Pozycjonowanie sklepu Woocommerce

Sklep internetowy powinien być przyjazny dla algorytmów wyszukiwarki, dzięki czemu zyska wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie sklepu internetowego WooCommerce sprawi, że oferta dotrze do szerszego grona osób, co przełoży się na generowanie większych zysków.

    Chcesz być pierwszy w Google?
    Dowiedz się, jak to zrobić podczas bezpłatnej konsultacji z analitykiem SEO. Zostaw kontakt i umów się.

    Czym jest WooCommerce?

    WordPress to najpopularniejszy na świecie CMS, z którego już w 2018 roku korzystało ponad 30% wszystkich witryn internetowych.

    Początkowo CMS WordPress przeznaczony był do prowadzenia blogów czy prostych stron WWW, jednak w 2011 roku stał się też doskonałym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw chcących rozbudować swoją działalność o sektor e-commerce. Wszystko to za sprawą wtyczki WooCommerce.

    Co oferuje wtyczka WooCommerce?

    Wtyczka WooCommerce do WordPressa umożliwia przede wszystkim zarządzanie asortymentem.

    Ogromna liczba darmowych rozszerzeń, motywów i innych dodatkowych funkcji pozwala na optymalizację sklepu WooCommerce i dostosowanie go do potrzeb nawet najbardziej wymagających odbiorców.

    Oprócz tego rozwiązanie open-source w postaci plugin do WordPressa pozwala zarządzać magazynem i wysyłką produktów do klientów, włączyć funkcję informowania o niskim stanie lub braku towarów czy skonfigurować metody płatności.

    Popularność wtyczki WooCommerce w Polsce i na świecie

    Podstawowa wersja zarówno całego WordPressa, jak i wtyczki WooCommerce to narzędzie bezpłatne, a jednocześnie niezwykle skuteczne. Właśnie dzięki temu taka forma prowadzenia sklepu internetowego jest obecnie najpopularniejszą na rynku e-commerce w Polsce i na całym świecie.

    Wady i zalety popularnej wtyczki do WordPressa

    Wtyczka WooCommerce – zalety i wady

    Ogromnym plusem z punktu widzenia właścicieli sklepu jest opcja wyboru rozszerzenia wtyczki o funkcje wspierając np. Yoast SEO oraz All In One SEO Pack.

    Istotną zaletę stanowi też rodzaj oprogramowania – open-source. To czyni platformę jeszcze bardziej plastyczną i daje ogromne możliwości personalizacji.

    Jakie są wady WooCommerce? Trzeba pamiętać, że jest to „tylko” wtyczka. Nie daje tylu rozwiązań, co platformy abonamentowe i na pewnym etapie trzeba liczyć się z ograniczeniami.

    U kogo sprawdzi się wtyczka WooCommerce?

    Popularna wtyczka do WordPressa sprawdzi się w przypadku małych i średnich firm, którym zależy na prostej, intuicyjnej platformie oraz na wysokiej skuteczności działań SEO.

    Czy warto pozycjonować sklep na WooCommerce?

    Reklama dźwignią handlu

    „Reklama jest dźwignią handlu” – to popularne hasło wciąż jest prawdziwe i powinno być myślą przewodnią każdego biznesu. Bez dobrej reklamy nie ma sprzedaży, a bez sprzedaży nie ma zysków.

    Warto wspomnieć, że optymalizacja sklepu WooCommerce pozwala na dotarcie do osób znajdujących się niemalże na samym końcu tzw. lejka sprzedażowego. Pozycjonowanie strony WooCommerce na odpowiednie frazy kluczowe pozwala trafić do osób zdecydowanych na zakup.

    Stworzenie sklepu internetowego przyjaznego dla algorytmów wyszukiwarki to jeden z najlepszych sposobów na marketing, niezależnie od branży i charakteru działalności.

    Zalety pozycjonowania na WooCommerce

    Warto przytoczyć pochodzący z j. ang. termin AIDA (Attention, Interest, Desire, Action). Jest to model hierarchiczny w marketingu, który określa cztery etapy doprowadzające konsumenta do dokonania zakupu. Pozycjonowanie ma pomóc przeprowadzić go przez tę drogę.

    Na samym początku należy zwrócić uwagę klienta na markę czy dany produkt.

    Im więcej osób dotrze do sklepu internetowego, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów.

    Jak rozpocząć pozycjonowanie WooCommerce?

     Pozycjonowanie WooCommerce – jak zacząć?

    Warto pamiętać, że cały proces jest długotrwały, skomplikowany i wymaga posiadania odpowiedniej wiedzy. Dlatego wiele firm decyduje się na współpracę ze specjalistami, dla których pozycjonowanie i optymalizacja to chleb powszedni.

    Dlaczego warto skorzystać z pomocy specjalistów?

    Nieumiejętnie dobrane narzędzia i rozwiązania pozycjonerskie nie tylko nie przyniosą zamierzonego efektu, ale mogą zaszkodzić.

    Skorzystanie z pomocy agencji SEO to przede wszystkim większa skuteczność. Specjaliści są w stanie dobrać strategie odpowiednie dla branży, w jakiej działa firma, charakteru działalności oraz grupy odbiorców.

    Jak wybrać agencję SEO?

    Warto zapoznać się z poprzednimi projektami agencji SEO. Zadowoleni klienci to znak, że stosowane rozwiązania przynoszą efekty i będą miały realny wpływ na widoczność sklepu w Internecie.

    Oprócz tego ważną kwestią jest zapoznanie się ze wszystkimi rozwiązaniami, jakie zamierza wdrożyć wybrana agencja SEO. Jeśli też obiecuje błyskawiczną poprawę pozycji w wyszukiwarce, to znak, że nie jest ona wiarygodna.

    Samodzielne pozycjonowanie – jak zacząć?

    Wyszukiwarka regularnie dokonuje aktualizacji, które są istotne pod względem pozycjonowania i praktyk SEO. Dlatego warto na bieżąco monitorować pojawiające się aktualizacje. To pozwoli zapobiec nagłemu spadkowi pozycji naszego WooCommerce, a do tego pozycjonowanie będzie łatwiejsze.

    Pozycjonowanie WooCommerce krok po kroku

    Przeprowadzenie audytu SEO i UX

    Pozycjonowanie – audyt SEO i UX

    Audyt SEO to wnikliwa analiza elementów znajdujących się zarówno na stronie (on-site), jak i poza nią (off-site), wpływających na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

    Audyt UX dotyczy natomiast wrażeń i doświadczeń osób odwiedzających daną stronę. Błędy, jakie mogą występować, to: zbyt długie ładowanie się strony, nieatrakcyjny wygląd, nieczytelna treść, brak najważniejszych informacji na pierwszym planie.

    Naprawienie istniejących błędów

    Kolejnym krokiem jest naprawienie wszystkich wykrytych błędów na stronie.

    Audyt SEO wykrywa: źle dobrane frazy kluczowe, nieodpowiednią liczbę lub rozmieszczenie fraz kluczowych, duplikaty, nieodpowiednie formatowanie treści, nieodpowiedni kod źródłowy, niepoprawny tytuł i meta description, nieodpowiednie rozmieszczenie nagłówków, zbyt długi czas ładowania strony.

    Audyt UX wskazuje wszystko, co może być nieatrakcyjne z punktu widzenia użytkownika.

    Wdrożenie zaplanowanych działań

    Kolejny etap to zaplanowanie i wdrożenie rozwiązań dopasowanych do danej witryny.

    Pozycjonowanie WooCommerce może odbywać się np. poprzez wykorzystanie content marketingu, czyli dystrybucji wysokiej jakości treści. Jedną z najpopularniejszych form jest prowadzenie bloga.

    Innym rozwiązaniem może być link building, czyli linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne.

    Monitorowanie zmian i analizowanie skuteczności

    Dobra agencja SEO będzie na bieżąco mierzyć progres i analizować, jak przyjęte strategie wpływają na widoczność sklepu w wynikach wyszukiwania lub czy pomagają osiągnąć inny zamierzony cel.

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu WooCommerce?

    Pozycjonowanie stron WooCommerce to długotrwały proces, na który składa się wiele elementów.

    Pierwsze, drobne efekty można zauważyć po kilku tygodniach, jednak większe zmiany lub zyskanie pierwszej pozycji w wyszukiwarce może zająć kilka miesięcy, pół roku, a nawet rok.

    Pozycjonowanie WooCommerce – oczekiwanie na rezultaty

    Konkurencyjność branży

    Pozycjonowanie sklepów WooCommerce to rywalizacja o pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Im większa konkurencyjność branży, tym pozycjonowanie będzie trwało dłużej.

    Dobór słów i fraz kluczowych

    Treść na stronie sklepu powinna być nasycona frazami, ale jeśli będzie ich za dużo, Google uzna to za Keyword Stuffing, czyli nienaturalne upychanie słów kluczowych

    Oprócz tego na prędkość pozycjonowania WooCommerce wpływ będzie miała konkurencyjność słów kluczowych.

    Doświadczenie i umiejętności pozycjonera

    Warto wybrać agencję lub fachowca, który doskonale wie, jak dopasować witrynę do algorytmów Google, działając zgodnie z polityką wyszukiwarki.

    Wynik raportu z audytu SEO i UX

    Im więcej błędów zawiera witryna oraz im trudniejsze są one do naprawienia, tym cały proces pozycjonowania będzie dłuższy.

    Przykładowo rozwijanie bloga firmowego to proces długotrwały. W takich przypadkach warto uzbroić się w cierpliwość.

    Historia sklepu

    Google bardzo chętnie promuje witryny internetowe z długą historią. Jednak jeśli pozycjonowanie odbywało się już wcześniej, ale działania były prowadzone nieumiejętnie, trudniej będzie pozbyć się błędów.

    Oprócz tego znaczenie ma także to, czy na daną witrynę nałożone zostały w przeszłości kary od Google.

    Aktualizacje algorytmu Google

    Przy pozycjonowaniu WooCommerce trzeba wziąć pod uwagę aktualizacje algorytmu Google, które odbywają się nawet kilka razy w roku. Mogą wydłużać proces pozycjonowania, a nawet spowodować, że strona straci wysoką pozycję.

    Optymalizacja SEO WooCommerce

    Pozycjonowanie i optymalizacja to pojęcia bardzo często ze sobą mylone.

    Optymalizacja, czyli inaczej SEO (z j. ang. Search Engine Optimization) to działania wykonywane na stronie. Ich celem jest dostosowanie witryny do wyszukiwarki internetowej.

    Pozycjonowanie to działania zarówno na stronie, jak i poza nią, które mają poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Zalicza się do nich: optymalizacja WooCommerce, pozyskiwanie linków, promowanie strony w mediach społecznościowych.

    Optymalizacja jako podstawa do dalszych działań

    Dobry pozycjoner powinien w pierwszej kolejności przeanalizować, co jest nie tak na stronie i zająć się optymalizacją sklepu WooCommerce, a następnie przejść do elementów składających się na pozycjonowanie.

    Optymalizacja strony pod kątem technicznym

    To czynności, które pomagają usprawniać działanie strony, a także sprawić, że jej indeksowanie przez roboty Google będzie łatwiejsze.

    Należą do nich: szybkość ładowania się witryny, stworzenie przejrzystej struktury wszystkich stron, uproszczenie kodu HTML, zadbanie o przyjazny adres URL dla witryny, usunięcie błędów i duplikatów, ustawienie prawidłowego meta tytułu oraz meta opisu.

    Treści SEO na stronie sklepu internetowego

    Mogą to być opisy produktów, opisy kategorii, a także artykuły blogowe. Im więcej treści, tym więcej fraz kluczowych można umieścić na stronie.

    Linkowanie wewnętrzne i optymalizacja obrazów

    Ważną częścią pozycjonowania jest linkowanie wewnętrzne. Wpływa na widoczność podstron czy kategorii i pomaga w nawigacji po stronie.

    Oprócz tego ważne są też obrazy, a dokładniej opisy atrybutów alt, czyli tekstów niewidocznych dla użytkownika, jeśli obraz wczytuje się prawidłowo.

    Jak pozycjonować WooCommerce?

    Pozycjonowanie sklepy WooCommerce a pozycjonowanie strony

    Pozycjonowanie sklepu internetowego a pozycjonowanie strony WWW

    Strona internetowa służy głównie jako wizytówka firmy, a jej zadaniem jest dostarczanie odbiorcom ważnych informacji lub umożliwienie nawiązania kontaktu.

    Sklep internetowy zaś – do prowadzenia sprzedaży, dlatego cała witryna jest bardziej wymagająca.

    Co jest najważniejsze w pozycjonowaniu sklepu WooCommerce?

    Jako że w sklepie internetowym umieszcza się produkty, to nieodłącznym elementem są ich opisy, które muszą być unikalne.

    Black Hat SEO – co trzeba wiedzieć?

    Black Hat SEO, czyli praktyki niedozwolone przez Google. Należą do nich: ukrywanie treści i elementów w kodzie; Keyword Stuffing; cloaking, czyli przedstawianie robotom innych treści niż te, które widzi odbiorca; ukryte przekierowania.

    Recenzje i opinie użytkowników

    Warto umożliwić klientom umieszczanie na stronie sklepu recenzji i opinii. Dzięki temu będzie pojawiało się coraz więcej oryginalnej treści, co może skutecznie pomóc w pozycjonowaniu WooCommerce.

    Cierpliwe oczekiwanie na rezultaty

    Trzeba cierpliwie czekać na rezultaty i nie zmieniać co chwilę strategii tylko dlatego, że po tygodniu strona nie jest na pierwszej pozycji.

    Efekty pozycjonowania sklepu WooCommerce

    Na początku współpracy z agencją SEO lub przed rozpoczęciem działań wykonywanych samodzielnie należy dokładnie określić, czego oczekujemy w związku z optymalizacją WooCommerce i całym procesem pozycjonowania.

    Jakie efekty daje odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie?

    Do efektów pozycjonowania zaliczyć można wzrost widoczności sklepu na najbardziej konkurencyjne frazy kluczowe.

    Pozycjonowanie sklepów WooCommerce ma również wartość PR-ową – użytkownicy wybierają strony internetowe z pierwszych miejsc na liście ze względu na łatwy dostęp oraz renomę marki.

    Oprócz tego efektami pozycjonowania mogą być: wzrost wyświetleń czy kliknięć w wynikach wyszukiwania; większa liczba zapytań od potencjalnych klientów oraz wzrost konwersji, czyli działań wykonywanych przez użytkowników na stronie.

    Większe zyski ze sprzedaży, czyli to, do czego dąży każda firma

    Najbardziej oczywistym i najłatwiejszym do zweryfikowania efektem pozycjonowania WooCommerce jest wzrost sprzedaży i generowanie większych zysków.

    Wzrost widoczności witryny w wynikach wyszukiwania to większa liczba odwiedzin; większa liczba odwiedzin to więcej konwersji i lepsza sprzedaż; lepsza sprzedaż to większe zyski.

    Jak sprawdzić efekty?

    W przypadku małych sklepów internetowych nie potrzeba nawet dokumentacji, aby zauważyć zwiększenie sprzedaży.

    Jak sprawdzić inne efekty pozycjonowania WooCommerce? Pomocne będą narzędzia do monitorowania pozycji i widoczności strony w sieci tj. Google Search Console. Pozwala na sprawdzenie m.in. pozycji strony, liczby wyświetleń, liczby kliknięć czy współczynnika CTR. Innym narzędziem jest Google Analytics – analizuje ruch na stronie, a także zachowania użytkowników.

     jakie efekty daje pozycjonowanie WooCommerce?

    Pozycjonowanie WooCommerce – wyzwania

    Wyzwania pozycjonowania WooCommerce

    Nie bez powodu elementem pozycjonowania sklepu WooCommerce jest optymalizacja.

    Jeśli działania na stronie zostaną pominięte, cały proces nie będzie miał sensu.

    Opisy produktów – SEO-friendly czy user-friendly?

    Opisy produktów muszą wspierać działania SEO, czyli zawierać frazy kluczowe, ale jednocześnie powinny być atrakcyjne dla użytkownika, dostarczać mu niezbędnych informacji, a także przekonywać do zakupu, czyli być napisane językiem korzyści.

    Sklep internetowy dostosowany do urządzeń mobilnych

    Responsywna strona WWW to taka, która bez problemu dopasowuje się do rozdzielczości urządzenia. Wyzwaniem jest to, że niekiedy trudno zoptymalizować sklep WooCommerce tak, aby jego przeglądanie było komfortowe na małym ekranie smartfona, zwłaszcza jeśli zawiera on tysiące produktów. Wymaga to fachowej wiedzy, czasu i cierpliwości.

    Stale zmieniające się okoliczności

    Mowa tutaj o aktualizacjach algorytmu Google oraz o działaniach konkurencji.

    Trzeba pamiętać, że jeśli działania innych firm okażą się skuteczniejsze, to pozycja naszej strony błyskawicznie może się zmienić. Tak samo jest w przypadku aktualizacji algorytmu Google.

    Pozycjonowanie to proces, którego niektóre praktyki powinny odbywać się regularnie.

    Nadgorliwość w pozycjonowaniu stron WooCommerce

    Chodzi przede wszystkim o nasycenie treści frazami kluczowymi. Więcej nie zawsze znaczy lepiej.

    Oprócz tego trzeba uważać na kanibalizację słów kluczowych, czyli sytuację, kiedy kilka podstron zoptymalizowanych jest na jedną frazę.

    Wybór dodatków do sklepów woocommerce

    Właściciele sklepów internetowych mają do wyboru mnóstwo funkcji – darmowych i płatnych, aby usprawnić działanie sklepu z perspektywy właściciela oraz konsumenta.

     dodatki do wtyczki WooCommerce

    Yoast SEO to jedna z najpopularniejszych wtyczek do WordPressa. Wspiera optymalizację sklepu WooCommerce i pomaga dostosować witrynę do wymagań wyszukiwarki pod wieloma względami. To doskonała opcja zwłaszcza dla niedoświadczonych osób.

    Yoast SEO dostępna jest w wersji darmowej i płatnej.

    Faktury WordPress

    To wtyczka, która pozwala wystawiać, edytować i zapisywać faktury. Zainstalowanie takiego dodatku w ustawieniach wtyczki sklepu znacznie usprawnia prowadzenie księgowości oraz rozliczanie się z konsumentami.

    Przelewy24

    Wtyczka pozwala skonfigurować system płatności elektronicznej, dzięki czemu klient w łatwy, bezpieczny sposób może dokonać zakupu. Uważana jest obecnie za jedną z najlepszych tego typu.

    Herald Bee

    Służy do tworzenia i optymalizacji kampanii reklamowych Google Shopping. Dzięki temu, że automatycznie pobiera informacje o produktach, pozwala zaoszczędzić sporo czasu. Reklama skonfigurowana przez wtyczkę Herald Bee skutecznie generuje ruch na stronie i pomaga pozyskiwać nowych klientów.

    FedEx WooCommerce i UPS WooCommerce

    Wtyczki FedEx i UPS pomagają usprawnić działanie sklepu, a tym samym ułatwiają wykonywanie codziennych czynności pracownikom.

    To dodatki, dzięki którym możliwa jest wygodna współpraca z firmami kurierskimi. Pozwalają na automatyczne dostosowanie kosztów i sposobu dostawy.

    Antispam Bee

    Gdy wtyczka wykryje komentarz z linkiem do dziwnej strony lub nietypową treść, od razu pozbywa się niechcianego wpisu.

    Sprawdź również naszą ofertę na:
    Oceń tekst
    Średnia ocen 5/5 - Liczba ocen: 15

    FAQ – pozycjonowanie WooCommerce

    Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu na WooCommerce?

    Koszty związane z pozycjonowaniem sklepu na WooCommerce zależne są od wielu istotnych czynników, takich jak konkurencyjność branży, trudność słów kluczowych czy rodzaj wykorzystywanych technik optymalizacyjnych. Aby uzyskać dokładną wycenę, warto skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.

    Czy długo trzeba czekać na rezultaty pozycjonowania na WooCommerce?

    Pozycjonowanie sklepu internetowego na WooCommerce to dość wymagający i czasochłonny proces. Na jego efekty czekać trzeba bowiem od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, a czas ten zależny jest od wielu czynników, takich jak konkurencyjność branży, aktualny stan witryny czy pozycja strony w wyszukiwarce.

    Od czego zacząć pozycjonowanie na WooCommerce?

    Pozycjonowanie sklepu na WooCommerce warto zacząć od opracowania skutecznej strategii optymalizacyjnej. Przydatne okazać się wówczas może przeprowadzenie dokładnych badań rynku oraz wdrożenie kompleksowej analizy działań konkurencji, co pozwoli zgromadzić dane niezbędne do dalszych zabiegów SEO.

    Jakie są korzyści z pozycjonowania sklepu internetowego?

    Prawidłowo opracowana strategia pozycjonowania sklepu internetowego zapewnia szereg istotnych dla rozwoju marki korzyści. Do najważniejszych z nich zaliczyć można lepszą widoczność strony w wynikach wyszukiwania, większy ruch w witrynie oraz satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.

    DARMOWY AUDYT SEO

      Rozpocznij

      od bezpłatnej
      konsultacji SEO

      Zainwestuj w szczegółową konsultację SEO i dowiedz się więcej na temat wydajności Twojego sklepu internetowego. Przeprowadzimy dla Ciebie kompleksową analizę, dzięki której uzyskasz jasny obraz tego, co należy poprawić.

      • I Nasz ekspert SEO skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
      • II Umówimy się na bezpłatną konsultację w dogodnym dla Ciebie terminie.
      • III SEO konsultant przeprowadzi audyt Twojej witryny i przedstawi Ci strategiczne rekomendacje, dzięki którym poprawisz wydajność swojego sklepu internetowego.
      • IV Otrzymasz szczegółowy raport SEO biorący pod uwagę szereg ważnych czynników rankingowych Google.

      Dziękujemy za kontakt.

      Pozycjonujemy biznesy od 2007 roku. Pozwól, że zrobimy to za Ciebie!

      Wrócimy z odpowiedzią w ciągu 72 godzin. Sprawdź swoją skrzynkę e-mailową, aby uzyskać więcej informacji.

        Chcesz poznać
        ofertę?
        Skontaktujemy się z Tobą w ciągu kilku minut! Jesteśmy dostępni w dni robocze w godzinach 9-15.
        Niestety aktualnie nasz konsultant nie jest dostępny. Skontaktujemy się z Tobą w godzinach otwarcia biura.
        Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu telefonicznego przedstawienia mi oferty firmy iCEA. Więcej w Polityce prywatności.

        Masz pytania? Kliknij i skontaktuj się z nami telefonicznie lub poprzez czat!
        Rozpocznij chat
        Zamów rozmowę