Pozycjonowanie USA

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Stany Zjednoczone posiadają największą gospodarkę na świecie, jeden z najwyższych współczynników penetracji sieci internetowej oraz stale i dynamicznie rozwijający się rynek e-commerce. Dodatkowo bardzo duża liczba ludności, których decyzje konsumenckie są dojrzałe, a sytuacja finansowa w większości przypadków jest dobra lub bardzo dobra. Korzystając z rozwoju technologii, możemy utworzyć lub powiększyć firmę działającą na terenie USA będąc w Polsce. Warto wspomóc się pozycjonowaniem strony na USA, by biznes jeszcze szybciej zaczął przynosić duże zyski. Jako ciekawostkę można dodać, że w 2018 roku 41% transakcji wynajmu powierzchni magazynowej dotyczyło firm z branży e-commerce. Rynek się rozwija, a dodatkowo nadal ma potencjał.

    Czym różni się SEO w USA od SEO w Polsce?

    Czym różni się SEO w USA od SEO w Polsce?

    Zagadnienia optymalizacji stron internetowych są bardzo podobne niezależnie od miejsca na ziemi. Można jednak znaleźć kilka, mniej lub bardziej subtelnych, różnic, które w ogólnym rozrachunku wpływają na pozycję strony. W przypadku pozycjonowanie USA ilość różnic jest raczej mniejsza niż większa. Trzeba jednak o nich pamiętać, by osiągnąć satysfakcjonujący efekt końcowy.

    Rozwiń

    Analiza konsumentów

    Analiza potencjalnych klientów i dopasowanie do nich dalszych poczynań to podstawa każdego działania SEO. Bez odpowiednio dobranego targetu nasze wysiłki mogą nie przynieść oczekiwanych rezultatów. W przypadku pozycjonowania USA ta analiza powinna być jeszcze szersza. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że to najszersza z analiz konsumentów na świecie. Liczba ludności, obszar kraju, zróżnicowanie kulturowe, zwyczaje, a nawet język. Te wszystkie czynniki muszą zostać zawarte w analizie, a nadal obracamy się w kręgu jednego kraju! Z tego względu ekspertyza rynku musi być przeprowadzona gruntowanie i rzetelnie. Każdy z tych czynników wpływa na pozycjonowanie strona USA, a także zmienia profil konsumenta. Innymi czynnikami przy wyborze produktu kieruje się kowboj z Teksasu, a innymi mieszkaniec Minnesoty. Uwzględnienie tych różnic to klucz do sukcesu, który jednocześnie może przerazić webmastera bez odpowiedniego przygotowania.

    Odpowiednia wyszukiwarka

    Z perspektywy suchej analizy matematycznej hegemonem wśród wyszukiwarek w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej jest Google. Jednak czy pozycjonowanie USA można oprzeć jedynie na wyszukiwarce firmy z Mountain View? Nie do końca. Według badań Statcounter 81% użytkowników wyszukiwarek desktopowych oraz 95% użytkowników wyszukiwarek mobilnych w USA wybiera wyszukiwarkę Google. Wśród wyszukiwarek desktopowych drugie miejsce zajmuje Microsoft Bing z wynikiem 12% użytkowników, a trzecie Yahoo! i 4% tortu. Jednak w przypadku pozycjonowanie USA trzeba przeliczyć te procenty na liczbę ludności. Microsoft Bing to ponad 34 miliony aktywnych użytkowników, natomiast Yahoo! – prawie 11,5 miliona. Suma daje nam liczbę zbliżoną do liczby ludności Hiszpanii! Warto dostosować działania pozycjonerskie do tych wymagań, bo odpuszczenie takiej ilości potencjalnych klientów może mieć fundamentalne znaczenie dla dalszej działalności przedsiębiorstwa.

    Pochodzenie linków

    Linkowanie to element strategii pozycjonowanie stron USA jak na każdym innym rynku. W odpowiedzi na algorytmy wyszukiwania od dłuższego czasu należy porzucić zasadę „im więcej tym lepiej” i nie przekładać ilości nad jakością. Każdy z 50 stanów USA może być traktowany jak osobne państwo – szczególnie ze względu na kulturę i zwyczaje mieszkańców. Z tego też powodu link building w USA powinien być budowany na lokalnych stronach. Pozycjonowanie USA musi mieć świadomość, że umieszczenie linku do strony firmy produkującej części do samolotów z Florydy na portalu z branży drzewnej w Oregonie jest kompletnie bez sensu. Nawet jeśli ten portal będzie miał wyśmienitą reputację. Strategia link buildingu ewoluuje praktycznie z każdym miesiącem czy rokiem, a natężenie tej rewolucji wzrasta z każdą aktualizacją algorytmu. I do tej ewolucji musi dopasować się działanie pozycjonowania. USA jest wielkim rynkiem z wielką konkurencją, ale także ogromnym potencjałem klientów. Umiejętne przeprowadzenie działań pozycjonerskich i link buildingu pomoże umieścić stronę na wysokich miejscach w wyszukiwarce, co przełoży się na wejścia na witrynę i sprzedaż.

    Cierpliwość, gorliwość i wytrwałość

    Pozycjonowanie stron internetowych to nieustanny wyścig na dystansie maratonu, gdzie jeden zryw nie pozwoli na zbudowanie trwałych wyników. Ta zasada odnosi się do każdego kraju – Stany Zjednoczone nie są tu wyjątkiem. Pozycjonowanie USA wymaga jednak jeszcze większej cierpliwości, jeszcze większej gorliwości i o wiele większej wytrwałości niż gdzie indziej na świecie. Rynek e-commerce w USA jest bardzo rozbudowany, aczkolwiek mimo swej dojrzałości nadal bardzo dynamiczny. O tym trzeba pamiętać, rozpoczynając biznes w Ameryce bądź skalując obecny. Im więcej konkurencji, tym dłużej zajmuje przebicie się do ścisłej czołówki. Dlatego też w przypadku pozycjonowania stron USA tak ważne są te 3 cechy – cierpliwość, gorliwość i wytrwałość. Jeśli ktoś będzie oczekiwał oszałamiających wyników po miesiącu od wdrożenia działań i na tej podstawie zacznie dokonywać zmian w strategii, to raczej jego działania na rynku amerykańskim nie zakończą się sukcesem. Jeśli startujemy w tym maratonie, pamiętajmy o liczbach – prawie 287 milionów użytkowników Internetu oraz ponad 230 milionów kupujących on-line. Pozycjonowanie USA musi mieć czas na dotarcie do tych potencjalnych klientów.

    Pozycjonowanie w Google.us

    Pozycjonowanie w Google.us

    Zapewne większości użytkowników Internetu strony amerykańskie kojarzą się z końcówką .com – nic bardziej mylnego! Domeną najwyższego poziomu w Stanach Zjednoczonych Ameryki Północnej jest ta z końcówką .us! Domena .com została stworzona w celach biznesowych i jest skrótem do słowa commercial. Jest najpopularniejszą domeną na świecie, a od jej stworzenia rozwinęła się także na działalność niekomercyjną. Pozycjonowanie stron USA ma praktycznie do wyboru obie z tych domen. W przypadku działań pozycjonerskich w wyszukiwarce Google warto rozważyć wybór domeny .com, gdyż możemy dotrzeć wtedy do innych anglojęzycznych rynków takich jak: Wielka Brytania, Republika Południowej Afryki, Kanada, Australia, Irlandia czy Nowa Zelandia, gdzie język angielski jest powszechnie używany. Wybór domeny .com jest szczególnie polecany firmą międzynarodowym.

    Rozwiń

    Pilnuj regularności

    Pozycjonowanie USA to maraton, a w wyścigach długodystansowych najważniejsze jest tempo. W naszym przypadku tempem określana jest powtarzalność dodawania kontentu. Dodanie wszystkich posiadanych przez nas treści w pierwszym tygodniu funkcjonowania strony nie przyniesie efektu szybkiego wejścia na szczyt wyszukiwań. Warto stworzyć plan dodawania kontentu na stronę i się go trzymać. Taki plan podczas działań pozycjonowanie USA, powinien uwzględniać czas, w którym najwięcej ludzi przegląda treści w Internecie, oraz być dopasowany do sezonu oraz części. Treści blogowe pomagające w wyborze płaszcza na zimę trzeba opublikować w sezonie jesiennym, żeby dać odpowiedź na to, czego szukają internauci. Dodatkowo trzeba znać uwarunkowania danego stanu, gdyż przykładowo średnia temperatura w Los Angeles na przestrzeni całego roku nie spada poniżej 20 stopni. Z tego powodu pozycjonowanie USA nie powinno targetować mieszkańców LA i płaszczy zimowych, bo nie przyniesie to spodziewanych rezultatów.

    Uzupełnij metadane

    Według oficjalnych informacji płynących z Mountain View nie ma bezpośredniego wpływu tagu meta description na pozycję w wyszukiwarce. Czy w takim razie można pominąć ten element? Tu powinna paść ulubiona odpowiedź pozycjonera – to zależy. Nawet jeśli meta description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie USA, to ma pośredni. Każdy człowiek podczas analizy wzrokowej wyników wyszukiwania patrzy na 2 elementy – meta title oraz meta description. Tak naprawdę oficjalne stanowisko Google może być w tym przypadku bardzo dobrą informacją dla webmasterów. Jeśli nie trzeba dopasowywać meta description pod SEO, to można w nich zawrzeć jedynie informacje, które przyciągną do nas potencjalnego klienta. Dlaczego taka sytuacja ma pośredni wpływ na pozycjonowanie USA? Bo każdy klient, którego przekonamy opisem, wejdzie na naszą stronę i jest już krok bliżej do kupna naszego produktu bądź usług. Możemy w ten sposób zwiększyć konwersję i sprzedaż, co jest celem działań pozycjonerskich. Warto wykorzystać każdą możliwość do zwiększenia sprzedaży, nawet jeśli nie znajduje się ona w podręcznikach czy nie była przekazana na kursach.

    Pamiętaj o wartościowych linkach

    O ważności link buildingu podczas pozycjonowania strony na USA już mówiliśmy. W przypadku walki z algorytmami Google zasady są praktycznie identyczne. Linki, które pozyskujemy, muszą pochodzić ze stron o bardzo dobrej reputacji. Jeśli ktoś proponuje nam pozyskanie linków z generatorów czy bezczelnego marketingu szeptanego na forach – wykasujmy jego numer i miejmy nadzieję, że nie będziemy musieli z nim już nigdy współpracować. Takie praktyki w trakcie działań pozycjonowanie USA sprawią, że będziemy wrogiem dla Google’a, a to już będzie problem, którego może się nie dać rozwiązać. Nie wybierajmy ilości kosztem jakości. Budujmy autorytet witryny także we współpracy z szanowanymi portalami. Jeśli chcemy wstawiać linki do naszej strony na forach – również wybierajmy te wiarygodne oraz wstawiajmy link tam, gdzie będzie on wyglądał naturalnie i pasował do treści dyskusji. Podczas pozycjonowania USA warto rozważyć linkowanie z domen .edu, gdyż mają one ogromną renomę w Stanach Zjednoczonych i pozyskanie takiego linku może znacząco wpłynąć na nasze działania.

    Używaj tagów alt

    Zdjęcia, grafiki czy infografiki są nieodłącznym elementem stron internetowych. Pomagają uplastycznić treść naszych postów bądź przekazać wiedzę w pigułce, której nie dałoby się zmieścić w krótkim tekście. Pozycjonowanie USA także obejmuje swoim zasięgiem elementy graficzne strony. Przy ich umieszczaniu czy modyfikowaniu należy pamiętać o 2 rzeczach: unikalności oraz tagach alt. W przypadku unikalności sprawa jest prosta. Jakiekolwiek elementy graficzne na stronie powinny być stworzone przez właściciela lub specjalnie dla niego. W przypadku tagów alt chodzi przede wszystkim o przekazanie informacji dla botów, które nie potrafią rozpoznać tego, co jest na grafice. Z tego względu pozycjonowanie USA, poprzez tagi alt, opisuje botom to, co znajduje się na zdjęciu. Roboty mogą wtedy szybciej i efektywniej dopasować zawartość naszej strony do potrzeb osób, które korzystają z wyszukiwarki.

    Pozycjonowanie na domenie .us

    Pozycjonowanie na domenie .us

    Wybór między domeną .us a .com musi zapaść po konsultacji webmastera z osobą zlecającą działania. Jednak dla pozycjonowania strony USA poniższe kroki są tożsame i muszą zostać wdrożone, by osiągnąć sukces.

    Rozwiń

    Struktura strony internetowej

    Poruszanie się po witrynie internetowej, szybkie przechodzenie po drzewku kategorii czy jasno określone podstrony, to fundament każdej strony, która chce zająć wysoką pozycję w wyszukiwaniach. Webmaster musi znaleźć złoty środek, który pozwoli zawrzeć wszystkie dane na stronie bez konsekwencji dla szybkości jej wczytywania. Działania pozycjonowania USA powinny zaplanować kategorie i podkategorie na stronie (jeśli strona dopiero powstaje) oraz przeanalizować czy dotychczasowe struktury są stworzone w sposób logiczny. Przeładowanie strony kategoriami, podkategoriami i zdjęciami nie gwarantuje, że zawsze będzie wyświetlana na pierwszym miejscu wyszukiwarki. Bardziej prawdopodobne jest, że strona będzie się zacinać, grafiki długo ładować, a użytkownik szybko z niej wyjdzie. Takie zjawisko w trakcie pozycjonowania stron USA nazywa się współczynnikiem odrzuceń i w żaden sposób nie przełoży się na zwiększenie liczby klientów oraz wyników sprzedaży.

    Efektywny link building

    Linkowanie, oprócz pozytywnego wpływu na renomę naszej strony, pozwala także zwiększyć na niej ruch przy stosunkowo niskich kosztach w porównaniu do kampanii reklamowych. Jeśli chodzi o działanie, jakim jest pozycjonowanie USA, możemy skorzystać z katalogów linków, które w łatwy sposób pozwolą na dodanie odnośnika do naszej strony. Takich stron ze zbiorami jest sporo, jak wszystkiego w Ameryce. Jednak znalezienie takiej strony i dodanie linków do naszej strony na wszystkich witrynach od góry do dołu nie jest dobrym sposobem. Nadal musimy zwracać uwagę na autorytet strony oraz naturalność linku. Pozycjonowanie USA nie zostanie efektywnie wsparte linkowaniem, jeśli umieścimy link do strony o zbiorze kukurydzy na portalu o profilu przemysłu elektronicznego. Efektywny link building przynosi bardzo wymierne korzyści, jednak musi być dobrze przeprowadzony – autorytet, naturalność oraz unikalność. To są drogowskazy, którymi trzeba się kierować.

    Użyteczność

    Użyteczność jest w zasadzie rozszerzeniem struktury strony internetowej. Pozycjonowanie stron USA w aspekcie strukturalnym opiera się na analizie i poprawkach w kodzie źródłowym strony. Użyteczność, często określana jako UI (User Interface), to wszystko to, co widzimy na stronie. Im większa użyteczność strony, tym łatwiej powinno klientowi być się po niej poruszać i wykonywać interakcje. Trzeba pamiętać, że ok. 65% ludzi jest wzrokowcami, co sprawia, że warstwa wizualna strony internetowej może ich zachęcić do działania. Podczas działań pozycjonowania stron USA można rozważyć wsparcie UI Designera, gdyż przy tak dużej konkurencji, każde działanie może pomóc przechylić na szalę zwycięstwa na naszą korzyść.

    Wypełnij stronę kontentem

    Treść, którą umieszczamy na stronie, odgrywa bardzo ważną rolę w działaniach pozycjonerskich. Gdy będziemy pamiętać o kilku prostych wytycznych, to osiągniemy wymarzony rezultat w wynikach wyszukiwania. Gdy decydujemy się na działania pozycjonowania stron USA, musimy stanąć przed podobnym dylematem, co przy wyborze domeny. Najczęściej te wybory się ze sobą łączą. Trzeba wybrać język, jakim nasza strona będzie operowała. Pierwszą myślą jest język angielski. I jest to dobra myśl, jednak język angielski ma kilka dialektów i tutaj powinno się zdecydować, których z nich wybrać. Najbardziej prawdopodobny jest wybór między angielskim brytyjski a amerykańskim. Mimo małych różnic pozycjonowanie USA musi dopasować dialekt do grupy docelowej. O ile różnice w pisowni (brytyjski – behaviour, amerykański – behavior) może nie przysporzyć ogromnych trudności, to niektóre wyrazy mają inne znaczenie i to już może być problem dla potencjalnych klientów. Jeśli naszym cele jest rynek amerykański – wybierzmy dialekt amerykański. Natomiast jeśli pozycjonowanie stron USA ma być rozszerzone o inne kraje anglojęzyczne, warto przemyśleć danie użytkownikowi wyboru między dialektem brytyjskim a amerykańskim.

    Optymalizacja SEO strony na USA

    Optymalizacja SEO strony na USA

    Działania optymalizowania strony internetowej można porównać do kupna garnituru. Można wejść do pierwszego lepszego sklepu i kupić gotowy zestaw, ale nie ma pewności czy będzie na nas dobrze leżał. Taką pewność daje szycie garnituru na miarę i tak też powinniśmy wybierać wykonawców pozycjonowania stron USA. Muszą być dopasowane do rynku docelowego i wtedy będą przynosić spodziewane efekty.

    Rozwiń

    Dopasuj słowa kluczowe

    Analiza słów kluczowych pozwala na dopasowanie oferty do klienta. Pozwala znajdować odpowiedzi na pytania, jakie klienci wpisują w wyszukiwarkę lub dopasować do nich produkt. Aby działania webmastera można było uznać za skuteczne, ruch na stronie musi mieć wymierny skutek. Działania pozycjonowanie USA można zmierzyć za pomocą współczynnika konwersji, który określa procentowy współczynnik osób, które po wejściu na stronę wykonały działanie. Przykładem takiego działania może być kupno produktu czy wypełnienie formularza kontaktowego. Podczas kampanii marketingowej, jaką niewątpliwe jest pozycjonowanie USA, możemy taki współczynnik zmierzyć dla każdego słowa kluczowego. Takie dane pozwolą nam przeprowadzić szeroką analizę dotychczasowych działań oraz wprowadzenie ewentualnych zmian w celu zwiększenia efektywności naszych działań. Współczynnik konwersji dla słów kluczowych, to także możliwość bardziej matematycznego przedstawienia dotychczasowych wyników klientowi.

    Stwórz portfolio linków

    Link building jest najtrudniejszą częścią strategii pozycjonowanie USA. Ze względu na skomplikowany proces zdobywania linków oraz możliwe kary za nienaturalny ich profil, warto pomyśleć nad zdywersyfikowanym portfolio linków. Oznacza to, że nie można się zamykać i korzystać tylko z jednego typu czy źródła linków. Równie ważne dla algorytmu są linki wewnętrzne (internal link), jak i zewnętrzne (external link). Pozycjonowanie stron USA nie powinno też odrzucać linków z atrybutem rel o wartości nofollow. Mimo brak potwierdzenie w oficjalnych wytycznych dla webmasterów, że linki nofollow wpływają na Page Rank, wielu ekspertów nie bagatelizuje ich roli. Dywersyfikacja powinna, oprócz typu linków, objąć także ich źródło. Linki możemy z katalogów, blogów, forów internetowych, mediów społecznościowych czy artykułów sponsorowanych. Im więcej źródeł podczas pozycjonowania USA wybierzemy, tym bardziej naturalnie będzie wyglądało nasze portfolio, a to kolejny krok, by algorytmy wyszukiwarki windowały naszą pozycję w górę.

    Sporządź kalendarz kontentu

    Zawsze warto mieć plan. Im większe przedsięwzięcie, tym bardziej plan się przydaje. Wejście na nowy, duży rynek, to chyba spore przedsięwzięcie? Plan contentu warto uzupełnić o kalendarz, dzięki któremu będziemy mogli kontrolować co i kiedy dodać na stronę. Pozycjonowanie stron USA, jeśli ma się zakończyć sukcesem, musi być przemyślane. Do tego kalendarz dodawania contentu sprawdzi się idealnie. Oprócz planowania dodawania treści możemy reagować na nagłe sytuacje oraz delegować zadania, których termin wykonania jest odległy. Przed rozpoczęciem konstruowania kalendarza treści, warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które pozwolą na stworzenie bardzo przydatnego narzędzia. Po pierwsze – rodzaj contentu. Musi być oczywiście dopasowany do wytycznych dla pozycjonowanie USA oraz do klienta. W takiej samej kategorii należy rozważyć częstotliwość dodawania treści. Analiza ruchu w sieci dla danej grupy docelowej powinna znacznie pomóc w rozwiązaniu tego problemu. Warto zwrócić uwagę na wielkość zespołu, który będzie pracował nad tworzeniem treści. W przypadku licznej grupy roboczej przydatna może być integracja z systemami SEO czy SEM.

    Zrozum swojego odbiorcę

    Żeby pozycjonowanie USA przyniosło efekty, na każdym kroku trzeba pamiętać, że mimo wszystkich analiz, na końcu tych działań jest człowiek. Jego zrozumienie jest równie ważne, co zmiany w kodzie źródłowym. Trzeba zrozumieć jego charakter, otoczenie, sposób myślenia, a w konsekwencji wybory konsumenckie. Im większa wiedza na temat grupy docelowej, tym łatwiej jest do niej dotrzeć. Dlatego jeśli chcemy wybrać partnera do działań pozycjonowania stron USA, warto sprawdzić jego doświadczenie i know-how. Lepszy research pozwoli oszczędzić stresu i pieniędzy w przyszłości.

    Pozycjonowanie USA – czy warto?

    Pozycjonowanie USA – czy warto?

    Każde działanie marketingowe ma swoje plusy i minusy, choć trzeba je analizować bardzo „na chłodno”. Często sytuacje dwóch podobnych firm mogą być do siebie nieporównywalne. Analiza korzyści powinna przede wszystkim objąć ilość konkurencji na rynku oraz wzrost wskaźników takich jak współczynnik konwersji czy chyba najważniejszy – dochody przedsiębiorstwa.

    Rozwiń

    Zaufanie

    Pozycjonowanie USA potrafi w bardzo wymierny sposób wpłynąć na zaufanie klientów do firmy. Warto przypomnieć wcześniejszą statystykę – 65% osób to wzrokowcy. Im częściej nasza strona będzie dla nich widoczna, tym bardziej zostanie zapamiętana. Jest to fundamentalna rzecz dla prowadzenia biznesu. Jeśli relacja B2C (business-to-consumer) jest zbudowana na zaufaniu, to jej trwałość znacznie wzrośnie. Jeśli dzięki działaniom pozycjonowanie USA zyskamy zaufanie tak dużego rynku, jakim są Stany Zjednoczone Ameryki Północnej, o wiele łatwiej jest biznes skalować czy rozwijać na rynki międzynarodowe. Po prostu o wiele łatwiej jest przenieść biznes poza USA, będą wcześniej zauważonym na tutejszym rynku, niż przenieść biznes do USA, nawet zdobywając wcześniej zaufanie na innym rynku poprzez pozycjonowanie. USA to mocarstwo i lider wyścigu gospodarczego i dyktują warunki dla większości innych rynków świata.

    Widoczność

    W dzisiejszych czasach powiedzenie „jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz” brzmi jeszcze bardziej prawdziwie niż kilka lat temu. Internet jest centrum życia znacznej większości ludzi, a rynek e-commerce rozrasta się rok do roku. W takich warunkach pozycjonowanie USA pozwala naszej firmie być bardziej widoczną niż konkurencja oraz dotrzeć do większej liczby klientów. Warto przypomnieć, że na drugą stronę wyników wyszukiwania przechodzi ok. 5% użytkowników, a ponad 25% z nich klika w pierwszą wyświetlaną pozycję. Dlatego warto brać udział w tym wyścigu przy pomocy pozycjonowania stron USA. Bycie widocznym w wynikach wyszukiwarki pozwoli naszej stronie zaprezentować się znacznej liczbie potencjalnych klientów, a w przypadku, gdy była wcześniej w drugiej dziesiątce wyników wyszukiwania, to wreszcie będziemy mieli szansę zaistnieć w świadomości odbiorcy.

    Koszty

    Koszty działań pozycjonerskich są stosunkowo niższe niż dedykowanych kampanii reklamowych. Dodatkową korzyścią pozycjonowanie USA jest utrzymywanie wyników działań webmaster nawet po zakończeniu współpracy. W tym aspekcie koszty trzeba analizować podwójnie, gdyż kampania reklamowa działa do momentu jej zakończenia, a później nie przynosi żadnych korzyści. Jest to duży plus w kontekście działań marketingowych na rzecz pozycjonowania. Warto nadmienić, że budżet reklamowy, zarówno dla działań pozycjonowanie USA, jak i dla dedykowanych kampanii reklamowych, w znacznej mierze uzależniony jest od konkurencji i założonego przez nas celu. Wielu ekspertów zaleca jednak rozpoczęcie jakichkolwiek działań marketingu internetowego właśnie od pozycjonowania. Wynika to z faktu, że źle zoptymalizowana strona może nie być atrakcyjna dla klienta nawet wtedy, gdy będziemy dysponować pokaźnym budżetem reklamowym.

    Uodpornienie na blokowanie reklam

    Pozycjonowanie USA pozwala na uniknięcie stosowanych przez użytkowników programów do blokowania reklam. Według badań około 26% użytkowników Internetu w USA ma na swoim komputerze zainstalowany program do blokowania reklam. Jest to spory problem z perspektywy reklamodawców, a z pomocą przychodzi pozycjonowanie, które jest odporne na tego typu programy. Pozycjonowanie USA zwiększa ruch organiczny, który jest bezpłatny i zależy jedynie od dopasowania strony do algorytmów wyszukiwania. Wiele osób zastanawia się, jak utrudnić użytkownikom korzystanie z tzw. adblocków. Niektóre pomysły obejmują blokowanie treści dla osób z nich korzystających. Decydując się na wybór działań pozycjonerskich nie musimy się tym martwić. Pozycjonowanie stron USA pozwala na zbudowanie pozycji witryny bez konieczności tworzenia kampanii reklamowych oraz na zakorzenienie jej w świadomości odbiorców przy optymalnym budżecie.

    Korzyści z pozycjonowania na USA

    Korzyści z pozycjonowania na USA

    Działania marketingowe muszą przynosić wymierne korzyści dla biznesu. W innym wypadku mało kto byłby zainteresowany ich wyborem. Najbardziej wymierną korzyścią pozycjonowania USA jest wzrost dochodów firmy. Jednak przy działaniach pozycjonerskich warto zwrócić uwagę na korzyści opisane 4 literkami – DEST. Może nie są bardzo wymierne, ale w perspektywie czasu mogą przynieść naszej firmie dużo dobrego.

    Rozwiń

    Długofalowość

    Działania pozycjonerskie trzeba analizować w perspektywie dłuższej niż miesiąc. Samo stworzenie persony i charakterystyka grupy docelowej jest zadaniem długim i żmudnym. Podczas pozycjonowania USA, ze względu na wielkość kraju i różnorodność społeczną, ten czas może się wydłużyć i powinniśmy być tego świadomi. Następnie trzeba wdrożyć zmiany do struktury strony oraz przemyśleć kontent plan. Jeśli korzystamy z usług agencji, link building może być dość szybkim działaniem w początkach działań webmaster, jednak jeśli sami prowadzimy linkowanie, to jakiś czas nam zajmie znalezienie wartościowych blogów czy portali oraz opublikowanie na nich linków. To wszystko sprawia, że pozycjonowanie USA jest dla cierpliwych – zarówno po stronie zleceniodawcy, jak i zleceniobiorcy. Jednak stworzone podstawy pozwalają na oglądanie rezultatów, w perspektywie znacznie dłuższej niż musieliśmy czekać na początku działań.

    Efektywność

    Efektywność to w skrócie współczynnik uzyskanych efektów do poniesionych kosztów. Każdy przedsiębiorca chce mieć ten wskaźnik jak najwyższy. W przypadku pozycjonowania stron USA zachodzi zjawisko, które z perspektywy przedsiębiorcy, może być bardzo pozytywne. Jeśli przestaniemy wydawać środki na pozycjonowanie, to nadal mamy szansę na osiąganie zamierzonych efektów. Dlaczego? Bo dobrze wypozycjonowana strona pozwala utrzymać się w górnych wynikach wyszukiwania nawet przez kilka lat, co niewątpliwie bardzo zwiększa efektywność tych działań. Oczywiście nie oznacza to, że jeśli pozycjonowanie USA wyniesie naszą stronę na pierwsze miejsce, to możemy od razu zrezygnować z usług webmaster, a nasza strona nadal będzie w TOP. Trzeba przeanalizować frazy kluczowe, które zostały wysoko wypozycjonowane oraz konkurencję, która również nie będzie stała z założonymi rękoma.

    Stabilność

    Zaufanie i stabilność to dwie bardzo ważne cechy każdego biznesu. O zaufaniu już wcześniej wspomnieliśmy, natomiast stabilność wynikająca z pozycjonowanie USA, to niewątpliwa korzyść z działań pozycjonerskich. Kampanie reklamowe z reguły mają formułę podobną do aukcji – kto da więcej, tego strona jest wyżej. W starciu z dużymi korporacjami nasza początkująca firma ma utrudnione zadanie. I wtedy do akcji wkraczają działania pozycjonerskie. Owszem, podczas pozycjonowania także mamy przeciwników, którzy chcą być pierwsi. Jednak w tym wyścigu najbardziej liczą się umiejętności i jakość działania. By pozycjonowanie USA dawało naszej firmie stabilność, musi być dobrze poprowadzone, a wybór doświadczonej agencji jest dużym krokiem w kierunku uzyskania takiej stabilności.

    Trwałość

    Trwałość działań pozycjonerskich łączy się z efektywnością tychże działań. Tak jak już wspomniałem, efekty potrafią się utrzymywać nawet kilka lat po zaprzestaniu wydawania środków na pozycjonowanie. USA jest rynkiem dojrzałym, na którym wybór konsumenta nie jest determinowany tylko i wyłącznie ceną produktu czy usługi. Trwałość efektu pozycjonowania, w przeciwieństwie do kampanii reklamowej, pomoże nam zbudować w oczach potencjalnego klienta wizerunek firmy o ugruntowanej pozycji na rynku. Wiadomo, że uznana marka i solidna pozycja na rynku sprzyjają klimatowi zakupów, a trwałość pozycjonowania stron USA pozwala jeszcze wzmocnić te zachowania.

    Pozycjonowanie lokalne w USA

    Pozycjonowanie lokalne w USA

    9 833 520 km2 – tyle wynosi powierzchnia całkowita Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, co daje 4. miejsce pod względem powierzchni na świecie. Naturalnym zjawiskiem jest, że wraz ze wzrostem powierzchni kraju rośnie znaczenie pozycjonowania lokalnego. Wpływ na to mają przede wszystkim odległości pomiędzy sprzedający a kupującym oraz koszty ewentualnej dostawy. Przykładowo odległość między Miami a Portland, w linii prostej, to 4355 km!

    Rozwiń

    Google Moja Firma

    Pozycjonowanie lokalne USA powinno się rozpocząć od stworzenia Google Moja Firma. Jest to swoista wizytówka naszej firmy w wyszukiwarce Google. W sumie małe rozwiązanie pozwala na znaczne rozwinięcie komunikacji z klientem. W wizytówce Google znajdziemy miejsce na opinie od klientów, dane o godzinach otwarcia naszej firmy, odnośnik do wskazówek dojazdu czy do strony firmowej. Wizytówka Google Moja Firma ma jeszcze jeden atut – pozycjonuje się ponad wynikami organicznymi! Może to być bardzo dobre uzupełnienie działań pozycjonowania USA, jeśli oferujemy usługi lub produkty lokalne bądź jeśli nasza firma znajduje się w miejscowości, gdzie jest znaczna ilość turystów. Zakładanie konta Google Moja Firma odbywa się w kilku prostych krokach i jest bardzo intuicyjne, dzięki czemu nie powinno nam sprawić większy problemów. Warto pamiętać, żeby po wpisaniu adresu, umieścić na mapie pinezkę. Dzięki temu każdy użytkownik Google Maps będzie widział dane naszej firmy, gdy będzie przeglądał mapę naszej okolicy.

    Lokalny link building

    O rol link buildingu w pozycjonowanie USA powiedzieliśmy już bardzo wiele. I słusznie, gdyż jest to jedno z najważniejszych działań pozycjonerskich. W przypadku pozycjonowania lokalnego warto przeanalizować katalogi czy portalem i wybrać te linki, które odnoszą się do lokalnych stron. W USA nawet najmniejsze lokalne społeczności potrafią liczyć tyle, co średniej wielkości miasteczko w Polsce. Dodatkowo amerykanie bardzo dbają i szanują o swoje sąsiedztwo, więc zaistnienie w lokalnej świadomości może być bardzo ważnym krokiem do osiągnięcia wysokich wyników pozycjonowanie lokalne USA.

    Lokalne frazy kluczowe

    Tak samo, jak w przypadku lokalnego link buildingu, warto przeanalizować keywords i dostosować je do potrzeb pozycjonowania lokalnego. Bodaj najłatwiejszym zabiegiem jest dodanie do już istniejących słów kluczowych nazwy miasta, hrabstwa czy stanu. W zależności od obszaru, na jaki chcemy pozycjonować stronę na USA. Najlepsze efekty przynosi pozycjonowanie na miasto lub hrabstwo, czyli im mniejsza jednostka terytorialna, tym mniejsza konkurencja, co rzutuje na łatwiejsze pozycjonowanie strony. Trzeba także przeanalizować język, jakim posługują się mieszkańcy danego obszaru. Chodzi tu zarówno o inne określenia tych samych rzeczy w dialekcie amerykańskim, jak i o rozważenie użycia języka hiszpańskiego podczas pozycjonowania lokalnego USA jako dodatkowego przykładowo w Los Angeles, gdzie prawie 50% mieszkańców jest pochodzenia latynoskiego (przede wszystkim meksykańskiego).

    NAP – Name, Address, Phone

    Akronim NAP pochodzi od 3 wyrazów z języka angielskiego – Name (nazwa), Address (adres) oraz Phone (telefon). W przypadku pozycjonowania lokalnego jest to bardzo ważna wiadomość dla algorytmów Google i musi być widocznie przedstawiona. Pozycjonowanie lokalne najczęściej odpowiada na potrzeby osób, które potrzebują produktu czy usługi w szybkim czasie. Dlatego pozycjonowanie USA powinno zadbać o dane NAP, gdyż jest to łatwy i bardzo szybki sposób na zapamiętanie i dotarcie przez klientów do naszej firmy.

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 1

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie