Pozycjonowanie zagraniczne

Bezp艂atny audyt

    NEED real SEO?
    Zostaw kontakt i zam贸w bezp艂atn膮 konsultacj臋 SEO z naszym doradc膮.

    Przedsi臋biorstwa, kt贸re planuj膮 si臋 rozwija膰 i podbija膰 rynek globalny, musz膮 my艣le膰 o tym, jak dociera膰 do konsument贸w zagranicznych. Niestety strona w j臋zyku polskim nie b臋dzie skuteczna w innych krajach. Konieczne jest stworzenie witryny lub podstrony, a nast臋pnie dopasowanie jej to trend贸w i obyczaj贸w innego pa艅stwa oraz oczywi艣cie odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie zagraniczne. Tylko w taki spos贸b mo偶na liczy膰 na sukces poza granicami kraju i dociera膰 do obcoj臋zycznych konsument贸w.

    Pozycjonowanie stron przeznaczonych dla innych kraj贸w nie jest 艂atwym zadaniem. Trzeba nie tylko wykona膰 wszystkie podstawy optymalizacji, ale r贸wnie偶 przeanalizowa膰 rynek zagraniczny, sprawdzi膰 konkurencj臋 i jej dzia艂ania, a tak偶e dowiedzie膰 si臋, jakie zasady w sieci panuj膮 w innych pa艅stwach. Pami臋taj, 偶e powiedzenie 鈥瀋o kraj to, obyczaj鈥 odnosi si臋 r贸wnie偶 do pozycjonowania. Czym charakteryzuje si臋 pozycjonowanie zagraniczne stron? Jaka strategia jest najlepsza? Jak si臋 do tego przygotowa膰? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w poni偶szym tek艣cie.

    Czym jest pozycjonowanie zagraniczne stron?

    Czym jest pozycjonowanie zagraniczne stron?

    Pozycjonowanie zagraniczne to dzia艂ania, kt贸re maj膮 zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 witryny w zagranicznych wersjach wyszukiwarek. Z takiego rozwi膮zania korzystaj膮 przedsi臋biorstwa, kt贸rym nie wystarcza rynek krajowy i chc膮 dociera膰 ze swoimi us艂ugami czy produktami do klient贸w obcoj臋zycznych. Dzia艂ania te 鈥 podobnie jak w przypadku pozycjonowania w naszym kraju鈥 wykonuje si臋 zar贸wno na stronie, jak i poza ni膮. Cel wszystkich tych dzia艂a艅 jest jeden, czyli to, aby wyszukiwarka mog艂a rozpozna膰 j臋zyk i kraj, do kt贸rych kierowana jest strona internetowa w danym j臋zyku. Dzi臋ki temu b臋dzie mog艂a wy艣wietla膰 j膮 w konkretnym pa艅stwie na odpowiednie frazy kluczowe a potencjalni klienci b臋d膮 widzie膰 t臋 domen臋 – czyli strona b臋dzie widoczna globalnie a nie tylko w polskim internecie, na rynku polskim. Lecz r贸wnie偶 na zagranicznym rynku to w艂a艣nie za cel daje sobie pozycjonowanie za granic膮.

    Rozwi艅

    Pozycjonowanie zagraniczne stron – czy jest trudne?

    Pozycjonowanie zagraniczne stron jest trudniejsze od pozosta艂ych rodzaj贸w zwi臋kszania widoczno艣ci w sieci. Opr贸cz podstawowego dzia艂ania jakim jest optymalizacja stron konieczne jest szczeg贸艂owe poznanie specyfikacji rynku, do kt贸rego ma by膰 kierowana oferta. Trzeba liczy膰 si臋 tak偶e z innymi potrzebami i preferencjami potencjalnych klient贸w, poniewa偶 b臋d膮 si臋 one r贸偶ni艂y od wymaga艅 klient贸w z Polski. Opr贸cz tego nie mo偶na zapomina膰 o ogromnej konkurencji. W niekt贸rych pa艅stwach od wielu lat dzia艂aj膮 ogromne przedsi臋biorstwa, kt贸re stosuj膮 SEO i niezmienne utrzymuj膮 wysok膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwania. Czasami nie warto wydawa膰 ogromnych pieni臋dzy na us艂ug臋 pozycjonowania zagranicznego, je艣li szanse na zaistnienie na rynku s膮 niewielkie.

    Wa偶ne jest to, aby dobrze zastanowi膰 si臋 nad tym, na jaki rynek firma b臋dzie rozszerza艂a dzia艂alno艣膰. Istniej膮 bran偶e szczeg贸lnie popularne w niekt贸rych krajach i od lat maj膮 swoich lider贸w, kt贸rzy nie pozwalaj膮 konkurencji na cho膰by zbli偶enie si臋. Warto przeprowadzi膰 badania i dok艂adnie przeanalizowa膰, kt贸ry rynek ma potencja艂. Pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych dla wielu r贸偶nych kraj贸w nie b臋dzie mia艂o sensu, bez wcze艣niejszego zbadania potencja艂u rynku. Pami臋taj, 偶e dla ka偶dej wersji wyszukiwarki trzeba przeprowadzi膰 osobny proces pozycjonowania. Je艣li firma bez zastanowienia zdecyduje si臋 rozszerzy膰 rynek na wiele pa艅stw, koszty zwi膮zane ze zwi臋kszeniem widoczno艣ci w sieci mog膮 nigdy si臋 nie zwr贸ci膰. Z tego wzgl臋du tak istotna jest pocz膮tkowa analiza i badanie potencja艂u rynku.

    Czy warto zdecydowa膰 si臋 na pozycjonowanie zagraniczne swojej strony internetowej? To zale偶y. Na pewno b臋dzie to dobre rozwi膮zanie dla przedsi臋biorstw, kt贸re maj膮 du偶e plany rozwojowe i zyska艂y ju偶 wielk膮 rozpoznawalno艣膰 w Polsce. Zwi臋kszenie widoczno艣ci w wyszukiwarkach innych kraj贸w pomo偶e dotrze膰 do wi臋kszego grona odbiorc贸w i pozyskiwa膰 klient贸w zagranicznych. Skuteczne pozycjonowanie i sta艂y rozw贸j mog膮 sprawi膰, 偶e w przysz艂o艣ci przedsi臋biorstwo b臋dzie pozyskiwa艂o klient贸w z ca艂ego 艣wiata i stanie si臋 mark膮 rozpoznawaln膮 w wielu krajach. Takie efekty chcia艂aby osi膮gn膮膰 niejedna firma.

    Pozycjonowanie zagraniczne zyska艂o w ostatnim czasie du偶膮 popularno艣膰, ale na tym nie koniec. Rozszerzanie dzia艂alno艣ci na rynek mi臋dzynarodowy b臋dzie coraz cz臋stszym zjawiskiem w wielu bran偶ach. Wszystko to dzi臋ki erze cyfryzacji. Obecnie bardzo 艂atwo jest wsp贸艂pracowa膰 z kontrahentem zagranicznym. Wiele czynno艣ci mo偶na wykona膰 przez internet, zamawianie produkt贸w z drugiego ko艅ca 艣wiata r贸wnie偶 nie jest problemem. Odleg艂o艣膰 nie stanowi ju偶 tak du偶ego problemu, jak kilkana艣cie lat temu. Z tego wzgl臋du pozycjonowanie zagraniczne stron b臋dzie us艂ug膮 艣wiadczon膮 na coraz to wi臋ksz膮 skal臋.

    Jednak mimo to nie mo偶na jednoznacznie stwierdzi膰, 偶e taka strategia b臋dzie korzystna dla ka偶dej firmy.

    Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce google od czego zacz膮膰?

    Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce google od czego zacz膮膰?

    Najwa偶niejszym aspektem w pozycjonowaniu stron jest wspomniane wcze艣niej przeanalizowanie sytuacji rynkowej kilku pa艅stw, a nast臋pnie wybranie tego z najwi臋kszym potencja艂em. Je艣li rynek zostanie wybrany, kolejnym krokiem jest jego dok艂adna analiza i zbadanie specyfikacji – czyli jak wygl膮daj膮 strony naszej przysz艂ej konkurencji w wynikach organicznych. Warto wiedzie膰, 偶e r贸偶nice kulturowe mog膮 mie膰 sw贸j wp艂yw r贸wnie偶 na pozycjonowanie zagraniczne. Ka偶dy kraj ma inne obyczaje, a jego mieszka艅cy 鈥 zasady i preferencje. Warto potraktowa膰 klient贸w zagranicznych tak samo, jak grup臋 docelow膮 w przypadku pozycjonowania krajowego. Ka偶da strategia marketingowa powinna by膰 dopasowana do grupy docelowej. Tylko dzi臋ki temu mo偶na osi膮gn膮膰 sukces i zach臋ci膰 odbiorc贸w do skorzystania z us艂ug danej firmy. To w艂a艣nie tak zagraniczne strony buduj膮 swoj臋 renom臋 w konkretnej bran偶y danego rynku.

    Rozwi艅

    W tym celu warto pozna膰 podstawy kulturowe danego narodu, a tak偶e przeanalizowa膰 wyst臋puj膮ce tam strony internetowe. Na tym etapie nie chodzi jeszcze o analiz臋 konkurencji. Wa偶ne jest to, aby pozna膰 rozwi膮zania, jakie stosuj膮 w艂a艣ciciele stron w danym pa艅stwie, jakiego rodzaju komunikacji u偶ywaj膮, jak odnosz膮 si臋 do odbiorc贸w, a tak偶e jak wygl膮daj膮 strony internetowe. Im bardziej witryna b臋dzie dopasowana do zagranicznych odbiorc贸w i ich przyzwyczaje艅, tym skuteczniejsze b臋dzie pozycjonowanie zagraniczne stron na rynkach globalnych czy te偶 na danym rynku zagranicznym.

    Kolejna wa偶na kwestia, kt贸r膮 trzeba wzi膮膰 pod uwag臋 jeszcze przed wprowadzeniem jakichkolwiek dzia艂a艅 SEO to sprawdzenie, jaka wyszukiwarka dominuje w danym kraju. W Polsce najwi臋cej internaut贸w korzysta z Google, dlatego to w艂a艣nie do jej algorytm贸w dopasowuje si臋 niemal wszystkie witryny. W innych krajach nie musi to jednak wygl膮da膰 tak samo. Na przyk艂ad wi臋kszo艣膰 Japo艅czyk贸w korzysta z wyszukiwarki Yahoo. Je艣li chcesz dociera膰 do klient贸w z Japonii, Twoja witryna powinna by膰 dopasowana w艂a艣nie do tej wyszukiwarki. Opcji jest naprawd臋 sporo i w ka偶dym kraju wygl膮da to nieco inaczej.

    Ilo艣膰 i popularno艣膰 poszczeg贸lnych wyszukiwarek b臋d膮 mia艂y wp艂yw na ca艂y proces pozycjonowania zagranicznego. W niekt贸rych krajach bardziej istotne b臋d膮 linki zewn臋trzne, w innych kluczow膮 rol臋 b臋d膮 odgrywa艂y istniej膮ce tre艣ci na stronie, a w jeszcze innych najwa偶niejsza b臋dzie optymalizacja techniczna. Warto dowiedzie膰 si臋, kt贸re metody dzia艂aj膮 najlepiej w danym kraju, poniewa偶 bez tego witryna b臋dzie mia艂a marne szanse na zdobycie wysokiej pozycji w rankingu.

    Wiele z tych czynno艣ci wymaga du偶ej wiedzy, a tak偶e specjalistycznych narz臋dzi SEO. Opr贸cz tego ca艂y proces pozycjonowania zagranicznego stron jest skomplikowany. To wszystko sprawia, 偶e zwi臋kszenie widoczno艣ci w sieci w innych krajach nie jest 艂atwym zadaniem dla os贸b, kt贸re do tej pory nie mia艂y do艣wiadczenia w tej dziedzinie zakresu seo. Niekt贸rzy przedsi臋biorcy, ze wzgl臋du na wysokie koszty us艂ugi, decyduj膮 si臋 zrobi膰 to samodzielnie, jednak bezpieczniejszym rozwi膮zaniem jest wsp贸艂praca z agencj膮 SEO. Zesp贸艂 specjalist贸w od pozycjonowania b臋dzie wiedzia艂, jakie strategie wdro偶y膰, aby osi膮gn膮膰 sukces w danym kraju. Opr贸cz tego wykorzysta profesjonalne narz臋dzia do przeanalizowania sytuacji na rynku i w sieci, a tak偶e dobierze s艂owa kluczowe i sprawdzi dzia艂ania konkurencji – tak by poprawi膰 pozycj臋 strony w wynikach wyszukiwarki jaka dominuje w danych rynkach zagranicznych.

    Wsp贸艂praca ze specjalist膮 w dziedzinie pozycjonowania zagranicznego nie jest co prawda najta艅szym rozwi膮zaniem, ale na pewno najbezpieczniejszym i daj膮cym najwi臋ksze szanse na sukces naszym dzia艂aniom z zakresu jakim jest zagraniczne seo. Osoba niedo艣wiadczona, swoimi dzia艂aniami mog艂aby zaszkodzi膰 pozycji strony w wyszukiwarkach zagranicznych, a nawet zniszczy膰 pozytywny i profesjonalny wizerunek marki, kt贸ry niestety trudno jest odbudowa膰 – a jak wiemy nie tylko warto pozycjonowa膰 stron臋 a do tego zagraniczne rynki podobnie jak 鈥減olski internet鈥 ceni膮 sobie si艂臋 marki.

    Domena, subdomena czy podkatalogi? Co najlepsze do pozycjonowania zagranicznego?

    Domena, subdomena czy podkatalogi? Co najlepsze do pozycjonowania zagranicznego?

    Istniej膮 trzy podstawowe strategie pozycjonowania zagranicznego. W艂a艣ciciel firmy mo偶e zdecydowa膰 si臋 na dzia艂anie na zagranicznym rynku za pomoc膮 oddzielnej domeny – gdzie dopasuje m.in google search console, j臋zyk witryny itp., dzia艂ania.

    Mo偶na te偶 zdecydowa膰 si臋 na dzia艂anie oparte o subdomeny lub podkatalogi dedykowane jednemu pa艅stwu. Osobna domena krajowa lub inaczej kolejna strona internetowa dopasowana do specyfiki zagranicznej wyszukiwarki to rozwi膮zanie najbardziej kosztowne. Chodzi tutaj o domeny o rozszerzeniu charakterystycznym dla danego kraju np. nazwadomeny.de. dla Niemiec. Oddzielna domena jest jednocze艣nie wad膮 i zalet膮 dla pozycjonowania zagranicznego, poniewa偶 sytuacja domeny g艂贸wnej, czyli kierowanej do konsument贸w z Polski nie b臋dzie mia艂a na ni膮 wp艂ywu. Je艣li warto艣膰 domeny w j臋zyku polskim wzro艣nie, nie prze艂o偶y si臋 to na warto艣膰 domeny dla innego kraju. Tak samo b臋dzie w przypadku, gdy warto艣膰 ta zmaleje.

    Rozwi艅

    Jedna domena- najlepsza z dr贸g?

    Najwi臋ksz膮 zalet膮 domeny krajowej jest du偶e zaufanie u偶ytkownik贸w. Dzi臋ki temu ma ona wi臋kszy potencja艂 do uzyskania wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarek jak Google.. Trzeba jednak pami臋ta膰, 偶e decyduj膮c si臋 na takie rozwi膮zanie, dla ka偶dego kraju konieczne b臋dzie zak艂adanie oddzielnej strony i wykonywanie dzia艂a艅 zwi膮zanych z pozycjonowaniem zagranicznym. Ka偶da domena b臋dzie wymaga艂a utworzenia oddzielnej grupy link贸w zewn臋trznych, poniewa偶 aby by艂y one warto艣ciowe dla witryny, musz膮 pochodzi膰 ze stron kierowanych do tego samego kraju. Sytuacja ta ma niebagatelny wp艂ywa na koszt, oraz czas pozycjonowania strony bez wzgl臋du na to jakie rynki zagraniczne ona obs艂uguje. Skuteczne pozycjonowanie b臋dzie wymaga艂o odpowiedniego linkbuildingu – musimy to zaakceptowa膰.

    Subdomena – czy to dobra strategia pod pozycjonowanie?

    Drug膮 strategi膮 pozycjonowania zagranicznego stron jest subdomena, czyli adres internetowy, kt贸ry nale偶y do domeny g艂贸wnej lub domeny wy偶szego rz臋du. W艂a艣ciciel jednej domeny mo偶e utworzy膰 dowoln膮 liczb臋 subdomen, a ka偶da z nich mo偶e zawiera膰 oczywi艣cie inn膮 warto艣膰. W tym przypadku wszystkie subdomeny s膮 ze sob膮 powi膮zane, dlatego w przeciwie艅stwie do rozwi膮zania w postaci oddzielnego serwisu, pora偶ka jednej subdomeny b臋dzie pora偶k膮 ca艂ej witryny; to samo w przypadku sukcesu. Oczywi艣cie nie oznacza to, 偶e dzia艂ania SEO mog膮 by膰 wykonywanie wy艂膮cznie w obr臋bie jednej subdomeny. Ka偶da z nich b臋dzie wymaga艂a optymalizacji, odpowiedniego przystosowania do specyfiki danego rynku, a tak偶e doboru innych s艂贸w kluczowych. Du偶膮 zalet膮 takiego rozwi膮zania jest brak koszt贸w zwi膮zanych z zakupem nowej domeny dla ka偶dego kraju. Taka strategia doskonale sprawdzi si臋 w przypadku firm, kt贸re posiadaj膮 ju偶 g艂贸wn膮 domen臋 o du偶ej i stabilnej warto艣ci, poniewa偶 pozwoli to nieco u艂atwi膰 proces pozycjonowania zagranicznego.

    Katalogi w g艂贸wnej domenie – naj艂atwiejsze rozwi膮zanie, ale czy najlepsze?

    Trzecia strategia to utworzenie podkatalog贸w dla ka偶dego kraju w obr臋bie jednej witryny internetowej. Rozwi膮zanie to jest bardzo podobne do tworzenia subdomen, ale istniej膮 pewne r贸偶nice. Tak naprawd臋 podkatalogi przeznaczone dla konkretnych pa艅stw s膮 naj艂atwiejszym i najta艅szym sposobem wprowadzania r贸偶nych wersji j臋zykowych, jednak nie s膮 tak skuteczne, jak poprzednie metody. Du偶膮 wad膮 jest to, 偶e roboty wyszukiwarki mog膮 nie zrozumie膰 kierowania geograficznego dla poszczeg贸lnych podkatalog贸w. Opr贸cz tego na niekorzy艣膰 takiego rozwi膮zania dzia艂a r贸wnie偶 to, 偶e w przypadku problem贸w z jednym katalogiem, mo偶e ucierpie膰 ca艂a domena. Ten rodzaj pozycjonowania zagranicznego stron sprawdzi si臋 w przypadku firm z ograniczonym bud偶etem.

    Jak widzisz, ka偶de z tych rozwi膮za艅 ma swoje wady i zalety. Nie mo偶na stwierdzi膰, kt贸re z nich b臋dzie najlepsze dla Twojego zakresu pozycjonowania. W przypadku niekt贸rych firm doskonale sprawdzi si臋 za艂o偶enie oddzielnego serwisu, inne b臋d膮 preferowa艂y subdomeny kierowane do poszczeg贸lnych kraj贸w, a u jeszcze innych najlepszym rozwi膮zaniem b臋d膮 podkatalogi. Nale偶y zadba膰 o ten fakt jeszcze na etapie planowania dzia艂a艅 na r贸偶nych rynkach, czy ekspansji jak膮 planujemy dla swojego serwisu, us艂ug firmy na nowe rynki

    Jak wida膰 nie liczy si臋 tylko wspomniany wy偶ej kontekst kulturowy lecz te偶 aspekt techniczny jaki wi膮偶e si臋 z pozycjonowaniem stron.

    Czy pozycjonowanie zagraniczne mo偶e odbywa膰 si臋 w Polsce?

    Czy pozycjonowanie zagraniczne mo偶e odbywa膰 si臋 w Polsce?

    Pozycjonowanie zagraniczne wymaga znajomo艣ci lokalnego rynku. Tak膮 wiedz臋 z pewno艣ci膮 b臋d膮 mia艂y osoby z kraju, do kt贸rego kierowana ma by膰 witryna. Ale czy to oznacza, 偶e jest to jedyne rozwi膮zanie? Absolutnie nie. Pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach zagranicznych bez obaw mo偶e przeprowadzi膰 agencja SEO w Polsce. Takie rozwi膮zanie ma sporo zalet. Przede wszystkim, w艂a艣ciciel firmy mo偶e zaoszcz臋dzi膰 na us艂udze, poniewa偶 koszty za pozycjonowanie w Polsce s膮 ni偶sze ni偶 te na rynku europejskim, przy czym nie ma r贸偶nicy w efektach. Jest to korzystniejsze rozwi膮zanie zw艂aszcza dla firm, kt贸re nie mog膮 sobie pozwoli膰 na wysokie koszty. Trzeba mie膰 jednak na uwadze to, 偶e pozycjonowanie zagraniczne stron przeprowadzone w Polsce r贸wnie偶 nie jest tanim rozwi膮zaniem 鈥 jednak zdecydowanie ta艅szym ni偶 w np. w Niemczech czy Wielkiej Brytanii. Oszcz臋dno艣膰 to zatem pierwsza zaleta skorzystania z us艂ug polskich agencji SEO.

    Rozwi艅

    Kolejna kwestia przemawiaj膮ca na korzy艣膰 pozycjonowania zagranicznego w Polsce to lepsza komunikacja ze zleceniobiorc膮, a jednocze艣nie 艂atwiejsza wsp贸艂praca. Wyobra藕 sobie, 偶e zlecasz pozycjonowanie agencji we Francji (bo do tego kraju chcesz kierowa膰 swoj膮 ofert臋), jednak ani Ty, ani 偶aden z Twoich pracownik贸w nie znacie tego j臋zyka. Trudno b臋dzie si臋 porozumiewa膰 w takiej sytuacji, a co dopiero ustala膰 wa偶ne szczeg贸艂y, kt贸re mog膮 potem zawa偶y膰 na sukcesie ca艂ego procesu. Bariery j臋zykowe mog膮 stworzy膰 wiele nieporozumie艅.

    Inne strefy czasowe – czy to wyzwanie?

    Wyzwaniem mo偶e by膰 r贸wnie偶 wsp贸艂praca np. Japoni膮, czy innym krajem, kt贸ry znajduje si臋 w inne strefie czasowej ni偶 Polska. Trudno b臋dzie ustali膰 czas rozmowy telefonicznej czy spotkania w formie rozmowy video, aby nikt nie czu艂 si臋 pokrzywdzony. Wszystko to ma wp艂yw na jako艣膰 wsp贸艂pracy. Z racji tego, 偶e za us艂ug臋 pozycjonowania zagranicznego wykonywan膮 w innym kraju zap艂acisz wi臋cej, musisz mie膰 pewno艣膰, 偶e inwestycja ta si臋 op艂aci. Niestety bior膮c pod uwag臋 wszystkie wady takiego rozwi膮zania istnieje du偶e ryzyko niepowodzenia.

    Pami臋taj te偶, 偶e nie musisz wynajmowa膰 kilku agencji SEO do pozycjonowania witryn kierowanych do kilku kraj贸w. Dobra agencja b臋dzie w stanie zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 strony niezale偶nie od kraju docelowego. Zlecaj膮c ca艂y projekt jednemu podmiotowi, zaoszcz臋dzisz czas, a tak偶e pieni膮dze.

    Jednak decyduj膮c si臋 na wsp贸艂prac臋 z polsk膮 agencj膮, trzeba si臋 upewni膰, czy specjali艣ci, kt贸rzy b臋d膮 zajmowali si臋 pozycjonowaniem zagranicznym, znaj膮 specyfik臋 rynku, potrzeby i preferencje konsument贸w, a tak偶e zasady panuj膮ce w danym kraju. Wszystko to jest kluczowe, aby osi膮gn膮膰 efekt w postaci wi臋kszej widoczno艣ci w zagranicznych wersjach wyszukiwarek. Najlepiej skorzysta膰 z us艂ug agencji, kt贸r膮 poleci艂a zaufana osoba. Oczywi艣cie nie ka偶dy ma w艣r贸d znajomych osob臋, kt贸rej r贸wnie偶 to dotyczy. W takiej sytuacji warto poczyta膰 opinie w sieci, wybra膰 kilka agencji, a nast臋pnie przeprowadzi膰 rozmow臋 z ka偶da z nich. Znalezienie dobrego specjalisty od pozycjonowania zagranicznego stron internetowych niestety nie jest 艂atwym zadaniem zar贸wno w Polsce, jak i za granic膮. Istnieje wiele agencji czy freelancer贸w, kt贸rzy nie maj膮 odpowiedniej wiedzy i do艣wiadczenia, a mimo to proponuj膮 w艂a艣cicielom witryn wykonanie us艂ugi, i to za du偶e pieni膮dze. Trzeba by膰 bardzo ostro偶nym, aby przez wyb贸r nieodpowiedniego specjalisty nie pogorszy膰 sytuacji swojej strony i nie straci膰 szansy na widoczno艣膰 w sieci na d艂ugi czas.

    Analiza konkurencji na rynku zagranicznym

    Analiza konkurencji na rynku zagranicznym

    Analiza konkurencji to rzecz niezb臋dna zar贸wno w przypadku pozycjonowania zagranicznego stron, jak i ka偶dego innego. W ko艅cu o pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania walczy si臋 z innymi firmami, dlatego warto wiedzie膰, jaka jest ich strategia. Analizowanie konkurencji polega na zbieraniu i szczeg贸艂owym przetwarzaniu informacji, a nast臋pnie wyci膮ganiu z nich przydatnych wniosk贸w. Zazwyczaj dotyczy ona witryn, kt贸re znajduj膮 si臋 na pierwszym miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania, jednak bardzo pomocne mo偶e by膰 analizowanie stron o s艂abej widoczno艣ci. Dzi臋ki temu mo偶na sprawdzi膰, kt贸re strategie na pewno si臋 nie sprawdzaj膮 i kt贸rych warto unika膰 podczas pozycjonowania zagranicznego.

    Rozwi艅

    Co wchodzi w sk艂ad analizy konkurencji na rynku zagranicznym?

    W trakcie analizy konkurencji najwa偶niejsze jest sprawdzenie takich kwestii jak: s艂owa kluczowe, jako艣膰 strony, jako艣膰 contentu, d艂ugo艣膰 tekst贸w, adresy URL, rozwi膮zania dotycz膮ce UX (z j.ang. User Experience), strategia linkowania, tytu艂y stron i nag艂贸wki, meta dane, komunikacja z odbiorcami, a tak偶e inne dodatkowe rozwi膮zania. Opr贸cz tego warto zbada膰 ruch, jaki generuje strona, a tak偶e por贸wna膰 witryn臋 konkurencji do swojej. Badanie ruchu na stronie konkurencji pozwoli okre艣li膰, jaki potencja艂 do generowania ruchu organicznego maj膮 wybrane frazy kluczowe. Takie dzia艂anie da pozycjonerowi jasny obraz tego, jak powinno wygl膮da膰 pozycjonowanie zagraniczne.

    Dzia艂ania off-site jako element analizy

    Wi臋kszo艣膰 wspomnianych wy偶ej aspekt贸w, kt贸re powinien sprawdzi膰 pozycjoner, dotyczy tego, co znajduje si臋 w obr臋bie witryny. Jednak wa偶ne s膮 r贸wnie偶 dzia艂ania off-site, bo przecie偶 one te偶 sk艂adaj膮 si臋 na ca艂y proces pozycjonowania zagranicznego stron internetowych. Poprawnie przeprowadzona analiza konkurencji powinna obejmowa膰 obszary takie jak: optymalizacja strony, pozyskiwanie link贸w zewn臋trznych, dzia艂ania w mediach spo艂eczno艣ciowych, p艂atne kampanie reklamowe, CTA oraz inne dzia艂ania promocyjne.

    Wszystko to mo偶na sprawdzi膰 dzi臋ki narz臋dziom SEO. Niekt贸re z nich s膮 darmowe inne p艂atne. Specjalista w dziedzinie SEO z pewno艣ci膮 korzysta z profesjonalnych narz臋dzi i wie, jak ich u偶ywa膰, aby skutecznie zbada膰 konkurencje. Oczywi艣cie osoby, kt贸re nie zajmuj膮 si臋 pozycjonowaniem na co dzie艅, r贸wnie偶 mog膮 wykupi膰 dost臋p do narz臋dzi lub skorzysta膰 z tych darmowych, jednak do tego potrzebna jest podstawowa wiedza o pozycjonowaniu i dzia艂aniach SEO. Opr贸cz tego po wykonaniu bada艅 konieczne jest r贸wnie偶 ich analizowanie i wyci膮gni臋cie prawid艂owych wniosk贸w, kt贸re b臋d膮 przydatne do stworzenia skutecznej strategi pozycjonowania zagranicznego.

    Skuteczna strategia na pozycjonowanie stron – czyli efekt finalny

    Przeanalizowanie firm zar贸wno z wysokich, jak i niskich pozycji w wynikach wyszukiwania pozwala stworzy膰 idealn膮 strategi臋 pozycjonowania zagranicznego. Warto te偶 wspomnie膰, 偶e analiza konkurencji nie powinna by膰 jednorazow膮 czynno艣ci膮, wykonan膮 tylko przed rozpocz臋ciem dzia艂a艅 zwi膮zanych z pozycjonowaniem. Nawet je艣li dzi臋ki wyci膮gni臋tym wnioskom uda si臋 stworzy膰 skuteczn膮 strategi臋, kt贸ra pozwoli zyska膰 wysok膮 pozycj臋, trzeba pami臋ta膰 o tym, 偶e silna konkurencja w takiej sytuacji na pewno zacznie wdra偶a膰 nowe dzia艂ania, aby ponownie znale藕膰 si臋 na szczycie. Analizowanie innych witryn powinno by膰 zatem wykonywane regularnie podczas ca艂ego procesu pozycjonowania zagranicznego. Warto mie膰 oko na to, co robi konkurencja. Jest to kluczowe do wzmocnienia pozycji na rynku.

    A czy analizowanie konkurencji jest oszustwem? Wiele os贸b zastanawia si臋, czy badaj膮c szczeg贸艂owo stron臋 konkurencji, robi co艣 z艂ego. Absolutnie nie. Analiza konkurencyjnych witryn jest w pe艂ni legalna i mo偶na j膮 wykonywa膰 bez obaw. Sprawdzanie wykorzystywanych s艂贸w kluczowych i innych strategii mo偶na wykorzysta膰, aby stworzy膰 skuteczn膮 metod臋 pozycjonowania zagranicznego stron. Zabronione jest jednak kopiowanie tre艣ci czy og贸lnego wygl膮du witryny.

    Pozycjonowanie zagraniczne 鈥 aktualna sytuacja strony

    Pozycjonowanie zagraniczne 鈥 aktualna sytuacja strony

    Je艣li strona, subdomena lub podstrona przeznaczona dla klient贸w zagranicznych ju偶 istnieje, konieczne b臋dzie sprawdzenie jej aktualnego stanu. Bez tego nie ma sensu rozpoczyna膰 dzia艂a艅 zwi膮zanych z pozycjonowaniem zagranicznym. W pierwszej kolejno艣ci trzeba dowiedzie膰 si臋, co jest z witryn膮 nie tak. Pozwoli to zaoszcz臋dzi膰 koszty zwi膮zane z us艂ug膮, a tak偶e zaplanowa膰 szczeg贸艂owo strategi臋 wprowadzania zmian.

    Rozwi艅

    Do sprawdzenia aktualnego stanu strony konieczne b臋dzie przeprowadzenie audyt贸w SEO oraz UX. Audyt SEO to szereg czynno艣ci, dzi臋ki kt贸rym mo偶na sprawdzi膰 widoczno艣膰 strony w wynikach wyszukiwania oraz dowiedzie膰 si臋, co nie pozwala witrynie zyska膰 wy偶szej pozycji w rankingu wyszukiwarki – tutaj jednym z pomocnych dzia艂a艅 by艂oby uzyskanie dost臋pu do google search console tak by sprawdzi膰 czy domena zawiera b艂臋dy i je艣li tak to jakie. Z audytu sporz膮dzany jest szczeg贸艂owy raport, kt贸ry zawiera informacje na temat wszystkich wykrytych b艂臋d贸w, ale r贸wnie偶 mocnych stron witryny. Wskazuje on obszary, kt贸re wymagaj膮 poprawy lub gruntownej przebudowy, oraz elementy, kt贸re nie potrzebuj膮 偶adnej zmiany.

    Ruch organiczny domeny w wyszukiwarce google – czyli g艂贸wny punkt audytu strony

    W pozycjonowaniu zagranicznym stron wa偶ne jest sprawdzenie, jaki ruch generuj膮 konkurencyjne witryny. Nie mo偶na jednak zapomina膰 o sprawdzeniu ruchu organicznego na w艂asnej stronie. Do tego r贸wnie偶 s艂u偶y audyt SEO. Za pomoc膮 specjalistycznych narz臋dzi mo偶na zbada膰 ruch oraz konwersj臋, jakie generuj膮 poszczeg贸lne podstrony witryny. Dzi臋ki temu mo偶na dowiedzie膰 si臋, kt贸re s艂owa kluczowe s膮 skuteczne, a kt贸rych nie warto u偶ywa膰 do pozycjonowania.

    B艂臋dy, jakie wykrywa audyt SEO to m.in.: nieuporz膮dkowane meta tagi, niepoprawne adresy URL, brak plik贸w sitemap.xml i robots.txt, brak optymalizacji obraz贸w. Jak widzisz, audyt SEO jest podstaw膮, bez kt贸rej niemo偶liwe by艂oby wprowadzanie jakichkolwiek zmian na stronie i dzia艂a艅 zwi膮zanych z pozycjonowaniem zagranicznym.

    Audyt UX a rynek zagraniczny

    Czym jest audyt UX? Jest to r贸wnie wa偶ny element ca艂ego procesu. W pozycjonowaniu wa偶ne jest nie tylko dopasowanie strony do wymaga艅 wyszukiwarki, ale r贸wnie偶 do u偶ytkownika. Trzeba zadba膰 o to, aby witryna by艂a dla niego atrakcyjna, u偶yteczna i wygodna. Niekiedy zdarza si臋 tak, 偶e strona cieszy si臋 wysok膮 pozycj膮, jednak nie przek艂ada si臋 to na wi臋ksz膮 liczb臋 zapyta艅 od klient贸w. W takim przypadku problemem jest najcz臋艣ciej zaniedbanie UX na stronie. Internauci znajduj膮 dan膮 witryn臋 w sieci i j膮 odwiedzaj膮, jednak bardzo szybko z niej rezygnuj膮 鈥 w艂a艣nie z powodu nieatrakcyjno艣ci lub b艂臋d贸w technicznych. Wysoki wsp贸艂czynnik odrzuce艅 nie wp艂ywa dobrze na ca艂y proces pozycjonowania zagranicznego.

    UX a powszechne b艂臋dy

    Najcz臋艣ciej wyst臋puj膮ce b艂臋dy to nieestetyczny wygl膮d, nieprzejrzysta struktura, wolne 艂adowanie zawarto艣ci, brak wa偶nych informacji na g艂贸wnym planie, d艂ugie i skomplikowane formularze, a tak偶e wszystkie inne aspekty, kt贸re utrudniaj膮 konwersj臋. Je艣li nawet tylko jeden z tych problem贸w b臋dzie obecny na stronie, znacznie zmniejszy to komfort korzystania z niej, a internauci z pewno艣ci膮 to zauwa偶膮. Audyt UX pozwala znale藕膰 wszystkie b艂臋dy dotycz膮ce wra偶e艅 i do艣wiadcze艅 u偶ytkownika. Po badaniu r贸wnie偶 sporz膮dzany jest szczeg贸艂owy raport, kt贸ry opisuje, co trzeba zmieni膰, aby strona by艂a lepsza z punktu widzenia u偶ytkownika, ale tak偶e to, jakie s膮 jej mocne strony.

    Optymalizacja strony czyli efekt ko艅cowy audytu

    Po przeprowadzeniu audyt贸w konieczne jest oczywi艣cie naprawienie wszelkich istniej膮cych b艂臋d贸w. Jest to pierwszy krok pozycjonowania zagranicznego stron internetowych i podstawa do wprowadzania kolejnych dzia艂a艅. Im wi臋cej b艂臋d贸w b臋dzie zawiera艂a witryna, tym d艂u偶ej potrwa etap ich naprawiania, i tym d艂u偶ej trzeba b臋dzie czeka膰 na efekty dzia艂a艅 pozycjonera. Jest to jednak niezb臋dne, aby strona mog艂a walczy膰 z konkurencj膮 o pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania.

    Pozycjonowanie zagraniczne on- site i off-site

    Pozycjonowanie zagraniczne on- site i off-site

    Pozycjonowanie zagraniczne mo偶na podzieli膰 na dzia艂ania on-site oraz off-site, czyli te wykonywane na stronie i te wykonywane poza ni膮. Dzia艂ania na stronie nazywane s膮 optymalizacj膮 i polegaj膮 na dopasowaniu witryny do algorytm贸w wyszukiwarki oraz potrzeb u偶ytkownika. Jak zosta艂o wspomniane wcze艣niej, w ka偶dym kraju popularno艣膰 wyszukiwarek wygl膮da nieco inaczej. Najcz臋艣ciej u偶ywan膮 na ca艂ym 艣wiecie jest wyszukiwarka Google, jednak nie oznacza to, 偶e w ka偶dym kraju to ona b臋dzie na pierwszym miejscu; a je艣li tak, trzeba wzi膮膰 pod uwag臋 to, 偶e ka偶dy kraj maj膮 swoj膮 w艂asn膮 wersj臋.

    Rozwi艅

    Jednak czy wymagania SEO r贸偶ni膮 si臋 w poszczeg贸lnych wersjach j臋zykowych? Nie bardzo. Podstawy pozycjonowania zagranicznego, a raczej optymalizacji w ka偶dym przypadku wygl膮daj膮 tak samo. Wa偶ne s膮: przyjazne adresy URL, w艂a艣ciwe zaimplementowanie atrybutu hreflang, prosty kod HTML, poprawne meta tytu艂y i meta opisy, nag艂贸wki H1 zawieraj膮ce s艂owa kluczowe, mapa strony, optymalizacja obraz贸w, poprawny plik robots.txt, unikalna i warto艣ciowa tre艣膰 nasycona s艂owa kluczowymi, a tak偶e optymalizacja techniczna, czyli szybko艣膰 艂adowania strony oraz responsywno艣膰. Wszystko to wp艂ywa na miejsce w rankingu w wynikach wyszukiwania i ka偶dy z tych element贸w nale偶y uwzgl臋dni膰 w procesie pozycjonowania zagranicznego stron. Trzeba jednak pami臋ta膰, 偶e wymienione wy偶ej kwestie to tylko cz臋艣膰 wszystkich czynnik贸w rankingowych. Google ma ich aktualnie ok. 200, a wi臋kszo艣膰 z nich jest nieznana.

    Pozycjoner musi pami臋ta膰, 偶e podstawowe dzia艂ania SEO b臋d膮 niemal identyczne w ka偶dym kraju, jednak UX mo偶e si臋 nieco r贸偶ni膰. Dopasowywanie witryny do u偶ytkownik贸w powinno by膰 zatem poprzedzone dog艂臋bnym zbadaniem potrzeb i preferencji internaut贸w z kraju, do kt贸rego kierowana ma by膰 oferta. Wa偶ny jest oczywi艣cie j臋zyk, kt贸ry u偶ywany jest na stronie. Tre艣ci powinny zosta膰 przet艂umaczone na j臋zyk kraju docelowego. W przeciwnym wypadku wyszukiwarka mo偶e mie膰 problem z interpretowaniem intencji pozycjonera 鈥 nie b臋dzie wiedzia艂a, do jakiego kraju kierowana jest witryna.

    Najwa偶niejszym elementem pozycjonowania zagranicznego jest dob贸r s艂贸w kluczowych. Oczywi艣cie dla ka偶dego kraju b臋d膮 one inne. W analizie i doborze s艂贸w kluczowych pomog膮 specjalistyczne narz臋dzia SEO, kt贸re zbadaj膮 przede wszystkim to, kt贸re frazy zwi膮zane z dan膮 bran偶膮 ciesz膮 si臋 najwi臋ksz膮 popularno艣ci膮. Du偶ym b艂臋dem jest proste t艂umaczenie fraz, kt贸re s膮 skuteczne w Polsce. Trzeba pami臋ta膰, 偶e w ka偶dym kraju internauci mog膮 w inny spos贸b szuka膰 danego produktu lub us艂ugi w wyszukiwarce. Dlatego tak wa偶na jest analiza.

    Opr贸cz fraz og贸lnych podczas pozycjonowania zagranicznego stron mo偶na dodatkowo stosowa膰 frazy kieruj膮ce na konkretne miasto, dzielnice czy inny region. Wybrane frazy powinny znale藕膰 si臋 m.in. w tre艣ci, nag艂贸wkach, meta tytu艂ach, adresach URL oraz opisach obraz贸w. Trzeba jednak uwa偶a膰, aby nadmiernie nie nasyci膰 strony frazami kluczowymi, poniewa偶 takie dzia艂anie jest zabronione przez wyszukiwarki, przez co nie wp艂ynie dobrze na pozycjonowanie zagraniczne.

    A co z dzia艂aniami poza stron膮? Do takich czynno艣ci zalicza si臋 m.in. pozyskiwanie link贸w zewn臋trznych. Im wi臋cej warto艣ciowych stron b臋dzie zawiera艂o odno艣nik do Twojej witryny, tym wi臋ksze szanse na wysok膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwania. Trzeb jednak pami臋ta膰, 偶e opr贸cz tego, 偶e linki musz膮 pochodzi膰 z wiarygodnych i warto艣ciowych witryn, musz膮 te偶 by膰 to偶same z wersj膮 j臋zykow膮 strony oraz geograficzn膮 lokalizacj膮. Oznacza to, 偶e aby pozycjonowa膰 kilka subdomen dla kilku r贸偶nych kraj贸w, konieczne jest stworzenie osobnych profili linkowych. Opr贸cz tego do dzia艂a艅 off-site zwi膮zanych z pozycjonowaniem zagranicznym mo偶na zaliczy膰 promowanie strony w social mediach czy forach bran偶owych w danym kraju.

    Content w pozycjonowaniu zagranicznym

    Content w pozycjonowaniu zagranicznym

    Tworzenie tre艣ci na stron臋 internetow膮 to kwestia, bez kt贸rej pozycjonowanie zagraniczne nie mog艂oby si臋 odby膰. Content to jeden z najwa偶niejszych element贸w ca艂ej uk艂adanki. Mow膮 tutaj nie tylko o podstawowych tre艣ciach na stronie, ale r贸wnie偶 o dodatkowych sekcjach, takich jak pytania i odpowiedzi potencjalnych klient贸w, poradniki czy blog firmowy. Po co tworzy膰 obszerny content na stron臋? Taka strategia mia wiele zalet. Przede wszystkim im wi臋cej tre艣ci, tym wi臋cej mo偶liwo艣ci na umieszczenie fraz kluczowych. Tutaj szczeg贸lnie pomocny jest blog firmowy, kt贸ry mo偶na regularnie rozszerza膰 i umieszcza膰 wi臋cej s艂贸w, dzi臋ki kt贸rym internauci znajd膮 witryn臋. Ma to zatem bezpo艣redni wp艂yw na pozycjonowanie zagraniczne stron. Jednak to nie wszystko. Regularne rozbudowywanie i od艣wie偶anie strony jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Jest to jeden z czynnik贸w rankingowych.

    Rozwi艅

    Opr贸cz tego profesjonalne napisania tre艣膰 pozwala budowa膰 wizerunek eksperta, buduje 艣wiadomo艣膰 marki i pozytywn膮 relacj臋 z klientem, a tak偶e zwi臋ksza ruch w obr臋bie witryny. Content to jedna z najlepszych strategii marketingowych. Warunkiem skuteczno艣ci jest jednak to, 偶e tre艣膰 musi by膰 unikalna i warto艣ciowa. Unikalna tre艣膰 to taka, kt贸ra zosta艂a napisana od zera i nie jest kopi膮 innego tekstu. Dotyczy to tekst贸w zar贸wno na stronie, jak i poza ni膮. Wyszukiwarka szybko zorientuje si臋, 偶e na stronie wyst臋puje duplikat. Konsekwencj膮 tego mo偶e by膰 kara w postaci filtra algorytmicznego. Niestety po czym艣 takim trudno b臋dzie odbudowa膰 zaufanie wyszukiwarki, dlatego pozycjonowanie zagraniczne b臋dzie znacznie trudniejsze i potrwa d艂u偶ej.

    Natomiast warto艣ciowa tre艣膰 to taka, kt贸ra jest u偶yteczna, ciekawa i zawiera bogaty wk艂ad merytoryczny. Teksty na stronie internetowej maj膮 zach臋ca膰 internaut贸w do czytania, a nie sprawia膰, 偶e po kilku zdaniach tekst im si臋 znudzi i nie doczytaj膮 go do ko艅ca. Istotne jest r贸wnie偶 to, aby tre艣膰 by艂a wolna od wszelkich b艂臋d贸w ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych. Pami臋taj, 偶e content na stronie reprezentuje Twoj膮 firm臋. Nie chcesz chyba pokaza膰 si臋 potencjalnym klientom ze z艂ej strony, prawda? Im bardziej warto艣ciowa tre艣膰, tym lepiej dla pozycjonowania zagranicznego. Nie zapominaj r贸wnie偶 o odpowiednim formatowaniu tre艣ci. D艂ugi blok tekst贸w bez akapit贸w i wyr贸偶nie艅 nie zach臋ca do czytania. Tre艣膰 powinna by膰 podzielona na sekcje opisane odpowiednimi nag艂贸wkami. Ka偶dy nag艂贸wek ma m贸wi膰 czytelnikowi o tym, co znajduje si臋 w danym fragmencie tekstu.

    Tre艣膰 na stronie kierowanej do odbiorc贸w zagranicznych powinna by膰 napisana w j臋zyku, kt贸ry obowi膮zuje w danym kraju. Co wi臋cej, nie wystarczy tu automatyczne t艂umaczenie z j臋zyka polskiego. Tekst powinien by膰 dobrze przemy艣lany i dopasowany do konkretnych odbiorc贸w. Chodzi tutaj o spos贸b komunikacji i przedstawiania niekt贸rych rzeczy, u偶ywanie odpowiednich zwrot贸w i wyra偶e艅, a tak偶e poruszanie kwestii wa偶nych dla grupy docelowej. Warto r贸wnie偶 pami臋ta膰, 偶e w pozycjonowaniu zagranicznym stron internetowych nie warto u偶ywa膰 j臋zyka angielskiego, je艣li nie jest to j臋zyk urz臋dowy danego kraju, nawet je艣li wiadomo, 偶e mieszka艅cy dobrze porozumiewaj膮 si臋 po angielsku. Niestety wyszukiwarka Google woli, gdy j臋zyk strony jest dopasowany do lokalnej wersji wyszukiwarki. Oznacza to, 偶e kieruj膮c ofert臋 do mieszka艅c贸w Hiszpanii, nale偶y pisa膰 w j臋zyku hiszpa艅skim.

    Warto dok艂adnie sprawdzi膰, jaki j臋zyk jest j臋zykiem urz臋dowym w kraju, w kt贸rym ma by膰 wy艣wietlana strona. W przypadku Hiszpanii czy Francji jest to oczywiste, jednak w niekt贸rych przypadkach 艂atwo si臋 pomyli膰. Na przyk艂ad w Belgii urz臋dowymi j臋zykami s膮: francuski, niderlandzki oraz niemiecki.

    Ile trwa pozycjonowanie zagraniczne?

    Ile trwa pozycjonowanie zagraniczne?

    Pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych mo偶e trwa膰 od kilku do kilkunastu miesi臋cy. Nie mo偶na jednoznacznie okre艣li膰 ani czasu trwania procesu, ani czasu oczekiwania na efekty. Wiadomo jednak, 偶e zwi臋kszenie widoczno艣ci w innych krajach trwa d艂u偶ej ni偶 pozycjonowanie w kraju. Przyczyn膮 tego jest znacznie wi臋cej czynno艣ci do wykonania, a tak偶e wi臋ksza konkurencja. Je艣li na wybranym rynku od lat dominuj膮 te same firmy, to proces pozycjonowania zagranicznego b臋dzie trwa艂 jeszcze d艂u偶ej. Dlatego trzeba uzbroi膰 si臋 w du偶膮 cierpliwo艣膰.

    Rozwi艅

    Samo poznanie specyfikacji rynku mo偶e zaj膮膰 sporo czasu, a opr贸cz tego konieczne jest poznanie potrzeb i preferencji klient贸w zagranicznych. W ka偶dym kraju decyzje zakupowe podejmowane s膮 nieco inaczej. Pozycjoner musi zatem dok艂adnie wczu膰 si臋 w odbiorc贸w i dopasowa膰 strategi臋 do nich. Mo偶e to zaj膮膰 sporo czasu. Na czas trwania pozycjonowania zagranicznego stron ma jednak wp艂yw ogromna liczba innych czynnik贸w. Wa偶ne jest m.in. to, czy w艂a艣ciciel strony zleca agencji pozycjonowanie kilku subdomen kierowanych do kilku r贸偶nych kraj贸w, czy pozycjonowanie jednej domeny lub subdomeny krajowej. W tym pierwszym przypadku zar贸wno proces, jak i oczekiwanie na efekty b臋dzie trwa艂o znacznie d艂u偶ej. To dlatego, 偶e ka偶da domena czy subdomena b臋dzie wymaga艂a osobnych dzia艂a艅. Dla ka偶dego kraju trzeba b臋dzie zrobi膰 analiz臋 s艂贸w kluczowych, pozna膰 grup臋 docelow膮, napisa膰 unikaln膮 tre艣膰 w j臋zyku urz臋dowym, wykona膰 analiz臋 konkurencji oraz audyt SEO i UX danej witryny, pozyska膰 warto艣ciowe linki, a tak偶e zoptymalizowa膰 stron臋 i wykona膰 wszystkie inne dzia艂ania zwi膮zane z pozycjonowaniem zagranicznym. Im wi臋cej kraj贸w, tym d艂u偶ej b臋d膮 trwa艂y dzia艂ania pozycjonera.

    O czasie trwania ca艂ego procesu b臋dzie r贸wnie偶 decydowa艂a sytuacja wyj艣ciowa witryny. Je艣li raporty sporz膮dzone z audyt贸w wyka偶膮 wiele b艂臋d贸w, to d艂u偶ej b臋dzie trwa艂a ich naprawa. Opr贸cz tego nie mo偶na zapomina膰 o innych czynnikach wp艂ywaj膮cych na czas trwania pozycjonowania zagranicznego stron. Wp艂yw na to maj膮 r贸wnie偶 takie aspekty jak: popularno艣膰 bran偶y w danym kraju, dzia艂ania konkurencji, zmiany w wymaganiach wyszukiwarek oraz umiej臋tno艣ci pozycjonera.

    Im bardziej popularna bran偶a, tym wi臋cej firm b臋dzie walczy膰 o pierwsze miejscach w wynikach wyszukiwania. Z tego wzgl臋du znacznie trudniej b臋dzie uzyska膰 wysok膮 pozycj臋. W takich sytuacjach trzeba wykorzysta膰 wszelkie mo偶liwe sposoby pozycjonowania zagranicznego, a nie skupia膰 si臋 wy艂膮cznie na jednym. Konieczna b臋dzie optymalizacja techniczna strony, warto艣ciowy content SEO, zadbanie o UX, promowanie witryny w social mediach, udzielanie si臋 na forach bran偶owych, pozyskiwanie link贸w z warto艣ciowych witryn, a tak偶e tworzenie p艂atnych kampanii reklamowych. Nie mo偶na zapomina膰 r贸wnie偶 o tym, 偶e konkurencyjne firmy te偶 inwestuj膮 w dzia艂ania SEO.

    Zmiany w wymaganiach wyszukiwarki natomiast mog膮 zmieni膰 pozycj臋 witryny z dnia na dzie艅. Dzia艂ania, kt贸re by艂y skuteczne do tej pory, mog膮 okaza膰 si臋 nieskuteczne, gdy wyszukiwarka dokona aktualizacji algorytm贸w i czynnik贸w rankingowych. A co z umiej臋tno艣ciami pozycjonera? Niestety nawet najlepszy specjalista nie b臋dzie w stanie sprawi膰, 偶e witryna znajdzie si臋 w TOP10 po kilku dniach, jednak efekty pozycjonowania zagranicznego mo偶na osi膮gn膮膰 w mo偶liwie najkr贸tszym czasie, je艣li do wsp贸艂pracy zaprosi si臋 wykwalifikowanego specjalist臋.

    Ile kosztuje pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych?

    Ile kosztuje pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych?

    Pozycjonowanie zagraniczne jest trudniejsze od pozycjonowania w kraju i trwa znacznie d艂u偶ej, dlatego te偶 jest nieco dro偶sze. Us艂uga kosztuje 艣rednio kilka tysi臋cy za miesi膮c, jednak kwoty mog膮 si臋 znacznie r贸偶ni膰 w kilku r贸偶nych agencjach. A dlaczego pozycjonowanie za granic膮 jest dro偶sze? Wszystko to dlatego, 偶e specjali艣ci od SEO musz膮 wykona膰 znacznie wi臋cej zada艅. Przyk艂adem jest wspomniane wcze艣niej poznanie specyfikacji rynku, a tak偶e dopasowanie strategii do ca艂kiem innej grupy os贸b, kt贸ra ma zupe艂nie inne potrzeby.

    Rozwi艅

    Za wysok膮 cen臋 pozycjonowania zagranicznego odpowiada r贸wnie偶 content w innym j臋zyku ni偶 polski. Tre艣ci stworzone przez dobrego copywritera to du偶a cz臋艣膰 ca艂ego wydatku za us艂ug臋, nawet je艣li s膮 one napisane w j臋zyku polskim. Pisanie po angielsku, niemiecku czy francusku sprawia, 偶e koszty s膮 jeszcze wy偶sze.

    Oczywi艣cie nie mo偶na poda膰 jednej, precyzyjnej kwoty za us艂ug臋, jednak nie jest to zwi膮zane jedynie z innymi stawkami w kilku agencjach. Wiele czynnik贸w decyduje o tym, ile b臋dzie kosztowa艂o pozycjonowanie zagraniczne. Pierwszym z nich jest kraj, do kt贸rego ma by膰 kierowana oferta. W ka偶dym miejscu na 艣wiecie wygl膮da to inaczej 鈥 czasem trzeba przeznaczy膰 wi臋cej 艣rodk贸w na podstawowe dzia艂ania, a czasem mniej. W ka偶dym pa艅stwie panuj膮 nieco inne zasady pozycjonowania, i to, co sprawdza si臋 w jednym miejscu, nie b臋dzie tak skuteczne gdzie indziej. W jednym zak膮tku 艣wiata g艂贸wn膮 rol臋 b臋d膮 odgrywa艂y linki pozyskane z zewn臋trznych serwis贸w, a w innym reklama w social mediach. Warto艣ciowy i skuteczny linkbuilding jest dro偶szy od reklamy w social mediach, st膮d mo偶liwo艣膰 r贸偶nicy w kosztach.

    Kwoty za pozycjonowanie zagraniczne stron b臋d膮 si臋 r贸wnie偶 r贸偶ni艂y w zale偶no艣ci pa艅stwa, je艣li zdecydujesz si臋 wsp贸艂pracowa膰 z agencj膮 z kraju docelowego. W ka偶dym miejscu stawki s膮 r贸偶ne. Wiele zale偶y tam od konkurencji. W du偶ych krajach o wysoko rozwini臋tej gospodarce konkurencja jest wi臋ksza, czyli wi臋cej firm walczy o jedno miejsce na li艣cie. Z tego wzgl臋du praca pozycjonera b臋dzie trudniejsza i bardziej czasoch艂onna.

    Innym czynnikiem, kt贸ry b臋dzie decydowa艂 o kwocie za us艂ug臋, s膮 wymagania w艂a艣ciciela strony. Pomimo tego, 偶e podstawowe czynno艣ci optymalizacji zawsze s膮 takie same, to reszta dzia艂a艅 mo偶e znacznie si臋 od siebie r贸偶ni膰. W niekt贸rych przypadkach b臋d膮 one trudniejsze, a w innych 艂atwiejsze. Je艣li specjalista SEO b臋dzie musia艂 pozycjonowa膰 stron臋 na kilkadziesi膮t s艂贸w kluczowych, z pewno艣ci膮 zajmie mu to wi臋cej czasu i b臋dzie wymaga艂o wi臋kszego wysi艂ku. Dlatego te偶 cena za pozycjonowanie zagraniczne b臋dzie wy偶sza. Liczy si臋 r贸wnie偶 to, jakie efekty chce osi膮gn膮膰 w艂a艣ciciel strony internetowej dzi臋ki dzia艂aniom pozycjonera lub agencji SEO. Niekt贸rym zale偶y na tym, aby znale藕膰 si臋 na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania na konkurencyjne frazy, a innym wystarczy miejsce w TOP10 na mniej popularne frazy. Czasami celem przedsi臋biorcy mo偶e by膰 r贸wnie偶 zwi臋kszenie wsp贸艂czynnika konwersji, poprawienie wizerunku firmy, zmniejszenie wsp贸艂czynnika odrzuce艅 czy zwi臋kszenie rozpoznawalno艣ci marki.

    Opr贸cz tego 鈥 tak samo, jak w przypadku czasu oczekiwania na efekty 鈥 liczy si臋 r贸wnie偶 konkurencyjno艣膰 bran偶y. Im wi臋ksza konkurencja na wybranym rynku, tym cena us艂ugi pozycjonowania zagranicznego stron b臋dzie wy偶sza. W popularnej bran偶y pozycjoner b臋dzie musia艂 walczy膰 z wieloma innymi firmami, kt贸rym r贸wnie偶 zale偶y na pierwszych miejscach w rankingu wyszukiwarki. Pami臋taj, 偶e konkurencja najprawdopodobniej te偶 stosuje dzia艂ania SEO.

    Czy pozycjonowanie zagraniczne stron jest dla ka偶dego?

    Czy pozycjonowanie zagraniczne stron jest dla ka偶dego?

    Pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych pozwala zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 witryny w innych krajach, dzi臋ki czemu mo偶liwe jest pozyskiwanie klient贸w z kilku r贸偶nych zak膮tk贸w 艣wiata, a tak偶e zwi臋kszenie rozpoznawalno艣ci marki na zagranicznych rynkach. Jednak czy takie rozwi膮zanie jest dla ka偶dego? Absolutnie nie. Docieranie do klient贸w zagranicznych sprawdzi si臋 w przypadku du偶ych przedsi臋biorstw, kt贸re podbi艂y ju偶 rynek lokalny i chc膮 poszerza膰 swoj膮 dzia艂alno艣膰 na rynku mi臋dzynarodowym. Pozycjonowanie zagraniczne sprawdzi si臋 doskonale w przypadku takich dzia艂alno艣ci jak np. firmy transportowe i spedycyjne, agencje pracy czy agencje turystyczne. Takie firmy mog膮 艣wiadczy膰 swoje us艂ugi za granic膮, dlatego dobrym rozwi膮zaniem jest reklamowanie si臋 r贸wnie偶 tam. Opr贸cz tego taka strategia b臋dzie op艂acalna r贸wnie偶 dla sklep贸w internetowych. Trzeba jednak dobrze przeanalizowa膰, w jakich krajach jest popyt na towary znajduj膮ce si臋 w sklepie. Nie ma sensu kierowa膰 oferty do pa艅stwa, kt贸rego obywatele nie s膮 zainteresowani danymi produktami.

    Rozwi艅

    Pozycjonowanie zagraniczne nie b臋dzie natomiast dobrym rozwi膮zaniem dla ma艂ych firm, kt贸re nie maj膮 jeszcze du偶ej rozpoznawalno艣ci w Polsce, lub kt贸re dzia艂aj膮 wy艂膮cznie lokalnie np. w jednym mie艣cie (hydraulik, mechanik, lekarz, fryzjer itp.). Je艣li biznes nakierowany jest na lokalnych odbiorc贸w, to pozycjonowanie zagraniczne stron si臋 po prostu nie op艂aci. Opr贸cz tego zwi臋kszanie widoczno艣ci za granic膮 nie b臋dzie r贸wnie偶 dobrym rozwi膮zaniem, je艣li firma nie mo偶e po艣wieci膰 du偶ej kwoty na prac臋 agencji SEO czy nawet jednego pozycjonera. Pami臋taj, 偶e ten rodzaj pozycjonowania jest dro偶szy i nic dziwnego, 偶e niekt贸rych firm na tak膮 us艂ug臋 po prostu nie sta膰. Decydowanie si臋 na reklam臋 za granic膮 mog艂oby doprowadzi膰 do du偶ych strat finansowych, np. je艣li odbiorcy nie byliby zainteresowani us艂ugami czy produktami danej firmy, pomimo tego, 偶e zyska艂aby ona wysok膮 pozycj臋 wynikach wyszukiwania.

    Kiedy jeszcze pozycjonowanie zagraniczne nie b臋dzie dobrym rozwi膮zaniem? Wtedy gdy firma nie radzi sobie dobrze na rynku krajowym, tj. ma problem z pozyskiwaniem klient贸w z Polski, nie generuje du偶ych zysk贸w i nie ma perspektyw na rozw贸j. W tej sytuacji inwestowanie du偶ych pieni臋dzy w tak膮 us艂ug臋 r贸wnie偶 mog艂oby sko艅czy膰 si臋 du偶ymi stratami finansowymi, a nawet bankructwem. Trzeba pami臋ta膰, 偶e pozycjonowanie zagraniczne nie polega na wykonaniu kilku czynno艣ci. Jest to d艂ugotrwa艂y proces, kt贸ry sk艂ada si臋 z wielu etap贸w, a za ka偶dy kolejny miesi膮c pracy pozycjonera trzeba zap艂aci膰. Tylko dzi臋ki regularnemu dzia艂aniu mo偶na liczy膰 na skuteczno艣膰.

    Jak widzisz, pozycjonowanie zagraniczne stron internetowych nie jest ani proste, ani szybkie, ani tanie. W us艂ug臋 trzeba zainwestowa膰 spore pieni膮dze, a zanim nadejd膮 pierwsze efekty, mo偶e min膮膰 nawet kilkana艣cie miesi臋cy. Dlatego z pewno艣ci膮 nie jest to rozwi膮zanie dla ka偶dej firmy. Jednak, je艣li przedsi臋biorstwo, kt贸re dobrze radzi sobie na rynku lokalnym i ma du偶y potencja艂 rozwoju, zainwestuje w pozycjonowanie, korzystaj膮c z us艂ug do艣wiadczonej osoby lub os贸b 鈥 mo偶na liczy膰 na zadowalaj膮ce efekty. Pozyskiwanie klient贸w z kilku r贸偶nych kraj贸w pozwala generowa膰 wi臋ksze zyski, a tak偶e zwi臋ksza膰 艣wiadomo艣膰 marki. Stopniowy progres mo偶e sko艅czy膰 si臋 podbiciem rynku globalnego i rozpoznawalno艣ci膮 we wszystkich miejscach na mapie 艣wiata.

    Oce艅 tekst
    艢rednia ocen 5/5 - Liczba ocen: 6

    Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Bezp艂atny audyt

      Powiedz nam jaki zakres us艂ug Ci臋 interesuje,
      a skontaktujemy si臋 w odpowiednim dla Ciebie terminie

        Je偶eli chcia艂by艣 do艂膮czy膰 do naszego zesp贸艂u, ale masz w膮tpliwo艣ci - skontaktuj si臋 z nami.
        Wype艂nij formularz kontaktowy: