DARMOWY AUDYT SEO

Pozycjonowanie stron WIX

Budowanie obecności marki w sieci to priorytet każdego współczesnego przedsiębiorcy. Rozpoznawalność oferty online gwarantuje bowiem szereg istotnych dla rozwoju firmy korzyści, takich jak wzrost sprzedaży czy ruchu na stronie. Wielu przedsiębiorców jednak z tego rezygnuje, uznając tworzenie stron internetowych za zbyt wymagający proces. Zapominają oni jednak, że dostęp do nowoczesnych narzędzi zrewolucjonizował promowanie marki w Internecie, gwarantując łatwą i bezproblemową optymalizację treści. Jednym z takich rozwiązań jest kreator WIX. Do czego służy i dlaczego warto go wykorzystać? Sprawdźmy!

Chcesz być pierwszy w Google?
Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

Czym jest WIX?

WIX to kreator strony WWW opracowany w celu ułatwienia prowadzenia sklepów internetowych i innych serwisów online zarządzanych przez firmy z niemal każdej branży. WIX jest bardzo intuicyjnym narzędziem, dzięki któremu optymalizacja stron nie sprawia żadnych problemów, nawet początkującym w świecie digital marketingu.

Narzędzie to swoją popularność zawdzięcza niezwykle łatwym w użyciu funkcjom. Dostęp do skutecznego zarządzania serwisami internetowymi mają dzięki temu nawet osoby, które nigdy wcześniej nie obcowały z tego typu działaniami. Warto też wspomnieć, że WIX operuje na technologii HTML5, w wyniku czego opracowane przy pomocy kreatora strony są maksymalnie wydajne i użyteczne.

Platforma WIX jest świetnym rozwiązaniem dla każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na sprawnym projektowaniu stron internetowych i zarządzaniu ich zawartością. Nic więc dziwnego, że jej popularność wzrasta z dnia na dzień, a zakres funkcji ulega stałym rozszerzeniom.

Dlaczego warto wykorzystać kreator WIX?

Wśród kreatorów stron internetowych wyróżnić można wiele skutecznych narzędzi. Warto jednak zaznaczyć, że WIX jest jednym z najprostszych w obsłudze programów, które gwarantują szybkie, bezproblemowe projektowanie stron.

Dzięki WIX można ponadto łatwo zoptymalizować stronę internetową, dzięki czemu jej wydajność znacznie wzrośnie, gwarantując tym samym wiele korzyści. Co więcej, projektowanie witryn na platformie WIX jest w pełni darmowe. Z funkcji tego narzędzia korzystać więc mogą zarówno duże, jak i małe przedsiębiorstwa.

WIX oferuje ponadto szereg przydatnych motywów i dodatków, dzięki czemu opracowanie skutecznego projektu nie przysparza problemów. Finalną wersję witryny można także bezpośrednio połączyć z mediami społecznościowymi danej firmy, co znacznie usprawnia wszelkie działania marketingowe.

Istotną zaletą WIX jest również możliwość instalacji wielu dodatkowych modułów, dzięki którym strona internetowa będzie bardziej atrakcyjna wizualnie, a także bardziej funkcjonalna. Jest to bardzo ważny aspekt, gdyż ma bezpośredni wpływ na konwersję i sprzedaż.

WIX ułatwia sprawne pozycjonowanie strony internetowej. WIX SEO WIZ to narzędzie, które sugeruje, jak skutecznie zoptymalizować witrynę, aby zajęła wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. WIX automatycznie tworzy wówczas listę gotowych punktów, jakie należy zrealizować, aby poprawić ranking strony. Dostęp do wielu funkcji sprawia, że udoskonalenie zawartości jest łatwe, a wdrażanie technik SEO nie generuje problemów.

Pozycjonowanie WIX – na czym polega?

Pozycjonowanie stron internetowych to złożony proces zwiększania ich widoczności w wynikach wyszukiwania Google. Polega on na wykorzystywaniu różnorodnych narzędzi marketingowych i technik optymalizacyjnych, obejmujących działania zarówno w witrynie, jak i poza jej obszarem.

Pozycjonowanie strony WWW skupia się na trzech, kluczowych aspektach:

  • on-page SEO,
  • off-page SEO,
  • optymalizacji technicznej.

On-page SEO to przede wszystkim tworzenie treści zoptymalizowanych pod kątem odpowiednich słów kluczowych. Dzięki wykorzystaniu właściwych fraz przekaz dociera do osób, które są nim faktycznie zainteresowane, a marka lepiej pozycjonuje się w wyszukiwarce.

Off-page SEO dotyczy natomiast wszelkich działań podejmowanych poza obszarem witryny, obejmujących w głównej mierze pozyskiwanie linków z wiarygodnych źródeł.

Optymalizacja techniczna polega na dostosowaniu funkcjonalności i użyteczności serwisu do potrzeb jego użytkowników. Wykorzystywane są wówczas metody, takie jak optymalizacja czasu ładowania czy budowanie dostępności dla urządzeń mobilnych.

Umiejętne połączenie tych aspektów gwarantuje wysoką skuteczność działań marketingowych, dzięki którym pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie sprzedaży okaże się o wiele łatwiejsze.

Jak skutecznie pozycjonować stronę internetową WIX?

Do podjęcia działań optymalizacyjnych trzeba odpowiednio się przygotować. Warto więc wcześniej przeprowadzić szereg szczegółowych badań mających na celu zgromadzenie najważniejszych informacji o rynku docelowym.

Pierwszym krokiem powinno być wówczas przeanalizowanie grupy potencjalnych odbiorców. Wiedząc, czego oczekują, jakie mają potrzeby, czym się interesują, jakie rozwiązania internetowe wybierają, gdzie szukają informacji w sieci, znacznie łatwiej będzie opracować skuteczny plan działania, unikając przy tym wielu błędów.

Ważna jest również analiza konkurencji. Znajomość skutecznych technik wykorzystywanych przez inne marki w branży i wiedza na temat mało opłacalnych zabiegów pozwoli na bezproblemową optymalizację stron internetowych oraz znaczne ograniczenie wydatków związanych z realizacją strategii marketingowej.

Mając już najważniejsze informacje o branży i rynku docelowym, można przejść do wdrażania poszczególnych technik SEO. Mimo że w przypadku każdej strony proces pozycjonowania powinien wyglądać inaczej, wyróżnić można kilka uniwersalnych metod, które przyniosą korzyści niemal każdej współczesnej firmie. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Content marketing

Wśród dostępnych kreatorów stron WIX gwarantuje jedne z najskuteczniejszych funkcji umożliwiających sprawne wdrażanie strategii content marketingu. Podczas optymalizacji stron stworzonych za pomocą tego narzędzia ryzyko popełnienia ewentualnych błędów jest więc znacznie mniejsze. Niemniej jednak należy zastosować się do kilku istotnych zasad, dzięki którym treść dotrze do szerszego grona odbiorców.

Najważniejszym aspektem content marketingu jest dobór właściwych fraz kluczowych. Optymalizując treść pod kątem popularnych w danej branży terminów, nie musimy obawiać się, że wydatki marketingowe przekroczą pierwotnie założony poziom. Co więcej, dzięki odpowiednim słowom kluczowym strona będzie lepiej pozycjonować się w wynikach wyszukiwania, generując tym samym wyższy współczynnik konwersji.

Skuteczne słowa kluczowe znaleźć można za pomocą łatwych w obsłudze narzędzi, takich jak: Google Search Console, Ahrefs, Keyword Tool czy Google Analytics. Wskażą one nie tylko popularne wśród docelowych odbiorców frazy, ale też zaprezentują najważniejsze, związane z nimi statystyki. Opracowanie efektywnej strategii optymalizacyjnej będzie dzięki temu o wiele łatwiejsze.

Mając już odpowiednie frazy, można przejść do tworzenia wartościowych treści. Wśród technik content marketingu wyróżniamy kilka szczególnie skutecznych metod. Są to:

  • newslettery,
  • poradniki,
  • recenzje,
  • e-booki,
  • treści wideo,
  • eksperckie wpisy blogowe.

Wykorzystując wyżej podane formy, trzeba jednak pamiętać, że liczą się nie tylko trafne słowa kluczowe. Aby uzyskać najlepsze efekty, treść musi być oryginalna, interesująca oraz dostosowana do oczekiwań docelowych odbiorców.

Link building

Jednym z podstawowych działań SEO z zakresu optymalizacji strony internetowej jest budowanie sieci linków zwrotnych. Profil wartościowych łączy pochodzących z witryn o wysokim autorytecie korzystnie wpływa na pozycjonowanie strony oraz liczbę odwiedzających. Warto więc skupić się na pozyskiwaniu linków za pomocą sprawdzonych metod link buildingu, takich jak:

  • blogowanie gościnne,
  • pozycjonowanie lokalne w serwisach informacyjnych,
  • umieszczenie linków w katalogach branżowych,
  • działalność w mediach społecznościowych,
  • udzielanie się na tematycznych forach internetowych.

Trzeba jednak wspomnieć, że najlepszą metodą link buildingu jest tworzenie oryginalnych treści, do których inni twórcy zechcą umieścić link w swoich witrynach. Ważną zasadą jest unikanie spamu czy niskiej jakości łączy, które nie tylko nie przyniosą pożądanych efektów, ale też mogą znacznie zmniejszyć widoczność strony internetowej w wyszukiwarce.

Warto więc zidentyfikować wiarygodne źródła linków i zdobyć kilka skutecznych łączy, dzięki którym efekty pozycjonowania będą jeszcze lepsze.

Optymalizacja techniczna

Korzystanie z kreatorów stron znacznie ułatwia optymalizację pod kątem technicznym. Postawienie WIX SEO WIZ w roli organu nadzorczego świetnie sprawdza się podczas identyfikacji wszelkich problemów na stronie. Warto przyjrzeć się poszczególnym elementom serwisu mającym wpływ na jego funkcjonalność i użyteczność. Mowa tu o takich aspektach, jak:

  • podstawa prawna i bezpieczeństwo strony internetowej,
  • atrybuty ALT,
  • adres URL,
  • obecność polskich liter w treści,
  • szybkość ładowania strony,
  • dostosowanie do urządzeń mobilnych,
  • prawidłowość listy rozwijanej menu,
  • spójność danych,
  • intuicyjność nawigacji.

Podczas analizy użyteczności strony może zaistnieć konieczność przeniesienia danych czy zamiany niektórych założeń. Warto wówczas skorzystać z funkcji w panelu administracyjnym WIX, dzięki której kompleksowa optymalizacja techniczna będzie o wiele łatwiejsza.

Podczas projektowania stron na WIX warto też dostosować ich funkcjonalność do określonej branży. Finalną wersję strony należy również regularnie monitorować za pomocą narzędzi, takich jak Google Search Console czy Google Analytics.

Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie WIX to proces, który w przypadku różnych stron będzie wyglądał nieco inaczej. Aby uzyskać najlepsze efekty, trzeba stale analizować efektywność działań, wprowadzać niezbędne poprawki oraz eliminować ryzyko powstawania ewentualnych błędów. Sukces osiągną bowiem marki, które holistycznie podejdą do budowania widoczności w wyszukiwarce, dbając o pełną funkcjonalność i użyteczność swoich stron internetowych.

Pozycjonowanie stron WIX – najważniejsze zalety

Pozycjonowanie WIX to proces, którego umiejętne wykorzystanie może okazać się kluczem do sukcesu wielu współczesnych przedsiębiorstw. Wysoka pozycja strony w wynikach wyszukiwania niesie za sobą bowiem wiele kluczowych dla rozwoju marki korzyści, obejmujących zarówno efekty w sferze internetowej, jak i stacjonarnej. Do najważniejszych zalet tego procesu zaliczamy:

  • większy ruch na stronie internetowej,
  • większe zainteresowanie marką i jej ofertą,
  • większą świadomość marki zarówno w sieci, jak i stacjonarnie,
  • lepsze wyniki sprzedażowe,
  • wysoki zwrot z inwestycji w działania optymalizacyjne,
  • dynamiczny rozwój firmy w Internecie oraz poza nim.

Biorąc pod uwagę korzyści wynikające z pozycjonowania stron stworzonych za pomocą platformy WIX, można stwierdzić, że wcielenie w życie tego procesu powinien rozważyć każdy właściciel operujący tym programem. Umiejętnie opracowany plan optymalizacyjny z pewnością zagwarantuje bowiem wyniki, jakich nie da żadna inna strategia reklamowa.

Czy pozycjonowanie stron WIX jest trudne?

Pozycjonowanie jest dość wymagające i czasochłonne. Przeprowadzenie dokładnych badań, identyfikacja odpowiednich metod oraz opracowanie skutecznego planu działania spędzają sen z powiek wielu współczesnym przedsiębiorcom. Na szczęście strony budowane na platformie WIX są nieco łatwiejsze w pozycjonowaniu.

Mimo że narzędzie generuje listę obszarów wymagających szczególnej uwagi, ich optymalizacja wciąż wymaga specjalistycznych umiejętności, a także szerokiej wiedzy z zakresu SEO. Aby więc kompleksowo zadbać o pozycjonowanie strony, warto skonsultować się z profesjonalną agencją SEO, która dobierze właściwie metody i sprawi, że pozyskanie nowych klientów będzie o wiele łatwiejsze.

FAQ – pozycjonowanie WIX

Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu na WIX?

Pozycjonowanie sklepu internetowego na WIX to proces, którego koszty zależne są od wielu czynników, takich jak: konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych, bieżący stan witryny czy jej pozycja w wyszukiwarce. Aby uzyskać dokładną wycenę, należy skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.

Czy długo trzeba czekać na rezultaty pozycjonowania na WIX?

Pozycjonowanie stron WIX to dość czasochłonny proces, na którego efekty nierzadko trzeba czekać od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Wynika to w głównej mierze z konkurencyjności branży, rodzaju wykorzystywanych słów kluczowych, oczekiwanych efektów czy aktualnego stanu strony internetowej.

Od czego zacząć pozycjonowanie na WIX?

Do pozycjonowania stron na WIX trzeba odpowiednio się przygotować. Optymalizację warto zacząć od przeprowadzenia dokładnych badań, które wskażą najważniejsze potrzeby i oczekiwania rynku docelowego oraz pozwolą zidentyfikować skuteczność działań SEO wykorzystywanych przez inne marki w branży.

Jakie są korzyści z pozycjonowania sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to jeden z najlepszych sposobów promowania marki w sieci. Do najważniejszych zalet tego procesu zaliczamy: wzrost konwersji, lepsze wyniki sprzedażowe, większe zainteresowanie marką i jej ofertą oraz nieustanny rozwój biznesu na wielu obszarach zarówno w Internecie, jak i stacjonarnie.

Sprawdź również naszą ofertę na:
Oceń tekst
Średnia ocen 5/5 | Liczba ocen: 2

Rozpocznij

od bezpłatnej
konsultacji SEO

Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

  • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
  • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
  • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

    Chcesz poznać
    ofertę?
    Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
    Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
    Wysyłanie
    Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
    Rozpocznij chat
    Zamów rozmowę
    Umów spotkanie