DARMOWY AUDYT SEO

Pozycjonowanie wizytówki Google

Bezpłatne narzędzie oferowane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową Google umożliwia zaprezentowanie kluczowych informacji o konkretnym przedsiębiorstwie. Warto wspomnieć, że Google Moja Firma (GMF) jest kierowane do firm, które dysponują fizycznym adresem. Może to być zarówno oddział, jak i punkt obsługi klienta lub główna siedziba. Posiadanie adresu fizycznego jest niezbędne do przeprowadzenia całego procesu weryfikacyjnego, bowiem firma Google na wskazany adres wysyła listem specjalny kod, który należy wprowadzić w trakcie tworzenia konta GMF.

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.
    Wysyłanie

    Optymalizacja Google wizytówki, która już widnieje w sieci i jednocześnie nie jest przypisana do żadnego właściciela, wygląda podobnie. W takiej sytuacji trzeba udowodnić, że to właśnie my jesteśmy właścicielami danego przedsiębiorstwa. Odbywa się to również za pośrednictwem listu z kodem, który należy wprowadzić na etapie przypisywania wizytówki do naszej firmy. Jest to skuteczna forma zabezpieczenia, którą firma Google wykorzystuje od dawna. Dzięki niej użytkownicy mają pewność, że informacje widniejące na wizytówce są wprowadzone przez właściciela firmy lub na jego zlecenie.

    Czy wizytówka Google Moja Firma jest niezbędna?

    Coraz trudniej wyobrazić sobie funkcjonowanie naszego społeczeństwa bez swobodnego dostępu do Internetu. Z przepastnych zasobów globalnej sieci czerpią wszystkie grupy wiekowe, zarówno najmłodsi internauci, jak i osoby starsze korzystają z Internetu w poszukiwaniu informacji, w celach rozrywkowych, czy sprawdzając oferty sklepów lub lokalnych usługodawców.

    Pod względem biznesowym prowadzenie wizytówki GMF jest niezbędne zwłaszcza dla lokalnych przedsiębiorców, dla których widoczność w usłudze Google Maps jest szansą na pozyskanie lokalnych użytkowników. Skonfigurowany profil w usłudze biznesowej amerykańskiej korporacji z Mountain View jest również bardzo istotne ze względu na widoczność w wynikach wyszukiwania Google Maps (SERP).

    Korzyści płynące z posiadania wizytówki Google Moja Firma

    Jak widać na poniższym zrzucie ekranu, tzw. “Three Snack Pack Google” (niebieskie zaznaczenie na zrzucie ekranu) ma szansę zająć większość strony wyników wyszukiwania na wersji desktopowej. W wersji mobilnej wyniki oparte na GMF mogą zostać przedstawione na całej stronie widocznej na ekranie (ze względu na mniejsze wyświetlacze). Odpowiednie zastosowanie wizytówki jest kluczowe w pozycjonowaniu lokalnym. Poprawne jej skonfigurowanie oraz wykorzystanie umożliwia pozyskanie dużej ilości klientów bez potrzeby angażowania dużych środków. Jest to niezwykle skuteczne w mniejszych miejscowościach i dzielnicach, gdzie bardzo często samo skonfigurowanie usługi GMF plasuje nas na samej górze wyników wyszukiwania i mapach Google.

    W jaki sposób stworzyć wizytówkę Google Maps? Instrukcja krok po kroku

    Pierwszą czynnością, jaką musimy wykonać, jest założenie konta Google. Cały proces jest prosty, intuicyjny i nie zajmuje zbyt dużo czasu. Teoretycznie możemy wykorzystać adres e-mail, z którego korzystamy na co dzień w kontaktach z naszymi klientami, aczkolwiek może być to problematyczne podczas przekazywania dostępu innym osobom. Za przykład niech posłuży sytuacja, kiedy rozpoczynamy współpracę z agencją SEO. Firma może poprosić o dostęp do usługi GMF w celu optymalizacji wizytówki pod kątem pozycjonowania lokalnego. W przypadku, kiedy konto GMF jest jednocześnie kontem mailowym wykorzystywanym przez firmę, istnieje ryzyko naruszenia rozporządzenia o ochronie danych osobowych.

    Zalecamy więc utworzenie dedykowanego adresu e-mail, który będzie wykorzystywany wyłącznie w obsłudze wizytówki firmy. Najlepszą opcją jest utworzenie adresu mailowego w obrębie własnej domeny, gdyż nie jest ono zagrożone usunięciem lub utratą danych dostępowych. Jeżeli nie mamy takiej możliwości, może to być inne konto mailowe np. Gmail lub Yahoo (należy pamiętać, aby konto nie zostało usunięte np. z powodu zbyt małej aktywności).

    Po prawidłowym wypełnieniu formularza konto jest już w pełni funkcjonalne. Czy możemy zatem już wypozycjonować wizytówkę firmy? To ostatni etap, który musi być poprzedzony prawidłową optymalizacją. Kolejny krok jest związany z zarejestrowaniem naszego przedsiębiorstwa. Odbywa się to przez wypełnienie formularza. Jeżeli na tym etapie wystąpią jakiekolwiek problemy, wówczas warto zapoznać się ze szczegółową instrukcją dostępną w centrum pomocy Google. Ostatnim krokiem jest weryfikacja firmy za pośrednictwem wspomnianego kodu. W ciągu 14 dni na adres podany w formularzu zostanie wysłana kartka. Po wprowadzeniu kodu wizytówka w wyszukiwarce i aplikacji Google Maps pojawi się maksymalnie do 48 godzin.

    Pocztówka Google – fizyczny adres firmy

    Drugim istotnym elementem jest posiadanie fizycznej lokalizacji firmy oraz możliwość odbioru poczty pod danym adresem. Najczęstszym sposobem weryfikacji lokalizacji firmy jest przesłanie pocztówki z kodem weryfikacyjnym przez Google. Więcej o samej weryfikacji znajduje się w dalszych akapitach niniejszego tekstu.

    Rejestracja konta Google Moja Firma

    Jeżeli wiemy już na jakim koncie e-mail chcemy utworzyć konto GMF, należy zalogować się na nie, a następnie przejść pod adres: https://www.google.pl/intl/pl/business/, i kliknąć przycisk “Zacznij teraz”.

    Rejestracja konta Google Moja Firma

    Nazwa firmy w wizytówce Google Moja Firma

    Po poprawnym przejściu pierwszego kroku kolejnym jest wprowadzenie nazwy firmy, która będzie widoczna na wizytówce – zarówno w Google Maps, jak i GMF. Korzystnym rozwiązaniem jest umieszczenie w nazwie odpowiednich słów kluczowych – ma to duże znaczenie w procesie, jakim jest lokalne pozycjonowanie wizytówki Google. Ważne jest jednak, aby było to wykorzystane w naturalny sposób. Nie należy tworzyć sztucznie brzmiącej nazwy firmy. Dobry przykładem nazwy przedsiębiorstwa jest np. “Kancelaria Adwokacka – Jan Kowalski”.

    Przy wprowadzeniu takiego nazewnictwa trafiamy we frazę “kancelaria adwokacka”, nie tworząc jednocześnie sztucznie brzmiącej nazwy firmy, którą odbierają indeksujące boty Google.

    Przykładem błędnej nazwy firmy w wizytówce może być: “Kancelaria Adwokacka: prawo majątkowe, prawo cywilne, prawo karne Poznań – Jan Kowalski”. Przy takiej nazwie jesteśmy narażeni zarówno na odrzucenie przez użytkownika, jak i na karę za próbę manipulowania wynikami ze strony Google.

    Nazwa firmy w wizytówce Google Moja Firma

    Lokalizacja i Mapy Google

    Kolejnym etapem jest odpowiedzenie na pytanie o lokalizację, o konkretne miejsca, które będą przeznaczone do odwiedzania przez klientów. Odpowiedź na to pytanie jest zależna od charakteru prowadzonej działalności. Jeżeli zależy nam na odwiedzinach potencjalnego klienta w siedzibie naszej firmy, zaznaczamy opcję “Tak”. W naszym przykładzie (kancelaria adwokacka) chcemy, aby klienci mieli informację o lokalizacji naszego biura.

    Lokalizacja i Mapy Google

    Adres w usłudze Google My Business

    Następny krok jest zależny od opcji wybranej w poprzednim punkcie. Jeżeli wybraliśmy opcję “Tak”, jesteśmy proszeni o podanie dokładnego adresu, w którym znajduje się siedziba naszej firmy. Adres ten będzie przedstawiany użytkownikom na Mapach Google oraz będzie widniał w wizytówce GMF (oczywiście możliwa jest późniejsza edycja tych danych).

    Adres w usłudze Google My Business

    Jeżeli na pytanie o udostępnienie lokalizacji w wizytówce wybraliśmy opcję “Nie”, zostaniemy poproszeni o opcjonalne podanie obszaru, na jakim obsługujemy klientów. Zachęcamy do uzupełnienia tej wartości, będzie to miało znaczenie w pozycjonowaniu lokalnym.

    Dokładna lokalizacja firmy w wizytówce Google Maps

    W tym etapie jesteśmy proszeni o podanie dokładnej lokalizacji naszej firmy. Jest to istotny punkt zwłaszcza pod kątem użytkownika. Umożliwia pokazanie dokładnego miejsca, w którym znajduje się lokalizacja, do której ma trafić dany klient. Podczas wyboru lokalizacji wyświetlanej w wizytówce zalecamy skorzystać z opcji “Satelita”, dzięki temu będzie łatwiej dokonać wyboru dokładnej lokalizacji (czerwona strzałka na poniższym zrzucie ekranu).

    Dokładna lokalizacja firmy w wizytówce Google Maps

    W przypadku, gdy wybraliśmy opcję, w której nie chcemy, aby klienci odwiedzali biuro naszej firmy, jesteśmy proszeni o wybór regionu.

    Obsługa klientów poza lokalizacją firmy

    W tym etapie musisz wskazać, czy świadczysz usługi poza biurem. Jest to szczególnie przydatne w przypadku firm, które działają na większym obszarze lub dostarczają swoje usługi do klienta. Za przykład posłuży firma zajmująca się produkcją ogrodzeń z siedzibą w Poznaniu, która oferuje swoje usługi również w pobliskich miejscowościach, takich jak Swarzędz czy Luboń.

    Obsługa klientów poza lokalizacją firmy

    Kategoria działalności w wizytówce Google

    Na tym etapie postarajmy się wybrać kategorię, która jest najbliższa profilowi prowadzonej przez nas działalności. Niestety Google nie jest w stanie wprowadzić wszystkich możliwych branż. Należy również pamiętać o tym, aby wybrana kategoria miała powiązanie ze słowami kluczowymi, na które chcemy się pozycjonować. Postarajmy się wybrać tutaj główną kategorię, a te dodatkowe, przypisane do prowadzonej przez nas działalności, będą możliwe do dodania po utworzeniu wizytówki.

    Kategoria działalności w wizytówce Google

    Dane kontaktowe wyświetlane w wizytówce

    Kolejnym bardzo ważnym etapem jest wprowadzenie poprawnych danych kontaktowych Twojej firmy. W pierwszej kolejności należy uzupełnić pole odpowiedzialne za numer telefonu. Następnie adres URL witryny (należy pamiętać, aby podać właściwy adres z zachowaniem certyfikatu SSL oraz zależnie od poprawnej wersji strony z lub bez przedrostka “WWW”). Nie poleca się zaznaczania dwóch pozostałych opcji “Nie potrzebuję witryny” oraz “Utwórz bezpłatnie…”. Przy wyborze pierwszej opcji rezygnujemy z podawania adresu URL, co wiąże się z brakiem odwiedzin na naszej witrynie. Druga opcja odpowiada za utworzenie automatycznie generowanej strony niskiej jakości.

    Zakończenie konfiguracji konta Moja Firma

    W ostatnim etapie jesteśmy pytani o wyrażenie zgody na otrzymywanie dalszych wskazówek odnośnie GMF. Dodatkowo jesteśmy informowani o opcjach dostępnych po weryfikacji naszego profilu.

    Zakończenie konfiguracji konta Moja Firma

    Wybór sposobu weryfikacji GMF

    Kolejnym etapem jest wybór sposobu weryfikacji. Zazwyczaj jest to kartka pocztowa z kodem, który należy podać po otrzymaniu pocztówki. Kartka powinna dotrzeć do nas w przeciągu maksymalnie miesiąca. Jeżeli po tym okresie nie otrzymamy pocztówki, warto wysłać ponowną prośbę o weryfikację. Po przesłaniu prośby o kod weryfikacyjny, zostajemy przeniesieni do panelu zarządzania wizytówką GMF.

    Pozostałe sposoby weryfikacji opisane zostały pod tym adresem.

    Google Moja Firma – widok główny

    Po wyborze metody weryfikacji znajdujemy się w menu głównym usługi. Stąd możemy zarządzać wszelkimi funkcjami oraz edytować wprowadzone dane swojej firmy. Najważniejsze funkcje naszej usługi znajdziemy po lewej stronie panelu. Przy pierwszym uruchomieniu istotne jest również uzupełnienie danych znajdujących się na środku menu “Strona główna”.

    Google Moja Firma – widok główny

    Wszystkie strony z bocznego menu zostały opisane w dalszej części poradnika.

    Strona główna GMF

    Wygląd podstawowego widoku zależny jest od postępu w uzupełnianiu wizytówki. Początkowo jesteśmy proszeni o uzupełnienie podstawowych danych, takich jak:

    1. Godziny pracy – tutaj sprawa jest jasna, należy podać godziny pracy naszej firmy.
    2. Opis – jest to tekst, który może zostać wyświetlony podczas prezentowania wizytówki firmy.
    3. Logo – jak sama nazwa wskazuje, możemy tutaj dodać plik graficzny reprezentujący naszą firmę. Należy pamiętać, że zdjęcie przedstawione w wizytówce na pierwszym planie wybierane jest spośród wszystkich zdjęć w usłudze Moja Firma (również tych dodanych przez innych użytkowników). Rzadko zdarza się, że wyszukiwarka wyświetli tam zdjęcie, które wybraliśmy jako logo swojej firmy.

    Informacje podstawowe

    W tym miejscu możliwa jest edycja wszystkich podstawowych danych. Zachęcamy do sumiennego uzupełnienia informacji na tej stronie. Dane tutaj zawarte wpływają zarówno na odbiór naszej strony przez użytkownika, jak i na pozycjonowanie lokalne.

    Statystyki GMF

    Strona ta dostępna jest dopiero po weryfikacji naszej wizytówki. Znajdziemy tutaj informacje, które umożliwią nam analizę takich danych, jak:

    • Jak klienci szukają naszej firmy?
    • Hasła, których użyli użytkownicy podczas szukania naszej firmy.
    • Gdzie użytkownicy Google widzą naszą wizytówkę (Google Maps lub wyszukiwarka)?
    • Działania związane z wizytówką (telefon, dojazd, strona internetowa).
    • Dane dotyczące wyświetlania zdjęć oraz ich liczba.

    Opinie w GMF

    Bardzo ważna strona ze względu na wizerunek Twojej firmy i pozycjonowanie wizytówki Google. Znajdują się tutaj opinie zamieszczane na naszej wizytówce. Przy wykorzystaniu tego menu możemy zareagować na otrzymane opinie, podziękować klientowi za pozytywną ocenę oraz odnieść się do gorszych opinii. Jest to bardzo istotne ze względów wizerunkowych firmy.

    Czat w Google Moja Firma

    Funkcja dostępna w wersji mobilnej aplikacji GMF. Dzięki niej możemy szybko odpowiadać na wszelkie pytania klientów, zadane za pomocą wizytówki. Funkcja ta nie jest jeszcze popularna w naszym kraju, mimo to warto skonfigurować tę usługę.

    Zdjęcia i produkty

    Dwie kolejne strony, zgodnie ze swoimi nazwami, odpowiadają za zdjęcia oraz produkty umieszczone w usłudze GMF. Należy tutaj pamiętać o plikach graficznych odpowiedniej jakości. Dodatkowym atutem wpływającym pozytywnie na pozycjonowanie lokalne będzie nadanie geolokalizacji zdjęciom (przykładem narzędzia, które to umożliwia jest Geoimgr.com).

    Pozostałe funkcje Google Moja Firma

    Pozostałe funkcje z menu umożliwiają zmiany techniczne w naszej usłudze, takie jak:

    • dodanie nowych lokalizacji oraz zarządzanie obecnymi,
    • tworzenie reklamy Google Ads,
    • utworzenie konta Gmail w płatnej usłudze Gsuite,
    • zarządzanie innymi kontami połączonymi z wizytówką z pakietu usług (np. Google Ads),
    • pozostałe ustawienia dotyczące powiadomień, które otrzymujemy z usługi GMF.

    Optymalizacja wizytówki Google - jak zrobić to prawidłowo?

    Optymalizacja GMF jest niezbędną bazą do tego, aby efektywnie wypozycjonować wizytówkę firmy. Z tego powodu warto zarezerwować sobie dłuższą chwilę i wykonać ją skrupulatnie. Jedną z najważniejszych informacji są aktualne godziny otwarcia. Dotyczy to firm przyjmujących klientów osobiście, a także w przypadku, gdy świadczysz usługi np. doradcze za pośrednictwem telefonu. Założenie wizytówki ma za zadanie zaprezentować Twoim klientom wszystkie najważniejsze informacje dotyczące przedsiębiorstwa, w tym godziny, w których można dokonać zakupu np. w sklepie lub skorzystać z usług. Brak aktualnego przedziału czasowego jest prostą drogą do utraty zaufania klientów i budowania negatywnego wizerunku.

    Jakie dane należy jeszcze wprowadzić, aby pozycjonowanie wizytówki Google było skuteczne?

    Następnie dodajemy adres siedziby firmy. W przypadku gdy przedsiębiorstwo znajduje się przy ulicy charakteryzującej się skomplikowanym nazewnictwem, wówczas zapis warto sprawdzić w mapach Google i wprowadzić dokładnie taki sami. Takie podejście daje pewność, że klienci używający nawigacji Google nie będą mieli żadnych problemów z dotarciem do siedziby firmy, bez względu na to czy poruszają się samochodem, rowerem, czy pieszo. Zakres optymalizacji wizytówki obejmuje również wprowadzenie służbowych numerów telefonu, a także adresu strony internetowej. Tutaj mała uwaga. Obecnie użytkownicy Internetu przywiązują dużą wagę do spójności. Dotyczy to zarówno spójności wizerunkowej, jak i informacyjnej. W praktyce oznacza to, że na stronie internetowej, do której prowadzi link widniejący na wizytówce Google Maps, a także w serwisach społecznościowych, powinny znajdować się takie same informacje. Mowa o godzinach otwarcia, adresie, telefonach i ofercie.

    Optymalizacja Google wizytówki ma wpływ również na wizerunek firmy

    Prawidłowe wypełnienie wszystkich danych w wizytówce to nie wszystko. Kolejnym krokiem jest dodanie aktualnego zdjęcia siedziby przedsiębiorstwa. Fotografia nie powinna być nadmiernie poddana retuszowi. Jej głównym celem jest zaprezentowanie wyglądu np. budynku, dlatego musi odzwierciedlać rzeczywistość. W przypadku zmian w wyglądzie (np. podczas remontu elewacji), warto jak najszybciej wykonać nowe, aktualne zdjęcie. Proces optymalizacji wizytówki obejmuje również systematyczne pozyskiwanie recenzji. Opinie klientów mają bowiem bardzo istotne znaczenie. Ważne jest też umieszczenie linku prowadzącego do wartościowych treści, np. rozwiązujących konkretny problem.

    Kolejne kroki optymalizacyjne

    Ważne jest nie tylko, by pozyskiwać opinie, ale też odpowiadać na wszystkie pytania oraz rzetelnie ustosunkowywać się do każdej skargi lub niepochlebnej uwagi. Warto wspomnieć, że ich usunięcie to trudny i czasochłonny proces, który nie zawsze kończy się sukcesem. Aby tego dokonać, należy np. udowodnić, że konkretne opinie klientów w sposób rażący łamią regulamin. Działając na coraz większą skalę, niezwykle trudno otrzymywać wyłącznie pozytywne opinie. Ponadto proces optymalizacji wizytówki powinien obejmować dodanie informacji dotyczącej średniej ilości czasu, który klienci spędzają np. w sklepie, a także częstotliwości wizyt. Dlaczego to jest aż tak istotne? Przede wszystkim dlatego, że część klientów preferuje dokonywanie zakupów w godzinach, w których natężenie ruchu jest najmniejsze.

    Usuwanie nieprawdziwych opinii

    Kiedy można liczyć na stosunkowo szybką reakcję ze strony Google? Przede wszystkim w przypadku, gdy opinia jest zwykłym spamem lub zawiera nieprawdziwe informacje. Kolejną sytuacją jest komentarz, którego treść szerzy nienawiść lub jest jawnym naruszeniem prawa. Nie wolno wykorzystywać opinii do reklamowania produktów bądź usług. Podawanie się za inną osobę jest również łamaniem regulaminu. Kolejną grupą zakazanych opinii są treści uznawane za niebezpieczne lub dyskryminujące. Dotyczy to m.in. gróźb, nękania i krzywdzenia innych osób. Właściciel wizytówki może też zgłosić opinie, które w jednoznaczny sposób nawiązują do erotyki bądź terroryzmu. Ponadto nie mogą one zawierać żadnych wulgaryzmów czy słów powszechnie uważanych za obraźliwe. Ostatnią grupą są opinie nie na temat, które również mogą zostać zgłoszone do usunięcia. Tego typu treści mogą bowiem negatywnie wpływać na atrakcyjność Twojej wizytówki.

    Pozycjonowanie wizytówki Google - od czego zacząć?

    Wyszukiwarki Google, a dokładniej jej algorytmy, dążą do tego, aby jak najdokładniej odzwierciedlić offline’ową popularność konkretnych miejsc w sieci. Co to oznacza w praktyce? Pijalnia czekolady, która w tygodniu jest wypełniona po brzegi, a w trakcie weekendów ustawia się przed nią długa kolejka, powinna być wyżej w wynikach wyszukiwania niż pijalnia egzotycznych kaw, która została otwarta kilka tygodni temu.

    Na pozycjonowanie wizytówki Google mają wpływ przede wszystkim liczba, rodzaj i jakość opinii. Z oczywistych względów nowo powstały biznes nie powinien od razu nastawiać się na opinie użytkowników w dużej ilości. Nie oznacza to jednak, że nie możemy znacząco przyspieszyć tego procesu. Zamiast biernie czekać na ich wystawienie, można je aktywnie pozyskiwać. Pierwszym krokiem jest wygenerowanie linku i udostępnienie go osobom, które kupiły produkt lub skorzystały z naszych usług. Pozycjonowanie Google Moja Firma to również zabieganie o dużą liczbę wartościowych opinii z innych portali, np. Facebook, ponieważ wizytówka Google także pobiera z nich informacje.

    Co jeszcze wpływa na pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

    Podobnie jak w przypadku stron i sklepów internetowych pozycjonowanie Google Maps wizytówki obejmuje wiele czynności, które pozostają ze sobą w korelacji. Na wybrane z nich mamy wpływ, a na inne nie, np. na lokalizację firmy. Osobom przebywającym na obrzeżach miasta w pierwszej kolejności będą wyświetlały się wizytówki lokalnych firm, a nie miejsca zlokalizowane w samym centrum. Tutaj warto doprecyzować kwestię sortowania wyników. Na urządzeniach mobilnych użytkownicy mogą samodzielnie wybierać sposób prezentacji wyników Google. Sortowanie odbywa się przy uwzględnieniu odległości (im firma znajduje się bliżej osoby wyszukującej dany produkt lub usługę, tym wizytówka Google Maps znajduje się wyżej).

    Pozycjonowanie wizytówek Google Moja Firma – kolejne istotne elementy

    Jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycję wizytówki w wyszukiwarce Google oraz Google Maps jest rozpoznawalność. Należy rozumieć ją jako popularność firmy w sieci, odnoszącą się do konkretnej grupy słów kluczowych, które użytkownicy wpisują w trakcie poszukiwania produktów bądź usług. Na pozycjonowanie wizytówki Google duży wpływ ma również parametr trafności. Określa, jak bardzo dana wizytówka jest dopasowana do słów kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę. Trafność obejmuje także treści zawarte, dlatego tak istotna jest jej prawidłowa optymalizacja. Edycja i zarządzanie wizytówką Google odbywa się za pośrednictwem panelu umożliwiającego publikowanie informacji, artykułów i wpisów. Kolejnym ważnym elementem jest przygotowanie opisu firmy, którego maksymalna długość to 750 znaków. Najważniejszy jest jednak początek, który powinien zawierać najsilniejsze słowa kluczowe użyte w naturalny sposób. Dlaczego? Ponieważ pierwsze 250 znaków jest zawsze widocznych, dlatego na początku opisu należy umieścić najważniejsze informacje na temat Twojej firmy.

    Pozycjonowanie wizytówek Google poprzez systematyczne dodawanie wartościowego contentu

    Dodawanie nowych wpisów do aktualności Google wizytówki ma dwie zasadnicze zalety. Pierwszą z nich jest informowanie stałych i przyszłych klientów o zmianach, nowościach i innych kluczowych kwestiach dotyczących przedsiębiorstwa np. z branży gastronomicznej. Co ważne, użytkownicy mają możliwość śledzenia wizytówek i otrzymywania np. informacji o rabatach czy innych akcjach promocyjnych. Pozycjonowanie w Google wizytówki poprzez tworzenie wpisów ofertowych widocznych przez 12 miesięcy daje szansę na prezentację treści na temat firmy wraz ze zdjęciem lub filmem na głównym widoku.

    Każda osoba może kliknąć w wizytówkę firmy i zapoznać się z bardziej rozbudowanym wpisem. Co ważne, istnieje również opcja dodania przycisku call to action, który bezpośrednio przekierowuje zainteresowane osoby np. do naszego sklepu internetowego.

    Jak prawidłowo tworzyć wpisy?

    Na początku warto stworzyć listę zawierającą frazy kluczowe w kolejności od najczęściej, do najrzadziej używanych. Na ich podstawie tworzymy dokładny opis np. nowej usługi poszerzającej ofertę na swojej stronie. Przede wszystkim warto postawić na naturalność. Należy unikać zbyt górnolotnych opisów, stosowania wyrafinowanych porównań i hiperbolizacji. Błędem jest też, aby słowa kluczowe były używane zbyt często, gdyż może spowodować to efekt odwrotny od zamierzonego. Warto zapoznać się z językiem, jakiego używają osoby korzystające z takich usług i wykorzystać go w trakcie tworzenia opisu. Pozycjonowanie mapy Google i wizytówki obejmuje także przygotowanie odpowiedniej struktury tekstu. Powinien nie tylko zawierać słowa kluczowe, ale też być rozdzielony nagłówkami, których tytuły sugerują poruszany temat. Nie zaleca się pisania wpisów określanych jako clickbait, ponieważ obniżają zaufanie do firmy.

    Pozycjonowanie Google Moja Firma – co jeszcze warto wiedzieć o wpisach?

    Każdy wpis powinien zawierać frazy kluczowe, a także zaczynać się od tytułu, którego maksymalna długość to jedynie 58 znaków. W praktyce oznacza to, że mając do dyspozycji bardzo ograniczoną ilość tekstu, musimy w sposób jasny, czytelny i przede wszystkim zachęcający przedstawić sedno tekstu. Cały wpis może mieć długość 1650 znaków, jednak praktyka pokazuje, że skrócenie go do 300, maksymalnie 400 znaków może dawać lepsze efekty. Najważniejsza jest jednak zwięzłość tekstu i logiczna kontynuacja każdego zdania. Wpisy powinny również zachęcać do podjęcia aktywności na Twojej stronie, czyli kończyć się tak zwanym call to action. Kolejną poradą jest wykorzystywanie skrótów w przypadku nazw dni tygodnia oraz miesięcy. Warto pamiętać, że po skrócie wt lub czer nie zaleca się dodawania kropek.

    Jeżeli zależy nam na rozbudowanej wizytówce, należy postawić na regularne publikowanie wpisów. W Google Business mamy możliwość dodania czterech rodzajów wpisów: “Nowości”, “Wydarzenie”, “Oferta” i “Produkt”. Po kliknięciu w każdą z opcji zostaniemy poinstruowani, jak należy uzupełnić wpis.

    Pozycjonowanie wizytówki Google a content

    Jak nie tworzyć wpisów?

    W trakcie tworzenia wpisów, których celem jest pozycjonowanie Google Maps oraz informowanie potencjalnych klientów np. o nowym asortymencie lub sezonowej obniżce w Twojej firmie, należy za wszelką cenę unikać kilku rzeczy. Opis powinien być pozbawiony niewłaściwych słów kluczowych, błędów gramatycznych i stylistycznych. Ponadto nie zaleca się używania caps locka i nadmiernej liczby wykrzykników. Kolejną nieprawidłową praktyką jest używanie żargonu, który może być niezrozumiały, a nawet obraźliwy dla czytelników. W jednym wpisie na stronie Twojej firmy nie zaleca się podawania kilku informacji. Tworząc wpis o promocji na Black Friday, nie warto zawierać w nim dodatkowych treści o rozszerzeniu oferty po nowym roku i przyszłych zmianach w strukturze strony internetowej. Frazy ogólne lub związane nie z tym produktem czy usługą, co trzeba, mogą wprowadzić chaos informacyjny. Kolejną niepolecaną praktyką jest wypunktowanie zbyt dużej liczby ograniczeń dla osób, które chcą np. skorzystać z oferty promocyjnej. Ponadto istnieje grupa tak zwanych produktów oraz usług zabronionych. Chcąc opublikować wpis np. o broni, hazardzie, wyrobach tytoniowych, usługach przeznaczonych wyłącznie dla dorosłych itp., narażasz się na łamanie regulaminu. Konsekwencje takiego działania mogą negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie Twojej wizytówki w Google Maps, a nawet doprowadzić do jej całkowitego zniknięcia.

    Pozycjonowanie wizytówek Google i Business Site

    Stworzenie strony typu Business Site nie wymaga żadnych zaawansowanych umiejętności z zakresu informatyki. Praktycznie każdy właściciel wizytówki obecnej w Mapy Google może wykonać Business Site samodzielnie. To prosta, szybka i przede wszystkim darmowa szansa na poprawę widoczności i pozycję wizytówek w rankingu wyszukiwarki. Za pośrednictwem panelu Google My Business możesz w intuicyjny sposób stworzyć własną stronę internetową wizytówki zawierającą m.in. nagłówki bogate w słowa kluczowe. Strona typu Business Site może z powodzeniem funkcjonować razem z adresem strony firmowej. Mogą ją również stworzyć właściciele wizytówek, którzy nie posiadają własnej strony WWW.

    Pozycjonowanie Google Moja Firma – dodawanie produktów i kategorii

    Kolejną funkcjonalnością wartą uwagi, będącą również czynnikiem rankingowym, jest dodawanie produktów do wizytówek. Szczególnie powinni się nią zainteresować właściciele sklepów internetowych. Możliwość dodawania opisów, zdjęć, linków i przycisków call to action sprawia, że jest to przydatna funkcja pomagająca wypozycjonować wizytówkę firmy. Oczywiście nie trzeba od razu dodawać do niej wszystkich produktów. Można skupić się np. na bestsellerach lub produktach wysokomarżowych. Warto dać przynajmniej kilka (np. 4) kategorii, w których znajdą się konkretne produkty (m.in. 5, najlepiej 8, jeżeli jest to możliwe).

    Linkowanie jest jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania stron internetowych. Jego obecność nie pozostaje bez znaczenia także dla wizytówek GMF. Szczególnie w przypadku, gdy działamy w wysoce konkurencyjnych branżach, specjalizujących się chociażby w marketingu internetowym. Lokalne strony internetowe oraz fora są najlepszym miejscem do linkowania. Warto jednak pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Przede wszystkim link building Twojej firmy nie powinien być kojarzony z nachalną reklamą, ponieważ może okazać się nieskuteczny. Ponadto linkowanie lokalne musi znajdować się na stronach lub forach powiązanych z profilem działalności przedsiębiorstwa. Dotyczy to również wizytówki NAP (z ang. Name, Address, Phone). Główną wartością płynącą z link buildingu jest informowanie swoich klientów z wiarygodnych źródeł algorytmów Google o prowadzeniu konkretnego rodzaju działalności przez Twoją firmę. Im więcej takich sygnałów pochodzących ze sprawdzonych źródeł, tym Twoja wizytówka zachęca i zdobywa wyższe miejsce w rankingu.

    Czy zdjęcia wpływają na pozycjonowanie wizytówki Google?

    Liczba zdjęć i ich rodzaj są ściśle zależne od konkretnej branży. Przykładowo, w gastronomii jest ich zdecydowanie więcej niż w hydraulice. Dobrym sposobem na to, jak wypozycjonować wizytówkę Twojej firmy, jest dodanie minimum kilkunastu różnych zdjęć prezentujących np. produkty. Dlaczego? Otóż mają one wpływ na pozycjonowanie Twojej wizytówki. Warto dodać ich nieco więcej niż obecna średnia, która wynosi około 12 fotografii.

    Jakie zdjęcia warto dodać do wizytówki w Mapach Google?

    Liczba i rodzaj zdjęć są ściśle zależne od rodzaju firmy. Dobrym przykładem są hotele. Właściciele wizytówek mogą dodawać zdjęcia pokoi, udogodnień, jedzenia i picia, a także otoczenia hotelu. Dodatkowo zdjęcia są grupowane w sekcjach – najnowsze, od właściciela i od gości. Osoby z uprawnieniami do zarządzania wizytówką GMF mogą również dodawać zdjęcia sferyczne, Street View oraz filmy. Warto wiedzieć, że zdjęcia dzielimy na 3 typy. Pierwszym z nich jest logo, którego głównym zadaniem jest zwiększenie rozpoznawalności przedsiębiorstwa w wyszukiwarce. Opcja dodania takiego zdjęcia jest dostępna dla właścicieli wizytówek w Mapach Google, którzy podali wszystkie niezbędne dane w trakcie rejestracji. Kolejny typ zdjęcia to fotografia główna, która powinna najlepiej odzwierciedlać dane przedsiębiorstwo. Ostatni rodzaj to zdjęcia firmy, których celem powinno być zasugerowanie potencjalnym klientom możliwości zakupów lub skorzystania z usług Twojej firmy. Warto postawić na pełne pozycjonowanie Mapy Google.

    Pozycjonowanie wizytówek Google Moja Firma – co jeszcze warto wiedzieć o zdjęciach?

    Przede wszystkim warto zaznaczyć, że wszystkie dodawane zdjęcia w wizytówkach Google muszą być zgodne z oficjalnymi wytycznymi. Następnie należy wybrać jeden z dwóch formatów – JPG lub PNG. Z kolei rozmiar musi zawierać się w przedziale od 10 KB, do 5 MB, a najlepsza rozdzielczość to 720×720 pikseli. Na oficjalnej stronie można przeczytać, że minimalna rozdzielczość dodanej fotografii to 250×250 pikseli. Dodatkowo, każde zdjęcie musi być ostre i dobrze naświetlone. Ponadto nie powinno być mocno poddane retuszowi i co najważniejsze, musi odzwierciedlać stan faktyczny.

    Optymalizacja wizytówek Google – wytyczne dotyczące filmów

    Filmy dodawane do wizytówek w Mapach Google, podobnie jak zdjęcia, muszą spełniać konkretne wymagania. Dotyczy to m.in. maksymalnego czasu, który nie może przekraczać 30 sekund. Dodatkowo rozdzielczość nie powinna być niższa niż 720p. Maksymalny rozmiar pliku to 75 MB. Warto wspomnieć, że po dodaniu zdjęć lub filmów następuje weryfikacja. Wówczas konkretny plik może mieć stan oczekujący. Powiązanie wizytówki z nim nie jest jeszcze możliwe. Oznacza to, że nie jest obecnie wyświetlany ani w Mapach Google, ani w wyszukiwarce. Stan niezatwierdzony jednoznacznie wskazuje, że przesłane treści naruszają zasady i nie będą opublikowane. Ostatni, najbardziej pożądany status o nazwie opublikowany, informuje, że dodany film lub zdjęcie są już widoczne w sieci np. po lewej stronie wizytówki. Optymalizacja wizytówki poprzedzona analizą regulaminu sprawia, że wszystkie dodawane pliki są bez problemów akceptowane.

    Czy warto samodzielnie optymalizować wizytówkę Google Maps?

    Zarządzanie wizytówką, czyli czynności związane z optymalizacją i pozycjonowaniem, można prowadzić samodzielnie, jednak wielu właścicieli firm decyduje się na zlecenie tej usługi agencji SEO. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że zapoznanie się ze wszystkimi wytycznymi i zasadami rządzącymi pozycjonowaniem wizytówek wymaga poświęcenia wielu godzin na edukację i przede wszystkim testy. Doświadczeni pozycjonerzy doskonale wiedzą, na czym polega pozycjonowanie Google Maps oraz wizytówki.

    Na przestrzeni lat wypracowali bowiem efektywne sposoby poprawiania widoczności wizytówek w wyszukiwarce. Na bieżąco śledzą wszystkie zmiany w algorytmach Google, dzięki czemu wykorzystują wyłącznie aktualne metody, dzięki którym można liczyć na skuteczne pozycjonowanie. Zatem jak rozpocząć współpracę z agencją? Można to zrobić w prosty sposób, poprzez udzieleniu dostępu za pośrednictwem panelu administracyjnego. Wystarczy wprowadzić adres e-mail oraz zaznaczyć jedną z wyświetlanych opcji.

    Pozycjonowanie wizytówek Google Moja Firma – role i rodzaje dostępu

    W trakcie udzielania dostępu mamy do wyboru jedną z trzech opcji, mianowicie właściciele, menedżerowie i menedżerowie lokalizacji. Każda z nich ma inne uprawnienia. Zacznijmy jednak od właścicieli. Na początku warto zaznaczyć, że wizytówka może mieć kilku właścicieli, ale wyłącznie jednego głównego. Co ważne, główny właściciel, zanim sam usunie siebie z tej roli, musi przekazać uprawnienia innemu użytkownikowi. Każdy właściciel może bez przeszkód dodawać nowe osoby, a także udzielać im dostępu. Kolejna grupa osób zarządzających wizytówką to menedżerowie, odpowiedzialni za optymalizację. Mają wszystkie uprawnienia do dokonywania zmian zarówno w obrębie danych, jak i wpisów, zdjęć czy innych edytowalnych informacji (np. opis firmy). Należy jednak zaznaczyć, że rola menedżera nie upoważnia do usunięcia wizytówki oraz do kontroli użytkowników, którzy mają do niej dostęp. To dwie podstawowe różnice pomiędzy menedżerami, a właścicielami. Ostatnią grupą są menedżerowie lokalizacji, którzy, jak łatwo się domyślić, mają najmniejsze uprawnienia. W praktyce nie mogą zmieniać części danych dotyczących przedsiębiorstwa i zarządzać dostępem innych użytkowników. W panelu GMF każda osoba z uprawnieniami niższego szczebla może zwrócić się o poszerzenie uprawnień i tym samym poszerzenie dostępu do wizytówki.

    Do jakich funkcji ogranicza się praca menedżera lokalizacji?

    Każdy menedżer lokalizacji może swobodnie edytować zarówno atrybuty, jak i linki przeznaczone do zamawiania dostawy jedzenia (w przypadku restauracji). Ponadto ich zadaniem jest zarządzanie aktualnymi godzinami otwarcia firmy. Mogą również zmienić adres firmy. Kolejnym praktycznym uprawnieniem jest możliwość tworzenia, a także zarządzania i przede wszystkim publikowania wpisów wpływających na rozpoznawalność firmy. Menedżer lokalizacji ma też dostęp do edytowania, usuwania i dodawania zdjęć przeznaczonych na okładkę oraz innych fotografii. Ostatnie trzy funkcje to usuwanie i dodawanie produktów, pobieranie statystyk oraz możliwość odpowiadania na opinie swoich klientów.

    Za co konkretnie odpowiada menedżer?

    Każdy menedżer ma uprawnienia tożsame z menadżerem lokalizacji. Ponadto posiada dodatkowe dostępy. Jednym z nich jest możliwość swobodnego edytowania wszystkich adresów URL. Optymalizacja wizytówki niekiedy wymaga takich zmian. Następnie menedżer akceptuje wszystkie aktualizacje oraz włącza i wyłącza opcję rezerwacji, których może dokonać potencjalny klient. Ponadto do jego zadań należy aktualizacja wybranych ustawień lokalizacyjnych, edycja profilu przedsiębiorstwa z poziomu wyszukiwarki i Map Google. Ma również możliwość zarządzania wszystkimi linkami do kont Google Ads, wysyłania wiadomości i dodawania etykiet. Ponadto może zmieniać numer telefonu przypisany do nazwy firmy, typ usługi, logo nadane dotychczas swojej firmie i udzielać odpowiedzi na pytania znajdujące się w dziale „Pytania i odpowiedzi”.

    Zlecenie pozycjonowania Google wizytówki agencji SEO

    Najważniejszą korzyścią wynikającą ze współpracy z profesjonalną agencją SEO jest powierzenie pracy nad poprawą widoczności wizytówki w Google Maps osobom z wieloma sukcesami na swoim koncie. Dodatkowo mamy pewność, że nie zostaną wykonane żadne czynności niezgodne z regulaminem. Jest to najszybszy sposób do obniżenia pozycji w rankingu, a nawet całkowitej utraty widoczności w wynikach wyszukiwania. Błędy tego typu są najczęściej popełniane przez osoby wykonujące pozycjonowanie Google Maps wizytówki na własną rękę. Ich usunięcie zajmuje sporo czasu i zaangażowania. Od czego zaczyna się zatem współpraca z agencją SEO?

    Wizytówka Google Moja Firma, a pozycjonowanie z agencją SEO

    Podobnie jak w przypadku strony internetowej, pozycjonowanie wizytówki GMF jest poprzedzone dogłębną analizą. Oczywiście dotyczy to wyłącznie sytuacji, w których została już ona utworzona. Następnie pozycjonerzy ustalają strategię, której celem jest systematyczne poprawianie widoczności w rankingu. Dzięki temu wyniki wyszukiwania osiągną najwyższą pozycję. W praktyce oznacza to nie tylko zwiększoną liczbę telefonów, ale również bezpośrednich przekierowań z wizytówki na dany adres strony internetowej. Stąd już prosta droga do zwiększenia sprzedaży.

    Monitoring pozycjonowania wizytówek Google Moja Firma

    Pozycjonowanie GMF obejmuje stałe monitorowanie pozycji i sprawdzenie skuteczności wprowadzonych zmian. W taki sposób pozycjonerzy weryfikują wszystkie działania i stale udoskonalają strategię, dzięki której wyniki wyszukiwania są w pełni zadowalające. Do tego celu wykorzystują zarówno płatne, jak i bezpłatne narzędzia analityczne dostarczające wielu cennych informacji. Na podstawie tych danych dowiadujemy się nie tylko o liczbie wizyt na swojej stronie, ale również o liczbie połączeń, wyświetleń zdjęć oraz prośbach o wskazówki dojazdu przez realnych klientów. Im więcej informacji pochodzących z różnych okresów, tym pozycjonerzy mogą szerzej spojrzeć na kwestię pozycjonowania wizytówki i wprowadzać wyłącznie zmiany charakteryzujące się najwyższą skutecznością działania.

    Utrzymanie wysokiej, stabilnej pozycji wizytówki w Google Maps to klucz do sukcesu

    Osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania wizytówek to kluczowy etap. Warto jednak pamiętać, że wizytówka nie zostanie tam na zawsze. Stały monitoring działań konkurencji i analiza wszystkich danych pozwala pozycjonerom na natychmiastową reakcję w razie jakichkolwiek ruchów związanych ze spadkiem pozycjonowanej wizytówki w rankingu. To kolejna korzyść wynikająca ze współpracy z agencją. Nie musimy poświęcać cennego czasu, aby nieustannie monitorować wizytówkę swojej firmy.

    Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania wizytówek w Google Maps?

    To jedno z najczęściej zadawanych pytań przez osoby, które rozważają pozycjonowanie stron internetowych oraz tym samym wizytówek przez agencję SEO. Nie sposób jednak jednoznacznie na nie odpowiedzieć. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę historię wizytówki lub jej brak, następnie branżę samej firmy, adres strony internetowej i jego rozpoznawalność, konkurencyjność, jakość strony, do której linkuje wizytówka, obecność w social mediach i inne czynniki. Teoretycznie pozycjonowanie danej wizytówki pozwala szybciej uzyskać satysfakcjonujące rezultaty. Oczywiście od każdej reguły są również wyjątki. Efekty optymalizacji wizytówek przeważnie są widoczne po kilku minutach, maksymalnie do 24 godzin. Jednak realny wpływ wizytówki na zwiększenie zainteresowania ofertą jest znacznie dłuższy. Przeważnie zawiera się w przedziale od jednego, do kilku, najdłużej kilkunastu tygodni (dotyczy to m.in. tak zwanych branż wysoce konkurencyjnych).

    Czy warto na stałe pozycjonować wizytówkę w Google Maps?

    Zdecydowana większość firm z fizyczną siedzibą odniesie korzyści wynikające z obecności ich wizytówki na czele rankingu. Jeżeli pomimo wysokiej pozycji nie widzimy bezpośredniego przełożenia na sprzedaż, wówczas warto dogłębnie przeanalizować całą ofertę, sprawdzić konkurencję i przejść całą ścieżkę sprzedaży. Dobrym rozwiązaniem jest również audyt UX, który może wskazać błędy w konstrukcji strony i wskazać obszary do poprawy. Warto pamiętać, że konkurencja nie śpi i z pewnością będzie starała się prędzej czy później osiągnąć wyższą pozycję w rankingu wizytówek. Z tego powodu tak ważne jest stałe pozycjonowanie wizytówki Google i monitorowanie działań firm z tej samej branży. Warto w tym celu posłużyć się przydatnym narzędziem, jakim jest Google Search Console.

    Co to są atrybuty GMF?

    Głównym zadaniem atrybutów jest przekazywanie wszystkim zainteresowanym osobom najważniejszych informacji o danym biznesie, np. sklepach internetowych z odzieżą czy żywnością. Warto wiedzieć, że rodzaje atrybutów są ściśle zależne od konkretnej branży, w której działasz. W przypadku hoteli mogą to być m.in. informacje dotyczące miejsc parkingowych. Klienci, którzy kupili produkt lub skorzystali z usługi mogą dodawać atrybuty za pośrednictwem swojego konta Google. Z kolei właściciele wizytówek przeważnie mogą jedynie zaznaczyć, że dane przedsiębiorstwo jest zarządzane przez kobiety. Niekiedy są dostępne również inne opcje. Istnieje też możliwość zarządzania wizytówkami. Jest to szczególnie istotne w przypadku, gdy atrybuty są nieprawdziwe. Wówczas właściciel ma możliwość odznaczenia atrybutu i przesłania prośby do Google dotyczącej usunięcia tych informacji. Nieprawdziwe atrybuty widniejące pod danym adresem mogą pojawiać się przypadkowo lub celowo, dlatego tak ważna jest natychmiastowa reakcja. Dzięki niej potencjalni klienci i inne osoby zainteresowane nie będą dłużej wprowadzani w błąd.

    Co warto wiedzieć o powiadomieniach GMF?

    Jedną z praktycznych funkcjonalności wizytówki GMF są powiadomienia. Dzięki nim natychmiast dowiesz się o wszystkich istotnych zdarzeniach i informacjach dotyczących Twojego biznesu. W panelu Google masz opcję edycji powiadomień, dzięki czemu otrzymasz wyłącznie te informacje, które z Twojego punktu widzenia są najistotniejsze. Mogą być wysyłane zarówno na urządzenia mobilne, jak i pocztę e-mail. Zarządzanie powiadomieniami odbywa się poprzez zaznaczanie następujących wariantów – informacja dotycząca opublikowania czegoś na profilu firmy, sugestie odnoszące się do aktualizacji profilu, informacje dotyczące nowych funkcji, wykonanie aktualizacji profilu, powiadomienia o nowych obserwujących oraz rezerwacje. Ostatnia opcja dotyczy wyłącznie urządzeń mobilnych i tym samym działania za pomocą aplikacji Google. Oczywiście możesz również wyłączyć wszystkie powiadomienia poprzez kliknięcie i przytrzymanie.

    Pozycjonowanie wizytówek Google - zaawansowane ustawienia

    Właściciele wizytówek obecnych na Mapie Google mogą także edytować ustawienia zaawansowane. Należy do nich m.in. unikalny identyfikator profilu firmy. Aby go pobrać, wystarczy do zespołu Google wysłać e-mail, skorzystać z czatu bądź telefonu. W ustawieniach zaawansowanych można też włączać lub wyłączać połączenia przychodzące od Asystenta Google. Ta funkcja sprawdza się przede wszystkim w trakcie przyjmowania zamówień oraz aktualnych informacji. Kolejną opcją dostępną w ustawieniach zaawansowanych są etykiety. Może je nie tylko dodawać, że również grupować w tak zwane arkusze przesyłania zbiorczego. Warto zwrócić uwagę na kod sklepu. Dotyczy to zwłaszcza przedsiębiorców posiadających wiele firm, którzy chcą używać reklamy lokalnego asortymentu. Ostatnim ustawieniem zaawansowanym jest numer telefonu w Google Ads. Dzięki niemu jest możliwe wyświetlanie lokalizacji innego numeru niż ten, który został podany w profilu GMF. Połączenie Google Ads z profilem firmowym i użycie lokalizacji wymaga podania numeru telefonu.

    Pozycjonowanie wizytówek Google - podsumowanie

    Prawidłowa optymalizacja wizytówki GMF, a następnie pozycjonowanie może w stosunkowo krótkim czasie przynieść wymierne efekty w postaci zwiększonego ruchu na stronie firmy. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że nadal jest to jedno z mniej docenianych narzędzi, które nierzadko jest pomijane na rzecz działania, jakim jest pozycjonowanie stron. Największych efektów można spodziewać się w sytuacjach, w których konkurencja nie przywiązuje dużej wagi do obecności i jakości wizytówki. Warto również dodać, że w przypadku różnych problemów z wizytówką, z reguły lepiej naprawić wszystkie błędy, niż usuwać i tworzyć ją na nowo.

    Lokalne przedsiębiorstwa mogą generować nawet do 50% ruchu właśnie z wizytówek. W dobie tak wysokiej konkurencyjności na rynku żadne ze skutecznych narzędzi zwiększających ruch nie może zostać pominięte, ponieważ zarówno w dłuższej, jak i krótszej perspektywie oznacza to straty. Ponadto dzięki wielu funkcjonalnościom i obecności wartościowych linków wizytówka może być kolejnym kanałem komunikacyjnym z odbiorcami. Przez krótki, rzetelny i przede wszystkim konkretny przekaz zyskujesz w oczach potencjalnych klientów, budujesz z nimi długotrwałe relacje oparte na wzajemnym zaufaniu.

    Zachęcamy do utworzenia bądź uzupełnienia wizytówki GMF. Jest to niezwykle istotna część promowania usług w Internecie. Dzięki kompletnej wizytówce masz szansę pozyskać lokalnych klientów, przedstawić działalność wraz z dojazdem oraz opiniami.

    Pamiętaj, że wizytówka znajdzie się w wyszukiwarce oraz na Mapach Google dopiero po udanej weryfikacji.

    Oceń tekst
    Średnia ocen 4.9/5 - Liczba ocen: 44

      Wysyłanie

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.
        Wysyłanie
        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę