Pozycjonowanie wizytówek google

Bezpłatny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zamów bezpłatną konsultację SEO z naszym doradcą.

    Bezpłatne narzędzie oferowane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę internetową Google umożliwia zaprezentowanie podstawowych informacji o konkretnym przedsiębiorstwie. Warto wspomnieć, że Google Moja Firma (GMF) jest kierowane do firm, które dysponują fizyczną siedzibą. Może to być zarówno oddział, jak i punkt obsługi klienta lub główna siedziba. Posiadanie adresu fizycznego jest niezbędne do przeprowadzenia całego procesu weryfikacyjnego, bowiem firma Google na wskazany adres wysyła listem specjalny kod, który należy wprowadzić w trakcie tworzenia konta Google Moja Firma.

    Optymalizacja wizytówki Google, która już widnieje w sieci i jednocześnie nie jest przypisana do żadnego właściciela, wygląda podobnie. W takiej sytuacji trzeba udowodnić, że to właśnie my jesteśmy właścicielami danego przedsiębiorstwa. Odbywa się to również za pośrednictwem listu z kodem, który należy wprowadzić na etapie przypisywania wizytówki do naszej firmy. Jest to skuteczna forma zabezpieczenia, którą firma Google wykorzystuje od dawna. Dzięki niej użytkownicy mają pewność, że informacje widniejące na wizytówce są wprowadzone przez właściciela firmy lub na jego zlecenie.

    W jaki sposób stworzyć wizytówkę Google? Instrukcja krok po kroku

    W jaki sposób stworzyć wizytówkę Google? Instrukcja krok po kroku

    Pierwszą czynnością jaką musimy wykonać jest założenia konta Google. Cały proces jest prosty, intuicyjny i nie zajmuje zbyt dużo czasu. Po prawidłowym wypełnieniu formularza konto jest już w pełni funkcjonalne. Zatem czy możemy już rozpocząć pozycjonowanie wizytówki Google? To ostatni etap, który musi być poprzedzony prawidłową optymalizacją. Kolejny krok jest związany z zarejestrowaniem naszego przedsiębiorstwa. Odbywa się to przez wypełnienie formularza. Jeżeli na tym etapie wystąpią jakiekolwiek problemy, wówczas warto zapoznać się ze szczegółową instrukcją dostępną w centrum pomocy Google. Ostatnim krokiem jest weryfikacja firmy za pośrednictwem wspomnianego kodu. W ciągu 14 dni na adres podany w formularzu zostanie wysłana kartka. Po wprowadzeniu kodu, wizytówka w wyszukiwarce Google pojawi się maksymalnie do 48 godzin.

    Optymalizacja wizytówki Google - jak zrobić to prawidłowo?

    Optymalizacja wizytówki Google - jak zrobić to prawidłowo?

    Optymalizacja GMF jest niezbędną bazą do efektywnego pozycjonowania. Z tego powodu warto zarezerwować sobie dłuższą chwilę i wykonać ją skrupulatnie. Absolutną podstawą są aktualne godziny pracy. Dotyczy to zarówno firmy przyjmujących klientów osobiście, jak i oferujących np. usługi doradcze za pośrednictwem telefonu. Optymalizacja wizytówki Google ma za zadanie zaprezentować Twoim klientom wszystkie najważniejsze informacje dotyczące przedsiębiorstwa, w tym godziny, w których można dokonać zakupu np. w sklepie lub skorzystać z usług. Brak aktualnego przedziału czasowego jest prostą drogą do utraty zaufania klientów i budowania negatywnego wizerunku.

    Rozwiń

    Jakie dane należy jeszcze wprowadzić?

    Następnie dodajemy adres siedziby firmy. W przypadku gdy przedsiębiorstwo znajduje się przy ulicy charakteryzującej się skomplikowanym nazewnictwem, wówczas zapis warto sprawdzić w mapie Google i wprowadzić dokładnie taki sami. Takie podejście daje pewność, że klienci używający nawigacji Google nie będą mieli żadnych problemów z dotarciem do siedziby firmy, bez względu na to czy poruszają się samochodem, rowerem, czy pieszo. Prawidłowa optymalizacji wizytówki Google obejmuje również wprowadzenie służbowych numerów telefonu, a także adresu strony internetowej. Tutaj mała uwaga. Obecnie użytkownicy internetu przywiązują dużą wagę do spójności. Dotyczy to zarówno spójności wizerunkowej, jak i informacyjnej. W praktyce oznacza to, że na stronie internetowej, do której prowadzi link znajdujący się w wizytówce Google, powinny znajdować się takie same informacje. Mowa o godzinach otwarcia, adresie, telefonach i ofercie.

    Optymalizacja wizytówki Google ma wpływ również na wizerunek firmy

    Prawidłowe wypełnienie wszystkich danych w wizytówce to nie wszystko. Kolejnym krokiem jest dodanie aktualnego zdjęcia siedziby przedsiębiorstwa. Fotografia nie powinna być nadmiernie poddana retuszowi. Głównym celem zdjęcia jest zaprezentowanie wyglądu np. budynku, dlatego fotografia musi odzwierciedlać rzeczywistość. W przypadku zmian w wyglądzie (np. podczas remontu elewacji), warto jak najszybciej wykonać nowe, aktualne zdjęcie. Optymalizacja wizytówki Google obejmuje również systematyczne pozyskiwanie opinii klientów, a także umieszczenie linku prowadzącego do wartościowych treści, np. rozwiązujących konkretny problem.

    Kolejne kroki optymalizacyjne

    Wracając do opinii, niezwykle ważne jest odpowiadanie na wszystkie pytania oraz rzetelne ustosunkowanie się do każdej skargi lub niepochlebnej uwagi. Warto wspomnieć, że ich usunięcie to trudny i czasochłonny proces, który nie zawsze kończy się sukcesem. Aby tego dokonać, należy np. udowodnić, że konkretna opinia w sposób rażący łamie regulamin. Działając na coraz większą skalę, niezwykle trudno jest otrzymywać wyłącznie pozytywne opinie. Ponadto optymalizacja wizytówki Google powinna obejmować dodanie informacji dotyczącej średniej ilości czasu, który klienci spędzają np. w sklepie, a także częstotliwości wizyt. Dlaczego to jest aż tak istotne? Przede wszystkim dlatego, że część klientów preferuje dokonywanie zakupów w godzinach, w których natężenie ruchu jest najmniejsze.

    Usuwanie nieprawdziwych opinii

    Kiedy można liczyć na stosunkowo szybką reakcję ze strony Google? Przede wszystkim w przypadku gdy opinia jest zwykłym spamem lub zawiera nieprawdziwe informacje. Kolejną sytuacją jest opinia, której treść szerzy nienawiść lub jest jawnym naruszeniem prawa. Nie wolno wykorzystywać opinii do reklamowania produktów bądź usług. Podawanie się za inną osobę jest również łamaniem regulaminu. Kolejną grupą zakazanych opinii są treści, które są uznawane za niebezpieczne lub dyskryminujące. Dotyczy to m.in. gróźb, nękania i krzywdzenia innych osób. Właściciel wizytówki może też zgłosić opinie, które w jednoznaczny sposób nawiązują do erotyki bądź terroryzmu. Ponadto opinie nie mogą zawierać żadnych wulgaryzmów czy słów powszechnie uważanych za obraźliwe. Ostatnią grupą są opinie nie na temat, które również mogą zostać zgłoszone do usunięcia.

    Pozycjonowanie wizytówki w Google - od czego zacząć?

    Pozycjonowanie wizytówki w Google - od czego zacząć?

    Wyszukiwarki Google, a dokładniej jej algorytmy dążą do tego, aby jak najdokładniej odzwierciedlić off-linową popularność konkretnych miejsc w sieci. Co to oznacza w praktyce? Pijalnia czekolady, która w tygodniu jest wypełniona po brzegi, a w trakcie weekendów ustawia się przed nią długa kolejka, powinna być wyżej w wynikach wyszukiwania niż pijalnia egzotycznych kaw, która została otwarta kilka tygodni temu.

    Rozwiń

    Na pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma mają wpływ przede wszystkim liczba, rodzaj i jakość opinii. Z oczywistych względów nowo powstały biznes nie ma szans na natychmiastowe pozyskanie ogromnej liczby wartościowych opinii. Nie oznacza to jednak, że nie możemy znacząco przyspieszyć tego procesu. Zamiast biernie czekać na ich wystawienie, można je aktywnie pozyskiwać. Pierwszym krokiem jest wygenerowanie linku i udostępnienie go osobom, które kupiły produkt lub skorzystały z naszych usług. Pozycjonowanie GMF to również zabieganie o dużą liczbę wartościowych opinii z innych portali, np. Facebook, ponieważ wizytówka Google także pobiera z nich informacje.

    Co jeszcze wpływa na pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

    Co jeszcze wpływa na pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma?

    Podobnie jak w przypadku stron i sklepów internetowych, pozycjonowanie wizytówki w Google Maps obejmuje wiele czynności, które pozostają ze sobą w korelacji. Na wybrane z nich mamy wpływ, a na inne nie. Dotyczy to m.in. lokalizacji firmy. Osobom przebywającym na obrzeżach miasta, w pierwszej kolejności będą wyświetlały się wizytówki przedsiębiorstw zlokalizowanych najbliżej, a nie miejsca zlokalizowane w samym centrum. Tutaj warto doprecyzować kwestię sortowania wyników. Na urządzeniach mobilnych użytkownicy mogą samodzielnie wybierać sposób prezentacji wyników. Sortowanie odbywa się przy uwzględnieniu odległości (im firma znajduje się bliżej osoby wyszukującej dany produkt lub usługę, tym wizytówka znajduje się wyżej).

    Rozwiń

    Pozycjonowanie GMF – kolejne istotne elementy

    Jednym z najważniejszych czynników decydujących o widoczności wizytówki w wyszukiwarce Google oraz Google Maps jest rozpoznawalność. Należy rozumieć ją jako popularność firmy w sieci, odnoszącą się do konkretnej grupy słów kluczowych, które użytkownicy wpisują w trakcie poszukiwania produktów bądź usług. Na pozycjonowanie wizytówki w Google duży wpływ ma również parametr trafności. Określa jak bardzo dana wizytówka jest dopasowane do słów kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę. Trafność obejmuje także treści zawarte, dlatego tak istotna jest prawidłowa optymalizacja wizytówki Google. Edycja i zarządzanie wizytówką odbywa się za pośrednictwem panelu umożliwiającego publikowanie informacji, artykułów i wpisów. Kolejnym ważnym elementem jest opis firmy, którego maksymalna długość to 750 znaków. Najważniejszy jest jednak początek, który powinien zawierać najsilniejsze frazy kluczowe użyte w naturalny sposób. Dlaczego? Ponieważ pierwsze 250 znaków jest zawsze widoczne, dlatego na początku opisu należy umieścić najważniejsze informacje o firmie.

    Pozycjonowanie wizytówki w Google poprzez systematyczne dodawanie wartościowego contentu

    Pozycjonowanie wizytówki w Google poprzez systematyczne dodawanie wartościowego contentu

    Dodawanie nowych wpisów do aktualności wizytówki ma dwie zasadnicze zalety. Pierwszą z nich jest informowanie stałych i potencjalnych klientów o zmianach, nowościach i innych kluczowych informacjach dotyczących przedsiębiorstwa. Co ważne, użytkownicy mają możliwość śledzenia wizytówek i otrzymywania np. informacji o rabatach i innych akcjach promocyjnych. Pozycjonowanie wizytówki w Google poprzez tworzenie wpisów ofertowych widocznych przez 12 miesięcy daje szansę na prezentację treści wraz ze zdjęciem lub filmem na głównym widoku. Każdy zainteresowany użytkownik może kliknąć w wizytówkę i zapoznać się z bardziej rozbudowanym wpisem. Co ważne, istnieje również opcja dodania przycisku call to action, który bezpośrednio przekierowuje zainteresowane osoby np. do naszego sklepu internetowego.

    Rozwiń

    Jak prawidłowo tworzyć wpisy?

    Na początku warto stworzyć listę słów kluczowych w kolejności od najczęściej do najrzadziej używanych. Na ich podstawie tworzymy dokładny opis np. nowej usługi poszerzającej naszą ofertę. Przede wszystkim warto postawić na naturalność. Należy unikać zbyt górnolotnych opisów, stosowania wyrafinowanych porównań i hiperbolizacji. Błędem jest też zbyt duże nasycenie fraz kluczowych, które może spowodować efekt odwrotny od zamierzonego. Warto zapoznać się z językiem, jaki używają osoby korzystające z takich usług i wykorzystać go w trakcie tworzenia opisu. Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma obejmuje także przygotowanie odpowiedniej struktury tekstu. Tekst powinien być rozdzielony nagłówkami, których tytuły sugerują poruszany temat. Nie zaleca się pisania wpisów określanych jako clickbait, ponieważ obniżają zaufanie do firmy.

    Pozycjonowanie GMF – co jeszcze warto wiedzieć o wpisach?

    Każdy wpis powinien zaczynać się od tytułu, którego maksymalna długość to jedynie 58 znaków. W praktyce oznacza to, że mając do dyspozycji bardzo ograniczoną ilość tekstu musimy w sposób jasny, czytelny i przede wszystkim zachęcający przedstawić sedno tekstu. Cały wpis może mieć długość 1650 znaków, jednak praktyka pokazuje, że skrócenie go do 300, maksymalnie 400 znaków może dawać lepsze efekty. Najważniejsza jest jednak zwięzłość tekstu i logiczna kontynuacja każdego zdania. Wpisy powinny również zachęcać do podjęcia aktywności, czyli kończyć się tak zwanym Call to Action. Kolejną poradą jest wykorzystywanie skrótów w przypadku nazw dni tygodnia oraz miesięcy. Warto pamiętać, że po skrócie wt lub czer nie zaleca się dodawania kropek.

    Jak nie tworzyć wpisów?

    W trakcie tworzenia wpisów, których celem jest pozycjonowanie wizytówki w Google i informowanie potencjalnych klientów np. o nowym asortymencie lub sezonowej obniżce, należy za wszelką cenę unikać kilku rzeczy. Opis powinien być pozbawiony błędów gramatycznych i stylistycznych. Ponadto nie zaleca się używania caps locka i nadmiernej liczby wykrzykników. Kolejną nieprawidłową praktyką jest używanie żargonu, który może być niezrozumiały, a nawet obraźliwy dla czytelników. W jednym wpisie nie zaleca się podawania kilku informacji. Tworząc wpis o promocji na Black Friday, nie warto zawierać w nim dodatkowych informacji o rozszerzeniu oferty po nowym roku i przyszłych zmianach w strukturze strony internetowej. Chaos informacyjny nie jest wskazany. Kolejną niepolecaną praktyką jest wypunktowanie zbyt dużej liczby ograniczeń dla osób, które chcą np. skorzystać z oferty promocyjnej. Ponadto istnieje grupa tak zwanych produktów oraz usług zabronionych. Chcąc opublikować wpis np. o broni, hazardzie, wyrobach tytoniowych, usługach przeznaczonych wyłącznie dla dorosłych itp. narażasz się na łamanie regulaminu. Konsekwencje takiego działania mogą doprowadzić do znaczącego obniżenia widoczności wizytówki w Mapach Google, a nawet całkowitego zniknięcia.

    Pozycjonowanie wizytówki Google i Business Site

    Pozycjonowanie wizytówki Google i Business Site

    Stworzenie strony typu Business Site nie wymaga żadnych zaawansowanych umiejętności z zakresu informatyki. Praktycznie każdy właściciel wizytówki może wykonać ją samodzielnie. To prosta, szybka i przede wszystkim darmowa szansa na poprawę widoczności wizytówki w rankingu Google. Za pośrednictwem panelu Google My Business możesz w intuicyjny sposób stworzyć stronę internetową wizytówki, zawierającą m.in. nagłówki pozwalające na umieszczenie fraz kluczowych. Strona typu Business Site może z powodzeniem funkcjonować razem z adresem strony firmowej. Mogą ją również stworzyć właściciele wizytówek, którzy nie posiadają własnej strony WWW.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie GMF – dodawanie produktów i kategorii

    Kolejną funkcjonalnością, której warto dokładniej się przyjrzeć jest dodawanie produktów do wizytówki. Szczególnie powinni się nią zainteresować właściciele sklepów internetowych. Możliwość dodawania opisów, zdjęć, linków i przycisków call to action sprawia, że jest to przydatna funkcja pomagająca w pozycjonowaniu. Oczywiście nie trzeba od razu dodawać wszystkich produktów do wizytówki. Można skupić się np. na bestsellerach lub produktach wysokomarżowych. Warto dać przynajmniej kilka (np. 4) kategorie, w których znajdą się produkty (m.in. 5, najlepiej po 8 jeżeli jest to możliwe).

    Linkowanie jest jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania stron internetowych. Jego obecność nie pozostaje bez znaczenia także dla wizytówek. Szczególnie w przypadku, gdy działamy w wysoce konkurencyjnych branżach. Lokalne strony internetowe oraz fora są najlepszym miejscem do linkowania. Warto jednak pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Przede wszystkim link building Twojej firmy nie powinien być kojarzony z nachalną reklamą, ponieważ może okazać się nieskuteczny. Ponadto linkowanie lokalne musi znajdować się na stronach lub forach powiązanych z profilem działalności przedsiębiorstwa. Dotyczy to również wizytówek NAP (z ang. Name, Address, Phone). Główną wartością płynącą z link buildingu jest informowanie z wiarygodnych źródeł algorytmów Google o prowadzeniu konkretnego rodzaju działalności przez Twoją firmę. Im więcej takich sygnałów pochodzących ze sprawdzonych źródeł, tym Twoja wizytówka znajdzie się w wyżej w rankingu.

    Czy zdjęcia wpływają na pozycjonowanie wizytówki Google?

    Czy zdjęcia wpływają na pozycjonowanie wizytówki Google?

    Liczba zdjęć i ich rodzaj są ściśle uzależnione od konkretnej branży. Przykładowo, w gastronomii jest ich zdecydowanie więcej niż w hydraulice. Dobrą praktyką jest dodanie minimum kilkunastu różnych zdjęć prezentujących np. produkty. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że zdjęcia mają wpływ na pozycjonowanie wizytówki Google. Warto dodać ich nieco więcej niż obecna średnia, która wynosi około 12 fotografii.

    Rozwiń

    Jakie zdjęcia warto dodać do wizytówki?

    Warto wiedzieć, że zdjęcia dzielimy na 3 typy. Pierwszym z nich jest logo, którego głównym zadaniem jest zwiększenie rozpoznawalności przedsiębiorstwa w wyszukiwarce Google. Opcja dodania takiego zdjęcia jest dostępne dla właścicieli wizytówek, którzy podali wszystkie niezbędne dane w trakcie rejestracji. Kolejny typ zdjęcia to fotografia główna, które powinna najlepiej odzwierciedlać dane przedsiębiorstwo. Ostatni rodzaj to zdjęcia firmy, których celem powinno być zainteresowanie potencjalnych klientów do zakupów lub skorzystania z usług konkretnej firmy.

    Pozycjonowanie GMF – co jeszcze warto wiedzieć o zdjęciach?

    Przede wszystkim warto zaznaczyć, że wszystkie dodawane zdjęcia muszą być zgodne z oficjalnymi wytycznymi. Następnie należy wybrać jeden z dwóch formatów – JPG lub PNG. Z kolei rozmiar musi zawierać się w przedziale od 10 KB do 5 MB, a najlepsza rozdzielczość to 720×720 pikseli. Na oficjalnej stronie można przeczytać, że minimalna rozdzielczość dodanej fotografii to 250×250 pikseli. Dodatkowo, każde zdjęcie musi być ostre i dobrze naświetlone. Ponadto nie powinno być mocno poddane retuszowi i co najważniejsze, musi odzwierciedlać stan faktyczny.

    Optymalizacja wizytówki Google – wytyczne dotyczące filmów

    Filmy dodawane do wizytówek, podobnie jak zdjęcia, muszą spełniać konkretne wymagania. Dotyczy to m.in. maksymalnego czasu, który nie może przekraczać 30 sekund. Dodatkowo rozdzielczość nie powinna być niższa niż 720p. Maksymalny rozmiar pliku to 75 MB. Warto wspomnieć, że po dodaniu zdjęć lub filmów następuje weryfikacja. Wówczas konkretny plik może mieć stan oczekujący. Oznacza to, że nie jest obecnie wyświetlany ani w mapach Google, ani w wyszukiwarce. Stan niezatwierdzony jednoznacznie wskazuje, że przesłane treści naruszają zasady i nie będą opublikowane. Ostatni, najbardziej pożądany status o nazwie opublikowany informuje, że dodany film lub zdjęcie są już widoczne w sieci. Optymalizacja wizytówki Google poprzedzoną analizą regulaminu sprawia, że wszystkie dodawane pliki są bez problemów akceptowane.

    Czy warto samodzielnie optymalizować wizytówkę w Google?

    Czy warto samodzielnie optymalizować wizytówkę w Google?

    Czynności związane z optymalizacją i pozycjonowaniem wizytówki można wykonać samodzielnie, jednak wielu właścicieli firm decyduje się na zlecenie tej usługi agencji SEO. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że zapoznanie się ze wszystkimi wytycznymi i zasadami rządzącymi pozycjonowaniem wizytówek wymaga poświęcenia wielu godzin na edukację i przede wszystkim testy. Doświadczeni pozycjonerzy na przestrzeni lat wypracowali efektywne sposoby poprawiania widoczności wizytówek w wyszukiwarce. Dodatkowo, na bieżąco śledzą wszystkie zmiany w algorytmach Google, dzięki czemu wykorzystują wyłącznie aktualne, a co za tym idzie skuteczne metody pozycjonowania. Zatem jak rozpocząć współpracę z agencją? Można to zrobić w prosty sposób, poprzez udzieleniu dostępu za pośrednictwem panelu administracyjnego. Wystarczy wprowadzić adres e-mail oraz zaznaczyć jedną z wyświetlanych opcji.

    Rozwiń

    Pozycjonowanie GMF – role i rodzaje dostępu

    W trakcie udzielania dostępu, mamy do wyboru jedną z trzech opcji, mianowicie właściciele, menedżerowie i menedżerowie lokalizacji. Każda z nich ma inne uprawnienia. Zacznijmy jednak od właścicieli. Na początku warto zaznaczyć, że wizytówka może mieć kilku właścicieli, ale wyłącznie jednego głównego. Co ważne, główny właściciel zanim sam usunie siebie z tej roli, musi przekazać uprawnienia innemu użytkownikowi. Każdy właściciel może bez przeszkód dodawać nowe osoby, a także udzielać im dostępu. Kolejna grupa osób zarządzających wizytówką to menedżerowie, którzy są odpowiedzialni za optymalizację. Mają wszystkie uprawnienia do dokonywania zmian zarówno w obrębie danych firmy, jak i wpisów, zdjęć i innych edytowalnych informacji. Należy jednak zaznaczyć, że rola menedżera nie upoważnia do usunięcia wizytówki oraz do kontroli użytkowników, którzy mają do niej dostęp. To dwie podstawowe różnice pomiędzy menedżerami, a właścicielami. Ostatnią grupą są menedżerowie lokalizacji, którzy jak łatwo się domyślić, mają najmniejsze uprawnienia. W praktyce nie mogą zmieniać części danych dotyczących przedsiębiorstwa i zarządzać dostępem innych użytkowników. W panelu Google Moja Firma każda osoba z uprawnieniami niższego szczebla może zwrócić się o poszerzenie uprawnień i tym samym poszerzenie dostępu do wizytówki.

    Do jakich funkcji ogranicza się praca menedżera lokalizacji?

    Każdy menedżer lokalizacji może swobodnie edytować zarówno atrybuty, jak i linki przeznaczone do zamawiania dostawy jedzenia (w przypadku restauracji). Ponadto ich zadaniem jest zarządzanie aktualnymi godzinami otwarcia firmy. Mają również możliwość zmiany adresu. Kolejnym praktycznym uprawnieniem jest możliwość tworzenia, a także zarządzania i przede wszystkim publikowania wpisów. Menedżer lokalizacji ma też dostęp do edytowania, usuwania i dodawania zdjęć przeznaczonych na okładkę oraz innych fotografii. Ostatnie trzy funkcje to usuwanie i dodawanie produktów, pobieranie statystyk oraz możliwość odpowiadania na opinie.

    Za co konkretnie odpowiada menedżer?

    Każdy menedżer ma uprawnienia tożsame z menadżerem lokalizacji. Ponadto posiada dodatkowe dostępy. Jednym z nich jest możliwość swobodnego edytowania wszystkich adresów URL. Optymalizacja wizytówki Google niekiedy wymaga takich zmian. Następnie menedżer akceptuje wszystkie aktualizacje oraz włącza i wyłącza opcję rezerwacji. Do jego zadań należy aktualizacja wybranych ustawień lokalizacyjnych, edycja profilu firmy z poziomu wyszukiwarki i Map Google. Ma również możliwość zarządzania wszystkimi linkami do kont Google Ads, wysyłania wiadomości i dodawania etykiet. Ponadto może zmieniać numer telefonu, typ usługi, logo i udzielać odpowiedzi na pytania znajdujące się w dziale „Pytania i odpowiedzi”.

    Zlecenie pozycjonowania wizytówki Google agencji SEO

    Najważniejszą korzyścią wynikającą ze współpracy z profesjonalną agencją SEO jest powierzenie pracy nad poprawą widoczności wizytówki w sieci osobom z wieloma sukcesami na swoim koncie. Dodatkowo mamy pewność, że nie zostaną wykonane żadne czynności niezgodne z regulaminem. Jest to najszybszy sposób do obniżenia pozycji w rankingu, a nawet całkowitej utraty widoczności. Błędy tego typu są najczęściej popełniane przez osoby wykonujące pozycjonowanie wizytówki w Google na własną rękę. Ich usunięcie zajmuje sporo czasu i zaangażowania. Zatem od czego zaczyna się współpraca z agencją SEO?

    Pozycjonowanie wizytówki GMF z agencją SEO

    Podobnie jak w przypadku strony internetowej, pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma jest poprzedzone pogłębioną analizą. Oczywiście dotyczy to wyłącznie sytuacji, w których została już ona utworzona. Następnie pozycjonerzy ustalają strategię, której celem jest systematyczne poprawianie widoczności w rankingu i w konsekwencji dostanie się na sam szczyt. W praktyce oznacza to nie tylko zwiększoną liczbę telefonów, ale również bezpośrednich przekierowań z wizytówki na stronę internetową. Stąd już prosta droga do zwiększenia sprzedaży.

    Monitoring pozycjonowania wizytówki Google Moja Firma

    Pozycjonowanie GMF obejmuje stałe monitorowanie pozycji i sprawdzenie skuteczności wprowadzonych zmian. W taki sposób pozycjonerzy weryfikują wszystkie działania i stale udoskonalają strategię. Do tego celu wykorzystują zarówno płatne, jak i bezpłatne narzędzia analityczne dostarczające wielu cennych informacji. Na podstawie tych danych dowiadujemy się nie tylko o liczbie wizyt w witrynie, ale również o liczbie połączeń, wyświetleń zdjęć oraz prośbach o wskazówki dojazdu. Im więcej informacji pochodzących z różnych okresów, tym pozycjonerzy mogą szerzej spojrzeć na pozycjonowanie wizytówki w Google i wprowadzać wyłącznie zmiany charakteryzujące się najwyższą skutecznością działania.

    Utrzymanie wysokiej, stabilnej pozycji wizytówki to klucz do sukcesu

    Osiągnięcie wysokiej pozycji w rankingu wizytówek to kluczowy etap. Warto jednak pamiętać, że wizytówka nie zostanie tam na zawsze. Stały monitoring działań konkurencji i analiza wszystkich danych pozwala pozycjonerom na natychmiastową reakcję w razie jakichkolwiek ruchów związanych ze spadkiem pozycjonowanej wizytówki w rankingu. To kolejna korzyść wynikająca ze współpracy z agencją. Nie musimy poświęcać cennego czasu na nieustanny monitoring wizytówki.

    Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania wizytówki w Google?

    To jedno z najczęściej zadawanych pytań przez osoby, które rozważają podjęcie współpracy z agencją SEO. Podobnie jak w przypadku pozycjonowania stron internetowych, nie sposób jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę historię wizytówki lub jej brak, następnie branżę, konkurencyjność, rozpoznawalność, jakość trony internetowej do której linkuje wizytówka, obecność w social mediach i inne czynniki. Teoretycznie pozycjonowanie wizytówki w Google pozwala szybciej uzyskać satysfakcjonujące rezultaty. Oczywiście od każdej reguły są również wyjątki. Efekty optymalizacji wizytówek przeważnie są widoczne po kilku minutach, maksymalnie do 24 godzin. Jednak realny wpływ wizytówki na zwiększenie zainteresowania ofertą jest znacznie dłuższy. Przeważnie zawiera się w przedziale od jednego do kilku, najdłużej kilkunastu tygodni (dotyczy to m.in. tak zwanych branż wysoce konkurencyjnych).

    Czy warto na stałe pozycjonować wizytówkę w Google?

    Zdecydowana większość firm z fizyczną siedzibą odniesie korzyści wynikające z obecności ich wizytówki na czele rankingu wizytówek w Google Maps. Jeżeli jednak pomimo wysokiej pozycji nie widzimy bezpośredniego przełożenia na sprzedaż, wówczas warto dogłębnie przeanalizować całą ofertę, sprawdzić konkurencję i przejść całą ścieżkę sprzedaży. Dobrym rozwiązaniem jest również audyt UX, który może wskazać błędy w konstrukcji strony i wskazać obszary do poprawy. Warto pamiętać, że konkurencja nie śpi i z pewnością będzie starała się prędzej czy później osiągnąć wyższą pozycję w rankingu wizytówek. Z tego powodu tak ważne jest stałe pozycjonowanie wizytówki i monitorowanie działań firm z tej samej branży.

    Co to są atrybuty?

    Co to są atrybuty?

    Głównym zadaniem atrybutów jest przekazywanie wszystkim zainteresowanym osobom najważniejszych informacji o danym biznesie. Warto wiedzieć, że rodzaje atrybutów są ściśle uzależnione od konkretnej branży, w której działasz. W przypadku hoteli mogą to być m.in. informacje dotyczące miejsc parkingowych. Klienci, którzy kupili produkt lub skorzystali z usługi mogą dodawać atrybuty za pośrednictwem swojego konta Google. Z kolei właściciele wizytówek przeważnie mogą jedynie zaznaczyć, że dane przedsiębiorstwo jest zarządzane przez kobiety. Niekiedy są dostępne również inne opcje. Istnieje też możliwość zarządzania wizytówkami. Jest to szczególnie istotne w przypadku gdy atrybuty są nieprawdziwe. Wówczas właściciel ma możliwość odznaczenia atrybutu i przesłania prośby do Google dotyczącej usunięcia tych informacji. Nieprawdziwe atrybuty mogą pojawiać się przypadkowo lub celowo, dlatego tak ważna jest natychmiastowa reakcja. Dzięki niej potencjalni klienci i inne osoby zainteresowane nie będą dłużej wprowadzani w błąd.

    Co warto wiedzieć o powiadomieniach?

    Co warto wiedzieć o powiadomieniach?

    Jedną z praktycznych funkcjonalności wizytówki Google Moja Firma są powiadomienia. Dzięki nim natychmiast dowiesz się o wszystkich istotnych zdarzeniach i informacjach dotyczących Twojego biznesu. Google umożliwia dowolną edycję powiadomień, dzięki czemu otrzymasz wyłącznie te informacje, które z Twojego punktu widzenia są najistotniejsze. Mogą być wysyłane zarówno na urządzenia mobilne, jak i pocztę e-mail. Zarządzanie powiadomieniami odbywa się poprzez zaznaczanie następujących wariantów – informacja dotycząca opublikowania czegoś na profilu firmy, sugestie odnoszące się do aktualizacji profilu, informacje dotyczące nowych funkcji, wykonanie aktualizacji profilu, powiadomienia o nowych obserwujących oraz rezerwacje. Ostatnia opcja dotyczy wyłącznie urządzeń mobilnych. Oczywiście możesz również wyłączyć wszystkie powiadomienia poprzez kliknięcie i przytrzymanie.

    Pozycjonowanie wizytówki w Google - zaawansowane ustawienia

    Pozycjonowanie wizytówki w Google - zaawansowane ustawienia

    Właściciele wizytówek mogą także edytować ustawienia zaawansowane. Należy do nich m.in. unikalny identyfikator profilu firmy. Aby go pobrać wystarczy do zespołu Google wysłać e-mail, skorzystać z czatu bądź telefonu. W ustawieniach zaawansowanych można też włączać lub wyłączać połączenia przychodzące od Asystenta Google. Ta funkcja sprawdza się przede wszystkim w trakcie przyjmowania zamówień oraz aktualnych informacji. Kolejną opcją dostępną w ustawieniach zaawansowanych są etykiety. Może je nie tylko dodawać, że również grupować profile w tak zwane arkusze przesyłania zbiorczego. Warto zwrócić uwagę na kod sklepu. Dotyczy to zwłaszcza przedsiębiorców posiadających wiele firm, którzy chcą używać reklamy lokalnego asortymentu. Ostatnim ustawieniem zaawansowanym jest numer telefonu w Google Ads. Dzięki niemu jest możliwe wyświetlanie lokalizacji innego numeru niż ten, który został podany w profilu Google Twoja Firma. Połączenie Google Ads z profilem firmowym i użycie lokalizacji Google Ads wymaga podania numeru telefonu.

    Pozycjonowanie wizytówki w Google - podsumowanie

    Pozycjonowanie wizytówki w Google - podsumowanie

    Prawidłowa optymalizacja wizytówki GMF, a następnie pozycjonowanie może w stosunkowo krótkim czasie przynieść wymierne efekty w postaci zwiększonego ruchu. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że nadal jest to jedno z mniej docenianych narzędzi, które nierzadko jest pomijane na rzecz pozycjonowania strony. Największych efektów można spodziewać się w sytuacjach, w których konkurencja nie przywiązuje dużej wagi do obecności i jakości wizytówki w sieci. Warto również dodać, że w przypadku różnych problemów z wizytówką, z reguły lepiej jest naprawić wszystkie błędy, niż usuwać i tworzyć ją na nowo. Lokalne przedsiębiorstwa mogą generować nawet do 50% ruchu właśnie z wizytówki. W dobie tak wysokiej konkurencyjności na rynku, żadne ze skutecznych narzędzi zwiększających ruch nie może zostać pominięte, ponieważ zarówno w dłuższej, jak i krótszej perspektywie oznacza to straty. Ponadto dzięki wielu funkcjonalnościom, wizytówka może być kolejnym kanałem komunikacyjnym z odbiorcami. Krótki, wartościowy, rzetelny i przede wszystkim konkretny przekaz pomaga budować długotrwałe relacje z klientami, oparte na wzajemnym zaufaniu.

    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 2

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezpłatny audyt

      Powiedz nam jaki zakres usług Cię interesuje,
      a skontaktujemy się w odpowiednim dla Ciebie terminie