DARMOWY AUDYT SEO

Pozycjonowanie stron stworzonych w kreatorach

5 min czytania
Pozycjonowanie stron stworzonych w kreatorach
Kategoria Pozycjonowanie

Stawiając pierwsze kroki w e-biznesie, musisz liczyć się z koniecznością stworzenia platformy internetowej. Brak doświadczenia w dziedzinie projektowania i ograniczony budżet nie sprzyjają procesom kreacyjnym. W zasięgu ręki pojawiają się kreatory stron, które mogą okazać się strzałem w dziesiątkę dla niektórych przedsiębiorców.

W niniejszym artykule zebraliśmy wszystkie “za” i “przeciw” budowania stron za pośrednictwem kreatorów. Omówiliśmy również ich udział w procesie pozycjonowania oraz wpływ na ekspozycję strony w rankingu SERP. Im szybciej zapoznasz się z marketingowymi nowinkami, tym skuteczniej zaczniesz docierać do grona potencjalnych klientów Twoich usług.

Spis treści:

Łatwo, szybko i przyjemnie, czyli wszystko, co powinieneś wiedzieć o kreatorach

Jeżeli poszukujesz możliwie najprostszej metody na zbudowanie własnej strony internetowej, to kreatory okazują się najskuteczniejszym rozwiązaniem. To nic innego, jak rodzaj programu komputerowego, umożliwiający stworzenie witryny bez doświadczenia i wiedzy w zakresie HTML, CSS i innych kodów programowania.

Podjąłeś decyzję, że skorzystasz z potencjału kreatora? Wspaniale! Wystarczy, że wybierzesz kolor tła oraz uzupełnisz gotowy szablon o kolejne, dostępne elementy. Stworzony projekt wizualny wraz z contentem w tle zostanie przetransformowany na język przeglądarek internetowych. Voilà, mamy gotową stronę internetową!

Obecne kreatory stron internetowych odpowiadają wytycznym Google, choć wciąż pojawiają się niedociągnięcia wymagające niezbędnych modyfikacji. Jakie kreatory spisują się niemal wzorowo w ramach podjętych praktyk SEO? Sprawdźmy to!

Sprawdź: Pozycjonowanie gabinetu stomatologicznego (dentysty)

Skuteczne SEO w popularnych kreatorach

Powszechnie przyjmuje się, że strony oparte na kreatorach w żaden sposób nie sprawdzają się w procesie pozycjonowania. To błędne stwierdzenie, zwłaszcza że wiele programów oferuje zbiór narzędzi idealnie dopasowanych pod kątem SEO. O jakich serwisach mowa?

Numer jeden na rynku – Wix

O wysokiej pozycji kreatora świadczy jego popularność oraz wachlarz dostępnych w nim funkcji. Witryna, która powstaje na jego bazie, zgłaszana jest do Google, automatyzacji podlegają zaś same meta tagi. Dużym atutem jest szybkie tempo ładowania się stron oraz ich responsywność.

Choć korzyści brzmią zachęcająco, to nie można pominąć wad. Jedną z nich jest trudność w obsłudze platformy z poziomu przeciętnego użytkownika. To działanie stanowi dużą przeszkodę dla ekspozycji witryny wśród konkurujących ze sobą przedsiębiorstw.

Brat bliźniak Wix, czyli Webflow

Można doszukać się wielu podobieństw pomiędzy kreatorami Wix, a Webflow. Podobnie jak rynkowy lider udostępnia on internautom wiele opcji w zakresie pozycjonowania. Atutem jest sprawniejsze wyświetlanie wszystkich elementów na stronie tworzonej na bazie tego programu. Poza tym internauci mogą skorzystać z gotowego zbioru informacji na temat SEO.

Przyjazny interfejs tylko ze Squarespace

Nie musisz obawiać się braku podstawowych narzędzi optymalizacyjnych, ponieważ wszystko znajdziesz w tym narzędziu. Dużym plusem programu jest intuicyjny interfejs. Pozytywną opcję stanowi także możliwość dodania własnego kodu do witryny. To jedyna szansa na wdrożenie określonych funkcji przyczyniających się do wzrostu użyteczności powstałej strony WWW. Z kolei przydatności towarzyszy poprawa jej ekspozycji w rezultatach SERP.

Mniej zadowalającym aspektem jest dość skomplikowane zarządzanie optymalizacją na stronie internetowej. Stąd potrzeba zapoznania się z podstawami kodowania. Kolejny argument, który nie przemawia za Squarespace, to brak integracji z wtyczkami.

Polski potentat, czyli WebWave

Kreator dumnie rywalizuje z wymienionymi wcześniej poprzednikami, a nowatorskie rozwiązania przekonują do skorzystania z jego potencjału. Wśród zalet na szczególną uwagę zasługuje certyfikat SSL dla bezpłatnych stron. Bezpieczeństwo odgrywa niebagatelną rolę w czasach prężnie rozwijającego się Internetu. Mając w posiadaniu wskazane szyfrowanie, zmniejszasz ryzyko ataków hakerskich i trwałej utraty danych.

Chcesz pozbyć się wszelkich zmartwień, a tym samym pragniesz podjąć się skutecznych działań optymalizacyjnych? WebWave oferuje narzędzie, z którym poradzi sobie niemal każdy laik. Mowa o analyzer SEO, wskazującym, co dokładnie trzeba usprawnić, aby znaleźć się wyżej w rankingu wyszukiwania. Jeżeli zatem jesteś “świeżakiem” w dziedzinie projektowania i optymalizacji gotowych stron, koniecznie sięgnij po ten instrument.

Umów się na darmowy audyt Twojej strony
DARMOWY AUDYT SEO

Wielkie rozstrzygnięcie

Nie ma wątpliwości, że pewne działania nie zostaną zastąpione przez zautomatyzowane projekty. Przy podejmowaniu ostatecznej decyzji dotyczącej wyboru kreatorów warto zestawić ze sobą wszystkie “za” i “przeciw”.

Dlaczego warto skorzystać z kreatorów?

Zaletą wysuwającą się na pierwszy plan są koszty. Wśród dostępnych funkcjonalności programu część jest bezpłatna, natomiast te uruchamiane w ramach abonamentu można wypowiedzieć niemal w dowolnym momencie (ewentualnie z uwzględnieniem miesięcznego wypowiedzenia).

Plusem okazuje się prosta nawigacja, dopasowana do osób niezapoznanych z procesem kodowania. Obawy o dostateczną ochronę danych również wydają się nieuzasadnione, ponieważ za ten sektor odpowiada twórca usługi. Bez dwóch zdań zaoszczędzisz czas na tworzeniu stron od podstaw, a sam proces kreacyjny przebiegnie pomyślnie.

Kiedy kreatory się nie sprawdzą?

Mimo że można znaleźć wachlarz szablonów, to niestety ich ilość zawsze będzie w pewnym stopniu ograniczona dla użytkownika. Frustrację wywołują również techniczne aspekty strony. Dopasowywanie niektórych elementów może okazać się czasochłonne, a w najgorszym przypadku – niemożliwe.

Gotowe szablony w zestawieniu z samodzielnym budowaniem stron wypadają mniej korzystnie, szczególnie w kontekście optymalizacji pod kątem SEO. Wynika to z braku całkowitego dostępu do kodu, dzięki któremu możliwe jest dostosowanie parametrów pod wytyczne Google. W konsekwencji stronom powstałym w kreatorach trudniej rywalizować o pierwsze miejsce w rankingu SERP.

Nie można jednoznacznie stwierdzić, czy kreatory to dobre rozwiązanie, czy wręcz przeciwnie. Właściwie dużo zależy od celowości postawionej strony oraz oczekiwań właściciela względem niej.

Karolina Goćkowska
Copywriting ma we krwi, a do tworzenia tekstów pod SEO stara się podchodzić kreatywnie i nieszablonowo. Przygodę z contentem rozpoczęła już podczas studiów dziennikarskich na Wydziale Nauk Politycznych UAM. Jej mocnymi stronami są szybkie działanie i pełne zaangażowanie. Na pierwszym miejscu stawia możliwość ciągłego doszkalania się w dziedzinie e-marketingu.
Zobacz również
Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
Umów się na bezpłatną konsultację i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.

Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 9

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości! Strategia optymalizacyjna dla małego biznesu
Praktyki SEO dla małych firm – sięgnij po wielkie możliwości! Strategia optymalizacyjna dla małego biznesu
Przedsiębiorcy małych firm powinni postawić na skuteczne działania SEO, aby mieć szansę na dobrą widoczność w wyszukiwarce i tym samym osiągnięcie sukcesu.
O czym należy pamiętać przy zakładaniu strony internetowej?
O czym należy pamiętać przy zakładaniu strony internetowej?
Budowa strony internetowej to skomplikowany proces, uwzględniający szereg elementów. Dowiedz się na co warto zwrócić uwagę, aby strona spełniała swoją rolę!
Google i pozycjonowanie stron WWW – jak oceniana jest jakość strony internetowej? Część 2
Google i pozycjonowanie stron WWW – jak oceniana jest jakość strony internetowej? Część 2
Jak zoptymalizować stronę zgodnie z założeniami Google? Czym są algorytmy oraz z jakimi czynnikami rankingowymi mają związek? Jak działać w duchu E-A-T?

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę