Pozycjonowanie UK

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Jeśli podbiłeś już polski rynek i chcesz dalej się rozwijać, z pewnością warto zainteresować się pozycjonowaniem w UK. Z naszego artykułu dowiesz się co należy zrobić, aby podbić brytyjską wyszukiwarkę. Co jest kluczem do sukcesu? Przede wszystkim określenie grupy docelowej. Tylko dzięki poznaniu charakterystyki internautów będziesz w stanie skutecznie pozycjonować strony na UK.

    Pozycjonowanie UK - od czego warto zacząć?

    Pozycjonowanie UK - od czego warto zacząć?

    W pierwszym kroku do podboju brytyjskiej wyszukiwarki powinieneś zdefiniować grupę docelową. Pod tym względem nie różni się to zbytnio od przygotowywania strony pod wyszukiwarkę polską. Mimo to warto prześledzić etapy, które trzeba przejść, by uzyskać wysokie pozycjonowanie strony UK

    Rozwiń

    Po pierwsze określ swoją grupę klientów.

    Przeanalizuj ruch na stronie np. używając Google Analytics. Dzięki temu dowiesz się, skąd docierają do Ciebie klienci. Oprócz tego odkryjesz, jakimi kanałami odbiorcy dostają się do Ciebie najrzadziej. Zrozumienie pozycjonowania stron na UK pod względem przepływu Twojej grupy docelowej jest podobne w różnych krajach.

    Skoro już wiesz, skąd i ile klientów do Ciebie trafia, pora na kolejny krok. Czas zdefiniować, kim są Twoi odbiorcy. Najlepiej ustal to na podstawie danych, które Twój potencjalny nabywca pozostawia na stronie. Informacje te pozwolą określić średni budżet statystycznego klienta czy jego miejsce zamieszkania (miasto, wieś, metropolia). Przy pozycjonowaniu stron UK będzie to miało duże znaczenie.

    Pamiętaj też, że Twój CRM, który zawiaduje stroną (np. WordPress), również może zbierać informacje na temat klientów. Koniecznie sprawdź, jakie wtyczki pozwolą Ci lepiej poznać swoją grupę docelową.

    Po drugie wybierz najpopularniejsze słowa kluczowe dla Twojego biznesu.

    Pozycjonowanie UK to tylko pozornie trudne wyzwanie; Jak jemu podołać? Przy użyciu tych narzędzi uda Ci się określić odpowiednie słowa kluczowe.

    Pierwszym z nich jest Ubersuggest. Wpisz frazę, która trafnie opisuje Twój biznes. Wciśnij enter i dowiedz się, jak zachowują się inne słowa kluczowe powiązane z wybranym hasłem. Wybierz trzy najpopularniejsze wyniki z podanych na stronie. Możesz wtedy posiłkować się Google Trends. Dla pozycjonowania stron na UK wybór słów kluczowych to podstawa;

    Drugim narzędziem jest AnswerThePublic. Jeśli masz już wybrane słowa kluczowe z poprzedniego narzędzia, to tutaj znajdziesz „frazy długiego ogona”. Czym one są? To dosyć szczegółowe zapytania, które składają się z kilku słów. Po wpisaniu haseł kluczowych w wyszukiwarkę AnswerThePublic otrzymasz powiązane tematycznie frazy long tail.

    Co zrobić, jeśli startujesz z nową stroną?

    Jeżeli pozycjonowanie UK to jedno z pierwszych zadań do wypromowania Twojej strony i biznesu, pamiętaj o:

    • Używaniu małej liczby słów kluczowych. Celuj w jakość, nie ilość.
    • Cała strona powinna mieć brytyjską wersję językową. Będzie się gorzej pozycjonować, jeśli nie dopilnujesz tego!
    • Wybierz brytyjską domenę — o tym dowiesz się z dalszych części tego tekstu.
    • Twórz rzetelne treści dla swojego odbiorcy — nie od parady istnieje powiedzenie Content is king.
    • Sprawdź, czy Twoje usługi są popularne — użyj brytyjskiego Google Trends.

    Z chęcią pomożemy Ci rozpocząć przygodę z zagranicznym SEO i pozycjonowaniem strony na UK. Zostaw nam wiadomość, a odezwiemy się z planem podboju wyników wyszukiwania w Wielkiej Brytanii.

    Podsumowanie

    Pamiętaj, żeby zawsze przed rozpoczęciem swojej przygody z SEO w UK określić swoją grupę docelową. Potem wyłuskaj słowa kluczowe dzięki pomocy innych witryn oraz frazy długiego ogona. Pozycjonowanie strony na UK nie może się bez tego obejść.

    Jeżeli Twoja strona dopiero startuje, pamiętaj o dostosowaniu jej do brytyjskiego odbiorcy pod względem preferencji i języka.

    W dalszej części dowiesz się, czym wyróżnia się pozycjonowanie na Wyspach oraz na jakie problemy i potknięcia musisz uważać.

    Pozycjonowanie w Google UK

    Pozycjonowanie w Google UK

    W czym różni się SEO dla UK?

    Search Engine Optimization w wielu kwestiach pozostaje takie samo, jak dla Polski. Co wyróżnia podbój wyszukiwarek z Wysp Brytyjskich? Zależy to przede wszystkim od charakterystyki tamtejszych internautów. Bez tej wiedzy pozycjonowanie UK może się nie udać. Tutaj hasło, które dobrze pozycjonuje w nad Wisłą, po przetłumaczeniu, nie jest tak popularne. Dlatego musisz sobie zdać sprawę, że określenie celu wśród klientów i odbiorców to ważna sprawa.

    Rozwiń

    Żeby poznać swojego klienta na Wyspach potrzebne będą Ci te narzędzia:

    • Wcześniej wspomniane Google Analytics;
    • Jeżeli masz Facebooka dla swojej firmy, to używaj Business Page Insights.
    • Think with Google — to jedno z nowszych narzędzi, które pozwoli Ci lepiej pozycjonować strony na UK. Dzięki niemu możesz poznać swój rynek czy odbiorcę. Zrozumiesz swojego przyszłego klienta i odkryjesz rzeczy, które jutro będą kształtować Twój rynek zbytu.
    • Reddit i Quora — czyli tematyczne fora; Wystarczy, że zadasz pytanie z dziedziny, w której sprzedajesz, a poznasz zdanie, potrzeby i problemy potencjalnego klienta. Bardzo dobre witryny, które pomogą Ci znaleźć wenę do tworzenia nowych treści, opisów produktów i udoskonalania swoich usług. Pozycjonowanie stron na UK to proces, dzięki któremu poznasz swojego przyszłego klienta z różnych stron.

    Na co musisz uważać, jeśli pozycjonujesz w Google

    Podobnie jak w poprzednim paragrafie — wady pozycjonowania angielskojęzycznego można znaleźć też na rynku polskim czy niemieckim. Jednak są pewne specyficzne przeszkody, na które warto zwrócić uwagę. Należą do nich:

    • Pułapki językowe — sprawdzaj, czy dana fraza lub słowo kluczowe są używane przez Brytyjczyków. Przy pozycjonowaniu stron na UK często nieświadomie używamy słów amerykańskich lub z innych rynków.
    • Klęska urodzaju — czasem widoczność w na pierwszych stronach wyszukiwarki może prowadzić do sparaliżowania Twoich kanałów dystrybucji. Za dużo leadów, zamówień do przeprocesowania a co za tym idzie — klientów, którzy pozostają źle obsłużeni. To negatywnie wpłynie na Twój biznes. Pozycjonowanie strony na UK czasem może zaszkodzić niż pomóc, biorąc pod uwagę wielkość rynku zbytu.
    • Nieuczciwa konkurencja — inni mogą się starać tak wymanewrować wynikami wyszukiwania, że Twoja strona będzie karana przez algorytm. Uważaj na to!

    Klęska urodzaju należy do najtrudniejszych problemów. Szczególnie jeżeli będziesz wysoko w wynikach wyszukiwarki na rynkach anglojęzycznych. Mierz siły na zamiary.

    Jeśli czujesz się przytłoczony i boisz się wystartować w Wielkiej Brytanii, to z chęcią Ci pomożemy przy pozycjonowaniu UK.

    Agencja czy SEO na własną rękę?

    Jak sam/a pewnie zauważyłeś/aś, SEO teoretycznie uważa się za prosty proces. Niestety w drodze do lepszego pozycjonowania musisz mieć się na baczności. Wiesz już, jakie zagrożenia na Ciebie czyhają. Zadasz pewnie pytanie — jak tego wszystkiego uniknąć?

    W takich przypadkach warto zastanowić się nad wynajęciem agencji SEO przy pozycjonowaniu strony na UK.

    W dalszej części tego tekstu dowiesz się, jak wybrać dobrą firmę do pozycjonowania.

    Podobieństwa w pozycjonowaniu na UK i PL

    • Użycie krajowych rozszerzeń domeny — oznacza to, że pozycjonując na te kraje, trzeba użyć zakończeń odpowiednia dla Wielkiej Brytanii .co.uk a dla Polski .pl. To warunek konieczny, żeby dobrze pozycjonować na dany kraj.
    • Obowiązują tutaj wszystkie podstawowe zasady SEO, czyli:
    • słowa kluczowe,
    • odpowiedni link building,
    • budowanie pozycji w social mediach,
    • dobrze sformatowana strona zarówno na przeglądarki, jak i telefony komórkowe,
    • wysokiej jakości treści na witrynie.
    • W obu przypadkach — w tym pozycjonowaniu strony na UK — możemy Ci pomóc naszym doświadczeniem. Wystarczy, że wyślesz do nas zgłoszenie. Wesprzemy Twoje działania w każdej dziedzinie SEO na rynkach niemieckim i brytyjskim.

    Różnice w SEO między tymi krajami

    • W Polsce lepiej pozycjonują frazy długiego ogona — słowa kluczowe są ważne, ale pamiętaj, że polski internauta szuka inaczej od Brytyjczyka. Ze względu na charakter języka, w Polsce po prostu wyszukiwane są dłuższe hasła To kolejna różnica dzieląca pozycjonowanie UK a PL.
    • Język — to może banalne stwierdzenie, ale to, w jakim języku mówimy, kształtuje również nasze potrzeby zakupowe. Inaczej kupuje internauta na wyspach, inaczej nad Wisłą.
    • Oczekiwania w stosunku do produktów, usług i treści; Polacy nie zwracają aż tak wielkiej uwagi na certyfikaty i potwierdzenia jakości. Anglicy natomiast z natury są bardziej dojrzałymi konsumentami. Zwracają uwagę na kraj pochodzenia, zrównoważony sposób wytwarzania, zaświadczenia. Nie zainwestuje swoich środków w niesprawdzone rzeczy.

    Korzyści z pozycjonowania na UK

    Korzyści z  pozycjonowania na UK

    Dlaczego warto zainwestować środki w widoczność wśród nowych klientów w Internecie? Rynek brytyjski należy do najpopularniejszych kierunków obieranym przez naszych przedsiębiorców w naszym kraju. Nie ma się czemu dziwić. Diaspora polska na wyspach to ponad 800 tys. osób. Jednak nie musisz ograniczać się tylko do Polaków. Jeżeli chcesz sprzedawać swoje produkty lokalnie, np. w Londynie, to w dalszych częściach tej strony dowiesz się, jak to zrobić.

    Rozwiń

    W tym momencie możesz zadać pytanie – czy warto tyle środków przeznaczać na marketing? Jakie są korzyści w pozycjonowaniu na UK? Oto najważniejsze z nich.

    • Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu będziesz o krok przed konkurencją.

    Dobrze poprowadzona kampania SEO zwiększy Twoją widoczność i pozostawi rywali w tyle. Pamiętaj, że to długotrwały proces. Dodawaj merytoryczne treści, spraw, żeby strona była szybsza i kontroluj, co się dzieje z Twoimi słowami kluczowymi. Nie zapomnij, żeby informacje na Twojej stronie zawsze były aktualne, a blog prowadzony regularnie. Pozycjonowanie strony na UK to wieloczęściowy, ciągły proces;

    Czy blog jest potrzebny? Dzięki przydatnym artykułom możesz skutecznie zbudować sieć linków zewnętrznych i wewnętrznych. To element, który sprawi, że faktycznie będziesz na czele stawki i zaczniesz czerpać korzyści z pozycjonowania strony na UK.

    • Zwiększa Twoją wiarygodność w sieci.

    Algorytmy Google’a potrafią ocenić z dużą dokładnością, czy można zaufać danej stronie. Jeżeli Twoja witryna znajduje się na początku stawki, to spełniasz już warunki wyszukiwarki. Ale zapamiętaj — w UK trudniej się wypromować, bo konkurencja należy do silniejszych. Tym bardziej będzie to osiągnięcie, kiedy znajdziesz się u góry SERP (Search Engine Result Page).

    Wiarygodność w sieci buduje prestiż marki. Pozycjonowanie UK kształtuje Twój obraz w Internecie. Nie lekceważ SEO, bo znikniesz w tłumie.

    • SEO pomaga znaleźć nowych klientów.

    Jeśli dobrze ustawisz słowa kluczowe, to już po kilku miesiącach zaczniesz odczuwać pozytywne skutki takiej promocji. W długiej perspektywie zapewnia to niemałe zyski. Otworzysz się też na zupełnie nowe rynki zbytu. Okaże się, że Twój produkt, usługa czy treść odpowiadają nie tylko Twojej grupie docelowej. SEO pozwala zatem na poznanie na nowo swojego odbiorcy.

    • Odpowiednie działania na stronie sprawią, że stanie się bardziej użyteczna.

    Pozycjonowanie strony na UK poprawia jakość UX, czyli tak zwanego user experience. Co to oznacza? Internauci, którzy odwiedzą Twój sklep czy blog, powinni bez problemu poruszać się na stronie. Wszystkie doznania związane z użytkowaniem witryny składają się na user experience.

    Przykłady dobrego UX dzięki SEO są liczne. Należą do nich:

        • szybsze ładowanie się strony,
        • przejrzysta nawigacja po witrynie,
        • dobrze skatalogowane produkty,
        • treść zrozumiała dla każdego.

    Spraw, żeby konkurencja pozazdrościła Ci strony! Pozycjonowanie UK to bardzo kompetytywna strona Internetu.

    • Dzięki dobrze dobranym narzędziom łatwo określisz, jakie wymierne wyniki osiąga Twoja strona.

    Optymalizacja pod wyszukiwarkę sprawi, że Twoje działania staną się zorganizowane i uzasadnione. Dlaczego? Wyżej wspomniano o narzędziach, które pozwolą zebrać dane na temat Twojego odbiorcy czy klienta. Dowiesz się o pochodzeniu geograficznym internautów, o ich przedziale wiekowym i płci. Pozycjonowanie stron na UK to nie tylko dane o kliencie. Swobodnie ustalisz swoje cele oparte o ruch na stronie czy przychody. Narzędzia SEO dają największą wartość w Internecie — wiedzę.

    • Właściwe pozycjonowanie zwiększa zaangażowanie Twoich klientów i odbiorców.

    Inwestujesz w dobrą treść na stronie oraz masz rozwinięte social media? Pamiętaj, że w taki sposób możesz generować zyski. Uwaga klienta jest równie ważną walutą co złotówki czy funty w dziedzinie pozycjonowania UK.. Dlaczego? Wyobraź sobie, że śledzisz drogę klienta do Ciebie. Czasem rozpocznie ją komentarz pod Twoim postem na Facebooku czy podany dalej wpis na Twitterze. Stamtąd już tylko kilka kliknięć do Twojego bloga czy sklepu. Dlatego tak ważnym elementem strategii marketingowej jest zaangażowanie klienta.

    W tym momencie możesz zadać pytanie – czy warto tyle środków przeznaczać na marketing? Jakie są korzyści w pozycjonowaniu na UK? Oto najważniejsze z nich.

    Podsumowanie

    Korzyści z pozycjonowania strony na UK można zmierzyć. Szybko okaże się, że masz pokaźne zyski z tej inwestycji. Dlaczego? Z jednej strony zwiększasz swoją widoczność na rynku zagranicznym. Z drugiej budujesz zaufanie klienta do siebie. Z trzeciej tworzysz silną markę rynku nie tylko za granicą.

    W kolejnych krokach dowiesz się, jak dobrze pozycjonować stronę na UK oraz jak sprawić, żeby domena dobrze działała w brytyjskiej wyszukiwarce.

    Optymalizacja SEO strony na Anglię

    Optymalizacja SEO strony na Anglię

    Jeśli chcesz rozwinąć skrzydła i wejść na rynek brytyjski, nie zapomnij, że musisz stworzyć podstrony w British English. Co to oznacza? Cała Twoja strona musi być czytelna i napisana przez native’a (czyli osobę pochodzącą z Wysp Brytyjskich). Zoptymalizowane treści możesz zamówić u nas. Pozycjonowanie stron na UK również należy do naszej oferty.

    Rozwiń

    Jeżeli udało się postawić i przetłumaczyć witrynę z powodzeniem, to czas na audyt SEO. Co to jest? Ta czynność pozwoli zrozumieć, jakie kroki trzeba jeszcze podjąć, żeby strona wysoko pozycjonowała.

    Co pomoże Ci w sprawdzeniu dotychczasowej strategii marketingowej?

    Jakie etapy składają się na audyt SEO?

    • Sprawdzenie witryny w Google Search Console; To też ważne narzędzie, o którym dowiesz się później.
    • Ocena pozycjonowania UK on-site. Co ona oznacza? To proces, w którym dowiesz się, czy Twoja strona spełnia liczne warunki zarówno po stronie użytkownika, jak i administratora strony. Dzięki tej ocenie odkryjesz, czy masz dobrze zoptymalizowaną stronę pod kątem:
    • tagów
    • słów kluczowych
    • HTML
    • CSS

    i innych elementów, które sprawiają, że Twoja strona jest bardziej widoczna.

    • Audyt cytowań, który wskaże, czy treści na stronie wygenerowały backlinki. Czym one są? To hiperłącza do Twojej witryny z innych miejsc w sieci. Im więcej ich znajdziesz, tym większym zaufaniem cieszy się firma.
    • Porównanie do konkurencji — jak wypadasz na jej tle? Do oceny pozycjonowania stron na UK nie zalicza się tylko Twoja pozycja w rankingach! Pamiętaj, że opinie klientów są równie ważne.
    • Audyt działania strony — dzięki temu sprawdzisz, czy Twoja witryna jest przyjazna użytkownikowi. UX to istotny element układanki o nazwie SEO.

    Jak możesz przeprowadzić audyt? Poniżej podajemy narzędzia, które ułatwią Ci pracę. Zapoznaj się z nimi, a będziesz lepiej prowadzić swój biznes.

    Ważne narzędzia do audytu SEO przy pozycjonowaniu na UK

    Przedstawiamy najpopularniejsze aplikacje, które przydadzą się w procesie SEO na Wielką Brytanię.

    1. Google Search Console — pozwala na sprawdzenie indeksacji i problemów z pozycjonowaniem strony. Dzięki temu narzędziu łatwo sprawdzisz, czy Twoja strona odpowiednio wyświetla się w organicznych wynikach Google.
    2. SEMrush — tool do audytu strony, który sprawdza ponad 130 błędów technicznych i SEO. Dzięki swojej rozwiniętej bazie produktów do pozycjonowania UK pozwala na dogłębny audyt.
    3. Ahrefs — aplikacja w chmurze wyłapująca najważniejsze niedociągnięcia na witrynie. Wszystko dzieje się w sieci, więc nie potrzeba instalować tego na żadnej instancji.
    4. SpyFU — narzędzie, które przypomina swoim działaniem SEMrush. Kompleksowo ocenia Twoją kampanię SEO. Oprócz tego sprawdza „złe” słowa kluczowe oraz błędy konkurencji. To aplikacja, która pozwoli Ci na skuteczne pozycjonowanie UK.
    5. Screaming Frog — program do instalacji na komputerze. Twój własny crawl bot (skrypt), który sprawdza witrynę pod kątem SEO. Sprawdź z łatwością swoje linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne. Analizuj treści, meta opisy i tagi.

    Jeśli czujesz się przytłoczony i boisz się pozycjonować na własną rękę, pamiętaj, że zawsze możesz skorzystać z pomocy specjalistów od kampanii SEO. Więcej o profesjonalnym audycie strony pod kątem pozycjonowania znajdziesz na naszej stronie. Pomożemy Ci przy pozycjonowaniu UK.

    Czym kierować się przy wyborze agencji do współpracy?

    Wszyscy obiecują, ale kto tak naprawdę dostarcza? Jak wyłuskać z nasyconego rynku agencji SEO te najlepsze? Oto kilka porad.

    • Zacznij od siebie! Zanim przejdziesz do wyboru firmy, z którą potencjalnie będziesz pracować, spróbuj określić swój cel. Co to oznacza? Zastanów się, co chcesz osiągnąć. Jeżeli celem jest pozycjonowanie stron UK, to określ swój docelowy przychód, poziom ulepszenia widoczności i inne wskaźniki, które agencja ma zadbać dla Ciebie.
    • W momencie, kiedy masz już skrystalizowany cel, czas na znalezienie odpowiedniego partnera SEO. Nie polegaj tylko na wyszukiwarce! Wśród swoich kontaktów biznesowych postaraj się znaleźć polecenia. To najlepsza forma, bo przy okazji dowiesz się, jak wygląda współpraca z taką organizacją i czy odpowiada Ci jej podejście.
    • Wyślij briefy do kilku firm, które zajmują się SEO. Porównaj ich warunki, ceny i obietnice. Te ostatnie są najważniejsze. Dlaczego? Profesjonalna agencja powinna przejrzyście przedstawić sposoby na pozycjonowanie strony na UK. Mgliste wyjaśnienia powinny być dla Ciebie znakiem ostrzegawczym.
    • Rozliczaj się „za wynik” – to jedyna forma płatności, która jest dla Ciebie bezpieczna. Są też inne, ale biorąc pod uwagę, jak płynne są kryteria pozycjonowania, warto postawić właśnie na efekty działań agencji.
    • Ufaj i kontroluj w trakcie współpracy. Trzeba mierzyć na własną rękę działania firmy pozycjonującej. Sprawdzaj swoje słowa kluczowe przez Ubersuggest, wtyczki od SEO do Twojego CMS etc. Nie daj sobie wmówić, że coś działa, jeżeli nie będziesz widzieć efektów! Pozycjonowanie strony na UK to proces, który wymaga czujności.

    Podsumowanie

    Dowiedziałeś/aś się o tym, dlaczego Twój audyt SEO jest taki ważny. Przyswoiłeś/aś sporą dawkę wiedzy na temat narzędzi. Poznałeś/aś też warunki, jakie powinna spełniać agencja pozycjonująca, która pomoże Ci osiągnąć sukces.

    Spójrz na nasze referencje, a przekonasz się, że warto z nami współpracować. Pozycjonowanie strony na UK to jedna z naszych dziedzin, w której pomagamy naszym klientom.

    Pozycjonowanie na domenie UK

    Pozycjonowanie na domenie UK

    Jednym z ważniejszych elementów strategii podboju brytyjskiego rynku online jest dostosowanie strony pod wyszukiwarkę. Marzysz o tym, żeby Twój produkt podbił wyspy? To nie zapominaj, że konkurencja nie śpi! W tym segmencie dowiesz się o kolejnym warunku dobrego pozycjonowania – odpowiedniej domenie.

    Rozwiń

    W jaką domenę zainwestować, żeby dobrze pozycjonować stronę?

    Właściwą witryną dla prowadzenia biznesu na Wyspach jest ta o rozszerzeniu .uk lub co.uk. Można też zainwestować w pozycjonowanie strony .com, ale to mało popularna opcja w Wielkiej Brytanii.

    Czym tak właściwie jest rozszerzenie strony? To ccTLD, czyli country code top-level domain. Po polsku zwie się to krajową domeną najwyższego poziomu. Inne zakończenia takie, jak .org .biz czy .info należą do gTLD (generic top-level domain).

    Jeśli wybrałeś/aś już rozszerzenie swojej strony, czas na znalezienie nazwy. W kolejnej sekcji dowiesz się, czego unikać. To bardzo ważne dla pozycjonowania UK.

    Pułapki domeny w UK

    • Nie używaj liczb — unikaj zastępowania słów liczbami (np. „2” zamiast „to”).
    • Jeżeli Twoja nazwa jest wieloczłonowa, zapisz ją w jednym ciągu znaków.
    • Używaj opisów, które nie są licencjonowane.
    • Postaw na prostotę — nie wymyślaj nazw skomplikowanych, długich i nieczytelnych.
    • Unikaj słów, które brzmią tak samo. W języku angielskim jest wiele takich przypadków, gdzie wyrazy mają tę samą wymowę.
    • Sprawdź czy inne zakończenia np..net lub .com mają już taką domenę. To ważne dla pozycjonowania UK. Jeżeli znajdziesz taką stronę, musisz poszukać innej nazwy witryny.
    • Sprawdź historię domeny – to pozwoli uniknąć pomylenia z inną, może już nieistniejącą firmą.

    Czy można pozycjonować stronę z polską domeną?

    Jeżeli jesteś właścicielem dużego sklepu czy biznesu online, wejście na nowy rynek wiąże się z tłumaczeniem całej strony, do której nie można już zmienić rozszerzenia domeny. Co wtedy zrobić, żeby dobrze pozycjonować stronę na UK? Poniżej podajemy rozwiązania tej kwestii.

    • Dodanie odnośnika kraju do początku nazwy domeny np. www.uk.example.pl
    • rozszerzenie nazwy strony o państwo docelowe np. www.example.pl/en lub www.example.pl/uk

    Nie wiesz, jak się do tego zabrać? Spytaj firmę, w której masz wykupiony hosting, czy nie stworzą dla Ciebie takich witryn. Jeśli nie chcesz tego przygotowywać na własną rękę, pamiętaj, że odpowiednia agencja SEO Ci pomoże.

    Podsumowanie

    Pozycjonowanie domeny UK nie należy do najtrudniejszych, ale wymaga uważności i gruntownego przygotowania, szczególnie jeżeli chodzi o domenę. Pamiętaj o pułapkach nazwy. W razie, gdy chcesz wyjść na nowe rynki zbytu, nie zapomnij, że nie musisz zakładać oddzielnej witryny. Po prostu dobrze przetłumacz stronę pod odpowiednie słowa kluczowe i z prawidłowym rozszerzeniem .uk albo .co.uk.

    Pozycjonowanie lokalne w UK

    Pozycjonowanie lokalne w UK

    O czym powinieneś/aś pamiętać, kiedy wchodzisz na lokalne rynki brytyjskie? Podsumowując wszystkie opisane przez nas aspekty pozycjonowania UK i narzędzia — stawiaj na unikalną zawartość, która będzie odpowiadać potrzebom Twojego przyszłego klienta.

    Rozwiń

    Czym jest lokalne pozycjonowanie strony?

    To dostosowanie swojej strategii SEO tak, aby znaleźć klienta w danym obszarze geograficznym. Inaczej szuka Szkot, Angielka czy Walijczyk. Ukierunkowanie pozycjonowania na poszczególne rynki brytyjskie pozwoli uniknąć klęski urodzaju. Tak, jak wcześniej zostało wspomniane — celem jest duża liczba klientów w ramach swoich sił i środków. Czasem za dużo odbiorców pozycjonowania UK może doprowadzić do katastrofy, więc lokalne pozycjonowanie może w tym pomóc.

    Oprócz tego SEO na określonym terytorium geograficznym może być wskazane dla usług i produktów dostępnych tylko lokalnie. Dobrym przykładem jest firma transportowa, która oferuje przejazdy busami między Warszawą a Londynem. Warto wtedy zainwestować w SEO w stolicy Anglii i nie zapominać o anglojęzycznych klientach zainteresowanych takimi usługami. Warto pozycjonować stronę na UK szczególnie, kiedy liczy się klient z danego regionu.

    Jakie kroki podjąć, żeby dobrze pozycjonować lokalnie?

    Zacznij od wizytówki w Google My Business

    W przypadku, gdy rozważasz otworzenie siedziby w jednych z krajów brytyjskich, nie możesz o tym zapomnieć. Dzięki temu będziesz widoczny w wynikach lokalnych. Jak do tego się zabrać?

    1. Stwórz i zweryfikuj konto.
    2. Użyj Google Post, żeby Twoja wizytówka Google tętniła życiem w ramach pozycjonowania UK.
    3. Namów swoich klientów na pozostawienie opinii.
    4. Odpowiadaj na nie z szacunkiem i pokorą, a zyskasz jeszcze większe grono klientów. Jeżeli zdarzy się opinia niepochlebna — pamiętaj o zasadzie „klient ma zawsze rację”.

    Przeprowadź audyt NAP

    NAP oznacza skrót od podstawowych danych Twojej firmy — name, address, phone number. Sprawdzenie informacji w Internecie pod tym kątem pozwala Ci upewnić się, że w każdym miejscu online są one prawidłowe. W pozycjonowaniu UK często pomija się ten krok, a jest on bardzo ważny. Przecież źle wpisany adres czy telefon sprawiają, że tracisz klientów!

    Zbuduj lokalną siatkę cytowań

    Udzielaj się w regionalnych social mediach, czyli na grupach Facebookowych, hashtagach na Instagramie etc. Spraw, żeby o Twojej firmie mówiono! Dzięki zbudowaniu sieci cytowań o Twojej firmie umacniasz zaufanie do marki i dajesz szansę na znalezienie w Internecie pozycjonowanej witryny. To niezbędny krok dla pozycjonowania strony na UK.

    Zoptymalizuj treści pod lokalne słowa kluczowe

    Ten krok jest niezmienny, nieważne czy pozycjonujesz lokalnie, czy na duże rynki. Słowa kluczowe to zasadniczy element pozycjonowania na mniejszy obszar geograficzny. O narzędziach i audycie już tu wspominano, ale warto tutaj o tym przypomnieć.

    Po pierwsze — określ grupę docelową. Użyj narzędzi takich jak ThinkwithGoogle i Google Analytics. Po drugie, sprawdź krótkie słowa kluczowe i frazy długiego ogona. Jeżeli potrzebujesz pomocy, nie wahaj się zgłosić do nas. Pomożemy CI przy pozycjonowaniu UK.

    Spraw, żeby oceny Twoich działań i firmy znalazły się na różnych platformach

    Tak, jak wspomniano — udzielaj się. Zadbaj o to, żeby było Cię widać zarówno wśród młodych, jak i starszych odbiorców. Możesz też brać udział w dyskusjach, tworząc tak obraz swojej marki.

    Zoptymalizuj stronę pod telefony komórkowe

    To często pomijany element strategii marketingowej. Z danych wynika, że coraz więcej ludzi przegląda Internet przez telefon. A tych klientów pozyskanych przez pozycjonowanie UK nie chciałbyś stracić, prawda? Zdecydowana większość CMS ma wtyczki, które optymalizują witrynę pod telefony komórkowe. Nie pozostań w tyle i pamiętaj o internautach używających urządzeń bezprzewodowych!

    Podsumowanie

    Pozycjonowanie lokalne w UK to dobre rozwiązanie dla firm, które mają swoją siedzibę na miejscu. Oprócz tego warto postawić na odpowiednie dla Twojego klienta czy odbiorcy przekaz. Udzielaj się lokalnie, a zyskasz zaufanie klienta.

    Jeżeli szukasz pomocy przy pozycjonowaniu UK oraz w dotarciu do odpowiednich osób, które byłyby zainteresowane Twoimi produktami, usługami lub treściami, zgłoś się do nas!

    Oceń tekst

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie