W przypadku promowania usług finansowych w Internecie najważniejsze jest zbudowanie zaufania do marki i jej oferty. Zajmując się kwestią pieniędzy klientów, nie można bowiem pozwolić sobie na brak profesjonalizmu. Warto więc wdrożyć sprawdzoną strategię marketingową, dzięki której każda firma z tej branży osiągnie sukces. Jedną z najlepszych technik w tym zakresie jest pozycjonowanie stron internetowych. Na czym polega i o czym pamiętać, stosując techniki SEO? Podpowiadamy!
Pozycjonowanie usług finansowych to złożony proces marketingowy, którego celem jest zwiększanie widoczności marki w wyszukiwarce. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest gwarancją dynamicznego wzrostu ruchu na stronie oraz konwersji. Nic więc dziwnego, że właściciele firm coraz częściej stawiają na marketing internetowy, rezygnując z tradycyjnych środków reklamy.
Pozycjonowanie usług finansowych w przypadku każdej marki wygląda nieco inaczej. Odmienna specyfika firm i różne obszary działania wymagają indywidualnego podejścia, dostosowanego do oczekiwań potencjalnych klientów. Niemniej jednak każda strategia optymalizacyjna powinna skupiać się na trzech kluczowych aspektach. Są to:
On-page SEO dotyczy działań związanych z tworzeniem treści i optymalizacją ich pod kątem odpowiednich słów kluczowych. Dzięki temu przekaz trafia do osób zainteresowanych usługami finansowymi, a marka lepiej pozycjonuje się w wynikach wyszukiwania.
Off-page SEO obejmuje z kolei zabiegi promocyjne podejmowane poza obszarem strony internetowej. Najważniejszą techniką SEO jest wówczas link building, czyli proces pozyskiwania linków zwrotnych z witryn o wysokim autorytecie w branży.
Optymalizacja techniczna stanowi natomiast ogół działań mających na celu zwiększenie użyteczności serwisu internetowego. Jako że doświadczenia odbiorców bezpośrednio przekładają się na sprzedaż i konwersję, aspekt ten jest priorytetem wielu przedsiębiorców.
Pozycjonowanie usług finansowych to dość skomplikowany proces, którego realizacja wymaga nie tylko obszernej wiedzy, ale też niemałej cierpliwości. Wielu przedsiębiorców, którzy nie stosowali wcześniej SEO, zastanawia się zatem, czy działania optymalizacyjne są warte aż takiego wysiłku.
Decydując się na pozycjonowanie strony internetowej, warto mieć na uwadze szereg korzyści wynikających z umiejętnie wdrożonych technik SEO. Poza niezaprzeczalną skutecznością marketingu online wśród zalet tej koncepcji wyróżniamy między innymi możliwość bieżącej analizy efektywności strategii czy dostęp do zarządzania poszczególnymi czynnikami na każdym jej etapie. Ważnym aspektem, dzięki któremu pozycjonowanie usług finansowych przeważa nad tradycyjnymi środkami reklamy, są też znacznie niższe koszty utrzymania kampanii, przy stosunkowo wysokim zwrocie z inwestycji.
Poprzez pozycjonowanie można liczyć też na szereg innych efektów, dzięki którym marka może nieustannie rozwijać swoją działalność zarówno stacjonarnie, jak i online. Są to:
Biorąc pod uwagę wyżej wymienione korzyści, można stwierdzić, że pozycjonowanie usług finansowych jest jednym z najlepszych sposobów na promowanie marek specjalizujących się w tej dziedzinie. Jak jednak powinien wyglądać ten proces, aby zagwarantował stronie najwyższą pozycję w Google?
Pozycjonowanie usług finansowych to dość trudne zadanie. Aby uzyskać widoczność w wyszukiwarce Google oraz zdobyć wielu nowych klientów, konieczne jest zastosowanie różnorodnych technik optymalizacyjnych i narzędzi marketingowych. Mimo że w przypadku każdej firmy proces ten będzie wyglądał nieco inaczej, możemy wyróżnić kilka uniwersalnych metod, które sprawdzą się w niemal każdej strategii.
Przed wdrożeniem jakichkolwiek technik optymalizacyjnych należy przeprowadzić dokładną analizę rynku docelowego. Wiedząc, czego oczekują potencjalni klienci, jakie mają zainteresowania i potrzeby, znacznie łatwiej będzie opracować skuteczną strategię marketingową.
Aby uniknąć wszelkich błędów, warto też prześledzić działania konkurencji. Znając techniki, które przyniosły rywalom pożądane efekty oraz wiedząc, co zupełnie się nie sprawdziło, ryzyko niepowodzenia spadnie do absolutnego minimum, a koszty związane z wdrożeniem strategii z pewnością nie przekroczą zaplanowanego budżetu.
Content marketing to jeden z najważniejszych elementów każdej strategii optymalizacyjnej. Dzięki wysokiej jakości treściom marka zyskuje wielu nowych klientów oraz buduje swój profesjonalny wizerunek, co skłania ich do zakupu.
Tworząc treści, należy zwrócić szczególną uwagę na słowa kluczowe. To właśnie dzięki nim przekaz trafi do osób, które są nim faktycznie zainteresowane, a pozycjonowanie usług finansowych będzie skuteczne.
Najlepszym sposobem na identyfikację fraz kluczowych jest wykorzystanie profesjonalnych narzędzi, takich jak: Ahrefs, Google Analytics, Keyword Tool czy Google Search Console.
Mając już właściwe terminy, można przystąpić do tworzenia contentu. W przypadku usług finansowych najlepiej sprawdzą się eksperckie artykuły blogowe, case study czy poradniki. Nie można jednak zapominać o popularnym w obecnych czasach newsletterze czy o aktywności w mediach społecznościowych.
Linki zwrotne to bardzo ważny czynnik rankingowy, który bezpośrednio wpływa na pozycjonowanie usług finansowych. Warto więc upewnić się, że sieć łączy jest szeroka, a przy tym na tyle wiarygodna, że Google zdecyduje się przedstawić daną stronę szerszemu gronu odbiorców.
Pozyskując linki zwrotne, należy upewnić się, że każdy z nich pochodzi z witryny o wysokim autorytecie w branży. Wszelkiego rodzaju nieuczciwe metody link buildingu czy spamowanie łączami nie tylko nie przyniosą pożądanych efektów, ale też poważnie zaszkodzą pozycjonowaniu strony internetowej.
Warto więc skupić się na sprawdzonych technikach, takich jak:
Obok słów kluczowych i linków zwrotnych optymalizacja pod kątem technicznym jest najważniejszym czynnikiem SEO. Dzięki zastosowaniu praktycznych rozwiązań wyszukiwarki internetowe nie mają problemów z indeksowaniem witryny, a użytkownicy mogą w pełni korzystać z jej zasobów.
Jednym z najważniejszych aspektów jest wówczas optymalizacja czasu ładowania. Krótki czas oczekiwania na dostęp do zawartości strony internetowej korzystnie wpływa na wizerunek marki oraz skutecznie zachęca użytkowników do konwersji. Aby przyspieszyć serwis, wystarczy pozbyć się zbędnych treści, skompresować obrazy lub zmienić usługi hostingu.
Kolejnym aspektem, dzięki któremu pozycjonowanie usług finansowych może przynieść oczekiwane rezultaty, jest optymalizacja mobilna. Jako że większość współczesnych użytkowników korzysta z sieci z poziomu swoich telefonów komórkowych, każda strona powinna być dostosowana do ich funkcjonalności.
Poza wyżej wymienionymi czynnikami istnieje wiele innych elementów, na które należy zwrócić uwagę podczas optymalizacji pod kątem technicznym. Są to:
Lokalne pozycjonowanie usług finansowych polega na zwiększaniu widoczności marki na liście wyników lokalnych wyszukiwań. To świetny sposób rozszerzania świadomości marki wśród lokalnych konsumentów, którzy są znacznie bardziej skłonni do odwiedzenia firmy i skorzystania z jej oferty.
Z uwagi na specyfikę pozycjonowanie lokalne jest polecane szczególnie małym i początkującym przedsiębiorstwom, których budżet nie pozwala na działania marketingowe prowadzone na szerszą skalę. Niemniej jednak gwarancją świetnych wyników wciąż jest pełne zaangażowanie oraz opracowanie kompleksowego planu SEO. Co powinien obejmować?
Najważniejszą techniką lokalnego pozycjonowania stron jest optymalizacja treści pod kątem lokalnych słów kluczowych. Doskonale sprawdzą się wówczas terminy powiązane z danym miastem np. „pośrednik finansowy Warszawa” czy „usługi finansowe w Warszawie”.
Kolejnym aspektem jest optymalizacja wizytówki Google. Należy w niej umieścić wszelkie informacje o firmie, takie jak: adres, numer telefonu, godziny otwarcia, zdjęcia lokalu, opis działalności, przykładowy cennik czy recenzje innych klientów.
Nie można też zapominać o uwzględnieniu Map Google. Zaznaczenie dokładnej lokalizacji firmy na mapie nie tylko poprawi pozycjonowanie usług finansowych, ale też zapewni klientom bezproblemowy dojazd do firmy, co z pewnością korzystnie wpłynie na ich decyzje zakupowe.
Pozycjonowanie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów promowania marki w Internecie. Trzeba jednak pamiętać, że przeprowadzenie szczegółowych badań, opracowanie dokładnego planu, wybór odpowiednich technik oraz trafna analiza wniosków to zabiegi, które dla wielu przedsiębiorców mogą okazać się nie lada wyzwaniem. Nic więc dziwnego, że właściciele firm zlecają pozycjonowanie usług finansowych profesjonalnym agencjom SEO.
Zespół ekspertów nie tylko wdroży sprawdzone techniki optymalizacyjne, ale też zapewni stałą kontrolę efektywności podejmowanych działań. Poprzez dostęp do wielu przydatnych narzędzi zastosuje innowacyjne rozwiązania, które wesprą rozwój marki w Internecie, gwarantując jej tym samym doskonałe efekty.
Mimo że samodzielna optymalizacja przynosi pewne korzyści, nigdy nie zapewni wyników, jakie gwarantują specjaliści. Warto więc skonsultować się z agencją SEO, dzięki której osiągnięcie sukcesu w branży usług finansowych będzie o wiele łatwiejsze.
Pozycjonowanie usług finansowych to świetny sposób na wypromowanie swojego biznesu w Internecie. Do najważniejszych zalet SEO zaliczamy: wzrost liczby klientów, lepsze wyniki sprzedażowe, większe zaufanie do marki oraz rozwój przedsiębiorstwa zarówno w sieci, jak i stacjonarnie.
Aby pozycjonowanie usług finansowych przebiegło sprawnie, przed wdrożeniem jakichkolwiek działań optymalizacyjnych należy przeprowadzić dokładne badania. Znając potrzeby rynku oraz wiedząc, co sprawdziło się w przypadku innych marek w branży, opracowanie efektywnej strategii będzie bowiem o wiele łatwiejsze.
Pozycjonowanie lokalne usług finansowych to dość wymagający i czasochłonny proces. Wpływają na to między innymi konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych czy bieżący stan witryny. Niemniej jednak na pierwsze efekty strategii optymalizacyjnej trzeba czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy.
Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?
Rozpocznij
od bezpłatnej
konsultacji SEO
Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.