcesu zarówno dużych, jak i małych sklepów internetowych. Jeśli zależy Ci na pozyskaniu nowych odbiorców oraz zwiększeniu sprzedaży, SEO jest bez wątpienia najlepszym rozwiązaniem. Musisz jednak wiedzieć, że na efekty działań optymalizacyjnych trzeba trochę poczekać. Zwykle pojawiają się po kilku, a nawet kilkunastu miesiącach sukcesywnych działań. Jest to powodem, dla którego wielu przedsiębiorców decyduje się na wykorzystanie kampanii Google Ads. Pamiętaj jednak, że reklamy PCC są dość drogie i generują zyski tylko wtedy, gdy za nie płacisz. Na dłuższą metę nie jest to więc najlepszym rozwiązaniem.
Pozycjonowanie, mimo że dość wymagające i czasochłonne, może zapewnić długotrwały sukces. Oto kilka kluczowych zalet tego procesu:
Firmy z dużym budżetem marketingowym nie zawsze osiągają sukces. Skuteczność pozycjonowania zależy bowiem w głównej mierze od kompleksowości, zaangażowania i umiejętności z zakresu SEO. Niemniej jednak małym firmom dość trudno zdobyć przewagę i wyróżnić się na konkurencyjnym w obecnych czasach rynku. Istnieje jednak kilka prostych sposobów, dzięki którym możesz zmniejszyć koszty pozycjonowania.
Jednym z najlepszych rozwiązań jest jednak współpraca z profesjonalną agencją SEO. Wielu przedsiębiorców rezygnuje z tej koncepcji w obawie przed wysokimi kosztami takiej usługi. Prawda jest jednak taka, że w ramach współpracy otrzymasz kompleksowe wsparcie oraz gwarancję efektów, jakie trudno byłoby Ci uzyskać samodzielnie. Co więcej, realizacja działań z zakresu SEO na własną rękę wiąże się z wieloma błędami, których likwidacja czy naprawa jest zwykle dość kosztowna. Dzięki agencji SEO maksymalnie wykorzystasz potencjał swojej firmy i zdobędziesz nowych klientów, utrzymując przy tym wysoki zwrot z inwestycji.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.